abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:58:17 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52193285
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:53 schreef The_End het volgende:

[..]

Als mensen echt een vrije keus hadden of ze wilden roken of niet, dan zou de tabaksindustrie niet meer bestaan.
Je raaskalt. Mensen kiezen er juist voor om drugs te gebruiken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52193291
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:53 schreef The_End het volgende:

[..]

Er zijn geen nietrookkroegen en als die er wel waren, dan wilde ik er nog niet heen, omdat mijn rokende vrienden er niet heen gaan. Dat is nou juist de reden dat het niet werkt.

Als mensen echt een vrije keus hadden of ze wilden roken of niet, dan zou de tabaksindustrie niet meer bestaan.
En wat nou als ze straks een aparte rookruimte in de kroeg hebben waar je vrienden gaan staan. Volg je ze dan ook die ruimte in?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:01:45 #103
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_52193390
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

We dwingen drusverslaafden niet. Vooral alcoholverslaafden kunnen rustig hun gang gaan in jouw hypocriete wereld.

Ik rook niet en drink nauwelijks dus het heeft geen zin mij voor verslaafde uit te maken.

Overigens zie ik genoeg drugsgebruikers op straat overlast veroorzaken, daar komen rokers bij. Lekker kortzichtig van je.
Rokers komen er niet bij, ze veroorzaken nu ook al overlast op straat.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:04:23 #104
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_52193470
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ken niemand die zijn/haar eerste sigaret lekker vond, de enige reden dat mensen roken is omdat het zwakke mensen zijn die aan groepsdruk ten onder zijn gegaan. Het zijn dan ook altijd de sjonnies, de paupers en de zwakkeren van geest die roken. Dat zal dan ook de reden zijn dat de rokers niet verder komen dan huilen op internet over hun rookverbod, zonder er werkelijk wat aan te doen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:05:59 #105
pi_52193516
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Rokers komen er niet bij, ze veroorzaken nu ook al overlast op straat.
Dan lijkt het me in het kader van overlast verstandig ze een rook-ruimte binnen te geven zodat er minder overlast op straat van komt. Wat dacht je van een rook-kroeg?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_52193606
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De eerste keer dat ze het gebruiken kan je eventueel spreken van 'kiezen'. Vaak gebeurt het onder sociale druk. 'Erbij willen horen', 'Iedereen doet het', 'geleerd van ouders die hele leven gerookt hebben' enz. Als de verslaving eenmaal zijn intrede doet (bij sommige drugs zoals alcohol duurt dat heel lang; bij andere zoals roken heel kort), dan bestaat de vrije keus niet meer.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:17:11 #107
pi_52193818
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:09 schreef The_End het volgende:

[..]

De eerste keer dat ze het gebruiken kan je eventueel spreken van 'kiezen'. Vaak gebeurt het onder sociale druk. 'Erbij willen horen', 'Iedereen doet het', 'geleerd van ouders die hele leven gerookt hebben' enz. Als de verslaving eenmaal zijn intrede doet (bij sommige drugs zoals alcohol duurt dat heel lang; bij andere zoals roken heel kort), dan bestaat de vrije keus niet meer.
Alcohol ook maar verbieden? Alle horeca dichtgooien?
pi_52194202
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alcohol ook maar verbieden? Alle horeca dichtgooien?
Alcohol is bij lange na niet zo verslavend als sigaretten. Ik vind alleen wel dat er ook door alcohol enorme schade aan de maatschappij wordt toegebracht, maar zonder alcohol halveert het aantal nieuwe relaties denk ik

Het is ook niet relevant in deze discussie. We hebben het over roken, niet over alcohol. Ik kan nog wel 1000 dingen opnoemen die gevaarlijk kunnen zijn. Dat is echter geen argument om iets te verbieden. Dat zou betekenen dat je niks meer kan verbieden. (hmm, dejavu?)
pi_52194521
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:04 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik ken niemand die zijn/haar eerste sigaret lekker vond,
Hoeveel zijn dat er. 1, 10, 100. Ik ken er zat die het wel lekker vonden de eerste keer
quote:
de enige reden dat mensen roken is omdat het zwakke mensen zijn die aan groepsdruk ten onder zijn gegaan.
Alls jij dat maar blijft geloven. Je kent niet iedereens motieven. Periodes van grote stress kunnen er ook aan voorafgaan. Dan kan een sigaret heel rust gevend werken. Iets waar jij blijkbaar niets van begrijpt in je perfecte leventje in je perfecte wereld
quote:
Het zijn dan ook altijd de sjonnies, de paupers en de zwakkeren van geest die roken. Dat zal dan ook de reden zijn dat de rokers niet verder komen dan huilen op internet over hun rookverbod, zonder er werkelijk wat aan te doen.
hier spreek je jezelf tegen. Want de meeste paupers en sjonnies die ik ken beschikken niet over internet. Het zijn meestal de hogeropgeleiden die beschikkken over internet. Grote onzin dus.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:43:49 #110
3542 Gia
User under construction
pi_52194576
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:58 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En wat nou als ze straks een aparte rookruimte in de kroeg hebben waar je vrienden gaan staan. Volg je ze dan ook die ruimte in?
Welnee, gewoon andersom. Als straks al jouw vrienden lekker gaan stappen in de rookvrije kroegen, dan volg jij ze braaf. Want ALLE kroegen zijn straks rookvrij!!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:44:13 #111
pi_52194584
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:29 schreef The_End het volgende:

[..]

Alcohol is bij lange na niet zo verslavend als sigaretten. Ik vind alleen wel dat er ook door alcohol enorme schade aan de maatschappij wordt toegebracht, maar zonder alcohol halveert het aantal nieuwe relaties denk ik

Het is ook niet relevant in deze discussie. We hebben het over roken, niet over alcohol. Ik kan nog wel 1000 dingen opnoemen die gevaarlijk kunnen zijn. Dat is echter geen argument om iets te verbieden. Dat zou betekenen dat je niks meer kan verbieden. (hmm, dejavu?)
Ik ben er ook tegen om dingen te verbieden. Ik wil voor roken geen uitzondering maken. Mensen gaan toch wel roken. Je kan dat reguleren om overlast te voorkomen, maar half stappend nederland 'snachts om 4 uur strontdronken de straat op sturen omdat ze binnen niet meer mogen roken is geen situatie waar veel mensen blij van gaan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 08-08-2007 12:49:48 ]
pi_52194611
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Welnee, gewoon andersom. Als straks al jouw vrienden lekker gaan stappen in de rookvrije kroegen, dan volg jij ze braaf. Want ALLE kroegen zijn straks rookvrij!!
Lees eens wat door. In mijn vriendengroep roken de meesten. Wij gaan wel een tent zoeken die de mazen in de wet vindt.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:48:53 #113
3542 Gia
User under construction
pi_52194703
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:04 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik ken niemand die zijn/haar eerste sigaret lekker vond, de enige reden dat mensen roken is omdat het zwakke mensen zijn die aan groepsdruk ten onder zijn gegaan.
Vaak op zeer jonge leeftijd. 13 jaar is heel gewoon voor de eerste sigaret. Dan zijn veel jongeren zwak. Vaak roken dan ook één of meer ouders (tegenwoordig hebben kinderen vaak meer dan 2 ouders), dus het 'goede' voorbeeld krijgen ze van huis uit mee. Was in mijn geval ook zo. En ja, dan wil je er graag bijhoren als 13-jarige. Dan ben je stoer.

Gelukkig wordt dat tegenwoordig een stuk minder. Veel ouders roken al niet meer en proberen te voorkomen dat hun kinderen gaan roken. Steeds minder jongeren beginnen met roken, behalve inderdaad de Sjonnies.
quote:
Het zijn dan ook altijd de sjonnies, de paupers en de zwakkeren van geest die roken. Dat zal dan ook de reden zijn dat de rokers niet verder komen dan huilen op internet over hun rookverbod, zonder er werkelijk wat aan te doen.
Ze hoeven er niks aan te doen. Laat maar lekker janken. Het verbod gaat toch wel door. En willen ze dan niet meer op stap gaan, prima, er gaan dan wel anderen in hun plaats. Maar ik denk dat ze nu wel hard roepen over een 'boycot', maar als puntje straks bij paaltje komt, binden ze braaf in.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:51:34 #114
3542 Gia
User under construction
pi_52194767
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
hier spreek je jezelf tegen. Want de meeste paupers en sjonnies die ik ken beschikken niet over internet. Het zijn meestal de hogeropgeleiden die beschikkken over internet. Grote onzin dus.
Pfft. Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig internet. Scholen gaan er zelfs vanuit, bij het opgeven van huiswerk, dat de kids thuis internet hebben, en een printer.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:53:27 #115
3542 Gia
User under construction
pi_52194818
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben er ook tegen om dingen te verbieden. Ik wil voor roken geen uitzondering maken. Mensen gaan toch wel roken. Je kan dat reguleren om overlast te voorkomen, maar half stappend nederland 'snachts om 4 uur strontdronken de straat op sturen omdat ze binnen niet meer mogen roken is geen situatie waar veel mensen blij van gaan worden.
Waarom wordt je strontdronken als je niet meer mag roken? Worden die zelfde gasten niet strontdronken als ze wel mogen roken?
Daarbij wordt iedereen om 4 uur de straat op gestuurd, omdat dan de kroeg sluit. Heeft verder niets te maken met roken of niet roken.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:53:54 #116
3542 Gia
User under construction
pi_52194831
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Lees eens wat door. In mijn vriendengroep roken de meesten. Wij gaan wel een tent zoeken die de mazen in de wet vindt.
Succes.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:54:49 #117
pi_52194858
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Vaak op zeer jonge leeftijd. 13 jaar is heel gewoon voor de eerste sigaret. Dan zijn veel jongeren zwak. Vaak roken dan ook één of meer ouders (tegenwoordig hebben kinderen vaak meer dan 2 ouders), dus het 'goede' voorbeeld krijgen ze van huis uit mee. Was in mijn geval ook zo. En ja, dan wil je er graag bijhoren als 13-jarige. Dan ben je stoer.

Gelukkig wordt dat tegenwoordig een stuk minder. Veel ouders roken al niet meer en proberen te voorkomen dat hun kinderen gaan roken. Steeds minder jongeren beginnen met roken, behalve inderdaad de Sjonnies.
[..]

Ze hoeven er niks aan te doen. Laat maar lekker janken. Het verbod gaat toch wel door. En willen ze dan niet meer op stap gaan, prima, er gaan dan wel anderen in hun plaats. Maar ik denk dat ze nu wel hard roepen over een 'boycot', maar als puntje straks bij paaltje komt, binden ze braaf in.
Wishfull thinking. De Sjonnies gaan gewoon keihard lopen rellen.

In uitgaansgebieden hebben ze er vanalles aan gedaan om mensen zoveel mogelijk binnen te houden om de overlast te beperken. Door het rook verbod jaag je iedereen weer de straat op

http://www.lisse.nl/index.php?simaction=content&mediumid=1&fontsize=12&pagid=53&stukid=1722
pi_52194868
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:48 schreef Gia het volgende:
Onzin argument voor de kroegen. De doelgroep blijft hetzelfde. Er komen echt niet ineens heel veel mensen bij. Dat is gewoon grote kolder.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:56:37 #119
pi_52194916
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom wordt je strontdronken als je niet meer mag roken? Worden die zelfde gasten niet strontdronken als ze wel mogen roken?
Daarbij wordt iedereen om 4 uur de straat op gestuurd, omdat dan de kroeg sluit. Heeft verder niets te maken met roken of niet roken.
Omdat nu iedereen de hele nacht en avond buiten staat en niet alleen met sluitingstijd.

Stap 2: Roken op straat verbieden
pi_52195059
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Succes.
Wat is er nou eigenlijk het probleem van dat er een paar zaken over blijven waar gerookt mag worden en de rest niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')