Wow 21 lessen voor AVB lijkt me idd erg veel!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:26 schreef Henk-B het volgende:
Oke hier even een vraag van mij, want ik zie hier zo snel examen aanvragen!
Ik heb er nu 14 lessen van 2 uur erop zitten en mijn examen data voor AVB is 10-10-2007.
Ik vind dat nog redelijk ver weg en in die tussentijd blijf ik wel gewoon lessen.
Ik begon met 2 keer in de week,maar heb dat nu veranderd naar 1 keer in de week.
Als ik zo naar jullie kijk dan gaat dat allemaal veel sneller. Ben ik dan zo langzame leerling?
Ik kan alles behalve de langzame slalom die gaat 8 van de 10 keer fout.
Maar voor de rest gaat het allemaal best wel.
Als ik nu tot 10-10 verder les dan kost me dat nog 6 a 7 lessen dat betekent dus 21 lessen voor AVB van 2 uur.
Vind het allemaal te lang duren eerlijk gezegd.
Ook het rijden op de weg krijg ik nog best wel veel commentaar, zoals niet te zigzaggend rijden enz, maar hoe moet je dan de putten ontwijken als ze net 2 meter achter elkaar liggen links en rechts.
Kijk dat bedoel ik, bij mij werd mijn examen pas aangevraagd na 12 lessen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:35 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
Wow 21 lessen voor AVB lijkt me idd erg veel!Tenzij je er moeite mee hebt natuurlijk.
Ik heb nu 4 lessen gehad en mijn AVB examen is op 12 september. En ik kan nog niet alles goed hoor, maar dat moet geen probleem zijn.
Praat er met je examinator over zou ik zeggen.
ach ik heb 12 lessen gehad nu voor avb, ik gok dat dat november ofzo wordtquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:26 schreef Henk-B het volgende:
Oke hier even een vraag van mij, want ik zie hier zo snel examen aanvragen!
Ik heb er nu 14 lessen van 2 uur erop zitten en mijn examen data voor AVB is 10-10-2007.
Ik vind dat nog redelijk ver weg en in die tussentijd blijf ik wel gewoon lessen.
Ik begon met 2 keer in de week,maar heb dat nu veranderd naar 1 keer in de week.
Als ik zo naar jullie kijk dan gaat dat allemaal veel sneller. Ben ik dan zo langzame leerling?
Ik kan alles behalve de langzame slalom die gaat 8 van de 10 keer fout.
Maar voor de rest gaat het allemaal best wel.
Als ik nu tot 10-10 verder les dan kost me dat nog 6 a 7 lessen dat betekent dus 21 lessen voor AVB van 2 uur.
Vind het allemaal te lang duren eerlijk gezegd.
Ook het rijden op de weg krijg ik nog best wel veel commentaar, zoals niet te zigzaggend rijden enz, maar hoe moet je dan de putten ontwijken als ze net 2 meter achter elkaar liggen links en rechts.
Gewoon algehele indruk was dus minder goed. Misschien niet vlot en zeker genoeg?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:52 schreef Robar het volgende:Gezakt voor mijn praktijkexamen.
"Ik heb niet voldoende laten zien, dat ik kan motorrijden".
Wat moet ik daar nu mee?!?!?
Geen fout gemaakt . . . . . . . . maar toch gezakt.
Bij mij gaven ze "teveel gebruiken van achterrem" als reden op.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:51 schreef BertV het volgende:
Bij mij gaven ze "niet gebruiken van achterrem" als reden op. Daar word je ook niet vrolijk van.
Ik heb nog geen les gehad, heb binnenkort 1 dag les, dan de volgende dag de morgen nog en 's middags examen ..quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:53 schreef Den_Haag het volgende:
Ik ben de 12 lessen gaan plannen op basis van de AVB-datum.
Een hele belangrijke als je het mij vraagt!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:51 schreef BertV het volgende:
[..]
Gewoon algehele indruk was dus minder goed. Misschien niet vlot en zeker genoeg?
Wel demotiverend als je geen duidelijke fout hebt gemaakt.
Bij mij gaven ze "niet gebruiken van achterrem" als reden op. Daar word je ook niet vrolijk van.
Ik hoop niet dat ze het jou vragen dan.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:37 schreef -XX- het volgende:
[..]
Een hele belangrijke als je het mij vraagt!![]()
Nouja...ik heb zelf het idee dat wanneer ik de achterrem ook gebruik het gewoon stabieler remt!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:42 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat ze het jou vragen dan.![]()
Ik gebruikte het bij de speciale verrichtingen natuurlijk wel.
In andere situaties heeft het op wat stabiliteit na totaal geen functie.
Bij een noodstop kun je 'm maar beter vergeten en je concentreren op de voorrem.
Bij een VRO3 cursus wordt het zelfs aangeraden het ding nooit te gebruiken.
Dat heb ik al eens gehad!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:55 schreef BertV het volgende:
Tegen piepende schijfremmen helpt ff hard remmen vaak.
Dus gewoon een keer alleen hard met je achterrem remmen, net tegen blokkeren aan.
Jaaa super glad!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:07 schreef BertV het volgende:
Wacht maar tot je een "stap opzij" zet met je voorwiel over een natte putdeksel...
Sjees, het was meer door mijn traagheid van reageren dan door stuurmanskunst dat ik rechtop bleef.
Geweldig!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:19 schreef BertV het volgende:
Zo'n VRO cursus is echt een aanrader. Alleen jammer dat ze zo duur zijn.
Je wordt dan echt met de neus op de feiten gedrukt.
Ik zat op circuit lelystad op een gegeven moment achter een politie-instructeur op een logge FJR1300 die met passagier en al de koffers op de grond reed.
Zelf zat ik op een R6 en had alle moeite om zelfs maar te blijven volgen.
Niet met de motor omvallen tijdens het examen is niet hetzelfde als laten zien dat je kan motorrijden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:52 schreef Robar het volgende:Gezakt voor mijn praktijkexamen.
"Ik heb niet voldoende laten zien, dat ik kan motorrijden".
Wat moet ik daar nu mee?!?!?
Geen fout gemaakt . . . . . . . . maar toch gezakt.
Eerlijk gezegd denk ik dat dat complete bullshit is (en ik ben pas de derde keer geslaagd voor rijbewijs B, maar had in één keer rijbewijs A te pakken). Besef wel dat je op een motor vele malen kwetsbaarder bent dan in een auto. Ondanks het feit dat je meer 'onstnappingsmogelijkheden' hebt kom je er bij élke aanrijding, hoe klein ook, als verliezer uit. Zelfs als het 'niet jouw schuld is'. De enige persoon die voor jouw veiligheid kan zorgen ben je zelf. Als je dat tijdens het examen niet kan laten zien, dan zak je naar mijn mening terecht. Bij rijbewijs B is het meer de veiligheid van de overige weggebruikers die van belang is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:58 schreef Den_Haag het volgende:
kut zeg. Daar kun je idd niks mee. Waarschijnlijk had hij er al te veel late slagen die dag.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:51 schreef BertV het volgende:
[..]
Gewoon algehele indruk was dus minder goed. Misschien niet vlot en zeker genoeg?
Wel demotiverend als je geen duidelijke fout hebt gemaakt.
Bij mij gaven ze "niet gebruiken van achterrem" als reden op. Daar word je ook niet vrolijk van.
Alhoewel je met je achterrem niet efficient kan remmen is het ding beslist niet nutteloos. Als je erg hard met je voorrem afremt, dan heeft de achterkant van de motor de neiging om uit te gaan breken (wil de voorkant inhalen, zeg maar). Door dan óók de achterrem te gebruiken blijft de motor veel stabieler. Als je de achterrem teveel gebruikt, als vervanging van de voorrem dus, dan sta je in een noodsituatie pas stil als je de auto/tractor/bus/voetganger geraakt hebt. Kort samengevat: remmen doe je met de voorrem, en met de achterrem houd je de motor stabiel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:13 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Bij mij gaven ze "teveel gebruiken van achterrem" als reden op.
Het examen daarop ging ik weer te hard door de bocht.
Daar word je ook niet vrolijk van.![]()
En echte kenner, een echte kennerquote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:41 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Niet met de motor omvallen tijdens het examen is niet hetzelfde als laten zien dat je kan motorrijden.
Zijn er verder geen details aangegeven? (op het examenformulier?) Denk aan dingen als positie op de weg, netjes aansnijden van bochten, anticiperen op mogelijke risico-situaties, dat soort dingen.
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat dat complete bullshit is (en ik ben pas de derde keer geslaagd voor rijbewijs B, maar had in één keer rijbewijs A te pakken). Besef wel dat je op een motor vele malen kwetsbaarder bent dan in een auto. Ondanks het feit dat je meer 'onstnappingsmogelijkheden' hebt kom je er bij élke aanrijding, hoe klein ook, als verliezer uit. Zelfs als het 'niet jouw schuld is'. De enige persoon die voor jouw veiligheid kan zorgen ben je zelf. Als je dat tijdens het examen niet kan laten zien, dan zak je naar mijn mening terecht. Bij rijbewijs B is het meer de veiligheid van de overige weggebruikers die van belang is.
[..]
[..]
Alhoewel je met je achterrem niet efficient kan remmen is het ding beslist niet nutteloos. Als je erg hard met je voorrem afremt, dan heeft de achterkant van de motor de neiging om uit te gaan breken (wil de voorkant inhalen, zeg maar). Door dan óók de achterrem te gebruiken blijft de motor veel stabieler. Als je de achterrem teveel gebruikt, als vervanging van de voorrem dus, dan sta je in een noodsituatie pas stil als je de auto/tractor/bus/voetganger geraakt hebt. Kort samengevat: remmen doe je met de voorrem, en met de achterrem houd je de motor stabiel.
Er zijn wat uitzonderingen. Als je in een bocht moet remmen (wat uiteraard nooit nodig is omdat je de verkeerssituatie van te voren zorgvuldig hebt ingeschat) dan heb je met de achterrem meer kans om overeind te blijven dan met de voorrem. Zelfs ABS gaat je in zo'n situatie niet helpen... Ook als je wéét dat de weg glad is (olie, ijzel) dan heb je met de achterrem meer kans om het te overleven dan met de voorrem.
Ja? Ik denk wel dat ik uit enige praktijkervaring kan spreken ja. Verder nog iets?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:01 schreef -XX- het volgende:
[..]
En echte kenner, een echte kennerEn dat komt uit noord holland!
![]()
JAAAAAAAAA DAAR STAMPT HIJ MAAR WEER EVEN EEN FEIT NEER!!!![]()
Ben je instructeur geweest!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:11 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Ja? Ik denk wel dat ik uit enige praktijkervaring kan spreken ja. Verder nog iets?
Door je achterrem te gebruiken in extreme situaties heb je juist meer kans op een uitbreker.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:41 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Alhoewel je met je achterrem niet efficient kan remmen is het ding beslist niet nutteloos. Als je erg hard met je voorrem afremt, dan heeft de achterkant van de motor de neiging om uit te gaan breken (wil de voorkant inhalen, zeg maar).
Dat is nou exact de reden waarom ik probeer om extreme situaties te vermijden. En in eerste instantie is sturen een betere optie dan remmen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:16 schreef BertV het volgende:
[..]
Door je achterrem te gebruiken in extreme situaties heb je juist meer kans op een uitbreker.
Het gewicht staat dan bijna volledig op het voorwiel. Door nog een extra kracht te introduceren door achter te remmen vergroot je juist de kans op een uitbreker.
Nee, ik ben doorrijder en kom in de herfst/winter nogal eens ongunstige omstandigheden tegen.quote:
Van mij mag je driftend uit de bocht komen. Misschien een combinatie van rommel in de bocht en harde banden?quote:
Jaaa, hoe komt het dat ik wel eens drift uit de bochten.???? niet dat ik het erg vindt!! voelt wel leuk! Ik heb toch echt niet zo'n krachtige motor! !!
Haha!![]()
![]()
Nope, schoon asfalt! zelfs met warme banden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:29 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Nee, ik ben doorrijder en kom in de herfst/winter nogal eens ongunstige omstandigheden tegen.
[..]
Van mij mag je driftend uit de bocht komen. Misschien een combinatie van rommel in de bocht en harde banden?
Bij mij ging hij dus het AVB examen aanvragen nadat ik 12 lessen van 2 uur had gehad!!!!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:07 schreef Lennox het volgende:
12 (van een uur?) is wel redelijk normaal denk ik voor AVB. Had er zelf ook 8 van 1,5 uur.
AVD ging gelukkig stukje sneller en hij had genoeg plekken. Denk dat aantal nieuwe aanmeldingen nu wel weer zakt, dus wachttijden zullen wel (iets) afnemen.
Net mn 5,5* winger gepromoveerd. Matig vleugel en krachtig
Gelukkig is hij wel een clown, dus hou ik hem lekker
Ik ken 'm.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:48 schreef -XX- het volgende:
Dit is ook zo prachtig!![]()
Voorrem iets te abrupt indrukken wanneer we hem juist niet moeten gebruiken,tijdens stapvoets rijden!
![]()
ahhh menn..zonde , die dure duc![]()
![]()
Af laten slaan, en toen drukte hij hem knijterhard in!!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ken 'm.
Het is of de voorrem of af laten slaan... Vond de oudere Duc's mooier...
hier heb ik een 100% voorrem...![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=0Ye1CGgNRaI&mode=related&search=
wtffffffquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:00 schreef BertV het volgende:
volgens mij probeerde hij zelfs te schakelen met de voetrem...
OMG!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ken 'm.
Het is of de voorrem of af laten slaan... Vond de oudere Duc's mooier...
hier heb ik een 100% ACHTERrem...![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=0Ye1CGgNRaI&mode=related&search=
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 04:04 schreef Twin1983 het volgende:
Mijn helm:
Fiberglas ding, zit strak doch comfortabel, perfect dus. ( Merk: Shark, model: RSF 2i Dark Spirit )
Uit 83'quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:43 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
![]()
Twin, gek op een twin of twins, of zelf twin.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |