Verder dan dat ben ik niet eens gekomen......quote:Ik kwam hier regelmatig achter doordat ze veel leugentjes vertelde en ik merkte dat de verhalen dan niet klopte. Dan keek ik stiekem in haar telefoon of e-mail en kwam er zo achter dat ze hier weer mee bezig was.
meld!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 07:11 schreef Judas.Iskariot het volgende:
Whehe, heeft iemand dit nou nog echt helemaal gelezen ook?
Ja.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 07:11 schreef Judas.Iskariot het volgende:
En ellenlange stukken tekst.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 07:53 schreef MetalMessiah het volgende:
Liefde maakt blind, dat is wel weer duidelijk.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 07:11 schreef Judas.Iskariot het volgende:
Hier had ik zelf er al mee opgehouden.quote:Maar toch hield ik ontzettend veel van haar, ik vond het raar van mezelf, want ik ergerde me aan veel dingen, het was gewoon een gevoel.
Ze wist me altijd goed te manipuleren dat ik me uiteindelijk over veel dingen schuldig ging voelen, ik was (dacht ik althans) wel gelukkig met haar, maar ik leefde altijd met een opgejaagd gevoel, ik moest de hele dag door dingetjes voor haar doen (boodschapjes e.d.) en als ik dan iets vergat werd ze weer gelijk kwaad. Als we dan weer eens ruzie hadden zei ze telkens dat ik haar gebruikte als een slet omdat ik haar volgens haar alleen maar goed vond voor de sex en dat ik haar daarna als oud vuil behandelde. Vervolgens moest ik dan weer 100x zeggen dat het niet zo was.
Dat ja, waarom haar volgen in de stad? Laat der lekker gaan ofzo, teringwijf.quote:Wat wél geldt is dat je een sukkel bent om nadat het eindelijk uit was, haar nog te gaan controleren en te verwachten dat ze ineens betrouwbaar was geworden en met niemand anders uit zou gaan.
Je had haar gewoon moeten laten vallen. Of ze tegen je zegt dat ze met anderen gaat of niet is niet meer jouw zaak. Het is over en uit, dus moet zij doen wat ze zelf goed vindt.
Mwah, dude, je laat het allemaal ook wel gebeuren hè?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 03:23 schreef Michaelangelo2005 het volgende:
Het punt is gewoon dat ik vind dat ze me als een stuk vuil heeft behandeld, ze heeft tegen me gelogen, gekwetst
Kweek dan eens wat ballen, je gaat toch geen 100 keer je excuses aanbieden voor iets wat niet eens een probleem is omdat je vriendin zo koppig is?quote:Hopelijk is mijn volgende vriendin iemand die zich normaal gedraagd en waar ik echt een serieuze toekomst mee kan opbouwen!
Ik heb niet eens alles gelezen, maar als gevolg van de flarden die ik wel gelezen heb dacht ik exact hetzlefde als oddmanquote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:18 schreef oddman het volgende:
[..]
![]()
That said,
Ze moet wel érg lekker / goed in bed geweest zijn.
Of je hebt geen standaarden, dat kan ook.
Sheesh, wat een horrorverhaal. Hoe was je oko al weer voor haar gevallen?
Fout! Jij hebt je als een stuk vuil laten behandelen!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 03:23 schreef Michaelangelo2005 het volgende:
"..... " Het punt is gewoon dat ik vind dat ze me als een stuk vuil heeft behandeld, "....."
Hmpf. Had ik dus niet eens het hele ding hoeven lezenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:07 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Ik heb niet eens alles gelezen, maar als gevolg van de flarden die ik wel gelezen heb dacht ik exact hetzlefde als oddmanPas op, want volgens mij zijn er nog legers van zulke dames.
![]()
'T gekke is dat juist die vrouwen vaak met van die goedzakken van mannen relaties hebben)of misschien is dit wel niet toevallig
) Die vriendjes snap ik dan ook weer niet, eigenlijk. Das bijna ook een soort van stoornis; aan 'zoiets' blijven plakken.
![]()
waarom niet ?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:54 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Lijkt wel borderline jaMaar wat maakt jou dat uit? Het is je ex...
Niet zo netjes dat je haar geslagen hebt![]()
ze heeft er niks van geleerdquote:
inderdaad, als zij achterlijk gaat doen dan sla je haar toch?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:24 schreef bob_marley het volgende:
[..]
ze heeft er niks van geleerd![]()
hij sloeg waarschijnlijk niet hardt genoeg
Hoi.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 05:31 schreef Maanvis het volgende:
Ik heet geen Xennia, maar volgens mij heeft die meid echt geen psychische stoornissen, ze is gewoon erg.. ja hoe zal ik het zeggen.. karakterdefect, ja dat is het juiste woord.
Pff, zij heeft het echt verdiendquote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:54 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Lijkt wel borderline jaMaar wat maakt jou dat uit? Het is je ex...
Niet zo netjes dat je haar geslagen hebt![]()
[samenvatting]Relatie uit, hoe kan ik mn ex nog ff een trap na verkopen[/samenvatting]quote:Op woensdag 8 augustus 2007 03:23 schreef Michaelangelo2005 het volgende:Die vier jaar hebben uiteindelijk toch een grote impact op me gehad, zo'n relatie vergeet je ook niet zomaar. Hopelijk is mijn volgende vriendin iemand die zich normaal gedraagd en waar ik echt een serieuze toekomst mee kan opbouwen!
Als zij al iets gedaan heeft van wat TS schrijft, dan nog verdient zij geen klap. Het is niet moeilijk hoorquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan me de impuls goed voorstellen, maar mishandelen is een nobrainer:klap is einde oefening.
En omdat lezen moeilijk blijkt, he Xennia, SLAAN IS VOOR NIEMAND OOIT EEN OPTIE. Behslve bij direct levensgevaar, maar dat is niet aande oder
dus voor de goede orde:
JE SLAAT NIET!!!!!
Duidelijk nu Xennia
[ Bericht 16% gewijzigd door Inekris op 09-08-2007 02:19:31 (Aangepast aan tekstbegripnivo van FOK) ]Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
En zij mag hem wel slaan en het bloed onder de nagels vandaan halen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:36 schreef Inekris het volgende:
Als zij al iets gedaan heeft van wat TS schrijft, dan nog verdient zij geen klap. Het is niet moeilijk hoor
Nee lieverd, als je het goed gelezen hebt staat er slaan is einde oefening, niet als HIJ slaat is eiden oefening. Tuurlijk mag zij niet slaan.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:39 schreef Xennia het volgende:
[..]
En zij mag hem wel slaan en het bloed onder de nagels vandaan halen?
Een hoogst ongezonde relatie is het zo wel, ieder weldenkend mens had natuurlijk al lang de stekker uit de relatie getrokken.
1 2 3 | [u][b]Slaan is geen optie, nooit, ever. [/b][/u] ?> |
Goede analyse!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:41 schreef releaze het volgende:
Neh, geen psychische stoornis [...]
ze heeft de buitenwereld nodig om een gevoel van zelfwaardigheid te krijgen, maar ze gaat iedere keer, overal op dr bek. bij jou, bij andere jongens, op school, op dr werk ... ziet niet in dat het van binnenuit moet komen.
[...] zal altijd zo d'r buien houden, maar die gaat genadeloos hard tegen de lamp muur aanlopen binnen nu en een paar jaar.
Liegen is verkeerd en elkaar controleren is verkeerd.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 03:23 schreef Michaelangelo2005 het volgende: Ook ging ze vaak op dating sites jongens zoeken en daar vervolgens mee chatten en bellen. Ik kwam hier regelmatig achter doordat ze veel leugentjes vertelde en ik merkte dat de verhalen dan niet klopte. Dan keek ik stiekem in haar telefoon of e-mail en kwam er zo achter dat ze hier weer mee bezig was.
Volkomen nonsens. Als iemand onverbeterlijk liegt heb je geen andere keuze dan stiekem iets te gaan controleren.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:22 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Liegen is verkeerd en elkaar controleren is verkeerd.
Zij mag dan niet helemaal lekker zijn maar jij bent dat ook zeker niet. Anderen controleren is helemaal not done zelfs als je diegene van leugens verdenkt. Iemands telefoon controleren is NIET goed te praten.
Groot gelijk dat je nou van haar af bent en weees nou ff de verstandigste door je fouten toe te geven en daar aan te werken.
Jij draait het op precies dezelfde manier om als zijn vriendin.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:22 schreef Spacehamster het volgende:
[bladibla] Iemands telefoon controleren is NIET goed te praten.
Groot gelijk dat je nou van haar af bent en weees nou ff de verstandigste door je fouten toe te geven en daar aan te werken.
Er staat anders wel dat zij al eerder sloeg en spuugte.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 02:16 schreef Inekris het volgende:
[..]
Nee lieverd, als je het goed gelezen hebt staat er slaan is einde oefening, niet als HIJ slaat is eiden oefening. Tuurlijk mag zij niet slaan.
[ code verwijderd ]
(ok bij noodweer, maar dat niet aan de orde,
Ja bloed onder de nagels vandaan halen, zonder geweld is geen issue. Waar er twee vechten hebben er drie schuld. slaan is van een onovertrefbare orde in relaties.
Dus slaan gebeurt niet. waar staat overigens dat zij wel mag slaan?
En
Blond zeker
Beetje onnozel om dan TS moreel de les te gaan zitten lezen in dit topic.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 03:23 schreef Michaelangelo2005 het volgende:
...
Zelf heeft ze mij ook wel eens een klap gegeven in mijn gezicht of op me gespuugd of me uitgescholden voor klootzak teringlijer lul enz. Ik heb haar nooit uitgescholden en altijd zo netjes mogelijk proberen te blijven. Maar soms werd ik er zo moedeloos van.. ik wilde dat ze veranderde maar het lukte gewoon niet.
...
1). je hoeft niet zo'n denigrerend toontje tegen me aan te slaanquote:Op donderdag 9 augustus 2007 02:16 schreef Inekris het volgende:
[..]
Nee lieverd, als je het goed gelezen hebt staat er slaan is einde oefening, niet als HIJ slaat is eiden oefening. Tuurlijk mag zij niet slaan.
[ code verwijderd ]
Ja bloed onder de nagels vandaan halen, zonder geweld is geen issue. Waar er twee vechten hebben er drie schuld. slaan is van een onovertrefbare orde in relaties.
En
Blond zeker
Waarom zou je in een relatie willen zitten met een onverbeterlijk leugenaar die je alleen maar kan wantrouwen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:35 schreef Roquefort het volgende:
Volkomen nonsens. Als iemand onverbeterlijk liegt heb je geen andere keuze dan stiekem iets te gaan controleren.
Mee eens inderdaad.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Waarom zou je in een relatie willen zitten met een onverbeterlijk leugenaar die je alleen maar kan wantrouwen?
Serieus, onbegrijpelijk dat zo veel mensen in een dergelijke kut-relatie blijven zitten.
Betrappen is niet meer nodig, wanneer je iemand zodanig wantrouwt heeft wat mij betreft de relatie al geen zin meer.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:39 schreef Roquefort het volgende:
Mee eens inderdaad.
Maar om de leugens te kunnen betrappen moet je toch wel minimaal eens je eigen norm opzij zetten en telefoongluren of iets.
Zulke partners kies je niet zo even. Ik had ook nooit behoefte om alles te checken. Je kan iemand vertrouwen omdat je nooit rare dingen merkt aan hem/haar. Je denkt zeker te weten dat ze zich gedraagd, want je hoort nooit dat ze sletterig doet als je er niet bij ben, ze lijkt eerlijk, totdat het een aantal maanden uit is. Dan durven meerdere mensen uit haar omgeving die haar kennen je de waarheid inene te vertellen, je komt er langzaam achter waarom ze toch zo graag alleen uit wou, want dan blijkt het dat toen jullie nog wat hadden, ze toch wel erg losjes was en altijd veel interesse had voor andere jongens in de kroeg, door veel om ze heen te hangen en ze zelfs te zoenen als ze dronken was.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:39 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Maar nogmaals, ik kies partners die mij geen aanleiding geven, ik heb nog nooit ook maar een seconde behoefte gehad om zelf in iemands telefoon, of email of wat dan ook te kijken.
En dus had TS de steker er uit moeten trekken. Simpel. Ben overigens wel benieuwd naar het verhaal van de schandalige ex inmiddels. Tis een beetje raar dat de ene FOKKER in een topic wordt wordt afgebrand omdat zij nare dingen over de ex zegt, en de ander wordt bijna heilig verklaard.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:44 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Er staat anders wel dat zij al eerder sloeg en spuugte.
Hoeft niet, maar het mag wel, ergo doe ik het. Als jij goed gelezen had had jij die opmerking niet geplaatst, ergo was die ook denigrerend. En tenslotte, lezen is een keuzequote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:38 schreef Xennia het volgende:
[..]
1). je hoeft niet zo'n denigrerend toontje tegen me aan te slaan
Nee, hij heeft een keus oprotten, slaan is onacceptabel, terugslaan ookquote:2). ik zeg alleen dat als zij slaat hij dat zeker niet hoeft te pikken en hij kan kiezen tussen terugslaan of de relatie beeindigen. Ik voeg zelfs nog toe dat een dergelijke ongezonde relatie met geweld sowieso beter beeindigd kan worden.
Dan wordt het wel Meneer en u en hoogweledelgeleeerde voor je, aan jou de keusquote:3). drs blond voor jou
Serieus antwoord.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Waarom zou je in een relatie willen zitten met een onverbeterlijk leugenaar die je alleen maar kan wantrouwen?
Serieus, onbegrijpelijk dat zo veel mensen in een dergelijke kut-relatie blijven zitten.
Lulkoek. Als je dat doet dan heb je het al te ver laten komen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:42 schreef mgerben het volgende:
[..] blablabla
Maar je rukt het wel uit zijn verband. Want controleren mèt sterke aanleiding is helemaal niet fout. Dat is gewoon dom als je het niet doet.
Dit is allemaal helemaal correct ... behalve dat het alleen academisch correct is en niet in de echte wereld toepasbaar is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 02:25 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Lulkoek. Als je dat doet dan heb je het al te ver laten komen.
Op het moment dat het wantrouwen zo groot is dat het ondragelijk wordt moet je gewoon de relatie beeindigen.
Met stiekem controleren verlaag je jezelf alleen maar tot een zeer laag niveau. Je bereikt er helemaal niets constructiefs mee.
Wat maakt het uit voor de relatie of je iemand terecht of onterecht wantrouwd? Wantrouwen is wantrouwen.
Een relatie werkt alleen maar als je elkaar vertrouwd. Als dat vertrouwen er niet is dan helpt niets meer om het nog werkende te krijgen.
Wantrouwen heeft geen plaats in een relatie. Het is het ultieme teken dat de relatie niet werkt.
Dat is het grote probleem met alle problematische relaties: ze worden niet op tijd beeindigd.
Als er onsamenhangende verhalen uit komen over zijn (of haar) ex tevoorschijn komt kan er inderdaad maar beter heldere uitleg zijn.... Zeker als er al een duidelijke leugen over geweest is (dat hij haar al een half jaar niet gesproken heeft)....quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:19 schreef mgerben het volgende:
en er komt een onsamenhangend verhaal uit.
Op dat moment ben je al wantrouwig.
Dus volgens jouw redenering moet je het dan ter plekke uitmaken.
Toch?
De logica gaat niet op. Er hoeft helemaal geen sprake te zijn wantrouwen hier. Het is raar en onsamenhangend, maar er hoeft in het geheel geen sprake te zijn van wantrouwen. Dat jij dat er meteen ingooit zegt meer over jou, dan over de situatie.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:19 schreef mgerben het volgende:
Voorbeeldje. Stel je voor: Je vraagt de telefoon van je vriend te leen om iemand te bellen, je drukt op het groene knopje en je ziet als laatst gebeld nummer 'marloes' staan, zijnde de naam van zijn ex-vriendin - waarvan hij zegt dat-ie haar al 6 maanden niet meer gesproken heeft.
Natuurlijk vraag je waarom hij die gebeld heeft, en er komt een onsamenhangend verhaal uit.
Op dat moment ben je al wantrouwig.
Toch?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:19 schreef Inekris het volgende:
Verder is er natuurlijk een levensgroot verschil tussen iets meekrijgen, per ongeluk achterkomen, en op zoek gaan naar, actief een wantrouwen voeden dus.
Ik vind het helemaal niet natuurlijk om dat te vragen. Het gaat me immers geen zak aan.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:19 schreef mgerben het volgende:
Voorbeeldje. Stel je voor: Je vraagt de telefoon van je vriend te leen om iemand te bellen, je drukt op het groene knopje en je ziet als laatst gebeld nummer 'marloes' staan, zijnde de naam van zijn ex-vriendin - waarvan hij zegt dat-ie haar al 6 maanden niet meer gesproken heeft.
Natuurlijk vraag je waarom hij die gebeld heeft,
Het gaat me gewoon geen fsck aan. Alleen al door het te vragen geef ik aan dat ik verantwoording van hem verwacht wat alleen maar kan betekenen dat ik hem wantrouw. De reactie op wantrouwen is wantrouwen. Iemand die wantrouwende vragen stelt kun je geen goede antwoorden geven want ieder antwoord wordt toch gewantrouwd.quote:en er komt een onsamenhangend verhaal uit.
Inderdaad. Iemand die zo snel wantrouwig is en zo weinig respect heeft voor anderen dat hij/zij het in diens arrogante kop haalt te denken dat hij/zij die ander ter verantwoording mag roepen....is niet mentaal volwassen genoeg voor een relatie.quote:Op dat moment ben je al wantrouwig.
Toch?
Denk je? ik ken zo iemand en die is inmiddels alweer vijftig.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:41 schreef releaze het volgende:
Neh, geen psychische stoornis, maar ze zit niet lekker in dr vel.
ze heeft de buitenwereld nodig om een gevoel van zelfwaardigheid te krijgen, maar ze gaat iedere keer, overal op dr bek. bij jou, bij andere jongens, op school, op dr werk ... ziet niet in dat het van binnenuit moet komen. maar als ik het zo zie is het nog een jonge meid.. 21, 22? Komt denk ik wel op dr pootjes terecht. zal altijd zo d'r buien houden, maar die gaat genadeloos hard tegen de lamp aanlopen binnen nu en een paar jaar.
ohwell.
Ik vind slaan wel lekker eigenlijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 02:16 schreef Inekris het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
En
Blond zeker
Zelfs als je niet fout zat, is het nog niet altijd erg om te controleren.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:35 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Volkomen nonsens. Als iemand onverbeterlijk liegt heb je geen andere keuze dan stiekem iets te gaan controleren.
Zat je fout, dan was het inderdaad een stomme beslissing om te gaan controleren en ben je fout bezig.
Maar kom op zeg, tegen een huichelachtige liegende partner mag je best onortodoxe middelen inzetten om de leugens door te prikken, en even in het mobieltje kijken is een van de weinige keuzes die je dan nog hebt.
Ik heb nog nooit in het mobieltje van mijn partner of iemand anders gekeken gelukkig. Maar het is pure rijkdom dat ik nooit aanleiding heb gehad om zoiets te hoeven doen. TS heeft groot gelijk. In een specifiek geval als dit is iemand telefoon controleren niet alleen prima goed te praten, maar ook een van de weinige middelen die je hebt om de waarheid te achterhalen.
Verantwoording nog wel? In een relatie? Een mate van delen, en vertrouwen ok, maar wat iemand doet is zijn of haar zaak. Ik begrijp wel wat je bedoelt, denk ik. Jij kan je partner gewoon vragen wat ie uitgespookt heeft, en hij/zij kan daar gewoon op antwoorden. Ok, maar verplicht, ik dacht het nietquote:Op maandag 13 augustus 2007 15:56 schreef JamesBrownie het volgende:
effe tussendoor
Als ik een relatie heb, verwacht ik wel enigszins dat hij een bepaalde mate van verantwoording aan me aflegt(en geloof me, ik ben heel gemakkelijk)
En andersom ook.
Dit is trouwens wel de laatste reaktie die ik in dit rijtje zet, is best triest van me....
Iemand die dit soort taal bezigt én zo snel oordeelt dat anderen mentaal niet toe zijn aan een relatie is zelf niet helemaal volwassen genoeg voor een relatie.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:34 schreef Spacehamster het volgende:
Inderdaad. Iemand die zo snel wantrouwig is en zo weinig respect heeft voor anderen dat hij/zij het in diens arrogante kop haalt te denken dat hij/zij die ander ter verantwoording mag roepen....is niet mentaal volwassen genoeg voor een relatie.
Nee?quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:34 schreef Inekris het volgende:
[..]
Verantwoording nog wel? In een relatie? Een mate van delen, en vertrouwen ok, maar wat iemand doet is zijn of haar zaak. Ik begrijp wel wat je bedoelt, denk ik. Jij kan je partner gewoon vragen wat ie uitgespookt heeft, en hij/zij kan daar gewoon op antwoorden. Ok, maar verplicht, ik dacht het niet
Hier zou ik ook wel eens antwoord op willen hebben, ik snap het verschil ook niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:20 schreef Inekris het volgende:
[..]
Gelet op de steun die TS krijgt, vindt ik dat Mickey86 uit dit topic op haar minst dan enig eerherstel hoort te krijgen.
Ja ho halt wacht even. Natuurlijk mag je vragen, en natuurlijk kan je vriend antwoorden. Ik bedoel alleen dat er ook in relaties niet een plicht is tot verantwoorden. Vragen staat vrij,belangstelling hebben en tonen is een essentieel dee lvan een gezonde relatie. Een antwoord eisen is eigenlijk over de grens.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:47 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Nee?
Als mijn vriend zegt dat ie naar Thailand gaat, vind ik het toch wel prettig om te weten waarvoor.
Als ie met zijn vrienden op vakantie gaat, okee, als ie voor zijn werk gaat, okee, maar als ie zegt ik ga om tienerhoertjes te neuken, hoeft ie van mij niet te gaan hoor.
Bij wijze van spreken dan.
Dat is wat ik bedoel met enige mate van verantwoording, het lijkt me niet meer dan normaal dat je bij bepaalde dingen weet waar ie uithangt, of waarom.
En dan vind ik dat het wel enigszins een verplichting is ja, als jij aan iemand vraagt : Wat ben je van plan vanavond en hij antwoord standaard met : dat hoef je niet te weten, of, maakt niets uit, of ik ben aan jou geen verantwoording verschuldigd, is dat ook niet echt bevorderend voor je relatie.
Terwijl je het in eerste instantie ws niet eens vraagt omdat je het niet vertrouwt, maar gewoon uit belangstelleng.
Hee verrek,quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:56 schreef Xennia het volgende:
Neem ik de moeite om de gehele OP in boekvorm te lezen, keert de TS nooit meer terug.
Tenzij je ex je heeft vermoord, vervloek ik je bij deze.
Ik vind ook alleen maar dat het akn als je echt het gevoel hebt dat er iets niet klopt.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:43 schreef Saffron het volgende:
Ik ben het er helemaal mee eens dat stiekum je partners mail en sms lezen echt niet kan! Als je iemand wantrouwd dan kan je gerichte vragen aan diegene stellen, maar niet stiekum gaan speuren in zijn/haar privéberichten. Het is niet zo dat als je een relatie met elkaar hebt je echt ALLES van elkaar hoeft te weten. Ik zou het echt zo raar vinden als ik erachter zou komen dat mijn vriend al mijn mail ed zou lezen.
Je hebt ook recht op je eigen privacy ook al heb je een relatie.
Verder, naast de controleermanie van de TS, is het gedrag van zijn ex natuurlijk ook vreemd. Maar dat zegt niet persé dat zij aan borderline lijdt.
Dan nog niet. Dat je prtner jou niet respecteert, door bv vreemd te gaan, maakt weer niet dat jij jouw partner niet hoeft te respecteren door in zijn/haar prive spullen te gaan klootviolen. Draai het om, en vraag je af hoe jij het zou vinden als -en dan denk je even aan die nare ex- in jou spullen zou hebben geklooid op het einde van de relatie. En TS maakt het nog bonter, die doet het als de relatie over is. Dan is er natuurlijk helemaal geen rechtvaardiging voor.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:01 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind ook alleen maar dat het akn als je echt het gevoel hebt dat er iets niet klopt.
En als je geen antwoord krijgt op je rechtstreekse vragen en je er toch achter wil komen, kun je beter een keer een smsje lezen dan een detective inhuren ofzo.
En dan hoeft het niet hequote:Maar goed, ik zie zelf helemaal niet in waarom ik het zou doen, ik vertrouw hem gewoon.
Ik heb het niet perse over het einde van een relatie trouwens, ik heb het over een moment waarop je nog heel veel om iemand geeft en hem/haar absoluut niet kwijt wil.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:27 schreef Inekris het volgende:
[..]
Dan nog niet. Dat je prtner jou niet respecteert, door bv vreemd te gaan, maakt weer niet dat jij jouw partner niet hoeft te respecteren door in zijn/haar prive spullen te gaan klootviolen. Draai het om, en vraag je af hoe jij het zou vinden als -en dan denk je even aan die nare ex- in jou spullen zou hebben geklooid op het einde van de relatie. En TS maakt het nog bonter, die doet het als de relatie over is. Dan is er natuurlijk helemaal geen rechtvaardiging voor.
[..]
er is een nog veel groter gevaar. Je ziet/leest/hoort zaken, meestal uit hun verband. Dat gaat dan weer een eigen leven leiden. Volgens mij is het verstandiger om de onzekerheid bespreekbaar te maken, moeilijk als dat is.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:16 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik heb het niet perse over het einde van een relatie trouwens, ik heb het over een moment waarop je nog heel veel om iemand geeft en hem/haar absoluut niet kwijt wil.
Ik houd ontzettend veel van mijn vriend en ik ben heel zeker over hem, maar als hij ineens raar zou gaan doen en ik niet zou weten of hij eerlijk was en er zelf onzeker en een wrak van werd(omdat je hem WILT vertrouwen, maar het om de een of andere reden niet meer kunt) dan weet ik niet of ik zou gaan controleren, ik heb het nooit gedaan, maar ik ben ook nooit onzeker over hem geweest(ook niet over exen)
Ik kan het me in elk geval wel voorstellen.
Het gevaar van "een keertje" controleren is dat je het denk ik nogal gauw gewoon gaat vinden en het vaker gaat doen.
Das waar, alleen weet ik uit ervaring dat niet alles bespreekbaar te maken is.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:16 schreef Inekris het volgende:
[..]
er is een nog veel groter gevaar. Je ziet/leest/hoort zaken, meestal uit hun verband. Dat gaat dan weer een eigen leven leiden. Volgens mij is het verstandiger om de onzekerheid bespreekbaar te maken, moeilijk als dat is.
Natuurlijk moet je een eigen leven hebben, daar heb ik het niet eens over.quote:Het nare van 'controleren' is niet alleen dat je het gewoon gaat vinden, maar de ander merkt het meestal toch wel, en dat schept alleen maar afstand. Bovendien ben ik van mening, en daar ik best naast zitten hoor, dat er binnen relaties ruimte hoort te zijn voor het eigen ik. Alles delen lijkt leuk, en is zeer llovenswaardig, maar het kan uiteindelijk zeer benauwend zijn.
Ik ben gelukkig helemaal niet jaloers uitgevallen. En ook niet onzeker, maar mocht ik het worden en niets uit hem krijgen, wie weet?quote:Nogmaals er is een groot verschil tussen per ongeluk iets zien, als je lief de telefoon opneemt en op ut verkeerde knopje drukt, en doelbewust iemands gangen nagaan, door in de mail, telefoon en what not te kijken. Ik ben onvoorstelbaar jaloers, en ik weet dus uit eerste hand zeg maar hoe slopend het controleren wordt. Wellicht dat ik daarom zo fel ben op het controleren, en daar zo faliekant tegen.
En ik geslagen worden. Date?quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:49 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind slaan wel lekker eigenlijk.
Ik vraag me altijd af hoe je bij een topic uit augustus terecht komt en het vervolgens besluit te kickenquote:Op zondag 27 januari 2008 22:42 schreef Yuvec het volgende:
Wat een kk wijf, sommige vrouwen zijn echt karakter defect. Verleiden iedereen met hun lieve en onschuldige blik, en vervolgens naaien ze je een oor aan.
Ik moet ineens aan Britney Spears denken...quote:Op maandag 28 januari 2008 00:24 schreef anastomose het volgende:
Overigens, om op je vraag terug te komen:
-nee, niet borderline (dan zie je ook om de paar minuten sterk wisselende stemmingen etc)
-ja, wel theatrale persoonlijkheidsstoornis.
Hij herkent het: Ex-vriendin en familie niet goed bij hun hoofd?quote:Op zondag 27 januari 2008 23:01 schreef Xennia het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe je bij een topic uit augustus terecht komt en het vervolgens besluit te kicken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |