abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2007 @ 21:38:12 #151
25682 2cv
Niet subtiel
pi_52210140
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:07 schreef Frumzel het volgende:

[..]

Wat heb je daar zelf uiteindelijk aan? Een beschadigde auto (om van alle papierrompslomp maar te zwijgen)...
Een voldaan gevoel. Verder lijkt m'n BX toch al meer op een poffertjespan dan op een auto, dus who cares ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:55:43 #152
83951 rashudo
project 2501
pi_52210702
Die trut die vlak achter die vrachtwagen gaat rijden mag ook wel even wachten
Their eyes opaque.
pi_52220300
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:11 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

En wat is zij opgeschoten als ze er per se tussen wil? 1 hele auto, nou whoopie!

Zie? Je kan alles omdraaien .
Touché.

Maar daarom zei ik ook, er is voor beide gevallen wel wat te zeggen natuurlijk maar ik moet wel zeggen dat de mevrouw die wilde invoegen gewoon had moeten wachten en zich er niet tussen hoort te proppen. Jij bent recht doorgaand verkeer en zij doet een bijzondere verrichting, zijnde baan verwisselen, dus hoort ze gewoon te wachten tot de hele rij voorbij was. Extra reistijd voor haar: nog geen minuut.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52222069
Vrouwen in de auto !
pi_52222281
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:10 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Sorry, maar het verschil is wel duidelijk te merken als je vaak in Nederland én Duitsland rijdt.
Het is stiekem wel een beetje waar.
niets stiekems aan, het verschil ís er gewoon. Dat irritante er tussen gefrots is echt Nederlands en heel hinderlijk... De Duitsers doen dat echt zelden. Die anticiperen gewoon stukken beter ipv dat hinderlijke "ik ben alleen op de weg" gedoe van Nederlanders.
.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_52228323
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:11 schreef DarkElf het volgende:

[..]

niets stiekems aan, het verschil ís er gewoon. Dat irritante er tussen gefrots is echt Nederlands en heel hinderlijk... De Duitsers doen dat echt zelden. Die anticiperen gewoon stukken beter ipv dat hinderlijke "ik ben alleen op de weg" gedoe van Nederlanders.
.
pi_52229290
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:38 schreef 2cv het volgende:

[..]

Een voldaan gevoel. Verder lijkt m'n BX toch al meer op een poffertjespan dan op een auto, dus who cares ?
En toen raakte iemand in paniek, reed zichzelf echt hartstikke plat en nam nog iemand anders mee.
Nogsteeds een voldaan gevoel?

Alhoewel ik zeer narrig kan worden van mensen op de weg die rare streken uithalen ga ik het niet extra gevaarlijk maken, maar goed, ik hou mijn spiegels altijd goed in de gaten, dus zie eigenlijk alles wel een beetje aankomen en speel daarop in.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_52229343
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:04 schreef erodome het volgende:

[..]

En toen raakte iemand in paniek, reed zichzelf echt hartstikke plat en nam nog iemand anders mee.
Nogsteeds een voldaan gevoel?

Alhoewel ik zeer narrig kan worden van mensen op de weg die rare streken uithalen ga ik het niet extra gevaarlijk maken, maar goed, ik hou mijn spiegels altijd goed in de gaten, dus zie eigenlijk alles wel een beetje aankomen en speel daarop in.
Dat kan toch helemaal niet, je bent een vrouw!
pi_52229607
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:06 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Dat kan toch helemaal niet, je bent een vrouw!
Ik heb een beetje man in me zitten, die zorgt er ook voor dat ik na bevredigende seks graag wil slapen ipv kletsen
Maar dus ook voor redelijk strak rijwerk, goed de spiegels gebruiken en een need for speed
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_52230564
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:11 schreef DarkElf het volgende:

[..]

niets stiekems aan, het verschil ís er gewoon. Dat irritante er tussen gefrots is echt Nederlands en heel hinderlijk... De Duitsers doen dat echt zelden. Die anticiperen gewoon stukken beter ipv dat hinderlijke "ik ben alleen op de weg" gedoe van Nederlanders.
.
Herkenbaar. Om eerlijk te zijn krijg ik in Duitsland altijd last van plaatsvervangende schaamte met mijn gele kentekenplaten.
Een paar maanden terug reed ik op de A3 tussen Arnhem en Oberhausen. Voor mij reed een Astra met NL kenteken, daarvor reed een vrachtwagen. In mijn spiegel zag ik een Porsche en de bestuurder van die Porsche wist prima waar dat ding voor gemaakt was. Laat ik het zo zeggen: hij/zij reed geen 80.

En wat doet die Astra: jawel, knipperlicht aan en naar links. Gelukkig heeft een Porsche ook goede remmen. Echt, sommige Nederlanders hebben geen idee waar die uitsteeksels aan de zijkanten voor dienen.
pi_52231289
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:47 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Herkenbaar. Om eerlijk te zijn krijg ik in Duitsland altijd last van plaatsvervangende schaamte met mijn gele kentekenplaten.
Idem hiero. Gelukkig lijken de motorplaten redelijk op de Duitse
quote:
En wat doet die Astra: jawel, knipperlicht aan en naar links. Gelukkig heeft een Porsche ook goede remmen. Echt, sommige Nederlanders hebben geen idee waar die uitsteeksels aan de zijkanten voor dienen.
Nederlanders zijn sowieso een ramp op de weg. Ongelukken in het buitenland zijn meestal Nederlanders en als je ergens op een bergweggetje (met de motor) ergens voorbij wil geeft iedereen je de ruimte, ook de Porsches en Mercedessen, behalve, uiteraard die Nederlanders. Die blijven ruim onder de max-snelheid zonder ook maar iets te zien doorrijden, je onderwijl bijna platrijdens als je er voorbij probeert te komen.

@ TS, hard toeteren en de middelvinger is een prima remedie
pi_52231926
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:47 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Herkenbaar. Om eerlijk te zijn krijg ik in Duitsland altijd last van plaatsvervangende schaamte met mijn gele kentekenplaten.
Een paar maanden terug reed ik op de A3 tussen Arnhem en Oberhausen. Voor mij reed een Astra met NL kenteken, daarvor reed een vrachtwagen. In mijn spiegel zag ik een Porsche en de bestuurder van die Porsche wist prima waar dat ding voor gemaakt was. Laat ik het zo zeggen: hij/zij reed geen 80.

En wat doet die Astra: jawel, knipperlicht aan en naar links. Gelukkig heeft een Porsche ook goede remmen. Echt, sommige Nederlanders hebben geen idee waar die uitsteeksels aan de zijkanten voor dienen.
Maak van dat "sommige" maar "meeste". Of ze gebruiken ze niet, of ze gebruiken hem wel en denken dat ze daarmee voorrang hebben op het overige verkeer.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52232374
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:47 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Herkenbaar. Om eerlijk te zijn krijg ik in Duitsland altijd last van plaatsvervangende schaamte met mijn gele kentekenplaten.
Een paar maanden terug reed ik op de A3 tussen Arnhem en Oberhausen. Voor mij reed een Astra met NL kenteken, daarvor reed een vrachtwagen. In mijn spiegel zag ik een Porsche en de bestuurder van die Porsche wist prima waar dat ding voor gemaakt was. Laat ik het zo zeggen: hij/zij reed geen 80.

En wat doet die Astra: jawel, knipperlicht aan en naar links. Gelukkig heeft een Porsche ook goede remmen. Echt, sommige Nederlanders hebben geen idee waar die uitsteeksels aan de zijkanten voor dienen.
Een paar maanden terug reed ik op de -autobahn ergens tussen oldenzaal en hamburg-. Voor mij reed een auto met een duits kenteken, daarvoor reed een vrachtwagen. In mijn spiegel zag ik enkel wat auto's achter mij. Ook ik wist prima waar mn auto voor gemaakt was. Laat ik het zo zeggen: ik reed geen 80.

En wat doet die mof: jawel, knipperlicht aan en naar links. Gelukkig heeft mijn ride ook goede remmen. Echt, sommige duitsers hebben ook geen idee waar die uitsteeksels aan de zijkanten voor dienen.

Owja, doe deze situatie maar x30.
pi_52232653
Je hebt groot gelijk. Beetje vergelijkbaar met mensen die helemaal doorrijden, als ze verplicht in moeten voegen, tot aan het verdrijvingsvlak. En dan zich er met geweld tussen duwen. Tja, sorry, dan kom je er bij mij dus niet tussen. Dan sluit je eerder ergens maar aan waar wel plek is in plaats van de hele rij auto's die wel sociaal zijn voorbij te rijden.
pi_52232722
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

...en jij mag niet onnodig links rijden als er rechts voldoende ruimte is. Ik heb zowel een schurfthekel aan rechts-inhalerts, als aan een file auto's aan de linkerkant die een vrachtwagen inhalen terwijl er aan de rechterkant geen asfalt wordt benut.

-edit- en dan vooral de mongolen die dus tussen 2 vrachtwagens waar een km tussenzit gewoon 95 op de linkerbaan blijven tuffen, 'omdat er toch weer een vrachtwagen aankomt en dan kom je er niet meer tussen'
Dat dus. Ik lach me altijd een breuk als ik weer eens tien auto's inhaal rechts, vervolgens net voor de vrachtwagen meer dan genoeg ruimte heb om in te voegen, dat netjes doe en vervolgens bij de volgende vrachtwagen naast de auto die me eerst in kwam halen uit te komen. Sukkels .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_52232774
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:20 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Ja maar hoe komt die vrouw daar? Blijkbaar omdat er rechts genoeg ruimte is om normaal te rijden.
Dan komt ze bij de volgende vrachtwagen die ze wil inhalen en dan rijden daar allemaal opgefokte mensen die haar er niet tussen laten.
Of ze heeft geen verkeersinzicht en hoort dus uberhaupt niet op de weg, of ze haalt gewoon heel asociaal rechts in om zo voor te kruipen, of ze is gewoon dom en zat te lippenstiften en dacht ineens: verrek een vrachtwagen! Ik ga maar eens naar links. Zonder te kijken of dat wel kon.

Ik kan je garanderen dat het de laatste of een na laatste is.
pi_52232800
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:58 schreef r8ality het volgende:

[..]

Dat dus. Ik lach me altijd een breuk als ik weer eens tien auto's inhaal rechts, vervolgens net voor de vrachtwagen meer dan genoeg ruimte heb om in te voegen, dat netjes doe en vervolgens bij de volgende vrachtwagen naast de auto die me eerst in kwam halen uit te komen. Sukkels .
Maar het mag niet. Want jij haalt rechts in.
pi_52232896
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:56 schreef X. het volgende:
Je hebt groot gelijk. Beetje vergelijkbaar met mensen die helemaal doorrijden, als ze verplicht in moeten voegen, tot aan het verdrijvingsvlak. En dan zich er met geweld tussen duwen. Tja, sorry, dan kom je er bij mij dus niet tussen. Dan sluit je eerder ergens maar aan waar wel plek is in plaats van de hele rij auto's die wel sociaal zijn voorbij te rijden.
Ja, allemaal leuk maar ze doen wel zoals het hoort. Jij hoort de ritser ruimte te geven en bij file mag de linkerrijstrook gewoon inhalen. Normaal moet men namelijk de snelheid aanpassen aan de strook waar men moet invoegen en in dat geval heb je gelijk, anders niet.

http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/wat/index.aspx

http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/waarom/index.aspx

Wat als een invoeger niet de ruimte krijgt om in te voegen? Wie heeft er schuld indien in zo'n situatie een aanrijding ontstaat?
De bedoeling van de campagne is er juist op gericht om dergelijke situaties te voorkomen. De campagne doet een beroep op het fatsoen van de weggebruiker en op de interactie tussen weggebruikers. Dat betekent voor de rechtdoorrijder dat hij ruimte biedt aan een ander om in te voegen.
http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/info/index.aspx
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52232951
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:04 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ja, allemaal leuk maar ze doen wel zoals het hoort. Jij hoort de ritser ruimte te geven en bij file mag de linkerrijstrook gewoon inhalen. Normaal moet men namelijk de snelheid aanpassen aan de strook waar men moet invoegen.

http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/wat/index.aspx

http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/waarom/index.aspx

Wat als een invoeger niet de ruimte krijgt om in te voegen? Wie heeft er schuld indien in zo'n situatie een aanrijding ontstaat?
De bedoeling van de campagne is er juist op gericht om dergelijke situaties te voorkomen. De campagne doet een beroep op het fatsoen van de weggebruiker en op de interactie tussen weggebruikers. Dat betekent voor de rechtdoorrijder dat hij ruimte biedt aan een ander om in te voegen.
http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/info/index.aspx
Ja hoor. Ik geef alle ritsers de ruimte. Bij het bord 'vanaf hier inritsen'. Maar als je vervolgens dan niet inritst en gaat doorrijden met hoge snelheid om maar zoveel mogelijk mensen in te halen, zit je gewoon fout
pi_52232978
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:05 schreef X. het volgende:

[..]

Ja hoor. Ik geef alle ritsers de ruimte. Bij het bord 'vanaf hier inritsen'. Maar als je vervolgens dan niet inritst en gaat doorrijden met hoge snelheid om maar zoveel mogelijk mensen in te halen, zit je gewoon fout
Okee, dan heb je inderdaad groot gelijk, die lui geef ik inderdaad ook geen ruimte
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52233025
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:07 schreef ijsmeis het volgende:

En die mevrouw kon mákkelijk achter mij aan rijden en daar invoegen, maar nee, ze moet per se één auto inhalen om daarna in te voegen, zodat IK moet remmen in plaats van zij. Wie is dan precies de egoist in deze?

En het was dus geen 500 meter, ze reed dus al achter de vrachtwagen. Misschien had ze wel een bril nodig, dat kan ook .
En dit is de reden waarom je gelijk hebt
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2007 @ 22:27:07 #172
25682 2cv
Niet subtiel
pi_52241658
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:04 schreef erodome het volgende:

[..]

En toen raakte iemand in paniek, reed zichzelf echt hartstikke plat en nam nog iemand anders mee.
Nogsteeds een voldaan gevoel?

Alhoewel ik zeer narrig kan worden van mensen op de weg die rare streken uithalen ga ik het niet extra gevaarlijk maken, maar goed, ik hou mijn spiegels altijd goed in de gaten, dus zie eigenlijk alles wel een beetje aankomen en speel daarop in.
ja, want dan heeft er minimaal 1 persoon haar lesje geleerd

Toch grappig dat er echt mensen zijn die serieus denken dat ik fysiek andere auto's plat rijdt
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_52242368
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:08 schreef X. het volgende:

[..]

En dit is de reden waarom je gelijk hebt
Je komt echt niet in haar doos hoor.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_52249792
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:00 schreef X. het volgende:

[..]

Maar het mag niet. Want jij haalt rechts in.
Ah. Dus als ik al de hele tijd rechts rijd, op een vrachtwagen af kom rijden die bijvoorbeeld 250 meter weg is, er vervolgens 45 auto's links mij in komen halen die ergens voor op de rem moeten zodat ik ze 10 seconden later weer inhaal, dan haal ik rechts in. Nog meer briljantheden te vertellen? .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_52251013
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:22 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Sorry, ik snap echt niet wat je bedoelt. .

Die vrouw komt daar, omdat zij niet meteen naar links gaat terwijl ze kan zien dat er wordt ingehaald. En rechts is inderdaad genoeg ruimte als je zin hebt om achter een vrachtwagen te rijden.
Bij die situatie van je vraag ik me 1 ding af: tot hoe dicht naderde die op de rechter baan de vrachtwagen?
Soms zie ik mensen die daar dan net een metertje achter rijden en dan ineens naar links willen, dan heb ik zoiets van: je had 100 meter van te voren toch gezien dat die vrachtwagen wel wat dichterbij aan het komen is? kan je toch op tijd naar links ipv zo dicht naar een vrachtwagen toe kruipen?
ik zit meestal ook vrij vroeg links (rij alleen meestal iets harder dan mag ) waardoor ik en links de ruimte heb om in te voegen, en niemand ophoud. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk rechts te blijven wat dat betreft...
pi_52256582
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:23 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik ben af en toe ook een domme kut. So what . Dat betekent niet meteen dat ik boos ben of me druk maak. Zo ben ik gewoon. Ik noem de beestjes graag bij hun naam .
Dat bedoelde ik niet.
Nu wel trouwens.
pi_52262400
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:47 schreef Repeat het volgende:

[..]

Een paar maanden terug reed ik op de -autobahn ergens tussen oldenzaal en hamburg-. Voor mij reed een auto met een duits kenteken, daarvoor reed een vrachtwagen. In mijn spiegel zag ik enkel wat auto's achter mij. Ook ik wist prima waar mn auto voor gemaakt was. Laat ik het zo zeggen: ik reed geen 80.

En wat doet die mof: jawel, knipperlicht aan en naar links. Gelukkig heeft mijn ride ook goede remmen. Echt, sommige duitsers hebben ook geen idee waar die uitsteeksels aan de zijkanten voor dienen.

Owja, doe deze situatie maar x30.
Het verschil is: In Nederland is dit gedrag de norm. Je kunt roepen wat je wilt, het verkeer in Duitsland is stukken prettiger dan het 'ik gun je het licht in de ogen niet' gedrag in het Nederlandse verkeer. Zo is het bijna onmogelijk om niet te bumperkleven in Nederland want er is altijd wel een aso die de 2 seconden ruimte die je voor je laat denkt te kunnen vullen. Terwijl het in Duitsland heel normaal is (uitzonderingen heb je overal) dat ook een veel sneller rijdende weggebruiker met een behoorlijk afstand achter je blijft totdat je aan de kant gaat.

Face it: Duitsers zijn betere chauffeurs.
pi_52262614
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:04 schreef Jalu het volgende:
Face it: Duitsersalle andere Europeanen (behalve belgen) zijn betere chauffeurs.
Werkelijk!
pi_52262717
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb een beetje man in me zitten, die zorgt er ook voor dat ik na bevredigende seks graag wil slapen ipv kletsen
Maar dus ook voor redelijk strak rijwerk, goed de spiegels gebruiken en een need for speed
Je hebt een beetje (als in: een deel van een) man in je zitten... seks... rijwerk...

pi_52262738
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:13 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Werkelijk!
Nouja Italianen....
pi_52262755
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:48 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Je komt echt niet in haar doos hoor.
Of ze woont in een doos of we hebben het hier over uitwonen
pi_52270395
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:04 schreef Jalu het volgende:

[..]

Het verschil is: In Nederland is dit gedrag de norm. Je kunt roepen wat je wilt, het verkeer in Duitsland is stukken prettiger dan het 'ik gun je het licht in de ogen niet' gedrag in het Nederlandse verkeer. Zo is het bijna onmogelijk om niet te bumperkleven in Nederland want er is altijd wel een aso die de 2 seconden ruimte die je voor je laat denkt te kunnen vullen. Terwijl het in Duitsland heel normaal is (uitzonderingen heb je overal) dat ook een veel sneller rijdende weggebruiker met een behoorlijk afstand achter je blijft totdat je aan de kant gaat.

Face it: Duitsers zijn betere chauffeurs.
Dat juist totaal niet zeg Die moffen zijn juist die lijers die em bijna in je achterbak rijden als ze vinden dat je niet hard genoeg (opzij) gaat.

Maargoed het gaat hier toch allemaal om persoonlijke ervaringen. Ik vind niet dat je zomaar iets kunt zeggen over "alle bestuurders"
pi_52272220
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:20 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Nouja Italianen....
Zelfs die rijden stukken beter alhoewel ik nooit zuidelijker als Rome ben geweest. Ze rijden misschien niet zo krampachtig netjes als nl'ers, maar wel beter
pi_52273887
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:11 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat juist totaal niet zeg Die moffen zijn juist die lijers die em bijna in je achterbak rijden als ze vinden dat je niet hard genoeg (opzij) gaat.
Mijn ervaring in Duitsland is dat je daar dat soort types ook wel hebt, maar lang niet zo veelvuldig als in Nederland, waar dit soort gedrag eerder regel dan uitzondering is.
quote:
Maargoed het gaat hier toch allemaal om persoonlijke ervaringen. Ik vind niet dat je zomaar iets kunt zeggen over "alle bestuurders"
Dat laatste klopt helemaal. Maar ik heb het dan ook niet over alle bestuurders maar over het verkeersbeeld; en dat is wel degelijk een stuk prettiger in Duitsland.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:51:33 #185
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_52274779
Toch opmerkelijk dat iedereen hier afgeeft op slechte automobilisten. Het lijkt wel of iedereen op Fok erg goed kan rijden.........of is het overschatting van zichzelf?

Ja, dat zal het zijn.
pi_52275670
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 00:51 schreef Oldbie het volgende:
Toch opmerkelijk dat iedereen hier afgeeft op slechte automobilisten. Het lijkt wel of iedereen op Fok erg goed kan rijden.........of is het overschatting van zichzelf?

Ja, dat zal het zijn.
Ik denk zelf dat bergen een grote rol spelen. In Nederland is alles plat, is het verkeer overzichtelijk en relatief makkelijk en veilig, maar in het buitenland is het vaak een chaos, in de bergen, zonder duidelijke borden tussen de mensen die doorrijden of in hartje Parijs is het toch wat minder simpel. Als je daar woont (of er komt als Nederlander) gaat je rijstandaard vanzelf omhoog.

En ja, ik rijd stukken beter(veiliger) als de gemiddelde Nederlander. Deels vanwege bovenstaande, deels vanwege motorrijden en geregeld met zware combinaties de weg op. Bij die eerste worden de veilige rijders volgens het Darwin-principe geselecteerd
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 01:49:22 #187
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_52275956
Typisch geval van overschatting.

Ik ben ook motorrijder en ik kom regelmatig, met zowel motor als auto, in de bergen in Zwitserland maar ik ga mezelf geen beter weggebruiker noemen dan een ander. Iedereen maakt fouten, ik ook, jij ook.
Dat je fouten van anderen ziet is logisch. Het zou toch te mooi voor woorden zijn dat je lekker kan rijden zonder fouten van anderen mee te maken? Dat zij hun fouten maken alleen als jij niet in de buurt bent? Het feit dat je veel fouten van anderen ziet is simpelweg omdat het druk is op de weg. Er zijn erg veel mensen op een klein stukje asfalt. Ieder met hun eigen fouten.

Houd dat voor ogen. Geef iedereen zijn stukje weg en ga vooral niet, zoals TS, met je middelvinger zwaaien als er iets gebeurd wat jij als fout ziet. Als iedereen op de weg 10% toleranter wordt dan is het ook in Nederland leuk rijden. Nu is het het alleen maar: "ik rij hier; flikker maar op"
pi_52276731
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 01:49 schreef Oldbie het volgende:
Typisch geval van overschatting.
Ach, pleur op man. Oordeel over jezelf, niet over mij als je deaar geen grond voor hebt.
quote:
Ik ben ook motorrijder en ik kom regelmatig, met zowel motor als auto, in de bergen in Zwitserland maar ik ga mezelf geen beter weggebruiker noemen dan een ander.
Dat je dat zelf niet wilt is prima, maar het ging hier over Nederlandse weggebruikers. Ik rijd absoluut beter als een groot deel daarvan.
quote:
Iedereen maakt fouten, ik ook, jij ook.
Uiteraard. Maar bepaalde (in het buitenland en op de snelweg levensgevaarlijke) fouten maak ik vele malen minder en in sommige gevallen niet.
quote:
Het feit dat je veel fouten van anderen ziet is simpelweg omdat het druk is op de weg. Er zijn erg veel mensen op een klein stukje asfalt. Ieder met hun eigen fouten.
Klopt, maar die erg veel mensen zijn er ook in Berlijn, Parijs Innsbruck, Tiranja of Trieste om maar 's wat steden op te noemen waar ik laatst ben geweest. Daar wordt ik een stuk minder vaak bijna omver gereden terwijl het toch vele malen hectischer is. Conclusie, daar rijden ze gewoon stukken beter.
quote:
Houd dat voor ogen. Geef iedereen zijn stukje weg en ga vooral niet, zoals TS, met je middelvinger zwaaien als er iets gebeurd wat jij als fout ziet.
Als iemand mij bewust in gevaar brengt door stomme acties of niet op te letten is een middelvinger het minste. Als je niet kan rijden moet je oppleuren uit het verkeer in plaats van mensen in gevaar te brengen.
quote:
Als iedereen op de weg 10% toleranter wordt dan is het ook in Nederland leuk rijden. Nu is het het alleen maar: "ik rij hier; flikker maar op"
Klopt. Zoals ik al zei, da's een van de redenen waarom er in het buitenland zo veel beter wordt gereden, ze houden een stuk meer rekening met elkaar, óók als je heel langzaam of heel snel rijdt.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 04:05:40 #189
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_52277288
inderdaad!

Vanmiddag nog was er ook zo een snol met haar Alfa 147... die twee keer moest steken en hem er alsnog scheef inzette
En dan niet eens een parkeerkaartje halen
Ik had haar alleen al een boete gegeven voor het in beslag nemen van twee parkeerplaatsen... maar nee oom agent (of de gepimpte stadswacht) ziet dat weer niet... en wanneer ik eens 10 min. mijn auto uit moet laden mag ik al wel een prent slikken (gelukkig kwijt gescholden ivm. parkeervergunning!)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_52278631
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 00:51 schreef Oldbie het volgende:
Toch opmerkelijk dat iedereen hier afgeeft op slechte automobilisten. Het lijkt wel of iedereen op Fok erg goed kan rijden.........of is het overschatting van zichzelf?

Ja, dat zal het zijn.
Omdat je zelf fouten maakt mag geen opmerkingen over anderen hebben? Sorry, ik maak ook wel eens een foutje, dat doet iedereen, maar ik ga niet willens en wetens mijn auto ergens tussen proppen (of wat voor actie dan ook) als het niet kan en/of ik daar een ander mee hinder zoals in dit geval duidelijk bij TS.

Hoe het in het buitenland gaat weet ik niet, maar als je gewoon eens kijkt naar hoe ze hier in Nederland rijden kan dat niet normaal zijn. Dat komt of omdat ze gewoon geen of weinig inzicht hebben of gewoon ontzettend asociaal zijn. Dat is geen overschatting van mezelf, maar gewoon een constatering, zeker als je iedere dag zo'n 250km op de weg zit.

Niemand rijdt eens gewoon 120 zodat je een mooie gelijke stroom van auto's hebt, nee, iedereen rijdt zijn eigen snelheid (te hard, te zacht) waardoor het sowieso al minder overzichtelijk wordt. Dan gaan ze nog inhalen, en dan niet zorgen dat je er snel voorbij bent, nee velen doen dat met een verschil van 1km per uur en ondertussen vormt er achter diegene ook weer een rij omdat die mensen zonodig harder moeten met als gevolg dat de persoon die ingehaald wordt op de rem moet voor een vrachtwagen want deze kan niet meer naar links uitwijken omdat daar een heel treintje rijdt.

Dat is slechts 1 van de tig voorbeelden die ik kan noemen die ik dagelijks tegen kom.

[ Bericht 36% gewijzigd door BobbyB op 11-08-2007 10:24:52 ]
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52282206
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

En jij hebt een rottende penis, zoals ik je nu inschat.

...ik zeg: ik heb er een hekel aan. Ik zeg niet: Ik doe het zo.

Ik heb ongeveer 500.000km gereden.

Groetjes,

Krea.
En jij DENKT alleen maar dat je goed kunt rijden OMDAT je veel hebt gereden. dat zijn dus de grootste gevaren op de weg.

Ter vergelijking, ik ken iemand die ruim over de anderhalf miljoen kilometers gereden heeft en ik heb nog nooit zoveel doodsangsten uitgestaan, zoveel linksgeplak gezien en zoveel gekanker gehoord op anderen als die keer dat ik met die kerel mee reed.
pi_52282501
@ ijsmeis pech voor die mevrouw, had ze maar eerder naar links moeten gaan toe ze wel de kans had.

trouwens: http://youtube.com/watch?v=McKaHxrxr7I nog wat tips ter inspiratie
pi_52283675
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:46 schreef ijsmeis het volgende:
Ik zal mijn TT eerst eens verduidelijken met een paint ( ).


[afbeelding]

Goed. Situatie in tekstvorm:
Ik rij achter een rijtje auto's aan en er wordt uiteindelijk afgeremd totdat we allemaal zo'n 70 á 80 km/u reden. Achter mij reed verder helemaal niemand, maar toch zie ik in de spiegel een auto rechts blijven rijden, richting de vrachtwagens. Uiteindelijk zit mevrouw naast mij (het is verboden rechts in te halen, tenzij er file is, maar 70 á 80 km/u rijden noem ik géén file!) en ik vraag me al af wat ze van plan is..

Ineens gaat haar knipperlicht aan, terwijl er toch echt geen plek voor een auto is tussen mij en mijn voorganger, of ze moet willen bumperkleven bij de persoon voor mij. Mevrouw gaat gewoon naar links zonder te kijken en raakt bijna mijn zijkant (ze gaat er dus gewoon vanuit dat als men haar knipperlicht ziet ze gewoon aan de kant gaan. Ja doei.). Ik weiger om af te remmen en ga dus een stukje mee naar links totdat ze eindelijk kijkt. Ze schrikt, gaat gauw naar rechts en toetert flink en kijkt me boos aan.

Voor me gaat het weer wat sneller dus ik geef gas bij en steek mijn middelvinger naar haar op.

Wat vinden jullie? Ben ik fout? Is zij fout?

Overigens zag ik later in mijn spiegel dat ze bijna exact hetzelfde deed bij iemand anders. Ze wilde iemand inhalen en gooide hem dus gewoon voor een auto snel die stukken sneller reed dan haar en dus moest remmen, terwijl zij best even 5 seconden kon wachten om in te halen, want zó druk op de weg was het niet.

Mijn klacht dus. Sommige vrouwen (tja, sorry, het zijn ze meestal wel) die niet kunnen rijden . En dan ook nog boos worden op de ander, terwijl zij naar mijn inziens fout was.
jij bent fout want bij blokmarkering mag je wel rechts inhalen en jij moet ruimte verlenen aan invoegers.
Hier uw reclame?
voor nog geen 10¤ per week
pi_52284391
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:28 schreef CosmoNut het volgende:

[..]

jij bent fout want bij blokmarkering mag je wel rechts inhalen en jij moet ruimte verlenen aan invoegers.
Waarbij een blokmarkering alleen betekent dat die dingen op 30 cm oid liggen, zoals bij een uitvoegstrook. Dáár mag het idd, hier niet...
pi_52285604
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 01:49 schreef Oldbie het volgende:
Typisch geval van overschatting.

Ik ben ook motorrijder en ik kom regelmatig, met zowel motor als auto, in de bergen in Zwitserland maar ik ga mezelf geen beter weggebruiker noemen dan een ander. Iedereen maakt fouten, ik ook, jij ook.
Dat je fouten van anderen ziet is logisch. Het zou toch te mooi voor woorden zijn dat je lekker kan rijden zonder fouten van anderen mee te maken? Dat zij hun fouten maken alleen als jij niet in de buurt bent? Het feit dat je veel fouten van anderen ziet is simpelweg omdat het druk is op de weg. Er zijn erg veel mensen op een klein stukje asfalt. Ieder met hun eigen fouten.

Houd dat voor ogen. Geef iedereen zijn stukje weg en ga vooral niet, zoals TS, met je middelvinger zwaaien als er iets gebeurd wat jij als fout ziet. Als iedereen op de weg 10% toleranter wordt dan is het ook in Nederland leuk rijden. Nu is het het alleen maar: "ik rij hier; flikker maar op"
Hij is uit 86 hoor, rijdt dus al jarenlang rond.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:33:26 #196
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_52285970
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 16:14 schreef Repeat het volgende:

[..]

Hij is uit 86 hoor, rijdt dus al jarenlang rond.


Toen hij begon met: "Pleur op" keek ik dus ook even in zijn profiel. Ik besloot maar niet te reageren
pi_52286506
Duitse truckers rulen. Toen ik afgelopen vakantie met een VW Transporterbus van 20 jaar oud + caravan (dodelijke combinatie) de heerlijk korte invoegstroken van de Autobahn opknalde zag ik zo'n beetje alle vrachtwagens achter me netjes naar links gaan, wat wel zo prettig is als je aan het einde van die invoegstrook pas 60 rijdt
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:02:18 #198
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_52290173
Wow, een vrouw die rechts inhaalt en probeert voor te dringen? De meeste die ik tot nu toe ben tegengekomen op de weg rijden juist zo fucking truttig..
The Internets, I needs it..
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:10:30 #199
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52290370
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:02 schreef Dr_Crouton het volgende:
Wow, een vrouw die rechts inhaalt en probeert voor te dringen? De meeste die ik tot nu toe ben tegengekomen op de weg rijden juist zo fucking truttig..
Idd, maar als je van baan wisselt zit je fout als je een aanrijding maakt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_52292399
Gisteravond maakte ik ook wat mee. Ik reed links en zou iemand gaan inhalen met 130/140. Het was vrij rustig op de weg, maar degene die ik zou inhalen sneed plotseling naar links en ik moest hard in de remmen. Vervolgens haalt dat figuur met een verschil van zo'n 1 km/uur een ander in...

Als diegene even goed in zijn spiegels had gekeken, zou hij zien dat ie wel even had kunnen wachten met inhalen.

btw; het was geen eens een vrouw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')