Een vierluik.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:58 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Is dit er nu 1, of zijn dat 4 foto's?

Erg knap geschotenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:38 schreef Monotomo het volgende:
+ Leuk idee, die lichtvlekjes geven leukt diepte aan de foto
- Wat mindere kwaliteit foto
[afbeelding]
Vers van de chip @ Grote brand Waddinxveen.![]()

In de lucht schrijven met lichtquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:49 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Fijne foto. Ik vind de diepe kleuren erg prettig kijken, het geeft het een rustige uitstraling en draagt bij aan iets onheilspellends. Bovendien maakt de foto me mateloos nieuwsgierig wat ze nou zien. Goed, goed goed!
Qua minpunten... eh... Hij lijkt wat scheef naar rechts.
Mijn experiment:
[afbeelding]

+ Wolken springen eruitquote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:07 schreef KaMo het volgende:
+ Natuur, is altijd mooi
- kleur en zie wat ruis
[[url=http://s75.photobucket.com/albums/i312/Komado/Fotografie/Natuur/th_P1000186Medium.jpg]afbeelding][/url]

+ Schoonheid van het beestje is goed te zienquote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:20 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
+ Wolken springen eruit
- Dat is dan eigenlijk ook het enige, het is veel zwart onderaan.
[afbeelding]

In photoshop de vlinder uitgeknipt en in een eigen layer gezet, achtergrond met adjustment layer een donkerbruin fotofilter gegeven op 100%, iets contrast toegevoegd en brightness verlaagd, klaar.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 01:06 schreef purplerose het volgende:
Mooie plaathoe heb je het gedaan, vertel, vindt dit wel een erg mooi effect
Het enige -puntje bij jou plaat zou het rozige bloempje bij de kont/staart van de vlinder
Ow en je moet ff een + en - punt over de foto boven je erbij zetten

Ok, kan je dat stap voor stap in me pm nog een keer zeggen, ben een vreselijke PS n00bquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 01:11 schreef Smoked het volgende:
[..]
In photoshop de vlinder uitgeknipt en in een eigen layer gezet, achtergrond met adjustment layer een donkerbruin fotofilter gegeven op 100%, iets contrast toegevoegd en brightness verlaagd, klaar.

Wat hij bedoelt is:quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 01:14 schreef purplerose het volgende:
[..]
Ok, kan je dat stap voor stap in me pm nog een keer zeggen, ben een vreselijke PS n00b

Diafragma was F8, usm zat er al overheen..Ik vind het echt lastig met mijn 400d om op tele macroshots een beetje brede dof te krijgen zonder F36 te hoeven gebruiken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 03:02 schreef DarkMinded het volgende:
Smoked:
+ Mooi plaatje, ook de bewerking bevalt me wel, ik ben zelf nog een complete photoshop noob
- Naar mijn mening zou de DOF inderdaad wat bredermogen, ik los dat vaak op door mijn diafragma zo ver mogelijk open te zetten , in mijn geval F4, en de foto wat ruimer te nemenen later evt. te croppen, en een beetje USM toe te passen. Meer bewerkingen voer ik meestal niet uit.
Mijn bijdrage (ook weer Reichswald war cemetry Kleve) voor vandaag, jammer van het bloemetje links trouwens:
[afbeelding]

+ Mooi beeld zoquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 03:02 schreef DarkMinded het volgende:
Smoked:
+ Mooi plaatje, ook de bewerking bevalt me wel, ik ben zelf nog een complete photoshop noob
- Naar mijn mening zou de DOF inderdaad wat bredermogen, ik los dat vaak op door mijn diafragma zo ver mogelijk open te zetten , in mijn geval F4, en de foto wat ruimer te nemenen later evt. te croppen, en een beetje USM toe te passen. Meer bewerkingen voer ik meestal niet uit.
Mijn bijdrage (ook weer Reichswald war cemetry Kleve) voor vandaag, jammer van het bloemetje links trouwens:
[afbeelding]

quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:53 schreef Smoked het volgende:
[..]
Diafragma was F8, usm zat er al overheen..Ik vind het echt lastig met mijn 400d om op tele macroshots een beetje brede dof te krijgen zonder F36 te hoeven gebruiken.
Hier issie nog een keer met thumb omdat mijn bericht gelocked is
[[url=http://i18.tinypic.com/643lvk5.jpg]afbeelding][/url]

"In Noord-Nederland wordt meestal van patat, in Zuid-Nederland van friet en in Vlaanderen van frieten of friet gesproken."quote:

Nieuwe Leon racing? Huisgenoot van me had laatst zo'n bakkie mee. Wat een scheur monstertje zeg! Foto is ook erg vet, lekker spookie!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:24 schreef ..zapper het volgende:
@mr timbo
+ de 'metallic look'
- het van bovenaf standpunt, een lager standpunt met opspattend water had ik mooier gevonden
[afbeelding]

+ Symmetriequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:37 schreef DarkMinded het volgende:
Haha, ik kon het niet laten , Brabander he! :s ,maargoed, fotos dus!
@..zapper:
plus: Leuk, vette actie, genomen op straatraces oid? Ziet er iig goed uit.
min: Werkelijk geen idee, ik ben hier niet zo in thuis.
Mijn bijdrage, nog 1 maal een foto van het Reichswald kerkhof, hoop dat jullie em niet al te saai vinden, dit is een variant op de vorige die ik poste:
[afbeelding]
Oh en indeerdaad , misschien komt het beter over zonder de zwarte rand, ik weet het niet. Eigenlijk wou ik er een sterrenhemel of een maan oid in monteren, maar ik denk dat het te nep zou overkomen.

quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:37 schreef DarkMinded het volgende:
Mijn bijdrage, nog 1 maal een foto van het Reichswald kerkhof, hoop dat jullie em niet al te saai vinden, dit is een variant op de vorige die ik poste:
[afbeelding]

Van mij mag hij nog veel meer over de top. Al is hij flink bewerkt , het mag wat mij betreft nog veel extremer . De foto moet het daar van hebbenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:24 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
+ Symmetrie
- Rood vlekje in het midden (bloemen?)
Deze is van gister eigenlijk...
[afbeelding]

Ik heb hier nog wat bewerkingen staanquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:30 schreef Ymke het volgende:
[..]
Van mij mag hij nog veel meer over de top. Al is hij flink bewerkt , het mag wat mij betreft nog veel extremer . De foto moet het daar van hebben
Zet zeker de luchtpartij nog wat aan

Oeh, die derde vind ik tof. Lekker onheilspellend en surrealistischquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:17 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik heb hier nog wat bewerkingen staan

Die derde!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:17 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik heb hier nog wat bewerkingen staan

Oeh, die vind ik tof. Zacht en kwetsbaar, en vreemdigquote:Op zondag 19 augustus 2007 00:24 schreef freud het volgende:
Hey Marjo
- te licht voor mijn smaak. HDR mag donkerderder, zeker om het beton wat meer power te geven
+ tja... HDR![]()
![]()
Van vandaag de mijne. Was voor mij wat uitproberen met wat alternatieve houdingen, low key en naaktfotografie.
[afbeelding]

Gast jij snapt het niet....quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:02 schreef ukga het volgende:
die foto komt zeker op der sugababes

Ja nu je het zegt... Ga eens ff kijken... Geen idee namenlijk.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:23 schreef Ymke het volgende:
Vanaf haar linker elleboog lijkt het zo wazig , enig idee hoe dat komt?

Hij is tof!quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:24 schreef freud het volgende:
Hey Marjo
- te licht voor mijn smaak. HDR mag donkerderder, zeker om het beton wat meer power te geven
+ tja... HDR![]()
![]()
Van vandaag de mijne. Was voor mij wat uitproberen met wat alternatieve houdingen, low key en naaktfotografie.
[afbeelding]

Met de rest eens. Lekkere plaat Marty, serieus goed ingeflitst de foto straalt echt iets uitquote:Op zondag 19 augustus 2007 14:57 schreef Marty26 het volgende:
@freud
+ belichting is echt super ( net een schilderij )
- Geen idee vind het echt mooi plaat!
[afbeelding]
1ste shoot met me 2de zusje langs het water.

Ten eerste graag haar telefoonnummer voor een shoot. Ten tweede zou ik haar voorste arm buigen, zodat de schaduw van haar arm niet op haar lichaam valt. Haar achterste arm heeft wel wat spontaans 'midden-in-een-beweging' iets. Zou je evt ook achter haar lichaam kunnen houden, of mee laten doen in de pose.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:57 schreef Marty26 het volgende:
@freud
[afbeelding]

Het is weer een pracht plaatjequote:Op zondag 19 augustus 2007 16:33 schreef ElizabethR het volgende:
+ ik vind het een aparte foto, mooie lucht, maar
- net of dat meisje erin is geshopt
mijne;
[afbeelding]

Wat is dat??quote:

Ik denk dat dat komt omdat de foto is ingeflitst met 1 losse opzetflitser (klopt dat Marty?). Daardoor is het gezicht goed belicht, en komt ze los van de achtergrond. Maar 1 losse flitser is niet genoeg voor een full body, daarom zijn haar benen wat onderbelicht. Ik gok dat Marty dat in PS heeft porberen op te trekken, waardoor je ruis krijgt. Ik vind het overigens niet erg storen bij deze foto.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:14 schreef Ymke het volgende:
Zijn die benen erg geshopt? Er lijkt een waas over te liggen

Ehm , wat is een off shoe kabeltje?quote:Op maandag 20 augustus 2007 10:05 schreef freud het volgende:
Thanx! Het was een beetje de uitdaging. Model was basic qua kleding en houding, en dan knallende achtergrond. Door dof en compositie toch de balans houden in de foto. Komt in principe nog wel een showcase van, dus daar meer...
En Marty, volgens mij heb je hier met een off shoe kabeltje gewerkt met je flitser, kan dat?

Volgens mij is dat, wanneer je je flitser niet in de voet van je camera plaatst, maar d.m.v. een kabeltje verbind?quote:

Precies, in je ene hand heb je de camera, en in de andere je flits. Zo kan je je flitshoek meer variëren.quote:Op maandag 20 augustus 2007 10:33 schreef kvdv het volgende:
[..]
Volgens mij is dat, wanneer je je flitser niet in de voet van je camera plaatst, maar d.m.v. een kabeltje verbind?

If you say it quickly in dutch it means jerking offquote:Op maandag 20 augustus 2007 11:48 schreef digitalfrog het volgende:
@Freud: what does 'Le lè-que tres que' means ?

Mmm ik vind het idee van deze foto erg vet. Groot hoek lens en dan de zon achter haar hoofd is nice! Alleen haar gezicht is heel fel verlicht (wat waarschijnlijk ook zo hoort) maar de rest van haar lichaam valt daardoor een beetje in het niet. En haar benen zijn idd raar van kleur. Bewerkt? Heb je nog meer versies van deze foto/pose?quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:57 schreef Marty26 het volgende:
@freud
[afbeelding]

Nicequote:Op zondag 19 augustus 2007 22:41 schreef freud het volgende:
- te weinig contrast of mindere zwartwit omzetting, waardoor de skater bijna wegvalt
+ goeie timing!
Mijn foto is een kleine voorproef van een shoot van vandaag"
[afbeelding]

+ idee is er op zichquote:Op maandag 20 augustus 2007 18:35 schreef KaMo het volgende:
@ freud:
+Kleuren
-Er had iets meer van het model op mogen staan
[afbeelding]

Nog even officieel commentaar. Perfect schot. Je ziet beweging in de auto. Hij is haarscherp en beeld vullend. En uitzinnig publiek op de achtergrond. Ik vind em erg vet! Overigens dacht ik dat kovelainen erin reed en niet Jr. Piquet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:29 schreef ..zapper het volgende:
[..]
+ het blauw is lekker
- de vlakverdeling, de spiegeling, de ietwat fletse kleur van de aardbei

Dankjequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:45 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Nog even officieel commentaar. Perfect schot. Je ziet beweging in de auto. Hij is haarscherp en beeld vullend. En uitzinnig publiek op de achtergrond. Ik vind em erg vet! Overigens dacht ik dat kovelainen erin reed en niet Jr. Piquet.

Lees je de OP even?quote:

Zou mevrouw de OP eens wlllen lezenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:00 schreef Seathrill het volgende:
[afbeelding]
Aardbei, vond hem wel goed geluktdoe nog niet zo lang aan fotografie (ben 17)

pff zucht doe ik zo mn best om zo'n min mogelijke noob te zijn gaat het nog foutquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:09 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Zou mevrouw de OP eens wlllen lezen![]()
Stout foei
![]()

Als je hem nog eens edit en dan de foto die de degen Voor jouw gepost heeft positief en negatief beoordeeld..quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:20 schreef Seathrill het volgende:
[..]
pff zucht doe ik zo mn best om zo'n min mogelijke noob te zijn gaat het nog foutik edit mn post wel even

zoals u wenstquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:26 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Als je hem nog eens edit en dan de foto die de degen Voor jouw gepost heeft positief en negatief beoordeeld..
Dus de foto met de Volkswagen Kever erop.. En NIET je eigen foto..
n00bette![]()
![]()

+ kleuren lippen excact het zelfde als aardbeiquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:00 schreef Seathrill het volgende:
![]()
![]()
Ben een noobette
ok sorry, over de vorige foto
positief- de donkere mooie kleur van de auto die sterk contrasteerd met de rest van de omgeving
negatief- de onscherpe muur rechts in beeld
[afbeelding]

Ik denk dat deze het beter zou doen in zwart-wit eigenlijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:11 schreef ukga het volgende:
@kvdv
+ leuk uitgekozen, 3 bloemen in bloei en de vierde rechtsonder in in knop.
- jammer dat alleen de voorste bloem scherp afgebeeld staat
[afbeelding]

Eerst de aarbei foto komt mij ook zeer bekend voor. Maar vind em wel erg mooi!! Kleur van de aardbei en de lippenstift is ook exact het zelfdequote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:58 schreef MrTimbo.B het volgende:
[..]
+ kleuren lippen excact het zelfde als aardbei
+ Mooie compositie
- Lijkt er veel op een foto die ik eerder heb gezien op fok.
Ben vandaag weer even wezen knoeien in de wasbak. Deze keer met een limoen
[afbeelding]

Lol! Halverwege het scrollen dacht ik, hmm een fles jagermeister tegen de lucht, genomen vanuit een lage positie?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:42 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Eerst de aarbei foto komt mij ook zeer bekend voor. Maar vind em wel erg mooi!! Kleur van de aardbei en de lippenstift is ook exact het zelfdenice.
Dan de limoen te water.
+ het idee en hij is mooi scherp.
- Hij is ontzettend fel verlicht lijkt het, daardoor komt het limoentjes niet zo tot zijn recht.
Ballonnen Fiesta Festival in Barneveld. Niet echt spectaculair maar wel lache.
[afbeelding]

haha had et zelfdequote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:29 schreef kvdv het volgende:
[..]
Lol! Halverwege het scrollen dacht ik, hmm een fles jagermeister tegen de lucht, genomen vanuit een lage positie?
En toen ik doorscrolde zag ik pas wat het was

Zeer nette poging hoor! Ik zou alleen in de mondhoek de lijntjes en restjes poeder weghalen. De aardbei zit ook vrij ver in de mond. De kleur van de lippenstift is binja identiek aan je lippen. Je kan het beter wat meer laten verschillen, dan komt de aardbei wat meer 'los' van je model. Ook zou ik heb ietsje lager croppen, want je ziet nog net een stukje neus/schaduw van neus.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:00 schreef Seathrill het volgende:
![]()
![]()
Ben een noobette
ok sorry, over de vorige foto
positief- de donkere mooie kleur van de auto die sterk contrasteerd met de rest van de omgeving
negatief- de onscherpe muur rechts in beeld
[afbeelding]
Leuke poging! Helaas kan je met een wasbak geen lager standpunt innemen, waardoor je je onderwerp door goed bewegend water ziet. Hierdoor is het redelijk onmogelijk om te zien wat het is. Tipje: probeer de limoen richting je camera schuin in het water te laten vallen, dan fotografeer je je onderwerp door relatief rustig water, maar heb je wel de plons.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:58 schreef MrTimbo.B het volgende:
[..]
+ kleuren lippen excact het zelfde als aardbei
+ Mooie compositie
- Lijkt er veel op een foto die ik eerder heb gezien op fok.
Ben vandaag weer even wezen knoeien in de wasbak. Deze keer met een limoen
[afbeelding]
Haha, ga ik vanmiddag heen. Truc bij deze foto's is volgens mij om later in PS de ballon nog even wat omhoog te schroeven qua levels (ok, klinkt als abacadabra). Hierdoor zie je ook wat meer van de ballon zelf.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:42 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Eerst de aarbei foto komt mij ook zeer bekend voor. Maar vind em wel erg mooi!! Kleur van de aardbei en de lippenstift is ook exact het zelfdenice.
Dan de limoen te water.
+ het idee en hij is mooi scherp.
- Hij is ontzettend fel verlicht lijkt het, daardoor komt het limoentjes niet zo tot zijn recht.
Ballonnen Fiesta Festival in Barneveld. Niet echt spectaculair maar wel lache.
[afbeelding]

Zal het eens proberenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 07:40 schreef freud het volgende:
Haha, ga ik vanmiddag heen. Truc bij deze foto's is volgens mij om later in PS de ballon nog even wat omhoog te schroeven qua levels (ok, klinkt als abacadabra). Hierdoor zie je ook wat meer van de ballon zelf.

O. Sorryquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:26 schreef ukga het volgende:
@ -Beer-
Mooie foto's maar het is de bedoeling dat je er maar éen per dag post

Sorry voor mijn enthousiasmequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 01:41 schreef purplerose het volgende:
Dat je er maar 1 mag posten staat zelfs in de TT

Tis je vergevenquote:

ik heb erg zitten twijfelen over hoe ik het bloemetje wou plaatsen in de foto, die 2 onderste takjes hebben die bijna 90o hoek, dus die wou ik horizontaal en verticaal in de hoek van de foto plaatsen, maar dat heeft als gevolg dat de foto vierkant uitgeknipt moet worden om het goed in balance te houden, en ik hou niet echt van vierkante fotos,.. maar hier is die versie als je geïnteresseerd bent linkquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 01:10 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
@ Kamermans....
zo goed als ik je voorbeeldbewerking op je voorganger vind...zo weinig zie ik in de foto die je zelf post...
Als pluspunt wil ik dan graag de achtergrond benoemenDie is wel erg mooi. Verder vind ik dat je het voorwerp (zoals zo velen) erg in het midden hebt geplaatst...en ik kan er nu niet over uit...of ik de foto wazig vind en onscherp of dat ik gewoon ECHT last van mn ogen heb...*en das geen grapje, ga zo ook echt slapen*

Hij is tof Ymkequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:44 schreef Ymke het volgende:
Ik weet helemaal niks van auto's en racen
Misschien een beetje krap gekaderd?
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |