abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52198027
Het valt me op dat veel mensen normaal gesproken gewoon normaal doen, terwijl ze in de auto een enorme egoboost krijgen. Dat gevoel van 'king of the road'. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn jonge jaren ook last van had. Ik kwam een stuk minder braaf over, en dat alleen maar omdat er een stuk blik om mij zit.

Wie kan mij uitleggen hoe zoiets in elkaar steekt?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_52198117
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Vivre
pi_52198135
Je zit afgesloten, je hebt controle over de ruimte waar je in zit, en dat kan een gevoel van onaantastbaarheid geven? Ik speculeer maar wat hoor.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:47:10 #4
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_52198234
Het (schijn)gevoel van veiligheid en controle waarschijnlijk..

Alhoewel ik moet zeggen dat ik ook wel anders ben in de auto, maar dit is denk ik te wijten aan de opbouwende irritatie aan andere weggebruikers.

[ Bericht 21% gewijzigd door Arthur.Spooner op 08-08-2007 15:02:57 ]
Dubstep FTW
-je avatar vroeg om een login, niet terugplaatsen-
pi_52198541
Ik zit dan ineens te schelden op alles en iedereen.
pi_52198683
Komt bij mij meer door de irritatie over de overige weggebruikers en de files die daarmee veroorzaakt worden!
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_52198794
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:39 schreef Ridocar het volgende:
Het valt me op dat veel mensen normaal gesproken gewoon normaal doen, terwijl ze in de auto een enorme egoboost krijgen. Dat gevoel van 'king of the road'. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn jonge jaren ook last van had. Ik kwam een stuk minder braaf over, en dat alleen maar omdat er een stuk blik om mij zit.

dat soort mensen zijn vaak van een bedenkelijk niveau
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_52198849
Ik denk door het gevoel van macht en controle dat je krijgt door het besturen van een groot voertuig.
X
X
X
pi_52198874
Haha dat merk ik ook altijd aan mezelf Je voelt je gewoon op en top veilig dus durf je meer, voelt je zelfverzekerder, beter. Ik ben normaal ook al geweldig maar in de auto ben ik zozo supertop
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:11:16 #10
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52198989
Bij mij gaat het juist andersom, mijn ego ziet eruit als een gedroogde druif als in de auto zit... Ben dan ook maar gestopt met autorijlessen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:23:05 #11
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_52199345
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bij mij gaat het juist andersom, mijn ego ziet eruit als een gedroogde druif als in de auto zit... Ben dan ook maar gestopt met autorijlessen...
Tijdens het rijlessen is dat ook normaal
Dubstep FTW
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:25:36 #12
12913 GreatWhiteSilence
pi_52199395
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:23 schreef Arthur.Spooner het volgende:

[..]

Tijdens het rijlessen is dat ook normaal
Mja, alleen had ik er uiteindelijk ook last van buiten de auto en werd ik zelfs bang om te fietsen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52199662
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Mja, alleen had ik er uiteindelijk ook last van buiten de auto en werd ik zelfs bang om te fietsen...
pi_52199717
Ik denk dat het eerder is dat je je aan bepaalde regels moet houden en zegmaar ook niet anders kan (als er een rij auto's staat te wachten voor een kruispunt kan je moeilijk gaan inhalen, ook al is de voorste persoon iedereen onterecht voorrang aan het geven terwijl hij voorrang heeft), en dat je je dan eerder irriteert als een ander je in de weg zit, of het niet goed doet naar jouw idee. En dan zal je wellicht op het moment dat het wel mogelijk is deze suffert even inhalen om te laten zien dattie wel erg suf bezig is. (ik irriteer me wel vaak maar zelf onderneem ik dan niet van die acties hoor)

Tenminste zoiets valt toch onder egoboost of bedoelen jullie er iets anders mee.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:39:13 #15
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_52199737
heb weleens gelezen dat mensen de auto zien als een verlengstuk of uitbreiding van de woonkamer, dus ook een plek waar ze zich volledig durven te laten gaan. Gek genoeg wordt al dat glas er dan bij vergeten...

Daarnaast kun je volgens mij wel veilig stellen dat vooral veel mannen zichzelf de Allerbeste Bestuurder Ooit vinden, dus dat is goed voor 't ego. In de betrekkelijke bescherming van die stalen cocon kun je je remmingen inzake het schelden op medeweggebruikers dan ook lekker laten varen.

Ik betrap mezelf tegenwoordig ook steeds meer op een ernstig ingekort lontje als het gaat om trage, twijfelende of sufkuttende verkeersdeelnemers. Vooral die laatste verdienen het.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_52200030
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

dat soort mensen zijn vaak van een bedenkelijk niveau
Nee hoor. Het is een veel onderzocht psychologisch verschijnsel dat dat stukje blik de illusie wekt van een afgesloten, gecontroleerde ruimte. En daarin doen mensen ineens dingen die ze anders niet zouden doen. Van neuspeuteren en kruisplukken tot vloeken, schelden en middelvingers opsteken. Of heel hard rijden, onverantwoord rijden en zelfs regelrecht het conflict opzoeken.

Ik heb een oom die normaal al flauwvalt van een spikkeltje bloed maar in de auto een beest wordt dat stelselmatig te hard rijdt en ongelukken krijgt daardoor. Al moet ik zeggen dat het een stuk minder is toen hij eens ondersteboven terecht kwam in de berm vlak naast een plek waar een week tevoren een auto in dezelfde positie in vlammen was opgegaan inclusief inzittenden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_52200834
* het.ismij is zowiezo "the king"
Niet alleen in de auto.
Maar ook in vriendenkring/werksfeer.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op woensdag 8 augustus 2007 14:39 schreef Ridocar het volgende:
De wereld veranderd opeens van een grote gevaarlijke plek waar je geen controle over hebt in een klein doosje waar jij de macht over hebt. Je perspectief veranderd.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_52203564
Hmm, volgens mij niet 'king of the road', maar alle irritaties ineens komen boven en bovendien verandert je belevingswereld nogal. In het verkeer is het bijna 'normaal' dat je iedereen verrot scheldt, toetert en jezelf asociaal gedraagd.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:14:37 #20
12913 GreatWhiteSilence
pi_52203873
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:36 schreef Paltos het volgende:

[..]

Ja, lach maar. Ik vond het allerminst grappig en daarom ben ik ook gestopt.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:58:20 #21
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_52206919
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Er bestaan cursussen om je verkeersangst te overwinnen he
Dubstep FTW
  woensdag 8 augustus 2007 @ 20:33:00 #22
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52208093
I am the King! Uit de weg!!!! I am the King!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  woensdag 8 augustus 2007 @ 20:41:16 #23
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52208352
.....
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:15:41 #24
81237 releaze
best of both worlds
pi_52211445
wat een interessant verschijnsel eigenlijk. heb zelf nog nooit auto gereden, dus ik ken het gevoel niet
pi_52219824
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Vooral niet de confrontatie met je angsten opzoeken
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_52220092
ik denk ook dat het te maken heeft et sjonnies in golf tdi's die zich de man voelen met hun gepimpte uitlaat.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:31:30 #27
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_52220235
ik denk dat de meeste mensen een soort Dr Jeckyl en Mr Hide kant hebben en die slechte kant komt veelal tevoorschijn achter het stuur
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_52221956
Daarom zou marihuana verplicht moeten worden achter het stuur. Iedereen relaxt op de weg, de linkerbaan zelfs overbodig.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_52223234
Wheh ik heb er ook last van. Als ik achter het stuur zit, herken je me niet meer .
pi_52223646
mij ga je nooit meer tegen de snelheidslimiet zien rijden hoor. Daar word je krankzinnig, gefrustreerd en geergert door alles en nog wat. Rij nu zelf 100-115 op de snelweg en moet mij nergens meer aan ergeren . Heb je bijna tot geen last meer van die egotrippende eikels die denken te kunnen rijden. En ik verlies op 100km nog geen 5minuten dus waarom zou ik mij afjagen en 5levensjaren opofferen aan een bende eikels.

komt nog eens bij dat ik door overal rustig te rijden een verbruik haal van 5.3l/100km waar anderen boven de 6 zitten. (schilt mij 80euro/maand notabene)

Dus ik heb geen gedragsverandering meer. (in de eerste maand wel, je denkt dan alles te kunnen )

[ Bericht 6% gewijzigd door flyck op 09-08-2007 12:05:04 ]
pi_52223692
Ik blijf over het algemeen relaxt, zonder haast kom je er vaak net zo snel. Maar dat betekent niet dat je als een oude opa gaat rijden ofzo Wel herken ik dat ik ook van bepaalde dingen flink gestresst kan worden, met name als ik de weg niet kan vinden of als ik meer tijd nodig heb om ergens te komen dan verwacht en de tijd snel wegtikt.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:51:15 #32
12913 GreatWhiteSilence
pi_52226940
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:01 schreef rameijer het volgende:

[..]

Vooral niet de confrontatie met je angsten opzoeken
Dat heb ik 6 jaar lang gedaan en toen was ik het zat.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:27:08 #33
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_52228124
Dat krijgt men omdat de gemiddelde Nederlander voor gene meter kan autorijden en daar worden mensen chagerijnig van...

verder dat verhaal van afgesloten ruimte, controle en snelheid... factoren die samen voor heelrijke adrenaline kunnen zorgen..

En daarnaast natuurlijk het puberale "ik ben stoer" fenomeen
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
  MOL-held donderdag 9 augustus 2007 @ 14:36:37 #34
44635 XMN8R
mag dat?
pi_52228399
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee hoor. Het is een veel onderzocht psychologisch verschijnsel dat dat stukje blik de illusie wekt van een afgesloten, gecontroleerde ruimte. En daarin doen mensen ineens dingen die ze anders niet zouden doen. Van neuspeuteren en kruisplukken tot vloeken, schelden en middelvingers opsteken. Of heel hard rijden, onverantwoord rijden en zelfs regelrecht het conflict opzoeken.
Dit klinkt erg aannemelijk inderdaad.
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:58 schreef flyck het volgende:
mij ga je nooit meer tegen de snelheidslimiet zien rijden hoor. Daar word je krankzinnig, gefrustreerd en geergert door alles en nog wat. Rij nu zelf 100-115 op de snelweg en moet mij nergens meer aan ergeren . Heb je bijna tot geen last meer van die egotrippende eikels die denken te kunnen rijden. En ik verlies op 100km nog geen 5minuten dus waarom zou ik mij afjagen en 5levensjaren opofferen aan een bende eikels.

komt nog eens bij dat ik door overal rustig te rijden een verbruik haal van 5.3l/100km waar anderen boven de 6 zitten. (schilt mij 80euro/maand notabene)
Zo doe ik het ook! Gewoon op tijd weggaan, dan heb je al minder stress.
En het is een sport geworden om zoveel mogelijk kilometers uit de tank te persen.

Goed voor je stress-level én je portemonee .
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_52229399
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dat heb ik 6 jaar lang gedaan en toen was ik het zat.
Dat meen je niet!

Dan is het misschien maar beter dat je gestopt bent
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:36 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Dit klinkt erg aannemelijk inderdaad.
[..]

En het is een sport geworden om zoveel mogelijk kilometers uit de tank te persen.

Leuk ook voor de mensen achter je, standaard te langzaam rijden

the shore
  MOL-held donderdag 9 augustus 2007 @ 15:11:50 #36
44635 XMN8R
mag dat?
pi_52229501
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:08 schreef rameijer het volgende:

[..]

Dat gebeurd niet hoor gewoon lekker rechts blijven rijden en af en toe eens (met het verkeer mee) een vrachtwagen inhalen. Het scheelt zoveel stress om niet te hard te hoeven rijden omdat er iemand achter je zit die aan het duwen is..
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_52229507
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:08 schreef rameijer het volgende:
Daar heb ik echt een teringhekel aan!!
Ik probeer juist zo snel mogelijk van a naar b te gaan.
(ik ben indd iemand die standaard 20 km te hard rijd).
Op donderdag 9 augustus 2007 14:36 schreef XMN8R het volgende:

Als je 75 gaat rijden waar je 90 mag op een baan waar weinig mogelijkheden tot voorbijsteken zijn, dan vermoed ik dat je het ook niet erg vind dat ik er eventueel rechts over het fietspad / via een voorsorteerstrook aan het rood licht voorbij ga? Sommige mensen hebben een druk schema, en kunnen gewoon niet "relaxed" gaan touren. Houd daar ook rekening mee, of je bent (onrechtstreeks) mee verantwoordelijk voor serieus gevaarlijke inhaalmaneuvers.

En nu moet je niet zeggen dat niemand je verplicht; als ik een belangrijke vergadering heb, dan maak ik liever een paar zware overtredingen (kans om gepakt te worden is toch klein) dan dat ik te laat kom. Een paar keer te laat komen op belangrijke momenten kan de toekomstplannen (promotie ed) vergallen, een paar keer gepakt worden op rechts inhalen kost 100¤ per keer, dus niet zo heel veel.

Op snelwegen en andere meervaksbanen doe je uiteraard wat je wil, daar stoor je ook niemand. (hier ook zo'n continu 25/u te snel rijdende chauffeur ) Benzineverschil is zo overrated, bij kalm rijden haal ik 500km uit een tank, bij doorrijden (maar wel vooruitkijken) zit ik rond de 450km per tank. Voor die 10%...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52229567
Het ligt aan mensen die onnodig / te langzaam links rijden, plots hun auto naar de linkerbaan gooien als jij hard komt aangereden. Overal het algemeen zijn het mensen met zielige auto's, die niet kunnen rijden.
pi_52229664
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:14 schreef OldJeller het volgende:
Overal het algemeen zijn het mensen met zielige auto's, die niet kunnen rijden.
Heeft vaak niets te zien met de auto hoor. Ik reed vroeger met een Hyundai zonder vermogen, en daarmee reed ik (ok na een kilometer, vroeger kon niet) ook op het linkervak aan 140, nu met de kia zit ik weer op het linkervak aan 150-160 op de teller (wat net geen 150 effectief is). Een zielige auto dus (ook niet goed kunnen rijden), maar ik zal me nooit ineens voor iemand op het linkervak gooien / daar 5 minuten aan 110 tuffen.
pi_52229721
Een uitzondering.
Als veel op de weg zit en iets harder dan het gemiddelde kom je toch echt tot mijn conclusie. Niet te spreken over hoe het in het weekend eraan toe gaat.
pi_52229894
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:19 schreef OldJeller het volgende:
Als veel op de weg zit en iets harder dan het gemiddelde kom je toch echt tot mijn conclusie.
Ik zit héél vaak in de stad met de auto, en daar kan ik enkel tot de conclusie komen dat vaak telt hoe meer vermogen ze meehebben, hoe trager ze gaan optrekken. Hoeveel BMW 320i's / Mercedes C220CDI's die daar dan beginnen optrekken en er een kwartier over doen om de 50 te halen... Zéker op een punt waar je vb 4 à 5 rode lichten achtereen hebt als je traag rijdt, is het superirritant als je weet dat je aan 60/u er juistgepast door kan. (Het laatste is misschien al oranje, maar je bent er nog goed door) Gaan die mensen met 150pk's of meer daar 35/u rijden en 5x aanschuiven aan het rood licht (heb nu een sluipwegje waardoor ik ze gewoon kan voorsteken, maar nog blijf je veel tijd verliezen)
pi_52230056
Ik rijd altijd normaal, rustig maar vlot binnen de bebouwde kom, eigenlijk altijd houdend aan de max. snelheid. Want over het algemeen schiet je niet veel meer op door hard te rijden en het is gevaarlijker dan op de snelweg.
Het is dan ook leuk als een Golf GTI naast je komt staan om te racen en je rijdt bij groen rustig weg, je hoeft immers niets te bewijzen.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:32:31 #44
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52230096
ik merk van mezelf dat ik naarmate ik m'n rijbewijs langer had, (heb nog trouwens) asocialer ging rijden.
Nu probeer ik dat wel weer wat te minderen, maar ik ben wel nog erg snel geirriteerd in de auto
Signature.
pi_52230199
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:13 schreef Athmozz het volgende:

Als je 75 gaat rijden waar je 90 mag op een baan waar weinig mogelijkheden tot voorbijsteken zijn, dan vermoed ik dat je het ook niet erg vind dat ik er eventueel rechts over het fietspad / via een voorsorteerstrook aan het rood licht voorbij ga? Sommige mensen hebben een druk schema, en kunnen gewoon niet "relaxed" gaan touren. Houd daar ook rekening mee, of je bent (onrechtstreeks) mee verantwoordelijk voor serieus gevaarlijke inhaalmaneuvers.

En nu moet je niet zeggen dat niemand je verplicht; als ik een belangrijke vergadering heb, dan maak ik liever een paar zware overtredingen (kans om gepakt te worden is toch klein) dan dat ik te laat kom. Een paar keer te laat komen op belangrijke momenten kan de toekomstplannen (promotie ed) vergallen, een paar keer gepakt worden op rechts inhalen kost 100¤ per keer, dus niet zo heel veel.

Op snelwegen en andere meervaksbanen doe je uiteraard wat je wil, daar stoor je ook niemand. (hier ook zo'n continu 25/u te snel rijdende chauffeur ) Benzineverschil is zo overrated, bij kalm rijden haal ik 500km uit een tank, bij doorrijden (maar wel vooruitkijken) zit ik rond de 450km per tank. Voor die 10%...
geen fuck hou ik rekening met jouw drukke schema's en belangrijke vergaderingen .

als ik in mijn autootje met mijn twee kleine kindjes rij, hou ik me netjes aan de verkeersregels, en als ik negentig mag rijden, hou ik me daaraan, ik "stoor" daar niemand mee, ik hou me gewoon aan de wettelijke regels. En dan ga jij me eens zeggen dat ik verantwoordelijk ben voor gevaarlijke inhaalmanoeuvres . Als jij op tijd wil zijn, vertrek dan gewoon op tijd, arrogante sukkel
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_52230248
Het valt me op dat dit bij Joegoslaven enzo nog erger is. Ik ken er wel een aantal die normaal heel rustig en chill zijn, maar als ze in een auto stappen veranderen ze in een wegpiraat die met 80 door de bebouwde kom rijdt .
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:40:33 #47
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52230356
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:35 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

geen fuck hou ik rekening met jouw drukke schema's en belangrijke vergaderingen .

als ik in mijn autootje met mijn twee kleine kindjes rij, hou ik me netjes aan de verkeersregels, en als ik negentig mag rijden, hou ik me daaraan, ik "stoor" daar niemand mee, ik hou me gewoon aan de wettelijke regels. En dan ga jij me eens zeggen dat ik verantwoordelijk ben voor gevaarlijke inhaalmanoeuvres . Als jij op tijd wil zijn, vertrek dan gewoon op tijd, arrogante sukkel
niemand zegt toch dat jij wat verkeerd doet als je 90 rijdt waar je 90 mag.
MAar je moet geen 75 gaan rijden, dat zorgt namelijk wel voor dat soort manoevres.
Signature.
pi_52230430
Hetzelfde gebeurt als mensen zich op internetfora begeven.
Their eyes opaque.
pi_52230437
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef eer-ik het volgende:

niemand zegt toch dat jij wat verkeerd doet als je 90 rijdt waar je 90 mag.
MAar je moet geen 75 gaan rijden, dat zorgt namelijk wel voor dat soort manoevres.
zelfs als ik 75 rij, ik ben dan in mijn volle recht , zulke dingen moet je incalculeren. Ik heb als advocaat ook een hele tijd de baan moeten doen. Ik ga dan echt niet tegen de klok racen en anderen van de baan rijden, nee, ik vertrek OP TIJD.
pi_52230631
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:43 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

zelfs als ik 75 rij, ik ben dan in mijn volle recht , zulke dingen moet je incalculeren. Ik heb als advocaat ook een hele tijd de baan moeten doen. Ik ga dan echt niet tegen de klok racen en anderen van de baan rijden, nee, ik vertrek OP TIJD.
Ja, en dan moet jij ook incalculeren dat iemand je inhaalt, afsnijdt en als je geluk hebt je nog een flinke remproef geeft dat je plots 40 km/h rijdt na een noodstop. Leuk voor je kinderen.
Neem het openbaar vervoer, amateur.
pi_52230764
quote:

[..]

Hij heeft het over 75 waar je 90 mag
pi_52230771
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:48 schreef OldJeller het volgende:

Ja, en dan moet jij ook incalculeren dat iemand je inhaalt, afsnijdt en als je geluk hebt je nog een flinke remproef geeft dat je plots 40 km/h rijdt na een noodstop. Leuk voor je kinderen.
als ik 75 km/u wil rijden is dat mijn volste recht, amateur , en dat doe ik juist om mijn kinderen te beschermen.
pi_52230813
quasi-veiligheid
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
pi_52230946
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 16:19 schreef het.ismij het volgende:
* het.ismij is zowiezo "the king"
Niet alleen in de auto.
Maar ook in vriendenkring/werksfeer.
Alleen niet "the king" van taalgebruik...
pi_52231006
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:13 schreef Athmozz het volgende:

[..]

het verschil is voor mij gelijk aan de kostprijs van een verzekering. dus wel de moeite vind ik.
pi_52231152
quote:

Als jij 90 mag daar, en je rijdt daar 90, dan is er ook geen probleem, dan zal ik wel ff vertragen tot die 90 en erachter blijven tot ik een veilige manier heb om voorbij te gaan. Het is pas als je echt 75 gaat rijden, dat ik er voorbij ga, reglementair of niet, en dan houd ik ook geen fuck rekening met jouw auto'tje en je 2 kindjes. Ik neem het jou ook niet kwalijk dat je 75 rijdt, maar ik kan daar helaas niet altijd rekening mee houden. Ik ga je echt niet van de weg rijden ofzo hoor, als ik je via een voorkeuzestrook voorbijsteek aan een rood licht/rechts inhaal, dan zal je op dezelfde manier je baan kunnen vervolgen of als ik gewoon achter je bleef.

Het "vertrek dan op tijd" argument komt nu zo vaak naar voor, maar dat heb je niet altijd in de hand. Als een vergadering een half uur of meer uitloopt, en daarna staat er direct een andere belangrijke vergadering, dan is het gewoon inhalen onder de baan. Ik reken standaard op een half uur speling, meer kan je echt niet voorzien hoor.

@flyck; ik betaal geen verbruik, bij mij tellen de afgelegde kilometers. Dus mij telt zelfs 50% extra niet eens mee, maar planken tot aan een rood licht enzo doe ik gewoon niet, het heeft toch geen nut.
pi_52231191
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:58 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Alleen niet "the king" van taalgebruik...
Klopt indd.
Op donderdag 9 augustus 2007 11:58 schreef flyck het volgende:

Dus ik heb geen gedragsverandering meer. (in de eerste maand wel, je denkt dan alles te kunnen )
Zo iemand zou per direct verbannen moeten worden.
Door tyfuslijders als jou staat heel Nederland elke fucking ochtend stil.
JOHNNY HEITINGA
pi_52231379
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:04 schreef Athmozz het volgende:

Als jij 90 mag daar, en je rijdt daar 90, dan is er ook geen probleem, dan zal ik wel ff vertragen tot die 90 en erachter blijven tot ik een veilige manier heb om voorbij te gaan. Het is pas als je echt 75 gaat rijden, dat ik er voorbij ga, reglementair of niet, en dan houd ik ook geen fuck rekening met jouw auto'tje en je 2 kindjes. Ik neem het jou ook niet kwalijk dat je 75 rijdt, maar ik kan daar helaas niet altijd rekening mee houden. Ik ga je echt niet van de weg rijden ofzo hoor, als ik je via een voorkeuzestrook voorbijsteek aan een rood licht/rechts inhaal, dan zal je op dezelfde manier je baan kunnen vervolgen of als ik gewoon achter je bleef.

Het "vertrek dan op tijd" argument komt nu zo vaak naar voor, maar dat heb je niet altijd in de hand. Als een vergadering een half uur of meer uitloopt, en daarna staat er direct een andere belangrijke vergadering, dan is het gewoon inhalen onder de baan. Ik reken standaard op een half uur speling, meer kan je echt niet voorzien hoor.

@flyck; ik betaal geen verbruik, bij mij tellen de afgelegde kilometers. Dus mij telt zelfs 50% extra niet eens mee, maar planken tot aan een rood licht enzo doe ik gewoon niet, het heeft toch geen nut.
uiteraard hoef jij geen fuck aan te trekken van mijn autoke en mijn kindjes, het zou nogal erg zijn , ieder voor zich.

ik vind het alleen erg dat je voluit beslist verkeersregels te overtreden, "gevaarlijke inhaalmanoeuvres" te doen, zoals je het zelf zegt, en jouw leven en dat van andere weggebruikers te riskeren voor een "belangrijke" vergadering.

die vergadering kan trouwens maar heel banaal gaan lijken als je met je auto ergens tegen crasht.
pi_52231417
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:53 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

als ik 75 km/u wil rijden is dat mijn volste recht, amateur , en dat doe ik juist om mijn kinderen te beschermen.
Als je dat doet vanwege veiligheid kan je inderdaad maar beter fietsen of met het openbaar vervoer gaan, geretardeerd schaap. Je onkunde straalt van je posts af, je bent echt zo'n stereotype vrouw die niet kan rijden.
pi_52231418
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:12 schreef Camplo het volgende:

Zo iemand zou per direct verbannen moeten worden.
Door tyfuslijders als jou staat heel Nederland elke fucking ochtend stil.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:18:39 #62
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52231555
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:43 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ja, dat kan best, maar dat betekent toch niet dat je dan maar veel te langzaam moet gaan rijden
Signature.
pi_52231573
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:13 schreef OldJeller het volgende:

Als je dat doet vanwege veiligheid kan je inderdaad maar beter fietsen of met het openbaar vervoer gaan, geretardeerd schaap. Je onkunde straalt van je posts af, je bent echt zo'n stereotype vrouw die niet kan rijden.
ah, "goed kunnen rijden" is hetzelfde als "snel kunnen rijden".... is het zo?
pi_52231603
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:13 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Moet je huilen ofzo?
Plebs
JOHNNY HEITINGA
pi_52231622
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:18 schreef eer-ik het volgende:

ja, dat kan best, maar dat betekent toch niet dat je dan maar veel te langzaam moet gaan rijden
normaal rij ik altijd de aangewezen snelheid, maar als één van de kindjes ziek is, of als ik met breekbaar materiaal in mijn koffer zit, ga ik echt wel niet snel rijden, zeker niet met de kwaliteit van de belgische wegen
pi_52231634
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:12 schreef petitlapin2 het volgende:
ik vind het alleen erg dat je voluit beslist verkeersregels te overtreden, "gevaarlijke inhaalmanoeuvres" te doen, zoals je het zelf zegt, en jouw leven en dat van andere weggebruikers te riskeren voor een "belangrijke" vergadering.
Ik kan zelf wel beslissen op het moment hoe gevaarlijk mijn maneuver ongeveer is, ik zal me niet voor iemand schieten als ik minder dan 50m speling heb bovenop de geschatte afstand. Riskeren van een leven is dus wel extreem zwaar uitgedrukt, laten we het eerder riskeren van blikschade noemen. Verder is inhalen via een voorsorteerstrook niet gevaarlijk als het gaat om iemand die 75 rijdt waar je 90 mag, die gasten gaan namelijk niet ineens plankgas optrekken aan een rood licht, wat ik wél zal doen als ik zo inhaal. Tegen dat iemand vanuit zijn eerste aan 20/u zit en geschakeld heeft, kan je er probleemloos voor zitten als je zelf doorgeeft.
quote:
die vergadering kan trouwens maar heel banaal gaan lijken als je met je auto ergens tegen crasht.
Dat is waar, maar dat is het risico van het leven. Het is niet omdat je 120 rijdt waar je 90 mag rijden dat je sneller zal crashen hoor, zolang je weet waar je snel gaat rijden. In de stad is dat voor mij sowieso niet de bedoeling (ok 55 waar je 50 mag kan nog wel ff, ik kijk niet echt naar mijn teller, dus dat zal wel gebeuren), op bochtige wegjes zonder veel overzicht ook niet en op banen waar fietsers GEEN appart fietspad hebben sowieso ook niet. Verder zijn auto's best veilig, zolang ik niet tegen een boom of een tegenligger knal valt het meestal best goed mee, enkel mijn BM gaat dan wel heel hoog worden.

@camplo; Waardoor nederland (en ook belgië) elke ochtend vol staat, dat is door mensen die de 3 vakken op de snelweg gebruiken tijdens de file en continu van vak wisselen. Dan heb je veel kans op files. Ikzelf ga de snelweg op, rij door tot 140/150 en ga dan op het linkervak. Daar blijf ik heel de tijd tot ik mijn afrit moet nemen (tenzij ik merk dat er iemand voorbij wil, dan ga ik ff opzij). Bij een file vertraag ik mee uiteraard, en blijf ik op het linkervak doorrijden. Zo veroorzaak je echt niet meer ongelukken dan van die mannetjes die continu van het 2de naar het derde vak en terug wippen.
pi_52231658
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:19 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ah, "goed kunnen rijden" is hetzelfde als "snel kunnen rijden".... is het zo?
Nee, maar als je 75 km/h gaat rijden waar je 90 km/h mag rijden, en deze snelheid ook ongeveer verwacht wordt t.b.v. de verkeersdoorstroming, maak jij het alleen maar gevaarlijker door zachter te gaan rijden. Plus je laat iedereen onnodig zacht rijden.
Langzaam rijden is niet per definitie veiliger, en ik had het nergens over snel rijden, doos.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:22:25 #68
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52231659
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:21 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

normaal rij ik altijd de aangewezen snelheid, maar als één van de kindjes ziek is, of als ik met breekbaar materiaal in mijn koffer zit, ga ik echt wel niet snel rijden, zeker niet met de kwaliteit van de belgische wegen
de snelheid waarmee je rijdt maakt toch geen kut uit.
Dat je niet hard optrekt met je kinderen achterin of iets breekbaars begrijp ik, daar zul je me ook niet over horen.
Signature.
pi_52231731
quote:

[..]

Mijn god, veel labieler kan je niet zijn.
Alsof je houden aan de maximale snelheid je kinderen nog zieker maakt of je spullen kan breken.
Ga fietsen, idioot.
pi_52231740
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:22 schreef eer-ik het volgende:

de snelheid waarmee je rijdt maakt toch geen kut uit.
Dat je niet hard optrekt met je kinderen achterin of iets breekbaars begrijp ik, daar zul je me ook niet over horen.
met al die hobbelwegen en kasseien waar ik overmoet, maakt het echt wel uit, dat heb ik al door de ervaring mogen leren
pi_52231811
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:24 schreef OldJeller het volgende:

Mijn god, veel labieler kan je niet zijn.
Alsof je houden aan de maximale snelheid je kinderen nog zieker maakt of je spullen kan breken.
Ga fietsen, idioot.
ik hou van jouw aandacht, je volgt me echt hé
pi_52231817
quote:
zeker niet met de kwaliteit van de belgische wegen
Auto met deftige ophanging kopen / je veren en dempers laten afstellen zoals jij het confortabel vindt. Ik rijd continu over de belgische wegen, en ik vind ze niet eens slecht rijden. Komt nog bij dat ik met een keiharde ophanging zit; mijn standaardophanging (kia-ophanging) is voor mij té zacht, dus ik heb er aftermarket spul op zitten (en niet die goedkope tuningsrommel, ik heb hem niet verlaagd, enkel verhard). Je voelt het wegdek volledig als je in de auto rijdt (wat veel mensen niet graag hebben), maar anders kijk je toch naar een auto met een zachte wiegende vering (franse auto's vb)
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:30:10 #73
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52231870
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:25 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

met al die hobbelwegen en kasseien waar ik overmoet, maakt het echt wel uit, dat heb ik al door de ervaring mogen leren
ach, ik kom je toch niet tegen hier
Signature.
pi_52231881
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:27 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik hou van jouw aandacht, je volgt me echt hé
Mensen als jij verdienen het om door een hummer keihard aangereden te worden, zodat je van schrik nooit meer rijdt.
Dat is de enige manier waardoor je het leert.

En waag het niet om je op de Nederlandse snelwegen te vertonen! Tevens ook niet op de Duitse, want daar houden ze ook van fatsoenlijk rijden.
Proleten weggedrag voor een pauper weg; blijf maar daar in België.
pi_52231907
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:28 schreef Athmozz het volgende:

Auto met deftige ophanging kopen / je veren en dempers laten afstellen zoals jij het confortabel vindt. Ik rijd continu over de belgische wegen, en ik vind ze niet eens slecht rijden. Komt nog bij dat ik met een keiharde ophanging zit; mijn standaardophanging (kia-ophanging) is voor mij té zacht, dus ik heb er aftermarket spul op zitten (en niet die goedkope tuningsrommel, ik heb hem niet verlaagd, enkel verhard). Je voelt het wegdek volledig als je in de auto rijdt (wat veel mensen niet graag hebben), maar anders kijk je toch naar een auto met een zachte wiegende vering (franse auto's vb)
ik heb een oude kleine auto , mijn man heeft de sjieken bak, en inderdaad, dat is wel een hele andere rij-ervaring.
pi_52231941
Goedkoop.
pi_52231971
De gedragsverandering zet zich ook hier voort, lees ik.
Iemand die iets langzamer rijdt en veiligheid belangrijker vindt dan een late afspraak van alles toewensen.
pi_52232040
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:30 schreef petitlapin2 het volgende:
ik heb een oude kleine auto , mijn man heeft de sjieken bak, en inderdaad, dat is wel een hele andere rij-ervaring.
Zelfs met dezelfde auto kan het enorm veel schelen. Ik heb met de kia gereden toen de originele veren & dempers er nog op zaten, en nu met de aangepaste versie. De originele reden op kasseien beter (nu kan ik daar niet al te snel over gaan, of ik rammel gewoon uiteen), maar op gelijk welk ander wegdek (vooral de bekende belgische platen met pek ertussen) zijn die nieuwe dempers & veren zò veel beter. Waar je ervoor 2m nadat je over die barst heen bent nog altijd voelt dat je ergens over gereden bent, voel je dat met het aangepast gerief totaal niet meer. Op dergelijke banen heb je dus een veel vastere wegligging.

en eens laten controleren of je veringen niet gewoon opgesleten zijn, dat helpt ook al. Als ik met de 306 van mijn zus rondtuf merk ik dat ook; dat ding is gewoon rats opgesleten. Echt erg dat ze daarmee nog de baan op mag.

@Ridocar; ik vind veiligheid ook belangrijk, en zal geen echt gevaarlijke maneuvers gaan uithalen. Ik vind gewoon dat er sterk overdreven wordt; op veel banen is 120 ipv 90 helemaal niet gevaarlijk.
pi_52232058
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:30 schreef OldJeller het volgende:

Mensen als jij verdienen het om door een hummer keihard aangereden te worden, zodat je van schrik nooit meer rijdt.
Dat is de enige manier waardoor je het leert.

En waag het niet om je op de Nederlandse snelwegen te vertonen! Tevens ook niet op de Duitse, want daar houden ze ook van fatsoenlijk rijden.
Proleten weggedrag voor een pauper weg; blijf maar daar in België.
omdat je het zo vriendelijk vraagt, zal ik het zeker nooit meer wagen om me op een nederlandse snelweg of duitse snelweg te rijden. Al dacht ik niet dat deze discussie over snelwegen ging
pi_52232065
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:34 schreef Ridocar het volgende:
Iemand die iets langzamer rijdt en veiligheid belangrijker vindt dan een late afspraak van alles toewensen.
Kennelijk is begrijpend lezen je onbekend en weet je ook vrij weinig van het autoverkeer af.
Niemand had het over hard rijden, en langzaam rijden is niet per definitie veiliger, vandaar dat je ook ervoor op de bon geslingerd kan worden.

Geeft niet, op FOK! zijn we gewend aan domme opmerkingen en mislukte conclusies zo even tussendoor.
pi_52232104
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:36 schreef Athmozz het volgende:

Zelfs met dezelfde auto kan het enorm veel schelen. Ik heb met de kia gereden toen de originele veren & dempers er nog op zaten, en nu met de aangepaste versie. De originele reden op kasseien beter (nu kan ik daar niet al te snel over gaan, of ik rammel gewoon uiteen), maar op gelijk welk ander wegdek (vooral de bekende belgische platen met pek ertussen) zijn die nieuwe dempers & veren zò veel beter. Waar je ervoor 2m nadat je over die barst heen bent nog altijd voelt dat je ergens over gereden bent, voel je dat met het aangepast gerief totaal niet meer. Op dergelijke banen heb je dus een veel vastere wegligging.

en eens laten controleren of je veringen niet gewoon opgesleten zijn, dat helpt ook al. Als ik met de 306 van mijn zus rondtuf merk ik dat ook; dat ding is gewoon rats opgesleten. Echt erg dat ze daarmee nog de baan op mag.
van al dat gedoe weet ik niets, ik weet alleen dat je met mijn autootje heel goed voelt hoe het met onze wegen gesteld is
pi_52232143
OldJeller is een held
JOHNNY HEITINGA
pi_52232243
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:37 schreef OldJeller het volgende:

Kennelijk is begrijpend lezen je onbekend en weet je ook vrij weinig van het autoverkeer af.
Niemand had het over hard rijden, en langzaam rijden is niet per definitie veiliger, vandaar dat je ook ervoor op de bon geslingerd kan worden.

Geeft niet, op FOK! zijn we gewend aan domme opmerkingen en mislukte conclusies zo even tussendoor.
waarom reageer je volledig naast de kwestie?

zegt ridocar iets over hard rijden? zegt ridocar dat langzaam rijden per definitie veiliger is?
pi_52232254

Ik vind nu geen groter prentje, maar dat is vb de R4 (ring rond gent), met de gewoonlijke bijhorende drukte. Weinig verkeer dus. De fietsers rijden rechts op het fietspad (vanwaar de foto getrokken is), en je ziet de 2 baansvakken liggen. Deze zijn voor dezelfde richting, daarnaast heb je het water en aan de overkant van de schelde de andere richting pas.
Dat is voorbeeld een baan waar ik probleemloos 120 tot 140 ga rijden, terwijl je er toch maar 90 mag. Daar zal het echt niet schelen of je 90 of 140 gaat, als je een aanrijding krijgt is het sowieso met een wagen die in jouw richting rijdt (of het moet een spookrijder zijn), aan de fietsers kan je namelijk niet en over die betonblokken raak je normaal ook niet.
Dan is het echt niet gevaarlijk om op zo'n baan vb 140 te rijden, dat is maar 20 sneller dan wat iedereen daar rijdt (zowat niemand rijdt er namelijk 90). Daarmee veroorzaak je geen ongeluk.

@PetitLapin; met dergelijke dingen erop voel je het nog meer, maar je wegligging is beter. Als je het niet wil voelen moet je een auto met luchtvering kopen, dan voel je daar niets van.
pi_52232312
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:37 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee, mevrouw geeft aan dat ze veilig wilt rijden. Vervolgens mag ze van jou een aanrijding krijgen.

Beetje scheef, vind je niet?
pi_52232358
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:43 schreef Athmozz het volgende:
[afbeelding]

Ik vind nu geen groter prentje, maar dat is vb de R4 (ring rond gent), met de gewoonlijke bijhorende drukte. Weinig verkeer dus. De fietsers rijden rechts op het fietspad (vanwaar de foto getrokken is), en je ziet de 2 baansvakken liggen. Deze zijn voor dezelfde richting, daarnaast heb je het water en aan de overkant van de schelde de andere richting pas.
Dat is voorbeeld een baan waar ik probleemloos 120 tot 140 ga rijden, terwijl je er toch maar 90 mag. Daar zal het echt niet schelen of je 90 of 140 gaat, als je een aanrijding krijgt is het sowieso met een wagen die in jouw richting rijdt (of het moet een spookrijder zijn), aan de fietsers kan je namelijk niet en over die betonblokken raak je normaal ook niet.
Dan is het echt niet gevaarlijk om op zo'n baan vb 140 te rijden, dat is maar 20 sneller dan wat iedereen daar rijdt (zowat niemand rijdt er namelijk 90). Daarmee veroorzaak je geen ongeluk.

@PetitLapin; met dergelijke dingen erop voel je het nog meer, maar je wegligging is beter. Als je het niet wil voelen moet je een auto met luchtvering kopen, dan voel je daar niets van.
dan steek je mij daar maar mooi voorbij, want ik heb echt geen zin om op die baan 140 te gaan vlammen, ik denk zelfs niet dat mijn auto dat aankan
pi_52232416
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:43 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

waarom reageer je volledig naast de kwestie?

zegt ridocar iets over hard rijden? zegt ridocar dat langzaam rijden per definitie veiliger is?
Hij postte:
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:34 schreef Ridocar het volgende:
De gedragsverandering zet zich ook hier voort, lees ik.
Indirect, ja.
Aangezien wij het niet met je acties eens waren waar je 75 km/h rijdt ipv 90 km/h (b.v.), begint hij hierover.
Of omdat je kinderen anders zieker worden.
pi_52232462
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:48 schreef OldJeller het volgende:

Aangezien wij het niet met je acties eens waren waar je 75 km/h rijdt ipv 90 km/h (b.v.), begint hij hierover.
heb ik gezegd dat mijn kinderen zieker worden als ik snel rijd , vind dat eens even terug
pi_52232542
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:45 schreef Ridocar het volgende:
Verder vind ik het trouwens niet gepast dat jij stelt dat ze beter niet meer zou rijden omdat ze trager rijdt dan toegelaten, zij blijft reglementair rijden. Dat ik en anderen dan overtredingen gaan maken omdat zij trager rijdt, daar heeft ze eigenlijk gelijk mee dat ze zegt dat dat haar probleem niet is. Als zij daardoor denkt veiliger te rijden, dan is dat haar goed recht.

Ik probeer gewoon uit te leggen hoe anderen dan reageren op dergelijke verkeerssituaties, om "misverstanden" te vermijden. Ik zie vaak mensen half/volledig flippen omdat die persoon ervoor te traag rijdt, en omgekeerd zie ik anderen soms volledig flippen omdat iemand een onreglementair maneuver uithaalt juist omdat ze te traag rijden. Op die manier is er misschien een beetje kans dat mensen wat redelijk blijven, en niet direct beginnen te zeuren omdat een ander te traag (naar je gedacht) rijdt.

Het slaat dan ook nergens op dat jij ze van de baan afwilt, desnoods doordat iemand ze aanrijdt??? Sorry, maar als je door 30km per uur sneller te rijden iemand achteraan aanrijdt, dan moet je zelf leren kijken waar je rijdt. Dat verschil is namelijk in amper een seconde gemaakt als je op de rem staat.

@petitLapin2; de eerste auto waar je geen 140 mee haalt wil ik nog wel eens zien, de vraag of je er 140 in wil rijden is inderdaad iets anders, ik heb ook nog met auto's gereden waar ik het aan 90/u welletjes vond (maar dat waren echt koekdozen )
pi_52232546
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee, mevrouw geeft aan dat ze veilig wilt rijden. Vervolgens mag ze van jou een aanrijding krijgen.

En veilig rijden doet ze klaarblijkelijk niet, omdat ze veel te langzaam gaat rijden dan de maximum toegestane snelheid op sommige wegen.
Dat is niet verstandig, dat is niet veiliger, dat is onverantwoord, gevaarlijk en achterlijk.

Ach, mensen die zo hypocriet rijden en zich niks van de gangbare regels aantrekken mogen best rechts ingehaald worden, afgesneden worden, een remproef krijgen of iets dergelijks leuks.
Dat het enigszins tot ze doordringt dat ze niet kunnen rijden en vervelend zijn.
pi_52232669
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:50 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

heb ik gezegd dat mijn kinderen zieker worden als ik snel rijd , vind dat eens even terug
quote:

[..]

normaal rij ik altijd de aangewezen snelheid, maar als één van de kindjes ziek is, of als ik met breekbaar materiaal in mijn koffer zit, ga ik echt wel niet snel rijden,
Indirect.
Laat je kinderen gewoon thuis ipv ze standaard als meubilair in je matige ding dat je auto noemt te houden.
pi_52232670
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:48 schreef OldJeller het volgende:

spreek jij altijd in de pluralis majestatis
pi_52232736
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:56 schreef OldJeller het volgende:

Indirect.
ik vroeg of ik had gezegd dat mijn kinderen zieker worden, zoals jij zei, dat kan je niet uit die zin halen, of begreep je die zin niet van mijn zieke kindjes... ?
pi_52232783
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:58 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik vroeg of ik had gezegd dat mijn kinderen zieker worden, zoals jij zei, dat kan je niet uit die zin halen, of begreep je die zin niet van mijn zieke kindjes... ?
Wat kan er dan in vredesnaam gebeuren als je kinderen ziek zijn en je houdt je aan de maximale snelheid op een rechte weg? Je hebt dan heus niet eerder kots in je nek dan dat je 10 km/h zachter reed.
pi_52233079
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:00 schreef OldJeller het volgende:

Wat kan er dan in vredesnaam gebeuren als je kinderen ziek zijn en je houdt je aan de maximale snelheid op een rechte weg? Je hebt dan heus niet eerder kots in je nek dan dat je 10 km/h zachter reed.
als je er zo over denkt, dan moet jij in zo'n situatie maar gewoon plankgas geven zoals je altijd doet, hé, I couldn't care less
pi_52233124
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:10 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

als je er zo over denkt, dan moet jij in zo'n situatie maar gewoon plankgas geven zoals je altijd doet, hé, I couldn't care less
Tuurlijk. Als je genoeg vermogen mee hebt en je kindje kotst; op dat moment plankgas geven en je kindje krijgt z'n kots terug in z'n gezicht

(weet het, ik moet nog een paar jaar wachten voor ik aan kindjes begin)
pi_52233203
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:10 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat ik altijd plankgas geef?
Ja, ga jij maar lekker met je kinderen lopend naar de speeltuin, zijn zij ook blij.

Mama kan niet rijden hè, nee mama kan niet rijden. Mama is een waardeloze automobilist met een verrotte barrel, dus mama neemt jullie nu lopend overal naar toe, ja!
pi_52233254
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:52 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat is niet verstandig, dat is niet veiliger, dat is onverantwoord, gevaarlijk en achterlijk.
Ach, mensen die zo hypocriet rijden en zich niks van de gangbare regels aantrekken mogen best rechts ingehaald worden, afgesneden worden, een remproef krijgen of iets dergelijks leuks.
pi_52233461
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:14 schreef OldJeller het volgende:

Waar haal je vandaan dat ik altijd plankgas geef?
Ja, ga jij maar lekker met je kinderen lopend naar de speeltuin, zijn zij ook blij.

Mama kan niet rijden hè, nee mama kan niet rijden. Mama is een waardeloze automobilist met een verrotte barrel, dus mama neemt jullie nu lopend overal naar toe, ja!
schat, ik kan niet ver lopen, en ik kan zeker niet fietsen, ik ben geboren met een lichte fysieke handicap aan mijn benen, dat staat hier al meer dan genoeg op dit forum. (En ja, ik mag er wel mee autorijden.)

grappig hé, dat ik officieel "gehandicapt" ben, welke verwijtende opmerking heb je hierover voor mij in petto
pi_52233616
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:22 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

schat, ik kan niet ver lopen, en ik kan zeker niet fietsen, ik ben geboren met een lichte fysieke handicap aan mijn benen, dat staat hier al meer dan genoeg op dit forum. (En ja, ik mag er wel mee autorijden.)

grappig hé, dat ik officieel "gehandicapt" ben, welke verwijtende opmerking heb je hierover voor mij in petto

Dus m'n eerste reactie was het beste; neem het openbaar vervoer.
Of een taxi, maar je bent vast een pro deo advocaat dus laat het maar op OV.
pi_52233713
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:27 schreef OldJeller het volgende:
gehandicapt en het openbaar vervoer? Ga jij soms met het OV? Daar kan je je niet nuttig mee verplaatsen hoor, altijd kilometers van waar je moet zijn en ze rijden nooit op de momenten dat jij ze nodig hebt.

Taxi is best duur, dus dat lukt ook niet => auto. Zo'n gevaar op de baan is dat ook niet, als je te snel rijdt moet je gewoon kijken waar je rijdt zodat je niet achterin een ander ploft.
pi_52244673
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:48 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Mensen die gaan kutten in het verkeer omdat andere mensen zich wel normaal kunnen gedragen
en dan nog zeiken waarschijnlijk als diegene achter je de remproef niet goed kan en tegen je op knalt
pi_52245829
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:08 schreef Operc het volgende:

[..]

Mensen die gaan kutten in het verkeer omdat andere mensen zich wel normaal kunnen gedragen
en dan nog zeiken waarschijnlijk als diegene achter je de remproef niet goed kan en tegen je op knalt
al de onvolmaakheden van je medebestuurders zijn natuurlijk ingecalculeerd, Opel. Dit ga boven je ervaring, wanneer ik over getunede nerdauto's begin, PM ik je wel.
pi_52246337
owja nee logisch, jij kunt precies inschatten hoe iemand die je nog nooit eerder gezien hebt zal reageren op jouw puber gedrag
pi_52248842
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:08 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat daar in het Nederlands een woord voor bestaat zegt al genoeg!

the shore
pi_52248924
oh mijn god. Idioot.

Snel rijden is gevaarlijker. waarom?
1) je remafstand is groter
2) je reactietijd is kleiner
3) je rijd agressief wat reacties uitlokt die jij onmogelijk kan verwachten.

75 op een 90 baan kan aan de teller alleen liggen. Dus als je daarover valt ben je gewoon een randdebiel(wat je klaarblijkelijk ook aangeeft).

En nee 110 op de autosnelweg rijden zorgt niet voor vertraging. Het is ook veel veiliger(mbt tot remafstand, reactiesnelheid). Maar inderdaad als je zelf 25per uur te rap rijd is het verschil zeer groot, maar met reglementair rijden is het verschil = uw gas eventjes lossen.

en op de ring tegen 140 rijden is wel levensgevaarlijk !!!. Die afritten zijn er niet op berekend waardoor je bijna vol in de remmen moet. Tevens belemmer je het gewoon verkeerd door uw agressieve rijsteil en belemmer je het invoegen van anderen.

En van mij mij mag jij van een berg aftyferen, vermits je het zo graag wenst bij anderen,..
met dat idioot pubergedrag.
pi_52249023
Jaja een Nederlandse afrit is niet berekend op 140km/u

Gelul. Sowieso omdat dit land zo ziek is van alle risico's uitsluiten dat ik niet raar sta te kijken als je er nog met 200km/u op kan knallen. Ten tweede omdat de oprit berekent moet zijn op verschillende remwegen van auto's plus een beetje extra. Met een beetje auto kun je dus prima remmen. Ten derde omdat 140km/u redelijk snel af te remmen is

Drama queen.

75 op een 90 baan is wel belachelijk en dat afdoen alsof dat aan de teller ligt slaat nergens op. Alle auto tellers wijken namelijk af, de een wat meer dan de ander maar goed daar zit geen 15km/u verschil tussen. Daarnaast, als je ingehaald wordt door vrachtauto's weet je dat je te langzaam rijd. Zo irritant van die mensen die onder de max. snelheid rijden, en dan ook niet eens rechts aanhouden
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:53 schreef rameijer het volgende:
Dat daar in het Nederlands een woord voor bestaat zegt al genoeg!
Want een auto hoeft niet getest te worden op de remkracht? Testen doe je met een proef, een remproef dus.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_52249386
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:27 schreef OldJeller het volgende:

hierbij moet ik toch even de wenkbrauwen fronsen . Er bestaat niet zoiets als een "pro deo advocaat". Alle advocaten zijn pro domo advocaten. Als stagiaire ben je verplicht om daarbovenop pro deo zaken aan te nemen, als advocaat kan je dit nog steeds blijven doen op vrijwillige basis.

of dacht jij dat er advocaten bestonden die van pro deo zaken hun job maakten en iedere maand o euro verdienden
pi_52249449
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:57 schreef flyck het volgende:
oh mijn god. Idioot.

Snel rijden is gevaarlijker. waarom?
1) je remafstand is groter
2) je reactietijd is kleiner
3) je rijd agressief wat reacties uitlokt die jij onmogelijk kan verwachten.
Klopt. Allemaal; alleen zijn de cijfertjes uit de theorieboeken echt overdreven. Snelheid delen door 10 en dan kwadrateren is de effectieve remafstand volgens hun. Aan 100/u heb ik dus ook 100m nodig om stil te staan + de reactietijd. Ik kan je zeggen dat mijn auto van 100 naar 0 dat op nog geen 50m doet. Verschil in reactietijd tussen 70 en 100/u ligt toch wel op 8 meter als je er een seconde over doet om je rem in te duwen, terwijl de meeste onderzoeken spreken over een halve seconde. Ik sta dus op 60m stil als ik 100/u rijdt. Dat is dus echt niet zoveel verschillend; zolang je afstand houdt is er geen probleem.
quote:
75 op een 90 baan kan aan de teller alleen liggen. Dus als je daarover valt ben je gewoon een randdebiel(wat je klaarblijkelijk ook aangeeft).
Als er zo'n verschil op je teller zit kan je beter geen teller hebben, wat is het nut er dan nog van? De meeste auto's hun teller gaan tot 120/u bijna niet afwijken. Zo ook de mijne, pas boven de 90/u begint er afwijking op te zitten en aan 130 op de teller rijd ik 120 effectief.
quote:
En nee 110 op de autosnelweg rijden zorgt niet voor vertraging. Het is ook veel veiliger(mbt tot remafstand, reactiesnelheid). Maar inderdaad als je zelf 25per uur te rap rijd is het verschil zeer groot, maar met reglementair rijden is het verschil = uw gas eventjes lossen.
Van 150 naar 110 sta je héél rap hoor, verder is er niemand die op de snelweg op het linkervak 110 gaat rijden, en àls hij toch uitwijkt zonder kijken en ik rijd erin, dan is hij in fout. Ook al rijd ik te snel (en 150 wordt niet aanzien als véél te snel), toch zal hij in fout zijn omdat hij het maneuver uithaalde waardoor het ongeluk gebeurd is. Als je met het remmen erbij aan 120 iemand die 110 rijdt tikt, dan valt de schade normaal goed mee, je zal niet zomaar overkop gaan vliegen oid.
quote:
en op de ring tegen 140 rijden is wel levensgevaarlijk !!!. Die afritten zijn er niet op berekend waardoor je bijna vol in de remmen moet. Tevens belemmer je het gewoon verkeerd door uw agressieve rijsteil en belemmer je het invoegen van anderen.
Ik weet niet of je het ziet, maar dat zijn 2 vakken. Op het linkse vak kan je makkelijk 180 gaan rijden, zelfs dan heb je nog totaal geen probleem. Jij zegt dat die afritten niet geschikt zijn voor 140/u, dat klopt inderdaad, maar voor bijna elke afrit heb je een uitrijstrook liggen waarop je dat harde remmaneuver kunt uitvoeren, of anders vertraag je geleidelijk. Snel rijden en aggressief rijden is iets anders. Als je vlak voor iemand je nog op het rechtervak zet en dàn vol in de remmen gaat, dan rij je aggressief. Als je eerst een half uurtje 150 rijdt op het linkervak en je dan gewoon naar 90 laat uitbollen op het rechtervak, dan heb je niet aggressief gereden.
Dat iemand niet kan invoegen omdat ik 1 vak meer naar links 150 rijd ligt niet aan mij, invoegen doe je op het eerste vak en niet op het 2de.

edit; en remproeven worden wel degelijk uitgevoerd op auto's, alleen niet voor de keuring (wat ze volgens mij wel zouden moeten doen). Verder kan je dan direct zowat alle SUV's trager laten rijden, aangezien ik van 140/u sneller stil sta dan een doorsnee SUV van 100/u
pi_52250005
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:03 schreef FJD het volgende:

[..]

Want een auto hoeft niet getest te worden op de remkracht? Testen doe je met een proef, een remproef dus.
Dan denk ik eerder aan 'rem(men)test' .o.i.d.

Bij remproef denk ik aan iemand die een 'bumperklever' een 'lesje wil leren'

the shore
pi_52251932
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:56 schreef rameijer het volgende:
Bij remproef denk ik aan iemand die een 'bumperklever' een 'lesje wil leren'
Sommige mensen maken het er ook naar Tijdje terug eentje gehad die zo dicht op me zat dat ik z'n lampen niet meer kon zien. Tis niets maar zulke mensen jagen je met een beetje pech de dood in als jij plots hard moet remmen.

Maar goed, andere discussie
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:08:42 #112
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_52253458
als we met ze alle flink doorrijden komen er nooit files, daarom rijd ik standaard 20% boven de snelheidslimiet
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:16:30 #113
83951 rashudo
project 2501
pi_52253683
In Duitsland zijn de afritten op 250km/u berekend, en veel korter dan hier (ook op de A10). Grote onzin dus flyck.
Their eyes opaque.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')