nicomartquote:nicomart
Theorie : 29-05-07
AVB :
AVD :
Rijschool: Cees van Spijk, Dordrecht
Lesmotor: Honda CB 500
bij mark, hierzo ook 2weken wachten dus jij vast ook van hemquote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:01 schreef DownForZ het volgende:
Hey Fs180 hoever ben jij nu met je rbw? En bij wie les je eigenlijk? Nog 2 weekjes wachten hier
![]()
Ik heb m'n eigen helm die ik ook op m'n scooter gebruikte, zou het daaraan liggen? Hij is ook goedgekeurd voor op de motor. Binnenkort eens kijken voor een nieuwe.quote:
Waarschijnlijk is zo'n scooterhelm van de iets goedkopere soort. Deze zijn gewoon technisch wel ok. Je zal er niet meer risico mee lopen als een duurdere helm. De besparing ligt dan is andere dingen zoals waarschijnlijk bij jou de geluidsdemping..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:28 schreef jochem8 het volgende:
Ik sta weer niet in de OP
jochem8
Theorie:00-00-00
AVB: 02-08-07
AVD: 00-00-00
Rijschool: Thomas, Apeldoorn
Lesmotor: Honda CBF500
[..]
Ik heb m'n eigen helm die ik ook op m'n scooter gebruikte, zou het daaraan liggen? Hij is ook goedgekeurd voor op de motor. Binnenkort eens kijken voor een nieuwe.
ik les bij Koos, maar idd die nieuwe motoren zijn zwaar relaxtquote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
bij mark, hierzo ook 2weken wachten dus jij vast ook van hem![]()
moet nog mn avb doen, maar lessen gaat stukken beter met die nieuwe cbf's![]()
Lessen deed ik met een Suomy helm. Was 4 jaar oud, maar officieel een motorhelm (op brommer gebruikt)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:55 schreef fs180 het volgende:
rij ook met brommerhelm, geeft echt een rotherrie
nope, moet nog wat kleien dingetjes onder de knie krijgen, maar die gaan nu echt stukken beetr met die motorenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:12 schreef DownForZ het volgende:
[..]
ik les bij Koos, maar idd die nieuwe motoren zijn zwaar relaxtHeb 21-09 me AVB hopelijk haal ik het wel in één keer....Ben zowiezo wel blij dat ze die examens inkopen, dan hoef je niet zo lang te wachten
Staat jou AVB al ingepland?
Ik moet ze binnenkort voor het werk halen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:26 schreef DownForZ het volgende:
Wie rijden er hier met oordoppem, en kan je dan wel je instructeur nog horen? Want die praat natuurlijk ook gewoon, of filteren ze alleen rijwind eruit. Welke doppen zijn een beetje aan te raden, waar te kopen en voor welke prijs?
Als je niet gelijk financieel bankroet wil zijn moet je hier eens kijken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:26 schreef DownForZ het volgende:
Wie rijden er hier met oordoppem, en kan je dan wel je instructeur nog horen? Want die praat natuurlijk ook gewoon, of filteren ze alleen rijwind eruit. Welke doppen zijn een beetje aan te raden, waar te kopen en voor welke prijs?
quote:Oordeel van andere klanten: cijfer 7.8
602 klanten gaven dit product gemiddeld een:
Raymond : "prima tepels" meer...
Fred : "Goede gehoorbescherming tegen een zeer vriendelijke prijs. Heb er veel plezier van en zitten goed."
Eddy : "Zeer comfortabel" meer...
Rob : "Ik ben het helemaal eens met Raymond," meer...
alexander : "Zitten goed in helm" meer...
j.smit : "kan nog geen beter cijfer geven.hebben ze nog niet"
Viola : "Zitten comfortabel" meer...
Jan : "lekker zacht in de oren en dempen prima."
John : "Onder het rijden zitten ze heerlijk."
henk : "prima doppen, moeten wel passen" meer...
Ricardo : "Goede pasvorm, geluidsdemping perfekt, comfortabel" meer...
hans : "Pasvorm slecht; vacuum bij verw" meer...
Lange : "Goeie koop" meer...
william : "comfortabel en goed gehoorbeschermend"
Adri : "Pasvorm slecht icm helmdruk." meer...
Kevin Reuvers : "ZITTEN ZEER GOED"
Peter : "Goed en goedkoop"
sieto : "prima oordoppen "
Bart : "ik ben zeer tevreden over dit artikel " meer...
Roy : "Dempt het geluid uitstekend en zitten perfect!" meer...
Bob : "goed spul. zeker voor de prijs"
animani : "Goed." meer...
wim : "Probleemloos te dragen+goede pasvorm."
Mordred : "Zitten lekker soepel"
henkie gpx : "Prima spul voor deze prijs."
rebelli : "Prima."
Elmar : "Beetje proppen, maar goede oren."
Voor het eerst dat ik een product zo goed getest zie, vaak zijn ze negatiever.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:39 schreef Den_Haag het volgende:
Niet verkeerd!
quote:"ok, we kunnen concluderen dat dit product dus niet (helemaal) voldoet. Neem je verantwoording dan ook motozoom en haal het uit je ass. ook al heb je er een zooi ingekocht. de fabrikant, moet nog maar eens goed nadenken hoe hij dit product kan verbeteren.!"
Gegarandeerd. Maar wie niet horen wil moet maar voelen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:41 schreef -XX- het volgende:
Ik rijdt nooit met oordoppen!
Ik luister vaak hardcore en hardstyle!
En ik heb een goedkope helm.
Ben ik over 5 jaar doof.?
Ach ja, je eenzamen nachtelijke activiteiten zullen ook wel niet mee helpen aan je gehoorquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:41 schreef -XX- het volgende:
Ik rijdt nooit met oordoppen!
Ik luister vaak hardcore en hardstyle!
En ik heb een goedkope helm.
Ben ik over 5 jaar doof.?
Jij krijgt dus geheid 8 paintballen met de meet in je zaakie. En weliswaar de roze!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:55 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Ach ja, je eenzamen nachtelijke activiteiten zullen ook wel niet mee helpen aan je gehoor
6 uur les op de weg dan he.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:56 schreef Beach het volgende:
Dat gaat dan vet goed als je al op de helft zit na 6 uur les![]()
AVB al gepland zie ik. Succes!quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:08 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Hier ook weer een nieuwe, ook maar eens begonnen...:
TheOneAndOnly
Theorie : 17-10-07
AVB : 10-10-07
AVD : 00-00-00...?
Rijschool: Leeuw, Eindhoven
Lesmotor: Honda CB 500
![]()
Ja zeker,quote:
Vanmiddag weer 4 uurtjesquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 08:28 schreef Den_Haag het volgende:
Netjes Robar!
Bij mij ging het gisteren niet zo lekker. Was te moe van het werk. Zaterdag weer twee uurtjes rijden.
Toe maar!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:32 schreef gelly het volgende:
Zo, vandaag theorie gehaald (0 fout) en begin september AVB examen
Danke!!!!!!!1quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:47 schreef Den_Haag het volgende:
Suc6 alvast. Ik zit al vol in spanning
redelijk. moet bij sommige dingen nog iets scherper zijn.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:35 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
Danke!!!!!!!1![]()
![]()
![]()
Jij ook met je AVD. Ben je er klaar voor?
Wow 21 lessen voor AVB lijkt me idd erg veel!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:26 schreef Henk-B het volgende:
Oke hier even een vraag van mij, want ik zie hier zo snel examen aanvragen!
Ik heb er nu 14 lessen van 2 uur erop zitten en mijn examen data voor AVB is 10-10-2007.
Ik vind dat nog redelijk ver weg en in die tussentijd blijf ik wel gewoon lessen.
Ik begon met 2 keer in de week,maar heb dat nu veranderd naar 1 keer in de week.
Als ik zo naar jullie kijk dan gaat dat allemaal veel sneller. Ben ik dan zo langzame leerling?
Ik kan alles behalve de langzame slalom die gaat 8 van de 10 keer fout.
Maar voor de rest gaat het allemaal best wel.
Als ik nu tot 10-10 verder les dan kost me dat nog 6 a 7 lessen dat betekent dus 21 lessen voor AVB van 2 uur.
Vind het allemaal te lang duren eerlijk gezegd.
Ook het rijden op de weg krijg ik nog best wel veel commentaar, zoals niet te zigzaggend rijden enz, maar hoe moet je dan de putten ontwijken als ze net 2 meter achter elkaar liggen links en rechts.
Kijk dat bedoel ik, bij mij werd mijn examen pas aangevraagd na 12 lessen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:35 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
Wow 21 lessen voor AVB lijkt me idd erg veel!Tenzij je er moeite mee hebt natuurlijk.
Ik heb nu 4 lessen gehad en mijn AVB examen is op 12 september. En ik kan nog niet alles goed hoor, maar dat moet geen probleem zijn.
Praat er met je examinator over zou ik zeggen.
ach ik heb 12 lessen gehad nu voor avb, ik gok dat dat november ofzo wordtquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:26 schreef Henk-B het volgende:
Oke hier even een vraag van mij, want ik zie hier zo snel examen aanvragen!
Ik heb er nu 14 lessen van 2 uur erop zitten en mijn examen data voor AVB is 10-10-2007.
Ik vind dat nog redelijk ver weg en in die tussentijd blijf ik wel gewoon lessen.
Ik begon met 2 keer in de week,maar heb dat nu veranderd naar 1 keer in de week.
Als ik zo naar jullie kijk dan gaat dat allemaal veel sneller. Ben ik dan zo langzame leerling?
Ik kan alles behalve de langzame slalom die gaat 8 van de 10 keer fout.
Maar voor de rest gaat het allemaal best wel.
Als ik nu tot 10-10 verder les dan kost me dat nog 6 a 7 lessen dat betekent dus 21 lessen voor AVB van 2 uur.
Vind het allemaal te lang duren eerlijk gezegd.
Ook het rijden op de weg krijg ik nog best wel veel commentaar, zoals niet te zigzaggend rijden enz, maar hoe moet je dan de putten ontwijken als ze net 2 meter achter elkaar liggen links en rechts.
Gewoon algehele indruk was dus minder goed. Misschien niet vlot en zeker genoeg?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:52 schreef Robar het volgende:Gezakt voor mijn praktijkexamen.
"Ik heb niet voldoende laten zien, dat ik kan motorrijden".
Wat moet ik daar nu mee?!?!?
Geen fout gemaakt . . . . . . . . maar toch gezakt.
Bij mij gaven ze "teveel gebruiken van achterrem" als reden op.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:51 schreef BertV het volgende:
Bij mij gaven ze "niet gebruiken van achterrem" als reden op. Daar word je ook niet vrolijk van.
Ik heb nog geen les gehad, heb binnenkort 1 dag les, dan de volgende dag de morgen nog en 's middags examen ..quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:53 schreef Den_Haag het volgende:
Ik ben de 12 lessen gaan plannen op basis van de AVB-datum.
Een hele belangrijke als je het mij vraagt!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:51 schreef BertV het volgende:
[..]
Gewoon algehele indruk was dus minder goed. Misschien niet vlot en zeker genoeg?
Wel demotiverend als je geen duidelijke fout hebt gemaakt.
Bij mij gaven ze "niet gebruiken van achterrem" als reden op. Daar word je ook niet vrolijk van.
Ik hoop niet dat ze het jou vragen dan.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:37 schreef -XX- het volgende:
[..]
Een hele belangrijke als je het mij vraagt!![]()
Nouja...ik heb zelf het idee dat wanneer ik de achterrem ook gebruik het gewoon stabieler remt!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:42 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat ze het jou vragen dan.![]()
Ik gebruikte het bij de speciale verrichtingen natuurlijk wel.
In andere situaties heeft het op wat stabiliteit na totaal geen functie.
Bij een noodstop kun je 'm maar beter vergeten en je concentreren op de voorrem.
Bij een VRO3 cursus wordt het zelfs aangeraden het ding nooit te gebruiken.
Dat heb ik al eens gehad!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:55 schreef BertV het volgende:
Tegen piepende schijfremmen helpt ff hard remmen vaak.
Dus gewoon een keer alleen hard met je achterrem remmen, net tegen blokkeren aan.
Jaaa super glad!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:07 schreef BertV het volgende:
Wacht maar tot je een "stap opzij" zet met je voorwiel over een natte putdeksel...
Sjees, het was meer door mijn traagheid van reageren dan door stuurmanskunst dat ik rechtop bleef.
Geweldig!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:19 schreef BertV het volgende:
Zo'n VRO cursus is echt een aanrader. Alleen jammer dat ze zo duur zijn.
Je wordt dan echt met de neus op de feiten gedrukt.
Ik zat op circuit lelystad op een gegeven moment achter een politie-instructeur op een logge FJR1300 die met passagier en al de koffers op de grond reed.
Zelf zat ik op een R6 en had alle moeite om zelfs maar te blijven volgen.
Niet met de motor omvallen tijdens het examen is niet hetzelfde als laten zien dat je kan motorrijden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:52 schreef Robar het volgende:Gezakt voor mijn praktijkexamen.
"Ik heb niet voldoende laten zien, dat ik kan motorrijden".
Wat moet ik daar nu mee?!?!?
Geen fout gemaakt . . . . . . . . maar toch gezakt.
Eerlijk gezegd denk ik dat dat complete bullshit is (en ik ben pas de derde keer geslaagd voor rijbewijs B, maar had in één keer rijbewijs A te pakken). Besef wel dat je op een motor vele malen kwetsbaarder bent dan in een auto. Ondanks het feit dat je meer 'onstnappingsmogelijkheden' hebt kom je er bij élke aanrijding, hoe klein ook, als verliezer uit. Zelfs als het 'niet jouw schuld is'. De enige persoon die voor jouw veiligheid kan zorgen ben je zelf. Als je dat tijdens het examen niet kan laten zien, dan zak je naar mijn mening terecht. Bij rijbewijs B is het meer de veiligheid van de overige weggebruikers die van belang is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:58 schreef Den_Haag het volgende:
kut zeg. Daar kun je idd niks mee. Waarschijnlijk had hij er al te veel late slagen die dag.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:51 schreef BertV het volgende:
[..]
Gewoon algehele indruk was dus minder goed. Misschien niet vlot en zeker genoeg?
Wel demotiverend als je geen duidelijke fout hebt gemaakt.
Bij mij gaven ze "niet gebruiken van achterrem" als reden op. Daar word je ook niet vrolijk van.
Alhoewel je met je achterrem niet efficient kan remmen is het ding beslist niet nutteloos. Als je erg hard met je voorrem afremt, dan heeft de achterkant van de motor de neiging om uit te gaan breken (wil de voorkant inhalen, zeg maar). Door dan óók de achterrem te gebruiken blijft de motor veel stabieler. Als je de achterrem teveel gebruikt, als vervanging van de voorrem dus, dan sta je in een noodsituatie pas stil als je de auto/tractor/bus/voetganger geraakt hebt. Kort samengevat: remmen doe je met de voorrem, en met de achterrem houd je de motor stabiel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:13 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Bij mij gaven ze "teveel gebruiken van achterrem" als reden op.
Het examen daarop ging ik weer te hard door de bocht.
Daar word je ook niet vrolijk van.![]()
En echte kenner, een echte kennerquote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:41 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Niet met de motor omvallen tijdens het examen is niet hetzelfde als laten zien dat je kan motorrijden.
Zijn er verder geen details aangegeven? (op het examenformulier?) Denk aan dingen als positie op de weg, netjes aansnijden van bochten, anticiperen op mogelijke risico-situaties, dat soort dingen.
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat dat complete bullshit is (en ik ben pas de derde keer geslaagd voor rijbewijs B, maar had in één keer rijbewijs A te pakken). Besef wel dat je op een motor vele malen kwetsbaarder bent dan in een auto. Ondanks het feit dat je meer 'onstnappingsmogelijkheden' hebt kom je er bij élke aanrijding, hoe klein ook, als verliezer uit. Zelfs als het 'niet jouw schuld is'. De enige persoon die voor jouw veiligheid kan zorgen ben je zelf. Als je dat tijdens het examen niet kan laten zien, dan zak je naar mijn mening terecht. Bij rijbewijs B is het meer de veiligheid van de overige weggebruikers die van belang is.
[..]
[..]
Alhoewel je met je achterrem niet efficient kan remmen is het ding beslist niet nutteloos. Als je erg hard met je voorrem afremt, dan heeft de achterkant van de motor de neiging om uit te gaan breken (wil de voorkant inhalen, zeg maar). Door dan óók de achterrem te gebruiken blijft de motor veel stabieler. Als je de achterrem teveel gebruikt, als vervanging van de voorrem dus, dan sta je in een noodsituatie pas stil als je de auto/tractor/bus/voetganger geraakt hebt. Kort samengevat: remmen doe je met de voorrem, en met de achterrem houd je de motor stabiel.
Er zijn wat uitzonderingen. Als je in een bocht moet remmen (wat uiteraard nooit nodig is omdat je de verkeerssituatie van te voren zorgvuldig hebt ingeschat) dan heb je met de achterrem meer kans om overeind te blijven dan met de voorrem. Zelfs ABS gaat je in zo'n situatie niet helpen... Ook als je wéét dat de weg glad is (olie, ijzel) dan heb je met de achterrem meer kans om het te overleven dan met de voorrem.
Ja? Ik denk wel dat ik uit enige praktijkervaring kan spreken ja. Verder nog iets?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:01 schreef -XX- het volgende:
[..]
En echte kenner, een echte kennerEn dat komt uit noord holland!
![]()
JAAAAAAAAA DAAR STAMPT HIJ MAAR WEER EVEN EEN FEIT NEER!!!![]()
Ben je instructeur geweest!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:11 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Ja? Ik denk wel dat ik uit enige praktijkervaring kan spreken ja. Verder nog iets?
Door je achterrem te gebruiken in extreme situaties heb je juist meer kans op een uitbreker.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:41 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Alhoewel je met je achterrem niet efficient kan remmen is het ding beslist niet nutteloos. Als je erg hard met je voorrem afremt, dan heeft de achterkant van de motor de neiging om uit te gaan breken (wil de voorkant inhalen, zeg maar).
Dat is nou exact de reden waarom ik probeer om extreme situaties te vermijden. En in eerste instantie is sturen een betere optie dan remmen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:16 schreef BertV het volgende:
[..]
Door je achterrem te gebruiken in extreme situaties heb je juist meer kans op een uitbreker.
Het gewicht staat dan bijna volledig op het voorwiel. Door nog een extra kracht te introduceren door achter te remmen vergroot je juist de kans op een uitbreker.
Nee, ik ben doorrijder en kom in de herfst/winter nogal eens ongunstige omstandigheden tegen.quote:
Van mij mag je driftend uit de bocht komen. Misschien een combinatie van rommel in de bocht en harde banden?quote:
Jaaa, hoe komt het dat ik wel eens drift uit de bochten.???? niet dat ik het erg vindt!! voelt wel leuk! Ik heb toch echt niet zo'n krachtige motor! !!
Haha!![]()
![]()
Nope, schoon asfalt! zelfs met warme banden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:29 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Nee, ik ben doorrijder en kom in de herfst/winter nogal eens ongunstige omstandigheden tegen.
[..]
Van mij mag je driftend uit de bocht komen. Misschien een combinatie van rommel in de bocht en harde banden?
Bij mij ging hij dus het AVB examen aanvragen nadat ik 12 lessen van 2 uur had gehad!!!!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:07 schreef Lennox het volgende:
12 (van een uur?) is wel redelijk normaal denk ik voor AVB. Had er zelf ook 8 van 1,5 uur.
AVD ging gelukkig stukje sneller en hij had genoeg plekken. Denk dat aantal nieuwe aanmeldingen nu wel weer zakt, dus wachttijden zullen wel (iets) afnemen.
Net mn 5,5* winger gepromoveerd. Matig vleugel en krachtig
Gelukkig is hij wel een clown, dus hou ik hem lekker
Ik ken 'm.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:48 schreef -XX- het volgende:
Dit is ook zo prachtig!![]()
Voorrem iets te abrupt indrukken wanneer we hem juist niet moeten gebruiken,tijdens stapvoets rijden!
![]()
ahhh menn..zonde , die dure duc![]()
![]()
Af laten slaan, en toen drukte hij hem knijterhard in!!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ken 'm.
Het is of de voorrem of af laten slaan... Vond de oudere Duc's mooier...
hier heb ik een 100% voorrem...![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=0Ye1CGgNRaI&mode=related&search=
wtffffffquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:00 schreef BertV het volgende:
volgens mij probeerde hij zelfs te schakelen met de voetrem...
OMG!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ken 'm.
Het is of de voorrem of af laten slaan... Vond de oudere Duc's mooier...
hier heb ik een 100% ACHTERrem...![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=0Ye1CGgNRaI&mode=related&search=
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 04:04 schreef Twin1983 het volgende:
Mijn helm:
Fiberglas ding, zit strak doch comfortabel, perfect dus. ( Merk: Shark, model: RSF 2i Dark Spirit )
Uit 83'quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:43 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
![]()
Twin, gek op een twin of twins, of zelf twin.
![]()
No shit!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:41 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Niet met de motor omvallen tijdens het examen is niet hetzelfde als laten zien dat je kan motorrijden.
Zijn er verder geen details aangegeven? (op het examenformulier?) Denk aan dingen als positie op de weg, netjes aansnijden van bochten, anticiperen op mogelijke risico-situaties, dat soort dingen.
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat dat complete bullshit is (en ik ben pas de derde keer geslaagd voor rijbewijs B, maar had in één keer rijbewijs A te pakken). Besef wel dat je op een motor vele malen kwetsbaarder bent dan in een auto. Ondanks het feit dat je meer 'onstnappingsmogelijkheden' hebt kom je er bij élke aanrijding, hoe klein ook, als verliezer uit. Zelfs als het 'niet jouw schuld is'. De enige persoon die voor jouw veiligheid kan zorgen ben je zelf. Als je dat tijdens het examen niet kan laten zien, dan zak je naar mijn mening terecht. Bij rijbewijs B is het meer de veiligheid van de overige weggebruikers die van belang is.
alleen hopen dat je hem niet de volgende keer weer krijgt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:44 schreef -XX- het volgende:
Pas je bek open trekken wanneer hij je werkelijk heb laten zakken.
Ik had idd drie keer dezelfdequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:56 schreef Den_Haag het volgende:
Alleen hopen dat je hem niet de volgende keer weer krijgt.![]()
dolletjesssss...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:41 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ik had idd drie keer dezelfde [afbeelding].
Vierde keer in een andere stad afgereden.![]()
En GTST is ook weer begonnen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:45 schreef Beach het volgende:
Zo net terug na 5 weken niet gereden te hebben.
Eigenlijk had ik het gevoel vrij snel weer terug![]()
En de halve draai en langzame slalo,m gaan nu hardstikke goed![]()
Terwijl de laatste keer, die twee niet te doen waren zowat![]()
Ik moet vooral nog letten op mn houding op de motor, en op tijd beginnen met sturen, daar komt dat door.
Verder lekker sportief gereden, leuk hoor oprit richting snelweg vet het gas erop![]()
Lekker laat schakelen.
En ook nog mn topsnelheid verbeterd; nu 140 bij het inhalen![]()
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:00 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
En GTST is ook weer begonnen.![]()
4 fouten en het was de eerste keer!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:08 schreef Beach het volgende:
[..]
hoeveel fouten? hoeveelste keer was dit?
Toffe helm!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:55 schreef Lennox het volgende:
[afbeelding]
Nieuw vizier en ART 4 slot. Blijft een bodemloze put dat motorrijden
cbf 500 rijdt lekkerquote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:21 schreef Isdatzo het volgende:
zo mensen.. ik ga zaterdag beginnen met motorrijles![]()
![]()
Isdatzo
Rijschool: Jan Heezen, Waalre
Lesmotor: Honda CBF 500 2007
Het moet vooral goed zijn, niet goedkoop.. ga niet bezuinigen op veiligheid.. Gewoon de beste kwaliteit/prijs verhouding.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
het wachten is op de LIDL, die hebben van tijd tot tijd veel motormeuk voor weinig. schijnt...
Wanneer ben je begonnen met lessen Gelly?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:26 schreef gelly het volgende:
Komende donderdag les, vrijdagmorgen les en dan 's middags AVB examenHeb er zin in
Moet alleen nog handschoenen kopen. Iemand een tip ?
Als je dan maar aan het leren was dat rubber achterlaten niet zo geweldig is... motorbanden zijn relatief duur... (en een stilstaande band remt niet, maar is wel een risico om onderuit te gaan)quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
de Kawasaki ER5 waar ik op les heeft geen ABS maar wel handmatige choke. tijdens m'n tweede les heb ik een meter of 7 aan rubber neergelegd. was bezig met leren afremmen
Komende donerdagquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:49 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Wanneer ben je begonnen met lessen Gelly?
WTF????quote:
Ja, donderdag de hele dag les en dan vrijdagmorgen nog.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:27 schreef Henk-B het volgende:
[..]
WTF????
Snelcursus?
En dan ik met mijn 18 lessen van 2 uur en AVB examen op 14 Oktober
Oke succes man!quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, donderdag de hele dag les en dan vrijdagmorgen nog.
Ja, dinsdag is bij mij donerdag. Het moet dus donderdag zijnquote:Op zaterdag 1 september 2007 15:05 schreef nicomart het volgende:
[..]
donerdag? is dat net zoiets als gehaktdag, maar dan de turkse versie?![]()
Langzaam -op het parkeerterrein- stuur je met het stuur, op de weg duw je met je lichaam de motor om de hoek.quote:Op zaterdag 8 september 2007 16:49 schreef Isdatzo het volgende:
zeker leuk maar dat wist ik al..
alleen die instructeur zegt dat ik duwend moet sturen ofzo.. op 't parkeerterrein deed ik 't wel goed zei die, maar op de weg weer niet.. maar 'k weet niet wat ik nu anders deed..
![]()
maar wel vet![]()
jaaa dat snap ik maar HOEquote:Op zaterdag 8 september 2007 16:56 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Langzaam -op het parkeerterrein- stuur je met het stuur, op de weg duw je met je lichaam de motor om de hoek.![]()
Heb je het nou over weg-bochten? Vraag je leraar eens naar 'counter steering'. Het komt er op neer dat je je stuur de verkeerde kant op duwt. Klinkt stom, maar werkt prima: ik doe niet anders.quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:05 schreef Isdatzo het volgende:
ja deed ik maar moest ik met mn onderlichaam duwen oid![]()
ja kijk, dat princiepe snap ik 100%quote:Op zaterdag 8 september 2007 20:03 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Heb je het nou over weg-bochten? Vraag je leraar eens naar 'counter steering'. Het komt er op neer dat je je stuur de verkeerde kant op duwt. Klinkt stom, maar werkt prima: ik doe niet anders.
(Er komt een bocht naar rechts aan: duw met je rechterhand je stuur van je af (alsof je naar links stuurt) -> motor gaat naar rechts)
[edit]
Topic iets verder terug gekeken: ik denk dat je leraar dit met 'duwend sturen' bedoelt. Om het gevoel te krijgen: op een stukje rechte weg, zo'n 50 per uur, stuur een beetje van je afduwen. Dan voel je dat de motor 'de andere kant' op wil.
Zie http://www.youtube.com/watch?v=C848R9xWrjc voor een duidelijke uitleg
ik merkte het verschil tussen een cb en een cbf al ernorm dus dat kan ik begrijpenquote:Op zaterdag 8 september 2007 21:43 schreef Lennox het volgende:
Met een SS zal je minder "sturen" dan met een chopper bijvoorbeeld. Mn pa ging een rondje op mijn motor rijden en zei ook dat hij er erg aan moest wennen. (Rijdt zelf een Varadero en ik heb een GSX-R)
Noem me eigenwijs, maar, waarom??? Als je dan per se met je onderlichaam wilt sturen, laat dan een bil van het zadel afzakken aan de lage kant van de bocht.quote:Op zaterdag 8 september 2007 20:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ja kijk, dat princiepe snap ik 100%
werkt zelfs met de fiets..
maar hij bedoelde met je onderlichaam de motorfiets ergens heen drukken (niet met het stuur maar met je onderlichaam)
![]()
CB250 stuurt makkelijker dan een CBF500... of hebt je het over het verschil tussen een CB500 en CBF500?quote:Op zondag 9 september 2007 14:03 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik merkte het verschil tussen een cb en een cbf al ernorm dus dat kan ik begrijpen
Congratsquote:Op woensdag 12 september 2007 09:53 schreef jeweetsch het volgende:
loldelatourette!111!!!!!!!!!!!111111
AVB gehaald met 8 lessen!![]()
![]()
Vrijdag naar R'dam... bitchass pak halen en zulks!
Martijn's motorkleding of niet?quote:Op woensdag 12 september 2007 09:53 schreef jeweetsch het volgende:
loldelatourette!111!!!!!!!!!!!111111
AVB gehaald met 8 lessen!![]()
![]()
Vrijdag naar R'dam... bitchass pak halen en zulks!
Tenkjoeee!!!quote:
Jup, maar ik kreeg net een mailtje dat ze dat pak op dit moment niet op voorraad hebben.quote:
Serieus zo snel jah?quote:Op woensdag 12 september 2007 18:41 schreef Lennox het volgende:
Die van mij hadden ze ook niet op voorraad, maar 2 dagen later hadden ze hem al binnen. Prima zaak.
Ga er vrijdag ook even langs om oordoppen te halen denk ik.
Ahhh fijn om te weten dat je er nog wat korting bij kan krijgen!quote:Op woensdag 12 september 2007 18:47 schreef Lennox het volgende:
Ik had daar een pak aan dat voor geen meter paste. Had hij bij een andere zaak 2 andere maten laten komen en 1 ervan pastte perfect (Alpinestars Octane). Gelijk een helm erbij gekocht en dan kan je een aardige korting bedingen hoor. Scheelde me 200 euro ofzo.
die power vond ik wel meevallen, mn opgevoerde brommer had zowat evenveelquote:Op donderdag 13 september 2007 08:25 schreef BertV het volgende:
hopen dat het geen strenge winter wordt, anders duurt het nog ff voordat je gaat afrijden.
De eerste les is altijd bijzonder... die power van in mijn geval een CB250...![]()
De eerste drie lessen was je onder de indruk, geef maar toe...quote:Op donderdag 13 september 2007 12:10 schreef fs180 het volgende:
[..]
die power vond ik wel meevallen, mn opgevoerde brommer had zowat evenveel![]()
Zo'n CBF500 heeft weer een scheet vermogen in vergelijking met mijn Blackbird.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:29 schreef fs180 het volgende:
owja, en toen ik volvermogen ging rijden laatst op de cbf5, zat dr ook 1,5uur lang zon smile op mn kop![]()
Hoewel je op een CB500 weer het idee hebt dat je op een tractor zit bij de langzame oefeningenquote:Op donderdag 13 september 2007 14:14 schreef fs180 het volgende:
vermoen is niet alles na, het motorrijden zelf is veel leuker, maar je moet wel een beetje vermogen hebben om weg te komen , op de cb250 had ik echt het idee een brommertje te rijden, de cb5 was ook echt een motor
20 pk uit 70 cc is tegenwoordig peace of cake. 23+ wordt er al gehaald. Zelf zaten "we" destijds rond de 20pk grens met 70 cc. Met lessen eigenlijk nooit harder gereden dan we op brommers al dedenquote:Op donderdag 13 september 2007 12:29 schreef fs180 het volgende:
eigenlijk de 2e, toen mocht ik p de 500 en heen er weer naar de rijschool
maar die 250 viel me toch echt hard tegen zeg, 20pk uit 50cc is trouwens best mogelijk hoor, brommers zijn hobby en weet daar wel hier en daar wat mensen die als 16 jarig jochie 16 pk eruit halen, dus zodra je echt aan het werk gaat moeten die paar extra er ook uit te halen zijn, helemaal met die scooters tegenwoordig, maarja.. dat zijn ook maar rare dingen ook..
owja, en toen ik volvermogen ging rijden laatst op de cbf5, zat dr ook 1,5uur lang zon smile op mn kop![]()
En wat vind je zelf dan? Gaat het beter of juist niet? Wilt je instructeur überhaupt wel dat je progressie maakt?quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:34 schreef Beach het volgende:
Nou vandaag les 18 gehad.
Gaat steeds beter volgens de instructeur.
Maar ik schat dat ik na 50 lessen denk ik mn rbw heb![]()
Wacht ik nog minstens 5 jaar met autorbw halen![]()
ik vind zelf dat het beter gaat jaquote:Op vrijdag 14 september 2007 21:41 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
En wat vind je zelf dan? Gaat het beter of juist niet? Wilt je instructeur überhaupt wel dat je progressie maakt?
Ik weet natuurlijk niet hoe het zit, maar 18 lessen lijkt me eenbeetje veel, tenzij je echt moeite hebt natuurlijk.
jepquote:Op vrijdag 14 september 2007 21:47 schreef gelly het volgende:
Zijn die 18 enkel voor AVB ?
ik doe niet altijd ontspannen daardoor gaat het soms foutquote:Op vrijdag 14 september 2007 22:10 schreef gelly het volgende:
Wat gaat er nog niet goed dan ?
Huh? Je moest toch pas om 17.00 uur lessen?quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:42 schreef Isdatzo het volgende:
ging vandaag 'n stuk beter iig.. moet alleen minder snel over de kruisingen heen vlammen
Klopt maar ze belden om 13.00 of ik om 15.00 kon lessenquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:30 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
Huh? Je moest toch pas om 17.00 uur lessen?![]()
veel plezierquote:Op maandag 17 september 2007 16:26 schreef Fezzizzel het volgende:
Mijn eerste les staat gepland op volgende week maandag, de 24e om 13:00. Ik ben zo benieuwd....
't is geweldigquote:Op maandag 17 september 2007 16:26 schreef Fezzizzel het volgende:
Mijn eerste les staat gepland op volgende week maandag, de 24e om 13:00. Ik ben zo benieuwd....
quote:Op maandag 17 september 2007 17:51 schreef daNpy het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn praktijk examen
felicidados!!quote:Op maandag 17 september 2007 17:51 schreef daNpy het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn praktijk examen
Valt wel mee toch. Wie was jij daar dan>quote:Op vrijdag 21 september 2007 09:54 schreef YoshiRR het volgende:
Zit half ex-st.net hier ofzo?
denk dat ik wacht tot de lente en dan begin. maar kan natuurlijk al een theorie-examen reserveren.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:41 schreef Lennox het volgende:
Niet hetzelfde en moet je gewoon overdoen ja. Ook hier geldt: Lange wachttijden voor je opkan, dus als je echt wil beginnen: Handig om snel te reserveren.
Kun je als nederlander ook examen doen in belgie?quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:00 schreef errorken het volgende:
Is dit in Nederland zo anders dan in België ? Ik lees hier iets over 26 lessen ed...
Ik moest ook mijn theorie opnieuw doen (de regling was de maand ervoor net veranderd). Daarna 6 of 8 praktijk lessen. Hierna krijg je een voorlopig A rijbewijs dat je maar één malig kan krijgen en na een jaar vervalt.
Vervolgens heb ik een motor gekocht (CBR600F uit 2000) en hier een maand mee rond gereden. Na die maand een examen gescheduled. Voor het examen zelf heb ik Iemand gevraagd om met de auto mee te rijden, zodoende hoeft er niemand van de rijschool bij te zijn (spaar je weer $$ uit).
De examinator neemt dan de manoevres af en gaat vervolgens als passagier in de volg auto voor je deelname aan het verkeer te beoordelen.
Heeft mij in totaal met theorie + lessen + examen iets van een 500euro gekost.
De examinator keek wek maar bedenkelijk toen ik met een CBR voor de manoevres op de proppen kwamMaar is dus allemaal piece of cake.
O ja, ik had voor mijn praktijk lessen nog nooit met een brommer of motor gereden (wel met de fiets:p)
Ik geef wel toe dat elk weekend gedurende die maand wel ging oefenen op het terein. Voor het afrijden ben ik trouwens ook mogelijke examinatie 'parcours' op de openbare weg gaan verkennen. Goed voorbereid is al half geslaagd.
40 lessen hier, ik reed juist teveel als een automobilist zonder geduld.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:06 schreef Catch22- het volgende:
zoveel motorrijlessen joh?
@byte_me
ligt een beetje aan je verkeersinzicht en talent voor motorrijden. Als je het motorrijden an sich goed oppikt is de verkeersdeelname niet zo moeilijk als je goed verkeersinzicht.
oefening baart kunst....quote:Op zondag 23 september 2007 14:52 schreef Beach het volgende:
Ik heb ondertussen 19 lessen gehaden nog niet alles onder de knie
stomme langzame slalom![]()
andere rijschool nemen (of iig een andere instructeur)quote:Op zondag 23 september 2007 14:52 schreef Beach het volgende:
Ik heb ondertussen 19 lessen gehaden nog niet alles onder de knie
stomme langzame slalom![]()
he gefeliciteerd nogquote:Op maandag 17 september 2007 17:51 schreef daNpy het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn praktijk examen
waarom? ik heb geen problemen met hem hoorquote:Op maandag 24 september 2007 09:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
andere rijschool nemen (of iig een andere instructeur)
dan vraag ik me af of hij je het wel goed leert. 19 lessen en moeite hebben met een langzame slalom is een beetje vreemd imho. Dat lukt mij na 3 lessen wel, met de juiste uitlegquote:Op maandag 24 september 2007 21:41 schreef Beach het volgende:
[..]
waarom? ik heb geen problemen met hem hoor
Is inderdaad een kwestie van goed luisteren en doen wat hij zegt (voornamelijk: kijken). Voordat je lichaam dat ook doet ben je wat tijd verder maar dan moet het goed gaan en geen 19 lessen kosten.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dan vraag ik me af of hij je het wel goed leert. 19 lessen en moeite hebben met een langzame slalom is een beetje vreemd imho. Dat lukt mij na 3 lessen wel, met de juiste uitleg
Inderdaad .. 9 foutquote:Op maandag 24 september 2007 18:51 schreef Isdatzo het volgende:
morgen @ 11.45 theorie examen
ik had beter moeten leren denk ik![]()
Waarschijnlijk zullen ze dan wat strenger letten op de niet verplichte oefeningen, maar in principe is het zo dat je van alle oefeningen er 2 fout mag doen. Of ze nou wel of niet verplicht zijn.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:34 schreef Thijs045 het volgende:
Vanmorgen weer AVB-rijles gehad en nog eens gevraagd over de "verplichte" oefeningen. Hij zei dat als ik de verplichte oefeningen 2x niet haalde op het examen dat het dan moeilijk werd om te slagen. Ik vond het een beetje vreemd, maar hij zei wel dat ik het "wel zou halen".
Je doet 7 oefeningen, waarvan 4 verplicht en de overige 3 worden door de examinator willekeurig uitgekozen.quote:Op zondag 30 september 2007 22:26 schreef daNpy het volgende:
Je mag toch maar 1x een AVDB oefening fout doen?
Maar je moet er 7 doen en mag er 10 proberen ofzoiets.
Iig je moet bijna je best doen om te zakken.
succesquote:Op maandag 1 oktober 2007 20:20 schreef Den_Haag het volgende:
Vandaag weer gelest. Hij had opeens nog een examendatum open. Volgende week maandag!
Let daar goed op. Daarop ben ik gezakt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:26 schreef nicomart het volgende:
hmm.. net mijn een na laatste ritje voor het examen gehad. Ging opzich wel ok, maar maakte 2 stomme fouten.
Op de snelweg veel te vroeg invoegen tussen een colonne vrachtwagens. Ik zat er net tussen toen ik een bord met nog 900m zag en de instructeur kwam in de auto gewoon voorbij en ging er een stuk later tussen. Nu heb ik bijna een kilometer tussen 2 vrachtwagens gereden en das toch geen pretje
I know.. was ook een hele stomme fout. Iets wat ik nu dus ook zeker niet zal herhalen op mijn examen. Daarom is het dan wel fijn dat dit dan nog ff gebeurd tijdens het lessen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:38 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Let daar goed op. Daarop ben ik gezakt.
Zit het wel gelijk als gegoten. Nog interesse in een SRAD na behalen van je rijbewijsquote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:01 schreef jeweetsch het volgende:
Net voor het eerst gebrommert met pak, ging het plotseling keihard regenen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Morgen afrijden, denk niet dat m'n pak tot morgen droog zal zijn.
maandagavond kwam het er ook even met bakken uit, alles was waterdicht van mijn pak behalve mijn handschoenen, enige wat van leer is...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:01 schreef jeweetsch het volgende:
Net voor het eerst gebrommert met pak, ging het plotseling keihard regenen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Morgen afrijden, denk niet dat m'n pak tot morgen droog zal zijn.
Dat gaat lekker stinken.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:01 schreef jeweetsch het volgende:
Net voor het eerst gebrommert met pak, ging het plotseling keihard regenen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Morgen afrijden, denk niet dat m'n pak tot morgen droog zal zijn.
nu al weer zat?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:02 schreef Lennox het volgende:
[..]
Zit het wel gelijk als gegoten. Nog interesse in een SRAD na behalen van je rijbewijs?
Heb wat anders op het oog.quote:
http://www.martiendon.nl/(...)ngMotorAControle.pdfquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:46 schreef jeweetsch het volgende:
Weet iemand trouwens nog waar je dat BROVAK gebeuren door kan lezen?
Super.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:00 schreef nicomart het volgende:
[..]
http://www.martiendon.nl/(...)ngMotorAControle.pdf
vond deze wel goed..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |