abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52233713
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:27 schreef OldJeller het volgende:
Dus m'n eerste reactie was het beste; neem het openbaar vervoer.
Of een taxi, maar je bent vast een pro deo advocaat dus laat het maar op OV.
gehandicapt en het openbaar vervoer? Ga jij soms met het OV? Daar kan je je niet nuttig mee verplaatsen hoor, altijd kilometers van waar je moet zijn en ze rijden nooit op de momenten dat jij ze nodig hebt.

Taxi is best duur, dus dat lukt ook niet => auto. Zo'n gevaar op de baan is dat ook niet, als je te snel rijdt moet je gewoon kijken waar je rijdt zodat je niet achterin een ander ploft.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52244673
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:48 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ja, en dan moet jij ook incalculeren dat iemand je inhaalt, afsnijdt en als je geluk hebt je nog een flinke remproef geeft dat je plots 40 km/h rijdt na een noodstop. Leuk voor je kinderen.
Neem het openbaar vervoer, amateur.
Mensen die gaan kutten in het verkeer omdat andere mensen zich wel normaal kunnen gedragen
en dan nog zeiken waarschijnlijk als diegene achter je de remproef niet goed kan en tegen je op knalt
pi_52245829
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:08 schreef Operc het volgende:

[..]

Mensen die gaan kutten in het verkeer omdat andere mensen zich wel normaal kunnen gedragen
en dan nog zeiken waarschijnlijk als diegene achter je de remproef niet goed kan en tegen je op knalt
al de onvolmaakheden van je medebestuurders zijn natuurlijk ingecalculeerd, Opel. Dit ga boven je ervaring, wanneer ik over getunede nerdauto's begin, PM ik je wel.
pi_52246337
owja nee logisch, jij kunt precies inschatten hoe iemand die je nog nooit eerder gezien hebt zal reageren op jouw puber gedrag
pi_52248842
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:08 schreef Operc het volgende:

[..]

Mensen die gaan kutten in het verkeer omdat andere mensen zich wel normaal kunnen gedragen
en dan nog zeiken waarschijnlijk als diegene achter je de remproef niet goed kan en tegen je op knalt
Dat daar in het Nederlands een woord voor bestaat zegt al genoeg!

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_52248924
oh mijn god. Idioot.

Snel rijden is gevaarlijker. waarom?
1) je remafstand is groter
2) je reactietijd is kleiner
3) je rijd agressief wat reacties uitlokt die jij onmogelijk kan verwachten.


75 op een 90 baan kan aan de teller alleen liggen. Dus als je daarover valt ben je gewoon een randdebiel(wat je klaarblijkelijk ook aangeeft).

En nee 110 op de autosnelweg rijden zorgt niet voor vertraging. Het is ook veel veiliger(mbt tot remafstand, reactiesnelheid). Maar inderdaad als je zelf 25per uur te rap rijd is het verschil zeer groot, maar met reglementair rijden is het verschil = uw gas eventjes lossen.

en op de ring tegen 140 rijden is wel levensgevaarlijk !!!. Die afritten zijn er niet op berekend waardoor je bijna vol in de remmen moet. Tevens belemmer je het gewoon verkeerd door uw agressieve rijsteil en belemmer je het invoegen van anderen.

En van mij mij mag jij van een berg aftyferen, vermits je het zo graag wenst bij anderen,..
met dat idioot pubergedrag.
pi_52249023
Jaja een Nederlandse afrit is niet berekend op 140km/u

Gelul. Sowieso omdat dit land zo ziek is van alle risico's uitsluiten dat ik niet raar sta te kijken als je er nog met 200km/u op kan knallen. Ten tweede omdat de oprit berekent moet zijn op verschillende remwegen van auto's plus een beetje extra. Met een beetje auto kun je dus prima remmen. Ten derde omdat 140km/u redelijk snel af te remmen is

Drama queen.

75 op een 90 baan is wel belachelijk en dat afdoen alsof dat aan de teller ligt slaat nergens op. Alle auto tellers wijken namelijk af, de een wat meer dan de ander maar goed daar zit geen 15km/u verschil tussen. Daarnaast, als je ingehaald wordt door vrachtauto's weet je dat je te langzaam rijd. Zo irritant van die mensen die onder de max. snelheid rijden, en dan ook niet eens rechts aanhouden
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:53 schreef rameijer het volgende:
Dat daar in het Nederlands een woord voor bestaat zegt al genoeg!
Want een auto hoeft niet getest te worden op de remkracht? Testen doe je met een proef, een remproef dus.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_52249386
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:27 schreef OldJeller het volgende:



Dus m'n eerste reactie was het beste; neem het openbaar vervoer.
Of een taxi, maar je bent vast een pro deo advocaat dus laat het maar op OV.
hierbij moet ik toch even de wenkbrauwen fronsen . Er bestaat niet zoiets als een "pro deo advocaat". Alle advocaten zijn pro domo advocaten. Als stagiaire ben je verplicht om daarbovenop pro deo zaken aan te nemen, als advocaat kan je dit nog steeds blijven doen op vrijwillige basis.

of dacht jij dat er advocaten bestonden die van pro deo zaken hun job maakten en iedere maand o euro verdienden
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_52249449
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:57 schreef flyck het volgende:
oh mijn god. Idioot.

Snel rijden is gevaarlijker. waarom?
1) je remafstand is groter
2) je reactietijd is kleiner
3) je rijd agressief wat reacties uitlokt die jij onmogelijk kan verwachten.
Klopt. Allemaal; alleen zijn de cijfertjes uit de theorieboeken echt overdreven. Snelheid delen door 10 en dan kwadrateren is de effectieve remafstand volgens hun. Aan 100/u heb ik dus ook 100m nodig om stil te staan + de reactietijd. Ik kan je zeggen dat mijn auto van 100 naar 0 dat op nog geen 50m doet. Verschil in reactietijd tussen 70 en 100/u ligt toch wel op 8 meter als je er een seconde over doet om je rem in te duwen, terwijl de meeste onderzoeken spreken over een halve seconde. Ik sta dus op 60m stil als ik 100/u rijdt. Dat is dus echt niet zoveel verschillend; zolang je afstand houdt is er geen probleem.
quote:
75 op een 90 baan kan aan de teller alleen liggen. Dus als je daarover valt ben je gewoon een randdebiel(wat je klaarblijkelijk ook aangeeft).
Als er zo'n verschil op je teller zit kan je beter geen teller hebben, wat is het nut er dan nog van? De meeste auto's hun teller gaan tot 120/u bijna niet afwijken. Zo ook de mijne, pas boven de 90/u begint er afwijking op te zitten en aan 130 op de teller rijd ik 120 effectief.
quote:
En nee 110 op de autosnelweg rijden zorgt niet voor vertraging. Het is ook veel veiliger(mbt tot remafstand, reactiesnelheid). Maar inderdaad als je zelf 25per uur te rap rijd is het verschil zeer groot, maar met reglementair rijden is het verschil = uw gas eventjes lossen.
Van 150 naar 110 sta je héél rap hoor, verder is er niemand die op de snelweg op het linkervak 110 gaat rijden, en àls hij toch uitwijkt zonder kijken en ik rijd erin, dan is hij in fout. Ook al rijd ik te snel (en 150 wordt niet aanzien als véél te snel), toch zal hij in fout zijn omdat hij het maneuver uithaalde waardoor het ongeluk gebeurd is. Als je met het remmen erbij aan 120 iemand die 110 rijdt tikt, dan valt de schade normaal goed mee, je zal niet zomaar overkop gaan vliegen oid.
quote:
en op de ring tegen 140 rijden is wel levensgevaarlijk !!!. Die afritten zijn er niet op berekend waardoor je bijna vol in de remmen moet. Tevens belemmer je het gewoon verkeerd door uw agressieve rijsteil en belemmer je het invoegen van anderen.
Ik weet niet of je het ziet, maar dat zijn 2 vakken. Op het linkse vak kan je makkelijk 180 gaan rijden, zelfs dan heb je nog totaal geen probleem. Jij zegt dat die afritten niet geschikt zijn voor 140/u, dat klopt inderdaad, maar voor bijna elke afrit heb je een uitrijstrook liggen waarop je dat harde remmaneuver kunt uitvoeren, of anders vertraag je geleidelijk. Snel rijden en aggressief rijden is iets anders. Als je vlak voor iemand je nog op het rechtervak zet en dàn vol in de remmen gaat, dan rij je aggressief. Als je eerst een half uurtje 150 rijdt op het linkervak en je dan gewoon naar 90 laat uitbollen op het rechtervak, dan heb je niet aggressief gereden.
Dat iemand niet kan invoegen omdat ik 1 vak meer naar links 150 rijd ligt niet aan mij, invoegen doe je op het eerste vak en niet op het 2de.

edit; en remproeven worden wel degelijk uitgevoerd op auto's, alleen niet voor de keuring (wat ze volgens mij wel zouden moeten doen). Verder kan je dan direct zowat alle SUV's trager laten rijden, aangezien ik van 140/u sneller stil sta dan een doorsnee SUV van 100/u
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52250005
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:03 schreef FJD het volgende:

[..]

Want een auto hoeft niet getest te worden op de remkracht? Testen doe je met een proef, een remproef dus.
Dan denk ik eerder aan 'rem(men)test' .o.i.d.

Bij remproef denk ik aan iemand die een 'bumperklever' een 'lesje wil leren'

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_52251932
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:56 schreef rameijer het volgende:
Bij remproef denk ik aan iemand die een 'bumperklever' een 'lesje wil leren'
Sommige mensen maken het er ook naar Tijdje terug eentje gehad die zo dicht op me zat dat ik z'n lampen niet meer kon zien. Tis niets maar zulke mensen jagen je met een beetje pech de dood in als jij plots hard moet remmen.

Maar goed, andere discussie
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:08:42 #112
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_52253458
als we met ze alle flink doorrijden komen er nooit files, daarom rijd ik standaard 20% boven de snelheidslimiet
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:16:30 #113
83951 rashudo
project 2501
pi_52253683
In Duitsland zijn de afritten op 250km/u berekend, en veel korter dan hier (ook op de A10). Grote onzin dus flyck.
Their eyes opaque.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')