Dus? Alcohol ook. Alcoholvrije kroegen is stap 2 ofzo?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:32 schreef The_End het volgende:
[..]
Roken is geen vrij keuze; het is een verslaving.
Ja, heel mooi. 70% van de NEDERLANDERS ja, en nu een onderzoek in de HORECA! Dus gewoon vrijdag/zaterdag avond en nacht de kroeg in en hetzelfde onderzoek...quote:
Jah! En er wordt meteen naar een oplossing gezocht! Toch?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:28 schreef deom het volgende:
[..]
Speciale ambulance voor zwaarlijvige Drenten
Een speciale ambulance voor zwaarlijvige patienten moet de rug van het personeel sparen. UMCG Ambulancezorg in Drenthe wil de kingsize ziekenauto in het najaar aanschaffen. Het voertuig van Engelse makelij wordt ondermeer voorzien van een hydraulisch brancardsysteem en kost ongeveer een kwart miljoen euro. Volgens directeur Tjerk Hiddes wordt ambulancepersoneel in toenemende mate geconfronteerd met patiënten met obesitas. "Het is een trend." De dikkere medemens vormt niet alleen een aanslag op het fysiek van de medewerkers, maar stelt ook het materieel op de proef. "We hebben steeds zwaardere brancards en ambulances nodig om deze patiënten goed en veilig te kunnen vervoeren."
De ambulancedienst is over alternatieven gaan nadenken omdat steeds meer personeelsleden klachten kregen als gevolg van zwaar tillen. Hiddes stelt dat ongeveer de helft van het ziekteverzuim onder ambulancemedewerkers te wijten is aan rug- & en nekklachten. "We hebben het dan over 2,5 tot 3 procent." Hiddes verwacht met deze en andere maatregelen de uitval onder medewerkers met de helft terug te kunnen dringen.
Dat interesseert toch ook niemand. Voor mijn part rook je je helemaal naar de tering. Het wordt pas een probleem als je anderen gaat opzadelen met jouw vieze gewoonte.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit soort betuttelende gelul bedoel ik dus!
Bemoei je er niet mee, met je moralistische gezever! Het is mijn vrije keuze, klaar!
Slap lullen op een forum is blijkbaar ook een verslaving, maar ik laat je toch ook niet bannen? Vrijheid, daar gaat het om!
ja, dus binnenkort mag jij opeens geen patatje meer kopen, of geen big mac.....quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Jah! En er wordt meteen naar een oplossing gezocht! Toch?
Ik verwijs bij deze naar de 2e regel in je eigen sigquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:35 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Dat interesseert toch ook niemand. Voor mijn part rook je je helemaal naar de tering. Het wordt pas een probleem als je anderen gaat opzadelen met jouw vieze gewoonte.
Je kan er niets aan doen dat je hersentjes zo zwak zijn. Roken, vrije keuzequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit soort betuttelende gelul bedoel ik dus!
Bemoei je er niet mee, met je moralistische gezever! Het is mijn vrije keuze, klaar!
Slap lullen op een forum is blijkbaar ook een verslaving, maar ik laat je toch ook niet bannen? Vrijheid, daar gaat het om!
ja, en het wordt ook een probleem als ze alles maar lukraak gaan verbieden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:35 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Dat interesseert toch ook niemand. Voor mijn part rook je je helemaal naar de tering. Het wordt pas een probleem als je anderen gaat opzadelen met jouw vieze gewoonte.
Ik ben DionysuZ en ik doe een dove kwartel na.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:28 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Er zal helemaal geen overlast zijn!
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, heel mooi. 70% van de NEDERLANDERS ja, en nu een onderzoek in de HORECA! Dus gewoon vrijdag/zaterdag avond en nacht de kroeg in en hetzelfde onderzoek...
quote:Ook in de horeca zelf is een cultuuromslag te bespeuren. Een groeiend aantal ondernemers realiseert zich dat de vraag naar rookvrij uitgaan toeneemt en springt daarop in. In februari 2007 kwam uit een enquête al naar voren dat er snel een rookvrije horeca moet komen.
* April 2007: Uit een enquête van Misset Horeca blijkt dat 64% van de grote horecabedrijven voorstander is van een snelle invoering van een rookvrije horeca.
* April 2007: Na het kenbaar maken van de nieuwe benadering blijkt binnen KHN interne verdeeldheid over de aanpak te zijn.
* April 2007: TNS NIPO onderzoek i.o.v. STIVORO onder 400 werkgevers in de horeca geeft aan dat 75% van de werkgevers niets ziet in differentiatie naar sectoren.
* Februari 2007: FNV Horecabond vindt langer uitstellen van een rookvrije horeca onverantwoord en wil de horeca per juli 2007 rookvrij hebben.
* Februari 2007: Als het aan de 350 hoogst gewaardeerde restaurants (bijzonderererestaurants.nl) in Nederland ligt, komt er snel een rookvrije horeca. 75% is voor invoering van een rookvrije horeca vóór 2011.
Tis goed met je hoor. Roken is een vrije keuze, niemand dwingt me.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:37 schreef The_End het volgende:
[..]
Je kan er niets aan doen dat je hersentjes zo zwak zijn. Roken, vrije keuze![]()
Indirect dreigen met bannen, omdat iemand je zwakke argumentjes onderuit haalt is ook wel triest
En als er rookvrije en rokers horeca is dan zadel ik toch niemand op met mijn vieze gewoonte? Dus wat is het probleem om 30% van de horeca te laten roken en de andere 70% rookvrij. Dit geldt dan voor kroegen en disco's. Dat we restaurants 100% rookvrij maken vind ik verder primaquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:35 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, en het wordt ook een probleem als ze alles maar lukraak gaan verbieden.
jij vindt het een vieze gewoonte, ik ook hoor. Maar de mensen waar ik altijd mee in de kroeg zit JANKT niet zo.
Jij moet beter lezen want er zat een filter in. Die hebben in het wild rokende mensen niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:22 schreef The_End het volgende:
[..]
hahaha, volgens mij heb jij die post niet helemaal goed begrepen hoorHij heeft het erover dat het vaak moeilijk is om een afzuig installatie te maken, omdat de afgezogen rook naar boven moet. Het is dan niet meer dan logisch dat de bovenburen het niet fijn vinden als jij een dikke buis recht door hun huiskamer legt
jij onderbouwt je argumenten niet dus plaats ik eenzelfde argument zonder onderbouwing. Allebei even sterk.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben DionysuZ en ik doe een dove kwartel na.
Ik hoor en zie geen argumenten en zie geen probelemen want ik rook toch niet en ik ga toch nooit uit.
![]()
Vind ik prima! Lust ik namelijk niet. Pizza, worst, snacks, taart, hamburgers, shoarma enz....lust ik allemaal niet, mag wmb flink duurder worden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, dus binnenkort mag jij opeens geen patatje meer kopen, of geen big mac.....
Wederom erg discutabel. Een onderzoek van een stichting die keihard tegen roken is, verrassend. En de restaurant houders hebben ook 100% gelijk. Roken tijdens het eten is vies. Prima dat het daar verboden zou worden.quote:
En wie wijst aan welke café's rookvrij gaan worden en welke niet? En hoe leg je dat uit aan de eigenaren van die café's?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En als er rookvrije en rokers horeca is dan zadel ik toch niemand op met mijn vieze gewoonte? Dus wat is het probleem om 30% van de horeca te laten roken en de andere 70% rookvrij. Dit geldt dan voor kroegen en disco's. Dat we restaurants 100% rookvrij maken vind ik verder prima
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind ik prima! Lust ik namelijk niet. Pizza, worst, snacks, taart, hamburgers, shoarma enz....lust ik allemaal niet, mag wmb flink duurder worden.
Wie dat aanwijst? De uitbater zelfquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:40 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
En wie wijst aan welke café's rookvrij gaan worden en welke niet? En hoe leg je dat uit aan de eigenaren van die café's?
Een onderzoek van TNS NIPO en een onderzoek van Misset Horeca. Noujah.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wederom erg discutabel. Een onderzoek van een stichting die keihard tegen roken is, verrassend. En de restaurant houders hebben ook 100% gelijk. Roken tijdens het eten is vies. Prima dat het daar verboden zou worden.
Dan kom je nooit aan de 70%/30% verhouding die persoon net opperde.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wie dat aanwijst? De uitbater zelf. Want dit is een democratie en een vrije markt.
Koppel er een vergunning aan. Vanaf heden mag het nog overal, zodra de kroeg wordt overgenomen verloopt de vergunning.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:40 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
En wie wijst aan welke café's rookvrij gaan worden en welke niet? En hoe leg je dat uit aan de eigenaren van die café's?
Ik rook wel, en ik zal een niet roker nooit in zijn gezicht blazen, sterker nog, gewoon de andere kant op blazen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:38 schreef Blapiet het volgende:
[..]Ik rook ook niet maar gun het een ander wel. Zolang ze maar niet in m'n gezicht uitblazen steken ze maar lekker op. Leef en laat leven.
jij komt net met een onderzoek aan dat 75% graag rookvrij wordt. Lijkt me duidelijk dat die dan direct rookvrij kunnen. Daar hebben ze niet eens een wet voor nodig. rookvrij embleem op de deur en klaar. Kunnen ze vanmiddag nog regelen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:40 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
En zoals je ziet werkt dat nietquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
jij komt net met een onderzoek aan dat 75% graag rookvrij wordt. Lijkt me duidelijk dat die dan direct rookvrij kunnen. Daar hebben ze niet eens een wet voor nodig. rookvrij embleem op de deur en klaar. Kunnen ze vanmiddag nog regelen.
Maar laat de rest dan roken.
vrij wil of zoiets. Prima
Ja, rook de andere kant uitblazen in een kroeg. Zeker naar de persoon achter je...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik rook wel, en ik zal een niet roker nooit in zijn gezicht blazen, sterker nog, gewoon de andere kant op blazen.
to-le-ran-tie.. een onbekend begrip bij velen in dit topic...
Het bestaat ook niet meer.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat mag ook niet.![]()
Dat is namelijk allang verboden!!
En als er nu allemaal niet-rokers om je heen zitten?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik rook wel, en ik zal een niet roker nooit in zijn gezicht blazen, sterker nog, gewoon de andere kant op blazen.
to-le-ran-tie.. een onbekend begrip bij velen in dit topic...
Getuige deze topic ook weer. Liever anderen tot last zijn dan even een paar minuutjes naar buiten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:44 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, rook de andere kant uitblazen in een kroeg. Zeker naar de persoon achter je...
Tolerantie is een begrip wat bij rokers niet voorkomt. Alleen de verslaving voeden telt.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:41 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Dan kom je nooit aan de 70%/30% verhouding die persoon net opperde.
Makkelijk dus. Rookvrij embleem op de deur en probleem opgelost. hebben we niet eens een wet voor nodig.quote:* April 2007: Uit een enquête van Misset Horeca blijkt dat 64% van de grote horecabedrijven voorstander is van een snelle invoering van een rookvrije horeca.
* April 2007: Na het kenbaar maken van de nieuwe benadering blijkt binnen KHN interne verdeeldheid over de aanpak te zijn.
* April 2007: TNS NIPO onderzoek i.o.v. STIVORO onder 400 werkgevers in de horeca geeft aan dat 75% van de werkgevers niets ziet in differentiatie naar sectoren.
* Februari 2007: FNV Horecabond vindt langer uitstellen van een rookvrije horeca onverantwoord en wil de horeca per juli 2007 rookvrij hebben.
* Februari 2007: Als het aan de 350 hoogst gewaardeerde restaurants (bijzonderererestaurants.nl) in Nederland ligt, komt er snel een rookvrije horeca. 75% is voor invoering van een rookvrije horeca vóór 2011
met jou is geen normale discussie aan te gaan, jij bent geen anti-roker, jij bent een blinde kruistochtloper.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:44 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, rook de andere kant uitblazen in een kroeg. Zeker naar de persoon achter je...
Tolerantie is een begrip wat bij rokers niet voorkomt. Alleen de verslaving voeden telt.
In een gezellige kroeg? Kans is 0,0, of lager.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:44 schreef Gia het volgende:
[..]
En als er nu allemaal niet-rokers om je heen zitten?
En die emblemen bestaan. Waarom niemand die gebruikt? Omdat er nu gewoon angst op omzetdaling heerst omdat andere kroegen jouw rokende clientele gaarne van je overnemen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
[..]
Makkelijk dus. Rookvrij embleem op de deur en probleem opgelost. hebben we niet eens een wet voor nodig.
Dat doe ik dus ook zo.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee en dat vindt ik dus erg. Dat we aan de ene kant schreeuwen dat Nederland een regelachtig landje wordt en vervolgens creeren we er een paar meer.quote:
Aangenaam, ik rook niet en ik ga gemiddeld 1x in de maand uit.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:39 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
jij onderbouwt je argumenten niet dus plaats ik eenzelfde argument zonder onderbouwing. Allebei even sterk.
Oh, en ik rook wel. En ga 2x per week uit, soms meer.
Echt niet, maar dat zal jou niet opvallen. Het meerendeel van het uitgaanspubliek rookt niet. Dus de kans is groter dat er een niet-roker naast je staat dan een roker.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In een gezellige kroeg? Kans is 0,0, of lager.
Kortzichtig mannetje,...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:44 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat ligt volkomen aan de kroeg of gelegenheid. In mijn soort kroegen, donkere rockcafes, rookt het meerdendeel WEL.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt niet, maar dat zal jou niet opvallen. Het meerendeel van het uitgaanspubliek rookt niet. Dus de kans is groter dat er een niet-roker naast je staat dan een roker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |