abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52012011
Ts, ga eens terug naar de jaren 30, of kom bij mij op het werk een dagje voor een groep VMBO'ers staan. Die leren je die grootheidswaanzin wel af
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:49:00 #102
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_52012027
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:47 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad reeds afgestudeerd aan de universiteit.
In slap ouwehoeren?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:49:35 #103
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52012038
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:47 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad reeds afgestudeerd aan de universiteit.
en nu gefrustreerd werkeloos terwijl je om je heen MBO'ers wel werk ziet krijgen? Of heb je een mbo'er als leidinggevende en kun je dat met je abstracte denkvermogen niet behappen?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_52012096
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik sluit mij volledig aan bij je laatste zin! Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
Oooh, heerlijk. Kostelijk!!
Telkens als ik die fantastische posts van je lees voel ik me zóveel intelligenter, beter en meer bedeeld dan jij.
Dankjewel daarvoor
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:52:29 #105
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_52012110

Neem plaats TS
pi_52012127
Floris . voornaam alleen zegt al genoeg.
pi_52012169
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik heb geen air, ik benader deze kwestie op een exacte wijze. Iemand die hoger opgeleid is, is dus hoger opgeleid. Wat heeft het voor zin om hoger opgeleid te zijn, wanneer je ergens onderaan in de hiërarchie hangt? Daar doe je het toch niet voor?
Iemand met een hogere opleiding zou gemiddeld genomen de potentie kunnen hebben om complexere zaken te kunnen oplossen en produceren, dan iemand met MBO. Neemt natuurlijk niet weg, dat opleiding slechts één van de factoren is, die bepaalt hoe hoog je in die 'hiërarchie' (beetje misplaatst begrip, tenzij je in standen en aanzien wil denken).
Een MBO'er kan dus in theorie in het leven hetzelfde bereiken als iemand met een hoger opleidingsniveau.

Ergo, snap ik nog steeds waarom je MBO'ers specifiek noemt.
Ongeacht het opledingsniveau, kunnen mensen arrogant zijn en hun zelfbeeld onjuistelijk baseren op gebeurtenissen waar ze niet zelf aan bij hebben gedragen.
quote:
Ik voel mij absoluut niet superieur; tegenover niemand niet! Ik heb respect voor alles en iedereen, alleen is er ook zoiets als een sociaal construct ten behoeve van de sociale stabiliteit. Noem het ouderwets, maar rangen en standen zorgen voor stabiliteit.
Wat je hier doet is het rationaliseren van een gevoel, wat je daarboven ook nog eens ontkent.
Je voelt je niet superieur, je vindt kennelijk dat je superieur bent, vanwege de hogere stand waarin je je zou bevinden.

Rangen en standen komen voort uit de hokjesgeest en zijn derhalve m.i. primitief.
Met rangen en standen plaatsen we personen in een hokje, waardoor we voor onszelf de persoon bijv. niet meer serieus hoeven te nemen of niet meer inhoudelijk hoeven te reageren op argumenten.
Die stabiliteit die je noemt, is m.i. meer gevoelsmatig. Het kan een persoon die in een hogere stand meer zekerheid geven en bijdragen aan zijn gevoel van superioriteit.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:56:18 #108
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_52012195
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik heb geen air, ik benader deze kwestie op een exacte wijze. Iemand die hoger opgeleid is, is dus hoger opgeleid. Wat heeft het voor zin om hoger opgeleid te zijn, wanneer je ergens onderaan in de hiërarchie hangt? Daar doe je het toch niet voor?

Ik voel mij absoluut niet superieur; tegenover niemand niet! Ik heb respect voor alles en iedereen, alleen is er ook zoiets als een sociaal construct ten behoeve van de sociale stabiliteit. Noem het ouderwets, maar rangen en standen zorgen voor stabiliteit.
quote:
...Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
in jouw wereld misschien, maar als ik jou op straat tegenkom, moet jij je nederig tegenover MIJ opstellen. Waarom? Omdat ik groter, gemener en sterker dan jij ben en een veel grotere lul heb. (maar voor de rest respecteer ik alles en iedereen hoor, alleen geldt nou eenmaal het recht van de sterkste)
pi_52012215
Rangen en standen zeggen niets meer. Ik heb MBO gedaan en stond pas op een receptie met Karla Peijs te kletsen

We leven niet meer in de jaren 30 Floris....
pi_52012245
Ik begrijp gewoon deze reacties niet zo. Nou ja, eigenlijk wel, want mensen voelen zich snel beledigd, ook al is dat nergens voor nodig. Neem nu bijvoorbeeld een oude klasgenoot van de middelbare school. Deze jongen is van het MBO doorgegaan tot uiteindelijk de universiteit. Hij gaf zelf aan dat hij dat deed, omdat hij in Nederland alle ruimte krijgt daarvoor en hij tentamens na vele pogingen uiteindelijk wel haalt. Deze jongen was niet te porren voor een goed filosofisch gesprek en hield zich (nog steeds) uitsluitend bezig met de oppervlakkige zaken van het bestaan. Maar bedenk wel, deze jongen is straks doctorandus, maar dan wel eentje met een houding van een onnozele flierefluiter. Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
pi_52012257
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:56 schreef Kreupelhout het volgende:

[..]

[..]

in jouw wereld misschien, maar als ik jou op straat tegenkom, moet jij je nederig tegenover MIJ opstellen. Waarom? Omdat ik groter, gemener en sterker dan jij ben en een veel grotere lul heb. (maar voor de rest respecteer ik alles en iedereen hoor, alleen geldt nou eenmaal het recht van de sterkste)
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:58:47 #112
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52012273
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:57 schreef _The_General_ het volgende:
Rangen en standen zeggen niets meer. Ik heb MBO gedaan en stond pas op een receptie met Karla Peijs te kletsen

We leven niet meer in de jaren 30 Floris....
hoe ist nou met Karla tegenwoordig?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_52012285
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Echt, ik krijg tranen in mijn ogen als ik zoiets lees. Van MBO naar universiteit, dat is toch te gek voor woorden? Zoals je het ook al zegt: met steun van het bedrijf. Met allerlei hulpmiddelen komen de intellectueel zwakkeren toch aan hun doctorandustitel en staan daarmee op gelijke voet met de van nature intellectueel hoogbegaafden. Erg triest .
Misschien ben ik in het verleden wel met hele andere zaken bezig geweest dan mijn studie. Waardoor ik dat pad bewandeld heb. Dat zegt dus niets over mijn natuurlijke intellect. En de steun is natuurlijk financiele steun, zij worden er immers beter van.
Overigens ga ik voor MBA. Maar natuurlijk ken ik mijn plaats niet.

wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_52012302
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
uiteindelijk de universiteit. Hij gaf zelf aan dat hij dat deed, omdat hij in Nederland alle ruimte krijgt daarvoor en hij tentamens na vele pogingen uiteindelijk wel haalt. Deze jongen was niet te porren voor een goed filosofisch gesprek en hield zich (nog steeds) uitsluitend bezig met de oppervlakkige zaken van het bestaan.
Dus je bent kwaad omdat hij wel ieder weekend neukt?
pi_52012314
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef teamlead het volgende:

[..]

hoe ist nou met Karla tegenwoordig?
Goed, ze deed nu iets in Zeeland!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:00:05 #116
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52012316
quote:
Ik begrijp gewoon deze reacties niet zo. Nou ja, eigenlijk wel, want mensen voelen zich snel beledigd, ook al is dat nergens voor nodig. Neem nu bijvoorbeeld een oude klasgenoot van de middelbare school. Deze jongen is van het MBO doorgegaan tot uiteindelijk de universiteit. Hij gaf zelf aan dat hij dat deed, omdat hij in Nederland alle ruimte krijgt daarvoor en hij tentamens na vele pogingen uiteindelijk wel haalt. Deze jongen was niet te porren voor een goed filosofisch gesprek en hield zich (nog steeds) uitsluitend bezig met de oppervlakkige zaken van het bestaan. Maar bedenk wel, deze jongen is straks doctorandus, maar dan wel eentje met een houding van een onnozele flierefluiter. Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
ah.. je vindt dus niet dat alle hogeropgeleiden superieur zijn... je vindt dat jij superieur bent.....

pi_52012331
quote:
Dus in feite baseer je je hele verhaal op één persoon.
Dat bevestigt je eerdere uitlatingen, die eveneens getuigen van een hokjesgeest pur sang.
pi_52012338
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:56 schreef Kreupelhout het volgende:

[..]

[..]

Je bewijst nu zelf niets te begrijpen van het wetenschappelijke concept van het recht van de sterkste . In onze huidige maatschappij is de sterkste niet degene met de meeste spierkracht, de grootste lichaamsomvang of de grootte van het geslachtsdeel. In deze samenleving draait het om intelligentie.
pi_52012348
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
Ik sluit mij volledig aan bij je laatste zin! Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
Nederig? Zeg niet dat je gelovig bent, of heb je het diploma van god ook al gezien . Kom op, waarom zou een werknemer in godsnaam nederig moeten zijn tov zijn baas? Het zijn alletwee mensen, en ik vind dat de werknemer dan ook het recht heeft zijn gedacht tegen de baas te zeggen, zolang het op een geciviliseerde manier gebeurt.

Als iemand mij later erop zou wijzen dat ik dom bezig ben met een bepaalde oplossing, dan luister je daar toch gewoon naar en neem je wat die persoon zegt gewoon in overweging. Je verwacht toch niet dat je op je werk toekomt en dat je leger slaafjes daar op je staat te wachten om je nederig je tasje koffie te brengen? Als je dat wil; bekeer je tot de islam en ga in zo'n woestijnland in een tentje wonen met je harem.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52012387
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Je bewijst nu zelf niets te begrijpen van het wetenschappelijke concept van het recht van de sterkste . In onze huidige maatschappij is de sterkste niet degene met de meeste spierkracht, de grootste lichaamsomvang of de grootte van het geslachtsdeel. In deze samenleving draait het om intelligentie.
Jij bewijst in deze post dat je het concept van sarcasme niet begrijpt. De persoon waar je op reageert maakte een cynische opmerking, en jij vat het hem behoorlijk serieus op.
Kun je nog zo'n hoog IQ hebben, erg sociaal onderlegd ben je blijkbaar niet.
pi_52012397
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:59 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dus je bent kwaad omdat hij wel ieder weekend neukt?
Nee hoor, de liefde bedrijven is niet per definitie iets dat behoort tot de oppervlakkige zaken van het bestaan. De liefde bedrijven is, met de juiste intenties, een daad van volkomen spiritualiteit, genegenheid en daarnaast is het natuurlijk gezond.

Ik had het meer over nergens anders over kunnen spreken dan over voetbal, op je 24ste nog steeds denken dat bier drinken stoer is enzovoort.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:03:22 #122
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_52012400
Je klinkt trouwens als onze grote vriend dieselnoi...
pi_52012410
quote:

[..]

Denkfout, het gaat om aanpassingsvermogen.
Degene die zich het beste aanpast aan veranderende situatie overleeft.
pi_52012424
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef teamlead het volgende:

[..]

ah.. je vindt dus niet dat alle hogeropgeleiden superieur zijn... je vindt dat jij superieur bent.....

Niet alle hogeropgeleiden inderdaad, maar dat komt omdat daaronder zich ook mensen begeven die er dus eigenlijk niet horen. Maar daarnaast sprak ik in zijn algemeenheid: niet alleen over mijzelf, maar over intellectuelen in het algemeen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:05:25 #125
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_52012448
En heb je trouwens geen hele belangrijke zaken te doen dan je bezig te houden met klootjesvolk op een een of ander forum?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:06:57 #126
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52012492
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:04 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Niet alle hogeropgeleiden inderdaad, maar dat komt omdat daaronder zich ook mensen begeven die er dus eigenlijk niet horen.
blijkbaar hebben ze wel de door jou zo geroemde capaciteiten ervoor....
quote:
Maar daarnaast sprak ik in zijn algemeenheid: niet alleen over mijzelf, maar over intellectuelen in het algemeen.
en jouw definitie van een intellectueel?
pi_52012493
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:03 schreef Coencordia het volgende:

[..]

Denkfout, het gaat om aanpassingsvermogen.
Degene die zich het beste aanpast aan veranderende situatie overleeft.
Dat klopt en in onze huidige samenleving is dat degene die het meeste hersencapaciteit heeft. Kijk naar de Tweede Kamer en de bedrijventop. Stuk voor stuk zijn dan mensen die je met één hand op de rug zo het ziekenhuis in zou kunnen slaan, maar ze staan in onze samenleving aan de top.

Survival of the fittest moet je inderdaad ook niet uitleggen als het recht van de sterkste (fit als in lichamelijk fit), maar het recht van de best aangepaste (fit als in passend).
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:08:08 #128
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52012523
ow.. ts... je zag door je enorme intellect een vraag over het hoofd...
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:49 schreef teamlead het volgende:

[..]

en nu gefrustreerd werkeloos terwijl je om je heen MBO'ers wel werk ziet krijgen? Of heb je een mbo'er als leidinggevende en kun je dat met je abstracte denkvermogen niet behappen?
pi_52012524
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:04 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Niet alle hogeropgeleiden inderdaad, maar dat komt omdat daaronder zich ook mensen begeven die er dus eigenlijk niet horen. Maar daarnaast sprak ik in zijn algemeenheid: niet alleen over mijzelf, maar over intellectuelen in het algemeen.
Ja, daarover gesproken:
Ga je dat intellectueel vermogen nog een keer tot uiting brengen in dit topic?
Want tot dusver zou ik niet beter weten dan dat ik met een MBO'er van doen heb.
pi_52012530
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:06 schreef teamlead het volgende:

[..]

blijkbaar hebben ze wel de door jou zo geroemde capaciteiten ervoor....
Nee, het wordt veroorzaakt door een verlaging van de norm en een afzwakking van de kwaliteit van het hoger onderwijs.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:06 schreef teamlead het volgende:
en jouw definitie van een intellectueel?
Iemand die op zijn minst op de hoogte is van bijvoorbeeld de ideeën van Sartre en de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in dergelijke zaken. Of je het nu wel of niet leuk vindt.
pi_52012550
quote:

[..]

Als iemand het heeft op de recht van de sterkste, gaat het over de kracht om te overleven.
In onze huidige maatschappij kom je met alleen IQ niet ver. Denk maar aan de geniussen, die niet uit de verf komen omdat ze niet kunnen communiceren en/of het EQ hebben van een diepvriesmaaltijd.
Daarnaast bereik je in veel delen van de maatschappij (helaas) meer door je simpelweg te alliëren met de juiste groepering(en). Dan draait het dus ook in welke mate je andere mensen kunt helpen met overleven. (Vrijmetselarij, enz.)

Als iemand zich superieur wil voelen, bijv. door middel van een hoog iQ, is dat niet meer dan het voor jezelf bevestigen dat je goed bezig bent op het gebied van overleven.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:09:21 #132
2964 Armageddon
pi_52012555
Ben ik toch liever iets minder slim. Je zal zo'n kop als Melkert of Balkenende hebben.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:10:54 #133
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_52012605
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:08 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Iemand die op zijn minst op de hoogte is van bijvoorbeeld de ideeën van Sartre en de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in dergelijke zaken. Of je het nu wel of niet leuk vindt.
En Ome joop niet te vergeten!!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:11:27 #134
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52012615
quote:

[..]

Nee, het wordt veroorzaakt door een verlaging van de norm en een afzwakking van de kwaliteit van het hoger onderwijs.
[..]
quote:
waarom zou je je moeten verdiepen in de ideeën van Sartre als je daar helemaal geen interesse in hebt? Om tijdens een receptie leuk te kunnen meebabbelen met mensen die Sartre net zo slecht begrepen hebben als Sartre zichzelf begreep?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:12:00 #135
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_52012626
quote:
in·tel·lec·tu·eel1 (de ~ (m.), -elen)
1 iem. met een verstandelijke, wetenschappelijke instelling => egghead

in·tel·lec·tu·eel2 (bn.)
1 betr. hebbend op het verstand => verstandelijk
pi_52012637
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:07 schreef floris.exe het volgende:
Survival of the fittest moet je inderdaad ook niet uitleggen als het recht van de sterkste (fit als in lichamelijk fit), maar het recht van de best aangepaste (fit als in passend).
Je neemt het allemaal wel erg letterlijk
1) sterk niet als in fysiek sterk, sterk als in sterke kunde om te overleven
2) fittest niet als in lichamelijk fit, fittest als in 'fit to survive'
Zie ook m'n vorige post
pi_52012677
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:07 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dat klopt en in onze huidige samenleving is dat degene die het meeste hersencapaciteit heeft. Kijk naar de Tweede Kamer en de bedrijventop. Stuk voor stuk zijn dan mensen die je met één hand op de rug zo het ziekenhuis in zou kunnen slaan, maar ze staan in onze samenleving aan de top.

Houd je dan ook in achterhoofd dat iemand niet zijn volledige hersencapciteit gebruikt voor studie? Er is namelijk veel meer te doen in de wereld dan studeren.
Ik vond studie heel lang niet belangrijk en deed liever andere dingen, wat zegt dat over mijn natuurlijk intellect? Nada, het zegt enkel iets over het zetten van prioriteiten (al dan niet goed met het oog op de toekomst).
Je overwaardeerd studie. Tuurlijk geeft het een goed startbewijs en is de kans veel groter dat je het verder schopt dan een MBO'er, dat betekent niet dat zij minderwaardig of minder bekwaam zijn.

En aanpassingsvermogen staat niet gelijk aan intelligentie maar aan flexibiliteit.
pi_52012754
quote:
Ok, dan ben ik dus een volslagen ongeschoolde, aangezien ik weet dat Sartre een Fransman is en hij filosofisch gezever neergeklad heeft. en dat met een masterdiploma! Ow hell, weer een invasie van de intellectuele klasse!

Komaan zeg, onder sommige groepen is daar gewoon géén interesse voor. Ik volg een opleiding ingenieur, en de vakken ethiek werd in mijn eerstejaar aan het einde van het semester gevolgd door zowat 20 man (terwijl er ongeveer 400 man ingeschreven was voor dat vak en examen moest afleggen). De interesse in dergelijke zaken is er gewoon niet, maar daarom ben je echt niet minder intelligent dan anderen.

Jij praat op café over Sartre, anderen lullen over PLC-sturingen & PID-regelingen. Dat is gewoon een ander interessegebied. Verder vind ik nadenken over dingen die filosofen aangebracht hebben best gevaarlijk; zowat de helft van die mannen is in een instelling beland / pleegde zelfmoord. Om daar nu een voorbeeld aan te nemen
pi_52012755
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:05 schreef Kreupelhout het volgende:
En heb je trouwens geen hele belangrijke zaken te doen dan je bezig te houden met klootjesvolk op een een of ander forum?
floris.exe is een man van het volk.
pi_52012759
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:09 schreef STING het volgende:

[..]

Als iemand het heeft op de recht van de sterkste, gaat het over de kracht om te overleven.
In onze huidige maatschappij kom je met alleen IQ niet ver. Denk maar aan de geniussen, die niet uit de verf komen omdat ze niet kunnen communiceren en/of het EQ hebben van een diepvriesmaaltijd.
Dat klopt, een belabberde EQ is niet bevorderlijk voor je sociale 'overlevingskansen', maar dan noem je de extremen. Overigens komen die mensen vaak wel uit de verf binnen de wetenschappelijke gemeenschap, middels publicaties en dergelijke. Maar toegegeven, het grote publiek zullen ze nooit halen.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:09 schreef STING het volgende:
Daarnaast bereik je in veel delen van de maatschappij (helaas) meer door je simpelweg te alliëren met de juiste groepering(en). Dan draait het dus ook in welke mate je andere mensen kunt helpen met overleven. (Vrijmetselarij, enz.)
Dat is waar, maar dat staat los van lichamelijke kracht. Eigenlijk heeft dat ook te maken met intelligentie, omdat je daarin strategisch moet handelen. Maar als we het dan toch gaan hebben over ideeën van de jaren 30 en dergelijke... de Vrijmetselarij .
pi_52012770
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:09 schreef Armageddon het volgende:
Ben ik toch liever iets minder slim. Je zal zo'n kop als Melkert of Balkenende hebben.
Ik denk niet dat die mensen daar erg mee zitten. Ze hebben een goed leven hoor .
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:19:51 #142
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_52012831
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die mensen daar erg mee zitten. Ze hebben een goed leven hoor .
Naar hun maatstaven ja...
pi_52012866
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:16 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dat klopt, een belabberde EQ is niet bevorderlijk voor je sociale 'overlevingskansen', maar dan noem je de extremen. Overigens komen die mensen vaak wel uit de verf binnen de wetenschappelijke gemeenschap, middels publicaties en dergelijke. Maar toegegeven, het grote publiek zullen ze nooit halen.
[..]
Ik noem als voorbeeld inderdaad een extreme, maar de statement zelf is geen uitzondering.
Genoeg mensen die wel een hoog IQ hebben, maar door een te laag EQ, niet "hogerop" komen.
quote:
Dat is waar, maar dat staat los van lichamelijke kracht. Eigenlijk heeft dat ook te maken met intelligentie, omdat je daarin strategisch moet handelen. Maar als we het dan toch gaan hebben over ideeën van de jaren 30 en dergelijke... de Vrijmetselarij .
IQ is maar één van de facetten.
Dat je uitgebreide theorien kunt uitwerken, wiskundig geweldig bent, zegt niet dat je bijv. een goed strategisch inzicht hebt. Ik noem de Vrijmetselarij als een zgn. groep van "elitairen", die samenwerken op bepaalde vlakken; ik had er ook Bilderberg kunnen neerzetten komt op hetzelfde neer.
pi_52012907
quote:

[..]

Waarom, omdat ze een Bentley rijden?
Of omdat ze van zekere intellectuele geneugten kunnen genieten, waar 'de kleine man' enkel naar kan gissen?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:24:26 #145
2964 Armageddon
pi_52012965
quote:

[..]

Als je van veel vergaderen en naar je lelijke vrouw kijken houdt ja.
pi_52013000
quote:
[..]
Uit materialistisch oogpunt een goed leven perhaps, maar of ze gelukkig zijn (goed leven in bredere zin), we never know.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:29:40 #147
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52013094
quote:
Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
Als jij echt zo geweldig bent als je zelf beweert, dan versla je hem toch met een straatlengte voorsprong bij elke sollicitatie?
pi_52013133
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:19 schreef Kreupelhout het volgende:

[..]

Naar hun maatstaven ja...
Nou dan, dan is het toch goed? Of denk je dat ze diep van binnen jaloers zijn op een proletarisch leven ?
pi_52013156
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:20 schreef STING het volgende:

[..]

Ik noem als voorbeeld inderdaad een extreme, maar de statement zelf is geen uitzondering.
Genoeg mensen die wel een hoog IQ hebben, maar door een te laag EQ, niet "hogerop" komen.
Om hogerop te komen moet je gehaaid zijn en puur uit zijn op je eigen succes. Een goed ontwikkeld EQ staat dat juist in de weg!
pi_52013189
quote:
Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
Op de arbeidsmarkt hebben ze dan ook zo goed als niets aan een "goed filosofisch gesprek". Ik houd mij ook enkel bezig met de "oppervlakkige zaken van het bestaan" zoals je zegt, gewoon omdat je de rest toch nooit kan vatten. Er zijn al boeken volgezeverd daarover, en nog steeds weet men niets meer, enkel gedachtengangen van bepaalde personen. Financieel heeft dit amper iets opgeleverd (behalve voor de drukkerij, maar die maakt het niet uit wat in een boek staat), dus op zich is dat juist hetgeen waar een bedrijf niet naar op zoek is.

Ik kan geen filosofisch gesprek voeren (behalve achter een halve bak jupiler), maar toch zijn er best wat bedrijven waar ik zo aan de slag zou kunnen. Ik vervuil dus de arbeidsmarkt
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:35:20 #151
104963 ETA
European Travel Author
pi_52013248
Altijd leuk deze discussies

Denken jullie dat het gemiddelde EQ van MBO'ers hoger/lager/gelijk is aan het gemiddelde EQ van een WO'er? Ik zie geen reden om te denken dat er een verschil inzit, dus waarom word dan altijd het argument aangehaald dat WO'ers alsnog kunnen falen door een lager EQ? Exact zelfde argumement kan je toepassen op MBO'ers, dus uiteindelijk schiet je met het EQ argument niks op, toch?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_52013272
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:32 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Om hogerop te komen moet je gehaaid zijn en puur uit zijn op je eigen succes. Een goed ontwikkeld EQ staat dat juist in de weg!
Ik denk dat je dan de betekenis van EQ niet helemaal helder hebt
Kort door de bocht kun je EQ zien als intra- en interpersoonlijke intelligentie. Jezelf kennen is key.
Mensen met een laag EQ kennen zichzelf meestal slecht en worden onbewust gestuurd door hun emoties, wat nu niet echt bijdraagt aan je road to success.

Ook heb je voor eigen succes heb je andere mensen nodig. Hetzij door ze te steunen en/of te manipuleren.
pi_52013339
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:35 schreef ETA het volgende:
Altijd leuk deze discussies

Denken jullie dat het gemiddelde EQ van MBO'ers hoger/lager/gelijk is aan het gemiddelde EQ van een WO'er? Ik zie geen reden om te denken dat er een verschil inzit, dus waarom word dan altijd het argument aangehaald dat WO'ers alsnog kunnen falen door een lager EQ? Exact zelfde argumement kan je toepassen op MBO'ers, dus uiteindelijk schiet je met het EQ argument niks op, toch?
Veel MBO'ers hebben het EQ van een neanderthaler. Deze groep is simpelweg niet tot sympathie, laat staat empathie, in staat. Het zijn poppetjes die worden geregisseerd door groepsdruk en meer niet. Het EQ-argument slaat inderdaad nergens op. Want net zoals mensen met een laag EQ voorkomen op de uni, komen ze ook voor op het MBO... en HBO enzovoort.
pi_52013387
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:36 schreef STING het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan de betekenis van EQ niet helemaal helder hebt
Kort door de bocht kun je EQ zien als intra- en interpersoonlijke intelligentie. Jezelf kennen is key.
Mensen met een laag EQ kennen zichzelf meestal slecht en worden onbewust gestuurd door hun emoties, wat nu niet echt bijdraagt aan je road to success.

Ook heb je voor eigen succes heb je andere mensen nodig. Hetzij door ze te steunen en/of te manipuleren.
En op basis van die definitie van EQ beweer je dat WO'ers vaak een lagere EQ hebben dan MBO'ers ?
pi_52013425
Opleiding zegt niks.
Iedereen kan boekjes slim doen,.. Als je je maar inzet.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op woensdag 1 augustus 2007 11:41 schreef het.ismij het volgende:
Opleiding zegt niks.
Iedereen kan boekjes slim doen,.. Als je je maar inzet.
Als je geen gevoel hebt voor, bijvoorbeeld, de predikaatlogica, dan kun je er ook niet boekjesslim mee doen. Hoeveel je je ook inzet.
pi_52013582
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:42 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Als je geen gevoel hebt voor, bijvoorbeeld, de predikaatlogica, dan kun je er ook niet boekjesslim mee doen. Hoeveel je je ook inzet.
Dude alsjeblieft.
En wanneer krijg je dit soort dingen naar je hoofd geslingerd? Niet op HBO bij de opleidingen die ik ken.
Op woensdag 1 augustus 2007 11:38 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Veel MBO'ers hebben het EQ van een neanderthaler. Deze groep is simpelweg niet tot sympathie, laat staat empathie, in staat. Het zijn poppetjes die worden geregisseerd door groepsdruk en meer niet. Het EQ-argument slaat inderdaad nergens op. Want net zoals mensen met een laag EQ voorkomen op de uni, komen ze ook voor op het MBO... en HBO enzovoort.
Met deze opmerking geef je zelf aan een EQ van ver onder O te bezitten, jij rare arogante hokjesdenkert
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_52013653

[ Bericht 99% gewijzigd door het.ismij op 01-08-2007 11:49:33 ]
Op woensdag 1 augustus 2007 11:46 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Dude alsjeblieft.
En wanneer krijg je dit soort dingen naar je hoofd geslingerd? Niet op HBO bij de opleidingen die ik ken.
Wat alsjeblieft? Logica is de basis van de moderne wetenschap. Alles draait om argumentatieleer en daar helpt de propositie- en predikaatlogica bij. Het helpt bij het opsporen van drogredenen bijvoorbeeld en die worden in deze wereld erg veel aangevoerd.

Voorbeeld:
1. Een man heeft een vrouw in elkaar geslagen.
2. De man was een gelovige.
3. Dus alle gelovigen zijn in staat een vrouw in elkaar te slaan.
4. Dus afschaffen het geloof.

Pure drogredenatie, maar het doet het goed bij het normale volk.
pi_52013693
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:46 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Met deze opmerking geef je zelf aan een EQ van ver onder O te bezitten, jij rare arogante hokjesdenkert
Loop jij maar eens langs zo'n clubje MBO Golf GTI, kettinkje, petje en sportkleding gastjes en ondervindt het niveau van hun EQ.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:52:20 #162
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_52013736
(als toevoeging op lurf_doctor) + dat je jezelf tegenspreekt.

Ik ken hbo-ers met een laag EQ en laag opgeleiden met een hoog EQ. Maar dat heeft dan weer niet veel te maken met of je wel of niet de intelligentie en het doorzettingsvermogen bezit om een hbo of universitaire studie te doen.

Het ligt ook maar net in welke kringen je bent opgegroeid. Kom je uit zo'n Larens gezin waar pa een hoge pief is en ma een geld uitgevende opmaakpop en heb je als kind nog nooit een neger gezien, vind je iedereen die een koelkast ipv een ijskast thuis heeft maar stom... Sja, dan ga je misschien net als jij denken, floris.exe...
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:54:00 #163
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_52013785
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:50 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Loop jij maar eens langs zo'n clubje MBO Golf GTI, kettinkje, petje en sportkleding gastjes en ondervindt het niveau van hun EQ.
Jij komt ook van het MBO gezien dat prachtig stuk grramatykaall gestuntel wat hierboven te lezen valt?
pi_52013807
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:38 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Waar baseer je eigenlijk op dat alle of in ieder geval een overgroot deel van de MBO'ers sociaal deëfificent zijn?
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:39 schreef floris.exe het volgende:
[..]
En op basis van die definitie van EQ beweer je dat WO'ers vaak een lagere EQ hebben dan MBO'ers ?
Dat heb ik nergens beweerd of bedoeld
Wel is het een gegeven dat er op MBO en WO minder aandacht wordt besteed aan de sociale aspecten van het leven.
Ik denk ook dat je kunt stellen dat in de groep Beta studenten het gemiddelde EQ lager is en het gemiddelde IQ hoger is, maar ook dit vind ik een gewaagde uitspraak

Maar algemeen gesproken, je kunt niet zeggen dat de groep MBO'ers of WO'ers over het algemeen een lager of hoger EQ heeft dan de ander.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:55:40 #165
2964 Armageddon
pi_52013827
quote:

[..]

Jij hoort duidelijk bij de bekrompen hokjes denkers.
En ook nog is te hoog uit de boom gevallen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:58:28 #168
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_52013897
quote:

[..]

Dat zegt niets.
Geweld, machtsmisbruik, vreemdgangerij, criminaliteit enz enz enz komen in alle lagen van de bevolking voor.
Die jongens die jij daar even over 1 kam scheert, hebben gewoon andere interesses. Zij genieten meer van het leven omdat ze zelf wel uitmaken wat ze leuk vinden en laten zich niet leiden door allerlei etiquettes... Heb trouwens ook nog nooit een Bently met een flinke geluidsinstallatie zien of horen rondrijden terwijl er vast wel audioliefhebbers in die kringen bestaan??
Heb het idee dat het meer een grote prestige poppenkast is in die "hogere" kringen die jij beschrijft...
pi_52013931
quote:

[..]

Als je zo intelligent bent als je beweerd, had je gelezen dat ik me niet uitgesproken heb over het EQ van MBO-ers, maar dat het me slechts opviel dat die van jouw niet bijster hoog is
pi_52014056
MBO'rs komt net van de mavo / vmbo en dan MBO omg echt .

Havo -> Hbo ftw =)
pi_52014057
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:49 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Wat alsjeblieft? Logica is de basis van de moderne wetenschap. Alles draait om argumentatieleer en daar helpt de propositie- en predikaatlogica bij. Het helpt bij het opsporen van drogredenen bijvoorbeeld en die worden in deze wereld erg veel aangevoerd.

Voorbeeld:
1. Een man heeft een vrouw in elkaar geslagen.
2. De man was een gelovige.
3. Dus alle gelovigen zijn in staat een vrouw in elkaar te slaan.
4. Dus afschaffen het geloof.

Pure drogredenatie, maar het doet het goed bij het normale volk.
Een beetje als:
1 Ik ken een MBO-er met een air
2 Alle MBO-ers wanen zich van hoge stand
3 Ik open er een KLB topic over
4 Hoewel het nergens op slaat, blijf ik bij mijn mening
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:04:47 #172
104963 ETA
European Travel Author
pi_52014084
Hele EQ verhaal doet er toch niet meer toe aangezien er geen redenen voor een verschil denkbaar is?

hetzelfde kunnen we stellen voor harde werkers, opdoen van werkervaring, verhouding arrogante/niet arrogante mensen, doorzetters, ondernemingsvermogen, etc. Er is geen reden om aan te nemen dat er een verschil zit tussen de gemiddelde MBO'ers of WO'ers, toch?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_52014107
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:04 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Een beetje als:
1 Ik ken een MBO-er met een air
2 Alle MBO-ers wanen zich van hoge stand
3 Ik open er een KLB topic over
4 Hoewel het nergens op slaat, blijf ik bij mijn mening
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:06:42 #174
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_52014132
Ik vat even samen:
Er is een klasseverschil, of dat zou er moeten zijn, op basis van opleidingsniveau.
MBO studenten, die in het bedrijfsleven functioneren naast de hoger opgeleiden, respecteren dit theoretische klasseverschil niet altijd.
Daarnaast zijn er hoger opgeleiden die de studie wel hebben afgerond, de capaciteiten daarvoor echter eigenlijk niet hebben, maar er door de rotte maatschappij "doorheen zijn gesleept."
Deze laatsgenoemden en de MBO-ers die niet door het stof kruipen voor hoger opgeleiden, maken het leven van TS zuur.
De hoger opgeleiden die het voor het zeggen hebben in Nederland of in de wereld (o.a politici) en waar we volgens de TS wel respect voor moeten hebben (of voor door het stof moeten kruipen als we MBO of lager zijn opgeleid) hebben het meeste overlevingskans omdat ze het best zijn aangepast aan de huidige maatschappij.

Conclusie:
TS is rijp voor het gesticht, want bovenstaande moet haast wel een complot zijn van de lager opgeleiden en de "nep" hoger opgeleiden. Erger nog, de regering (de hoger opgeleide overlevers van deze maatschappij, (zoals daar zijn een Geertje Wilders, een Rita verdonk) moeten ook in het complot zitten, want die maken het wel allemaal mogelijk.

WAT ERG!
Rescuer of the distressed damsel
pi_52014137
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:57 schreef floris.exe het volgende:
Ik hoop wel dat mensen hier een beetje de ironie van deze topic hebben ingezien . Ergo: neem het allemaal met een korreltje zout.
ff m'n primaire reactie: Nice try

secundaire reactie:
Als je bedoeling ironie was en dit uit je posts had moeten blijken, ben je hier zo te zien niet in geslaagd
Aangezien we kennelijk je ironische boodschap niet hebben begrepen, wat is je boodschap precies?
pi_52014148
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:04 schreef MetalSonic het volgende:

Havo -> Hbo ftw =)
en de mbo'ers die makkelijk door der hbo heen lopen ff vergeten?
Die met meer parate kennis over hun vakgbied binnen stappen dan de recht toe recht aan met teveel kansloze vakken opgeleide havo/vwo ers
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:09:10 #177
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_52014193
quote:
en doen net alsof ze op gelijke voet staan met hoger opgeleiden.
Zo hee, wat ben jij een arrogante klootzak. Wie heeft er hier nu een air? Wie is hier de omhooggevallen penis?

Ga maar in India wonen, daar voel jij je waarschijnlijk het beste thuis, met het geniale Kastensysteem.

En nee ik ben zelf geen MBOer.
pi_52014233
* het.ismij is een proud to be, Hardcore liefhebbende MBo'er

Owjah ook og is it-er
Goh, wat voor hokje zou ik krijgen?
Op woensdag 1 augustus 2007 12:06 schreef STING het volgende:

[..]

ff m'n primaire reactie: Nice try

secundaire reactie:
Als je bedoeling ironie was en dit uit je posts had moeten blijken, ben je hier zo te zien niet in geslaagd
Aangezien we kennelijk je ironische boodschap niet hebben begrepen, wat is je boodschap precies?
Er is geen boodschap, dat is de ironie . Deze topic is representatief voor de bezieling van de mens: die is er niet .
pi_52014286
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:11 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Er is geen boodschap, dat is de ironie . Deze topic is representatief voor de bezieling van de mens: die is er niet .
Ah..... dus dit topic is gewoon eigenlijk bagger?
Nee oke, dan zijn we eruit.
pi_52014325
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:12 schreef STING het volgende:

[..]

Bagger is iets, namelijk bagger. Deze topic is niets.
pi_52014374
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:12 schreef STING het volgende:

[..]

Kleine nuancering, in dit topic staan best aardige bijdragen, TS is bagger
pi_52014400
MBO;ers zijn gewoon scholieren, HBOérs komen in de buurt van student zijn.
pi_52014417
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:17 schreef floris.sp het volgende:
12:17 en je post nog onder je oude account

oh nee.... .sp nu
pi_52014427
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:14 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Bagger is iets, namelijk bagger. Deze topic is niets.
bagger is iets en niets tegelijk.
pi_52014447
quote:
wat is het verschil tussen een scholier en een student?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:21:54 #187
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_52014522
De ironie lijkt niet helemaal over te komen in deze topic
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:24:46 #188
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52014611
quote:
Dat zouden die HBO'ers willen. Die zijn heus niet minder scholier dan MBO'ers.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:31:57 #189
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52014762
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:04 schreef MetalSonic het volgende:

Havo -> Hbo ftw =)
Eh, juist ja . Verder gaat het wel?
pi_52015244
hbo-ers die met mbo-ers discusseren over wat beter is!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 13:01:40 #191
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_52015444
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:57 schreef floris.exe het volgende:
Ik hoop wel dat mensen hier een beetje de ironie van deze topic hebben ingezien . Ergo: neem het allemaal met een korreltje zout.
Hmm gezien je onderschrift misschien...
quote:
Dit is een lied voor vrijgezellen, Die moet ik effe wat vertellen
Als iemand met je wil gaan trouwen, Dan moet je echt de boot afhouden
- Lied voor vrijgezellen (Ome Joop)
Maargoed, sommige mensen hebben een leven en maken zich niet druk om sociale status enz enz. De meeste mensen genieten gewoon van het leven. Jij kennelijk niet. Sneu persoon ben je.
pi_52015783
Pracht topic
  woensdag 1 augustus 2007 @ 13:18:19 #193
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52015876
MAVO was toch wel een veel hoger niveau dan het 'VMBO' nu is
pi_52015951
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:51 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Universiteit, niet HBO, maar natuurlijk sta je dan automatisch hoger op de ladder, want:
1. Meer geïnvesteerd in je intellectuele vorming
2. Duurdere studie
3. Bewezen meer capaciteit te hebben
4. Het niveaustelsel van het onderwijs weerspiegelt de hiërarchie van het beroepsleven
lol, jij bent grappig, net of een dure studie maar iets uitmaakt..
ik doe die en die studie, hij kost zoveel en moet daarom wel goed zijn... hmhm, tuurlijk!
volgens mij ging het nog altijd om wat je er leert en hoe goed de stof gebracht wordt en wat je er nog meer mee kan doen dan om de kosten van een studie.
pi_52015993
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:19 schreef STING het volgende:

[..]

wat is het verschil tussen een scholier en een student?
Een scholier woont thuis bij paps en mams en een student woont op kamers.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 13:24:01 #196
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52016010
Doe geen moeite meer, TS heeft zijn account aan de wilgen gehangen .
pi_52016026
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:10 schreef het.ismij het volgende:
* het.ismij is een proud to be, Hardcore liefhebbende MBo'er

Owjah ook og is it-er
Goh, wat voor hokje zou ik krijgen?
OH NOES! een iron-maiden-shirt dragende systeembeheerder met paardestaart!!!1
pi_52016097
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:24 schreef immortalsean het volgende:

[..]

pi_52016108
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:18 schreef RickoKun het volgende:
MAVO was toch wel een veel hoger niveau dan het 'VMBO' nu is
Neen. Je hebt verschillende niveaus in VMBO.
'VMBO-Theoretisch, niveau 4' is nét zo hoog als het oude 'MAVO'.
Daarnaast heb je Gemengd en Kader (wat vroeger VBO heette enz.)

Veel meer weet ik er ook niet vanaf
Of de kwaliteit van het onderwijs veranderd is, kan ik zelf helaasch niet over oordelen
pi_52016127
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:24 schreef immortalsean het volgende:

[..]

Door voor de koelkast.
het is alleen nike's dragende kort geschoren, t-shirt met maffe teksten dragende
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')