quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:57 schreef flyck het volgende:oh mijn god. Idioot.
Snel rijden is gevaarlijker. waarom?
1) je remafstand is groter
2) je reactietijd is kleiner
3) je rijd agressief wat reacties uitlokt die jij onmogelijk kan verwachten.
Klopt. Allemaal; alleen zijn de cijfertjes uit de theorieboeken echt overdreven. Snelheid delen door 10 en dan kwadrateren is de effectieve remafstand volgens hun. Aan 100/u heb ik dus ook 100m nodig om stil te staan + de reactietijd. Ik kan je zeggen dat mijn auto van 100 naar 0 dat op nog geen 50m doet. Verschil in reactietijd tussen 70 en 100/u ligt toch wel op 8 meter als je er een seconde over doet om je rem in te duwen, terwijl de meeste onderzoeken spreken over een halve seconde. Ik sta dus op 60m stil als ik 100/u rijdt. Dat is dus echt niet zoveel verschillend; zolang je afstand houdt is er geen probleem.
quote:
75 op een 90 baan kan aan de teller alleen liggen. Dus als je daarover valt ben je gewoon een randdebiel(wat je klaarblijkelijk ook aangeeft).
Als er zo'n verschil op je teller zit kan je beter geen teller hebben, wat is het nut er dan nog van? De meeste auto's hun teller gaan tot 120/u bijna niet afwijken. Zo ook de mijne, pas boven de 90/u begint er afwijking op te zitten en aan 130 op de teller rijd ik 120 effectief.
quote:
En nee 110 op de autosnelweg rijden zorgt niet voor vertraging. Het is ook veel veiliger(mbt tot remafstand, reactiesnelheid). Maar inderdaad als je zelf 25per uur te rap rijd is het verschil zeer groot, maar met reglementair rijden is het verschil = uw gas eventjes lossen.
Van 150 naar 110 sta je héél rap hoor, verder is er niemand die op de snelweg op het linkervak 110 gaat rijden, en àls hij toch uitwijkt zonder kijken en ik rijd erin, dan is hij in fout. Ook al rijd ik te snel (en 150 wordt niet aanzien als véél te snel), toch zal hij in fout zijn omdat hij het maneuver uithaalde waardoor het ongeluk gebeurd is. Als je met het remmen erbij aan 120 iemand die 110 rijdt tikt, dan valt de schade normaal goed mee, je zal niet zomaar overkop gaan vliegen oid.
quote:
en op de ring tegen 140 rijden is wel levensgevaarlijk !!!. Die afritten zijn er niet op berekend waardoor je bijna vol in de remmen moet. Tevens belemmer je het gewoon verkeerd door uw agressieve rijsteil en belemmer je het invoegen van anderen.
Ik weet niet of je het ziet, maar dat zijn 2 vakken. Op het linkse vak kan je makkelijk 180 gaan rijden, zelfs dan heb je nog totaal geen probleem. Jij zegt dat die afritten niet geschikt zijn voor 140/u, dat klopt inderdaad, maar voor bijna elke afrit heb je een uitrijstrook liggen waarop je dat harde remmaneuver kunt uitvoeren, of anders vertraag je geleidelijk. Snel rijden en aggressief rijden is iets anders. Als je vlak voor iemand je nog op het rechtervak zet en dàn vol in de remmen gaat, dan rij je aggressief. Als je eerst een half uurtje 150 rijdt op het linkervak en je dan gewoon naar 90 laat uitbollen op het rechtervak, dan heb je niet aggressief gereden.
Dat iemand niet kan invoegen omdat ik 1 vak meer naar links 150 rijd ligt niet aan mij, invoegen doe je op het eerste vak en niet op het 2de.
edit; en remproeven worden wel degelijk uitgevoerd op auto's, alleen niet voor de keuring (wat ze volgens mij wel zouden moeten doen). Verder kan je dan direct zowat alle SUV's trager laten rijden, aangezien ik van 140/u sneller stil sta dan een doorsnee SUV van 100/u