quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:41 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Niet met de motor omvallen tijdens het examen is niet hetzelfde als laten zien dat je kan motorrijden.
Zijn er verder geen details aangegeven? (op het examenformulier?) Denk aan dingen als positie op de weg, netjes aansnijden van bochten, anticiperen op mogelijke risico-situaties, dat soort dingen.
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat dat complete bullshit is (en ik ben pas de derde keer geslaagd voor rijbewijs B, maar had in één keer rijbewijs A te pakken). Besef wel dat je op een motor vele malen kwetsbaarder bent dan in een auto. Ondanks het feit dat je meer 'onstnappingsmogelijkheden' hebt kom je er bij élke aanrijding, hoe klein ook, als verliezer uit. Zelfs als het 'niet jouw schuld is'. De enige persoon die voor
jouw veiligheid kan zorgen ben je
zelf. Als je dat tijdens het examen niet kan laten zien, dan zak je naar mijn mening terecht. Bij rijbewijs B is het meer de veiligheid van de overige weggebruikers die van belang is.
No shit!
Ik heb geen examenformulier meegekregen.
Het enige wat ik te horen kreeg, is dat ik toen en toen best die auto had mogen inhalen en dat ik best daar en daar wat harder had mogen rijden. That's it. Zul je zien, dat wanneer ik dat de volgende keer doe ik weer te horen krijg, dat ik te hard reed
![]()
Kijk, ik heb weleens beter en zekerder gereden, dat is een feit.
In die zin, had ik er ook niet eens zo een moeite mee, zeker niet als hij had gezegd, dat ik onzeker reed.
Maar dat had dan wel als reden op moeten geven en niet zo een onzinnige opmerking.
Maar als hij dan vervolgens als reden geeft, dat ik niet genoeg heb laten zien, dat ik kan motorrijden, dan word ik daar niet zo vrolijk van. Wat had hij dan verwacht, dat ik op 1 wiel bij het verkeerslicht wegsprint al slalomend tussen een vrachtwagen, connexxion bus en Aixam??????
Tuurlijk overdrijf ik nu, maar het zou fijn zijn als examinatoren het beestje gewoon bij de naam zouden noemen.
- Je positie op de weg was daar en daar niet goed.
- Daar en daar nam je de bocht te ruim.
- Daar en daar keek je niet goed.
- Daar had je dit moeten doen, om zo beter uit te komen.
- Daar had je zo moeten anticiperen.
- enzovoorts
Dat is toch niet zoveel gevraagd voor die 231 euro die je betaald voor dat ene uurtje?
Dan weet je ook waar je aan moet werken.
Ik heb nu geen idee wat er echt verbeterd moet worden.
Maar goed, ik zal het wel verkeerd zien.