abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52370504
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:47 schreef CANARIS het volgende:

[..]

De Dollar gaat a la long naar de ¤ 2.5 Dat weten ze bij de fed ook en het maakt ze ook geen bal uit. De FED heeft nog nooit rekening gehouden met de wisselkoers van de dollar. Voor hun export is het gezond en voor de import maakt het geen bal uit. De wereldmarkt is nog steeds in Dollar handen.
Een dollar die te ver zakt zal er voor zorgen dat men op zoek gaat naar alternatieven; en dat zullen de Amerikanen echt niet leuk vinden. De benzine zou nog wel eens stervensduur kunnen worden in de States, net als vele andere importproducten.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:54:02 #252
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_52372228
Idd... in Azië zitten er een paar flink op hun nagels te bijten, omdat de Dollar telkens z'n waarde dreigt te verliezen. Als dat gebeurt zitten ze met een berg waardeloos geld te kijken en niemand ziet graag z'n geld in pleepapier veranderen, dus zullen er op een gegeven moment wel een paar zijn die overwegen hun Dollars te dumpen voor andere valuta. Als dat met een beetje grote bedragen gaat (en daar is geen twijfel over mogelijk) dan heeft in de eerste instantie Amerika een behoorlijk probleem.

Het lot van de Dollar begint hier op te lijken...
pi_52372394
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:54 schreef DemonRage het volgende:
Idd... in Azië zitten er een paar flink op hun nagels te bijten, omdat de Dollar telkens z'n waarde dreigt te verliezen. Als dat gebeurt zitten ze met een berg waardeloos geld te kijken en niemand ziet graag z'n geld in pleepapier veranderen, dus zullen er op een gegeven moment wel een paar zijn die overwegen hun Dollars te dumpen voor andere valuta. Als dat met een beetje grote bedragen gaat (en daar is geen twijfel over mogelijk) dan heeft in de eerste instantie Amerika een behoorlijk probleem.

Het lot van de Dollar begint hier op te lijken...
[afbeelding]
De vraag is in Azië: doen de Chinezen het, of zijn het de Japanners. Ik denk dat Japan het eerst door de knieën gaat en de boel in de uitverkoop zet. Alleen zou ik wel eens willen weten wat het effect is als Japan 100 miljard dollar in de markt zet. Is die dollar dan al weg, of zou men in Japan zo die manier de schade kunnen beperken.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:06:09 #254
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52372705
Waarom zou je dat doen? Dan weet je zeker dat je verlies lijdt. De enige reden om zoiets te doen is als je 't geld nodig hebt, in Yens.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52372796
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef gronk het volgende:
Waarom zou je dat doen? Dan weet je zeker dat je verlies lijdt. De enige reden om zoiets te doen is als je 't geld nodig hebt, in Yens.
Jawel, maar het is een steeds groter wordend prisoners dillema, waarbij als complicerende factor China en Japan niet de enige twee spelers zijn.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:13:42 #256
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_52373003
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:58 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

De vraag is in Azië: doen de Chinezen het, of zijn het de Japanners. Ik denk dat Japan het eerst door de knieën gaat en de boel in de uitverkoop zet. Alleen zou ik wel eens willen weten wat het effect is als Japan 100 miljard dollar in de markt zet. Is die dollar dan al weg, of zou men in Japan zo die manier de schade kunnen beperken.
We zien nu dat een injectie van zo'n 200 miljard de Dollar/Euro-koers zo'n 2 cent deed dalen en de daling is nog niet echt gestopt.

Een dump van 100 miljard zal die koers wel weer de andere kant op schoppen natuurlijk, maar als het effect van die "injectie" vervaagt (Amerika blijft schulden maken natuurlijk, dus het is uitstel van executie), dan schiet die koers zeker wel boven de $1.40 uit.

Niet dat ik zo er heel veel verstand van heb, maar zoiets vermoed ik wel.

[ Bericht 24% gewijzigd door DemonRage op 14-08-2007 22:28:37 ]
pi_52373532
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:13 schreef DemonRage het volgende:

[..]

We zien nu dat een injectie van zo'n 200 miljard de Dollar/Euro-koers zo'n 2 cent deed dalen en de daling is nog niet echt gestopt.

Een dump van 100 miljard zal die koers wel weer de andere kant op schoppen natuurlijk, maar als het effect van die "injectie" vervaagt (Amerika blijft schulden maken natuurlijk, dus het is uitstel van executie), dan schiet die koers zeker wel boven de $1.40 uit.
Niet dat ik zo er heel veel verstand van heb, maar zoiets vermoed ik wel.
Ho, ho, niet elke dollar of euro is gelijk aan een dollar of een euro! Het ging hier om kortlopende leningen waar een onderpand voor moest zijn. (Al hoefde dat onderpand in de VS niet al te solide te zijn). Dat is iets anders dan reel het aanbod van dollars met 100 miljard laten stijgen.
Wellicht dat de VS zich makkelijk moet laten opkopen. Dus GM (toch een kutbedrijf) in handen laten komen van een Chinees, etc. Dan staat er eindelijk een goed tegenover die goederen die de Amerikanen nu teveel opvreten.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:32:17 #258
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_52373801
Dus ze mogen een flink geldbedrag lenen, maar dan zouden er o.a. overnames kunnen plaatsvinden om het bedrag tegenmoet te zien?

Als dit zo door gaat is straks niets meer van Amerika zelf, als ik het goed begrijp.
pi_52374178
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:32 schreef DemonRage het volgende:
Dus ze mogen een flink geldbedrag lenen, maar dan zouden er o.a. overnames kunnen plaatsvinden om het bedrag tegenmoet te zien?

Als dit zo door gaat is straks niets meer van Amerika zelf, als ik het goed begrijp.
Maar steunmaatregelen die de dollarkoers weer doen stijgen, doen averechts werk, de koers MOET naar beneden, wel langzaam aub, maar er is maar een weg dat is richting de 2 dollar voor een Euro voorlopig en dat zal de rente onder druk zetten en de lasten voor huiseigenaren vergoten

Dus ik zet in op de 1,41 voor volgende week

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 14-08-2007 22:49:59 ]
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:01:06 #260
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_52375063
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:40 schreef henkway het volgende:

Dus ik zet in op de 1,41 voor volgende week
Ik denk dat het iets minder hard zal gaan: 1.375 volgende week en 1.40 als september begint.
pi_52375297
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:32 schreef DemonRage het volgende:

Lenen? Japan en China hebben vele honderden miljarden dollars in de vorm van staatsobligaties. Die renderen slecht en worden nooit afbetaald (Als afbetaling krijgen ze gewoon nog meer obligaties) Daar koop je in Azië niets voor, dus die obligaties zullen ooit omgezet moeten worden in iets waar ze daar wel wat aan hebben. Bedrijven bijvoorbeeld, of cash om in Azië te consumeren of investeren. Het laatste is het einde van de dollar, omdat die obligaties Amerikaans zijn en bij het GWK omgezet moeten worden van dollars naar Yens. Dus kun je kiezen voor Amerikaanse bedrijven. Dan kun je nl. wel gewoon redement halen. Maar ook dat is niet ideaal, omdat je dan nog steeds last hebt van een dollar die in elkaar kan klappen (dan is je bedrijf in dollars nog hetzelfde waard, maar in Yens niets meer, net zoals voor de winst geldt) En voor de VS kent het als groot nadeel dat je bedrijven in handen komen van een stel halfbakken commies. En als je bedrijven op zijn, is het feest alsnog over. Maargoed, het is dan tenminste voor een tijd een degelijk onderpand en de druk op de dollar zal behoorlijk afnemen.
Dit is ook precies de reden waarom de combinatie van overheidstekort en handelstekort (met hetzelfde gebied) zo funest is op de lange termijn.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:17:33 #262
862 Arcee
Look closer
pi_52375833
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:59 schreef gronk het volgende:
Nieuw dieptepunt: 1.358
Of relatief hoogtepunt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 08:30:13 #263
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_52380693
Weer een hele cent...

1.3478
pi_52380974
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:30 schreef DemonRage het volgende:
Weer een hele cent...

1.3478
Die koers is nu niet het belangrijkste. Als je bedenkt dat de Dow gisteren 1,7% verloor, Indonesie 7%, Hang Seng 3,5%, Nikkei 1,4% en de AEX zo w.s. weer een volle procent gaat inleveren, moet ik nog zien wat de rest van de dag gaat brengen. Er komen o.a. inflatiecijfers, olievoorraadcijfers en industriele productiecijfers uit de VS vandaag. Als daar slechte cijfers tussen zitten, kon het ook vandaag wel eens weer in de procenten gaan lopen. En die koers E/S staat inmiddels weer op 1.351. Maar al zou daar 10 cent af gaan, dan nog is de lange termijn trend duidelijk: wegwezen uit die dollar.

Edit: volgens mij keek ik wel wat scheel bij het lezen van de verliezen, niet alle getallen kloppen, de strekking wel.

[ Bericht 7% gewijzigd door en_door_slecht op 15-08-2007 10:14:56 ]
pi_52382432
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik las net dat dat staatsbedrijven zijn
niet helemaal. het is een zg goverment sponsord enterprise. As a GSE, it is a privately-owned corporation authorized to make loans and loan guarantees. It is not backed or funded by the U.S. government, nor do the securities it issues benefit from any explicit government guarantee or protection. (uit wiki http://en.wikipedia.org/w(...)ortgage_Association)

er zijn al meer 'accefietjes' geweest, kleinigheidjes als fraude, geen jaarrekeningen openbaar maken, dat soort dingetjes....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_52382782
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:57 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Die koers is nu niet het belangrijkste. Als je bedenkt dat de Dow gisteren 1,7% verloor, Indonesie 7%, Hang Seng 3,5%, Nikkei 1,4% en de AEX zo w.s. weer een volle procent gaat inleveren, moet ik nog zien wat de rest van de dag gaat brengen. Er komen o.a. inflatiecijfers, olievoorraadcijfers en industriele productiecijfers uit de VS vandaag. Als daar slechte cijfers tussen zitten, kon het ook vandaag wel eens weer in de procenten gaan lopen. En die koers E/S staat inmiddels weer op 1.351. Maar al zou daar 10 cent af gaan, dan nog is de lange termijn trend duidelijk: wegwezen uit die dollar.

Edit: volgens mij keek ik wel wat scheel bij het lezen van de verliezen, niet alle getallen kloppen, de strekking wel.
och, naar ik begrepen heb verloopt vandaag de termijn om aan te geven of je in een fonds blijft zitten of niet, dus het wordt nog interessant deze week verder
pi_52383793
ok, deze is te leuk. uit het financiele dagblad: http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?Context=N%7C5&DocumentId=37795
quote:
Alex Frerejean van Waveforecaster is daarentegen wel uitgesproken negatief. Hij had er in het begin van het jaar al rekening mee gehouden dat er rond deze tijd een crash kon komen op de beurzen. In het ergste scenario verwacht hij dat de index uiteindelijk binnen een maand terug naar de 380 punten zal gaan. 'Ik ga ervan uit dat we een flinke afstraffing krijgen.'

Frerejean kan ook met enige precisie zeggen wanneer er weer een dip te verwachten is. Volgens hem laat de geschiedenis zien dat een maan- en zoneclips hierbij een rol kunnen spelen. Ook de dip in maart wist hij naar eigen zeggen op die manier te voorspellen. Onder meer op basis van eclipsdata verwacht hij dat de meeste kans op een crash aanwezig is tussen 22 augustus en half september. 'Maar of de beurs dan onderuit gaat naar 380 punten durf ik niet te voorspellen.'
gebaseerd op de zon en maan eclipsen?????
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:22:04 #268
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_52383949
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:16 schreef simmu het volgende:
Mwah, als modje van [DE] zal ik mijn stacks eens verhogen op de beursvloer.
pi_52384448
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:16 schreef simmu het volgende:
Ja, dat las ik ook. Dat geeft mij toch altijd een beetje het gevoel dat die relaties gevonden worden zoals de relaties tussen piraten en global warming van de Pastafarians
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:47:18 #270
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52384690
Wat vinden jullie van het vooruitzicht op de Amero?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_52384786
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:47 schreef BaajGuardian het volgende:
Wat vinden jullie van het vooruitzicht op de Amero?
Kansloos project, omdat het de kern van het probleem niet oplost. Denk jij dat de Canadezen in zo'n gammele munt willen stappen? Dan zullen er harde afspraken gemaakt moeten worden over de overheidsuitgaven en dat zullen de VS weigeren.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:54:04 #272
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52384905
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:50 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Kansloos project, omdat het de kern van het probleem niet oplost. Denk jij dat de Canadezen in zo'n gammele munt willen stappen? Dan zullen er harde afspraken gemaakt moeten worden over de overheidsuitgaven en dat zullen de VS weigeren.
Ik denk niet dat ze wat te zeggen hebben in canada tegen de Fed.
pi_52384949
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:54 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik denk niet dat ze wat te zeggen hebben in canada tegen de Fed.
En daarom lukt de NAFTA ook voor geen meter, omdat de Yanks toch doen waar ze zin in hebben. Daarnaast, als je die Amero in zou voeren in heel N en Z Amerika, dan zal er voor het zuiden niet veel veranderen, omdat er nu al vaak koppelingen zijn met de dollar. Hetzij officieel, hetzij dat de halve economie nu al in dollars draait.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:58:19 #274
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52385022
Dat is ook maar nepgeld gedrukt omwille van de fed, het gaat er meer om het hele mainland één te maken.
pi_52385181
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Grappig detail: In Amerika was de geldgroei zo hoog dat ze gewoon gestopt zijn met het publiceren van de cijfers van de geldgroei .
Onzin. M1 en M2 worden nog steeds gepubliceerd.

Geldgroei van VS ligt iets boven de 5% momenteel:

Vergeleken met de rest van de wereld is dat over het algemeen weinig, Rusland zit bijvoorbeeld rond de 50%:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')