abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52472960

[ Bericht 51% gewijzigd door Xilantof op 25-12-2009 13:02:39 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:27:56 #2
18921 freud
Who's John Galt?
pi_52473965
Die eerste is echt HEEL goed. Had je als laatste moeten doen, want nu vind ik de rest minder . De lasser had je misschien met meer ruimte wat meer kunnen plaatsen in de ruimte (geen idee wat er om heen afspeelde hoor). Je portretten lijkt me een beetje veel contrast hebben, of ligt dat aan mij?

Nog erg knap werk, gezien de hoeveelheid licht!! Alles op f2.8, iso400?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_52474114
F4 en 1/80ste Ik wilde iets aan scherpte diepte hebben. De portretfoto's waren ook erg moeilijk, geen fijne achtergronden en een kleine 50 fotografen die je proberen weg te duwen of ineens voor je opduiken net als je klikt enzo, dus ik kon iets van twee foto's pp maken en geen tijd om even op mijn gemak de beste settings te kiezen, ging allemaal ontzettend snel. Die eerste foto is overigens met ISO1250 , maar in het groot ziet ie er toch best wel leuk uit nog . Flitsen in de Experience hall was een nogo, er zat zoveel rubber en roet in de lucht dat je dan een witte ruis achtergrond kreeg, maar ik ben op gegeven moment bij een open poort gaan staan waar iets van buitenlicht naar binnen kon, waardoor F4 ISO250 1/80ste realiseerbaar werd .
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:09:19 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_52475845
Yolanthe
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_52475910
Ik denk eigenlijk dat ik jou een stuk leuker vind, of hoe moet ik zeggen dat ik haar zelf niet echt bijzonder vind .
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:15:55 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_52475969
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:13 schreef ..zapper het volgende:
Ik denk eigenlijk dat ik jou een stuk leuker vind, of hoe moet ik zeggen dat ik haar zelf niet echt bijzonder vind .
Je hebt geen smaak
Zij heeft trouwens in het appartement gewoond waar wij nu in wonen, helaas geen sporen meer van d'r kunnen vinden
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_52476191
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:09 schreef Chanty het volgende:
Yolanthe
WZZ

Knappe platen hoor. Super hoe veel kleur en detail je er in die omstandigheden nog uit weet te halen. [insert petje-af-smiley]

200/2.8L?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_52476246
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:31 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

WZZ

Knappe platen hoor. Super hoe veel kleur en detail je er in die omstandigheden nog uit weet te halen. [insert petje-af-smiley]

200/2.8L?
Oe dankje .
Die (uit mijn hoofd #z1 t/m #z3 en #z10) en de rest met 24-70/2.8L
Het is in ieder geval heerlijk oefenen in die experience hall, ik ga er nu weer verder spelen .

[ Bericht 2% gewijzigd door ..zapper op 18-08-2007 19:08:18 ]
pi_52512698
Die eerste is echt mooi ja, goed werk!
pi_52513014
Tx!

Morgen een update, hier alvast een voorproefje http://www.dumpert.nl/med(...)erdam_f1_poster.html
.
pi_52551168
Hier nog een paar van mij:
kovalainen:

doornbos:

Piquet:

ze staan op :mijnalbum.nl
pi_52554240
Ik heb al terug gedrild tot 57, vanavond nog even terug drillen tot 10 en dan volgt de rest .

[ Bericht 22% gewijzigd door Xilantof op 25-12-2009 13:02:58 ]
pi_52556168
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

Je hebt geen smaak
Zij heeft trouwens in het appartement gewoond waar wij nu in wonen, helaas geen sporen meer van d'r kunnen vinden
nou ik heb de foto's gezien die arjan van je gemaakt heeft en dan zou ik ook jou boven yolanthe verkiezen.....
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:49:53 #14
187474 iruub
It is never too late to learn
pi_52556771
.. om maar weer even wat toe te voegen aan dit topic gezien de laatste opmerking:

Click
Foto-collage topic
"A true friend is the greatest of all blessings, and that which we take the least care of all to acquire."
pi_52556837
Grappig om te zien aan de laatste foto's van ..zapper en firestorm_99 hoe je hetzelfde onderwerp er verschillend op kunt krijgen. En dan valt toch op dat -met alle respect voor firestorm_99- de foto van ..zapper er met kopn en schouders boven uit steekt. Dan vind ik het altijd leuk om even voor mezelf te analyseren waarom:

1) Camerastandpunt: ..zapper zit zo goed als recht voor de auto én heeft een laag standpunt, waardoor de auto er heel dreigend uit komt te zien.
2) kleur, scherpte, contrast: goed materiaal helpt, maar ook met nabewerking kun je heel veel bereiken. Wat ook meetelt is:
3) zoomen/croppen: Bij ..zapper is de auto zo goed als beeldvullend. Dus minder afleidend gerommel eromheen, en veel minder grijs op de foto (er is nu eenmaal veel grijze omgeving), waardoor de foto kleurrijker oogt
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_52558288
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:51 schreef Vliegvrager het volgende:
Grappig om te zien aan de laatste foto's van ..zapper en firestorm_99 hoe je hetzelfde onderwerp er verschillend op kunt krijgen. En dan valt toch op dat -met alle respect voor firestorm_99- de foto van ..zapper er met kopn en schouders boven uit steekt. Dan vind ik het altijd leuk om even voor mezelf te analyseren waarom:

1) Camerastandpunt: ..zapper zit zo goed als recht voor de auto én heeft een laag standpunt, waardoor de auto er heel dreigend uit komt te zien.
2) kleur, scherpte, contrast: goed materiaal helpt, maar ook met nabewerking kun je heel veel bereiken. Wat ook meetelt is:
3) zoomen/croppen: Bij ..zapper is de auto zo goed als beeldvullend. Dus minder afleidend gerommel eromheen, en veel minder grijs op de foto (er is nu eenmaal veel grijze omgeving), waardoor de foto kleurrijker oogt
denk dat het ook wel het verschil is tussen een professional als zapper
en een amateur (tussen het publiek) als ik.

maar het is een goede analyse daar kan ik wat mee.
maar ik doe eigenlijk ook niet aan nabewerken.... (daar ben ik te lui voor)
en ik ben nog aan het sparen voor een betere zoomlens....

zit te denken aan een sigma 135-400
  FOK!fotograaf dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:44:49 #17
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_52563981
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:41 schreef firestorm_99 het volgende:

[..]

denk dat het ook wel het verschil is tussen een professional als zapper
en een amateur (tussen het publiek) als ik.

maar het is een goede analyse daar kan ik wat mee.
maar ik doe eigenlijk ook niet aan nabewerken.... (daar ben ik te lui voor)
en ik ben nog aan het sparen voor een betere zoomlens....

zit te denken aan een sigma 135-400
Zonde dat je niet wilt nabewerken. Een klein beetje kan al zoveel extra's opleveren. Ik zou ook een andere upload-plek zoeken. Want ik gok dat deze je foto's behoorlijk comprimeren (als je dat zelf niet gedaan hebt).
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_52564219
Professional . Ben pas een jaar bezig hoor, dus zet er maar een dikke semi voor .
De meeste foto's heb ik met 400mm genomen, dat scheelt behoorlijk. Verder stond ik aan de vangrail te schieten ipv aan een hek, dat scheelt natuurlijk ook. Bij de hoogte keuze heb ik een lager punt in de weg zelf gekozen, vlak boven de vangrail, waardoor ik nog lager stond tov het object. Een ander puntje dat ik heb meegewogen was om in een bocht te fotograferen, door alle krachten die op dat moment in de auto zitten, staan de wielen heel dynamisch en komt het geheel iets krachtiger over dan op een recht stuk .
Verder met de verkleining opnieuw verkleind met de optie 'bicubic sharper' geselecteerd bij het vakje 'resample image' in CS3, wat voor deze foto ook een behoorlijk verschil maakte .
pi_52570535
Het enige waar ik zicht op had . Maar wel leuke foto waar de pitspoezen bepaalde privileges hadden..
pi_52574958

[ Bericht 100% gewijzigd door Xilantof op 25-12-2009 13:03:15 ]
pi_52575238
Vette foto's Zapper. Vele heb ik al eerder gezien .
Vind die van de Seat erg vet, en de wagen van Kovelainen is echt een meesters shot. Had je een pers kaart overigens. Want je hebt idd mooie stekjes gevonden om een foto te kunnen schieten.
pi_52580904
jah idd hoe kom je op die mooie plekjes?

en thanx voor alle info!
pi_52581234
Met een perskaart . Helaas kon ik door allerlei organisatorische 'misverstanden' niet op de plekjes komen waar ik eigenlijk had willen schieten (met de Willemsbrug op de achtergrond zodat de lokatie ook duidelijk was), maar het was wel leuk . Door het misverstand kon ik dus ook niet de foto's selecteren en direct aanbieden in het mediacentrum, dat is dan wel jammer, maar vooral voor hun natuurlijk .
pi_52586860
hoe kom je aan die perskaart?
pi_52587931
Op de sites van grote evenementen kun je accreditatie aanvragen onder het kopje pers. Het is dan wel de bedoeling dat je bereik creeert natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')