abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52283339
Dit topic gaat over het grensvlak tussen verantwoordelijkheid van kwetsende burgers/politici enerzijds en de verantwoordelijkheid van de overheid (lees belastingbetaler ) anderzijds.

Sinds 2002 wordt de Nederlandse belastingbetaler geconfronteerd met explosief stijgende kosten voor het beveiligen van (kwetsende en beledigende) politici en burgers. Geert Wilders, Ellian, Ayaan Hirsi Ali, Verdonk en nu Jami.....het rijtje wordt steeds langer.....

Wat te denken van de torenhoge kosten dat beveiliging met zich meebrengt? Meerdere ZWAAR uitgeruste beveiligers ( (tot wel vier personen) die 24 uur per dag, 365 dagen per jaar per persoon in de bres moeten springen. Het mag wat kosten, we hebben het over vele miljoenen euro's per jaar.

discreet en bijzonder effectief : Heckler en Koch MP5K schietkoffer

Het meest recente voorbeeld van een uit de bocht gevlogen politicus is Eshan Jami, de nieuwe Ayaan Hirsi Ali wannabe van het comité voor Ex-moslims. Het lijkt wel op dat hij uit is op dezelfde misplaatste status van AHA.

Zijn onveiligheid is in mijn ogen voor het grootste deel aan zichzelf te wijten. Je vraagt immers om grote problemen als je Allah en de profeet Mohammed beledigt. Het is immers niet een eerste keer dat een politicus op een dergelijke manier zwaar in de problemen kwam door hu eigen toedoen. Het helpt niet om profeet Mohammed te vergelijken met Osama Bin Laden of Sadam Hoessein. Je kan dan op drie vingers natellen- zeker als ex-Moslim zijnde- welke risico's je dan op de hals neemt...

Dan de vraag: moet de overheid zulke ongeleide projectielen als Ayaan hirsi Ali en Eshan Jami door de overheid op kosten van de belastingbetaler beveiligen? Zijn ze immers niet ZELF verantwoordelijk voor hun uitspraken en de gevolgen die het met zich meebrengt.

Ik pleit ervoor dat overheid politici wijst op hun eigen verantwoordelijkheid in deze. En dat beveiliging op kosten van de belastingbetaler niet langer meer vanzelfsprekend is.

Hopelijk wordt het probleem van de ongeleide projectielen dan eens voorgoed opgelost.

Hoe denkt u daar over?

Ben u het met mij mee eens dat:

1 de kosten voor beveiligen van politici en burgers de pan uitrijzen?
2 Dat politici die kwetsen en beledigen niet langer op kosten van de overheid beveiligd moeten worden?
3 Als 2 uitgevoerd wordt, dat het probleem van de ongeleide projectielen zo vanzelf oplost?

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 11-08-2007 14:21:30 ]
  † In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:16:26 #2
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52283395
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Zijn onveiligheid is in mijn ogen voor het grootste deel aan zichzelf te wijten. Je vraagt immers om grote problemen als je Allah en de profeet Mohammed beledigt.
Hoe heeft hij het in elkaar slaan van hem aan zichzelf te wijten? Die drie mannen hadden dit ook met woorden op kunnen lossen, ipv. geweld. Hij heeft niets aan zichzelf te wijten.
Carpe Libertatem
pi_52283434
Jami zou van mij geen beveiliging mogen (eisen). Wat hij doet 'in zijn vrije tijd' heeft niets te maken met de PvdA en dus niets met politiek. Dat hij daarnaast "politici" is is leuk voor hem maar staat imo compleet los van zijn bedreigingen, al betwijfel ik hoe zwaar die zijn want een klap in je gezicht is imo geen doodsbedreiging.

Hij zou dus zelf moeten betalen voor zijn beveiliging en zeker geen beroep mogen doen op de PvdA..
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:18:12 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52283441
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Hoe heeft hij het in elkaar slaan van hem aan zichzelf te wijten? Die drie mannen hadden dit ook met woorden op kunnen lossen, ipv. geweld. Hij heeft niets aan zichzelf te wijten.
Je kan een discussie over de Islam en radicalisatie ook zonder het nodeloos beledigen, schoppen en trappen. Nog een stuk constructiever ook.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_52283461
quote:

[..]

Je kan met je uitspraken ook geweld uitlokken.

Hoe vaak is Nebahat Nabayrak in elkaar getimmerd? Waarschijnlijk niet 1 keer. Zij is veel effectiever bezig in het debat. Je kan ook zonder kwetsen en beledigen je doel bereiken .
pi_52283509
Wie bepaald dan of uitspraken kwetsend en/of beledigend zijn ? Andere politici ?
Gelukkig is er in dit land vrijheid van meningsuiting. Ik ben het met je eens dat dit soms wel wat genuanceerder kan.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:22:14 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52283526
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je kan een discussie over de Islam en radicalisatie ook zonder het nodeloos beledigen, schoppen en trappen. Nog een stuk constructiever ook.
Ach kom nou toch. Het lijkt me toch niet subjectief om te veronderstellen dat de gemiddelde radicale moslim wel ERG snel beledigt, geschopt of getrapt is.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:22:50 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52283535
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je kan met je uitspraken ook geweld uitlokken.

Hoe vaak is Nebahat Nabayrak in elkaar getimmerd? Waarschijnlijk niet 1 keer. Zij is veel effectiever bezig in het debat. Je kan ook zonder kwetsen en beledigen je doel bereiken .
Welke doelen zijn er dan al bereikt?
pi_52283557
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:21 schreef GateWayX het volgende:
Wie bepaald dan of uitspraken kwetsend en/of beledigend zijn ? Andere politici ?
Gelukkig is er in dit land vrijheid van meningsuiting. Ik ben het met je eens dat dat soms wel wat genunanceerder kan.
Het recht op vrije meningsuiting is nog steeds geen verplichting tot belediging. Je kan er ook verstandig met dit grote goed omgaan. Dat sommigen dat niet kunnen is vers 2. Die moeten ze zelf maar op de blaren gaan zitten en niet op kosten van de belastingbetaler beveiliging willen.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:23:34 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52283559
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ach kom nou toch. Het lijkt me toch niet subjectief om te veronderstellen dat de gemiddelde radicale moslim wel ERG snel beledigt, geschopt of getrapt is.
Oh, er zijn wel heel veel lange tenen in de moslimgemeenschap maar er zit een verschil tussen er per ongeluk op staan of bewust met volle kracht tegen de enkels aan trappen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:24:53 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52283592
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Oh, er zijn wel heel veel lange tenen in de moslimgemeenschap maar er zit een verschil tussen er per ongeluk op staan of bewust met volle kracht tegen de enkels aan trappen.
Absoluut, maar als de politiek al niet meer tegen heilige huisjes kan schoppen is de democratie dus gewoon naar de tering.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:27:45 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52283656
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het recht op vrije meningsuiting is nog steeds geen verplichting tot belediging. Je kan er ook verstandig met dit grote goed omgaan. Dat sommigen dat niet kunnen is vers 2. Die moeten ze zelf maar op de blaren gaan zitten en niet op kosten van de belastingbetaler beveiliging willen.
Het zijn gekozen volksvertegenwoordigers met derhalve een achterban van belastingbetalers.
Wellicht vinden die het onzin dat "de belastingbetaler" mee moet betalen aan nutteloze integratiesubsidies.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:34:10 #13
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52283793
quote:
Dit topic gaat over het grensvlak tussen verantwoordelijkheid van kwetsende burgers/politici enerzijds en de verantwoordelijkheid van de overheid (lees belastingbetaler ) anderzijds.
ik vind Wouter Bos een grote belediging en kwetsing voor heel Nederland. Dus geen beveiliging meer? Of laten we de politiek bepalen wie het krijgt? Dan krijgen mensen als Fortuyn en Wil Schuurman dus de kogel omdat ze niet politiek-correct zijn..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_52283838
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:21 schreef GateWayX het volgende:
Gelukkig is er in dit land vrijheid van meningsuiting. Ik ben het met je eens dat dit soms wel wat genuanceerder kan.
De Nationaal Coördinator Voor Terreur Bestrijding zou dat kunnen beslissen. Iig niet de politiek zelf.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:36:18 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52283852
quote:

[..]

Dat is waar, maar dan moet je dat persoon daarop aanspreken en desnoods straffen.

Maar een mening kan geen reden zijn voor fysiek geweld, anders is er geen vrijheid van meningsuiting meer en dus geen democratie.

Helaas moeten we mensen beveiligen, ik moet daar belasting voor betalen of accepteren dat ik in een (religieuse?) dictatuur terecht kom.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52283873
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Welke doelen zijn er dan al bereikt?
Omgekeerd: wat heeft de verregaande polarisatie door Wilders, AHA en nu Jami opgeleverd?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:37:33 #17
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52283881
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De Nationaal Coördinator Voor Terreur Bestrijding zou dat kunnen beslissen. Iig niet de politiek zelf.
is dat geen politieke benoeming dan?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_52283883
quote:

[..]

EG, reageer eens op dat andere topic aub

Overigens ben ik het niet eens met je post. Op die manier redenerend zou je zelfs kunnen pleiten voor het afschaffen van ons leger.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:39:09 #19
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_52283909
quote:

[..]

Een behoorlijke verantwoordelijkheid hoor, om de veiligheid van politieke personen in de hand van een persoon te leggen. Ruikt een beetje naar een dictatuur.
pi_52283942
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het zijn gekozen volksvertegenwoordigers met derhalve een achterban van belastingbetalers.
Wellicht vinden die het onzin dat "de belastingbetaler" mee moet betalen aan nutteloze integratiesubsidies.
Ze mogen gerust kritisch zijn als het gaat om integratiesubsidies. Ik zet daar namelijk ook mijn vraagtekens bij. Waar het hier omgaat is, of dergelijk politici zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen als ze ongenuanceerde uitspraken doen? Moet de overheid dan nog langer garant staan voor hun veiligheid? Ik vind van niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:40:20 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52283949
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Omgekeerd: wat heeft de verregaande polarisatie door Wilders, AHA en nu Jami opgeleverd?
Ja dag...

JIJ beweert dat Nebahat Nabayrak veel efficienter is. Ik heb nergens een norm genoemd, jij hebt daar blijkbaar een duidelijk idee bij. Dus vertel het me maar. Welke doelen heeft Nebahat Nabayrak bereikt?
pi_52283954
Mensen die bedreigd worden, moeten beveiligd worden.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:41:29 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52283973
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ze mogen gerust kritisch zijn als het gaat om integratiesubsidies. Ik zet daar namelijk ook mijn vraagtekens bij. Waar het hier omgaat is, of dergelijk politici zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen als ze ongenuanceerde uitspraken doen? Moet de overheid dan nog langer garant staan voor hun veiligheid? Ik vind van niet.
Nee, waar het hier omgaat is dat JIJ vind dat belasting geld niet goed besteed wordt. Je vergeet echter dat er ook belastingbetalers gestemt hebben op deze mensen, wellicht juist om die uitspraken te doen.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:41:49 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52283978
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dan moet je dat persoon daarop aanspreken en desnoods straffen.

Maar een mening kan geen reden zijn voor fysiek geweld, anders is er geen vrijheid van meningsuiting meer en dus geen democratie.
Wat een onzin, niet alleen kan een mening heel vaak een reden zijn voor fysiek geweld, in veel gevallen wordt het nog geaccepteerd ook of in ieder geval gezien als uitlokking. Dit is precies dezelfde discussie als tijdens en na Theo van Gogh, iemand die de complete pers tot z'n beschikking heeft om te schoppen en te slaan, bijna dagelijks in kranten en op tv z'n mening kan verkondigen versus een groep die daar alleen maar gefrustreerder van raakt en die mogelijkheid niet heeft.
En zodra je dan je mening kenbaar maakt via bijv. een rap, een kunstwerk of op een andere manier meteen een aanklacht wegens doodsbedreiging aan de broek krijgen. .
quote:
Helaas moeten we mensen beveiligen, ik moet daar belasting voor betalen of accepteren dat ik in een (religieuse?) dictatuur terecht kom.
Nee, je kan ook degene die zulke uitspraken doen oproepen hun toon te matigen en op een constructieve manier de discussie aan te gaan, deze manier leidt nergens toe, dát weten we al.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:44:00 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52284029
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, je kan ook degene die zulke uitspraken doen oproepen hun toon te matigen en op een constructieve manier de discussie aan te gaan, deze manier leidt nergens toe, dát weten we al.
Ik vond AHA nou echt niet van die schokkende en polariserende uitspraken doen. De uitspraken die ze deed werden onderbouwd. Toch moest ze beveiligd worden.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:47:19 #26
188050 masmax
http://www.eroshoplinks.nl
pi_52284083
Wat Wilders doet vind ik veel te ver gaan. Je kunt ook je mening geven zonder er zo'n drama van te maken. Hij lokt het uit. Je weet van te voren dat je de hele wereld over je heen krijgt als je zulke uitspraken doet of het nu over homo's, mislims, christenen, rooie, groene of gele gaat. Nuanceren is beter, of nog beter, kijk eens in de spiegel Wilders, zulke kapsels zouden verboden moeten worden! Nee, niet beveiligen dus!
Goede links naar de beste erotische producten en shops: http://www.eroshoplinks.nl
pi_52284084
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:34 schreef Napalm het volgende:

[..]

ik vind Wouter Bos een grote belediging en kwetsing voor heel Nederland. Dus geen beveiliging meer?
Nee dat stel ik dus niet. Het gaat hier verantwoordelijkhied nemen. Je kan je duidelijke boodschap ook op verteerbare wijze te berde brengen. Vele politici ontberen de kwaliteiten daarvoor. Die moetne we imo niet langer meer beveiligen want daar is gewoon geen beginnen meer aan.
quote:
Of laten we de politiek bepalen wie het krijgt? Dan krijgen mensen als Fortuyn en Wil Schuurman dus de kogel omdat ze niet politiek-correct zijn..
Als je mensen nodeloos op de kast jaagt, dan is het toch je eigen schuld? Je kan er toch zelf voor kiezen om de boodschap dragelijk te berde te brengen zonder de mensen in het harnas te jagen? Of telt deze keer eigen verantwoordelijkheid dan niet meer? Waarom moet de overheid hiervoor garant staan voor iemands keuze doelbewust te beledigen?
pi_52284107
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:37 schreef Napalm het volgende:

[..]

is dat geen politieke benoeming dan?
Een rechtstaat dient er voor te zorgen dat er een college oid komt dat verantwoordelijk/objectieve arbitrage mogelijk maakt. Dat kan het grootste probleem imo nooit zijn.
pi_52284141
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

EG, reageer eens op dat andere topic aub
Welk topic bedoel je?
quote:
Overigens ben ik het niet eens met je post. Op die manier redenerend zou je zelfs kunnen pleiten voor het afschaffen van ons leger.
Nee. ik pleit ook niet voor afschaffing van beveiliging, maar wel om deze kritischer in te zetten. En politici er op te wijzen dat ze rond hun eigen veiligheid ook zelf verantwoordelijkheid dragen.
pi_52284220
Ik bedoel het topic over de jaren '70.

Voor de rest ben ik het dan wel met je eens. Hirsi Ali woont bijv. in de VS en wordt nog steeds met Nederlands belastinggeld beveiligd. Wat zijn dat voor rare toestanden?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:55:39 #31
pi_52284223
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wat een onzin, niet alleen kan een mening heel vaak een reden zijn voor fysiek geweld, in veel gevallen wordt het nog geaccepteerd ook of in ieder geval gezien als uitlokking. Dit is precies dezelfde discussie als tijdens en na Theo van Gogh, iemand die de complete pers tot z'n beschikking heeft om te schoppen en te slaan, bijna dagelijks in kranten en op tv z'n mening kan verkondigen versus een groep die daar alleen maar gefrustreerder van raakt en die mogelijkheid niet heeft.
En zodra je dan je mening kenbaar maakt via bijv. een rap, een kunstwerk of op een andere manier meteen een aanklacht wegens doodsbedreiging aan de broek krijgen. .
[..]

Ik ben het niet met je eens. We hebben het hier over de fundamanten van de maatschappij. Wat de man in de straat vind over "rechtvaardig" geweld is leuk maar:

De staat heeft het monopolie op geweld (politie en leger) om er voor te zorgen dat iedereen elkaar niet in het wilde weg de hersens in gaat slaan. Dat dit in de prtaktijk niet 100% bevredigend werkt is een kwestie van handhaving, maar het is wel een fundament van onze beschaving.

Theo van Gogh gaf mensen alle ruimte om met hem te discussieren, maar als je de discussie niet kan winnen of niet op tv durft omdat je vrienden je anders gaan uitlachen ben je klaar. Je gaat niet iemand doodschieten omdat ie bepaalde dingen zegt. Daarmee vermoord je vrijheid van meningsuiting en de democratie. Je hebt werkelijk geen idee wat voor schade de moord op Th v Gogh heeft gehad. Er zijn massa's mensen politici en caberatiers die "voorzichtig" aan het doen zijn. Daarmee is geweld gelegitimeerd en daarmee is de kern van onze maatschappij aangetast.

Als je denkt dat je jouw mening niet kwijt kan op tv, moet je daar wat aan doen en niet mensen gaan afschieten vanwege hun mening.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:57:15 #32
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52284257
quote:

[..]

De TS ziet het allemaal niet zo helder.
pi_52284268
Ik ben benieuwd of mensen ook vinden of neo-nazi's of iemand als el Moumni politiebescherming moeten krijgen.

Krijg ik ook politiebescherming als ik in het vak van de F-side "hand in hand kameraden" ga zingen ?

Wat is precies de grens ? Wat mij betreft is die heel duidelijk. Als je provoceert om het provoceren dan is de grens bereikt. Niet dat je dan vogelvrij bent, maar je mag je eigen beveiliging betalen. En gezien het feit dat provocateurs als Wilders op enorm veel bijval kunnen rekenen moet dat geen probleem zijn.

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2007 15:00:46 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:01:07 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52284321
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens. We hebben het hier over de fundamanten van de maatschappij. Wat de man in de straat vind over "rechtvaardig" geweld is leuk maar:

De staat heeft het monopolie op geweld (politie en leger) om er voor te zorgen dat iedereen elkaar niet in het wilde weg de hersens in gaat slaan. Dat dit in de prtaktijk niet 100% bevredigend werkt is een kwestie van handhaving, maar het is wel een fundament van onze beschaving.

Theo van Gogh gaf mensen alle ruimte om met hem te discussieren, maar als je de discussie niet kan winnen of niet op tv durft omdat je vrienden je anders gaan uitlachen ben je klaar. Je gaat niet iemand doodschieten omdat ie bepaalde dingen zegt. Daarmee vermoord je vrijheid van meningsuiting en de democratie. Je hebt werkelijk geen idee wat voor schade de moord op Th v Gogh heeft gehad. Er zijn massa's mensen politici en caberatiers die "voorzichtig" aan het doen zijn. Daarmee is geweld gelegitimeerd en daarmee is de kern van onze maatschappij aangetast.

Als je denkt dat je jouw mening niet kwijt kan op tv, moet je daar wat aan doen en niet mensen gaan afschieten vanwege hun mening.
Naast natuurlijk het feit dat er wettelijke grenzen zijn aan vrijheid van meningsuiting en je dat gewoon via de rechter kan afdwingen.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:02:29 #35
pi_52284353
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:57 schreef gelly het volgende:
Ik ben benieuwd of mensen ook vinden of neo-nazi's of iemand als el Moumni politiebescherming moeten krijgen.

Krijg ik ook politiebescherming als ik in het vak van de F-side "hand in hand kameraden" ga zingen ?

Wat is precies de grens ? Wat mij betreft is die heel duidelijk. Als je provoceert om het provoceren dan is de grens bereikt. Niet dat je dan vogelvrij bent, maar je mag je eigen beveiliging betalen. En gezien het feit dat provocateurs als Wilders op enorm veel bijval kunnen rekenen moet dat geen probleem zijn.
Ja.

Als hun mening tegen de wet is kan je ze aanklagen en krijgen ze hun bescherming misschien in de gevangenis. Maar je mag ze niet zo maar afschieten. Dat hebben we met wetten afgesproken. Zonder wetten anarchie bla bla bla
pi_52284380
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja.

Als hun mening tegen de wet is kan je ze aanklagen en krijgen ze hun bescherming misschien in de gevangenis. Maar je mag ze niet zo maar afschieten. Dat hebben we met wetten afgesproken. Zonder wetten anarchie bla bla bla
Ik zeg ook nergens dat het afschieten legaal zou moeten zijn. Toch ?

Er zijn genoeg islamcritici die niet met de dood worden bedreigd, mensen die gewoon op een fatsoenlijk wijze hun mening uiten. Dat kan namelijk ook nog gewoon.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2007 15:05:31 ]
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:15:41 #37
pi_52284593
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat het afschieten legaal zou moeten zijn. Toch ?

Er zijn genoeg islamcritici die niet met de dood worden bedreigd, mensen die gewoon op een fatsoenlijk wijze hun mening uiten. Dat kan namelijk ook nog gewoon.
Dat kan om dat extremisten als Wilders de aandacht afleiden. Naast Wilders is iemand die zegt dat er "Misschien hier en daar wat probleempjes zijn" een gematigd persoon en kan iedereen in redelijkheid met hem praten. In een maatschappij waarin iedereen hiep- -hoi- - haleluja pro-multicultureel en islam is is dezelfde persoon plotseling een extrimist en zal iemand hem de strot willen afsnijden.

Je kan geen grens trekken behalve de wet. Alleen een rechter kan bepalen of iemand verkeerde dingen heeft gezegd, en een rechter zal zelfs iemand als Wilders niet zijn beveiliging afpakken en voor de leeuwen gooien.

Het voordeel van figuren als Wilders is ook dat een extreme mening naar buiten komt en publiekelijk (op argumenten) afgekeurd kan worden. Anders zijn er alleen los rondlopende extremisten die je misschien in de gevangenis kan gooien, maar dan voelen ze zich alleen maar gediscrimineert en onderdrukt. Daar schiet je ook niets mee op.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:25:11 #38
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52284746
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een rechtstaat dient er voor te zorgen dat er een college oid komt dat verantwoordelijk/objectieve arbitrage mogelijk maakt. Dat kan het grootste probleem imo nooit zijn.
Net alsof rechters, RvS e,d, objectief zijn.
pi_52284829
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:25 schreef Napalm het volgende:

[..]

zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:42:19 #40
pi_52285065
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:25 schreef Napalm het volgende:

[..]

In ieder geval een stuk objectiever dan een beledigde extremist.
pi_52289009
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:55 schreef Klopkoek het volgende:
Ik bedoel het topic over de jaren '70.
moet ik ff opzoeken.
quote:
Voor de rest ben ik het dan wel met je eens. Hirsi Ali woont bijv. in de VS en wordt nog steeds met Nederlands belastinggeld beveiligd. Wat zijn dat voor rare toestanden?
Dat is helemaal een gotspe dat the USA dit van Nederland verlangt. Ik geloof werkelijk dat overheid een klap van de molenwiek heeft gehad
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:16:06 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52289073
Wat Echt Gaaf dus eigenlijk wil is dat de mob, het grau, het jan hagel haar gang kan gaan en dat iedereen die een uitspraak doet waarvan iemand anders zegt dat ie kwetsend is vogelvrij wordt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_52289100
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat Echt Gaaf dus eigenlijk wil is dat de mob, het grau, het jan hagel haar gang kan gaan en dat iedereen die een uitspraak doet waarvan iemand anders zegt dat ie kwetsend is vogelvrij wordt.
Nee, dat zegt ie niet.
pi_52289131
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je moeten kwetsen?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:18:19 #45
45206 Pietverdriet
pi_52289139
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, dat zegt ie niet.
Nee, dat zegt ie niet, maar dat is wel wat ie hiermee gaat realiseren.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:19:27 #46
45206 Pietverdriet
pi_52289174
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom zou je moeten kwetsen?
Waarom zou je iedereen die niet tegen kritiek kan in bescherming nemen tegen mensen die hun mening geven?
pi_52289227
Grappig, dat een betoog over kostenbesparing zo door en door goedkoop van retoriek kan zijn.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_52289250
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou je iedereen die niet tegen kritiek kan in bescherming nemen tegen mensen die hun mening geven?
Waarom zou je als boodschapper niet eerst de vaardigheden opdoen om je boodschap duidelijk te brengen zonder anderen te beledigen of te kwetsen?

Politici die dat niet kunnen, horen geen politici te zijn. Die kunnen beter iets ander gaan doen. Want zij begrijpen niet dat je met kwetsen of beledigen helemaal niets bereikt dan het tegengestelde wat je feitelijk beoogd. Die lui kan je beter kwijt dan rijk zijn.
pi_52289274
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bent van mening dat iedereen politiebescherming vanwege zijn of haar mening moet krijgen ?
pi_52289302
quote:

[..]

Precies, en de tweede methode is veel beter.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:25:49 #51
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52289324
De volksvertegenwoordiging moet vrij kunnen spreken voor de mensen die zij vertegenwoordigen. Dat is een fundament van onze democratie. Om die reden moet zoveel mogelijk voorkomen worden dat tegenstanders de gelegenheid krijgen om hun persoonlijk aan te randen.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_52289330
Ik ben helemaal voor. Je mag alles zeggen, behalve als het iemand niet bevalt. En die iemand moet dan ook alle gelegenheid krijgen om de ander (voorgoed) de mond te snoeren.

Disclaimer:
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_52289341
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat zegt ie niet, maar dat is wel wat ie hiermee gaat realiseren.
Nee, want ik stel namelijk niet dat ik beveiliging voor iedereen wil afschaffen. Wel voor diegenen die hun onveiligheid aan zichzelf te wijten hebben. Die moeten dan maar zelf op eigen kosten voor hun veiligheid zorgen. Eigen verantwoordelijkheid, heet dat toch? Iets waar je de mond van vol heeft normaal gesproken maar nu ff niet?

En anders kunnen ze ervoor kiezen om niet nodeloos anderen te beledigen of te kwetsen. Want als je het alleen maar op die manier je boodschap kan brengen, dan ben je als boodschapper geen knip voor de neus waard.
pi_52289363
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Veel plezier met het ''objectief bemiddelen'' inzake de eer van half-legendarische religieuze zegslieden. Wordt ook iedereen die Caesar of Alexander een megalomaan noemt, door de heren bezocht?
pi_52289413
Wat een gezeik. Als ik zeg dat Jezus een terrorist was, dan krijg ik toch ook geen doodsbedreigingen van christenen? Als je in dit land wilt zeggen dat Mohammed een terrorist was of iets dergelijks, moet dat gewoon kunnen.

Kun je dit niet hebben, dan rot je maar weer fijn op naar je eigen land.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_52289517
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat een gezeik. Als ik zeg dat Jezus een terrorist was, dan krijg ik toch ook geen doodsbedreigingen van christenen?
Probeer het eens in staphorst zou ik zeggen.
pi_52289565
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Die mensen gaan zichzelf daarna in jouw portiek opblazen?

Wat een dooddoener altijd weer.
pi_52289581
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Kan je deze losse flodder staven met iets fysieks? Bijvoorbeeld tastbaar bewijs van zulks?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_52289622
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Kan je deze losse flodder staven met iets fysieks? Bijvoorbeeld tastbaar bewijs van zulks?
Een beetje flauw, gelly heeft hier al zo vaak het enorme bestand over het Staphorstkartel gepubliceerd.
pi_52289797
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:38 schreef Apropos het volgende:

[..]

Een beetje flauw, gelly heeft hier al zo vaak het enorme bestand over het Staphorstkartel gepubliceerd.
Naar het schijnt is hij nu dat uitgebreide dossier aan het doorspitten...

Neemt wellicht enige tijd in beslag.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:47:43 #61
pi_52289833
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er zijn nog niet zo lang geleden in Staphorst explosieven tot ontploffing gebracht!

Oh nee, dat was vuurwerk van Ali-B.
pi_52290211
Zo'n slecht idee is dit niet echtgaaf. Immers als je de beveiliging niet subsidieert gaan ze het vanzelf op eigen kosten doen, immers het is niet zo dat ze natuurlijk vogelvrij worden, immers ze verdienen zat om zichzelf te beveiligen, en dan leren ze misschien beter om te gaan met hun verantwoording.

prachtig staaltje vrijheid!! Doen!

oops wel. erg veel immers, hehe
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:33:05 #63
66825 Reya
Fier Wallon
pi_52290859
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:57 schreef gelly het volgende:

Ten eerste moet de overheid natuurlijk redelijkerwijs in staat zijn om iemand te beveiligen. Het is simpelweg onmogelijk de veiligheid te garanderen van mensen die provocatief gedrag gaan vertonen in een (vijandelijk) supportersvak. Ten tweede geldt mijn inziens dat ofwel de persoon in kwestie een duidelijke publieke positie (formeel dan wel informeel) bekleedt, ofwel dat de veiligheid van de persoon in kwestie in het beding is gekomen door (legitiemee) acties en.of uitlatingen die in het publieke domein zijn gedaan (ik meen overigens ook dat dit grosso modo de richtlijn is die de rijksoverheid hierin hanteert). In het geval van Wilders is de soituatie vrij helder: hij is Kamerlid, en dus dient hij zonder last te kunnen spreken, en daarom lijkt het me zeker een taak voor de overheid te garanderen dat hij zonder bang te zijn voor zijn veiligheid kan spreken.

Daarnaast geldt natuurlijk dat eenieder er vanuit moet kunnen gaan dat hij/zij onder normale omstandigheden niet voor zijn/haar persoonlijke veiligheid hoeft te vrezen.
pi_52296093
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:33 schreef Reya het volgende:

Daarnaast geldt natuurlijk dat eenieder er vanuit moet kunnen gaan dat hij/zij onder normale omstandigheden niet voor zijn/haar persoonlijke veiligheid hoeft te vrezen.
Die omstandigheden kan persoon in kwestie zelf ook beïnvloeden. Positief en negatief.
  zondag 12 augustus 2007 @ 00:09:37 #65
pi_52296347
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 00:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die omstandigheden kan persoon in kwestie zelf ook beïnvloeden. Positief en negatief.
Dan moet iemand gaan beoordelen of iemand voor bescherming in aanmerking komt. Wie?
pi_52296406
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 00:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet iemand gaan beoordelen of iemand voor bescherming in aanmerking komt. Wie?
Nationale Coördinator Terrorismebestrijding - Tjibbe Joustra. Met aangepaste regelgeving dan wel te verstaan. Evt een college dat hierover gaat.
pi_52296466
Krijgen die lui van de pedopartij eigenlijk ook bescherming? Die zijn toch ook bedreigd? En alleen maar wegens hun ideeën?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2007 00:44:21 (ff wat olie op het vuur gooien) ]
  zondag 12 augustus 2007 @ 00:15:38 #68
pi_52296491
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 00:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nationale Coördinator Terrorismebestrijding - Tjibbe Joustra. Met aangepaste regelgeving dan wel te verstaan. Evt een college dat hierover gaat.
Dus een niet-democratisch, niet gecontroleerd persoon gaat oordelen wie er wel en niet door zijn of haar ideologische tegenstander mag worden afgeknalt.

En mensen met geld kopen hun eigen bescherming en kunnen doorgaan met fulmineren.

Ik mis een paar dingen.
  zondag 12 augustus 2007 @ 01:02:44 #69
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52297481
quote:

Sinds 2002 wordt de Nederlandse belastingbetaler geconfronteerd met explosief stijgende kosten voor het beveiligen van (kwetsende en beledigende) politici en burgers. Geert Wilders, Ellian, Ayaan Hirsi Ali, Verdonk en nu Jami.....het rijtje wordt steeds langer.....

Wat te denken van de torenhoge kosten dat beveiliging met zich meebrengt? Meerdere ZWAAR uitgeruste beveiligers ( (tot wel vier personen) die 24 uur per dag, 365 dagen per jaar per persoon in de bres moeten springen. Het mag wat kosten, we hebben het over vele miljoenen euro's per jaar.

[afbeelding]

Het meest recente voorbeeld van een uit de bocht gevlogen politicus is Eshan Jami, de nieuwe Ayaan Hirsi Ali wannabe van het comité voor Ex-moslims. Het lijkt wel op dat hij uit is op dezelfde misplaatste status van AHA.

Zijn onveiligheid is in mijn ogen voor het grootste deel aan zichzelf te wijten. Je vraagt immers om grote problemen als je Allah en de profeet Mohammed beledigt. Het is immers niet een eerste keer dat een politicus op een dergelijke manier zwaar in de problemen kwam door hu eigen toedoen. Het helpt niet om profeet Mohammed te vergelijken met Osama Bin Laden of Sadam Hoessein. Je kan dan op drie vingers natellen- zeker als ex-Moslim zijnde- welke risico's je dan op de hals neemt...

Dan de vraag: moet de overheid zulke ongeleide projectielen als Ayaan hirsi Ali en Eshan Jami door de overheid op kosten van de belastingbetaler beveiligen? Zijn ze immers niet ZELF verantwoordelijk voor hun uitspraken en de gevolgen die het met zich meebrengt.

Ik pleit ervoor dat overheid politici wijst op hun eigen verantwoordelijkheid in deze. En dat beveiliging op kosten van de belastingbetaler niet langer meer vanzelfsprekend is.

Hopelijk wordt het probleem van de ongeleide projectielen dan eens voorgoed opgelost.

Hoe denkt u daar over?

2 Dat politici die kwetsen en beledigen niet langer op kosten van de overheid beveiligd moeten worden?
3 Als 2 uitgevoerd wordt, dat het probleem van de ongeleide projectielen zo vanzelf oplost?
1. Ja
2. Ja, maar mensen die bedreigd worden wel.
3. Ja.
Wasserwunderland
  zondag 12 augustus 2007 @ 01:21:44 #70
pi_52297771
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 00:14 schreef Ulx het volgende:
Krijgen die lui van de pedopartij eigenlijk ook bescherming? Die zijn toch ook bedreigd? En alleen maar wegens hun ideeën?
Dat ligt eraan of ze door moslims bedreigt worden denk ik.
  zondag 12 augustus 2007 @ 01:25:55 #71
172704 zulthoofd
Ja heb je nee kun je krijgen!
pi_52297828
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 01:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hallo, Mohammed was er 1!
Expertus dico
  zondag 12 augustus 2007 @ 02:16:59 #72
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52298497
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 01:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Inderdaad, en dat was niet zo, dat waren gewoon roomblanke Germanen.
Wasserwunderland
pi_52298568
Eens, als ze niet op normale, beschaafde manier een bepaald standpunt kunnen maken en maar platvloers te werk gaan, kunnen ze mooi zelf voor hun beveiliging betalen. Zo vond ik dat ook gelden voor die Hirsi Ali, wat achteraf een huichelaar was.

Dergelijke beveiliging kost klauwen vol geld, wat die amateurs met pakkende one liners zelf mogen bekostigen. Ik zie geen heil daarin. Desnoods betaalt het plebs dat achter ze staat hun beveiliging.
pi_52298714
Wat een idee hier.
Vrijheid van meningsuiting maar dan icm het recht van de sterkste.
Je mag alleen zeggen wat je wilt als je een uzi kan betalen...

Fokkers zijn briljant.
pi_52298752
Als je lang genoeg je buurman zou beledigen elke keer wanneer je hem ziet, krijg je wellicht ook een klap op je bek uit uiteindelijk.
Misschien moeten mensen niet eens zo achterbaks en laag zijn.
Briljant.
pi_52298867
Klopt, en zouden ze dus niet zo achterbaks en laag moeten worden om hun buurman te gaan slaan.
Maarja, als het aan de fokkertjes hier ligt mag iedereen die een (sterk)afwijkende mening heeft doodgeknald worden, dat zal namelijk het gevolg zijn als je stopt met beveiligen.
''Je mag zeggen wat je wilt, zolang je het maar met mee eens bent, anders lost Volkert of Mohammed het wel op''
pi_52298930
Kan je nog dramatischer overkomen en slechter conclusies trekken?

Als ik het niet eens ben met een bepaalde handeling van iemand, zeg ik dit in normaal beschaafd Nederlands. Ik begin niet al beledigend en scheldend, omdat daardoor de situatie enkel slechter zou kunnen worden.
Kun je dit, tot zover, begrijpen?
pi_52299070
tot zover gaat het, dus ga verder.

En als je kritiek hebt om mijn vermogen conclusies te trekken, staat het je vrij daar inhoudelijk en concreet op in te gaan hoor.
pi_52301127
Luister het gaat er niet om dat ik vind dat je mensen geweld mag aandoen omwille van hun mening, het gaat erom dat deze mensen nu ongecontroleerd kunnen blaten wat ze willen, media-aandacht en onderbuikgevoelens doen de rest. Dit heeft niks meer met open debat of vrijheid te maken, maar met de teloorgang van het politieke nivo, DUS moet je wel iets doen om deze mensen verantwoordelijkheid bij te brengen. Echter een partij verbieden of uitsluiten lost natuurlijk niets op en is bovendien in strijd met onze vrijheden.
Dusja, wat stel jij dan voor? Blijven bekostigen? Het zal er wel toe leiden dat deze figuren de genuanceerdere (wat niet hetzelfde hoeft te zijn als "links" of "politiek-correct") politici weten te overschreeuwen en dat lijkt me gewoon een kwalijke zaak.

Bovendien, politici kun je beveiligen, maar hoe zit het met de gevolgen in de samenleving? Hoe denk je dat een multiculturele wijk of school reageert op het zoveelste relletje rondom Wilders en consorten?
Ik weet bijna zeker dat de spanningen nog verder toenemen, slachtoffers worden onvermijdelijk en de uiteindelijke veroorzakers? Die hebben lekker hun zak gevuld van mijn belastingcenten en maken zich er na een paar jaar graaien niet meer druk om.
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:38:24 #80
pi_52301527
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 11:05 schreef sneakypete het volgende:
Luister het gaat er niet om dat ik vind dat je mensen geweld mag aandoen omwille van hun mening, het gaat erom dat deze mensen nu ongecontroleerd kunnen blaten wat ze willen, media-aandacht en onderbuikgevoelens doen de rest. Dit heeft niks meer met open debat of vrijheid te maken, maar met de teloorgang van het politieke nivo, DUS moet je wel iets doen om deze mensen verantwoordelijkheid bij te brengen. Echter een partij verbieden of uitsluiten lost natuurlijk niets op en is bovendien in strijd met onze vrijheden.
Dusja, wat stel jij dan voor? Blijven bekostigen? Het zal er wel toe leiden dat deze figuren de genuanceerdere (wat niet hetzelfde hoeft te zijn als "links" of "politiek-correct") politici weten te overschreeuwen en dat lijkt me gewoon een kwalijke zaak.

Bovendien, politici kun je beveiligen, maar hoe zit het met de gevolgen in de samenleving? Hoe denk je dat een multiculturele wijk of school reageert op het zoveelste relletje rondom Wilders en consorten?
Ik weet bijna zeker dat de spanningen nog verder toenemen, slachtoffers worden onvermijdelijk en de uiteindelijke veroorzakers? Die hebben lekker hun zak gevuld van mijn belastingcenten en maken zich er na een paar jaar graaien niet meer druk om.
Misschien moet je gewoon op een iets langere termijn kijken en vertrouwen hebben in het democratische proces. Wilders gaat steeds wilder (whehehe) om zich heen slaan, we zullen zien of hij de volgende verkiezingen weer zoveel zetels haalt.

Er word wel eens aangifte tegen hem gedaan (deze keer weer) lijkt me interessant om te zien wat er gebeurd als de rechter een keer zegt "Dit kan niet."

Zijn geblaat kost wel een paar centen, het alternatief is dat iedereen vrijheid moet inleveren. Ik bekijk het erg fundamenteel.
pi_52304300
Men moet zich afvragen wanneer in multiculturele wijken 'de spanningen toenemen' en 'slachtoffers onvermijdelijk' worden, wie daar dan de 'uiteindelijke veroorzaker' van is.
Geloof me, Wilders is dat namelijk niet. Nee, dat zijn die gestoorden die het even in hun hoofd halen om fysiek geweld te gebruiken in reactie op iemands woorden.

Dus presenteer de zaken alsjeblieft niet alsof er een of ander causaal verband zou bestaan tussen de woorden van Wilders en daaropvolgende gewelddaden van halvegaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door HvS op 12-08-2007 15:10:04 ]
pi_52306733
Je zou dus polarisatie nooit meer als instrument kunnen gebruiken, omdat Tjibbe dan met een marker een streep door je beveiliging haalt. Wat een onzalig voorstel. De maatschappelijke kosten van een afgeknalde Wilders liggen nogal wat hoger dan die van zijn beveiliging.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zondag 12 augustus 2007 @ 16:37:23 #83
pi_52307143
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:16 schreef Zwaardvisch het volgende:
Je zou dus polarisatie nooit meer als instrument kunnen gebruiken, omdat Tjibbe dan met een marker een streep door je beveiliging haalt. Wat een onzalig voorstel. De maatschappelijke kosten van een afgeknalde Wilders liggen nogal wat hoger dan die van zijn beveiliging.
Maar dat is niet voor 100% in geld uit te drukken. Het kost nogal wat intelligentie om dat in te zien.
pi_52307784
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 02:39 schreef HvS het volgende:
Wat een idee hier.
Vrijheid van meningsuiting maar dan icm het recht van de sterkste.
Je mag alleen zeggen wat je wilt als je een uzi kan betalen...

Fokkers zijn briljant.
Mensen die niet fatsoenlijk kunnen omgaan met het recht op vrije meningsuiting, vragen zelf om hun onveiligheid.

Iemand die respectvol hun kritische boodschap uitdragen, hoeven niet voor hun onveiligheid te vrezen. Als ze desondanks dan toch risico's lopen, dan moet overheid gewoon voor beveiliging zorgen.

Waar het mij hier om gaat is dat ongeleide projectielen als een Ayaan Hirsi Ali en consorten, die donders goed weten wat de impact is van hun ongenuanceerde uitspraken - en rücksichtslos beroep doen op de overheid door hun onverantwoordelijke toedoen- eens te dwingen eerst na te denken voor ze met
ongefundeerde en "niet te ontvangen" oneliners de ether in kotsen. Want daar heeft Nederland er de laatste tijd teveel van dergelijk inferieur.

Politiek is een vak. Een echte politicus weet dat de toon de muziek maakt. Het wordt tijd dat inferieure politici het onmogelijk wordt gemaakt. En dat de belastingbetaler straks niet krom hoeft te liggen voor de beveiligingskosten voor inferieur geblaat dat hand over hand toeneemt.
pi_52309470
Heel leuk hoe je je eigen invulling geeft aan compleet ambigue termen als 'fatsoenlijk' en 'respectvol'.
Waarbij die woorden voor jou inhouden dat je moslims niet op hun teentjes mag trappen.

Maar laten we het nu even realistisch bekijken en even tussen de regels door lezen.
Voorstanders van dit (belachelijke)idee weten dondersgoed wat er gaat gebeuren als je stopt met de beveiliging van de betreffende personen, die gaan dood, die krijgen een kogel of acht in hun lijf en een mes in hun keel (dramatisch gesteld natuurlijk ).

Dus dan heb ik liever dat de voorstanders van dit idee zich niet achter bepaalde termen verschuilen en zeggen dat vrijheid van meningsuiting simpelweg niet geldt voor mensen met een onwelgevallige mening en dat zij het verdienen om door een gewelddadige extremist afgemaakt te worden.
pi_52310519
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 18:50 schreef HvS het volgende:
Heel leuk hoe je je eigen invulling geeft aan compleet ambigue termen als 'fatsoenlijk' en 'respectvol'.
Waarbij die woorden voor jou inhouden dat je moslims niet op hun teentjes mag trappen.
Wat zou een polticus willen bereiken door groeperingen hun tenen te trappen?

Resultaat: verder van het doel afdrijven, haat zaaien = haat oogsten. En dus meer onveilighedi aan het adres van de boodschapper.

Of is hier een minimale sociale intelligentie noodzakelijk om bovenstaand te kunnen bevatten c.q. uit te kunnen voeren
quote:
Maar laten we het nu even realistisch bekijken en even tussen de regels door lezen.
Voorstanders van dit (belachelijke)idee weten dondersgoed wat er gaat gebeuren als je stopt met de beveiliging van de betreffende personen, die gaan dood, die krijgen een kogel of acht in hun lijf en een mes in hun keel (dramatisch gesteld natuurlijk ).
Vind je dat raar dan? Als iemand met vuur speelt, dan is het toch niet raar dat je dan een keer vlam vat? Moet de overheid die lieden dan werkelijk in bescherming nemen? Kunnen ze zelf dan geen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen gedrag?

Spreekwoord is sommigen politici kennelijk vreemd: wie kaats....

Het bevreemd mij dat na de aanslagen op Fortuyn en van Gogh nog zo dom zijn om daar geen lering uit te trekken. Dwz je boodschap op een verantwoorde en acceptabele manier te brengen.
quote:
Dus dan heb ik liever dat de voorstanders van dit idee zich niet achter bepaalde termen verschuilen en zeggen dat vrijheid van meningsuiting simpelweg niet geldt voor mensen met een onwelgevallige mening en dat zij het verdienen om door een gewelddadige extremist afgemaakt te worden.
Neen. Vrijheid van meningsuiting is wat anders dan mensen te pas en te onpas te kwetsen en beledigen. Dat sommigen de begrippen steeds door elkaar halen is het onvermogen van de politici zelve.

Het aardige is dat dergelijk problemen vanzelf oplossen. Daar is niet eens ene overheid voor nodig.
pi_52310584
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:16 schreef Zwaardvisch het volgende:
Je zou dus polarisatie nooit meer als instrument kunnen gebruiken, omdat Tjibbe dan met een marker een streep door je beveiliging haalt.
Nee, eerste de bron. Heb je als boodschapper niet zelf schuld aan een ontstane onveilige situatie? Dat is de crux en niet Tjibbe.
quote:
Wat een onzalig voorstel. De maatschappelijke kosten van een afgeknalde Wilders liggen nogal wat hoger dan die van zijn beveiliging.
Wat zijn de maatschappelijke kosten aan politici , die constant tweespalt en haat zaaien??

Winst??
pi_52310750
quote:
Het bevreemd mij dat na de aanslagen op Fortuyn en van Gogh nog zo dom zijn om daar geen lering uit te trekken. Dwz je boodschap op een verantwoorde en acceptabele manier te brengen.
Dat is de enige les die je uit die aanslagen trekt?
pi_52310918
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 19:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat zou een polticus willen bereiken door groeperingen hun tenen te trappen?

Resultaat: verder van het doel afdrijven, haat zaaien = haat oogsten. En dus meer onveilighedi aan het adres van de boodschapper.

Of is hier een minimale sociale intelligentie noodzakelijk om bovenstaand te kunnen bevatten c.q. uit te kunnen voeren
Oftewel, in minder subjectieve bewoordingen, iemand die ver genoeg van jouw mening af zit mag dood.
quote:
Vind je dat raar dan? Als iemand met vuur speelt, dan is het toch niet raar dat je dan een keer vlam vat? Moet de overheid die lieden dan werkelijk in bescherming nemen? Kunnen ze zelf dan geen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen gedrag?
Dat is het dus nou juist, je mening uiten dmv woorden is niet 'met vuur spelen', maar sommigen realiseren zich niet dat vrijheid van meningsuiting zonder dat mensen door die mening beledigd mogen zijn een lege huls is.
quote:
Spreekwoord is sommigen politici kennelijk vreemd: wie kaats....
Nogmaals dus: je mening uiten is niet hetzelfde als die persoon daaropvolgend vermoorden
quote:
Het bevreemd mij dat mensen na dergelijke brute moorden nog steeds terrorisme goedpraten, alleen maar omdat het terrorisme is tegen iemand met een andere mening dan de hunne.
quote:
Neen. Vrijheid van meningsuiting is wat anders dan mensen te pas en te onpas te kwetsen en beledigen. Dat sommigen de begrippen steeds door elkaar halen is het onvermogen van de politici zelve.
Het is jouw onvermogen dat je vrijheid van meningsuiting ziet als het uiten van een mening waar iedereen het wel ongeveer mee eens is, of waar althans niemand door 'beledigd' is.
quote:
Het aardige is dat dergelijk problemen vanzelf oplossen. Daar is niet eens ene overheid voor nodig.
Alleen al het feit dat je het doen van onaardige uitspraken als een probleem beschouwt en tegelijkertijd terrorisme zit te verexcuseren geeft aan hoezeer je het gevoel van redelijkheid verloren hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door HvS op 12-08-2007 20:03:15 ]
pi_52311045
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 19:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, eerste de bron. Heb je als boodschapper niet zelf schuld aan een ontstane onveilige situatie? Dat is de crux en niet Tjibbe.
Als ik een sigaret op steek in een munitiedepot ben ik onveilig bezig, maar dat wil niet zeggen dat er geen brandblussers hoeven te hangen omdat ik toch kon weten dat de boel zou exploderen. Het beginsel van democratie is dat we geen absolute concessies doen aan bepaalde stromingen; nooit niet en aan niemand niet. We mogen dus overal aan twijfelen, zonder direct de kogel te krijgen.
quote:
Wat zijn de maatschappelijke kosten aan politici , die constant tweespalt en haat zaaien??

Winst??
Maar dat wil niet zeggen dat ze geen beveiliging verdienen. Jij gooit de democratie op slot door politici met een afwijkende mening impliciet vogelvrij te verklaren.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52311238
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 19:49 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat is de enige les die je uit die aanslagen trekt?
Er zijn vele lessen te trekken. Die les die ik noem is daar slechts een van. Maar wel een belangrijke: nl dat politici ook een verantwoordelijkheid hebben: doelbewuste communicatie. Met als doel: een positieve uitwerking op de groepen aan wie je de boodschap richt. Resultaat: vooruit komen ipv achterop raken.

Wat schiet ik er mee op om "heilige" personen door het slijk te halen en de aanbidders daarmee op de kast jaag? Met kwetsen en beledigen is nog nooit een oorlog gewonnen. Hebben die politici dat nu echt niet door? Dat ze rottigheid in de maatschappij veroorzaken? Dus niet alleen shit aan hun eigen adres?
pi_52311374
Was Van Gogh een politicus? Ik las die stukjes van 'm eigenlijk nooit, maar zowel in het geval van Van Gogh als dat van Fortuyn was de dader een gestoorde idealist. Voor zulke lui is nooit iets kies genoeg.
pi_52311453
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 19:56 schreef HvS het volgende:

[..]

Oftewel, in minder subjectieve bewoordingen, iemand die ver genoeg van jouw mening af zit mag dood.
Als iemand door zijn of haar toedoen gevaarlijk bezig is en daarmee onnodige risico's op de hals haal en vervolgens wordt aangevallen, dan kan ik daar idd gene medelijden mee hebben.

Ik heb ook geen medelijden als een stuntman verongelukt. Immers het zijn keuze om die risico's op te zoeken.
quote:
Dat is het dus nou juist, je mening uiten dmv woorden is niet 'met vuur spelen', maar sommigen realiseren zich niet dat vrijheid van meningsuiting zonder dat mensen door die mening beledigd mogen zijn een lege huls is.
Dus als ik op een dag de profeet Mohammed verrot scheld, en ik wordt een dag later in elkaar getimmerd, dan is het niet mijn eigen schuld? Zonder het geweld goed te praten, overigens want dat dient uiteraard te worden veroordeeld.
quote:
Nogmaals dus: je mening uiten is niet hetzelfde als die persoon daaropvolgend vermoorden
Waar haal je deze veelzeggende onwijs vandaan?
quote:
Het bevreemd mij dat mensen na dergelijke brute moorden nog steeds terrorisme goedpraten, alleen maar omdat het terrorisme is tegen iemand met een andere mening dan de hunne.
Terrorisme dient altijd te worden veroordeeld. Terreur is nimmer legitiem. Dat lijkt me triviaal genoeg.

Maar een voedingsbodem creëren voor terrorisme door politici en andere opiniemakers moet net zo goed worden veroordeeld.
quote:
Het is jouw onvermogen dat je vrijheid van meningsuiting ziet als het uiten van een mening waar iedereen het wel ongeveer mee eens is, of waar althans niemand door 'beledigd' is.
Je kan je mening ook geven zonder de ander te kwetsen of beledigen. diegenen die dat niet kunnen zijn het vak onwaardig en kunnen beter melkboer worden.
quote:
Alleen al het feit dat je het doen van onaardige uitspraken als een probleem beschouwt en tegelijkertijd terrorisme zit te verexcuseren geeft aan hoezeer je het gevoel van redelijkheid verloren hebt.
Nuanceren is ook vak.
  zondag 12 augustus 2007 @ 20:20:16 #94
pi_52311467
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er zijn vele lessen te trekken. Die les die ik noem is daar slechts een van. Maar wel een belangrijke: nl dat politici ook een verantwoordelijkheid hebben: doelbewuste communicatie. Met als doel: een positieve uitwerking op de groepen aan wie je de boodschap richt. Resultaat: vooruit komen ipv achterop raken.

Wat schiet ik er mee op om "heilige" personen door het slijk te halen en de aanbidders daarmee op de kast jaag? Met kwetsen en beledigen is nog nooit een oorlog gewonnen. Hebben die politici dat nu echt niet door? Dat ze rottigheid in de maatschappij veroorzaken? Dus niet alleen shit aan hun eigen adres?
Op het moment dat je Wilders niet meer beveiligt is Rita Vedonk de volgede "extremist" waardoor mensen zich beledigt voelen. Als je Rita wegpest is Rutten de volgende die uitspraken doet waar mensen zich door beledigt voelen. Zonder Rutten is Marijnnissen degene waar men zich aan stoort. Uiteindelijk hou je niemand meer over.
pi_52311485
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:16 schreef Apropos het volgende:
Was Van Gogh een politicus? Ik las die stukjes van 'm eigenlijk nooit, maar zowel in het geval van Van Gogh als dat van Fortuyn was de dader een gestoorde idealist. Voor zulke lui is nooit iets kies genoeg.
In OP heb ik aangegeven dat het ook om (opiniërende) burgers gaat.
pi_52312015
Ik kan me wel vinden in de punten van EG, ik vind dat er te veel misbruik van onze vrijheid van meningsuiting wordt gemaakt, en op die manier bevolkingsgroepen tegen elkaar opgezet worden.

Helaas kunnen we hier niks aan doen.
Lucy in the Sky with Diamonds
pi_52313086
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:02 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Als ik een sigaret op steek in een munitiedepot ben ik onveilig bezig, maar dat wil niet zeggen dat er geen brandblussers hoeven te hangen omdat ik toch kon weten dat de boel zou exploderen.
En dus hebben we politie, justitie en ......jawel de DKDB (De Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging ). Ik zal wel zo ongeveer de laatste zijn die zou voorstellen om de DKDB op te heffen. Ik zeg alleen dit:

Het feit dat je een DKDB achter de hand heeft, wil nog niet zeggen dat het je legitimeert om rücksichtslos te werk te gaan.

Eigenlijk precies wat je zegt: als je weet dat je een munitiedepot betreedt, en je steekt daar een sigaret op, ben je dan:

1 Bijzonder verstandig en verantwoord bezig? Want Ik waan me veilig; als ik in de hens vlieg zal er wel iemand zijn die die brandblusser we leventje pakt.
2 Of een ontzettende dombo die om problemen vraagt. Die zijn kont brandt moet maar op de blaren zitten.

Pas het bovenstaande dus toe op dergelijk politici.
quote:
Het beginsel van democratie is dat we geen absolute concessies doen aan bepaalde stromingen; nooit niet en aan niemand niet.
Dat is ook wel zo ongeveer het laatste wat ik zou willen. Maar je gaat aan mijn punt voorbij. Ik heb niet gesteld dat je de boodschap niet mag brengen, maar de manier waarop je dit doet. Maw de TOON maakt de muziek. En dat maakt het grote verschil.
quote:
We mogen dus overal aan twijfelen, zonder direct de kogel te krijgen.
Precies. Dat mag. En dat kan ook op een manier zonder anderen te kwetsen of beledigen. Een goed politicus is een topcommunicator. Die brengt zijn of haar boodschap gewoon te berde en jaagt anderen niet in het harnas. Dat scheelt je als boodschapper ook veel stress en ongemak.
quote:
Maar dat wil niet zeggen dat ze geen beveiliging verdienen. Jij gooit de democratie op slot door politici met een afwijkende mening impliciet vogelvrij te verklaren.
Neen. Een goed politicus weet precies hoe ver die kan gaan. Als een politicus er een sport van maakt om groepen tegen elkaar op te zetten of in het harnas te jagen, dan betaalt ie zelf maar de kosten voor beveiliging. Ik wens daar als belastingbetaler daar niet aan mee te betalen.

Een GOED politicus is Frits Bolkestein. Die heeft bewezen dat hij een topcommunicator is. Hij entameerde zo ongeveer het debat over het zeer gevoelige onderwerpen als asiel en integratie en was daar zeer succesvol in. Bij mij weten is hij nooit in elkaar geslagen of bedreigd. Laat staan dat hij 24 uur per dag moest worden beveiligd...

Zo. En nu mag jij weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 12-08-2007 21:31:15 ]
pi_52314959
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 03:10 schreef HvS het volgende:
tot zover gaat het, dus ga verder.

En als je kritiek hebt om mijn vermogen conclusies te trekken, staat het je vrij daar inhoudelijk en concreet op in te gaan hoor.
Oké, ik wil even duidelijkheid of we daar het over eens waren of niet.
En ik ben het met jou eens dat niet iemand vogelvrij mag worden verklaard door een groep mensen wanneer hij zijn, al dan niet beledigende, mening laat horen.
Máár, als iemand beledigend ipv constructief te werk gaat, ben ik er niet voor om belastinggeld t.b.v. beveiliging neer te tellen.
pi_52318544
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:19 schreef EchtGaaf het volgende:

Als iemand door zijn of haar toedoen gevaarlijk bezig is en daarmee onnodige risico's op de hals haal en vervolgens wordt aangevallen, dan kan ik daar idd gene medelijden mee hebben.

Ik heb ook geen medelijden als een stuntman verongelukt. Immers het zijn keuze om die risico's op te zoeken.
Dat is dus blijkbaar wat er niet in te krijgen valt bij jou, het uiten van je mening hoort helemaal niet 'gevaarlijk bezig' te zijn. Verder is de vergelijking met de stuntman die bewust het risico neemt zichzelf schade aan te doen belachelijk, aangezien het helemaal niet de politicus(oid) is die zichzelf schade aandoet. Dat doen anderen. Cruciale fout in de vergelijking.
quote:
Dus als ik op een dag de profeet Mohammed verrot scheld, en ik wordt een dag later in elkaar getimmerd, dan is het niet mijn eigen schuld? Zonder het geweld goed te praten, overigens want dat dient uiteraard te worden veroordeeld.
Nee natuurlijk is het niet jouw eigen schuld. Degene die schuldig is jouw verwondingen zijn natuurlijk die complete gestoorden die het in hun hoofd haalden om jouw die verwondingen toe te brengen.
Dat het(als je geen beveiliging hebt) wellicht niet slim is om die uitspraken te doen, is heel wat anders.
Maar waar de schuld ligt is zo klaar als een klontje.
quote:
Waar haal je deze veelzeggende onwijs vandaan?
Mijn excuses, ik ben niet op de hoogte van het zelfstandig naamwoord 'onwijs'.
Voor het geval je wijsheid bedoelt: dit was een reactie op 'wie kaatst... [kan de bal verwachten]', waarbij geimpliceerd werd dat het uiten van je mening en het er vervolgens fysiek voor gestraft worden, gelijk aan elkaar was.
Immers was het alsof je de bal kaatste en hem vervolgens weer terug kon verwachten.
quote:
Terrorisme dient altijd te worden veroordeeld. Terreur is nimmer legitiem. Dat lijkt me triviaal genoeg.

Maar een voedingsbodem creëren voor terrorisme door politici en andere opiniemakers moet net zo goed worden veroordeeld.
Je draait oorzaak en gevolg om, ben ik bang.
quote:
Je kan je mening ook geven zonder de ander te kwetsen of beledigen. diegenen die dat niet kunnen zijn het vak onwaardig en kunnen beter melkboer worden.
We leven hier in Nederland echter in een democratie, en het volk heeft besloten dat de heer Wilders geen melkboer maar een volksvertegenwoordiger wordt, dus als jij vindt dat hij mensen beledigt heb je pech.
quote:
Nuanceren is ook vak.
Pardon? ''Het aardige is dat dergelijk problemen vanzelf oplossen. Daar is niet eens ene overheid voor nodig.''
Jij vindt het 'aardig' dat (naar jouw mening) onbeschofte politici door terroristen uit de weg geruimd worden.
Dat is niet eens verexcuseren, je komt er luid en duidelijk voor uit het er mee eens te zijn.
Dat citaat laat niet veel ruimte over voor interpretatie, maar als ik het mis heb staat het je vrij om mij te corrigeren.
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:21 schreef OldJeller het volgende:

En ik ben het met jou eens dat niet iemand vogelvrij mag worden verklaard door een groep mensen wanneer hij zijn, al dan niet beledigende, mening laat horen.
Máár, als iemand beledigend ipv constructief te werk gaat, ben ik er niet voor om belastinggeld t.b.v. beveiliging neer te tellen.
Maar realiseer je je dan niet dat je laatste zin compleet onverenigbaar is met je eerste?
Als ik iets over het hoofd zie, please explain.
pi_52322777
quote:

[..]

Blaming the victims.

Het probleem is niet dat mensen hun mond open trekken, het probleem is dat anderen pistolen trekken.
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:03:45 #101
pi_52322856
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:21 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Oké, ik wil even duidelijkheid of we daar het over eens waren of niet.
Dus als je genoeg geld hebt mag je wel beledigen?
pi_52323709
Iedereen beledigd, elke politici beledigd mensen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_52324701
Veel beter lijkt me: kosten op de moslim-gemeenschap verhalen. Dat Nederlandse politici bang moeten zijn om hun mening te geven, is een rechtstreeks gevolg van onverdraagzame moslims die dreigen met geweld, of dit zelfs toepassen.

Ik vind het werkelijk verbijsterend dat politici hun mening niet meer zouden kunnen geven, omdat bepaalde anderen dat 'kwetsend' of 'beledigend' vinden. Het hek is dan bovendien van de dam, want WAT is kwetsend en wat niet?

Als ik zeg: "De grenzen sluiten voor moslim-immigranten en stimuleren dat moslims zo veel mogelijk terugkeren naar het land van herkomst" is dat dan kwetsend? Of gewoon mijn mening?

En wat als teksten uit de Koran of Bijbel voor mij als niet-gelovige kwetsend zijn? (En ja, dat zijn ze) - Heb ik dan ook nog recht van spreken? Mag ik mezelf verweren tegen dat soort intolerantie? Mogen politici het voor mij opnemen?

Ik zeg niet dat Wilders niet onnodig provoceert, want dat doet hij. Maar hij heeft recht van spreken. Hij verkondigt bovendien de mening van een wezenlijke groep kiezers. En bovendien: als we overal over zwijgen en religieuze intolerantie maar gewoon tolereren, gaat dit land naar de knoppen.
pi_52324794
quote:
Je schiet er niets mee op maar het niet willen beveiligen van mensen die hun mening binnen de grenzen van de wet verkondigen is belachelijk. Wilders heeft een mening, een (met enige regelmaat) belachelijke mening maar die mag hij verkondigen zolang de rechter het hem dat niet verbiedt. In dat land wil ik leven. Niet in een land waarbij je mensen kunt bedreigen om hun mening en waarbij je als bedreiger dan vervolgens nog deels gelijk krijgt ook omdat het slachtoffer het er ook wel een beetje naar gemaakt heeft.

Dat je wenst toe te geven aan dit soort terreur door de schuld bij de slachtoffers te leggen is stuitend.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_52324899
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:22 schreef Elfletterig het volgende:
Veel beter lijkt me: kosten op de moslim-gemeenschap verhalen. Dat Nederlandse politici bang moeten zijn om hun mening te geven, is een rechtstreeks gevolg van onverdraagzame moslims die dreigen met geweld, of dit zelfs toepassen.
psst!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_52324973
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:29 schreef sitting_elfling het volgende:
psst!
Wat is je punt? Met smilies kan ik niet zo veel.
pi_52325514
Je wilt kwaad, met kwaad verhelpen? Dat is toch hartstikke dom?
pi_52325597
quote:
Dat lijkt me dan ook weer niet wenselijk.
De kosten moet voor zover mogelijk gewoon op de daders verhaald worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_52350331
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Iedereen beledigdt, elke politici beledigdt mensen.
Wat jij zelf schreef, betekent echt heel wat andere dan wat je bedoelde.

beledigd is het voltooid deelwoord: je bent beledigd
beledigt is de derde persoon enkelvoud: hij beledigt.
Dus:
iedereen beledigd betekent dat iedereen beledigd is.
iedereen beledigt betekent dat iedereen beledigd heeft.

Edit: en dan ben ik nog vergeten, dat het "elke politicus" of "elke politica" is. (enkelvoud dus!)

Overigens heb je geen gelijk: er zijn wel degelijk veel politici die geen mensne beledigen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kees22 op 14-08-2007 23:57:20 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52353718
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 00:35 schreef HvS het volgende:

Maar realiseer je je dan niet dat je laatste zin compleet onverenigbaar is met je eerste?
Als ik iets over het hoofd zie, please explain.
Dat ze het hun partij/achterban maar moeten laten betalen, zij zijn het er immers mee eens. Als je gaat beledigen en niet normaal iets in woorden duidelijk kan maken, dan hoeft niet heel werkend Nederland voor jouw beveiliging gaan te betalen, omdat je discussiëren nog niet helemaal onder de knie hebt.
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus als je genoeg geld hebt mag je wel beledigen?
Je zoekt het gewoon maar uit, maar geen belastinggeld er naar toe.
pi_52353832
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:16 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk overigens niet dat als Wilders wordt afgeschoten, er een burgeroorlog uitbreekt, maar ik denk wel dat die pluche-politici dan allemaal even goed beveiligd moeten gaan worden als Wilders....
In principe heeft iedereen er dus baat bij dat Wilders erg goed beveiligd wordt, die beveiliging mag dus ook best wel wat kosten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:18:11 #112
66825 Reya
Fier Wallon
pi_52353905
quote:
Aha, dus moet een hele groep - incluis de grote meerderheid die er niets mee te maken heeft - er maar voor opdraaien?
pi_52353967
quote:
Op de moslimgemeenschap? WAT DE FAK? Het wordt echt steeds gekker in ons opkomende vierde rijkje.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:21:32 #114
pi_52353986
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:10 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat ze het hun partij/achterban maar moeten laten betalen, zij zijn het er immers mee eens. Als je gaat beledigen en niet normaal iets in woorden duidelijk kan maken, dan hoeft niet heel werkend Nederland voor jouw beveiliging gaan te betalen, omdat je discussiëren nog niet helemaal onder de knie hebt.
[..]

Je zoekt het gewoon maar uit, maar geen belastinggeld er naar toe.
In nederland mag iedereen zijn mening geven,ook mensen die weinig geld hebben. Maar die mogen dan alleen een mening geven die vantevoren door jou is goedgekeurd?
pi_52354178
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In nederland mag iedereen zijn mening geven,ook mensen die weinig geld hebben.
Nee, dat mag niet, ze zijn immers afhankelijk van ons belastinggeld! O, toch wel.
quote:
Maar die mogen dan alleen een mening geven die vantevoren door jou is goedgekeurd?
Zou je zelf verbaasd zijn als je constant je collega zit te beledigen en uit te schelden en vervolgens op een dag een vuist naar je hoofd krijgt?
Dan zou jij zeker met tranen in je ogen naar je baas aankomen met: 'je had beveiliging voor me moeten regelen '
Maar die baas is ook niet gek en zou dan weer zeggen 'ja, hallo.. volgens mij heb je het wel zelf uitgelokt, ik ga daar geen geld voor uitgeven.'
Misschien is dit voorbeeld beter toepasbaar op een basisschool o.i.d., maar het idee komt over.

Ik word kriegelig van dat soort mensen. Schijnheilig.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:46:21 #116
pi_52354549
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:30 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet, ze zijn immers afhankelijk van ons belastinggeld! O, toch wel.
[..]

Zou je zelf verbaasd zijn als je constant je collega zit te beledigen en uit te schelden en vervolgens op een dag een vuist naar je hoofd krijgt?
Dan zou jij zeker met tranen in je ogen naar je baas aankomen met: 'je had beveiliging voor me moeten regelen '
Maar die baas is ook niet gek en zou dan weer zeggen 'ja, hallo.. volgens mij heb je het wel zelf uitgelokt, ik ga daar geen geld voor uitgeven.'
Misschien is dit voorbeeld beter toepasbaar op een basisschool o.i.d., maar het idee komt over.

Ik word kriegelig van dat soort mensen. Schijnheilig.
Die collega kan:

1. Bij mij klagen over mijn beledigingen
2. Bij de baas klagen over mijn beledigingen

Dan kunnen we:

1. Het erover eens worden dat ik niet meer beledig
2. Niet meer bij elkaar in de buurt gaan zitten

Er kan dus heel veel gebeuren zonder dat er meteen geweld gebruikt hoeft te worden.
Als je geweld gebruikt ben je sowieso fout. Mijn baas moet erop toe zien dat er geen geweld gebruikt word binnen het bedrijf, dit betekend ook dat hij moet letten op eventuele oorzaken van het geweld, maar deze oorzaken zijn nooit een rechtvaardiging van geweld. Als je geweld gebruikt zit je altijd fout, tenzij uit directe zelfverdediging.
pi_52354749
Dat is waar, maar heel verbaasd zou men er niet om zijn.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:04:07 #118
pi_52355057
Behalve dat zijn er altijd mensen wel ergens om beledigt dus er is geen lijn te trekken tussen wie wel en niet beveiligt mag worden. Er zit dus niets anders op dan iedereen te beveiligen die bedreigt word, wat zijn mening ook is.
pi_52355838
belachelijke redenatie

als een politicus in de tweede kamer zit is dat een gevolg van duizenden mensen (lees belastingnbetalers) die op die politicus hebben gestemd..

als het je te doen is om het besparen van belastinggeld, kijk dan eens naar de honderden miljoenen subsidie die verdwijnen in een woud van obscure linkse subsidieclubjes zonder (meetbaar) resultaat
Someday, people will look back and say 'Thank you, Al Gore. You're super awesome!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:05:58 #120
pi_52356524
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:33 schreef AlGore het volgende:
belachelijke redenatie

als een politicus in de tweede kamer zit is dat een gevolg van duizenden mensen (lees belastingnbetalers) die op die politicus hebben gestemd..

als het je te doen is om het besparen van belastinggeld, kijk dan eens naar de honderden miljoenen subsidie die verdwijnen in een woud van obscure linkse subsidieclubjes zonder (meetbaar) resultaat
Lijkt me een leuk topic: "Nutteloze linkse subsidieclubjes"
pi_52357773
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 13:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Lijkt me een leuk topic: "Nutteloze linkse subsidieclubjes"
Dat gaat een reeks worden
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_52360267
Kansloos verhaal natuurlijk.

Net zo kansloos als dit:

Wilders zijn plannen uitvoeren. Koran verbieden, moslims het land uit. Scheelt nog meer belastinggeld.Geen beveiliging meer voor Wilders, uitkeringskosten drastisch omlaag.
pi_52362044
Ik heb het idee dat sommigen er wel op kicken dat ze beveiliging nodig hebben. M.a.w., dat ze dingen roepen zodat ze maar beveiliging nodig hebben, om vervolgens in de slachtofferrol te kunnen kruipen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52362435
quote:

1: ongetwijfeld, maar ik heb geen inzichten in de werkelijke kosten. Tevens merk ik er persoonlijk niets van (het is geen apart deel van mijn belastingsgeld wat er naartoe gaat)
2: niet mee eens, ongenuanceerde en ongefundeerde uitspraken doen is belachelijk (neem een Wilders) Hij moet beseffen dat hij alleen maar tegen zielen trapt wat het voeren van de dialoog niet makkelijker maakt. Echter is het zo, dat er teveel heethoofden in deze samenleving zijn die zulke mensen als Wilders maar al te graag opgeruimd zien. HEt recht op meningsuiting is een groot goed. Dat we hiervoor beveiliging nodig hebben is meer dan erg, maar het verleden leert ons dat het o zo nodig is.
3: wat bedoel je hiermee? denk je dat de mensen zich gematigder gaan opstellen? of dat ze vanzelf opgeruimd worden?
Ik weiger iets over mijzelf te vertellen, je vraagt het maar mooi zelf
pi_52377868
quote:

Hoe denkt u daar over?

Je hebt weer een goeie, EchtGaaf!

1) Ik heb geen idee wat het kost, en het maakt me ook niet zo heel veel uit. Ik vind vrijheid van meningsuiting een groot goed.
2) Kwetsen en beledigen is, evenals door rood rijden en moorden, verboden volgens de wet. Dus is het strafbaar. Dus kan iemand die zich gekwetst en beledigd of vermoord voelt, gaan klagen bij een rechter. Dat gebeurt grotendeels op kosten van de overheid, dus van ons allemaal, want we vinden goede rechtspraak van groot belang.
Een andere kwestie is, of iemand die serieus bedreigd wordt, beveiligd moet worden op kosten van de overheid. Iemand bedreigen is strafbaar, dus de bedreigde kan naar de rechter stappen. Zolang de bedreiger niet bekend is, is dat geen zinvolle actie. Als de bedreiger wel bekend is, kan hij of zij opgepakt en berecht worden.
In beide gevallen geldt bovendien:
a) Als de bedreigde heel goed in staat is om zichzelf te beschermen, of als de bedreiging niet serieus is, hoeft de overheid niet in actie te komen.
b) Als de bedreigde niet in staat is om zich tegen een voldoende serieuze bedreiging te verdedigen, dient de overheid haar onderdanen te beschermen. De mate en aard van de bescherming moeten aangepast worden aan de situatie.
Samenvattend: het verband dat U legt tussen kwetsen en beledigen enerzijds en de bescherming door de overheid anderzijds, is onjuist.
3) Ja.

Overigens ben ik geen voorstander van Ayaan, Geert of Eshan en al helemaal niet van Rita, laat dat duidelijk zijn. Het is gewoon stom om mensen onnodig tegen hun schenen te schoppen of op stang te jagen.
Zoals mijn oude buurman zei, als er weer een vader van een weggejaagd joch verhaal kwam halen: "Ah joh, pak een bak koffie. Slaan kunnen we altijd nog."
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 15 augustus 2007 @ 13:30:07 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52387607
quote:

[afbeelding]

Hoe denkt u daar over?

Een nogal misplaatste zuinigheid

Ik denk dat de mogelijkheid om vrij je mening te kunnen uiten en beschermd te worden tegen allerlei gespuis heel veel meer waard is dan dat marginale beetje geld dat die beveiliging kost op de volledige staatsbegroting. Want wie bepaalt wat beledigend is?

Alleen voor politici die veroordeeld worden voor racisme en/of haatzaaierij mag je plan wel weer doorgaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')