Dus als je genoeg geld hebt mag je wel beledigen?quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:21 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Oké, ik wil even duidelijkheid of we daar het over eens waren of niet.
En ik ben het met jou eens dat niet iemand vogelvrij mag worden verklaard door een groep mensen wanneer hij zijn, al dan niet beledigende, mening laat horen.
Máár, als iemand beledigend ipv constructief te werk gaat, ben ik er niet voor om belastinggeld t.b.v. beveiliging neer te tellen.
Je schiet er niets mee op maar het niet willen beveiligen van mensen die hun mening binnen de grenzen van de wet verkondigen is belachelijk. Wilders heeft een mening, een (met enige regelmaat) belachelijke mening maar die mag hij verkondigen zolang de rechter het hem dat niet verbiedt. In dat land wil ik leven. Niet in een land waarbij je mensen kunt bedreigen om hun mening en waarbij je als bedreiger dan vervolgens nog deels gelijk krijgt ook omdat het slachtoffer het er ook wel een beetje naar gemaakt heeft.quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat schiet ik er mee op om "heilige" personen door het slijk te halen en de aanbidders daarmee op de kast jaag? Met kwetsen en beledigen is nog nooit een oorlog gewonnen. Hebben die politici dat nu echt niet door? Dat ze rottigheid in de maatschappij veroorzaken? Dus niet alleen shit aan hun eigen adres?
psst!quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:22 schreef Elfletterig het volgende:
Veel beter lijkt me: kosten op de moslim-gemeenschap verhalen. Dat Nederlandse politici bang moeten zijn om hun mening te geven, is een rechtstreeks gevolg van onverdraagzame moslims die dreigen met geweld, of dit zelfs toepassen.
Dat lijkt me dan ook weer niet wenselijk.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:22 schreef Elfletterig het volgende:
Veel beter lijkt me: kosten op de moslim-gemeenschap verhalen. Dat Nederlandse politici bang moeten zijn om hun mening te geven, is een rechtstreeks gevolg van onverdraagzame moslims die dreigen met geweld, of dit zelfs toepassen.
Wat jij zelf schreef, betekent echt heel wat andere dan wat je bedoelde.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Iedereen beledigdt, elke politici beledigdt mensen.
Dat ze het hun partij/achterban maar moeten laten betalen, zij zijn het er immers mee eens. Als je gaat beledigen en niet normaal iets in woorden duidelijk kan maken, dan hoeft niet heel werkend Nederland voor jouw beveiliging gaan te betalen, omdat je discussiëren nog niet helemaal onder de knie hebt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:35 schreef HvS het volgende:
Maar realiseer je je dan niet dat je laatste zin compleet onverenigbaar is met je eerste?
Als ik iets over het hoofd zie, please explain.
Je zoekt het gewoon maar uit, maar geen belastinggeld er naar toe.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus als je genoeg geld hebt mag je wel beledigen?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:16 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk overigens niet dat als Wilders wordt afgeschoten, er een burgeroorlog uitbreekt, maar ik denk wel dat die pluche-politici dan allemaal even goed beveiligd moeten gaan worden als Wilders....
In principe heeft iedereen er dus baat bij dat Wilders erg goed beveiligd wordt, die beveiliging mag dus ook best wel wat kosten.
Aha, dus moet een hele groep - incluis de grote meerderheid die er niets mee te maken heeft - er maar voor opdraaien?quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:22 schreef Elfletterig het volgende:
Op de moslimgemeenschap? WAT DE FAK? Het wordt echt steeds gekker in ons opkomende vierde rijkje.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:22 schreef Elfletterig het volgende:
In nederland mag iedereen zijn mening geven,ook mensen die weinig geld hebben. Maar die mogen dan alleen een mening geven die vantevoren door jou is goedgekeurd?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat ze het hun partij/achterban maar moeten laten betalen, zij zijn het er immers mee eens. Als je gaat beledigen en niet normaal iets in woorden duidelijk kan maken, dan hoeft niet heel werkend Nederland voor jouw beveiliging gaan te betalen, omdat je discussiëren nog niet helemaal onder de knie hebt.
[..]
Je zoekt het gewoon maar uit, maar geen belastinggeld er naar toe.
Nee, dat mag niet, ze zijn immers afhankelijk van ons belastinggeld! O, toch wel.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In nederland mag iedereen zijn mening geven,ook mensen die weinig geld hebben.
Zou je zelf verbaasd zijn als je constant je collega zit te beledigen en uit te schelden en vervolgens op een dag een vuist naar je hoofd krijgt?quote:Maar die mogen dan alleen een mening geven die vantevoren door jou is goedgekeurd?
Die collega kan:quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:30 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet, ze zijn immers afhankelijk van ons belastinggeld! O, toch wel.
[..]
Zou je zelf verbaasd zijn als je constant je collega zit te beledigen en uit te schelden en vervolgens op een dag een vuist naar je hoofd krijgt?
Dan zou jij zeker met tranen in je ogen naar je baas aankomen met: 'je had beveiliging voor me moeten regelen'
Maar die baas is ook niet gek en zou dan weer zeggen 'ja, hallo.. volgens mij heb je het wel zelf uitgelokt, ik ga daar geen geld voor uitgeven.'
Misschien is dit voorbeeld beter toepasbaar op een basisschool o.i.d., maar het idee komt over.
Ik word kriegelig van dat soort mensen. Schijnheilig.
Lijkt me een leuk topic: "Nutteloze linkse subsidieclubjes"quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:33 schreef AlGore het volgende:
belachelijke redenatie
als een politicus in de tweede kamer zit is dat een gevolg van duizenden mensen (lees belastingnbetalers) die op die politicus hebben gestemd..
als het je te doen is om het besparen van belastinggeld, kijk dan eens naar de honderden miljoenen subsidie die verdwijnen in een woud van obscure linkse subsidieclubjes zonder (meetbaar) resultaat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |