abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52187485
Het gaat hier over mijn ex-vriendin waar het momenteel een paar maandjes mee uit is, maar het hele gebeuren intrigeert me wel. Het is een flinke lap text, voila'.

Ik heb ruim 4 jaar een vriendin gehad (we zijn nu beiden 23), waarvan ik vermoed dat de psychisch niet helemaal in orde was, ik heb hier ook veel verhalen over borderline gelezen maar daar weet ik allemaal niet zoveel van.

De tijd samen met mijn vriendin was een vreemde tijd, ik heb al vaak veel moeite gehad met onze relatie. Vanaf het begin af aan hadden we al vrij vaak ruzie over kleine dingetjes, en vond ik haar vrij brutaal met bepaalde dingen. Ze heeft een vrij stevig figuur en voelde zich hier wel eens onzeker over, hoewel ze in haar verleden al met vrij veel jongens het bed heeft gedeeld. In onze relatie papte ze vaak aan met andere jongens, ook met haar ex vriend waar ze 2 jaar mee heeft gehad. Ook ging ze vaak op dating sites jongens zoeken en daar vervolgens mee chatten en bellen. Ik kwam hier regelmatig achter doordat ze veel leugentjes vertelde en ik merkte dat de verhalen dan niet klopte. Dan keek ik stiekem in haar telefoon of e-mail en kwam er zo achter dat ze hier weer mee bezig was. Als ik dit dan zei probeerde ze er eerst mij nog de schuld van te geven dat ik haar niet vertrouwde e.d. Ze draaide het zo dat ik er een schuldgevoel over kreeg.
Ik zei ook eerlijk dat als ze me niet meer moest weg moest gaan, maar dan vond ze me weer geweldig en hield ze oneindig veel van me. Maar een paar maanden later was ze dan weer bezig met datingsites en dat soort dingen. Ook waren er constant jongens verliefd op haar en die zaten haar dan weer opeens te smsen en dat soort dingen, ze heeft echter nooit toegegeven dat ze met iemand anders heeft gezoend of sex heeft gehad in onze relatie. Het leek altijd wel alsof ze mij niet kwijt wilde raken, maar toch aandacht van andere jongens wilde hebben.
Verder loog ze over veel andere dingen, zoals waar ze heen ging en wat ze aan het doen was, vooral tegen haar ouders. Soms zat ze een weekend bij mij en dachten haar ouders dat ze bij een vriendin zat. Ze maakte erg veel ruzie thuis, regelmatig was ze zo kwaad dat ze al haar spullen in dozen inpakte en bij de voordeur ging zitten.
Ook met school is het niet vlot verlopen. Na de havo ging ze pabo doen, toen leerde ik haar kennen. Ze zei tegen mij dat ze nog steeds naar school ging maar 3 maanden later vertelde ze dat ze opeens al enkele maanden gestopt was, maar dit niet tegen mij durfde te vertellen. Hierna is ze nog een keer aan een opleiding begonnen maar hier had ze ook geen zin meer in, maar tegen mij vertelde ze dat ze toen geen stageplek kon vinden en dat ze daarom van school moest stoppen. Toen ik zei dat het belachelijk was en ik daar wel eens wat van zou zeggen werd ze ook enorm kwaad dat ik mij daar ook niet mee moest bemoeien.
Nu werkt ze sinds haar 20e in een callcenter als telefoniste en zegt ze dat het haar prima bevalt, hoewel ze bijna iedere dag liep te zeiken over lastige mensen aan de telefoon en klote collega's waar ze ruzie mee had. Als ik naar haar toekomst visie vroeg kwam ze niet verder dan samenwonen trouwen kinderen krijgen, idealen had ze niet echt.
Ik vond haar altijd erg bezitterig, terwijl ze zelf vond dat ze dat niet was maar dat ik juist bezitterig was. Ze belde en smste mij zo'n tien keer per dag, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat; hoe ik geslapen had, wat ik aan het doen was, hoe het op school was, of ik langs wilde komen, een lief smsje, enz. Ze werd ook boos of wantrouwig als ik niet direct terug belde of smste. Ze vond altijd dat ik best wel even de klas uit kon lopen om op te nemen. Als ik al met een andere meisje praatte werd ze gelijk boos, omdat al die andere meiden veel knapper waren dan haar, volgens haar. Vervolgens moest ik dan weer 100x zeggen dat ik oneindig veel van haar hield en dat ze de knapste van de wereld was om haar weer een beetje tevreden te stellen.
Op den duur werd ze steeds vaker kwaad op mij omdat ik niet zo vaak belde en smste als haar, ik heb daar gewoon niet zo'n zin in om 20 smsjes per dag te versturen en hele verhalen in de trein te houden over waar ik nu weer voor bij rij en wat ik heb gegeten. Tevens moet ik ook op mijn portemonnee letten. Ze stuurde ook vaak smsjes s avonds met "ik had wel een reactie verwacht' of 'bedankt voor de reactie, not'' ze verwachtte gewoon iedere avond wat lieve smsjes waarin ik weer mijn liefde voor haar bevestigde.
Ook ging ze erg slecht en impulsief met geld om. Ze deed altijd alsof haar portemonnee een bodemloze put was, in het begin kreeg ze nog studie financiering, maar omdat ze telkens is gekapt met studeren heeft ze al 4 jaar lang een studieschuld staan van zo'n 3500 euro die ze maar niet af wilt lossen. Terwijl ze toch alweer een paar jaartjes (en de laatste 2,5 jaar fulltime) werkt. Ze verdient vrij weinig, zo'n 900 euro per maand, maar ze gaf geld uit als een gek, sparen kwam niet in haar woordenboek voor, iedere maand moest heel die bankrekening leeggezogen worden. En waaraan? Voor 500 euro per maand aan kleren, schoenen, 100 euro telefoon, en dan nog andere prullaria waar je na 2 weken niet meer naar kijkt en iedere dag eten kopen omdat ze het eten van haar ouders thuis niet lekker vond. Tja die maakten niet iedere dag luxe broodjes en hamburgers of shoarma.
Al vrij snel hadden we ook een gezamelijke rekening, voor de 'vakantie', maar hierna bleef het ook een gezamenlijke rekening, waar al mijn geld dus ook op kwam. Normaal had ik altijd wel wat spaargeld, maar sinds die gezamenlijke rekening was ik al mijn geld ook na een maand allemaal kwijt. Ze steelde het niet van me (ik kreeg de rekening overzichten binnen) maar ze wilde zovaak dingen samen doen dat ze me min of meer dwong telkens zoveel geld uit te geven (dagjes weg, kleren die ze voor me zag, eten, cadeautjes voor haar omdat ze voor mij ook constant cadeautjes kocht). Soms werd ze gewoon boos dat ik niet genoeg geld had omdat ik niet wilde werken. (Ik studeer en heb een bijbaantje van 10 uur per week). Ze dwong me dus min of meer geld uit te geven, maar ik ben gewoon niet zo'n big spender. Ze werd ook vaak kwaad als ik dingen van mijn ouders kreeg, ik krijg wel eens kleren, wat extra geld, zulk soort dingen. Dan werd ze boos omdat ik dan verwend was omdat zij geen zakgeld kreeg (maar zij werkte immers). Op den duur was het zo erg dat zij met haar fulltime baan geld van mij moest lenen aan het eind van de maand om treinkaartjes naar haar werk te kunnen kopen.
Met zo'n impulsief uitgaven patroon zag ik niet echt een samenwoon toekomst, we woonden beiden nog thuis, en ze wilde graag samenwonen. Leuk, maar hoe wou je dat doen als je zo met geld smijt en iedere maand weer rood staat.
Ze heeft een half jaar geleden ook een auto gekocht (van haar opa's erfenis), wat ik ook al niet zo leuk vond, ik adviseerde haar eerst de schulden af te lossen, maar nee dat komt volgend jaar wel, eerst een auto van 7000 euro kopen... volgend jaar moet ze beginnen met studieschuld aflossen, ben benieuwd hoe ze dat nu weer gaat ophoesten. Naderhand dwong ze me min of meer haar auto leuk te vinden, ze wilde gewoon dat ik er enthousiast over zou zijn.
Haar autogedrag vond ik ook zo bizar, nadat ze haar auto had gekocht had ze weer gelijk voor honderden euro's accesoires gekocht, autonavigatie, stoelhoezen, allerlei kaartjes en knuffeltjes met zuignapjes, heel die auto zat propvol. Ook was ze altijd erg agressief op de weg, hard rijden, schreeuwen naar andere weggebruikers die volgens haar iets verkeerd deden, middelvingers opsteken.
Gevolg was dat ze nadat ze 4 weken haar rijbewijs had al gelijk een deuk had omdat ze tegen een paaltje was aanreden.
Zo ging het ook telkens, om de haverklap was ze dingen kwijt, verloren, ze vergat telkens haar fiets op slot te zetten zodat die telkens werd gejat, in 5 maanden tijd had ze 3 keer een telefoon uit haar jaszak laten vallen en kwijtgeraakt terwijl ze op de brommer zat. Hier maalde ze dan niet echt om en een dag later had ze weer splinternieuwe spullen gekocht. Ik begon me hier echt aan te ergeren.
Ook maakte ze overal een teringbende van, haar slaapkamer was helemaal volgepropt met allerlei zooi, er stonden wel 30 plastic tasjes met allerlei spulletjes en overal lagen bergen met kleren. Ze kwam vaak bij me logeren en mijn slaapkamer zag er binnen de korste keren ook zo uit en ik bleef maar opruimen. Als ze bij me bleef eten moest ik altijd alle afwaszooi opruimen omdat zij dan '' had gekookt'. Ze liet altijd een heel spoor van rommel achter.
Ik kreeg zo vaak het gevoel dat ik in een soort draaikolk werd meegezogen, en ik was gewoon bang voor de toekomst. Ik heb haar zoveel adviezen gegeven, over hoe ze bepaalde dingen beter kon doen, maar daar werd ze áltijd kwaad over, 'alsof ik mr. perfect was' en ik 'alles zo goed wist'. Perfect ben ik natuurlijk niet maar ik zag wel dingen waarvan ik dacht dat ze beter konden, maar ze luisterde nooit naar me. Maar toch hield ik ontzettend veel van haar, ik vond het raar van mezelf, want ik ergerde me aan veel dingen, het was gewoon een gevoel.
Ze wist me altijd goed te manipuleren dat ik me uiteindelijk over veel dingen schuldig ging voelen, ik was (dacht ik althans) wel gelukkig met haar, maar ik leefde altijd met een opgejaagd gevoel, ik moest de hele dag door dingetjes voor haar doen (boodschapjes e.d.) en als ik dan iets vergat werd ze weer gelijk kwaad. Als we dan weer eens ruzie hadden zei ze telkens dat ik haar gebruikte als een slet omdat ik haar volgens haar alleen maar goed vond voor de sex en dat ik haar daarna als oud vuil behandelde. Vervolgens moest ik dan weer 100x zeggen dat het niet zo was.
Al die leugentjes, rare gewoontes, asociaal gedrag ging me steeds meer de keel uithangen, en dat liet ik ook blijken zodat we nog meer ruzie kregen, zelfs een keer in de auto kregen we ruzie, en toen wilde ze me midden op de weg uit de auto zetten omdat ze boos op me was, ik werd zo kwaad dat ik haar toen een klap gaf (op haar arm). Dit was ook een slechte zet, want toen had ik opeens losse handjes en was ik een mishandelaar, ik had haar 2 jaar geleden ook eens een klap gegeven, ik weet dat dat niet slim was maar soms dreef ze me echt tot het uiterste en bleef ze maar doorgaan. Zelf heeft ze mij ook wel eens een klap gegeven in mijn gezicht of op me gespuugd of me uitgescholden voor klootzak teringlijer lul enz. Ik heb haar nooit uitgescholden en altijd zo netjes mogelijk proberen te blijven. Maar soms werd ik er zo moedeloos van.. ik wilde dat ze veranderde maar het lukte gewoon niet.
Die laatste ruzie in de auto was toen de druppel... ze had het al wel 20 keer uitgemaakt maar dat was telkens dezelfde dag nog aan. Deze dag niet. Ik voelde me toen echt zo schuldig dat ik kwaad op haar werd, terwijl achteraf gezien zij net zo goed lullig tegen mij deed.
Als ik er zo op terugkijk zie ik ook dat zij nóóit haar excuses heeft aangeboden of zich zo uitgebreid heeft hoeven verontschuldigen over iets als ik naar haar deed. Ik moest altijd smeken of ze me wilde vergeven omdat ik zo 'slecht' tegen haar was.
Maargoed na die dag was het dus uit (nu zo'n 4 maanden geleden). Ik heb haar toen 2 weken niet gesproken en toen kregen we weer contact, ze was niet meer kwaad maar ze wilde nu wel gewoon 'vrienden blijven'. Ik stemde in want ergens wilde ik toch dat het goed zou komen, hoewel ik beter had moeten weten. Vervolgens vond ze me telkens weer te opdringerig (ik stuurde nu wel lieve smsjes) en dat liet ze ook telkens weer duidelijk blijken. Ik had het er toen echt helemaal mee gehad en belde/smste nooit meer. Vervolgens was zij degene die mij alsnog iedere dag op ging bellen om over vanalles en nog wat te praten. Ik deed toen vrij koel en semi-geinteresseerd maargoed ze bleef maar doorgaan. Over liefde/zoenen/sex was absoluut geen sprake meer. Omdat ze toch nog wel eens vreemd deed tegen me, keek ik stiekem op haar mail om te kijken waar ze mee bezig was, en zoals ik al dacht was ze weer vol op aan het daten op datingsites. Ook was ze opeens hele avonden online op MSN en had ze me geblokt. Via een block check site zag ik dan dat ze online was. Als ik haar weer sprak en dan bijv. zei wat heb je gedaan gisteravond zei ze dat ze vroeg ging slapen terwijl ik dan zag dat ze tot 1 uur snachts online was. Als ik vroeg of ze weer verliefd was oid zei ze ook van niet en dat ze een tijdje vrijgezel wilde zijn. Allemaal leugens dus. Ik vond dit niet echt zo leuk, als je 'vrienden' wilt blijven kan je best eerlijk zijn. En zeg nu zelf, wat maakt het uit als je een andere jongen zoekt, het is toch immers uit! Hierdoor kreeg ik toch weer het gevoel dat ze andere jongens wilde maar mij ook vast wilde houden als een soort reserve ofzo.
De liefde begon goed te slijten en ik heb tijd genoeg gehad om na te denken en zag eindelijk eens in dat het zo beter was, ik voelde me ook steeds beter en had het nu echt gehad met die relatie.
Tot 2 weken geleden, ik was alleen thuis omdat mijn ouders op vakantie gingen. Ze vroeg of ik het leuk vond dat ze samen bij mij thuis wat zou eten, ik ging akkoord. Ik zag het puur oppervlakkig. Maar toen ze die week bij me was deed ze opeens poeslief, aanhankelijk en ze zat telkens aan me en kuste en knuffelde me. Dingen die ze dus al maanden niet meer had gedaan. Ik vond het zo vreemd, maarja ik trapte er toch weer in en uiteindelijk leidde het toch tot sex. Impulsief zou ik het niet noemen, want ze liep er al een hele week op te azen met dat gekus en telkens in haar ondergoed op de bank zitten enzo.
Maar vorige week ging ik op vakantie, en toen kwam ze de laatste dag wat drinken, ze zou eerst nog bij me blijven slapen, maar opeens had ze een verjaardag van een kennis, en moest ze opééns stipt om 4 uur weg. De dag ervoor had ze al een paar keer gebeld of ik een of ander routeplan wilde zoeken voor een college die bejaarde kennissen uit Arnhem op bezoek kregen die 's Hertogenbosch wilde bezoeken maar die persoon kon zelf niet op internet kijken want die woonde op een camping. Een enorm vaag verhaal, dus ik keek maar weer eens op haar email stiekem. En daar zag ik dat ze contact had met een gast uit Arnhem. Je voelt hem al aankomen. Ik heb die dag niks meer gezegd en ze deed nog gewoon lief tegen me en zoende me zelfs. Ik vroeg zelfs nog of ze met iemand iets had.
Ik kreeg zo'n vermoeden dat ze met die kerel had afgesproken en helemaal niet naar een verjaardag moest, ik ken haar inmiddels goed genoeg. Ik pakte de auto en reed langs haar huis, en haar auto stond helemaal niet voor de deur (ze woont 10 minuten van me vandaan), ze zei echter dat ze eerst naar huis zou gaan.
Ik moést toen gewoon de waarheid weten en ben op goed geluk naar s Hertogenbosch gereden en daar mijn auto geparkeerd. Ik ben de stad ingelopen en ik ben er nog geen 10 minuten en daar zie ik opeens lopen met een wildvreemde gozer, hand in hand! Ik was echt zo kwaad! Ik maakte gelijk een hoop stampij omdat ze me zo enorm had belazerd, dit deed me echt heel veel pijn. Ik zei gelijk waar die kerel bij stond dat we sex hadden gehad de week er voor en ze ontkende dit opeens in alle toonaarde, ik zei tegen haar wat doe je hier? Ze werd opeens superboos op me en zei dat ik moest oprotten en haar met rust moest laten. Die gast was plotseling haar vriend en ik was opeens een stalker die haar al een half jaar lastig liep te vallen, die kerel bij haar ging opeens helemaal flippen en belde de politie, en hij zou zorgen dat ik in de cel zou komen, en die politie kwam nog echt ook!!!! Mijn ex en die eikel liepen weg en ik liep nog een beetje kwaad rond op zo´n pleintje daar. Komt er opeens een politie auto op me af en die mensen beginnen me te ondervragen wat ik daar doe en dat mijn ex en die gast mij willen aangeven voor stalking en dat ik maar weg moest gaan. Ik ben toch superboos naar huis gegaan en in mijn woonplaats mezelf bezat en de volgende dag met barstende koppijn het vliegtuig ingestapt
Het interesseerde me geen ene moer meer toen, nu nog niet, ik heb gewoon een topvakantie gehad.
Het punt is gewoon dat ik vind dat ze me als een stuk vuil heeft behandeld, ze heeft tegen me gelogen, gekwetst, ze heeft de politie op me af laten sturen (leuke beste vriend ben je dan van je ex ) Sinds het voorval heeft ze niks meer van zich laten horen, ik vind het zo laag van haar! Ik snap niet waarom ze zo heeft lopen liegen? waarom wilde ze sex met me 2 weken geleden terwijl ze met die kerel iets had? Ik voelde mezelf zo vies. Die zogenaamde nieuwe vriend bedriegt ze dus net zo goed. Ik keek vandaag op haar mail en daar staan nu allerlei mailtjes naar die kerel en vice versa van ik hou zo ongelooflijk veel van je en je bent de ware enz.. Ik denk dat het met die kerel nu net zo wordt als mijn relatie met mijn ex. Over haar vorige vriend hoorde ik telkens precies hetzelfde als wat ik nu met mezelf mee maak. Ze heeft haar nieuwe manipulatie slachtoffer gevonden.
Ik heb het idee dat je met zo iemand anders mijn ex geen enkele soort relatie kan hebben, zelf nu het uit was wist ze me nog keihard te kwetsen, en me respectloos te behandelen.
Kijk, ik hoef haar nu echt voor geen goud meer terug, wat ze ook doet, dit was echt zo smerig. Ik moet er nog wel eens over nadenken, ik wilde het ook een soort van me afschrijven, ik hoop hier wel op wat serieuze reacties. Ik weet het het is mijn ex en in principe hoef ik me er ook niet meer zorgen om te maken, maar ik vraag me af waarom mijn ex zo'n bizar gedrag vertoont en wat het zou kunnen zijn of waar het aan zou liggen.
Die vier jaar hebben uiteindelijk toch een grote impact op me gehad, zo'n relatie vergeet je ook niet zomaar. Hopelijk is mijn volgende vriendin iemand die zich normaal gedraagd en waar ik echt een serieuze toekomst mee kan opbouwen!
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2007 @ 03:24:40 #2
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_52187496
jemig... dat is inderdaad een flinke lap
:')
pi_52187499
"Hallo" Samenvatting? :x Of iig kopjes/alinea's (Extra enters)
  woensdag 8 augustus 2007 @ 03:27:09 #4
57011 bob_marley
Im A member of A alcoholic fam
pi_52187507
omg heb niet eens zin om het verhaal te lezen maar geloof me niet voor niets is je ex je ex

en de enterknop zit boven de rechter shift knop
what's the difrent between a pizza and a jew?
a pizza doesn't scream when you put it in a oven
pi_52187520
Ze is gewoon heel onzeker over zichzelf dat wil ze compenseren door dure luxe in het oog springende artikelen te kopen, ze vond je vanaf het begin af aan al niet leuk maar was bang om alleen te zijn.
pi_52187527
ik heb het begin gelezen enne het lijkt wel op een bordie ja dat wel
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_52187768
Ik verveelde me en heb het zowaar gelezen ! Ze is gewoon retarded maar lijkt wat op de vriendin van een bekende van mij
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_52187811
Borderline lijkt me sterk hier, maar het is al met al wel een ontzettend sneu persoon. Heel erg vrouwelijk ergens ook (aandachtvragend, bevestigingzoekend en kwijnen in zelfmedelijden), dat soort personen zijn de meest achterbakse van allemaal.

Wees blij dat je er vanaf bent. Die andere gozer zal het inmiddels ook wel bezuren. Wees assertief en denk aan je eigenwaarde; daar denkt namelijk niemand aan voor je. Zelfs niet iemand waarvan je denkt dat die dicht bij je staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2007 04:46:40 ]
pi_52187846
te veel tekst
pi_52187848
mmm.. misschien is het een goed idee om haar mail en dergelijken (uit msn lijst, telefoon, ga zo maar door) gewoon met rust te laten nu je er klaar mee bent? dat lijkt me een stuk prettiger dan me zorgen maken om haar volgende 'vriend'
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  woensdag 8 augustus 2007 @ 05:21:05 #11
59738 ioish
Sem ressaca
pi_52187881
Als je die kerel, haar huidige vriend dus, een plezier wilt doen, stuur dan jouw tekst even door naar hem met een verwijzing naar dit topic. Hij kon immers niet weten wie jij was en gezien haar geschiedenis heeft ze die jongen allerlei verhaaltjes over jou verteld, dus neem het hem niet al te kwalijk. Als die jongen een beetje snugger is dan ziet hij waarschijnlijk wel de overeenkomsten tussen jouw belevenissen en de zijne en kiest hij eieren voor zijn geld. Dan heb je tenminste iemand anders de ellende kunnen besparen die je zelf gehad hebt.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 05:31:56 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_52187892
Ik heet geen Xennia, maar volgens mij heeft die meid echt geen psychische stoornissen, ze is gewoon erg.. ja hoe zal ik het zeggen.. karakterdefect, ja dat is het juiste woord.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_52187963
Nou wees blij dat je er vanaf bent, dat soort pijnlijke types gunnen zichzelf alles en jou niets, ik ken ze. Ze zijn alleen maar aardig als het ze zo uitkomt. Bij de volgende moet je wel opletten en anders gelijk naar buiten trappen, want zo heb ik er drie gehad en ze slopen je met dat gedoe. Ik ben er een vrouwenhater van geworden en daarom moet je jezelf beschermen. Dat rotgevoel slijt, uiteindelijk kun je weer lachen, je leert ze herkennen, maar kijk uit anders zie je ze overal en dat is de erfenis. Bescherm vooral jezelf !
pi_52187991
quote:
Ik kwam hier regelmatig achter doordat ze veel leugentjes vertelde en ik merkte dat de verhalen dan niet klopte. Dan keek ik stiekem in haar telefoon of e-mail en kwam er zo achter dat ze hier weer mee bezig was.
Verder dan dat ben ik niet eens gekomen......
Zij liegt en jij verbreekt haar privacy. En dat al sinds het begin van de relatie.

Tip voor je volgende relatie: Zodra je de neiging hebt haar EMail of telefoon te bekijken: Maak het uit! Een relatie moet gebaseerd zijn op vertrouwen. Als dat vertrouwen er niet is (met of zonder reden) kun je beter kappen.
pi_52188041
TS, gewoon alles "verbranden" en vergeten! Die ex van je ga je echt nooit meer snappen, het is doodzonde van de tijd om de verklaring te zoeken waarom ze deed en doet wat ze doet.

Belangrijker is om in de spiegel te kijken hoe je dit hebt kunnen laten gebeuren. Je hebt je schijnbaar flink laten manipuleren, je bent er in alle liefde ingetuind. Werk aan jezelf en laat nooit meer een partner over je heen walsen.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_52188046
Whehe, heeft iemand dit nou nog echt helemaal gelezen ook?
Niet uit Galilea
  woensdag 8 augustus 2007 @ 07:53:36 #17
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_52188223
Liefde maakt blind, dat is wel weer duidelijk.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_52188935
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 07:11 schreef Judas.Iskariot het volgende:
meld!

maar, wat zag je in haar waarom je van haar hield eigenlijk
deze meid spoort duidelijk niet, wees maar blij dat je er van af bent
pi_52189023
quote:
Ja.

Tot en met de vierde alinea herkende ik m'n ex hier ook in (tot dat gat-in-de-hand-verhaal) Daarna wordt het echt bizar. Dat vrouwen tot zoiets in staat zijn, snap ik echt niet. En ja, ze is idd niet in orde.

Één voordeel: je hebt iig een behoorlijk stuk eelt op je ziel.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 09:27:28 #20
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_52189427
Wat een verhaal!!! (Jep, heulemaal gelezen!)

Wees maar blij dat je daar vanaf bent!
Zo'n manipulerend sletterig stuk vreten
is gewoon slecht voor de maatschappij!
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 09:41:42 #21
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_52189718
Helemaal gelezen

Wat een ongelovelijk klotewijf. Het is wellicht erg cliche, maar liefde maakt inderdaad blind. Ik heb gelukkig nooit in zo'n situatie gezeten, maar zo'n manipulerende heks kan je het beste zo snel mogelijk uit je hoofd zetten (lukt nooit helemaal, I know).
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_52192447
Creepy verhaal. Ik zou er totaal geen enkele energie meer in steken en het als een afgesloten hoofdstuk beschouwen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_52192804
Hoe heb je het zo lang nog uitgehouden zeg.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_52196718
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 07:53 schreef MetalMessiah het volgende:
Liefde maakt blind, dat is wel weer duidelijk.
En ellenlange stukken tekst.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:09:31 #25
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_52197058
je ex is een kkhoer en verdient 6 planken... wat een wijf!
Ben blij dat je er vanaf bent kerel en laat nooit weer van je horen...
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:18:49 #26
172358 oddman
Introspecteur
pi_52197352
quote:

That said,

Ze moet wel érg lekker / goed in bed geweest zijn.

Of je hebt geen standaarden, dat kan ook.
Sheesh, wat een horrorverhaal. Hoe was je oko al weer voor haar gevallen?
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_52197944
Jemig wat een verhaal.

Je bent beter af als je van haar af bent. Onzeker, impulsief, onverantwoordelijk, en jij moet compenseren voor alle negatieve eigenschappen. En als je er iets van zegt wordt het meteen teruggekaatst met 'jij bent zeker Mr Perfect' . Met andere woorden: ook nog geen kritiek kunnen hebben.
Je bent beter af zonder haar.

Wat wél geldt is dat je een sukkel bent om nadat het eindelijk uit was, haar nog te gaan controleren en te verwachten dat ze ineens betrouwbaar was geworden en met niemand anders uit zou gaan.
Je had haar gewoon moeten laten vallen. Of ze tegen je zegt dat ze met anderen gaat of niet is niet meer jouw zaak. Het is over en uit, dus moet zij doen wat ze zelf goed vindt.
pi_52198208
Volgens mij is dat wicht echt helemaal gek, en hoe ben je in hemelsnaam zo lang bij haar gebleven?
Je moet haar gewoon vergeten en als ze ooit nog contact met je opneemt. gewoon zeggen dat ze moet oprotten en voor de rest totaal negeren.
pi_52198390
Tering he. Ik heb het helemaal gelezen maar dit is wel het ergste ex-verhaal wat ik in mijn 6 jaar op fok gelezen heb rofl. Wat heb jij een geduld zeg, niet normaal.
quote:
Maar toch hield ik ontzettend veel van haar, ik vond het raar van mezelf, want ik ergerde me aan veel dingen, het was gewoon een gevoel.
Ze wist me altijd goed te manipuleren dat ik me uiteindelijk over veel dingen schuldig ging voelen, ik was (dacht ik althans) wel gelukkig met haar, maar ik leefde altijd met een opgejaagd gevoel, ik moest de hele dag door dingetjes voor haar doen (boodschapjes e.d.) en als ik dan iets vergat werd ze weer gelijk kwaad. Als we dan weer eens ruzie hadden zei ze telkens dat ik haar gebruikte als een slet omdat ik haar volgens haar alleen maar goed vond voor de sex en dat ik haar daarna als oud vuil behandelde. Vervolgens moest ik dan weer 100x zeggen dat het niet zo was.
Hier had ik zelf er al mee opgehouden.

Zij moet gewoon zelf een keer flink op der bek gaan, een schop onder der reet krijgen. Wat denkt ze wel niet. Geen aandacht meer aan besteden, gewoon compleet negeren dat wijf. Typisch gevalletje wat geen verantwoordelijkheid kent, alles naar haar hand wil hebben staan en denkt dat de wereld van haar is. Laat der lekker oppleuren ofzo

Liefde maakt blind ja.
quote:
Wat wél geldt is dat je een sukkel bent om nadat het eindelijk uit was, haar nog te gaan controleren en te verwachten dat ze ineens betrouwbaar was geworden en met niemand anders uit zou gaan.
Je had haar gewoon moeten laten vallen. Of ze tegen je zegt dat ze met anderen gaat of niet is niet meer jouw zaak. Het is over en uit, dus moet zij doen wat ze zelf goed vindt.
Dat ja, waarom haar volgen in de stad? Laat der lekker gaan ofzo, teringwijf.
Lambo of Rekt
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:02:24 #30
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_52198692
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 03:23 schreef Michaelangelo2005 het volgende:
Het punt is gewoon dat ik vind dat ze me als een stuk vuil heeft behandeld, ze heeft tegen me gelogen, gekwetst
Mwah, dude, je laat het allemaal ook wel gebeuren hè?
quote:
Hopelijk is mijn volgende vriendin iemand die zich normaal gedraagd en waar ik echt een serieuze toekomst mee kan opbouwen!
Kweek dan eens wat ballen, je gaat toch geen 100 keer je excuses aanbieden voor iets wat niet eens een probleem is omdat je vriendin zo koppig is?

Er is leuk koppig (mijn vriendinnetje bijvoorbeeld ) en er is irritant koppig. Bij de eerste variant heb je er geen ruzie over en heeft je vriendin zelf ook wel door dat ze misschien niet helemaal redelijk was, bij de 2e krijg je jouw verhaal. Maar je laat het zelf ook wel gebeuren. Door iedere keer toe te geven aan haar wensen van 100 keer excuses aanbieden en wat al niet, laat je ontieglijk over je heen lopen. Vind je het gek dat ze je leven zo onder controle had, jij liet je kennelijk maar al te graag 'leiden' (of manipuleren, wat je wil).

Sowieso, als je dat soort trucjes uit moet halen om de vrede te bewaren, moet er toch een belletje gaan rinkelen dat dit niet helemaal normaal is?!
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
pi_52198758
ze is heus niet de enige ex- met een psychische stoornis

dat je het nog zo lang vol hield ;o
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:07:16 #32
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_52198838
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:18 schreef oddman het volgende:

[..]

That said,

Ze moet wel érg lekker / goed in bed geweest zijn.

Of je hebt geen standaarden, dat kan ook.
Sheesh, wat een horrorverhaal. Hoe was je oko al weer voor haar gevallen?
Ik heb niet eens alles gelezen, maar als gevolg van de flarden die ik wel gelezen heb dacht ik exact hetzlefde als oddman Pas op, want volgens mij zijn er nog legers van zulke dames.

'T gekke is dat juist die vrouwen vaak met van die goedzakken van mannen relaties hebben )of misschien is dit wel niet toevallig ) Die vriendjes snap ik dan ook weer niet, eigenlijk. Das bijna ook een soort van stoornis; aan 'zoiets' blijven plakken.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_52199799
quote:
"..... " Het punt is gewoon dat ik vind dat ze me als een stuk vuil heeft behandeld, "....."
Fout! Jij hebt je als een stuk vuil laten behandelen!
Ik hoop maar dat je er veel van geleerd hebt en niet weer dezelfde fouten begaat.
Het zijn altijd de Kipjes die achter de Miepjes aanlopen en niet andersom :P
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:43:21 #34
172358 oddman
Introspecteur
pi_52199825
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:07 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Ik heb niet eens alles gelezen, maar als gevolg van de flarden die ik wel gelezen heb dacht ik exact hetzlefde als oddman Pas op, want volgens mij zijn er nog legers van zulke dames.

'T gekke is dat juist die vrouwen vaak met van die goedzakken van mannen relaties hebben )of misschien is dit wel niet toevallig ) Die vriendjes snap ik dan ook weer niet, eigenlijk. Das bijna ook een soort van stoornis; aan 'zoiets' blijven plakken.
Hmpf. Had ik dus niet eens het hele ding hoeven lezen .
Ach, als je aa 'zo iets' blijft plakken, heb je het dan niet verdiend?
Goed van TS trouwens dat hij het wel los heeft kunnen laten. Jammer van de stuiptrekkingen, maar goed dat het voorbij is.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_52200154
hoe heb je dit in hemelsnaam 4 jaar volgehouden? eerste relatie of zo?
pi_52201451
Michaelangelo2005 needs a HIV test.
pi_52203440
Lijkt wel borderline ja Maar wat maakt jou dat uit? Het is je ex...
Niet zo netjes dat je haar geslagen hebt
pi_52204535
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 17:54 schreef HeaRt_woRm het volgende:
waarom niet ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:24:03 #39
57011 bob_marley
Im A member of A alcoholic fam
pi_52205615
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

waarom niet ?
ze heeft er niks van geleerd
hij sloeg waarschijnlijk niet hardt genoeg
what's the difrent between a pizza and a jew?
a pizza doesn't scream when you put it in a oven
pi_52205690
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:24 schreef bob_marley het volgende:

[..]

ze heeft er niks van geleerd
hij sloeg waarschijnlijk niet hardt genoeg
inderdaad, als zij achterlijk gaat doen dan sla je haar toch?
pi_52205737
Ik had er al een paar jaar eerder het ziekenhuis ingeschopt. Godschrisctus, wat een mens.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:34:24 #42
185631 Guncta
En un momento dado
pi_52205953
Is er een kleine samenvatting ergens te vinden/kan geven, zodat ik de tekst scannend lan lezen?

Ben best wel nieuwsgierig, maar wil mezelf niet overgeven aan die emotie..
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_52206082
om je vraag in de TT te beantwoorden: NEE
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:41:07 #44
81237 releaze
best of both worlds
pi_52206197
Neh, geen psychische stoornis, maar ze zit niet lekker in dr vel.
ze heeft de buitenwereld nodig om een gevoel van zelfwaardigheid te krijgen, maar ze gaat iedere keer, overal op dr bek. bij jou, bij andere jongens, op school, op dr werk ... ziet niet in dat het van binnenuit moet komen. maar als ik het zo zie is het nog een jonge meid.. 21, 22? Komt denk ik wel op dr pootjes terecht. zal altijd zo d'r buien houden, maar die gaat genadeloos hard tegen de lamp aanlopen binnen nu en een paar jaar.

ohwell.
pi_52206453
Ik zag releaze bij de laatste reactie op het subforum, ik denk nu komt me toch een lap tekst Valt nog mee, maar ze heeft wel gelijk.
Lambo of Rekt
pi_52211845
Moet zeggen dat jouw reactie ook niet geheel normaal is. Voor de rest snap ik 't écht niet dat jullie überhaupt zo lang bij elkaar zijn geweest
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_52213060
Die meid is eng
pi_52214782
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 05:31 schreef Maanvis het volgende:
Ik heet geen Xennia, maar volgens mij heeft die meid echt geen psychische stoornissen, ze is gewoon erg.. ja hoe zal ik het zeggen.. karakterdefect, ja dat is het juiste woord.
Hoi.

Ik verveelde me zowaar zo erg dat ik deze onleesbare lap heb gelezen en wat er mis is met je ex? Interessanter is de vraag wat er mis is met jou, dat je het zo ver hebt laten komen, zo veel getolereerd hebt, zij zo vaak over jouw grenzen heeft kunnen walsen en er zelfs nog voor kon zorgen dat jij degene was die zich schuldig voelde.

Haar gedrag is bepaald niet goed te praten en gaat veel te ver, maar een relatie is natuurlijk altijd een dynamisch proces. In dit geval is er 1 die zich onhebbelijk gedraagt, maar dat kan alleen zo ver komen omdat er ook 1 is die dit toelaat.
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 17:54 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Pff, zij heeft het echt verdiend
pi_52215944
Wat een eng kind
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:31:07 #50
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52216297
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 03:23 schreef Michaelangelo2005 het volgende:Die vier jaar hebben uiteindelijk toch een grote impact op me gehad, zo'n relatie vergeet je ook niet zomaar. Hopelijk is mijn volgende vriendin iemand die zich normaal gedraagd en waar ik echt een serieuze toekomst mee kan opbouwen!
[samenvatting]Relatie uit, hoe kan ik mn ex nog ff een trap na verkopen[/samenvatting]

Nee ze heeft geen borderline, karakterdefect is inderdaad een betere omschrijving. JIj echter bent een ander verhaal. Niet alleen controleer jij dr (Ja ik heb het hele huilverhaal gelezen) maar zelfs ALS HET UIT IS breek je nog in dr mail, en controleer je dr MSN. Jij hebt een serieus probleem. Niet alleen is het crimineel wat je doet, en dan bedoel ik niet post hier op FOK, maar met welk recht meen jij dat jij iemand zo vreselijk zwart kan maken onder het mom van 'misschien is ze ziek'. Wat zij ook uitspookte in jullie relatie, enige vorm van respect voor haar eigen ruimte en prive leven heb jij niet. Wachtwoorden. brief- en telefoongeheim bestaan niet voor niets.
En ja, als je dr email lesst stalk je dr eikel, nee sukkel.

Ik ben erger dan Xennia, ik ben erger dan Xennia, en het ook niet met dr eens
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:36:35 #51
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52216442
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:46 schreef Xennia het volgende:

Pff, zij heeft het echt verdiend
Als zij al iets gedaan heeft van wat TS schrijft, dan nog verdient zij geen klap. Het is niet moeilijk hoor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan me de impuls goed voorstellen, maar mishandelen is een nobrainer:klap is einde oefening.

En omdat lezen moeilijk blijkt, he Xennia, SLAAN IS VOOR NIEMAND OOIT EEN OPTIE. Behslve bij direct levensgevaar, maar dat is niet aande oder
dus voor de goede orde:
JE SLAAT NIET!!!!!

Duidelijk nu Xennia

[ Bericht 16% gewijzigd door Inekris op 09-08-2007 02:19:31 (Aangepast aan tekstbegripnivo van FOK) ]
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:37:08 #52
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52216467
Ik heb het grotendeels gelezen, en ben het met je eens dat het niet klopt. Lekker laten gaan dus.

Maar gast, laat het los! Naar haar huis rijden, naar Den Bosch volgen, etc. lijkt wel erg stalkerig. Mijn tip, verbreek al het contact en klaar. Mocht je d'r in de stad/dorp tegenkomen dan kan je d'r altijd groeten maar meer niet. Je hebt er toch niets aan!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_52216555
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:36 schreef Inekris het volgende:
Als zij al iets gedaan heeft van wat TS schrijft, dan nog verdient zij geen klap. Het is niet moeilijk hoor
En zij mag hem wel slaan en het bloed onder de nagels vandaan halen?
Een hoogst ongezonde relatie is het zo wel, ieder weldenkend mens had natuurlijk al lang de stekker uit de relatie getrokken.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 02:16:45 #54
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52218090
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:39 schreef Xennia het volgende:

[..]

En zij mag hem wel slaan en het bloed onder de nagels vandaan halen?
Een hoogst ongezonde relatie is het zo wel, ieder weldenkend mens had natuurlijk al lang de stekker uit de relatie getrokken.
Nee lieverd, als je het goed gelezen hebt staat er slaan is einde oefening, niet als HIJ slaat is eiden oefening. Tuurlijk mag zij niet slaan.
1
2
3
<?php
[u][b]Slaan is geen optienooitever. [/b][/u]
?>
(ok bij noodweer, maar dat niet aan de orde,
Ja bloed onder de nagels vandaan halen, zonder geweld is geen issue. Waar er twee vechten hebben er drie schuld. slaan is van een onovertrefbare orde in relaties.

Dus slaan gebeurt niet. waar staat overigens dat zij wel mag slaan?
En

Blond zeker

[ Bericht 20% gewijzigd door Inekris op 09-08-2007 02:23:22 ]
pi_52221212
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:41 schreef releaze het volgende:
Neh, geen psychische stoornis [...]
ze heeft de buitenwereld nodig om een gevoel van zelfwaardigheid te krijgen, maar ze gaat iedere keer, overal op dr bek. bij jou, bij andere jongens, op school, op dr werk ... ziet niet in dat het van binnenuit moet komen.
[...] zal altijd zo d'r buien houden, maar die gaat genadeloos hard tegen de lamp muur aanlopen binnen nu en een paar jaar.
Goede analyse!

Al blijft het natuurlijk een probleem dat ze altijd anderen de schuld geeft als zij weer met haar kopske tegen de muur loopt.
pi_52221863
Met haar word je niet gelukkig. goedzo dat het je ex is.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_52224340
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 03:23 schreef Michaelangelo2005 het volgende: Ook ging ze vaak op dating sites jongens zoeken en daar vervolgens mee chatten en bellen. Ik kwam hier regelmatig achter doordat ze veel leugentjes vertelde en ik merkte dat de verhalen dan niet klopte. Dan keek ik stiekem in haar telefoon of e-mail en kwam er zo achter dat ze hier weer mee bezig was.
Liegen is verkeerd en elkaar controleren is verkeerd.
Zij mag dan niet helemaal lekker zijn maar jij bent dat ook zeker niet. Anderen controleren is helemaal not done zelfs als je diegene van leugens verdenkt. Iemands telefoon controleren is NIET goed te praten.
Groot gelijk dat je nou van haar af bent en weees nou ff de verstandigste door je fouten toe te geven en daar aan te werken.
---Grtz---------Spacehamster--&gt;
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_52224416
jesus met zo'n vriendin zou ik ook controleren hoor! Hij heeft niks fout gedaan.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_52224724
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:22 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Liegen is verkeerd en elkaar controleren is verkeerd.
Zij mag dan niet helemaal lekker zijn maar jij bent dat ook zeker niet. Anderen controleren is helemaal not done zelfs als je diegene van leugens verdenkt. Iemands telefoon controleren is NIET goed te praten.
Groot gelijk dat je nou van haar af bent en weees nou ff de verstandigste door je fouten toe te geven en daar aan te werken.
Volkomen nonsens. Als iemand onverbeterlijk liegt heb je geen andere keuze dan stiekem iets te gaan controleren.

Zat je fout, dan was het inderdaad een stomme beslissing om te gaan controleren en ben je fout bezig.

Maar kom op zeg, tegen een huichelachtige liegende partner mag je best onortodoxe middelen inzetten om de leugens door te prikken, en even in het mobieltje kijken is een van de weinige keuzes die je dan nog hebt.

Ik heb nog nooit in het mobieltje van mijn partner of iemand anders gekeken gelukkig. Maar het is pure rijkdom dat ik nooit aanleiding heb gehad om zoiets te hoeven doen. TS heeft groot gelijk. In een specifiek geval als dit is iemand telefoon controleren niet alleen prima goed te praten, maar ook een van de weinige middelen die je hebt om de waarheid te achterhalen.
pi_52224920
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:22 schreef Spacehamster het volgende:
[bladibla] Iemands telefoon controleren is NIET goed te praten.
Jij draait het op precies dezelfde manier om als zijn vriendin.
De fout komt uiteindelijk bij hem te liggen (en hij moet dat maar toe gaan geven en eraan gaan werken) maar zij is begonnen, lieverd.

Wat jij toepast is een veelgebruikte techniek om dingen om te draaien.
Eerst geef je snel, in één regel toe dat het gedrag van de vriendin niet klopt. Daarna beschouw je dat als een afgesloten hoofdstuk, en beschouw je het gedrag van TS op zich dus niet in context.
En daarmee trek je zijn acties uit het verband. Want controleren zonder aanleiding is een absolute no-no. Dat voelt iedereen wel aan.

Maar je rukt het wel uit zijn verband. Want controleren mèt sterke aanleiding is helemaal niet fout. Dat is gewoon dom als je het niet doet.
Je kunt zijn controle niet los zien van haar onbetrouwbaarheid.

Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me.

[ Bericht 23% gewijzigd door mgerben op 09-08-2007 13:01:57 ]
pi_52224984
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 02:16 schreef Inekris het volgende:

[..]

Nee lieverd, als je het goed gelezen hebt staat er slaan is einde oefening, niet als HIJ slaat is eiden oefening. Tuurlijk mag zij niet slaan.
[ code verwijderd ]

Ja bloed onder de nagels vandaan halen, zonder geweld is geen issue. Waar er twee vechten hebben er drie schuld. slaan is van een onovertrefbare orde in relaties.

En

Blond zeker
Er staat anders wel dat zij al eerder sloeg en spuugte.
quote:
...
Zelf heeft ze mij ook wel eens een klap gegeven in mijn gezicht of op me gespuugd of me uitgescholden voor klootzak teringlijer lul enz. Ik heb haar nooit uitgescholden en altijd zo netjes mogelijk proberen te blijven. Maar soms werd ik er zo moedeloos van.. ik wilde dat ze veranderde maar het lukte gewoon niet.
...
Beetje onnozel om dan TS moreel de les te gaan zitten lezen in dit topic.

Eigen frustratie op TS aan het projecteren zeker? En je blonde haar donker geverfd?
pi_52225280
pi_52230285
quote:

[..]

[ code verwijderd ]

En

Blond zeker
1). je hoeft niet zo'n denigrerend toontje tegen me aan te slaan
2). ik zeg alleen dat als zij slaat hij dat zeker niet hoeft te pikken en hij kan kiezen tussen terugslaan of de relatie beeindigen. Ik voeg zelfs nog toe dat een dergelijke ongezonde relatie met geweld sowieso beter beeindigd kan worden.
3). drs blond voor jou
pi_52230373
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:35 schreef Roquefort het volgende:
Volkomen nonsens. Als iemand onverbeterlijk liegt heb je geen andere keuze dan stiekem iets te gaan controleren.
Waarom zou je in een relatie willen zitten met een onverbeterlijk leugenaar die je alleen maar kan wantrouwen?
Serieus, onbegrijpelijk dat zo veel mensen in een dergelijke kut-relatie blijven zitten.
pi_52232122
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef Xennia het volgende:

[..]

Waarom zou je in een relatie willen zitten met een onverbeterlijk leugenaar die je alleen maar kan wantrouwen?
Serieus, onbegrijpelijk dat zo veel mensen in een dergelijke kut-relatie blijven zitten.
Mee eens inderdaad.

Maar om de leugens te kunnen betrappen moet je toch wel minimaal eens je eigen norm opzij zetten en telefoongluren of iets.

Maar nogmaals, ik kies partners die mij geen aanleiding geven, ik heb nog nooit ook maar een seconde behoefte gehad om zelf in iemands telefoon, of email of wat dan ook te kijken.
(Waarom delen mensen hun wachtwoorden ueberhaupt?!)
Maar ik kan me wel inleven in het verhaal van Tokkie TS.
pi_52233359
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:39 schreef Roquefort het volgende:
Mee eens inderdaad.

Maar om de leugens te kunnen betrappen moet je toch wel minimaal eens je eigen norm opzij zetten en telefoongluren of iets.
Betrappen is niet meer nodig, wanneer je iemand zodanig wantrouwt heeft wat mij betreft de relatie al geen zin meer.
pi_52234126
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:39 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Maar nogmaals, ik kies partners die mij geen aanleiding geven, ik heb nog nooit ook maar een seconde behoefte gehad om zelf in iemands telefoon, of email of wat dan ook te kijken.
Zulke partners kies je niet zo even. Ik had ook nooit behoefte om alles te checken. Je kan iemand vertrouwen omdat je nooit rare dingen merkt aan hem/haar. Je denkt zeker te weten dat ze zich gedraagd, want je hoort nooit dat ze sletterig doet als je er niet bij ben, ze lijkt eerlijk, totdat het een aantal maanden uit is. Dan durven meerdere mensen uit haar omgeving die haar kennen je de waarheid inene te vertellen, je komt er langzaam achter waarom ze toch zo graag alleen uit wou, want dan blijkt het dat toen jullie nog wat hadden, ze toch wel erg losjes was en altijd veel interesse had voor andere jongens in de kroeg, door veel om ze heen te hangen en ze zelfs te zoenen als ze dronken was.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:56:22 #68
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52244361
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:44 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Er staat anders wel dat zij al eerder sloeg en spuugte.
En dus had TS de steker er uit moeten trekken. Simpel. Ben overigens wel benieuwd naar het verhaal van de schandalige ex inmiddels. Tis een beetje raar dat de ene FOKKER in een topic wordt wordt afgebrand omdat zij nare dingen over de ex zegt, en de ander wordt bijna heilig verklaard.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:59:06 #69
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52244431
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:38 schreef Xennia het volgende:

[..]

1). je hoeft niet zo'n denigrerend toontje tegen me aan te slaan
Hoeft niet, maar het mag wel, ergo doe ik het. Als jij goed gelezen had had jij die opmerking niet geplaatst, ergo was die ook denigrerend. En tenslotte, lezen is een keuze
quote:
2). ik zeg alleen dat als zij slaat hij dat zeker niet hoeft te pikken en hij kan kiezen tussen terugslaan of de relatie beeindigen. Ik voeg zelfs nog toe dat een dergelijke ongezonde relatie met geweld sowieso beter beeindigd kan worden.
Nee, hij heeft een keus oprotten, slaan is onacceptabel, terugslaan ook
quote:
3). drs blond voor jou
Dan wordt het wel Meneer en u en hoogweledelgeleeerde voor je, aan jou de keus
pi_52244583

[ Bericht 100% gewijzigd door mgerben op 10-08-2007 00:05:17 ]
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:20:05 #71
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52244986
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef Xennia het volgende:

[..]

Serieus antwoord.
Mensen, en vaak zijn het vrouwen, blijven in zo een misbruiksrelatie als TS schetst zitten omdat de keus simpel is. Uit de relatie stappen is voor hen niet kiezen voor zichzelf, maar voor een onbekende, en wellicht ongewenste, situatie. De angst voor het onbekende, een situatie zonder relatie, ook wel alleengaand genoemd, is zo groot, dat de negatieve kanten van de relatie voor lief worden genomen. TS zegt dat eigenlijk zelf ook; hij wou niet dat de relatie uitging. Er is, zeker op gebied van slachtoffers van huiselijk geweld veel onderzoek over gedaan en veel over bekend.

(Nee, ik geloof TS nog steeds niet, het is een krom verhaal en er is geen enkele reden om zijn ex zo door het slijk te halen en dan bovendien ook nog een amateurdiagnose graag bevestigd willen zien. Mensen die ziekelijk aan een relatie hangen doen dat, in de valse hoop hun relatie weer leven in te blazen).

Nu ik toch bezig ben om een serieus antwoord in elkaar te flansen nog even dit. De stelling dat TS het volste recht heeft om in de mail van zijn ex te neuzen, of in haar telefoon, gaat uit van een romantisch beeld van relaties. Relaties waarin partners elkaar volkomen vertrouwen, elkaar alles vertellen en waarin het koppen als paar meer is dan de som der delen. Iedereen zoekt zo een symbiotische en samensmeltende relatie. Is die relatie er eenmaal, dan is de noodzaak voor het neuzen in de ander zijn of haar privé-zaken niet meer nodig. De paradox is eigenlijk, op het moment dat je zoiets gaat doen, onafhankelijk of je partner achter je rug om met anderen foezelt (mooi woord toch eigenlijk) is de romantische ideaal relatie verdwenen. Het is wel degelijk een ernstiger kwetsende handeling dan vreemdgaan. Bij vreemdgaan, hoe moreel abject men dat ook vindt, respecteer je in ieder geval de prive ruimte van de partner. Bij het kijken in de mail en de telefoon maak je een rechtstreekse inbreuk op de privé-sfeer van je partner. Hoe erg het je partner ook mag zijn, een aanranding van de privé-sfeer is nimmer goed te praten. TS gooit het nog een stapje verder. Zelfs nadat de, romantisch duidelijk verre van ideale, relatie is verbroken, heeft hij voor zichzelf nog een moreel excuus om inbreuk te blijven maken op haar privé-sfeer; zij is ziek en heeft hulp nodig.

Op het moment heb ik zo een stel in mn vrienden kring. Hem heb ik zopas uit mn zwarte boekje gebonjourd, juist omdat hij de privé-sfeer van zijn ex, onder andere door het lezen van haar mail, het controleren van haar telefoongesprekken (handig joh die gespecificeerde rekeningen online tegenwoordig), en zelfs is overgegaan tot het onderscheppen van haar ouderwetse post. Mensen die die acties ondernemen scoren bij mij in de categorie aanranders en verkrachters. Macht, niets anders dan macht, over hun slachtoffer, met de beste bedoelingen, willen zij uitoefenen, en als de ander de mogelijkheid tot macht uitoefenen verbreekt, cq. de relatie verbreekt, dan gaan zij nog een stapje verder. Zij die TS verdedigen moeten daar eens even flink over nadenken. Natuurlijk kan ik mij de situatie van TS goed voorstellen, en zelfs inleven. Maar de ongehoorde brutaliteit om zijn eigen wangedrag te rechtvaardigen en niet als wangedrag te benoemen gaat natuurlijk mijlen en mijlen te ver.

Gelet op de steun die TS krijgt, vindt ik dat Mickey86 uit dit topic op haar minst dan enig eerherstel hoort te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Inekris op 10-08-2007 00:24:00 (Eerst corrigeren dan publiceren eikel) ]
pi_52245420
Hihi, grappig, jullie waren beiden verknipt volgens mij.
pi_52247275
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:42 schreef mgerben het volgende:

[..] blablabla

Maar je rukt het wel uit zijn verband. Want controleren mèt sterke aanleiding is helemaal niet fout. Dat is gewoon dom als je het niet doet.
Lulkoek. Als je dat doet dan heb je het al te ver laten komen.
Op het moment dat het wantrouwen zo groot is dat het ondragelijk wordt moet je gewoon de relatie beeindigen.
Met stiekem controleren verlaag je jezelf alleen maar tot een zeer laag niveau. Je bereikt er helemaal niets constructiefs mee.
Wat maakt het uit voor de relatie of je iemand terecht of onterecht wantrouwd? Wantrouwen is wantrouwen.
Een relatie werkt alleen maar als je elkaar vertrouwd. Als dat vertrouwen er niet is dan helpt niets meer om het nog werkende te krijgen.
Wantrouwen heeft geen plaats in een relatie. Het is het ultieme teken dat de relatie niet werkt.

Dat is het grote probleem met alle problematische relaties: ze worden niet op tijd beeindigd.
pi_52326227
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 02:25 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Lulkoek. Als je dat doet dan heb je het al te ver laten komen.
Op het moment dat het wantrouwen zo groot is dat het ondragelijk wordt moet je gewoon de relatie beeindigen.
Met stiekem controleren verlaag je jezelf alleen maar tot een zeer laag niveau. Je bereikt er helemaal niets constructiefs mee.
Wat maakt het uit voor de relatie of je iemand terecht of onterecht wantrouwd? Wantrouwen is wantrouwen.
Een relatie werkt alleen maar als je elkaar vertrouwd. Als dat vertrouwen er niet is dan helpt niets meer om het nog werkende te krijgen.
Wantrouwen heeft geen plaats in een relatie. Het is het ultieme teken dat de relatie niet werkt.

Dat is het grote probleem met alle problematische relaties: ze worden niet op tijd beeindigd.
Dit is allemaal helemaal correct ... behalve dat het alleen academisch correct is en niet in de echte wereld toepasbaar is.

Voorbeeldje. Stel je voor: Je vraagt de telefoon van je vriend te leen om iemand te bellen, je drukt op het groene knopje en je ziet als laatst gebeld nummer 'marloes' staan, zijnde de naam van zijn ex-vriendin - waarvan hij zegt dat-ie haar al 6 maanden niet meer gesproken heeft.
Natuurlijk vraag je waarom hij die gebeld heeft, en er komt een onsamenhangend verhaal uit.

Op dat moment ben je al wantrouwig.
Dus volgens jouw redenering moet je het dan ter plekke uitmaken.
Toch?
pi_52326563
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:19 schreef mgerben het volgende:
en er komt een onsamenhangend verhaal uit.

Toch?
Als er onsamenhangende verhalen uit komen over zijn (of haar) ex tevoorschijn komt kan er inderdaad maar beter heldere uitleg zijn.... Zeker als er al een duidelijke leugen over geweest is (dat hij haar al een half jaar niet gesproken heeft)....

Maar het kan NOOIT reden zijn om zijn mail te gaan checken of daar nog meer over zijn ex in staat... Of zijn SMSjes door te gaan lopen..... Het kan hooguit reden zijn om hem eens heel serieus te vertellen dat hij met eerlijkheid een stuk meer bereikt dan met bewijsbare leugens.
  maandag 13 augustus 2007 @ 14:19:54 #76
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52329413
quote:

Voorbeeldje. Stel je voor: Je vraagt de telefoon van je vriend te leen om iemand te bellen, je drukt op het groene knopje en je ziet als laatst gebeld nummer 'marloes' staan, zijnde de naam van zijn ex-vriendin - waarvan hij zegt dat-ie haar al 6 maanden niet meer gesproken heeft.
Natuurlijk vraag je waarom hij die gebeld heeft, en er komt een onsamenhangend verhaal uit.

Toch?
De logica gaat niet op. Er hoeft helemaal geen sprake te zijn wantrouwen hier. Het is raar en onsamenhangend, maar er hoeft in het geheel geen sprake te zijn van wantrouwen. Dat jij dat er meteen ingooit zegt meer over jou, dan over de situatie.

Verder is er natuurlijk een levensgroot verschil tussen iets meekrijgen, per ongeluk achterkomen, en op zoek gaan naar, actief een wantrouwen voeden dus.
pi_52330262
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:19 schreef Inekris het volgende:
Verder is er natuurlijk een levensgroot verschil tussen iets meekrijgen, per ongeluk achterkomen, en op zoek gaan naar, actief een wantrouwen voeden dus.
pi_52331661
quote:
Natuurlijk vraag je waarom hij die gebeld heeft,
Ik vind het helemaal niet natuurlijk om dat te vragen. Het gaat me immers geen zak aan.
quote:
en er komt een onsamenhangend verhaal uit.
Het gaat me gewoon geen fsck aan. Alleen al door het te vragen geef ik aan dat ik verantwoording van hem verwacht wat alleen maar kan betekenen dat ik hem wantrouw. De reactie op wantrouwen is wantrouwen. Iemand die wantrouwende vragen stelt kun je geen goede antwoorden geven want ieder antwoord wordt toch gewantrouwd.
quote:
Toch?
Inderdaad. Iemand die zo snel wantrouwig is en zo weinig respect heeft voor anderen dat hij/zij het in diens arrogante kop haalt te denken dat hij/zij die ander ter verantwoording mag roepen....is niet mentaal volwassen genoeg voor een relatie.

Wantrouwige mensen denken veel te gauw dat als ze bedonderd worden dat het einde van de wereld is en iedereen hun zal uitlachen.
Maar in werkelijkheid, als je bedonderd wordt dan maakt alleen degene die ontrouw is zichzelf belachelijk.
pi_52331723
TS, jij en je ex waren elkaar waard.
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:48:36 #80
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52332062
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:41 schreef releaze het volgende:
Neh, geen psychische stoornis, maar ze zit niet lekker in dr vel.
ze heeft de buitenwereld nodig om een gevoel van zelfwaardigheid te krijgen, maar ze gaat iedere keer, overal op dr bek. bij jou, bij andere jongens, op school, op dr werk ... ziet niet in dat het van binnenuit moet komen. maar als ik het zo zie is het nog een jonge meid.. 21, 22? Komt denk ik wel op dr pootjes terecht. zal altijd zo d'r buien houden, maar die gaat genadeloos hard tegen de lamp aanlopen binnen nu en een paar jaar.

ohwell.
Denk je? ik ken zo iemand en die is inmiddels alweer vijftig.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:49:49 #81
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52332113
quote:

[..]

[ code verwijderd ]

En

Blond zeker
Ik vind slaan wel lekker eigenlijk.
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:53:34 #82
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52332220
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:35 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Zat je fout, dan was het inderdaad een stomme beslissing om te gaan controleren en ben je fout bezig.

Maar kom op zeg, tegen een huichelachtige liegende partner mag je best onortodoxe middelen inzetten om de leugens door te prikken, en even in het mobieltje kijken is een van de weinige keuzes die je dan nog hebt.

Ik heb nog nooit in het mobieltje van mijn partner of iemand anders gekeken gelukkig. Maar het is pure rijkdom dat ik nooit aanleiding heb gehad om zoiets te hoeven doen. TS heeft groot gelijk. In een specifiek geval als dit is iemand telefoon controleren niet alleen prima goed te praten, maar ook een van de weinige middelen die je hebt om de waarheid te achterhalen.
Zelfs als je niet fout zat, is het nog niet altijd erg om te controleren.
Als je dan maar beseft dat je fout zat en dat het niet nodig was.
Ik heb het zelf nooit gedaan, maar heb ook nooit aanleiding gehad, als ik echt zou twijfelen aan mijn vriend, zou ik ook wel even kijken misschien(hoewel niet gauw in zijn telefoon), als dan blijkt dat er niets mis is, weet je toch dat het niet meer nodig is.
An als blijkt dat er wel iets mis is, weet je dat voor jezelf ook zeker, anders kun je alleen maar gissen en daar word je zelf ook onzeker van, das ook niet echt bevorderlijk voor een goede relatie.
Het moet geen gewoonte worden, dat ben ik met je eens.
pi_52332256
Wazig persoon, die komt zichzelf wel tegen. Ze heeft blijkbaar niet het vermogen om zich in te leven in andere personen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:56:38 #84
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52332324
effe tussendoor
Als ik een relatie heb, verwacht ik wel enigszins dat hij een bepaalde mate van verantwoording aan me aflegt(en geloof me, ik ben heel gemakkelijk)
En andersom ook.

Dit is trouwens wel de laatste reaktie die ik in dit rijtje zet, is best triest van me....
  maandag 13 augustus 2007 @ 17:34:08 #85
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52335226
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:56 schreef JamesBrownie het volgende:
effe tussendoor
Als ik een relatie heb, verwacht ik wel enigszins dat hij een bepaalde mate van verantwoording aan me aflegt(en geloof me, ik ben heel gemakkelijk)
En andersom ook.

Dit is trouwens wel de laatste reaktie die ik in dit rijtje zet, is best triest van me....
Verantwoording nog wel? In een relatie? Een mate van delen, en vertrouwen ok, maar wat iemand doet is zijn of haar zaak. Ik begrijp wel wat je bedoelt, denk ik. Jij kan je partner gewoon vragen wat ie uitgespookt heeft, en hij/zij kan daar gewoon op antwoorden. Ok, maar verplicht, ik dacht het niet
pi_52335792
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:34 schreef Spacehamster het volgende:
Inderdaad. Iemand die zo snel wantrouwig is en zo weinig respect heeft voor anderen dat hij/zij het in diens arrogante kop haalt te denken dat hij/zij die ander ter verantwoording mag roepen....is niet mentaal volwassen genoeg voor een relatie.
Iemand die dit soort taal bezigt én zo snel oordeelt dat anderen mentaal niet toe zijn aan een relatie is zelf niet helemaal volwassen genoeg voor een relatie.
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:47:36 #87
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52337203
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:34 schreef Inekris het volgende:

[..]

Verantwoording nog wel? In een relatie? Een mate van delen, en vertrouwen ok, maar wat iemand doet is zijn of haar zaak. Ik begrijp wel wat je bedoelt, denk ik. Jij kan je partner gewoon vragen wat ie uitgespookt heeft, en hij/zij kan daar gewoon op antwoorden. Ok, maar verplicht, ik dacht het niet
Nee?

Als mijn vriend zegt dat ie naar Thailand gaat, vind ik het toch wel prettig om te weten waarvoor.
Als ie met zijn vrienden op vakantie gaat, okee, als ie voor zijn werk gaat, okee, maar als ie zegt ik ga om tienerhoertjes te neuken, hoeft ie van mij niet te gaan hoor.
Bij wijze van spreken dan.
Dat is wat ik bedoel met enige mate van verantwoording, het lijkt me niet meer dan normaal dat je bij bepaalde dingen weet waar ie uithangt, of waarom.
En dan vind ik dat het wel enigszins een verplichting is ja, als jij aan iemand vraagt : Wat ben je van plan vanavond en hij antwoord standaard met : dat hoef je niet te weten, of, maakt niets uit, of ik ben aan jou geen verantwoording verschuldigd, is dat ook niet echt bevorderend voor je relatie.
Terwijl je het in eerste instantie ws niet eens vraagt omdat je het niet vertrouwt, maar gewoon uit belangstelleng.
pi_52338846
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:20 schreef Inekris het volgende:

[..]
Gelet op de steun die TS krijgt, vindt ik dat Mickey86 uit dit topic op haar minst dan enig eerherstel hoort te krijgen.
Hier zou ik ook wel eens antwoord op willen hebben, ik snap het verschil ook niet.
They say that all poets must have an unrequited love
As all lovers must have thought provoking fears
pi_52340599
Het gedrag van een vroegere 'vriendin' van mij lijkt sterk op dat van jouw ex;
- Over van alles en nog wat liegen (waar ze heen ging; waar ze was geweest van het weekend; liegen over dat ze met een jongen had gezoend; dat die en die jongen haar leuk vond/ verliefd op haar was; dat ze 15 kilo zou zijn afgevallen (leek eerder erbij gekomen te zijn; zelfs gelogen over dat ze verkracht zou zijn!! )
- Altijd maar aandacht willen van jongens (die al dan niet bezet waren), ze zat dan ook op allerlei chatsites e.d. en smst ook met hen.
- MIJN vriendjes proberen af te pakken; ook die van andere vriendinnen (ze heeft zelfs een keer me met mijn (nog niet zo heel lang) ex lopen smsen, OVER mij; of hij spijt van me had en of hij haar een keer wou neuken.. dat ga ik haar echt nooooit nooit nooooit vergeven; zag haar vanaf dat moment ook al niet meer als een vriendin maar iemand die ik beter kende dan dat ik wou)

Nu ontwijk ik haar zoveel mogelijk, laat nooit meer wat van me horen, ja natuurlijk zie ik haar nog weleens met uitgaan etc zeg ik wel hallo en alles, maar meer hoeft van mij ook echt niet. Ik heb ook heel vaak ruzie met haar gehad om die leugens van haar; sommige waren gewoonweg kwetsend en beledigend.
Ik denk trouwens van haar eerder dat ze een pathologisch leugenares is, borderline.. tja ik weet niet echt precies wat dat inhoudt eigenlijks
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:03:16 #90
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52368248
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:47 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Nee?

Als mijn vriend zegt dat ie naar Thailand gaat, vind ik het toch wel prettig om te weten waarvoor.
Als ie met zijn vrienden op vakantie gaat, okee, als ie voor zijn werk gaat, okee, maar als ie zegt ik ga om tienerhoertjes te neuken, hoeft ie van mij niet te gaan hoor.
Bij wijze van spreken dan.
Dat is wat ik bedoel met enige mate van verantwoording, het lijkt me niet meer dan normaal dat je bij bepaalde dingen weet waar ie uithangt, of waarom.
En dan vind ik dat het wel enigszins een verplichting is ja, als jij aan iemand vraagt : Wat ben je van plan vanavond en hij antwoord standaard met : dat hoef je niet te weten, of, maakt niets uit, of ik ben aan jou geen verantwoording verschuldigd, is dat ook niet echt bevorderend voor je relatie.
Terwijl je het in eerste instantie ws niet eens vraagt omdat je het niet vertrouwt, maar gewoon uit belangstelleng.
Ja ho halt wacht even. Natuurlijk mag je vragen, en natuurlijk kan je vriend antwoorden. Ik bedoel alleen dat er ook in relaties niet een plicht is tot verantwoorden. Vragen staat vrij,belangstelling hebben en tonen is een essentieel dee lvan een gezonde relatie. Een antwoord eisen is eigenlijk over de grens.
En zoals ik eerder betoogde, als de relatie in orde is, hoef je het niet te vragen, dan vertel ie het wel, en als je het vraagt dan krijg je een antwoord. Het loopt spaak op het moment dat iemand gaat eisen dat er verantwoording wordt afgelegd.
Eigenlijk verschillen wij niet eens zoveel van mening hoor, ik denk dat inhoudsbegrip (wat iemand verstaat onder verantwoording) hier een rol speelt.
pi_52372342
Neem ik de moeite om de gehele OP in boekvorm te lezen, keert de TS nooit meer terug.

Tenzij je ex je heeft vermoord, vervloek ik je bij deze.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:34:38 #92
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52376501
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:56 schreef Xennia het volgende:
Neem ik de moeite om de gehele OP in boekvorm te lezen, keert de TS nooit meer terug.

Tenzij je ex je heeft vermoord, vervloek ik je bij deze.
Hee verrek,

Vervloek mee
pi_52382959
Ik ben het er helemaal mee eens dat stiekum je partners mail en sms lezen echt niet kan! Als je iemand wantrouwd dan kan je gerichte vragen aan diegene stellen, maar niet stiekum gaan speuren in zijn/haar privéberichten. Het is niet zo dat als je een relatie met elkaar hebt je echt ALLES van elkaar hoeft te weten. Ik zou het echt zo raar vinden als ik erachter zou komen dat mijn vriend al mijn mail ed zou lezen.

Je hebt ook recht op je eigen privacy ook al heb je een relatie.

Verder, naast de controleermanie van de TS, is het gedrag van zijn ex natuurlijk ook vreemd. Maar dat zegt niet persé dat zij aan borderline lijdt.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:01:14 #94
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52390745
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:43 schreef Saffron het volgende:
Ik ben het er helemaal mee eens dat stiekum je partners mail en sms lezen echt niet kan! Als je iemand wantrouwd dan kan je gerichte vragen aan diegene stellen, maar niet stiekum gaan speuren in zijn/haar privéberichten. Het is niet zo dat als je een relatie met elkaar hebt je echt ALLES van elkaar hoeft te weten. Ik zou het echt zo raar vinden als ik erachter zou komen dat mijn vriend al mijn mail ed zou lezen.

Je hebt ook recht op je eigen privacy ook al heb je een relatie.

Verder, naast de controleermanie van de TS, is het gedrag van zijn ex natuurlijk ook vreemd. Maar dat zegt niet persé dat zij aan borderline lijdt.
Ik vind ook alleen maar dat het akn als je echt het gevoel hebt dat er iets niet klopt.
En als je geen antwoord krijgt op je rechtstreekse vragen en je er toch achter wil komen, kun je beter een keer een smsje lezen dan een detective inhuren ofzo.

Maar goed, ik zie zelf helemaal niet in waarom ik het zou doen, ik vertrouw hem gewoon.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 19:27:39 #95
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52398824
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:01 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik vind ook alleen maar dat het akn als je echt het gevoel hebt dat er iets niet klopt.
En als je geen antwoord krijgt op je rechtstreekse vragen en je er toch achter wil komen, kun je beter een keer een smsje lezen dan een detective inhuren ofzo.
Dan nog niet. Dat je prtner jou niet respecteert, door bv vreemd te gaan, maakt weer niet dat jij jouw partner niet hoeft te respecteren door in zijn/haar prive spullen te gaan klootviolen. Draai het om, en vraag je af hoe jij het zou vinden als -en dan denk je even aan die nare ex- in jou spullen zou hebben geklooid op het einde van de relatie. En TS maakt het nog bonter, die doet het als de relatie over is. Dan is er natuurlijk helemaal geen rechtvaardiging voor.
quote:
Maar goed, ik zie zelf helemaal niet in waarom ik het zou doen, ik vertrouw hem gewoon.
En dan hoeft het niet he
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:46:41 #96
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_52403729
mên je ex spoort voor geen meter.. Zoals je zelf al zegt, w.s. een labiel borderliner geval. Zo gaan mensen (zeker lovers) niet met elkaar om.

Laat haar (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het) en concentreer je weer op je eigen leven.
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:16:19 #97
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52405312
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:27 schreef Inekris het volgende:

[..]

Dan nog niet. Dat je prtner jou niet respecteert, door bv vreemd te gaan, maakt weer niet dat jij jouw partner niet hoeft te respecteren door in zijn/haar prive spullen te gaan klootviolen. Draai het om, en vraag je af hoe jij het zou vinden als -en dan denk je even aan die nare ex- in jou spullen zou hebben geklooid op het einde van de relatie. En TS maakt het nog bonter, die doet het als de relatie over is. Dan is er natuurlijk helemaal geen rechtvaardiging voor.
[..]
Ik heb het niet perse over het einde van een relatie trouwens, ik heb het over een moment waarop je nog heel veel om iemand geeft en hem/haar absoluut niet kwijt wil.
Ik houd ontzettend veel van mijn vriend en ik ben heel zeker over hem, maar als hij ineens raar zou gaan doen en ik niet zou weten of hij eerlijk was en er zelf onzeker en een wrak van werd(omdat je hem WILT vertrouwen, maar het om de een of andere reden niet meer kunt) dan weet ik niet of ik zou gaan controleren, ik heb het nooit gedaan, maar ik ben ook nooit onzeker over hem geweest(ook niet over exen)
Ik kan het me in elk geval wel voorstellen.
Het gevaar van "een keertje" controleren is dat je het denk ik nogal gauw gewoon gaat vinden en het vaker gaat doen.

Blijft het feit dat het eigenlijk niet hoort.
Mijn vriend heeft me in het begin van onze relatie wel gecontroleerd(vooral waar ik was, niet in min telefoon gekeken ofzo) en dat vond ik erg vervelend, maar ik wist dat het voortkwam uit onzekerheid en toen hij eenmaal in de gaten had dat ik te vertrouwen was, heeft ie het ook nooit meer gedaan.

En idd, als de relatie over is, slaat het gewoon als een lul op een slagroomgebakje.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:16:29 #98
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52408113
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:16 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik heb het niet perse over het einde van een relatie trouwens, ik heb het over een moment waarop je nog heel veel om iemand geeft en hem/haar absoluut niet kwijt wil.
Ik houd ontzettend veel van mijn vriend en ik ben heel zeker over hem, maar als hij ineens raar zou gaan doen en ik niet zou weten of hij eerlijk was en er zelf onzeker en een wrak van werd(omdat je hem WILT vertrouwen, maar het om de een of andere reden niet meer kunt) dan weet ik niet of ik zou gaan controleren, ik heb het nooit gedaan, maar ik ben ook nooit onzeker over hem geweest(ook niet over exen)
Ik kan het me in elk geval wel voorstellen.
Het gevaar van "een keertje" controleren is dat je het denk ik nogal gauw gewoon gaat vinden en het vaker gaat doen.
er is een nog veel groter gevaar. Je ziet/leest/hoort zaken, meestal uit hun verband. Dat gaat dan weer een eigen leven leiden. Volgens mij is het verstandiger om de onzekerheid bespreekbaar te maken, moeilijk als dat is.

Het nare van 'controleren' is niet alleen dat je het gewoon gaat vinden, maar de ander merkt het meestal toch wel, en dat schept alleen maar afstand. Bovendien ben ik van mening, en daar ik best naast zitten hoor, dat er binnen relaties ruimte hoort te zijn voor het eigen ik. Alles delen lijkt leuk, en is zeer llovenswaardig, maar het kan uiteindelijk zeer benauwend zijn.

Nogmaals er is een groot verschil tussen per ongeluk iets zien, als je lief de telefoon opneemt en op ut verkeerde knopje drukt, en doelbewust iemands gangen nagaan, door in de mail, telefoon en what not te kijken. Ik ben onvoorstelbaar jaloers, en ik weet dus uit eerste hand zeg maar hoe slopend het controleren wordt. Wellicht dat ik daarom zo fel ben op het controleren, en daar zo faliekant tegen.
pi_52413517
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:16 schreef Inekris het volgende:

[..]

er is een nog veel groter gevaar. Je ziet/leest/hoort zaken, meestal uit hun verband. Dat gaat dan weer een eigen leven leiden. Volgens mij is het verstandiger om de onzekerheid bespreekbaar te maken, moeilijk als dat is.
Das waar, alleen weet ik uit ervaring dat niet alles bespreekbaar te maken is.
Ik ben het ermee eens dat het eerste wat je moet doen is proberen om erover te praten en te zorgen dat je onzekerheid op die manietr weggaat, alleen werkt dat niet altijd.
Stel dat je geen antwoorden krijgt op je vragen of iig geen duidelijke....
quote:
Het nare van 'controleren' is niet alleen dat je het gewoon gaat vinden, maar de ander merkt het meestal toch wel, en dat schept alleen maar afstand. Bovendien ben ik van mening, en daar ik best naast zitten hoor, dat er binnen relaties ruimte hoort te zijn voor het eigen ik. Alles delen lijkt leuk, en is zeer llovenswaardig, maar het kan uiteindelijk zeer benauwend zijn.
Natuurlijk moet je een eigen leven hebben, daar heb ik het niet eens over.
Ik denk ook niet dat een eigen leven leiden uitgesloten wordt in de sitatie zoals ik die beschrijf, ik heb het echt puur over als het allemaal niet meer gaat zoals het ging.
quote:
Nogmaals er is een groot verschil tussen per ongeluk iets zien, als je lief de telefoon opneemt en op ut verkeerde knopje drukt, en doelbewust iemands gangen nagaan, door in de mail, telefoon en what not te kijken. Ik ben onvoorstelbaar jaloers, en ik weet dus uit eerste hand zeg maar hoe slopend het controleren wordt. Wellicht dat ik daarom zo fel ben op het controleren, en daar zo faliekant tegen.
Ik ben gelukkig helemaal niet jaloers uitgevallen. En ook niet onzeker, maar mocht ik het worden en niets uit hem krijgen, wie weet?
Overigens zal hij niet gauw gaan mailen met een ander(of misschien op een geheim mailadres) want hij weet dat ik weleens in zijn mail kijk.
pi_52416256
Jemig ik heb de eerste alinea's alleen gelezen en volgens mij zit je zelf niet helemaal lekker op psychisch gebied wanneer je je dat allemaal laat aanleunen. Ongeacht hoe je vriendin psychisch zit.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:41:08 #101
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52480944
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:49 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik vind slaan wel lekker eigenlijk.
En ik geslagen worden. Date?

(Hoe kan ik dat nou niet gelezen hebben)
pi_56351086
Wat een kk wijf, sommige vrouwen zijn echt karakter defect. Verleiden iedereen met hun lieve en onschuldige blik, en vervolgens naaien ze je een oor aan.
pi_56351603
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:42 schreef Yuvec het volgende:
Wat een kk wijf, sommige vrouwen zijn echt karakter defect. Verleiden iedereen met hun lieve en onschuldige blik, en vervolgens naaien ze je een oor aan.
Ik vraag me altijd af hoe je bij een topic uit augustus terecht komt en het vervolgens besluit te kicken
  zondag 27 januari 2008 @ 23:45:53 #104
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_56352622
ik heb de hele op gelezen

hoe heb je 't zo lang met haar kunnen uithouden man.. echt, serieus.
Huilen dan.
pi_56353479
Michaelangelo2005,

ik heb je hele verhaal gelezen en wil je alleen even heel veel sterkte wensen met het verwerken hiervan. Een studiegenoot van me heeft een vergelijkbare relatie gehad, en ik heb gezien hoe moeilijk die het ermee had.

Overigens, om op je vraag terug te komen:
-nee, niet borderline (dan zie je ook om de paar minuten sterk wisselende stemmingen etc)
-ja, wel theatrale persoonlijkheidsstoornis.

edit: oeps, zie dat dit topic al een half jaar oud is. Alles inmiddels goed, TS?
pi_56357906
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:24 schreef anastomose het volgende:
Overigens, om op je vraag terug te komen:
-nee, niet borderline (dan zie je ook om de paar minuten sterk wisselende stemmingen etc)
-ja, wel theatrale persoonlijkheidsstoornis.
Ik moet ineens aan Britney Spears denken...

Kenmerken
• Infantiel
Gedragingen, die bij het kind normaal gevonden worden en bij de volwassene on(aan)gepast, zoals pruilen, kibbelen, verongelijkt doen, overgevoelig reageren, sterke affecten tonen n.a.v. kleine frustraties (bijv gekwetst, gekrenkt en verongelijkt op bed gaan liggen in een situatie die door gezonde rustig onder ogen kan worden gezien en worden opgelost).
• Egocentrisch
Zich werkelijk instellen op de ander, zich identificeren is onmogelijk; houden geen rekening met de ander, medemens is "leverancierer" van bevredigingen; staan in centrum van eigen aandacht; raken uitermate gefrustreerd als de ander "de show steelt"; onvermogen tot echte vriendschap.
• Onecht
Uiten van niet gevoelde gevoelens, bijv om erbij te horen om de aandacht te krijgen.
• Theatraal
Overdreven emotioneel vertoon, overdrijven in dramatiserende soms rnanipulerende verhalen
• Geldingsdrang
Voortdurend in middelpunt van belangstelling willen staan, indruk willen maken, meer willen lijken, (seksueel) provocerend gedrag.
pi_56359853
Of kort samengevat: aandachtshoer eerste klasse.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:47:16 #108
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_56360052
Beter dat je er niets meer mee hebt, dat kind is echt een valkuil!

Get over it en ga door met je leven.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:58:13 #109
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56360262
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:01 schreef Xennia het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe je bij een topic uit augustus terecht komt en het vervolgens besluit te kicken
Hij herkent het: Ex-vriendin en familie niet goed bij hun hoofd?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_56439533
Je ex is idd gestoord ja!!.. Maar ik denk dat jij hier degene met een psychologische stoornis kom op jonge je zegt dat je over haar heen bent maar je leest haar mail je achtervolgt haar..
Je wil alles weten wat ze doet.. Sorry hoor maar wie probeert er nou bezit ze hebbe over wie.. Zielepoot..
Get over yourself & vergeet haar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')