Hoe heeft hij het in elkaar slaan van hem aan zichzelf te wijten? Die drie mannen hadden dit ook met woorden op kunnen lossen, ipv. geweld. Hij heeft niets aan zichzelf te wijten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Zijn onveiligheid is in mijn ogen voor het grootste deel aan zichzelf te wijten. Je vraagt immers om grote problemen als je Allah en de profeet Mohammed beledigt.
Je kan een discussie over de Islam en radicalisatie ook zonder het nodeloos beledigen, schoppen en trappen. Nog een stuk constructiever ook.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe heeft hij het in elkaar slaan van hem aan zichzelf te wijten? Die drie mannen hadden dit ook met woorden op kunnen lossen, ipv. geweld. Hij heeft niets aan zichzelf te wijten.
Je kan met je uitspraken ook geweld uitlokken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe heeft hij het in elkaar slaan van hem aan zichzelf te wijten? Die drie mannen hadden dit ook met woorden op kunnen lossen, ipv. geweld. Hij heeft niets aan zichzelf te wijten.
Ach kom nou toch. Het lijkt me toch niet subjectief om te veronderstellen dat de gemiddelde radicale moslim wel ERG snel beledigt, geschopt of getrapt is.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je kan een discussie over de Islam en radicalisatie ook zonder het nodeloos beledigen, schoppen en trappen. Nog een stuk constructiever ook.
Welke doelen zijn er dan al bereikt?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan met je uitspraken ook geweld uitlokken.
Hoe vaak is Nebahat Nabayrak in elkaar getimmerd? Waarschijnlijk niet 1 keer. Zij is veel effectiever bezig in het debat. Je kan ook zonder kwetsen en beledigen je doel bereiken .
Het recht op vrije meningsuiting is nog steeds geen verplichting tot belediging. Je kan er ook verstandig met dit grote goed omgaan. Dat sommigen dat niet kunnen is vers 2. Die moeten ze zelf maar op de blaren gaan zitten en niet op kosten van de belastingbetaler beveiliging willen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:21 schreef GateWayX het volgende:
Wie bepaald dan of uitspraken kwetsend en/of beledigend zijn ? Andere politici ?![]()
Gelukkig is er in dit land vrijheid van meningsuiting. Ik ben het met je eens dat dat soms wel wat genunanceerder kan.
Oh, er zijn wel heel veel lange tenen in de moslimgemeenschap maar er zit een verschil tussen er per ongeluk op staan of bewust met volle kracht tegen de enkels aan trappen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach kom nou toch. Het lijkt me toch niet subjectief om te veronderstellen dat de gemiddelde radicale moslim wel ERG snel beledigt, geschopt of getrapt is.
Absoluut, maar als de politiek al niet meer tegen heilige huisjes kan schoppen is de democratie dus gewoon naar de tering.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Oh, er zijn wel heel veel lange tenen in de moslimgemeenschap maar er zit een verschil tussen er per ongeluk op staan of bewust met volle kracht tegen de enkels aan trappen.
Het zijn gekozen volksvertegenwoordigers met derhalve een achterban van belastingbetalers.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het recht op vrije meningsuiting is nog steeds geen verplichting tot belediging. Je kan er ook verstandig met dit grote goed omgaan. Dat sommigen dat niet kunnen is vers 2. Die moeten ze zelf maar op de blaren gaan zitten en niet op kosten van de belastingbetaler beveiliging willen.
ik vind Wouter Bos een grote belediging en kwetsing voor heel Nederland. Dus geen beveiliging meer? Of laten we de politiek bepalen wie het krijgt? Dan krijgen mensen als Fortuyn en Wil Schuurman dus de kogel omdat ze niet politiek-correct zijn..quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit topic gaat over het grensvlak tussen verantwoordelijkheid van kwetsende burgers/politici enerzijds en de verantwoordelijkheid van de overheid (lees belastingbetaler ) anderzijds.
De Nationaal Coördinator Voor Terreur Bestrijding zou dat kunnen beslissen. Iig niet de politiek zelf.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:21 schreef GateWayX het volgende:
Wie bepaald dan of uitspraken kwetsend en/of beledigend zijn ? Andere politici ?![]()
Gelukkig is er in dit land vrijheid van meningsuiting. Ik ben het met je eens dat dit soms wel wat genuanceerder kan.
Dat is waar, maar dan moet je dat persoon daarop aanspreken en desnoods straffen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Oh, er zijn wel heel veel lange tenen in de moslimgemeenschap maar er zit een verschil tussen er per ongeluk op staan of bewust met volle kracht tegen de enkels aan trappen.
Omgekeerd: wat heeft de verregaande polarisatie door Wilders, AHA en nu Jami opgeleverd?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welke doelen zijn er dan al bereikt?
is dat geen politieke benoeming dan?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De Nationaal Coördinator Voor Terreur Bestrijding zou dat kunnen beslissen. Iig niet de politiek zelf.
EG, reageer eens op dat andere topic aubquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De Nationaal Coördinator Voor Terreur Bestrijding zou dat kunnen beslissen. Iig niet de politiek zelf.
Een behoorlijke verantwoordelijkheid hoor, om de veiligheid van politieke personen in de hand van een persoon te leggen. Ruikt een beetje naar een dictatuur.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze mogen gerust kritisch zijn als het gaat om integratiesubsidies. Ik zet daar namelijk ook mijn vraagtekens bij. Waar het hier omgaat is, of dergelijk politici zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen als ze ongenuanceerde uitspraken doen? Moet de overheid dan nog langer garant staan voor hun veiligheid? Ik vind van niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het zijn gekozen volksvertegenwoordigers met derhalve een achterban van belastingbetalers.
Wellicht vinden die het onzin dat "de belastingbetaler" mee moet betalen aan nutteloze integratiesubsidies.
Ja dag...quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omgekeerd: wat heeft de verregaande polarisatie door Wilders, AHA en nu Jami opgeleverd?
Nee, waar het hier omgaat is dat JIJ vind dat belasting geld niet goed besteed wordt. Je vergeet echter dat er ook belastingbetalers gestemt hebben op deze mensen, wellicht juist om die uitspraken te doen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze mogen gerust kritisch zijn als het gaat om integratiesubsidies. Ik zet daar namelijk ook mijn vraagtekens bij. Waar het hier omgaat is, of dergelijk politici zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen als ze ongenuanceerde uitspraken doen? Moet de overheid dan nog langer garant staan voor hun veiligheid? Ik vind van niet.
