Langzaam -op het parkeerterrein- stuur je met het stuur, op de weg duw je met je lichaam de motor om de hoek.quote:Op zaterdag 8 september 2007 16:49 schreef Isdatzo het volgende:
zeker leuk maar dat wist ik al..
alleen die instructeur zegt dat ik duwend moet sturen ofzo.. op 't parkeerterrein deed ik 't wel goed zei die, maar op de weg weer niet.. maar 'k weet niet wat ik nu anders deed..
![]()
maar wel vet![]()
jaaa dat snap ik maar HOEquote:Op zaterdag 8 september 2007 16:56 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Langzaam -op het parkeerterrein- stuur je met het stuur, op de weg duw je met je lichaam de motor om de hoek.![]()
Heb je het nou over weg-bochten? Vraag je leraar eens naar 'counter steering'. Het komt er op neer dat je je stuur de verkeerde kant op duwt. Klinkt stom, maar werkt prima: ik doe niet anders.quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:05 schreef Isdatzo het volgende:
ja deed ik maar moest ik met mn onderlichaam duwen oid![]()
ja kijk, dat princiepe snap ik 100%quote:Op zaterdag 8 september 2007 20:03 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Heb je het nou over weg-bochten? Vraag je leraar eens naar 'counter steering'. Het komt er op neer dat je je stuur de verkeerde kant op duwt. Klinkt stom, maar werkt prima: ik doe niet anders.
(Er komt een bocht naar rechts aan: duw met je rechterhand je stuur van je af (alsof je naar links stuurt) -> motor gaat naar rechts)
[edit]
Topic iets verder terug gekeken: ik denk dat je leraar dit met 'duwend sturen' bedoelt. Om het gevoel te krijgen: op een stukje rechte weg, zo'n 50 per uur, stuur een beetje van je afduwen. Dan voel je dat de motor 'de andere kant' op wil.
Zie http://www.youtube.com/watch?v=C848R9xWrjc voor een duidelijke uitleg
ik merkte het verschil tussen een cb en een cbf al ernorm dus dat kan ik begrijpenquote:Op zaterdag 8 september 2007 21:43 schreef Lennox het volgende:
Met een SS zal je minder "sturen" dan met een chopper bijvoorbeeld. Mn pa ging een rondje op mijn motor rijden en zei ook dat hij er erg aan moest wennen. (Rijdt zelf een Varadero en ik heb een GSX-R)
Noem me eigenwijs, maar, waarom??? Als je dan per se met je onderlichaam wilt sturen, laat dan een bil van het zadel afzakken aan de lage kant van de bocht.quote:Op zaterdag 8 september 2007 20:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ja kijk, dat princiepe snap ik 100%
werkt zelfs met de fiets..
maar hij bedoelde met je onderlichaam de motorfiets ergens heen drukken (niet met het stuur maar met je onderlichaam)
![]()
CB250 stuurt makkelijker dan een CBF500... of hebt je het over het verschil tussen een CB500 en CBF500?quote:Op zondag 9 september 2007 14:03 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik merkte het verschil tussen een cb en een cbf al ernorm dus dat kan ik begrijpen
Congratsquote:Op woensdag 12 september 2007 09:53 schreef jeweetsch het volgende:
loldelatourette!111!!!!!!!!!!!111111
AVB gehaald met 8 lessen!![]()
![]()
Vrijdag naar R'dam... bitchass pak halen en zulks!
Martijn's motorkleding of niet?quote:Op woensdag 12 september 2007 09:53 schreef jeweetsch het volgende:
loldelatourette!111!!!!!!!!!!!111111
AVB gehaald met 8 lessen!![]()
![]()
Vrijdag naar R'dam... bitchass pak halen en zulks!
Tenkjoeee!!!quote:
Jup, maar ik kreeg net een mailtje dat ze dat pak op dit moment niet op voorraad hebben.quote:
Serieus zo snel jah?quote:Op woensdag 12 september 2007 18:41 schreef Lennox het volgende:
Die van mij hadden ze ook niet op voorraad, maar 2 dagen later hadden ze hem al binnen. Prima zaak.
Ga er vrijdag ook even langs om oordoppen te halen denk ik.
Ahhh fijn om te weten dat je er nog wat korting bij kan krijgen!quote:Op woensdag 12 september 2007 18:47 schreef Lennox het volgende:
Ik had daar een pak aan dat voor geen meter paste. Had hij bij een andere zaak 2 andere maten laten komen en 1 ervan pastte perfect (Alpinestars Octane). Gelijk een helm erbij gekocht en dan kan je een aardige korting bedingen hoor. Scheelde me 200 euro ofzo.
die power vond ik wel meevallen, mn opgevoerde brommer had zowat evenveelquote:Op donderdag 13 september 2007 08:25 schreef BertV het volgende:
hopen dat het geen strenge winter wordt, anders duurt het nog ff voordat je gaat afrijden.
De eerste les is altijd bijzonder... die power van in mijn geval een CB250...![]()
De eerste drie lessen was je onder de indruk, geef maar toe...quote:Op donderdag 13 september 2007 12:10 schreef fs180 het volgende:
[..]
die power vond ik wel meevallen, mn opgevoerde brommer had zowat evenveel![]()
Zo'n CBF500 heeft weer een scheet vermogen in vergelijking met mijn Blackbird.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:29 schreef fs180 het volgende:
owja, en toen ik volvermogen ging rijden laatst op de cbf5, zat dr ook 1,5uur lang zon smile op mn kop![]()
Hoewel je op een CB500 weer het idee hebt dat je op een tractor zit bij de langzame oefeningenquote:Op donderdag 13 september 2007 14:14 schreef fs180 het volgende:
vermoen is niet alles na, het motorrijden zelf is veel leuker, maar je moet wel een beetje vermogen hebben om weg te komen , op de cb250 had ik echt het idee een brommertje te rijden, de cb5 was ook echt een motor
20 pk uit 70 cc is tegenwoordig peace of cake. 23+ wordt er al gehaald. Zelf zaten "we" destijds rond de 20pk grens met 70 cc. Met lessen eigenlijk nooit harder gereden dan we op brommers al dedenquote:Op donderdag 13 september 2007 12:29 schreef fs180 het volgende:
eigenlijk de 2e, toen mocht ik p de 500 en heen er weer naar de rijschool
maar die 250 viel me toch echt hard tegen zeg, 20pk uit 50cc is trouwens best mogelijk hoor, brommers zijn hobby en weet daar wel hier en daar wat mensen die als 16 jarig jochie 16 pk eruit halen, dus zodra je echt aan het werk gaat moeten die paar extra er ook uit te halen zijn, helemaal met die scooters tegenwoordig, maarja.. dat zijn ook maar rare dingen ook..
owja, en toen ik volvermogen ging rijden laatst op de cbf5, zat dr ook 1,5uur lang zon smile op mn kop![]()
En wat vind je zelf dan? Gaat het beter of juist niet? Wilt je instructeur überhaupt wel dat je progressie maakt?quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:34 schreef Beach het volgende:
Nou vandaag les 18 gehad.
Gaat steeds beter volgens de instructeur.
Maar ik schat dat ik na 50 lessen denk ik mn rbw heb![]()
Wacht ik nog minstens 5 jaar met autorbw halen![]()
ik vind zelf dat het beter gaat jaquote:Op vrijdag 14 september 2007 21:41 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
En wat vind je zelf dan? Gaat het beter of juist niet? Wilt je instructeur überhaupt wel dat je progressie maakt?
Ik weet natuurlijk niet hoe het zit, maar 18 lessen lijkt me eenbeetje veel, tenzij je echt moeite hebt natuurlijk.
jepquote:Op vrijdag 14 september 2007 21:47 schreef gelly het volgende:
Zijn die 18 enkel voor AVB ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |