Zelfs met dezelfde auto kan het enorm veel schelen. Ik heb met de kia gereden toen de originele veren & dempers er nog op zaten, en nu met de aangepaste versie. De originele reden op kasseien beter (nu kan ik daar niet al te snel over gaan, of ik rammel gewoon uiteen), maar op gelijk welk ander wegdek (vooral de bekende belgische platen met pek ertussen) zijn die nieuwe dempers & veren zò veel beter. Waar je ervoor 2m nadat je over die barst heen bent nog altijd voelt dat je ergens over gereden bent, voel je dat met het aangepast gerief totaal niet meer. Op dergelijke banen heb je dus een veel vastere wegligging.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:30 schreef petitlapin2 het volgende:
ik heb een oude kleine auto, mijn man heeft de sjieken bak, en inderdaad, dat is wel een hele andere rij-ervaring.
omdat je het zo vriendelijk vraagt, zal ik het zeker nooit meer wagen om me op een nederlandse snelweg of duitse snelweg te rijden. Al dacht ik niet dat deze discussie over snelwegen gingquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:30 schreef OldJeller het volgende:
Mensen als jij verdienen het om door een hummer keihard aangereden te worden, zodat je van schrik nooit meer rijdt.
Dat is de enige manier waardoor je het leert.
En waag het niet om je op de Nederlandse snelwegen te vertonen! Tevens ook niet op de Duitse, want daar houden ze ook van fatsoenlijk rijden.
Proleten weggedrag voor een pauper weg; blijf maar daar in België.
Kennelijk is begrijpend lezen je onbekend en weet je ook vrij weinig van het autoverkeer af.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:34 schreef Ridocar het volgende:
Iemand die iets langzamer rijdt en veiligheid belangrijker vindt dan een late afspraak van alles toewensen.![]()
van al dat gedoe weet ik niets, ik weet alleen dat je met mijn autootje heel goed voelt hoe het met onze wegen gesteld isquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:36 schreef Athmozz het volgende:
Zelfs met dezelfde auto kan het enorm veel schelen. Ik heb met de kia gereden toen de originele veren & dempers er nog op zaten, en nu met de aangepaste versie. De originele reden op kasseien beter (nu kan ik daar niet al te snel over gaan, of ik rammel gewoon uiteen), maar op gelijk welk ander wegdek (vooral de bekende belgische platen met pek ertussen) zijn die nieuwe dempers & veren zò veel beter. Waar je ervoor 2m nadat je over die barst heen bent nog altijd voelt dat je ergens over gereden bent, voel je dat met het aangepast gerief totaal niet meer. Op dergelijke banen heb je dus een veel vastere wegligging.
en eens laten controleren of je veringen niet gewoon opgesleten zijn, dat helpt ook al. Als ik met de 306 van mijn zus rondtuf merk ik dat ook; dat ding is gewoon rats opgesleten. Echt erg dat ze daarmee nog de baan op mag.
waarom reageer je volledig naast de kwestie?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:37 schreef OldJeller het volgende:
Kennelijk is begrijpend lezen je onbekend en weet je ook vrij weinig van het autoverkeer af.
Niemand had het over hard rijden, en langzaam rijden is niet per definitie veiliger, vandaar dat je ook ervoor op de bon geslingerd kan worden.
Geeft niet, op FOK! zijn we gewend aan domme opmerkingen en mislukte conclusies zo even tussendoor.
Nee, mevrouw geeft aan dat ze veilig wilt rijden. Vervolgens mag ze van jou een aanrijding krijgen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Kennelijk is begrijpend lezen je onbekend en weet je ook vrij weinig van het autoverkeer af.
Niemand had het over hard rijden, en langzaam rijden is niet per definitie veiliger, vandaar dat je ook ervoor op de bon geslingerd kan worden.
Geeft niet, op FOK! zijn we gewend aan domme opmerkingen en mislukte conclusies zo even tussendoor.
dan steek je mij daar maar mooi voorbij, want ik heb echt geen zin om op die baan 140 te gaan vlammen, ik denk zelfs niet dat mijn auto dat aankanquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:43 schreef Athmozz het volgende:
[afbeelding]
Ik vind nu geen groter prentje, maar dat is vb de R4 (ring rond gent), met de gewoonlijke bijhorende drukte. Weinig verkeer dus. De fietsers rijden rechts op het fietspad (vanwaar de foto getrokken is), en je ziet de 2 baansvakken liggen. Deze zijn voor dezelfde richting, daarnaast heb je het water en aan de overkant van de schelde de andere richting pas.
Dat is voorbeeld een baan waar ik probleemloos 120 tot 140 ga rijden, terwijl je er toch maar 90 mag. Daar zal het echt niet schelen of je 90 of 140 gaat, als je een aanrijding krijgt is het sowieso met een wagen die in jouw richting rijdt (of het moet een spookrijder zijn), aan de fietsers kan je namelijk niet en over die betonblokken raak je normaal ook niet.
Dan is het echt niet gevaarlijk om op zo'n baan vb 140 te rijden, dat is maar 20 sneller dan wat iedereen daar rijdt (zowat niemand rijdt er namelijk 90). Daarmee veroorzaak je geen ongeluk.
@PetitLapin; met dergelijke dingen erop voel je het nog meer, maar je wegligging is beter. Als je het niet wil voelen moet je een auto met luchtvering kopen, dan voel je daar niets van.
Hij postte:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
waarom reageer je volledig naast de kwestie?![]()
zegt ridocar iets over hard rijden? zegt ridocar dat langzaam rijden per definitie veiliger is?
Indirect, ja.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:34 schreef Ridocar het volgende:
De gedragsverandering zet zich ook hier voort, lees ik.
Iemand die iets langzamer rijdt en veiligheid belangrijker vindt dan een late afspraak van alles toewensen.![]()
heb ik gezegd dat mijn kinderen zieker worden als ik snel rijdquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:48 schreef OldJeller het volgende:
Aangezien wij het niet met je acties eens waren waar je 75 km/h rijdt ipv 90 km/h (b.v.), begint hij hierover.
Of omdat je kinderen anders zieker worden.
Verder vind ik het trouwens niet gepast dat jij stelt dat ze beter niet meer zou rijden omdat ze trager rijdt dan toegelaten, zij blijft reglementair rijden. Dat ik en anderen dan overtredingen gaan maken omdat zij trager rijdt, daar heeft ze eigenlijk gelijk mee dat ze zegt dat dat haar probleem niet is. Als zij daardoor denkt veiliger te rijden, dan is dat haar goed recht.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:45 schreef Ridocar het volgende:
Beetje scheef, vind je niet?
En veilig rijden doet ze klaarblijkelijk niet, omdat ze veel te langzaam gaat rijden dan de maximum toegestane snelheid op sommige wegen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, mevrouw geeft aan dat ze veilig wilt rijden. Vervolgens mag ze van jou een aanrijding krijgen.
Beetje scheef, vind je niet?
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:50 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
heb ik gezegd dat mijn kinderen zieker worden als ik snel rijd, vind dat eens even terug
![]()
Indirect.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:21 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
normaal rij ik altijd de aangewezen snelheid, maar als één van de kindjes ziek is, of als ik met breekbaar materiaal in mijn koffer zit, ga ik echt wel niet snel rijden,
spreek jij altijd in de pluralis majestatisquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:48 schreef OldJeller het volgende:
Aangezien wij het niet met je acties eens waren waar je 75 km/h rijdt ipv 90 km/h (b.v.), begint hij hierover.
Of omdat je kinderen anders zieker worden.
ik vroeg of ik had gezegd dat mijn kinderen zieker worden, zoals jij zei, dat kan je niet uit die zin halen, of begreep je die zin niet van mijn zieke kindjes... ?quote:
Wat kan er dan in vredesnaam gebeuren als je kinderen ziek zijn en je houdt je aan de maximale snelheid op een rechte weg? Je hebt dan heus niet eerder kots in je nek dan dat je 10 km/h zachter reed.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:58 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ik vroeg of ik had gezegd dat mijn kinderen zieker worden, zoals jij zei, dat kan je niet uit die zin halen, of begreep je die zin niet van mijn zieke kindjes... ?
als je er zo over denkt, dan moet jij in zo'n situatie maar gewoon plankgas geven zoals je altijd doet, hé, I couldn't care lessquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:00 schreef OldJeller het volgende:
Wat kan er dan in vredesnaam gebeuren als je kinderen ziek zijn en je houdt je aan de maximale snelheid op een rechte weg? Je hebt dan heus niet eerder kots in je nek dan dat je 10 km/h zachter reed.
Tuurlijk. Als je genoeg vermogen mee hebt en je kindje kotst; op dat moment plankgas geven en je kindje krijgt z'n kots terug in z'n gezichtquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:10 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
als je er zo over denkt, dan moet jij in zo'n situatie maar gewoon plankgas geven zoals je altijd doet, hé, I couldn't care less![]()
Waar haal je vandaan dat ik altijd plankgas geef?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:10 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
als je er zo over denkt, dan moet jij in zo'n situatie maar gewoon plankgas geven zoals je altijd doet, hé, I couldn't care less![]()
Dat is niet verstandig, dat is niet veiliger, dat is onverantwoord, gevaarlijk en achterlijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:52 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat is niet verstandig, dat is niet veiliger, dat is onverantwoord, gevaarlijk en achterlijk.
Ach, mensen die zo hypocriet rijden en zich niks van de gangbare regels aantrekken mogen best rechts ingehaald worden, afgesneden worden, een remproef krijgen of iets dergelijks leuks.
schat, ik kan niet ver lopen, en ik kan zeker niet fietsen, ik ben geboren met een lichte fysieke handicap aan mijn benen, dat staat hier al meer dan genoeg op dit forum. (En ja, ik mag er wel mee autorijden.)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:14 schreef OldJeller het volgende:
Waar haal je vandaan dat ik altijd plankgas geef?
Ja, ga jij maar lekker met je kinderen lopend naar de speeltuin, zijn zij ook blij.
Mama kan niet rijden hè, nee mama kan niet rijden.Mama is een waardeloze automobilist met een verrotte barrel, dus mama neemt jullie nu lopend overal naar toe, ja!
![]()
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:22 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
schat, ik kan niet ver lopen, en ik kan zeker niet fietsen, ik ben geboren met een lichte fysieke handicap aan mijn benen, dat staat hier al meer dan genoeg op dit forum. (En ja, ik mag er wel mee autorijden.)
grappig hé, dat ik officieel "gehandicapt" ben, welke verwijtende opmerking heb je hierover voor mij in petto![]()
gehandicapt en het openbaar vervoer? Ga jij soms met het OV? Daar kan je je niet nuttig mee verplaatsen hoor, altijd kilometers van waar je moet zijn en ze rijden nooit op de momenten dat jij ze nodig hebt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:27 schreef OldJeller het volgende:
Dus m'n eerste reactie was het beste; neem het openbaar vervoer.
Of een taxi, maar je bent vast een pro deo advocaat dus laat het maar op OV.
Mensen die gaan kutten in het verkeer omdat andere mensen zich wel normaal kunnen gedragenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:48 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, en dan moet jij ook incalculeren dat iemand je inhaalt, afsnijdt en als je geluk hebt je nog een flinke remproef geeft dat je plots 40 km/h rijdt na een noodstop. Leuk voor je kinderen.
Neem het openbaar vervoer, amateur.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:08 schreef Operc het volgende:
[..]
Mensen die gaan kutten in het verkeer omdat andere mensen zich wel normaal kunnen gedragen![]()
en dan nog zeiken waarschijnlijk als diegene achter je de remproef niet goed kan en tegen je op knalt![]()
Dat daar in het Nederlands een woord voor bestaat zegt al genoeg!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:08 schreef Operc het volgende:
[..]
Mensen die gaan kutten in het verkeer omdat andere mensen zich wel normaal kunnen gedragen![]()
en dan nog zeiken waarschijnlijk als diegene achter je de remproef niet goed kan en tegen je op knalt![]()
Want een auto hoeft niet getest te worden op de remkracht? Testen doe je met een proef, een remproef dus.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:53 schreef rameijer het volgende:
Dat daar in het Nederlands een woord voor bestaat zegt al genoeg!![]()
hierbij moet ik toch even de wenkbrauwen fronsenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:27 schreef OldJeller het volgende:
Dus m'n eerste reactie was het beste; neem het openbaar vervoer.
Of een taxi, maar je bent vast een pro deo advocaat dus laat het maar op OV.
Klopt. Allemaal; alleen zijn de cijfertjes uit de theorieboeken echt overdreven. Snelheid delen door 10 en dan kwadrateren is de effectieve remafstand volgens hun. Aan 100/u heb ik dus ook 100m nodig om stil te staan + de reactietijd. Ik kan je zeggen dat mijn auto van 100 naar 0 dat op nog geen 50m doet. Verschil in reactietijd tussen 70 en 100/u ligt toch wel op 8 meter als je er een seconde over doet om je rem in te duwen, terwijl de meeste onderzoeken spreken over een halve seconde. Ik sta dus op 60m stil als ik 100/u rijdt. Dat is dus echt niet zoveel verschillend; zolang je afstand houdt is er geen probleem.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:57 schreef flyck het volgende:
oh mijn god. Idioot.
Snel rijden is gevaarlijker. waarom?
1) je remafstand is groter
2) je reactietijd is kleiner
3) je rijd agressief wat reacties uitlokt die jij onmogelijk kan verwachten.
Als er zo'n verschil op je teller zit kan je beter geen teller hebben, wat is het nut er dan nog van? De meeste auto's hun teller gaan tot 120/u bijna niet afwijken. Zo ook de mijne, pas boven de 90/u begint er afwijking op te zitten en aan 130 op de teller rijd ik 120 effectief.quote:75 op een 90 baan kan aan de teller alleen liggen. Dus als je daarover valt ben je gewoon een randdebiel(wat je klaarblijkelijk ook aangeeft).
Van 150 naar 110 sta je héél rap hoor, verder is er niemand die op de snelweg op het linkervak 110 gaat rijden, en àls hij toch uitwijkt zonder kijken en ik rijd erin, dan is hij in fout. Ook al rijd ik te snel (en 150 wordt niet aanzien als véél te snel), toch zal hij in fout zijn omdat hij het maneuver uithaalde waardoor het ongeluk gebeurd is. Als je met het remmen erbij aan 120 iemand die 110 rijdt tikt, dan valt de schade normaal goed mee, je zal niet zomaar overkop gaan vliegen oid.quote:En nee 110 op de autosnelweg rijden zorgt niet voor vertraging. Het is ook veel veiliger(mbt tot remafstand, reactiesnelheid). Maar inderdaad als je zelf 25per uur te rap rijd is het verschil zeer groot, maar met reglementair rijden is het verschil = uw gas eventjes lossen.
Ik weet niet of je het ziet, maar dat zijn 2 vakken. Op het linkse vak kan je makkelijk 180 gaan rijden, zelfs dan heb je nog totaal geen probleem. Jij zegt dat die afritten niet geschikt zijn voor 140/u, dat klopt inderdaad, maar voor bijna elke afrit heb je een uitrijstrook liggen waarop je dat harde remmaneuver kunt uitvoeren, of anders vertraag je geleidelijk. Snel rijden en aggressief rijden is iets anders. Als je vlak voor iemand je nog op het rechtervak zet en dàn vol in de remmen gaat, dan rij je aggressief. Als je eerst een half uurtje 150 rijdt op het linkervak en je dan gewoon naar 90 laat uitbollen op het rechtervak, dan heb je niet aggressief gereden.quote:en op de ring tegen 140 rijden is wel levensgevaarlijk !!!. Die afritten zijn er niet op berekend waardoor je bijna vol in de remmen moet. Tevens belemmer je het gewoon verkeerd door uw agressieve rijsteil en belemmer je het invoegen van anderen.
Dan denk ik eerder aan 'rem(men)test' .o.i.d.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:03 schreef FJD het volgende:
[..]
Want een auto hoeft niet getest te worden op de remkracht? Testen doe je met een proef, een remproef dus.
Sommige mensen maken het er ook naarquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:56 schreef rameijer het volgende:
Bij remproef denk ik aan iemand die een 'bumperklever' een 'lesje wil leren'![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |