Lach me dood als je nu een bak regen krijgtquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:59 schreef Fredo55 het volgende:
Het lijkt hier in Tholen een droge dag te worden,de zon schijnt al de hele dag.![]()
Dat zou wat wezen..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lach me dood als je nu een bak regen krijgt![]()
hier ook droog
Misschien krijgen we volgende week een "koudeput" boven onze omgeving. Veel regen en wind... maar even afwachten en kijken wat er gebeurt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:29 schreef JohnFoK het volgende:
kunnen we nog wat mooi's verwachten komende dagen?
Leuk rolwokje?!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:18 schreef _Qmars_ het volgende:
Nog even de hartelijke groeten vanuit Kroatie
[afbeelding]
zou leuk zijnquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:51 schreef i2Them2 het volgende:
Kan best wel eens ja. Trekt van ZW naar NO:
[afbeelding]
bij mij zijn vanmorgen om 00:51 uur twee vrije weken aangebrokenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:49 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zeker,laatste dag van me vakantie en onweer is niet verkeerd.![]()
Lekker met die koudeput.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:50 schreef Againzender het volgende:
[..]
bij mij zijn vanmorgen om 00:51 uur twee vrije weken aangebroken
Alleen de uiterwaarden schijnen te gaan overstromen,stukje van RTV Oost:quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:24 schreef Eveli het volgende:
IJssel? Ik weet van niks en ik woon aan de rivier (niet direct maar de stad wel).
quote:Een aantal campings aan de IJssel heeft gasten die kort aan het water staan geadviseerd hun voortent af te breken.
Zo kunnen ze snel hun plek verlaten als het water stijgt. Maandag of dinsdag wordt in de buurt van Olst hoog water verwacht. Campings als 't Haasje bij Fortmond en de IJsselhoeve bij Veessen zouden dan onder water kunnen komen te staan. Dat gebeurde voor het laatst in een zomer in 1980. Boerenorganisatie LTO heeft boeren gevraagd alert te zijn op de verwachte hoge waterstand. Mogelijk moeten ze hun vee uit de uiterwaarden halen.
Misschien ff bij de monding van de IJsel kijken als 't zo ver is.quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:35 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Alleen de uiterwaarden schijnen te gaan overstromen,stukje van RTV Oost:
[..]
De teringquote:Op zondag 12 augustus 2007 15:01 schreef Bloody_Hell het volgende:
Deze mag hier ook wel effe langskomen
quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:01 schreef Bloody_Hell het volgende:
Lekkerquote:Op zondag 12 augustus 2007 15:01 schreef Bloody_Hell het volgende:
Zou het net zeggen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:39 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Lekker![]()
.
Dan schijt je echt 12 kleuren bagger als dat op je afkomt. Bij die shelf van 16 juli had ik dat iig wel. Zware windstoten, zeer dik regengordijn, wolken tot bijna aan de grond. Bij de shelf van het filmpje lijkt 't nog mee te vallen qua zwaarweer.
quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:55 schreef DemonRage het volgende:
Het buienfeest begint nu boven Noord-Frankrijk.
Wat frisser, kans op neerslag. Maar met een beetje geluk wel zonnig. Het is nog wel ff weg, dus kan zo weer veranderen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 17:08 schreef Leonos het volgende:
Hoi piet paulusma'en.
Weten jullie wat voor het weer het word van donderdag tot maandag ongeveer?
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/quote:Op zondag 12 augustus 2007 17:23 schreef Leonos het volgende:
Dat zal echt perfect zijn.
Kan ik dat zelf niet checken met weinig verstand van weer?
Hier komt de bewolking nu ook opzettenquote:Op zondag 12 augustus 2007 17:26 schreef Fredo55 het volgende:
Hier vallen de eerste druppels
Die mag van mij wel wat minder naar rechts bewegen... Eindhoven wil ook wat.quote:Op zondag 12 augustus 2007 19:22 schreef i2Them2 het volgende:
Onweer lijkt er een beetje uit. Nu lichte regen. Trouwens een 'opvallend' buitje boven België.
Het regent alquote:Op zondag 12 augustus 2007 21:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
Lijkt erop dat het hier elk moment kan beginnen met regenen. De lucht is er klaar voor iig. Zie dat er een strak buienlijntje net ten Z van Maastricht zit. Eens kijken wat dat nog gaat brengen
.
quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:15 schreef ACT-F het volgende:
Het is begonnen met regenen, maar ik denk niet dat het lang duurt. Maar de sliert die volgens buienradar uit het zuiden komt kan wel eens lang duren![]()
Weinig spannends. Hooguit dat de uiterwaarden zullen onderlopen, maar geen acuut gevaar.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:33 schreef JohnFoK het volgende:
wat zijn de verwachtingen voor morgen bij de Ijssel dan?
En daar bleef het ook bijquote:Op zondag 12 augustus 2007 22:11 schreef knep het volgende:
Gerommel hier net ten zuiden van Roermond.
Welkom terug! Ik moet nog een week, daarna 2 weken vakantie waarvan 1 op de boot in Friesland.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:42 schreef kahaarin het volgende:
Zo, weer terug uit Ameland, 11 dagen overdag geen regen gehad en alleen 's nacht 2 keer een regenbuitje, volgens mij hebben we geluk gehad, we zijn iig schandalig bruin en heerlijk uitgerust.![]()
Leuk, wat voor een boot?quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:48 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Welkom terug! Ik moet nog een week, daarna 2 weken vakantie waarvan 1 op de boot in Friesland.
Dit weekend trouwens weer eens een keer Bill onveilig gemaaktWas een mooi feestje
Een snelle bootquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Leuk, wat voor een boot?
Hopelijk heb je ook geluk met het weer, regen en heel veel wind lijkt me niet zo fijn op een boot.
Bill?![]()
Ik heb trouwens gemerkt dat het weerbericht niet helemaal klopt als je op 1 van de eilanden zit, regelmatig gezien dat er best wat wolken onze kant opdreven en daarna gewoon oplosten of langsdreven, niet dat je me hoort klagen hoor, kamperen in de regen is niet echt mijn hobby.![]()
Als er regen was voorspeld voor het noorden hadden wij er geen last van, is dat een bekend fenomeen of idd gewoon mazzel?
Je kunt de dagen iig afstrepen en het weerbericht volgen heeft niet veel zin, het klopt echt niet mbt de eilanden, het is ook maar zo'n klein streepje land dat de meeste buien er langsdrijven!quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:04 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Een snelle bootIk hoop ook dat weer een beetje wil mee werken... afwachten... In Nederland weet je het nooit
![]()
Voor Amerika en omstreken hé.quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:54 schreef JohnFoK het volgende:
Ik lees op weerwoord.be dat er kans is op een tropishe storm?
Van mij mag het nu welquote:
Bel... klepel....quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:54 schreef JohnFoK het volgende:
Ik lees op weerwoord.be dat er kans is op een tropishe storm?
quote:Storm Forecast
Valid: Tue 14 Aug 2007 16:00 to Wed 15 Aug 2007 06:00 UTC
Issued: Tue 14 Aug 2007 16:37
Forecaster: GROENEMEIJER
SYNOPSIS
An intense quasi-stationary large-scale upper low is centered between the north British Isles and Iceland. A strong short-wave trough is present at its southern periphery, maintaining a vigorous surface low at its eastern flank in which a new centre is expected to form over Northern England during the evening. On its southwestern flank, strong warm advection is ongoing over western Europe ahead of a cold front south-central England to western Brittany to Galicia.
DISCUSSION
NW France, Belgium, Netherlands, extreme NW Germany...
A very moist near-neutrally stratified air-mass is being advected into W France. During the evening hours increasing lift is expected to affect the moist air-mass that is effectively located between a poorly-defined warm front and the aforementioned cold front. As a result, a few 100s of J/kg CAPE located primarily in the sfc-500 hPa layer should form, and convection is expected to initiate over Brittany, Normandy and the Channel Region. The storms should move northeastward and reach the Benelux countries during the late evening. Winds around 25 m/s at 850 hPa, 0-1 km shear of 15-20 m/s suggest that storms will likely rapidly organize into lines. Given 0-1 km storm-relative-helicity in the 200-300 m2/s2 range, these lines will likely include a couple of rotating updrafts, which may produce a few tornadoes. Apart form tornadoes, straight-line local wind gusts in the 25-30 m/s range will be a severe threat. The threat is expected to persist to well after midnight UTC as the storms move to Germany. The expected local nature of the most severe events precludes the issuance of a level 2 at this time.
Onweer, hagel, regen en veel wind. Let op, dit zal lokaal zijn dus als je pech hebt krijg je alleen regen. Zit je midden in een zware bui dan kun je, je de borst nat maken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:41 schreef JohnFoK het volgende:
kun je even een uitleg geven wat we kunnen verwachten vanavond?
overdekt balkon met terrasverwarmer en warme choco en rumquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Regen in Maastricht.
In deze tijd van het jaar hoor ik relaxed met een rosé'tje op m'n balkon te kunnen hangen.
warme chocoquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
overdekt balkon met terrasverwarmer en warme choco en rum
En volgens de laaste quidance van het knmi morgen ook, met kans op zwaar onweer boven het ijsselmeer.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:39 schreef hondenfokker het volgende:
misschien toch nog onweer voor vanavond
Er zit al wat onweer op het kanaal,kijk estofex maar eens.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:39 schreef hondenfokker het volgende:
misschien toch nog onweer voor vanavond
Volgens omroepzeeland in de namiddag en avond onweersbuien,gelukkig ben ik dan thuis.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:55 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
En volgens de laaste quidance van het knmi morgen ook, met kans op zwaar onweer boven het ijsselmeer.
Het KNMI zegt eigenlijk helemaal niet over vanavond. Verwacht er daarom weinig van. Voor morgen middag/avond ziet het er beter uit.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:55 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
En volgens de laaste quidance van het knmi morgen ook, met kans op zwaar onweer boven het ijsselmeer.
http://www.estofex.org/quote:Storm Forecast
Valid: Wed 15 Aug 2007 06:00 to Thu 16 Aug 2007 06:00 UTC
Issued: Tue 14 Aug 2007 21:41
Forecaster: GATZEN
SYNOPSIS
High geopotential dominates eastern Europe. An embedded cut-off low is present over the Ukraine. Over western Europe, axis of amplified and intense long-wave trough extends from Shetland Islands to western Ibenian Peninsula on Wednesday, 12Z. It rotates counter-clockwise, and the trough axis will move across England, north-western France, and most of Iberian Peninsula during the period. Ahead of associated cold front, a strong south-westerly flow will be present.
DISCUSSION
Southern British Isles
A very strong upper jet streak moves north-eastward ahead of the mentioned trough axis. It is expected over south-western British Isles on Wednesday, 12Z. At the cyclonic flank of this jet streak, strong QG forcing is expected due to strong DCVA as well as WAA east of propagating surface cold front. At low levels, rich boundary-layer moisture indicated by latest ascends will spread north-eastward into south-western British Isles, and low-level dewpoints in excess of 15°C are forecast. Given mid-level cooling in the range of the propagating trough-axis, GFS CAPE calculation seems to be reasonable. Thunderstorms are forecast to develop along the cold front. Given strong vertical wind shear, multicells and bowing lines are forecast, capable of producing high winds and isolated large hail. Although low-level veering is expected to be not very strong, a few tornadoes are not ruled out in the highly-sheared environment. Limiting factor will be rather dry low-level air mass that may advect into southern British Isles during the day, and chance for severe convection will likely weaken during the period.
Northern Spain to central Germany
A strong south-westerly flow affects the region during the period that advects rather warm air from the Iberian Peninsula north-eastward. In the range of this warm air mass, mid-level lapse rates are forecast to steepen as the upper trough approaches. Additionally, models suggest that low-level moisture pooling will lead to substantial moisture in the range of the warm air axis or just north of it in the WAA regime over Germany. Given some diurnal heating, CAPE may build. Given rather weak actual lapse rates and especially poor low-level moisture, amount of instbility is questionable. However, expect that at least weak instability will form, initiation may still be a problem as low-level forcing is limited. QG forcing may be quite strong in the range of the upper jet streak especially in the evening hours when the jet axis accelerates eastward. Showers and thunderstorms are forecast to form that may be elevated due to poor low-level moisture. Given strong DLS of 30 m/s, storms will likely organize, capable of producing severe wind gusts and large hail. Storms that root to the boundary-layer may produce tornadoes given strong LLS, especially over western Alps, eastern France, and south-western Germany in the afternoon/evening hours. Given great uncertainties about low-level moisture, decide to issue a level 1. Later oberservations may lead to an upgrade during the period.
Southern Scandinavia
Strong jet streak will reach southern Scandinavia during the night. At low level, rich moisture is expected to spread across the North Sea, and given rather cold mid-levels, CAPE is forecast to develop ahead of the cold front. Showers and thunderstorms are possible. Given strong vertical wind shear and favorable veering profiles, convection will ikely organize into bowing lines and some mesocyclones, capable of producing severe wind gusts and probably isolated tornadoes. Limiting factor will be rather cool boundary-layer air mass and questionable low-level instability.
Eastern Europe
From eastern Scandinavia to western Russia, Belarus, Ukraine and Black Sea region, quite steep low-, and mid-level lapse rates as well as rich low-level moisture are present, and rather high instability is expected in the afternoon, when thunderstorms are forecast. Weak vertical wind shear will be present. However, stronger storms may be severe capable of producing large hail locally.
Oe dan krijg ik nog meerquote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:41 schreef Caesu het volgende:
het gaat hier aardig tekeer.![]()
onweer en zeer zware neerslag.
[afbeelding]
(zwijndrecht)
gisteravond dacht ik dat ook,maar toch nog een onweersbui gehad rond half12.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:59 schreef hondenfokker het volgende:
tis weer droog in tholen wordt niks meer..
Komt eraan!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:19 schreef Cassius het volgende:
Bleh, voorlopig geen regen in Groningen-stad.
dan activeert de zooi, want er werd niets waargenomen tot nu toequote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:32 schreef Fredo55 het volgende:
Ik zag net een flitsje uit een bui komen.![]()
nog even een maandje wachten, als dit stromingpatroon zo doorgaat moet dat wel lukken in septemberquote:
Het ziet er iid wel aardig uitquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:26 schreef E.T. het volgende:
Ik zie in de tweewekenprognose op buienradar de 26 graden weer in beeld![]()
Beetje zomer zou zo op de valreep best prettig zijn.
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:46 schreef kepler het volgende:
schijnen in Frankrijk ook een aantal supercellen tussen te zitten, en morgenochtend (do) weer kans op zware buien in NL (aldus Alwin@weerwoord)
zit nu ff in Enschede, geeft dus niksquote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:38 schreef Adelante het volgende:
goed moment ook, het plenst in arnhem
OP buienradar zijn die inslag(en) niet te zien. Op strikestar wel. http://195.214.200.121/index.aspx?id=20quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:31 schreef ACT-F het volgende:
Het heeft net geplenst hier met een paar zomerse blikseminslagen![]()
Bij de titel van de film en het verhaaltje erbij heb ik al meteen een idee van hoe slecht die film wel niet moet zijn.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:16 schreef Fredo55 het volgende:
Vanavond om half 9 de film Superstorm op RTL5
Engelse dramaserie waarin een groep wetenschappers onderzoek doen naar het weer.Met buhulp van hun computer ontwikkelen ze een storm boven de oceaan.
De proef lijkt succesvol totdat een groep hackers
inbreekt in hun systeem.Ze verplaatsen de storm van de oceaan naar metropool New York met alle consequenties van dien.
Ach,je moet toch wat.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:38 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Bij de titel van de film en het verhaaltje erbij heb ik al meteen een idee van hoe slecht die film wel niet moet zijn.
Hier tel ik het niet als onweersdag; donder was amper te horen omdat het toch 25+km weg was. Gewoon een dag met weerlicht.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier ook weer onwer geweest2de onweersdag deze maand.
Hier niks. Wel jammer want ik ben net een uur met een timelapse bezig.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:59 schreef IedeK. het volgende:
Wow, net weer een mooie shelfcloud + whalesmouth hier gezien.
PICS volgen nog wel.
Jammer dat ik straks moet werken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:12 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier niks. Wel jammer want ik ben net een uur met een timelapse bezig.
Lijkt nu weer zeer hard te activeren boven het IJselmeer. Incl. onweer. Houd die buien in de gaten ivm hozen.
Annecy,ben ik ook weleens geweest..mooie omgeving ook.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
Zo, terug uit de franse Alpen ( Annecy ) heerlijk weer gehad met op woensdag een graad of 32. het is snel heet daar. 1x onweer gezien maar trok erlangs dus dat is jammer. 1 dag s'ochtends regen gehad. prima vertoeven daar.
hoe stevig ze worden is lastig te zeggen nu, denk dat het wel zal meevallen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:30 schreef JohnFoK het volgende:
ik hoor op de radio, kans morgen op stevige onweersbuien?
het zal daar het eerst beginnen iddquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:33 schreef Fredo55 het volgende:
Nou..laat ik het zo zeggen: ik zit morgen wel goed hier in Zeeland.![]()
Toch wel 25% kans op zwaar onweer hier,maar ik reken daar niet op.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:02 schreef Againzender het volgende:
[..]
het zal daar het eerst beginnen idd
Ben benieuwd of Lowlands er nog veel last van gaat krijgen.
mocht de temperatuur wat hoger uitpakken dan verwacht dan kan het wat zwaarder worden natuurlijk, maar dat lijkt mij niet echt aan de orde morgen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:12 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Toch wel 25% kans op zwaar onweer hier,maar ik reken daar niet op.![]()
De buien boven Frankrijk activeren flink,maar ik verwacht dat ze tot halverwege de avond waarschijnlijk niet tot over de grote rivieren komen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:40 schreef N.icka het volgende:
Komt er nog stevig onweer?
quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:40 schreef N.icka het volgende:
Komt er nog stevig onweer?
http://www.knmi.nl/waarsc(...)n/extra/guidance.phpquote:NEERSLAG:
In de loop van de middag en avond in het zuiden toenemende kans op regen- en onweersbuien. Het midden het noorden houden het waarschijnlijk tot laat in de avond of nacht droog, maar zeker is dit niet! Vanaf vannacht overal buiige regen met kans op onweer. De onweerskaartjes gaan voor 15-21 UTC in de zuidelijke helft van het land naar maximaal 85% kans op onweer. Maandag geven de kaartjes een grote kans op onweer voor vrijwel het hele land. De kans absolute kans op zwaar onweer blijft klein.
Hart van Tholen,daar ga ik vrijdag/zaterdag ook naar toe.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:58 schreef hondenfokker het volgende:
er onstaat ook momenteel vanalles overal bloemkolen in de lucht
wel lekker terrasweertje daarnet nog bij het hart gezeten fredo.![]()
Nah,minder bliksemwaarnemingen dan dernet.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:33 schreef hondenfokker het volgende:
nou fredo die bui op ramkoers begint lekker te groeien en activeren bereidt je maar voor
Lekkere pileus. Of leigenlijk al vellum.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Foto's van anderhalf uur geleden, genomen in oostelijke richting vanuit Maastricht:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Begint hier te regenen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:17 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Lekkere pileus. Of leigenlijk al vellum.
Hier nu net de eerste donder![]()
en waar is hier?quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:25 schreef Syd het volgende:
Dik hard onweren hier zo![]()
net dikke bliksem inslag 2 straten verder nu is daar ergens woningbrand.
Stelt geen bal voor. Hier 2 keer een bliksem gezien. Verder alleen weerlicht en licht gerommel. En qua regen steld het al helemaal niks voor. Maar weer snel vergeten. Op naar morgen;quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:21 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Begint hier te regenen.
En een donder!![]()
quote:De onweerskaartjes geven ook voor maandagoverdag een 70-90% kans, komende nacht zakt de kans significant in naar zo'n 30%.
ohjha, hahah jha in Hengelo overrijssel, het ging aardig te keer hier, maar niet al te lang hooguit 15minuutjesquote:
Die bui komt nu deze kant op,eerst was het onweer uitgestorven,maar nu activeerd het opeens weer.quote:21:03:18 19-08-07 24 G BRAN P2 5637 Schreijboom WESTDORPE Wateroverlast
708192103181303337 1303337 BRW Westdorpe ( TAS-5637 )
708192103181301878 1301878 BRW Zeeland
20:51:46 19-08-07 24 G BRAN P2 5635 Noordstraat SAS VAN GENT Water overlast
708192051461303335 1303335 BRW Sas van Gent ( TAS-5635 )
708192051461301902 1301902 BRW Sas van Gent ( Blusgroep 2 )
Hier niets eigenlijk,het gaat activerend Brabant in,misschien dat ik nogquote:Op zondag 19 augustus 2007 22:21 schreef hondenfokker het volgende:
ik hoor het rommelen en zie wat weerlichten
het was nog mooier geweest als ze naar elkaar toe gingenquote:Op zondag 19 augustus 2007 22:24 schreef kepler het volgende:
mooi om te zien dat die bui bij Groningen naar het westen trekt, en die bui in brabant naar het noorden
als je kijkt naar de trekrichting op de satalietbeelden lijkt het er niet echt op dat we er last van gaan krijgen:quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:54 schreef JohnFoK het volgende:
Die grote bui boven frankrijk op de buienradar, krijgen we daar nog mee te maken ?
De gasten van buienradar zijn lekker bezig, na meteox en fileindex ook al ditquote:
hele dag zon gehad vandaagquote:Op maandag 20 augustus 2007 17:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier droog, alle buien gaan langs mij
als dat ding nou eens lekker over utrecht heengerold kwam..quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:19 schreef Jodelaar het volgende:
Rolwolk in Frankrijk. Bui lijkt richting Zeeland te trekken als hij het al haald.
quote:Dak ingestort door zware buien Axel
Het dak van trailerbouwer De Kraker
aan de Vaartwijk in Axel is zondag
grotendeels ingezakt door de regen.
De eigenaar van het bedrijf kreeg rond
22.00 uur een inbraakmelding. Dat kwam
doordat een deel van het dak was
ingestort. In het dak zit een gat van
tien bij tien meter.
Het werk is stilgelegd. Het personeel
zit thuis, totdat een vervangende
ruimte in Heikant is ingericht. De
schade loopt volgens de directeur in
de tonnen
Waarom zie ik dan niets?quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:19 schreef Jodelaar het volgende:
Rolwolk in Frankrijk. Bui lijkt richting Zeeland te trekken als hij het al haald.
quote:Storm Forecast
Valid: Tue 21 Aug 2007 06:00 to Wed 22 Aug 2007 06:00 UTC
Issued: Tue 21 Aug 2007 02:00
Forecaster: VAN DER VELDE
SYNOPSIS
A large low pressure system has settled over western Europe, with the 500 hPa core over France and a surface low over western Germany at 15Z. Warm low-level airmass advects to the west around the north side of the low, while flow over central Europe is northward towards the warm front stretching from Denmark/northern Germany to the Baltic States. A weak old cold front may be found at mid levels and low level moisture from Poland into western Romania and Bulgaria, at altitude bending over southern Italy and Tunesia.
The jetstream is found at the southeastern side of the upper low, over Spain, the western Mediterranean Sea, Italy and the western Balkan.
DISCUSSION
...W Germany, Netherlands, Belgium...
Within the moist airmass north of the center of the surface low, slightly electrified showers may develop in a low CAPE environment... very marginal instability. Combined with very low LCL in the moist air, low level shear values reaching over 12 m/s, deep layer shear over 15 m/s and SREH >200-400 m2/s2 create an environment that is potentially capable of producing a tornado, if only organized convection would manage to develop. However, the massive cloudiness seems likely to inhibit convective chances.
ja, even in de gaten houden wat er gaat gebeuren later vandaag:quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:40 schreef IkWilbert het volgende:
Estofex geeft code 1 voor Nederland vandaag
[afbeelding]
[..]
quote:BEOORDELING:
De diverse modellen zijn in de opeenvolgende runs op grote lijnen consistent. UKRM00 en ECMWF12 vertonen grote overeenkomsten met de laatste Hirlam-run, hetgeen wel vertrouwen schept in de laatste run. De hoeveelheden zouden overigens flink op kunnen lopen 20-30 mm. De aangevoerde lucht is volgens de progtemps vochtig en onstabiel. Kansberekening voor onweer geeft een 50-80% kans voor vanmiddag.
Aandachtspunten
NEERSLAG:
Met de retrograde depressie kan het (nog wel eens) flink uit de hand lopen v.w.b. de positie, timing en hoeveelheid neerslag. Toch zitten de modellen steeds meer op één lijn en gaan we er vanuit dat de berekeningen de situatie goed kenschetsen. Komende middag neemt vanuit het oosten de onstabiliteit sterk toe. De middag en avond en deels ook de nacht naar woensdag vallen er regen- en onweersbuien (eerst vooral als embedded CB's). De KOUW onweerskanskaartjes geven voor dinsdagmiddag een 50-80% kans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |