dat soort mensen zijn vaak van een bedenkelijk niveauquote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:39 schreef Ridocar het volgende:
Het valt me op dat veel mensen normaal gesproken gewoon normaal doen, terwijl ze in de auto een enorme egoboost krijgen. Dat gevoel van 'king of the road'. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn jonge jaren ook last van had. Ik kwam een stuk minder braaf over, en dat alleen maar omdat er een stuk blik om mij zit.
Wie kan mij uitleggen hoe zoiets in elkaar steekt?
Tijdens het rijlessen is dat ook normaalquote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bij mij gaat het juist andersom, mijn ego ziet eruit als een gedroogde druif als in de auto zit...Ben dan ook maar gestopt met autorijlessen...
Mja, alleen had ik er uiteindelijk ook last van buiten de auto en werd ik zelfs bang om te fietsen...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:23 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
Tijdens het rijlessen is dat ook normaal
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Mja, alleen had ik er uiteindelijk ook last van buiten de auto en werd ik zelfs bang om te fietsen...![]()
Nee hoor. Het is een veel onderzocht psychologisch verschijnsel dat dat stukje blik de illusie wekt van een afgesloten, gecontroleerde ruimte. En daarin doen mensen ineens dingen die ze anders niet zouden doen. Van neuspeuteren en kruisplukken tot vloeken, schelden en middelvingers opsteken. Of heel hard rijden, onverantwoord rijden en zelfs regelrecht het conflict opzoeken.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
dat soort mensen zijn vaak van een bedenkelijk niveau![]()
![]()
![]()
De wereld veranderd opeens van een grote gevaarlijke plek waar je geen controle over hebt in een klein doosje waar jij de macht over hebt. Je perspectief veranderd.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:39 schreef Ridocar het volgende:
Wie kan mij uitleggen hoe zoiets in elkaar steekt?
Ja, lach maar. Ik vond het allerminst grappig en daarom ben ik ook gestopt.quote:
Er bestaan cursussen om je verkeersangst te overwinnen hequote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, lach maar. Ik vond het allerminst grappig en daarom ben ik ook gestopt.
Vooral niet de confrontatie met je angsten opzoekenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, lach maar. Ik vond het allerminst grappig en daarom ben ik ook gestopt.
Dat heb ik 6 jaar lang gedaan en toen was ik het zat.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:01 schreef rameijer het volgende:
[..]
Vooral niet de confrontatie met je angsten opzoeken
Dit klinkt erg aannemelijk inderdaad.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee hoor. Het is een veel onderzocht psychologisch verschijnsel dat dat stukje blik de illusie wekt van een afgesloten, gecontroleerde ruimte. En daarin doen mensen ineens dingen die ze anders niet zouden doen. Van neuspeuteren en kruisplukken tot vloeken, schelden en middelvingers opsteken. Of heel hard rijden, onverantwoord rijden en zelfs regelrecht het conflict opzoeken.
Zo doe ik het ook!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:58 schreef flyck het volgende:
mij ga je nooit meer tegen de snelheidslimiet zien rijden hoor. Daar word je krankzinnig, gefrustreerd en geergert door alles en nog wat. Rij nu zelf 100-115 op de snelweg en moet mij nergens meer aan ergeren. Heb je bijna tot geen last meer van die egotrippende eikels die denken te kunnen rijden. En ik verlies op 100km nog geen 5minuten dus waarom zou ik mij afjagen en 5levensjaren opofferen aan een bende eikels.
komt nog eens bij dat ik door overal rustig te rijden een verbruik haal van 5.3l/100km waar anderen boven de 6 zitten. (schilt mij 80euro/maand notabene)
Dat meen je niet!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat heb ik 6 jaar lang gedaan en toen was ik het zat.
Leuk ook voor de mensen achter je, standaard te langzaam rijdenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:36 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Dit klinkt erg aannemelijk inderdaad.
[..]
Zo doe ik het ook!Gewoon op tijd weggaan, dan heb je al minder stress.
En het is een sport geworden om zoveel mogelijk kilometers uit de tank te persen.
Goed voor je stress-level én je portemonee.
Dat gebeurd niet hoorquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:08 schreef rameijer het volgende:
[..]
Leuk ook voor de mensen achter je, standaard te langzaam rijden![]()
![]()
Daar heb ik echt een teringhekel aan!!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:08 schreef rameijer het volgende:
Leuk ook voor de mensen achter je, standaard te langzaam rijden![]()
Als je 75 gaat rijden waar je 90 mag op een baan waar weinig mogelijkheden tot voorbijsteken zijn, dan vermoed ik dat je het ook niet erg vind dat ik er eventueel rechts over het fietspad / via een voorsorteerstrook aan het rood licht voorbij ga? Sommige mensen hebben een druk schema, en kunnen gewoon niet "relaxed" gaan touren. Houd daar ook rekening mee, of je bent (onrechtstreeks) mee verantwoordelijk voor serieus gevaarlijke inhaalmaneuvers.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:36 schreef XMN8R het volgende:
Zo doe ik het ook!Gewoon op tijd weggaan, dan heb je al minder stress.
En het is een sport geworden om zoveel mogelijk kilometers uit de tank te persen.
Goed voor je stress-level én je portemonee.
Heeft vaak niets te zien met de auto hoor. Ik reed vroeger met een Hyundai zonder vermogen, en daarmee reed ik (ok na een kilometer, vroeger kon niet) ook op het linkervak aan 140, nu met de kia zit ik weer op het linkervak aan 150-160 op de teller (wat net geen 150 effectief is). Een zielige auto dus (ook niet goed kunnen rijden), maar ik zal me nooit ineens voor iemand op het linkervak gooien / daar 5 minuten aan 110 tuffen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:14 schreef OldJeller het volgende:
Overal het algemeen zijn het mensen met zielige auto's, die niet kunnen rijden.
Ik zit héél vaak in de stad met de auto, en daar kan ik enkel tot de conclusie komen dat vaak telt hoe meer vermogen ze meehebben, hoe trager ze gaan optrekken. Hoeveel BMW 320i's / Mercedes C220CDI's die daar dan beginnen optrekken en er een kwartier over doen om de 50 te halen... Zéker op een punt waar je vb 4 à 5 rode lichten achtereen hebt als je traag rijdt, is het superirritant als je weet dat je aan 60/u er juistgepast door kan. (Het laatste is misschien al oranje, maar je bent er nog goed door) Gaan die mensen met 150pk's of meer daar 35/u rijden en 5x aanschuiven aan het rood licht (heb nu een sluipwegje waardoor ik ze gewoon kan voorsteken, maar nog blijf je veel tijd verliezen)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:19 schreef OldJeller het volgende:
Als veel op de weg zit en iets harder dan het gemiddelde kom je toch echt tot mijn conclusie.
geen fuck hou ik rekening met jouw drukke schema's en belangrijke vergaderingenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:13 schreef Athmozz het volgende:
Als je 75 gaat rijden waar je 90 mag op een baan waar weinig mogelijkheden tot voorbijsteken zijn, dan vermoed ik dat je het ook niet erg vind dat ik er eventueel rechts over het fietspad / via een voorsorteerstrook aan het rood licht voorbij ga? Sommige mensen hebben een druk schema, en kunnen gewoon niet "relaxed" gaan touren. Houd daar ook rekening mee, of je bent (onrechtstreeks) mee verantwoordelijk voor serieus gevaarlijke inhaalmaneuvers.
En nu moet je niet zeggen dat niemand je verplicht; als ik een belangrijke vergadering heb, dan maak ik liever een paar zware overtredingen (kans om gepakt te worden is toch klein) dan dat ik te laat kom. Een paar keer te laat komen op belangrijke momenten kan de toekomstplannen (promotie ed) vergallen, een paar keer gepakt worden op rechts inhalen kost 100¤ per keer, dus niet zo heel veel.
Op snelwegen en andere meervaksbanen doe je uiteraard wat je wil, daar stoor je ook niemand. (hier ook zo'n continu 25/u te snel rijdende chauffeur) Benzineverschil is zo overrated, bij kalm rijden haal ik 500km uit een tank, bij doorrijden (maar wel vooruitkijken) zit ik rond de 450km per tank. Voor die 10%...
niemand zegt toch dat jij wat verkeerd doet als je 90 rijdt waar je 90 mag.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:35 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
geen fuck hou ik rekening met jouw drukke schema's en belangrijke vergaderingen.
als ik in mijn autootje met mijn twee kleine kindjes rij, hou ik me netjes aan de verkeersregels, en als ik negentig mag rijden, hou ik me daaraan, ik "stoor" daar niemand mee, ik hou me gewoon aan de wettelijke regels. En dan ga jij me eens zeggen dat ik verantwoordelijk ben voor gevaarlijke inhaalmanoeuvres. Als jij op tijd wil zijn, vertrek dan gewoon op tijd, arrogante sukkel
![]()
zelfs als ik 75 rij, ik ben dan in mijn volle rechtquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef eer-ik het volgende:
niemand zegt toch dat jij wat verkeerd doet als je 90 rijdt waar je 90 mag.
MAar je moet geen 75 gaan rijden, dat zorgt namelijk wel voor dat soort manoevres.
Ja, en dan moet jij ook incalculeren dat iemand je inhaalt, afsnijdt en als je geluk hebt je nog een flinke remproef geeft dat je plots 40 km/h rijdt na een noodstop. Leuk voor je kinderen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
zelfs als ik 75 rij, ik ben dan in mijn volle recht, zulke dingen moet je incalculeren. Ik heb als advocaat ook een hele tijd de baan moeten doen. Ik ga dan echt niet tegen de klok racen en anderen van de baan rijden, nee, ik vertrek OP TIJD.
Hij heeft het over 75 waar je 90 magquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:35 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
geen fuck hou ik rekening met jouw drukke schema's en belangrijke vergaderingen.
als ik in mijn autootje met mijn twee kleine kindjes rij, hou ik me netjes aan de verkeersregels, en als ik negentig mag rijden, hou ik me daaraan, ik "stoor" daar niemand mee, ik hou me gewoon aan de wettelijke regels. En dan ga jij me eens zeggen dat ik verantwoordelijk ben voor gevaarlijke inhaalmanoeuvres. Als jij op tijd wil zijn, vertrek dan gewoon op tijd, arrogante sukkel
![]()
als ik 75 km/u wil rijden is dat mijn volste recht, amateurquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:48 schreef OldJeller het volgende:
Ja, en dan moet jij ook incalculeren dat iemand je inhaalt, afsnijdt en als je geluk hebt je nog een flinke remproef geeft dat je plots 40 km/h rijdt na een noodstop. Leuk voor je kinderen.
Neem het openbaar vervoer, amateur.
Alleen niet "the king" van taalgebruik...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:19 schreef het.ismij het volgende:
* het.ismij is zowiezo "the king"
Niet alleen in de auto.
Maar ook in vriendenkring/werksfeer.
het verschil is voor mij gelijk aan de kostprijs van een verzekering. dus wel de moeite vind ik.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:13 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als je 75 gaat rijden waar je 90 mag op een baan waar weinig mogelijkheden tot voorbijsteken zijn, dan vermoed ik dat je het ook niet erg vind dat ik er eventueel rechts over het fietspad / via een voorsorteerstrook aan het rood licht voorbij ga? Sommige mensen hebben een druk schema, en kunnen gewoon niet "relaxed" gaan touren. Houd daar ook rekening mee, of je bent (onrechtstreeks) mee verantwoordelijk voor serieus gevaarlijke inhaalmaneuvers.
En nu moet je niet zeggen dat niemand je verplicht; als ik een belangrijke vergadering heb, dan maak ik liever een paar zware overtredingen (kans om gepakt te worden is toch klein) dan dat ik te laat kom. Een paar keer te laat komen op belangrijke momenten kan de toekomstplannen (promotie ed) vergallen, een paar keer gepakt worden op rechts inhalen kost 100¤ per keer, dus niet zo heel veel.
Op snelwegen en andere meervaksbanen doe je uiteraard wat je wil, daar stoor je ook niemand. (hier ook zo'n continu 25/u te snel rijdende chauffeur) Benzineverschil is zo overrated, bij kalm rijden haal ik 500km uit een tank, bij doorrijden (maar wel vooruitkijken) zit ik rond de 450km per tank. Voor die 10%...
Als jij 90 mag daar, en je rijdt daar 90, dan is er ook geen probleem, dan zal ik wel ff vertragen tot die 90 en erachter blijven tot ik een veilige manier heb om voorbij te gaan. Het is pas als je echt 75 gaat rijden, dat ik er voorbij ga, reglementair of niet, en dan houd ik ook geen fuck rekening met jouw auto'tje en je 2 kindjes. Ik neem het jou ook niet kwalijk dat je 75 rijdt, maar ik kan daar helaas niet altijd rekening mee houden. Ik ga je echt niet van de weg rijden ofzo hoor, als ik je via een voorkeuzestrook voorbijsteek aan een rood licht/rechts inhaal, dan zal je op dezelfde manier je baan kunnen vervolgen of als ik gewoon achter je bleef.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:35 schreef petitlapin2 het volgende:
geen fuck hou ik rekening met jouw drukke schema's en belangrijke vergaderingen.
als ik in mijn autootje met mijn twee kleine kindjes rij, hou ik me netjes aan de verkeersregels, en als ik negentig mag rijden, hou ik me daaraan, ik "stoor" daar niemand mee, ik hou me gewoon aan de wettelijke regels. En dan ga jij me eens zeggen dat ik verantwoordelijk ben voor gevaarlijke inhaalmanoeuvres. Als jij op tijd wil zijn, vertrek dan gewoon op tijd, arrogante sukkel
![]()
Klopt indd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:58 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Alleen niet "the king" van taalgebruik...![]()
Zo iemand zou per direct verbannen moeten worden.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:58 schreef flyck het volgende:
mij ga je nooit meer tegen de snelheidslimiet zien rijden hoor. Daar word je krankzinnig, gefrustreerd en geergert door alles en nog wat. Rij nu zelf 100-115 op de snelweg en moet mij nergens meer aan ergeren. Heb je bijna tot geen last meer van die egotrippende eikels die denken te kunnen rijden. En ik verlies op 100km nog geen 5minuten dus waarom zou ik mij afjagen en 5levensjaren opofferen aan een bende eikels.
komt nog eens bij dat ik door overal rustig te rijden een verbruik haal van 5.3l/100km waar anderen boven de 6 zitten. (schilt mij 80euro/maand notabene)
Dus ik heb geen gedragsverandering meer. (in de eerste maand wel, je denkt dan alles te kunnen)
uiteraard hoef jij geen fuck aan te trekken van mijn autoke en mijn kindjes, het zou nogal erg zijnquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:04 schreef Athmozz het volgende:
Als jij 90 mag daar, en je rijdt daar 90, dan is er ook geen probleem, dan zal ik wel ff vertragen tot die 90 en erachter blijven tot ik een veilige manier heb om voorbij te gaan. Het is pas als je echt 75 gaat rijden, dat ik er voorbij ga, reglementair of niet, en dan houd ik ook geen fuck rekening met jouw auto'tje en je 2 kindjes. Ik neem het jou ook niet kwalijk dat je 75 rijdt, maar ik kan daar helaas niet altijd rekening mee houden. Ik ga je echt niet van de weg rijden ofzo hoor, als ik je via een voorkeuzestrook voorbijsteek aan een rood licht/rechts inhaal, dan zal je op dezelfde manier je baan kunnen vervolgen of als ik gewoon achter je bleef.
Het "vertrek dan op tijd" argument komt nu zo vaak naar voor, maar dat heb je niet altijd in de hand. Als een vergadering een half uur of meer uitloopt, en daarna staat er direct een andere belangrijke vergadering, dan is het gewoon inhalen onder de baan. Ik reken standaard op een half uur speling, meer kan je echt niet voorzien hoor.
@flyck; ik betaal geen verbruik, bij mij tellen de afgelegde kilometers. Dus mij telt zelfs 50% extra niet eens mee, maar planken tot aan een rood licht enzo doe ik gewoon niet, het heeft toch geen nut.
Als je dat doet vanwege veiligheid kan je inderdaad maar beter fietsen of met het openbaar vervoer gaan, geretardeerd schaap. Je onkunde straalt van je posts af, je bent echt zo'n stereotype vrouw die niet kan rijden.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:53 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
als ik 75 km/u wil rijden is dat mijn volste recht, amateur, en dat doe ik juist om mijn kinderen te beschermen.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:12 schreef Camplo het volgende:
Zo iemand zou per direct verbannen moeten worden.
Door tyfuslijders als jou staat heel Nederland elke fucking ochtend stil.
ja, dat kan best, maar dat betekent toch niet dat je dan maar veel te langzaam moet gaan rijdenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
zelfs als ik 75 rij, ik ben dan in mijn volle recht, zulke dingen moet je incalculeren. Ik heb als advocaat ook een hele tijd de baan moeten doen. Ik ga dan echt niet tegen de klok racen en anderen van de baan rijden, nee, ik vertrek OP TIJD.
ah, "goed kunnen rijden" is hetzelfde als "snel kunnen rijden".... is het zo?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:13 schreef OldJeller het volgende:
Als je dat doet vanwege veiligheid kan je inderdaad maar beter fietsen of met het openbaar vervoer gaan, geretardeerd schaap. Je onkunde straalt van je posts af, je bent echt zo'n stereotype vrouw die niet kan rijden.
normaal rij ik altijd de aangewezen snelheid, maar als één van de kindjes ziek is, of als ik met breekbaar materiaal in mijn koffer zit, ga ik echt wel niet snel rijden, zeker niet met de kwaliteit van de belgische wegenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:18 schreef eer-ik het volgende:
ja, dat kan best, maar dat betekent toch niet dat je dan maar veel te langzaam moet gaan rijden
Ik kan zelf wel beslissen op het moment hoe gevaarlijk mijn maneuver ongeveer is, ik zal me niet voor iemand schieten als ik minder dan 50m speling heb bovenop de geschatte afstand. Riskeren van een leven is dus wel extreem zwaar uitgedrukt, laten we het eerder riskeren van blikschade noemen. Verder is inhalen via een voorsorteerstrook niet gevaarlijk als het gaat om iemand die 75 rijdt waar je 90 mag, die gasten gaan namelijk niet ineens plankgas optrekken aan een rood licht, wat ik wél zal doen als ik zo inhaal. Tegen dat iemand vanuit zijn eerste aan 20/u zit en geschakeld heeft, kan je er probleemloos voor zitten als je zelf doorgeeft.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:12 schreef petitlapin2 het volgende:
ik vind het alleen erg dat je voluit beslist verkeersregels te overtreden, "gevaarlijke inhaalmanoeuvres" te doen, zoals je het zelf zegt, en jouw leven en dat van andere weggebruikers te riskeren voor een "belangrijke" vergadering.
Dat is waar, maar dat is het risico van het leven. Het is niet omdat je 120 rijdt waar je 90 mag rijden dat je sneller zal crashen hoor, zolang je weet waar je snel gaat rijden. In de stad is dat voor mij sowieso niet de bedoeling (ok 55 waar je 50 mag kan nog wel ff, ik kijk niet echt naar mijn teller, dus dat zal wel gebeuren), op bochtige wegjes zonder veel overzicht ook niet en op banen waar fietsers GEEN appart fietspad hebben sowieso ook niet. Verder zijn auto's best veilig, zolang ik niet tegen een boom of een tegenligger knal valt het meestal best goed mee, enkel mijn BM gaat dan wel heel hoog worden.quote:die vergadering kan trouwens maar heel banaal gaan lijken als je met je auto ergens tegen crasht.
Nee, maar als je 75 km/h gaat rijden waar je 90 km/h mag rijden, en deze snelheid ook ongeveer verwacht wordt t.b.v. de verkeersdoorstroming, maak jij het alleen maar gevaarlijker door zachter te gaan rijden. Plus je laat iedereen onnodig zacht rijden.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:19 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ah, "goed kunnen rijden" is hetzelfde als "snel kunnen rijden".... is het zo?
de snelheid waarmee je rijdt maakt toch geen kut uit.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:21 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
normaal rij ik altijd de aangewezen snelheid, maar als één van de kindjes ziek is, of als ik met breekbaar materiaal in mijn koffer zit, ga ik echt wel niet snel rijden, zeker niet met de kwaliteit van de belgische wegen![]()
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:21 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
normaal rij ik altijd de aangewezen snelheid, maar als één van de kindjes ziek is, of als ik met breekbaar materiaal in mijn koffer zit, ga ik echt wel niet snel rijden, zeker niet met de kwaliteit van de belgische wegen![]()
met al die hobbelwegen en kasseien waar ik overmoet, maakt het echt wel uit, dat heb ik al door de ervaring mogen lerenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:22 schreef eer-ik het volgende:
de snelheid waarmee je rijdt maakt toch geen kut uit.
Dat je niet hard optrekt met je kinderen achterin of iets breekbaars begrijp ik, daar zul je me ook niet over horen.
ik hou van jouw aandacht, je volgt me echt héquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:24 schreef OldJeller het volgende:![]()
![]()
Mijn god, veel labieler kan je niet zijn.
Alsof je houden aan de maximale snelheid je kinderen nog zieker maakt of je spullen kan breken.
Ga fietsen, idioot.
Auto met deftige ophanging kopen / je veren en dempers laten afstellen zoals jij het confortabel vindt. Ik rijd continu over de belgische wegen, en ik vind ze niet eens slecht rijden. Komt nog bij dat ik met een keiharde ophanging zit; mijn standaardophanging (kia-ophanging) is voor mij té zacht, dus ik heb er aftermarket spul op zitten (en niet die goedkope tuningsrommel, ik heb hem niet verlaagd, enkel verhard). Je voelt het wegdek volledig als je in de auto rijdt (wat veel mensen niet graag hebben), maar anders kijk je toch naar een auto met een zachte wiegende vering (franse auto's vb)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:21 schreef petitlapin2 het volgende:
zeker niet met de kwaliteit van de belgische wegen![]()
ach, ik kom je toch niet tegen hierquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:25 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
met al die hobbelwegen en kasseien waar ik overmoet, maakt het echt wel uit, dat heb ik al door de ervaring mogen leren![]()
Mensen als jij verdienen het om door een hummer keihard aangereden te worden, zodat je van schrik nooit meer rijdt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:27 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ik hou van jouw aandacht, je volgt me echt hé![]()
ik heb een oude kleine autoquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:28 schreef Athmozz het volgende:
Auto met deftige ophanging kopen / je veren en dempers laten afstellen zoals jij het confortabel vindt. Ik rijd continu over de belgische wegen, en ik vind ze niet eens slecht rijden. Komt nog bij dat ik met een keiharde ophanging zit; mijn standaardophanging (kia-ophanging) is voor mij té zacht, dus ik heb er aftermarket spul op zitten (en niet die goedkope tuningsrommel, ik heb hem niet verlaagd, enkel verhard). Je voelt het wegdek volledig als je in de auto rijdt (wat veel mensen niet graag hebben), maar anders kijk je toch naar een auto met een zachte wiegende vering (franse auto's vb)
Zelfs met dezelfde auto kan het enorm veel schelen. Ik heb met de kia gereden toen de originele veren & dempers er nog op zaten, en nu met de aangepaste versie. De originele reden op kasseien beter (nu kan ik daar niet al te snel over gaan, of ik rammel gewoon uiteen), maar op gelijk welk ander wegdek (vooral de bekende belgische platen met pek ertussen) zijn die nieuwe dempers & veren zò veel beter. Waar je ervoor 2m nadat je over die barst heen bent nog altijd voelt dat je ergens over gereden bent, voel je dat met het aangepast gerief totaal niet meer. Op dergelijke banen heb je dus een veel vastere wegligging.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:30 schreef petitlapin2 het volgende:
ik heb een oude kleine auto, mijn man heeft de sjieken bak, en inderdaad, dat is wel een hele andere rij-ervaring.
omdat je het zo vriendelijk vraagt, zal ik het zeker nooit meer wagen om me op een nederlandse snelweg of duitse snelweg te rijden. Al dacht ik niet dat deze discussie over snelwegen gingquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:30 schreef OldJeller het volgende:
Mensen als jij verdienen het om door een hummer keihard aangereden te worden, zodat je van schrik nooit meer rijdt.
Dat is de enige manier waardoor je het leert.
En waag het niet om je op de Nederlandse snelwegen te vertonen! Tevens ook niet op de Duitse, want daar houden ze ook van fatsoenlijk rijden.
Proleten weggedrag voor een pauper weg; blijf maar daar in België.
Kennelijk is begrijpend lezen je onbekend en weet je ook vrij weinig van het autoverkeer af.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:34 schreef Ridocar het volgende:
Iemand die iets langzamer rijdt en veiligheid belangrijker vindt dan een late afspraak van alles toewensen.![]()
van al dat gedoe weet ik niets, ik weet alleen dat je met mijn autootje heel goed voelt hoe het met onze wegen gesteld isquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:36 schreef Athmozz het volgende:
Zelfs met dezelfde auto kan het enorm veel schelen. Ik heb met de kia gereden toen de originele veren & dempers er nog op zaten, en nu met de aangepaste versie. De originele reden op kasseien beter (nu kan ik daar niet al te snel over gaan, of ik rammel gewoon uiteen), maar op gelijk welk ander wegdek (vooral de bekende belgische platen met pek ertussen) zijn die nieuwe dempers & veren zò veel beter. Waar je ervoor 2m nadat je over die barst heen bent nog altijd voelt dat je ergens over gereden bent, voel je dat met het aangepast gerief totaal niet meer. Op dergelijke banen heb je dus een veel vastere wegligging.
en eens laten controleren of je veringen niet gewoon opgesleten zijn, dat helpt ook al. Als ik met de 306 van mijn zus rondtuf merk ik dat ook; dat ding is gewoon rats opgesleten. Echt erg dat ze daarmee nog de baan op mag.
waarom reageer je volledig naast de kwestie?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:37 schreef OldJeller het volgende:
Kennelijk is begrijpend lezen je onbekend en weet je ook vrij weinig van het autoverkeer af.
Niemand had het over hard rijden, en langzaam rijden is niet per definitie veiliger, vandaar dat je ook ervoor op de bon geslingerd kan worden.
Geeft niet, op FOK! zijn we gewend aan domme opmerkingen en mislukte conclusies zo even tussendoor.
Nee, mevrouw geeft aan dat ze veilig wilt rijden. Vervolgens mag ze van jou een aanrijding krijgen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Kennelijk is begrijpend lezen je onbekend en weet je ook vrij weinig van het autoverkeer af.
Niemand had het over hard rijden, en langzaam rijden is niet per definitie veiliger, vandaar dat je ook ervoor op de bon geslingerd kan worden.
Geeft niet, op FOK! zijn we gewend aan domme opmerkingen en mislukte conclusies zo even tussendoor.
dan steek je mij daar maar mooi voorbij, want ik heb echt geen zin om op die baan 140 te gaan vlammen, ik denk zelfs niet dat mijn auto dat aankanquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:43 schreef Athmozz het volgende:
[afbeelding]
Ik vind nu geen groter prentje, maar dat is vb de R4 (ring rond gent), met de gewoonlijke bijhorende drukte. Weinig verkeer dus. De fietsers rijden rechts op het fietspad (vanwaar de foto getrokken is), en je ziet de 2 baansvakken liggen. Deze zijn voor dezelfde richting, daarnaast heb je het water en aan de overkant van de schelde de andere richting pas.
Dat is voorbeeld een baan waar ik probleemloos 120 tot 140 ga rijden, terwijl je er toch maar 90 mag. Daar zal het echt niet schelen of je 90 of 140 gaat, als je een aanrijding krijgt is het sowieso met een wagen die in jouw richting rijdt (of het moet een spookrijder zijn), aan de fietsers kan je namelijk niet en over die betonblokken raak je normaal ook niet.
Dan is het echt niet gevaarlijk om op zo'n baan vb 140 te rijden, dat is maar 20 sneller dan wat iedereen daar rijdt (zowat niemand rijdt er namelijk 90). Daarmee veroorzaak je geen ongeluk.
@PetitLapin; met dergelijke dingen erop voel je het nog meer, maar je wegligging is beter. Als je het niet wil voelen moet je een auto met luchtvering kopen, dan voel je daar niets van.
Hij postte:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
waarom reageer je volledig naast de kwestie?![]()
zegt ridocar iets over hard rijden? zegt ridocar dat langzaam rijden per definitie veiliger is?
Indirect, ja.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:34 schreef Ridocar het volgende:
De gedragsverandering zet zich ook hier voort, lees ik.
Iemand die iets langzamer rijdt en veiligheid belangrijker vindt dan een late afspraak van alles toewensen.![]()
heb ik gezegd dat mijn kinderen zieker worden als ik snel rijdquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:48 schreef OldJeller het volgende:
Aangezien wij het niet met je acties eens waren waar je 75 km/h rijdt ipv 90 km/h (b.v.), begint hij hierover.
Of omdat je kinderen anders zieker worden.
Verder vind ik het trouwens niet gepast dat jij stelt dat ze beter niet meer zou rijden omdat ze trager rijdt dan toegelaten, zij blijft reglementair rijden. Dat ik en anderen dan overtredingen gaan maken omdat zij trager rijdt, daar heeft ze eigenlijk gelijk mee dat ze zegt dat dat haar probleem niet is. Als zij daardoor denkt veiliger te rijden, dan is dat haar goed recht.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:45 schreef Ridocar het volgende:
Beetje scheef, vind je niet?
En veilig rijden doet ze klaarblijkelijk niet, omdat ze veel te langzaam gaat rijden dan de maximum toegestane snelheid op sommige wegen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, mevrouw geeft aan dat ze veilig wilt rijden. Vervolgens mag ze van jou een aanrijding krijgen.
Beetje scheef, vind je niet?
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:50 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
heb ik gezegd dat mijn kinderen zieker worden als ik snel rijd, vind dat eens even terug
![]()
Indirect.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:21 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
normaal rij ik altijd de aangewezen snelheid, maar als één van de kindjes ziek is, of als ik met breekbaar materiaal in mijn koffer zit, ga ik echt wel niet snel rijden,
spreek jij altijd in de pluralis majestatisquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:48 schreef OldJeller het volgende:
Aangezien wij het niet met je acties eens waren waar je 75 km/h rijdt ipv 90 km/h (b.v.), begint hij hierover.
Of omdat je kinderen anders zieker worden.
ik vroeg of ik had gezegd dat mijn kinderen zieker worden, zoals jij zei, dat kan je niet uit die zin halen, of begreep je die zin niet van mijn zieke kindjes... ?quote:
Wat kan er dan in vredesnaam gebeuren als je kinderen ziek zijn en je houdt je aan de maximale snelheid op een rechte weg? Je hebt dan heus niet eerder kots in je nek dan dat je 10 km/h zachter reed.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:58 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ik vroeg of ik had gezegd dat mijn kinderen zieker worden, zoals jij zei, dat kan je niet uit die zin halen, of begreep je die zin niet van mijn zieke kindjes... ?
als je er zo over denkt, dan moet jij in zo'n situatie maar gewoon plankgas geven zoals je altijd doet, hé, I couldn't care lessquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:00 schreef OldJeller het volgende:
Wat kan er dan in vredesnaam gebeuren als je kinderen ziek zijn en je houdt je aan de maximale snelheid op een rechte weg? Je hebt dan heus niet eerder kots in je nek dan dat je 10 km/h zachter reed.
Tuurlijk. Als je genoeg vermogen mee hebt en je kindje kotst; op dat moment plankgas geven en je kindje krijgt z'n kots terug in z'n gezichtquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:10 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
als je er zo over denkt, dan moet jij in zo'n situatie maar gewoon plankgas geven zoals je altijd doet, hé, I couldn't care less![]()
Waar haal je vandaan dat ik altijd plankgas geef?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:10 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
als je er zo over denkt, dan moet jij in zo'n situatie maar gewoon plankgas geven zoals je altijd doet, hé, I couldn't care less![]()
Dat is niet verstandig, dat is niet veiliger, dat is onverantwoord, gevaarlijk en achterlijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:52 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat is niet verstandig, dat is niet veiliger, dat is onverantwoord, gevaarlijk en achterlijk.
Ach, mensen die zo hypocriet rijden en zich niks van de gangbare regels aantrekken mogen best rechts ingehaald worden, afgesneden worden, een remproef krijgen of iets dergelijks leuks.
schat, ik kan niet ver lopen, en ik kan zeker niet fietsen, ik ben geboren met een lichte fysieke handicap aan mijn benen, dat staat hier al meer dan genoeg op dit forum. (En ja, ik mag er wel mee autorijden.)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:14 schreef OldJeller het volgende:
Waar haal je vandaan dat ik altijd plankgas geef?
Ja, ga jij maar lekker met je kinderen lopend naar de speeltuin, zijn zij ook blij.
Mama kan niet rijden hè, nee mama kan niet rijden.Mama is een waardeloze automobilist met een verrotte barrel, dus mama neemt jullie nu lopend overal naar toe, ja!
![]()
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:22 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
schat, ik kan niet ver lopen, en ik kan zeker niet fietsen, ik ben geboren met een lichte fysieke handicap aan mijn benen, dat staat hier al meer dan genoeg op dit forum. (En ja, ik mag er wel mee autorijden.)
grappig hé, dat ik officieel "gehandicapt" ben, welke verwijtende opmerking heb je hierover voor mij in petto![]()
gehandicapt en het openbaar vervoer? Ga jij soms met het OV? Daar kan je je niet nuttig mee verplaatsen hoor, altijd kilometers van waar je moet zijn en ze rijden nooit op de momenten dat jij ze nodig hebt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:27 schreef OldJeller het volgende:
Dus m'n eerste reactie was het beste; neem het openbaar vervoer.
Of een taxi, maar je bent vast een pro deo advocaat dus laat het maar op OV.
Mensen die gaan kutten in het verkeer omdat andere mensen zich wel normaal kunnen gedragenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:48 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, en dan moet jij ook incalculeren dat iemand je inhaalt, afsnijdt en als je geluk hebt je nog een flinke remproef geeft dat je plots 40 km/h rijdt na een noodstop. Leuk voor je kinderen.
Neem het openbaar vervoer, amateur.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:08 schreef Operc het volgende:
[..]
Mensen die gaan kutten in het verkeer omdat andere mensen zich wel normaal kunnen gedragen![]()
en dan nog zeiken waarschijnlijk als diegene achter je de remproef niet goed kan en tegen je op knalt![]()
Dat daar in het Nederlands een woord voor bestaat zegt al genoeg!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:08 schreef Operc het volgende:
[..]
Mensen die gaan kutten in het verkeer omdat andere mensen zich wel normaal kunnen gedragen![]()
en dan nog zeiken waarschijnlijk als diegene achter je de remproef niet goed kan en tegen je op knalt![]()
Want een auto hoeft niet getest te worden op de remkracht? Testen doe je met een proef, een remproef dus.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:53 schreef rameijer het volgende:
Dat daar in het Nederlands een woord voor bestaat zegt al genoeg!![]()
hierbij moet ik toch even de wenkbrauwen fronsenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:27 schreef OldJeller het volgende:
Dus m'n eerste reactie was het beste; neem het openbaar vervoer.
Of een taxi, maar je bent vast een pro deo advocaat dus laat het maar op OV.
Klopt. Allemaal; alleen zijn de cijfertjes uit de theorieboeken echt overdreven. Snelheid delen door 10 en dan kwadrateren is de effectieve remafstand volgens hun. Aan 100/u heb ik dus ook 100m nodig om stil te staan + de reactietijd. Ik kan je zeggen dat mijn auto van 100 naar 0 dat op nog geen 50m doet. Verschil in reactietijd tussen 70 en 100/u ligt toch wel op 8 meter als je er een seconde over doet om je rem in te duwen, terwijl de meeste onderzoeken spreken over een halve seconde. Ik sta dus op 60m stil als ik 100/u rijdt. Dat is dus echt niet zoveel verschillend; zolang je afstand houdt is er geen probleem.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:57 schreef flyck het volgende:
oh mijn god. Idioot.
Snel rijden is gevaarlijker. waarom?
1) je remafstand is groter
2) je reactietijd is kleiner
3) je rijd agressief wat reacties uitlokt die jij onmogelijk kan verwachten.
Als er zo'n verschil op je teller zit kan je beter geen teller hebben, wat is het nut er dan nog van? De meeste auto's hun teller gaan tot 120/u bijna niet afwijken. Zo ook de mijne, pas boven de 90/u begint er afwijking op te zitten en aan 130 op de teller rijd ik 120 effectief.quote:75 op een 90 baan kan aan de teller alleen liggen. Dus als je daarover valt ben je gewoon een randdebiel(wat je klaarblijkelijk ook aangeeft).
Van 150 naar 110 sta je héél rap hoor, verder is er niemand die op de snelweg op het linkervak 110 gaat rijden, en àls hij toch uitwijkt zonder kijken en ik rijd erin, dan is hij in fout. Ook al rijd ik te snel (en 150 wordt niet aanzien als véél te snel), toch zal hij in fout zijn omdat hij het maneuver uithaalde waardoor het ongeluk gebeurd is. Als je met het remmen erbij aan 120 iemand die 110 rijdt tikt, dan valt de schade normaal goed mee, je zal niet zomaar overkop gaan vliegen oid.quote:En nee 110 op de autosnelweg rijden zorgt niet voor vertraging. Het is ook veel veiliger(mbt tot remafstand, reactiesnelheid). Maar inderdaad als je zelf 25per uur te rap rijd is het verschil zeer groot, maar met reglementair rijden is het verschil = uw gas eventjes lossen.
Ik weet niet of je het ziet, maar dat zijn 2 vakken. Op het linkse vak kan je makkelijk 180 gaan rijden, zelfs dan heb je nog totaal geen probleem. Jij zegt dat die afritten niet geschikt zijn voor 140/u, dat klopt inderdaad, maar voor bijna elke afrit heb je een uitrijstrook liggen waarop je dat harde remmaneuver kunt uitvoeren, of anders vertraag je geleidelijk. Snel rijden en aggressief rijden is iets anders. Als je vlak voor iemand je nog op het rechtervak zet en dàn vol in de remmen gaat, dan rij je aggressief. Als je eerst een half uurtje 150 rijdt op het linkervak en je dan gewoon naar 90 laat uitbollen op het rechtervak, dan heb je niet aggressief gereden.quote:en op de ring tegen 140 rijden is wel levensgevaarlijk !!!. Die afritten zijn er niet op berekend waardoor je bijna vol in de remmen moet. Tevens belemmer je het gewoon verkeerd door uw agressieve rijsteil en belemmer je het invoegen van anderen.
Dan denk ik eerder aan 'rem(men)test' .o.i.d.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:03 schreef FJD het volgende:
[..]
Want een auto hoeft niet getest te worden op de remkracht? Testen doe je met een proef, een remproef dus.
Sommige mensen maken het er ook naarquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:56 schreef rameijer het volgende:
Bij remproef denk ik aan iemand die een 'bumperklever' een 'lesje wil leren'![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |