In nederland is toch ook niet de gemeente verantwoordelijk voor het onderhoud van een brug, maar de landelijke overheid of heb ik dat helemaal fout.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:13 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat zeg ik net, lokale instanties, niet 1 grote organisatie.
In nederland heb je gemeentelijke, provinciale en rijkswegen, waarvoor respectievelijk gemeente, provincie en rijk verantwoordelijk zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In nederland is toch ook niet de gemeente verantwoordelijk voor het onderhoud van een brug, maar de landelijke overheid of heb ik dat helemaal fout.
Ik denk dat dat in dit geval de staat is. Nederland is sowieso niet te vergelijken...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In nederland is toch ook niet de gemeente verantwoordelijk voor het onderhoud van een brug, maar de landelijke overheid of heb ik dat helemaal fout.
Dat scheelt natuurlijk per brug.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
A, het is geen conclusie, maar een mening. En in de VS waar (bijna) iedere politicus belooft de belasting te verlagen is er nu eenmaal weinig geld voor collectieve zaken als infrastructuur. En dat speelt op alle bestuurslagen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:01 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Deze conclusie is duidelijk nergens op gebasseerd. Dergelijk onderhoud is een lokale aangelegenheid, dat heeft nauwelijks iets met het landelijk beleid te maken.
Oh en voor de simpelen, de bruggen in deze wegen vallen ook onder gemeente, provincie of rijk.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:21 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
In nederland heb je gemeentelijke, provinciale en rijkswegen, waarvoor respectievelijk gemeente, provincie en rijk verantwoordelijk zijn.![]()
Nou, dat is snel gebeurdquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:50 schreef IkWilbert het volgende:
Beelden van het moment van instorten.
Gemaakt door een beveiligingscamera
Typisch. Dit soort aantallen tellen zou toch niet heel lastig moeten zijn.... wel nog veel vermisten:quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:06 schreef davidov het volgende:
3, 6, 7, nu weer 4 doden.... ja "at least 4" maar dan nog, toen ik gister ging slapen stond het al op 6.... soms vraag ik me af wat reporters verstaan onder "dood"
quote:Story Highlights
NEW: 20 to 30 people missing, Minneapolis police chief says
Four killed, coroner says
U.S. Coast Guard says 30 to 50 vehicles in the water
Bridge collapse caught on video; structure fell in less than four seconds
quote:
Lijkt erop dat ze alle nl users hebben gebanned.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een respectvolle Nederlanders toch weer in die chat...
Volgende weekquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar ik dacht je naar Cleveland ging verhuizen, of beter, al was?
quote:Minneapolis officials: Installing safety cameras on all city bridges.
Nog niet. Misschien ga ik morgen even kijken. Ik kan vanuit m'n kantoor al wat van de schade zien. Bizar gewoonquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:53 schreef maartena het volgende:
Plastic_Power, ben je zelf al wezen kijken?
Volgens mij niet alleen de weginfra, ook als je kijkt naar bijvoorbeeld de New York metro dan is die vaak in een hele slechte staat van onderhoud: dat zag je ook met die stoomleiding pas. Ik denk dat we nog veel van dit soort incidenten kunnen gaan zien de komende tijd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:22 schreef Aasgier het volgende:
http://www.cnn.com/2007/US/08/02/bridge.infrastructure/index.html
Er schijnen dus heel veel bruggen in een slechte staat - dat wil zeggen ze zijn niet geschikt voor het de hoeveelheid verkeer eroverheen gaat te zijn.
Te weinig geld en gebrek aan leiderschap zijn de hoofdredenen volgens dat nieuws artikel :S
Of weer twee naar niet en dan zakt de aandacht weer weg tot het volgende incident.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Volgens mij niet alleen de weginfra, ook als je kijkt naar bijvoorbeeld de New York metro dan is die vaak in een hele slechte staat van onderhoud: dat zag je ook met die stoomleiding pas. Ik denk dat we nog veel van dit soort incidenten kunnen gaan zien de komende tijd.
De heer G. Bush. Door zijn achterlijke oorlogs instelling gaat daar het meeste geld heen, waardoor de kans op achterstallig onderhoud vele malen groter is.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:23 schreef paddy het volgende:
Ik zat mij ook al af te vragen wie daar verantwoordelijk voor is. Voor het achterstallig onderhoud dus.
De hele infrastructuur in Amerika is in zeer slechte staat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Volgens mij niet alleen de weginfra, ook als je kijkt naar bijvoorbeeld de New York metro dan is die vaak in een hele slechte staat van onderhoud: dat zag je ook met die stoomleiding pas. Ik denk dat we nog veel van dit soort incidenten kunnen gaan zien de komende tijd.
Dan zijn we ook meteen achter de reden dat ze allemaal suv's willen rijden, met andere voertuigen kun je niet meer veilig over de weg met kuilen rijden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:48 schreef 61neorej het volgende:
De hele infrastructuur in Amerika is in zeer slechte staat.
Asfalt, beton en metaalquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:04 schreef Q. het volgende:
Zoals het AD al meldde: "Bouw brug is cool, onderhoud niet"
In Ohio hebben ze de meeste bruggen van dit type/formaat. Weet je het zeker?quote:
Het huis is al gekochtquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:00 schreef popolon het volgende:
[..]
In Ohio hebben ze de meeste bruggen van dit type/formaat. Weet je het zeker?
Nou goed, zolang het huis niet op een brug staat zit je goed.quote:
Foto's van je mooie buitenlandse optrekjequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:16 schreef popolon het volgende:
[..]
wel foto's he later in het KAA topic?
quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:26 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Foto's van je mooie buitenlandse optrekje
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |