Klopt, er gaan op cnn ook geruchten dat er een schoolbus in het water is terecht gekomen met daarin kinderen met de leeftijd van 8 tot 12 jaar.......laat het hopenlijk geruchten blijven.....quote:Op donderdag 2 augustus 2007 02:15 schreef Schimpie het volgende:
Live op CNN nu ook.
Ze zijn de afgelopen maanden juist met onderhoud bezig geweest. Er zal wel iets fout gedaan zijn.....quote:Op donderdag 2 augustus 2007 02:15 schreef Zzyzx het volgende:
Nogal lomp dit hoor. Beetje onderhoud is weer te veel gevraagd schijnbaar.
Op cnn wordt gezegd dat er vanaf begin van de zomer onderhoudswerk bezig was met deze brug......of dit temaken heeft met deze ramp weten ze nog nietquote:Op donderdag 2 augustus 2007 02:15 schreef Zzyzx het volgende:
Nogal lomp dit hoor. Beetje onderhoud is weer te veel gevraagd schijnbaar. Hopelijk zijn er niet teveel mensen gestorven en sterven er niet nog meer.
Dat zou redelijk hartverscheurend zijn. Het ziet er ook allemaal weinig prettig uit op CNN, het is geen klein bruggetje.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 02:16 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Klopt, er gaan op cnn ook geruchten dat er een schoolbus in het water is terecht gekomen met daarin kinderen met de leeftijd van 8 tot 12 jaar.......laat het hopenlijk geruchten blijven.....
Wat ik hoorde op de radio was dat de bus niet in het water is terecht gekomen, maar dat de bus wel gecrashed is en er enkele kinderen (licht) gewond zijn. Details zijn verder nog onbekend.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 02:16 schreef Mark_Boelen het volgende:
Klopt, er gaan op cnn ook geruchten dat er een schoolbus in het water is terecht gekomen met daarin kinderen met de leeftijd van 8 tot 12 jaar.......laat het hopenlijk geruchten blijven.....
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 02:16 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
quote:"It is just horrific," said witness Marilyn Franzen, who saw the bridge collapse. Franzen said she saw a school bus that managed to stop before the going over the edge of the bridge that she said was carrying 20-30 children between the ages of 8 and 12 years old.
Ik hoorde het net inderdaad. Gelukkig hoor ik ook dat er waarschijnlijk maar beperkt verkeer op de brug was waarschijnlijk.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 02:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Ze zijn de afgelopen maanden juist met onderhoud bezig geweest. Er zal wel iets fout gedaan zijn.....
quote:
Dat is idd afwachten.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 03:59 schreef maartena het volgende:
Het blijft toch vaag hoe zo'n brug zomaar KAN instorten. Het gebied staat niet bekend om aardbevingen, en er zijn er ook geen gemeten. Het was (voor zover we weten) geen terrorisme, en er is ook geen sprake geweest van een explosie. In 2004 kreeg de brug nog een "clean bill of health" bij een grote inspectie, en er waren toen ook geen tekenen van metaalmoeheid. De wegwerkzaamheden van de afgelopen maanden waren om het wegdek te vervangen, en aan de constructie van de brug zelf is dus niet eens gesleuteld....
Maar goed, het onderzoek zal dat wel uitwijzen uiteindelijk.
Inderdaad, dit is zeer merkwaardig. Het is denk ik een ontwerpfout of wél terrorisme. Ik kan me herinneren dat een soortgelijke aanslag was voorkomen eerder.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 03:59 schreef maartena het volgende:
Het blijft toch vaag hoe zo'n brug zomaar KAN instorten. Het gebied staat niet bekend om aardbevingen, en er zijn er ook geen gemeten. Het was (voor zover we weten) geen terrorisme, en er is ook geen sprake geweest van een explosie. In 2004 kreeg de brug nog een "clean bill of health" bij een grote inspectie, en er waren toen ook geen tekenen van metaalmoeheid. De wegwerkzaamheden van de afgelopen maanden waren om het wegdek te vervangen, en aan de constructie van de brug zelf is dus niet eens gesleuteld....
Het wachten is op een aflevering van seconds from disaster.quote:
Inderdaad, dat stelt niets voor. Ik snap niet dat terrorisme zo snel wordt uitgesloten als er een soortgelijke aanslag al voorkomen is.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 04:04 schreef Plastic_Power het volgende:
40 jaar is ook niet erg oud voor een brug.
Op de BBC vertelde de reporter over iemand die het had over dat er grote gaten door het beton werden geboord de afgelopen dagen, als onderdeel van de werkzaamheden.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 04:34 schreef Zeehond het volgende:
De dude die nu op CNN is, snapt er ook weinig van (een structural engineer). Hij snapt niet dat de hele brug in een keer zo snel naar beneden is gekomen. Het kan niet van een lokaal probleem komen, het moet dus een combinatie van factoren zijn.
Ik gok ook op de werkzaamheden. Maar het is afwachten.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 04:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Op de BBC vertelde de reporter over iemand die het had over dat er grote gaten door het beton werden geboord de afgelopen dagen, als onderdeel van de werkzaamheden.
Edit: Net een ooggetuige die bij de brug woont en ook tegenspreekt dat het lichte werkzaamheden waren. Hij bevestigde nog net het boren van gaten toen de verbinding *kuch* plots wegviel.
Er wordt gesproken van het boren van gaten in beton enz.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 04:49 schreef Zeehond het volgende:
Werkzaamheden aan het beton/asfalt van de weg hebben natuurlijk niets te maken met de structurele integriteit van de brug.
Het was een stalen boogbrug, zelfs zonder het beton zou die brug overeind moeten blijven staan.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 04:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er wordt gesproken van het boren van gaten in beton enz.
Valt mee? Dat is niets!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:22 schreef Aasgier het volgende:
Edit: ''40-year-old bridge'', valt nog mee opzich.
Nee, idd. 40 jaar geleden hadden ze ook al autocad om de brug te ontwerpen en 300 miljard auto's die eroverheen reden. Dus wat is nou 40 jaar.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:30 schreef Q. het volgende:
Dat is niets!
40 jaar geleden hadden ze GEEN autocad.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:32 schreef Kreator het volgende:
Nee, idd. 40 jaar geleden hadden ze ook al autocad om de brug te ontwerpen en 300 miljard auto's die eroverheen reden. Dus wat is nou 40 jaar.
Gelukkig waren er rijstroken afgesloten omdat ze een nieuw wegdek aan het aanleggen waren. Op Google Earth kun je goed zien hoe alle 4 rijstroken aan beide kanten open zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:34 schreef Frutsel het volgende:
Zal nog wel aardig hoog oplopen als het midden in de spits was
Niet?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:50 schreef maartena het volgende:
40 jaar geleden hadden ze GEEN autocad.
Het wemelt op de wereld van bruggen die ontworpen zijn voor Autocad en die ook nog steeds overeind staan.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, idd. 40 jaar geleden hadden ze ook al autocad om de brug te ontwerpen
Hallo,quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het wemelt op de wereld van bruggen die ontworpen zijn voor Autocad en die ook nog steeds overeind staan.
Maar door dat boren trilt het wel effe lekker, wat het scheuren flink kan versnellen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 05:09 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Het was een stalen boogbrug, zelfs zonder het beton zou die brug overeind moeten blijven staan.
Ik zie er ook een rivier onder door stromen!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:20 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie op sommige foto's duidelijk een goederentrein onder de brug. Zou het niet daarmee te maken kunnen hebben? Door bepaalde trillingen ofzo?
Wellicht ook met de 200.000 auto's die er dadelijks overheen rijden...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:20 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie op sommige foto's duidelijk een goederentrein onder de brug. Zou het niet daarmee te maken kunnen hebben? Door bepaalde trillingen ofzo?
Facts:quote:Traffic had been "bumper to bumper" at the time of the incident as only one lane was open in either direction on the eight-lane road because of the construction work on the arched bridge. Tons of concrete crashed 64 feet (20 metres) into the water as the structure crumbled.
A freight train passing underneath was crushed as a 500ft (150m) span of steel and concrete collapsed.
quote:I-35W BRIDGE
Eight-lane, steel-arch bridge
Built in 1967
Used by 200,000 cars a day
Ik zag net een aantal plaatjes waarbij het staal helemaal gebogen/dubbel was. Het lijkt me gewoon dat onderhoudsmensen een aantal dingen gemist hebben.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 05:09 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Het was een stalen boogbrug, zelfs zonder het beton zou die brug overeind moeten blijven staan.
Ja apart inderdaad. Misschien toch iets van metaalmoeheid gecombineerd met andere problemen ofzo.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 03:59 schreef maartena het volgende:
Wat een respectvolle Nederlanders toch weer in die chat...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:26 schreef JohnFoK het volgende:
Voertuigen vliegen in de brand,
http://media.myfoxtwincities.com/livestream/web_channel/index.htm
ik ben gebanned van de chat... En ik deed niets raarsquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een respectvolle Nederlanders toch weer in die chat...
Inderdaad, weinig belasting betalen betekent ook weinig geld voor onderhoud.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:05 schreef lurf_doctor het volgende:
Ik denk toch eerder achterstallig onderhoud. In de VS wordt over het algemeen weinig geld uitgetrokken voor de onderhoud van infra-structuur![]()
Ik denk toch echt dat de meeste bruggen die er zijn gewoon met de hand ontworpen zijn. En autocad was en is een leuke ontwerptool maar je kunt er geen sterkteberekening van vakwerkconstructies mee maken.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het wemelt op de wereld van bruggen die ontworpen zijn voor Autocad en die ook nog steeds overeind staan.
Ja infrastructuur is er toch vaak een sluitpost. Die ontplofte stoomleiding laatst was ook fijnquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, weinig belasting betalen betekent ook weinig geld voor onderhoud.
Hoorde op het nieuws dat dat inderdaad het geval is...paar weken geleden ontplofte in Manhattan ook een stoompijp ofzo. Had ook met achterstallig onderhoud te maken.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, weinig belasting betalen betekent ook weinig geld voor onderhoud.
En de dijken die Katrina weinig weerstand boden.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja infrastructuur is er toch vaak een sluitpost. Die ontplofte stoomleiding laatst was ook fijn.
Oorlog natuurlijk, lijkt me logisch.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:54 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
En de dijken die Katrina weinig weerstand boden.![]()
Maar ja het is natuurlijk een kwestie van keuzes, wil je je eigen land een beetje onderhouden of voer je liever oorlog.
Ansys kan dat wel, en kost (in vergelijking met Inventor) een peuleschil. Gewoon in Inventor je brug tekenen en invoeren in Ansys.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:39 schreef Basp1 het volgende:
Ik denk toch echt dat de meeste bruggen die er zijn gewoon met de hand ontworpen zijn. En autocad was en is een leuke ontwerptool maar je kunt er geen sterkteberekening van vakwerkconstructies mee maken.
Deze conclusie is duidelijk nergens op gebasseerd. Dergelijk onderhoud is een lokale aangelegenheid, dat heeft nauwelijks iets met het landelijk beleid te maken.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:05 schreef lurf_doctor het volgende:
Ik denk toch eerder achterstallig onderhoud. In de VS wordt over het algemeen weinig geld uitgetrokken voor de onderhoud van infra-structuur![]()
oh, en rip aan de nabestaanden natuurlijk.
Ja er zijn tegenwoordig pakketten zat die het wel kunnen maar als de modellen niet goed het pakket in gaan heb je er nog niets aan.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ansys kan dat wel, en kost (in vergelijking met Inventor) een peuleschil. Gewoon in Inventor je brug tekenen en invoeren in Ansys.
Dan weet jij ons vast wel te vertellen welke organisatie daarvoor verantwoordelijk is in de VS.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:01 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Deze conclusie is duidelijk nergens op gebasseerd. Dergelijk onderhoud is een lokale aangelegenheid, dat heeft nauwelijks iets met het landelijk beleid te maken.
Dat zeg ik net, lokale instanties, niet 1 grote organisatie.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan weet jij ons vast wel te vertellen welke organisatie daarvoor verantwoordelijk is in de VS.
In nederland is toch ook niet de gemeente verantwoordelijk voor het onderhoud van een brug, maar de landelijke overheid of heb ik dat helemaal fout.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:13 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat zeg ik net, lokale instanties, niet 1 grote organisatie.
In nederland heb je gemeentelijke, provinciale en rijkswegen, waarvoor respectievelijk gemeente, provincie en rijk verantwoordelijk zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In nederland is toch ook niet de gemeente verantwoordelijk voor het onderhoud van een brug, maar de landelijke overheid of heb ik dat helemaal fout.
Ik denk dat dat in dit geval de staat is. Nederland is sowieso niet te vergelijken...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In nederland is toch ook niet de gemeente verantwoordelijk voor het onderhoud van een brug, maar de landelijke overheid of heb ik dat helemaal fout.
Dat scheelt natuurlijk per brug.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
A, het is geen conclusie, maar een mening. En in de VS waar (bijna) iedere politicus belooft de belasting te verlagen is er nu eenmaal weinig geld voor collectieve zaken als infrastructuur. En dat speelt op alle bestuurslagen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:01 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Deze conclusie is duidelijk nergens op gebasseerd. Dergelijk onderhoud is een lokale aangelegenheid, dat heeft nauwelijks iets met het landelijk beleid te maken.
Oh en voor de simpelen, de bruggen in deze wegen vallen ook onder gemeente, provincie of rijk.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:21 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
In nederland heb je gemeentelijke, provinciale en rijkswegen, waarvoor respectievelijk gemeente, provincie en rijk verantwoordelijk zijn.![]()
Nou, dat is snel gebeurdquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:50 schreef IkWilbert het volgende:
Beelden van het moment van instorten.
Gemaakt door een beveiligingscamera
Typisch. Dit soort aantallen tellen zou toch niet heel lastig moeten zijn.... wel nog veel vermisten:quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:06 schreef davidov het volgende:
3, 6, 7, nu weer 4 doden.... ja "at least 4" maar dan nog, toen ik gister ging slapen stond het al op 6.... soms vraag ik me af wat reporters verstaan onder "dood"
quote:Story Highlights
NEW: 20 to 30 people missing, Minneapolis police chief says
Four killed, coroner says
U.S. Coast Guard says 30 to 50 vehicles in the water
Bridge collapse caught on video; structure fell in less than four seconds
quote:
Lijkt erop dat ze alle nl users hebben gebanned.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een respectvolle Nederlanders toch weer in die chat...
Volgende weekquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar ik dacht je naar Cleveland ging verhuizen, of beter, al was?
quote:Minneapolis officials: Installing safety cameras on all city bridges.
Nog niet. Misschien ga ik morgen even kijken. Ik kan vanuit m'n kantoor al wat van de schade zien. Bizar gewoonquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:53 schreef maartena het volgende:
Plastic_Power, ben je zelf al wezen kijken?
Volgens mij niet alleen de weginfra, ook als je kijkt naar bijvoorbeeld de New York metro dan is die vaak in een hele slechte staat van onderhoud: dat zag je ook met die stoomleiding pas. Ik denk dat we nog veel van dit soort incidenten kunnen gaan zien de komende tijd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:22 schreef Aasgier het volgende:
http://www.cnn.com/2007/US/08/02/bridge.infrastructure/index.html
Er schijnen dus heel veel bruggen in een slechte staat - dat wil zeggen ze zijn niet geschikt voor het de hoeveelheid verkeer eroverheen gaat te zijn.
Te weinig geld en gebrek aan leiderschap zijn de hoofdredenen volgens dat nieuws artikel :S
Of weer twee naar niet en dan zakt de aandacht weer weg tot het volgende incident.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Volgens mij niet alleen de weginfra, ook als je kijkt naar bijvoorbeeld de New York metro dan is die vaak in een hele slechte staat van onderhoud: dat zag je ook met die stoomleiding pas. Ik denk dat we nog veel van dit soort incidenten kunnen gaan zien de komende tijd.
De heer G. Bush. Door zijn achterlijke oorlogs instelling gaat daar het meeste geld heen, waardoor de kans op achterstallig onderhoud vele malen groter is.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:23 schreef paddy het volgende:
Ik zat mij ook al af te vragen wie daar verantwoordelijk voor is. Voor het achterstallig onderhoud dus.
De hele infrastructuur in Amerika is in zeer slechte staat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Volgens mij niet alleen de weginfra, ook als je kijkt naar bijvoorbeeld de New York metro dan is die vaak in een hele slechte staat van onderhoud: dat zag je ook met die stoomleiding pas. Ik denk dat we nog veel van dit soort incidenten kunnen gaan zien de komende tijd.
Dan zijn we ook meteen achter de reden dat ze allemaal suv's willen rijden, met andere voertuigen kun je niet meer veilig over de weg met kuilen rijden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:48 schreef 61neorej het volgende:
De hele infrastructuur in Amerika is in zeer slechte staat.
Asfalt, beton en metaalquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:04 schreef Q. het volgende:
Zoals het AD al meldde: "Bouw brug is cool, onderhoud niet"
In Ohio hebben ze de meeste bruggen van dit type/formaat. Weet je het zeker?quote:
Het huis is al gekochtquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:00 schreef popolon het volgende:
[..]
In Ohio hebben ze de meeste bruggen van dit type/formaat. Weet je het zeker?
Nou goed, zolang het huis niet op een brug staat zit je goed.quote:
Foto's van je mooie buitenlandse optrekjequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:16 schreef popolon het volgende:
[..]
wel foto's he later in het KAA topic?
quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:26 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Foto's van je mooie buitenlandse optrekje
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |