quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:30 schreef Boze_Appel het volgende:[..]Suiker weet ik weinig vanaf, maar je denkt toch niet wat een basisprincipe is van de EU wordt afgeschaft? Bescherming van de eigen markt.
Toch wel zie b.v.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)ing_suiker_voort.xmlMen is bezig het langzaam maar zeker af te breken. Het kost tijd maar dat komt ook doordat regeringen overal ter wereld last van protectionisme hebben.
maar je weet meer van graan? Kan je mij dan even uitleggen welke arme afrikaanse landen geen graan naar de EU exporteren vanwege dergelijke regelingen?
quote:
We, als kikkerlandje, hebben ander nog nooit zoveel troepen met schietmacht op buitenlandse grond gehad als nu. Maarja, dat zal wel iets zijn wat wij allemaal willen. Boze buitenlanders neerschieten. Staan kijken terwijl er duizenden mensen doodgaan. Dat is toch wat wij willen? Of zijn dat foutjes? Parlementair onderzoeken en dan doen we gewoon over.
![]()
[..]
Ok maar je erkent de fout in je opmerking dat democratische regeringen ons in WO1 en 2 hebben gestort?
En je moet natuurlijk niet net doen alsof er in jouw zogenaamde libertarische gemeenschappen geen gewapende conflicten zullen zijn waar de publieke opinie om ingrijpen zal roepen.
quote:
Geweld is een zelfopgelegde basis waardoor de huidige democratie zichzelf kan verantwoorden. Dat is toch niet moeilijk om te snappen? Zeker niet omdat het gewoon zo is. Dat je dat een geniaal systeem vind, prima. maar onzin om te zeggen dat het niet zo is.
[..]
De geweldcomponent van onze democratie is inderdaad vrij beperkt. En vermoedelijk minder dan ooit tevoren in onze geschiedenis.
quote:
Dat een relatief klein aantal mensen het licht ziet wil niet zeggen dat het niet de waarheid is of dat het slecht is. De overgrote meerderheid gelooft in god of goden, dus is het waar? Wat een bekrompen democratische, ha! de meerderheid zegt het dus is het zo, gedachte.
[..]
![]()
Er loopt hier op fok een groepje fundamentalistische gelovigen in het zogenaamde libertarisme rond. Dat wil zeker niet zeggen dat ze gelijk hebben. Zoals de gemiddelde fundamentalist zijn ze vaak voorzien van een flinke tunnelvisie. Waarbij iedereen die het niet met hen eens is een communist of fascist is.
quote:
Dat heb ik al vele malen uitgelegt. Niet vragen naar de bekende weg.
[..]
Ok je hebt dus geen afdoende oplossing? Want een echte concrete oplossing heb je nooit gegeven je blijft namelijk vluchten in algemeenheden, niet raar ook als je basis enkel een theorie is en niet de praktijk.
quote:
Jij bent voor democratie, dus ook de consequenties daarvan. Dit is er eentje.
[..]
Daarom stem ik op een partij die daar tegen is
![]()
.
quote:
Een land wat actief mensen erop uitstuurt om andere af te maken is niet vredelievend. Een land wat actief haar burgers bedrijgd met geweld, is niet vredelievend.
[..]
Heb je goede voorbeelden van landen of grote gemeenschappen waar veel minder geweld is?
quote:
Als het niet aanvallen van landen en het niet dwingen om mensen te doen wat anderen vinden mij een extremist maakt dan maakt mij dat maar een extremist in jouw ogen. Prima. De rest van geraaksal ga ik niet eens op in.
![]()
Jammer dat je weer de makkelijkste weg neemt. Je ontwijkt iedere concrete uitwerking van je waar je heilstaat toe zou leiden. Je beschuldigt anderen van alles en nogwat omdat ze voor democratie zijn maar een alternatief weet je niet te bieden of uit te leggen. Erg jammer.