Wat een onzin, niet alleen kan een mening heel vaak een reden zijn voor fysiek geweld, in veel gevallen wordt het nog geaccepteerd ook of in ieder geval gezien als uitlokking. Dit is precies dezelfde discussie als tijdens en na Theo van Gogh, iemand die de complete pers tot z'n beschikking heeft om te schoppen en te slaan, bijna dagelijks in kranten en op tv z'n mening kan verkondigen versus een groep die daar alleen maar gefrustreerder van raakt en die mogelijkheid niet heeft.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan moet je dat persoon daarop aanspreken en desnoods straffen.
Maar een mening kan geen reden zijn voor fysiek geweld, anders is er geen vrijheid van meningsuiting meer en dus geen democratie.
Nee, je kan ook degene die zulke uitspraken doen oproepen hun toon te matigen en op een constructieve manier de discussie aan te gaan, deze manier leidt nergens toe, dát weten we al.quote:Helaas moeten we mensen beveiligen, ik moet daar belasting voor betalen of accepteren dat ik in een (religieuse?) dictatuur terecht kom.
Ik vond AHA nou echt niet van die schokkende en polariserende uitspraken doen. De uitspraken die ze deed werden onderbouwd. Toch moest ze beveiligd worden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, je kan ook degene die zulke uitspraken doen oproepen hun toon te matigen en op een constructieve manier de discussie aan te gaan, deze manier leidt nergens toe, dát weten we al.
Nee dat stel ik dus niet. Het gaat hier verantwoordelijkhied nemen. Je kan je duidelijke boodschap ook op verteerbare wijze te berde brengen. Vele politici ontberen de kwaliteiten daarvoor. Die moetne we imo niet langer meer beveiligen want daar is gewoon geen beginnen meer aan.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:34 schreef Napalm het volgende:
[..]
ik vind Wouter Bos een grote belediging en kwetsing voor heel Nederland. Dus geen beveiliging meer?
Als je mensen nodeloos op de kast jaagt, dan is het toch je eigen schuld? Je kan er toch zelf voor kiezen om de boodschap dragelijk te berde te brengen zonder de mensen in het harnas te jagen? Of telt deze keer eigen verantwoordelijkheid dan niet meer? Waarom moet de overheid hiervoor garant staan voor iemands keuze doelbewust te beledigen?quote:Of laten we de politiek bepalen wie het krijgt? Dan krijgen mensen als Fortuyn en Wil Schuurman dus de kogel omdat ze niet politiek-correct zijn..
Een rechtstaat dient er voor te zorgen dat er een college oid komt dat verantwoordelijk/objectieve arbitrage mogelijk maakt. Dat kan het grootste probleem imo nooit zijn.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:37 schreef Napalm het volgende:
[..]
is dat geen politieke benoeming dan?
Welk topic bedoel je?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
EG, reageer eens op dat andere topic aub
Nee. ik pleit ook niet voor afschaffing van beveiliging, maar wel om deze kritischer in te zetten. En politici er op te wijzen dat ze rond hun eigen veiligheid ook zelf verantwoordelijkheid dragen.quote:Overigens ben ik het niet eens met je post. Op die manier redenerend zou je zelfs kunnen pleiten voor het afschaffen van ons leger.
Ik ben het niet met je eens. We hebben het hier over de fundamanten van de maatschappij. Wat de man in de straat vind over "rechtvaardig" geweld is leuk maar:quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat een onzin, niet alleen kan een mening heel vaak een reden zijn voor fysiek geweld, in veel gevallen wordt het nog geaccepteerd ook of in ieder geval gezien als uitlokking. Dit is precies dezelfde discussie als tijdens en na Theo van Gogh, iemand die de complete pers tot z'n beschikking heeft om te schoppen en te slaan, bijna dagelijks in kranten en op tv z'n mening kan verkondigen versus een groep die daar alleen maar gefrustreerder van raakt en die mogelijkheid niet heeft.
En zodra je dan je mening kenbaar maakt via bijv. een rap, een kunstwerk of op een andere manier meteen een aanklacht wegens doodsbedreiging aan de broek krijgen..
[..]
Nee, je kan ook degene die zulke uitspraken doen oproepen hun toon te matigen en op een constructieve manier de discussie aan te gaan, deze manier leidt nergens toe, dát weten we al.
De TS ziet het allemaal niet zo helder.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Naast natuurlijk het feit dat er wettelijke grenzen zijn aan vrijheid van meningsuiting en je dat gewoon via de rechter kan afdwingen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. We hebben het hier over de fundamanten van de maatschappij. Wat de man in de straat vind over "rechtvaardig" geweld is leuk maar:
De staat heeft het monopolie op geweld (politie en leger) om er voor te zorgen dat iedereen elkaar niet in het wilde weg de hersens in gaat slaan. Dat dit in de prtaktijk niet 100% bevredigend werkt is een kwestie van handhaving, maar het is wel een fundament van onze beschaving.
Theo van Gogh gaf mensen alle ruimte om met hem te discussieren, maar als je de discussie niet kan winnen of niet op tv durft omdat je vrienden je anders gaan uitlachen ben je klaar. Je gaat niet iemand doodschieten omdat ie bepaalde dingen zegt. Daarmee vermoord je vrijheid van meningsuiting en de democratie. Je hebt werkelijk geen idee wat voor schade de moord op Th v Gogh heeft gehad. Er zijn massa's mensen politici en caberatiers die "voorzichtig" aan het doen zijn. Daarmee is geweld gelegitimeerd en daarmee is de kern van onze maatschappij aangetast.
Als je denkt dat je jouw mening niet kwijt kan op tv, moet je daar wat aan doen en niet mensen gaan afschieten vanwege hun mening.
Ja.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:57 schreef gelly het volgende:
Ik ben benieuwd of mensen ook vinden of neo-nazi's of iemand als el Moumni politiebescherming moeten krijgen.
Krijg ik ook politiebescherming als ik in het vak van de F-side "hand in hand kameraden" ga zingen ?
Wat is precies de grens ? Wat mij betreft is die heel duidelijk. Als je provoceert om het provoceren dan is de grens bereikt. Niet dat je dan vogelvrij bent, maar je mag je eigen beveiliging betalen. En gezien het feit dat provocateurs als Wilders op enorm veel bijval kunnen rekenen moet dat geen probleem zijn.
Ik zeg ook nergens dat het afschieten legaal zou moeten zijn. Toch ?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja.
Als hun mening tegen de wet is kan je ze aanklagen en krijgen ze hun bescherming misschien in de gevangenis. Maar je mag ze niet zo maar afschieten. Dat hebben we met wetten afgesproken. Zonder wetten anarchie bla bla bla
Dat kan om dat extremisten als Wilders de aandacht afleiden. Naast Wilders is iemand die zegt dat er "Misschien hier en daar wat probleempjes zijn" een gematigd persoon en kan iedereen in redelijkheid met hem praten. In een maatschappij waarin iedereen hiep-quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat het afschieten legaal zou moeten zijn. Toch ?
Er zijn genoeg islamcritici die niet met de dood worden bedreigd, mensen die gewoon op een fatsoenlijk wijze hun mening uiten. Dat kan namelijk ook nog gewoon.
Net alsof rechters, RvS e,d, objectief zijn.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een rechtstaat dient er voor te zorgen dat er een college oid komt dat verantwoordelijk/objectieve arbitrage mogelijk maakt. Dat kan het grootste probleem imo nooit zijn.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:25 schreef Napalm het volgende:
[..]
Net alsof rechters, RvS e,d, objectief zijn.![]()
In ieder geval een stuk objectiever dan een beledigde extremist.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:25 schreef Napalm het volgende:
[..]
Net alsof rechters, RvS e,d, objectief zijn.![]()
moet ik ff opzoeken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:55 schreef Klopkoek het volgende:
Ik bedoel het topic over de jaren '70.
Dat is helemaal een gotspe dat the USA dit van Nederland verlangt. Ik geloof werkelijk dat overheid een klap van de molenwiek heeft gehadquote:Voor de rest ben ik het dan wel met je eens. Hirsi Ali woont bijv. in de VS en wordt nog steeds met Nederlands belastinggeld beveiligd. Wat zijn dat voor rare toestanden?
Nee, dat zegt ie niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat Echt Gaaf dus eigenlijk wil is dat de mob, het grau, het jan hagel haar gang kan gaan en dat iedereen die een uitspraak doet waarvan iemand anders zegt dat ie kwetsend is vogelvrij wordt.
Waarom zou je moeten kwetsen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat Echt Gaaf dus eigenlijk wil is dat de mob, het grau, het jan hagel haar gang kan gaan en dat iedereen die een uitspraak doet waarvan iemand anders zegt dat ie kwetsend is vogelvrij wordt.
Nee, dat zegt ie niet, maar dat is wel wat ie hiermee gaat realiseren.quote:
Waarom zou je iedereen die niet tegen kritiek kan in bescherming nemen tegen mensen die hun mening geven?quote:
Waarom zou je als boodschapper niet eerst de vaardigheden opdoen om je boodschap duidelijk te brengen zonder anderen te beledigen of te kwetsen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je iedereen die niet tegen kritiek kan in bescherming nemen tegen mensen die hun mening geven?
Je bent van mening dat iedereen politiebescherming vanwege zijn of haar mening moet krijgen ?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je iedereen die niet tegen kritiek kan in bescherming nemen tegen mensen die hun mening geven?
Precies, en de tweede methode is veel beter.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, want ik stel namelijk niet dat ik beveiliging voor iedereen wil afschaffen. Wel voor diegenen die hun onveiligheid aan zichzelf te wijten hebben. Die moeten dan maar zelf op eigen kosten voor hun veiligheid zorgen. Eigen verantwoordelijkheid, heet dat toch? Iets waar je de mond van vol heeft normaal gesproken maar nu ff niet?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat zegt ie niet, maar dat is wel wat ie hiermee gaat realiseren.
Veel plezier met het ''objectief bemiddelen'' inzake de eer van half-legendarische religieuze zegslieden. Wordt ook iedereen die Caesar of Alexander een megalomaan noemt, door de heren bezocht?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een rechtstaat dient er voor te zorgen dat er een college oid komt dat verantwoordelijk/objectieve arbitrage mogelijk maakt. Dat kan het grootste probleem imo nooit zijn.
Probeer het eens in staphorst zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat een gezeik. Als ik zeg dat Jezus een terrorist was, dan krijg ik toch ook geen doodsbedreigingen van christenen?
Die mensen gaan zichzelf daarna in jouw portiek opblazen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Probeer het eens in staphorst zou ik zeggen.
Kan je deze losse flodder staven met iets fysieks? Bijvoorbeeld tastbaar bewijs van zulks?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Probeer het eens in staphorst zou ik zeggen.
Een beetje flauw, gelly heeft hier al zo vaak het enorme bestand over het Staphorstkartel gepubliceerd.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kan je deze losse flodder staven met iets fysieks? Bijvoorbeeld tastbaar bewijs van zulks?
Naar het schijnt is hij nu dat uitgebreide dossier aan het doorspitten...quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:38 schreef Apropos het volgende:
[..]
Een beetje flauw, gelly heeft hier al zo vaak het enorme bestand over het Staphorstkartel gepubliceerd.
Er zijn nog niet zo lang geleden in Staphorst explosieven tot ontploffing gebracht!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kan je deze losse flodder staven met iets fysieks? Bijvoorbeeld tastbaar bewijs van zulks?
Ten eerste moet de overheid natuurlijk redelijkerwijs in staat zijn om iemand te beveiligen. Het is simpelweg onmogelijk de veiligheid te garanderen van mensen die provocatief gedrag gaan vertonen in een (vijandelijk) supportersvak. Ten tweede geldt mijn inziens dat ofwel de persoon in kwestie een duidelijke publieke positie (formeel dan wel informeel) bekleedt, ofwel dat de veiligheid van de persoon in kwestie in het beding is gekomen door (legitiemee) acties en.of uitlatingen die in het publieke domein zijn gedaan (ik meen overigens ook dat dit grosso modo de richtlijn is die de rijksoverheid hierin hanteert). In het geval van Wilders is de soituatie vrij helder: hij is Kamerlid, en dus dient hij zonder last te kunnen spreken, en daarom lijkt het me zeker een taak voor de overheid te garanderen dat hij zonder bang te zijn voor zijn veiligheid kan spreken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:57 schreef gelly het volgende:
Ik ben benieuwd of mensen ook vinden of neo-nazi's of iemand als el Moumni politiebescherming moeten krijgen.
Krijg ik ook politiebescherming als ik in het vak van de F-side "hand in hand kameraden" ga zingen ?
Wat is precies de grens ? Wat mij betreft is die heel duidelijk. Als je provoceert om het provoceren dan is de grens bereikt. Niet dat je dan vogelvrij bent, maar je mag je eigen beveiliging betalen. En gezien het feit dat provocateurs als Wilders op enorm veel bijval kunnen rekenen moet dat geen probleem zijn.
Die omstandigheden kan persoon in kwestie zelf ook beïnvloeden. Positief en negatief.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:33 schreef Reya het volgende:
Daarnaast geldt natuurlijk dat eenieder er vanuit moet kunnen gaan dat hij/zij onder normale omstandigheden niet voor zijn/haar persoonlijke veiligheid hoeft te vrezen.
Dan moet iemand gaan beoordelen of iemand voor bescherming in aanmerking komt. Wie?quote:Op zondag 12 augustus 2007 00:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die omstandigheden kan persoon in kwestie zelf ook beïnvloeden. Positief en negatief.
Nationale Coördinator Terrorismebestrijding - Tjibbe Joustra. Met aangepaste regelgeving dan wel te verstaan. Evt een college dat hierover gaat.quote:Op zondag 12 augustus 2007 00:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet iemand gaan beoordelen of iemand voor bescherming in aanmerking komt. Wie?
Dus een niet-democratisch, niet gecontroleerd persoon gaat oordelen wie er wel en niet door zijn of haar ideologische tegenstander mag worden afgeknalt.quote:Op zondag 12 augustus 2007 00:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nationale Coördinator Terrorismebestrijding - Tjibbe Joustra. Met aangepaste regelgeving dan wel te verstaan. Evt een college dat hierover gaat.
1. Jaquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit topic gaat over het grensvlak tussen verantwoordelijkheid van kwetsende burgers/politici enerzijds en de verantwoordelijkheid van de overheid (lees belastingbetaler ) anderzijds.
Sinds 2002 wordt de Nederlandse belastingbetaler geconfronteerd met explosief stijgende kosten voor het beveiligen van (kwetsende en beledigende) politici en burgers. Geert Wilders, Ellian, Ayaan Hirsi Ali, Verdonk en nu Jami.....het rijtje wordt steeds langer.....
Wat te denken van de torenhoge kosten dat beveiliging met zich meebrengt? Meerdere ZWAAR uitgeruste beveiligers ( (tot wel vier personen) die 24 uur per dag, 365 dagen per jaar per persoon in de bres moeten springen. Het mag wat kosten, we hebben het over vele miljoenen euro's per jaar.
[afbeelding]
discreet en bijzonder effectief : Heckler en Koch MP5K schietkoffer
Het meest recente voorbeeld van een uit de bocht gevlogen politicus is Eshan Jami, de nieuwe Ayaan Hirsi Ali wannabe van het comité voor Ex-moslims. Het lijkt wel op dat hij uit is op dezelfde misplaatste status van AHA.![]()
Zijn onveiligheid is in mijn ogen voor het grootste deel aan zichzelf te wijten. Je vraagt immers om grote problemen als je Allah en de profeet Mohammed beledigt. Het is immers niet een eerste keer dat een politicus op een dergelijke manier zwaar in de problemen kwam door hu eigen toedoen. Het helpt niet om profeet Mohammed te vergelijken met Osama Bin Laden of Sadam Hoessein. Je kan dan op drie vingers natellen- zeker als ex-Moslim zijnde- welke risico's je dan op de hals neemt...
Dan de vraag: moet de overheid zulke ongeleide projectielen als Ayaan hirsi Ali en Eshan Jami door de overheid op kosten van de belastingbetaler beveiligen? Zijn ze immers niet ZELF verantwoordelijk voor hun uitspraken en de gevolgen die het met zich meebrengt.
Ik pleit ervoor dat overheid politici wijst op hun eigen verantwoordelijkheid in deze. En dat beveiliging op kosten van de belastingbetaler niet langer meer vanzelfsprekend is.
Hopelijk wordt het probleem van de ongeleide projectielen dan eens voorgoed opgelost.
Hoe denkt u daar over?
Ben u het met mij mee eens dat:
1 de kosten voor beveiligen van politici en burgers de pan uitrijzen?
2 Dat politici die kwetsen en beledigen niet langer op kosten van de overheid beveiligd moeten worden?
3 Als 2 uitgevoerd wordt, dat het probleem van de ongeleide projectielen zo vanzelf oplost?
Dat ligt eraan of ze door moslims bedreigt worden denk ik.quote:Op zondag 12 augustus 2007 00:14 schreef Ulx het volgende:
Krijgen die lui van de pedopartij eigenlijk ook bescherming? Die zijn toch ook bedreigd? En alleen maar wegens hun ideeën?
Hallo, Mohammed was er 1!quote:Op zondag 12 augustus 2007 01:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of ze door moslims bedreigt worden denk ik.
Inderdaad, en dat was niet zo, dat waren gewoon roomblanke Germanen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 01:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat ligt eraan of ze door moslims bedreigt worden denk ik.
Misschien moet je gewoon op een iets langere termijn kijken en vertrouwen hebben in het democratische proces. Wilders gaat steeds wilder (whehehe) om zich heen slaan, we zullen zien of hij de volgende verkiezingen weer zoveel zetels haalt.quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:05 schreef sneakypete het volgende:
Luister het gaat er niet om dat ik vind dat je mensen geweld mag aandoen omwille van hun mening, het gaat erom dat deze mensen nu ongecontroleerd kunnen blaten wat ze willen, media-aandacht en onderbuikgevoelens doen de rest. Dit heeft niks meer met open debat of vrijheid te maken, maar met de teloorgang van het politieke nivo, DUS moet je wel iets doen om deze mensen verantwoordelijkheid bij te brengen. Echter een partij verbieden of uitsluiten lost natuurlijk niets op en is bovendien in strijd met onze vrijheden.
Dusja, wat stel jij dan voor? Blijven bekostigen? Het zal er wel toe leiden dat deze figuren de genuanceerdere (wat niet hetzelfde hoeft te zijn als "links" of "politiek-correct") politici weten te overschreeuwen en dat lijkt me gewoon een kwalijke zaak.
Bovendien, politici kun je beveiligen, maar hoe zit het met de gevolgen in de samenleving? Hoe denk je dat een multiculturele wijk of school reageert op het zoveelste relletje rondom Wilders en consorten?
Ik weet bijna zeker dat de spanningen nog verder toenemen, slachtoffers worden onvermijdelijk en de uiteindelijke veroorzakers? Die hebben lekker hun zak gevuld van mijn belastingcenten en maken zich er na een paar jaar graaien niet meer druk om.
Maar dat is niet voor 100% in geld uit te drukken. Het kost nogal wat intelligentie om dat in te zien.quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:16 schreef Zwaardvisch het volgende:
Je zou dus polarisatie nooit meer als instrument kunnen gebruiken, omdat Tjibbe dan met een marker een streep door je beveiliging haalt. Wat een onzalig voorstel. De maatschappelijke kosten van een afgeknalde Wilders liggen nogal wat hoger dan die van zijn beveiliging.
Mensen die niet fatsoenlijk kunnen omgaan met het recht op vrije meningsuiting, vragen zelf om hun onveiligheid.quote:Op zondag 12 augustus 2007 02:39 schreef HvS het volgende:
Wat een idee hier.
Vrijheid van meningsuiting maar dan icm het recht van de sterkste.
Je mag alleen zeggen wat je wilt als je een uzi kan betalen...
Fokkers zijn briljant.
Wat zou een polticus willen bereiken door groeperingen hun tenen te trappen?quote:Op zondag 12 augustus 2007 18:50 schreef HvS het volgende:
Heel leuk hoe je je eigen invulling geeft aan compleet ambigue termen als 'fatsoenlijk' en 'respectvol'.
Waarbij die woorden voor jou inhouden dat je moslims niet op hun teentjes mag trappen.
Vind je dat raar dan? Als iemand met vuur speelt, dan is het toch niet raar dat je dan een keer vlam vat? Moet de overheid die lieden dan werkelijk in bescherming nemen? Kunnen ze zelf dan geen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen gedrag?quote:Maar laten we het nu even realistisch bekijken en even tussen de regels door lezen.
Voorstanders van dit (belachelijke)idee weten dondersgoed wat er gaat gebeuren als je stopt met de beveiliging van de betreffende personen, die gaan dood, die krijgen een kogel of acht in hun lijf en een mes in hun keel (dramatisch gesteld natuurlijk).
Neen. Vrijheid van meningsuiting is wat anders dan mensen te pas en te onpas te kwetsen en beledigen. Dat sommigen de begrippen steeds door elkaar halen is het onvermogen van de politici zelve.quote:Dus dan heb ik liever dat de voorstanders van dit idee zich niet achter bepaalde termen verschuilen en zeggen dat vrijheid van meningsuiting simpelweg niet geldt voor mensen met een onwelgevallige mening en dat zij het verdienen om door een gewelddadige extremist afgemaakt te worden.
Nee, eerste de bron. Heb je als boodschapper niet zelf schuld aan een ontstane onveilige situatie? Dat is de crux en niet Tjibbe.quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:16 schreef Zwaardvisch het volgende:
Je zou dus polarisatie nooit meer als instrument kunnen gebruiken, omdat Tjibbe dan met een marker een streep door je beveiliging haalt.
Wat zijn de maatschappelijke kosten aan politici , die constant tweespalt en haat zaaien??quote:Wat een onzalig voorstel. De maatschappelijke kosten van een afgeknalde Wilders liggen nogal wat hoger dan die van zijn beveiliging.
Dat is de enige les die je uit die aanslagen trekt?quote:Het bevreemd mij dat na de aanslagen op Fortuyn en van Gogh nog zo dom zijn om daar geen lering uit te trekken. Dwz je boodschap op een verantwoorde en acceptabele manier te brengen.
Oftewel, in minder subjectieve bewoordingen, iemand die ver genoeg van jouw mening af zit mag dood.quote:Op zondag 12 augustus 2007 19:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat zou een polticus willen bereiken door groeperingen hun tenen te trappen?
Resultaat: verder van het doel afdrijven, haat zaaien = haat oogsten. En dus meer onveilighedi aan het adres van de boodschapper.
Of is hier een minimale sociale intelligentie noodzakelijk om bovenstaand te kunnen bevatten c.q. uit te kunnen voeren![]()
Dat is het dus nou juist, je mening uiten dmv woorden is niet 'met vuur spelen', maar sommigen realiseren zich niet dat vrijheid van meningsuiting zonder dat mensen door die mening beledigd mogen zijn een lege huls is.quote:Vind je dat raar dan? Als iemand met vuur speelt, dan is het toch niet raar dat je dan een keer vlam vat? Moet de overheid die lieden dan werkelijk in bescherming nemen? Kunnen ze zelf dan geen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen gedrag?
Nogmaals dus: je mening uiten is niet hetzelfde als die persoon daaropvolgend vermoordenquote:Spreekwoord is sommigen politici kennelijk vreemd: wie kaats....
Het bevreemd mij dat mensen na dergelijke brute moorden nog steeds terrorisme goedpraten, alleen maar omdat het terrorisme is tegen iemand met een andere mening dan de hunne.quote:Het bevreemd mij dat na de aanslagen op Fortuyn en van Gogh nog zo dom zijn om daar geen lering uit te trekken. Dwz je boodschap op een verantwoorde en acceptabele manier te brengen.
Het is jouw onvermogen dat je vrijheid van meningsuiting ziet als het uiten van een mening waar iedereen het wel ongeveer mee eens is, of waar althans niemand door 'beledigd' is.quote:Neen. Vrijheid van meningsuiting is wat anders dan mensen te pas en te onpas te kwetsen en beledigen. Dat sommigen de begrippen steeds door elkaar halen is het onvermogen van de politici zelve.
Alleen al het feit dat je het doen van onaardige uitspraken als een probleem beschouwt en tegelijkertijd terrorisme zit te verexcuseren geeft aan hoezeer je het gevoel van redelijkheid verloren hebt.quote:Het aardige is dat dergelijk problemen vanzelf oplossen. Daar is niet eens ene overheid voor nodig.
Als ik een sigaret op steek in een munitiedepot ben ik onveilig bezig, maar dat wil niet zeggen dat er geen brandblussers hoeven te hangen omdat ik toch kon weten dat de boel zou exploderen. Het beginsel van democratie is dat we geen absolute concessies doen aan bepaalde stromingen; nooit niet en aan niemand niet. We mogen dus overal aan twijfelen, zonder direct de kogel te krijgen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 19:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, eerste de bron. Heb je als boodschapper niet zelf schuld aan een ontstane onveilige situatie? Dat is de crux en niet Tjibbe.
Maar dat wil niet zeggen dat ze geen beveiliging verdienen. Jij gooit de democratie op slot door politici met een afwijkende mening impliciet vogelvrij te verklaren.quote:Wat zijn de maatschappelijke kosten aan politici , die constant tweespalt en haat zaaien??
Winst??
Er zijn vele lessen te trekken. Die les die ik noem is daar slechts een van. Maar wel een belangrijke: nl dat politici ook een verantwoordelijkheid hebben: doelbewuste communicatie. Met als doel: een positieve uitwerking op de groepen aan wie je de boodschap richt. Resultaat: vooruit komen ipv achterop raken.quote:Op zondag 12 augustus 2007 19:49 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is de enige les die je uit die aanslagen trekt?
quote:Op zondag 12 augustus 2007 19:56 schreef HvS het volgende:
[..]
Oftewel, in minder subjectieve bewoordingen, iemand die ver genoeg van jouw mening af zit mag dood.
Dus als ik op een dag de profeet Mohammed verrot scheld, en ik wordt een dag later in elkaar getimmerd, dan is het niet mijn eigen schuld? Zonder het geweld goed te praten, overigens want dat dient uiteraard te worden veroordeeld.quote:Dat is het dus nou juist, je mening uiten dmv woorden is niet 'met vuur spelen', maar sommigen realiseren zich niet dat vrijheid van meningsuiting zonder dat mensen door die mening beledigd mogen zijn een lege huls is.
Waar haal je deze veelzeggende onwijs vandaan?quote:Nogmaals dus: je mening uiten is niet hetzelfde als die persoon daaropvolgend vermoorden![]()
Terrorisme dient altijd te worden veroordeeld. Terreur is nimmer legitiem. Dat lijkt me triviaal genoeg.quote:Het bevreemd mij dat mensen na dergelijke brute moorden nog steeds terrorisme goedpraten, alleen maar omdat het terrorisme is tegen iemand met een andere mening dan de hunne.
Je kan je mening ook geven zonder de ander te kwetsen of beledigen. diegenen die dat niet kunnen zijn het vak onwaardig en kunnen beter melkboer worden.quote:Het is jouw onvermogen dat je vrijheid van meningsuiting ziet als het uiten van een mening waar iedereen het wel ongeveer mee eens is, of waar althans niemand door 'beledigd' is.
Nuanceren is ook vak.quote:Alleen al het feit dat je het doen van onaardige uitspraken als een probleem beschouwt en tegelijkertijd terrorisme zit te verexcuseren geeft aan hoezeer je het gevoel van redelijkheid verloren hebt.
Op het moment dat je Wilders niet meer beveiligt is Rita Vedonk de volgede "extremist" waardoor mensen zich beledigt voelen. Als je Rita wegpest is Rutten de volgende die uitspraken doet waar mensen zich door beledigt voelen. Zonder Rutten is Marijnnissen degene waar men zich aan stoort. Uiteindelijk hou je niemand meer over.quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zijn vele lessen te trekken. Die les die ik noem is daar slechts een van. Maar wel een belangrijke: nl dat politici ook een verantwoordelijkheid hebben: doelbewuste communicatie. Met als doel: een positieve uitwerking op de groepen aan wie je de boodschap richt. Resultaat: vooruit komen ipv achterop raken.
Wat schiet ik er mee op om "heilige" personen door het slijk te halen en de aanbidders daarmee op de kast jaag? Met kwetsen en beledigen is nog nooit een oorlog gewonnen. Hebben die politici dat nu echt niet door? Dat ze rottigheid in de maatschappij veroorzaken? Dus niet alleen shit aan hun eigen adres?
In OP heb ik aangegeven dat het ook om (opiniërende) burgers gaat.quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:16 schreef Apropos het volgende:
Was Van Gogh een politicus? Ik las die stukjes van 'm eigenlijk nooit, maar zowel in het geval van Van Gogh als dat van Fortuyn was de dader een gestoorde idealist. Voor zulke lui is nooit iets kies genoeg.
En dus hebben we politie, justitie en ......jawel de DKDB (De Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging ). Ik zal wel zo ongeveer de laatste zijn die zou voorstellen om de DKDB op te heffen. Ik zeg alleen dit:quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:02 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Als ik een sigaret op steek in een munitiedepot ben ik onveilig bezig, maar dat wil niet zeggen dat er geen brandblussers hoeven te hangen omdat ik toch kon weten dat de boel zou exploderen.
Dat is ook wel zo ongeveer het laatste wat ik zou willen. Maar je gaat aan mijn punt voorbij. Ik heb niet gesteld dat je de boodschap niet mag brengen, maar de manier waarop je dit doet. Maw de TOON maakt de muziek. En dat maakt het grote verschil.quote:Het beginsel van democratie is dat we geen absolute concessies doen aan bepaalde stromingen; nooit niet en aan niemand niet.
Precies. Dat mag. En dat kan ook op een manier zonder anderen te kwetsen of beledigen. Een goed politicus is een topcommunicator. Die brengt zijn of haar boodschap gewoon te berde en jaagt anderen niet in het harnas. Dat scheelt je als boodschapper ook veel stress en ongemak.quote:We mogen dus overal aan twijfelen, zonder direct de kogel te krijgen.
Neen. Een goed politicus weet precies hoe ver die kan gaan. Als een politicus er een sport van maakt om groepen tegen elkaar op te zetten of in het harnas te jagen, dan betaalt ie zelf maar de kosten voor beveiliging. Ik wens daar als belastingbetaler daar niet aan mee te betalen.quote:Maar dat wil niet zeggen dat ze geen beveiliging verdienen. Jij gooit de democratie op slot door politici met een afwijkende mening impliciet vogelvrij te verklaren.
Oké, ik wil even duidelijkheid of we daar het over eens waren of niet.quote:Op zondag 12 augustus 2007 03:10 schreef HvS het volgende:
tot zover gaat het, dus ga verder.
En als je kritiek hebt om mijn vermogen conclusies te trekken, staat het je vrij daar inhoudelijk en concreet op in te gaan hoor.
Dat is dus blijkbaar wat er niet in te krijgen valt bij jou, het uiten van je mening hoort helemaal niet 'gevaarlijk bezig' te zijn. Verder is de vergelijking met de stuntman die bewust het risico neemt zichzelf schade aan te doen belachelijk, aangezien het helemaal niet de politicus(oid) is die zichzelf schade aandoet. Dat doen anderen. Cruciale fout in de vergelijking.quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:19 schreef EchtGaaf het volgende:Als iemand door zijn of haar toedoen gevaarlijk bezig is en daarmee onnodige risico's op de hals haal en vervolgens wordt aangevallen, dan kan ik daar idd gene medelijden mee hebben.
Ik heb ook geen medelijden als een stuntman verongelukt. Immers het zijn keuze om die risico's op te zoeken.
Nee natuurlijk is het niet jouw eigen schuld. Degene die schuldig is jouw verwondingen zijn natuurlijk die complete gestoorden die het in hun hoofd haalden om jouw die verwondingen toe te brengen.quote:Dus als ik op een dag de profeet Mohammed verrot scheld, en ik wordt een dag later in elkaar getimmerd, dan is het niet mijn eigen schuld? Zonder het geweld goed te praten, overigens want dat dient uiteraard te worden veroordeeld.
Mijn excuses, ik ben niet op de hoogte van het zelfstandig naamwoord 'onwijs'.quote:Waar haal je deze veelzeggende onwijs vandaan?![]()
Je draait oorzaak en gevolg om, ben ik bang.quote:Terrorisme dient altijd te worden veroordeeld. Terreur is nimmer legitiem. Dat lijkt me triviaal genoeg.
Maar een voedingsbodem creëren voor terrorisme door politici en andere opiniemakers moet net zo goed worden veroordeeld.
We leven hier in Nederland echter in een democratie, en het volk heeft besloten dat de heer Wilders geen melkboer maar een volksvertegenwoordiger wordt, dus als jij vindt dat hij mensen beledigt heb je pech.quote:Je kan je mening ook geven zonder de ander te kwetsen of beledigen. diegenen die dat niet kunnen zijn het vak onwaardig en kunnen beter melkboer worden.
Pardon? ''Het aardige is dat dergelijk problemen vanzelf oplossen. Daar is niet eens ene overheid voor nodig.''quote:Nuanceren is ook vak.![]()
Maar realiseer je je dan niet dat je laatste zin compleet onverenigbaar is met je eerste?quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:21 schreef OldJeller het volgende:
En ik ben het met jou eens dat niet iemand vogelvrij mag worden verklaard door een groep mensen wanneer hij zijn, al dan niet beledigende, mening laat horen.
Máár, als iemand beledigend ipv constructief te werk gaat, ben ik er niet voor om belastinggeld t.b.v. beveiliging neer te tellen.
Blaming the victims.quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zijn vele lessen te trekken. Die les die ik noem is daar slechts een van. Maar wel een belangrijke: nl dat politici ook een verantwoordelijkheid hebben: doelbewuste communicatie. Met als doel: een positieve uitwerking op de groepen aan wie je de boodschap richt. Resultaat: vooruit komen ipv achterop raken.
Wat schiet ik er mee op om "heilige" personen door het slijk te halen en de aanbidders daarmee op de kast jaag? Met kwetsen en beledigen is nog nooit een oorlog gewonnen. Hebben die politici dat nu echt niet door? Dat ze rottigheid in de maatschappij veroorzaken? Dus niet alleen shit aan hun eigen adres?
Dus als je genoeg geld hebt mag je wel beledigen?quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:21 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Oké, ik wil even duidelijkheid of we daar het over eens waren of niet.
En ik ben het met jou eens dat niet iemand vogelvrij mag worden verklaard door een groep mensen wanneer hij zijn, al dan niet beledigende, mening laat horen.
Máár, als iemand beledigend ipv constructief te werk gaat, ben ik er niet voor om belastinggeld t.b.v. beveiliging neer te tellen.
Je schiet er niets mee op maar het niet willen beveiligen van mensen die hun mening binnen de grenzen van de wet verkondigen is belachelijk. Wilders heeft een mening, een (met enige regelmaat) belachelijke mening maar die mag hij verkondigen zolang de rechter het hem dat niet verbiedt. In dat land wil ik leven. Niet in een land waarbij je mensen kunt bedreigen om hun mening en waarbij je als bedreiger dan vervolgens nog deels gelijk krijgt ook omdat het slachtoffer het er ook wel een beetje naar gemaakt heeft.quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:10 schreef EchtGaaf het volgende:
psst!quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:22 schreef Elfletterig het volgende:
Veel beter lijkt me: kosten op de moslim-gemeenschap verhalen. Dat Nederlandse politici bang moeten zijn om hun mening te geven, is een rechtstreeks gevolg van onverdraagzame moslims die dreigen met geweld, of dit zelfs toepassen.
Dat lijkt me dan ook weer niet wenselijk.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:22 schreef Elfletterig het volgende:
Veel beter lijkt me: kosten op de moslim-gemeenschap verhalen. Dat Nederlandse politici bang moeten zijn om hun mening te geven, is een rechtstreeks gevolg van onverdraagzame moslims die dreigen met geweld, of dit zelfs toepassen.
Wat jij zelf schreef, betekent echt heel wat andere dan wat je bedoelde.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Iedereen beledigdt, elke politici beledigdt mensen.
Dat ze het hun partij/achterban maar moeten laten betalen, zij zijn het er immers mee eens. Als je gaat beledigen en niet normaal iets in woorden duidelijk kan maken, dan hoeft niet heel werkend Nederland voor jouw beveiliging gaan te betalen, omdat je discussiëren nog niet helemaal onder de knie hebt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:35 schreef HvS het volgende:
Maar realiseer je je dan niet dat je laatste zin compleet onverenigbaar is met je eerste?
Als ik iets over het hoofd zie, please explain.
Je zoekt het gewoon maar uit, maar geen belastinggeld er naar toe.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus als je genoeg geld hebt mag je wel beledigen?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:16 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk overigens niet dat als Wilders wordt afgeschoten, er een burgeroorlog uitbreekt, maar ik denk wel dat die pluche-politici dan allemaal even goed beveiligd moeten gaan worden als Wilders....
In principe heeft iedereen er dus baat bij dat Wilders erg goed beveiligd wordt, die beveiliging mag dus ook best wel wat kosten.
Aha, dus moet een hele groep - incluis de grote meerderheid die er niets mee te maken heeft - er maar voor opdraaien?quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:22 schreef Elfletterig het volgende:
Op de moslimgemeenschap? WAT DE FAK? Het wordt echt steeds gekker in ons opkomende vierde rijkje.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:22 schreef Elfletterig het volgende:
In nederland mag iedereen zijn mening geven,ook mensen die weinig geld hebben. Maar die mogen dan alleen een mening geven die vantevoren door jou is goedgekeurd?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat ze het hun partij/achterban maar moeten laten betalen, zij zijn het er immers mee eens. Als je gaat beledigen en niet normaal iets in woorden duidelijk kan maken, dan hoeft niet heel werkend Nederland voor jouw beveiliging gaan te betalen, omdat je discussiëren nog niet helemaal onder de knie hebt.
[..]
Je zoekt het gewoon maar uit, maar geen belastinggeld er naar toe.
Nee, dat mag niet, ze zijn immers afhankelijk van ons belastinggeld! O, toch wel.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In nederland mag iedereen zijn mening geven,ook mensen die weinig geld hebben.
Zou je zelf verbaasd zijn als je constant je collega zit te beledigen en uit te schelden en vervolgens op een dag een vuist naar je hoofd krijgt?quote:Maar die mogen dan alleen een mening geven die vantevoren door jou is goedgekeurd?
Die collega kan:quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:30 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet, ze zijn immers afhankelijk van ons belastinggeld! O, toch wel.
[..]
Zou je zelf verbaasd zijn als je constant je collega zit te beledigen en uit te schelden en vervolgens op een dag een vuist naar je hoofd krijgt?
Dan zou jij zeker met tranen in je ogen naar je baas aankomen met: 'je had beveiliging voor me moeten regelen'
Maar die baas is ook niet gek en zou dan weer zeggen 'ja, hallo.. volgens mij heb je het wel zelf uitgelokt, ik ga daar geen geld voor uitgeven.'
Misschien is dit voorbeeld beter toepasbaar op een basisschool o.i.d., maar het idee komt over.
Ik word kriegelig van dat soort mensen. Schijnheilig.
Lijkt me een leuk topic: "Nutteloze linkse subsidieclubjes"quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:33 schreef AlGore het volgende:
belachelijke redenatie
als een politicus in de tweede kamer zit is dat een gevolg van duizenden mensen (lees belastingnbetalers) die op die politicus hebben gestemd..
als het je te doen is om het besparen van belastinggeld, kijk dan eens naar de honderden miljoenen subsidie die verdwijnen in een woud van obscure linkse subsidieclubjes zonder (meetbaar) resultaat
Dat gaat een reeks wordenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Lijkt me een leuk topic: "Nutteloze linkse subsidieclubjes"
1: ongetwijfeld, maar ik heb geen inzichten in de werkelijke kosten. Tevens merk ik er persoonlijk niets van (het is geen apart deel van mijn belastingsgeld wat er naartoe gaat)quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:
2 Dat politici die kwetsen en beledigen niet langer op kosten van de overheid beveiligd moeten worden?
3 Als 2 uitgevoerd wordt, dat het probleem van de ongeleide projectielen zo vanzelf oplost?
Je hebt weer een goeie, EchtGaaf!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe denkt u daar over?
Een nogal misplaatste zuinigheidquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Sinds 2002 wordt de Nederlandse belastingbetaler geconfronteerd met explosief stijgende kosten voor het beveiligen van (kwetsende en beledigende) politici en burgers. Geert Wilders, Ellian, Ayaan Hirsi Ali, Verdonk en nu Jami.....het rijtje wordt steeds langer.....
Wat te denken van de torenhoge kosten dat beveiliging met zich meebrengt? Meerdere ZWAAR uitgeruste beveiligers ( (tot wel vier personen) die 24 uur per dag, 365 dagen per jaar per persoon in de bres moeten springen. Het mag wat kosten, we hebben het over vele miljoenen euro's per jaar.
[afbeelding]
discreet en bijzonder effectief : Heckler en Koch MP5K schietkoffer
Het meest recente voorbeeld van een uit de bocht gevlogen politicus is Eshan Jami, de nieuwe Ayaan Hirsi Ali wannabe van het comité voor Ex-moslims. Het lijkt wel op dat hij uit is op dezelfde misplaatste status van AHA.![]()
Zijn onveiligheid is in mijn ogen voor het grootste deel aan zichzelf te wijten. Je vraagt immers om grote problemen als je Allah en de profeet Mohammed beledigt. Het is immers niet een eerste keer dat een politicus op een dergelijke manier zwaar in de problemen kwam door hu eigen toedoen. Het helpt niet om profeet Mohammed te vergelijken met Osama Bin Laden of Sadam Hoessein. Je kan dan op drie vingers natellen- zeker als ex-Moslim zijnde- welke risico's je dan op de hals neemt...
Dan de vraag: moet de overheid zulke ongeleide projectielen als Ayaan hirsi Ali en Eshan Jami door de overheid op kosten van de belastingbetaler beveiligen? Zijn ze immers niet ZELF verantwoordelijk voor hun uitspraken en de gevolgen die het met zich meebrengt.
Ik pleit ervoor dat overheid politici wijst op hun eigen verantwoordelijkheid in deze. En dat beveiliging op kosten van de belastingbetaler niet langer meer vanzelfsprekend is.
Hopelijk wordt het probleem van de ongeleide projectielen dan eens voorgoed opgelost.
Hoe denkt u daar over?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |