abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 6 september 2007 @ 20:53:20 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_52989780
Ben nu zo'n half jaar bezig met mn promotie onderzoek. Ik doe iets in moleculaire biologie. Op een of andere manier zijn er in mol.biol. best wel veel aio plaatsen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 6 september 2007 @ 20:58:49 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_52989925
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 22:55 schreef Shivo het volgende:
Nee, want promoveren heeft minstens zoveel te maken met doorzettingsvermogen en het vermogen keuzes te maken.
het was voor mij gewoon de logische stap na mavo-->mbo-->hbo-->master dan blijft er toch alleen AIO over en nee geen hoog IQ wel ahum "passie voor het vak"
  donderdag 6 september 2007 @ 21:29:32 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_52990799
quote:
Op donderdag 6 september 2007 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik bedoel het andersom: postdocplekken genoeg, maar moeilijk om kandidaten te vinden. Is dat (overal) zo?
Nee, bij ons (en volgens mij toch overal) zijn er veel minder postdoc dan aio plaatsen, de meeste mensen moeten dus na hun doctor stoppen met de wetenschap.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_52991025
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee, bij ons (en volgens mij toch overal) zijn er veel minder postdoc dan aio plaatsen, de meeste mensen moeten dus na hun doctor stoppen met de wetenschap.
Ik hoor van de promotoren die bij mijn project betrokken zijn wat anders. Er zijn wel minder postdocplekken dan aio-plaatsen, maar ze hebben moeite om postdocposities ingevuld te krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_52992469
quote:
Op donderdag 6 september 2007 20:50 schreef kless het volgende:
Kan het zijn dat daar zoveel plekken voor zijn omdat de meeste anderen die geschikt zijn voor zo een functie al in de farmaceutische industrie zitten (en daar 2,4,8, x meer verdienen)
Nee, voor dat soort plekken wordt over het algemeen een aantal jaar postdoc ervaring gevraagd. Of je moet mazzel hebben.
Jesus saves but death prevails.
pi_52998113
quote:
Op donderdag 6 september 2007 20:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel van belang wat voor soort onderzoek je gaat doen. Als het sterk kwantitatief onderzoek is, dan zul je eerder afgerekend worden op gebrek aan metholodogische kennis/ervaring dan wanneer het om kwalitatief onderzoek gaat. Bovendien is het ook maar net wie je concurrenten zijn, wie je collega's worden, en of ze je mogen en iets in je zien.

Als ik jou was, zou ik overigens niet uit mezelf over de gebreken beginnen. Benadruk je goede punten, en dat een AIO in opleiding is. Je verwacht (terecht) nog veel te leren.
Ik denk dat ik zelf af zou haken als ik hoofdzakelijk kwantitatief onderzoek zou moeten doen. Mijn voorstel neigt ook totaal niet naar die kant. Tijdens mijn studie heb ik trouwens maar weinig statistiekachtige vakken gehad, zeker in vergelijking met andere studierichtingen.

Ik ga mijn tekortkomingen ook zeker niet in mijn motivatiebrief zetten. Maar mocht ik uitgenodigd worden voor een gesprek, dan wordt er waarschijnlijk wel gevraagd waarom ik geen onderzoeksscriptie heb geschreven destijds, en op welke manier ik dat denk te compenseren. Dan kan ik beter maar een goed antwoord hebben, lijkt mij. Zie het als voorbereiding .
  zaterdag 8 september 2007 @ 18:04:00 #157
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_53033046
Veel geschreven in dit topic en leuk om alles te lezen.

Inmiddels lekker op vakantie geweest. Er ligt een voorstel waarvan de vraag wat IK ervan vindt. Ofwel....positief tot nu toe. Maandag maar eens goed doorlezen.

Rest van sollicitaties nog niks van gehoord.
  zondag 23 september 2007 @ 19:42:37 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_53413246
Pfft....beetje sollicitatiecrisis hier....Ik heb inmiddels de keuze uit drie banen, maar vind het echt ontiegelijk moeilijk en weet niet eens 100% zeker of DE plek ertussen zit... Morgen nog achter een vacature aanbellen waarvan ik maar niks hoor..maar die ik toch ook graag in de race houd.

Ben ik nu te kieskeurig, of..... ik bedoel: helemaal 100% achter een onderwerp staan is ook een erg nobel streven... Vind ik 80% ook goed genoeg?

*pieker*
  Moderator zondag 23 september 2007 @ 20:38:30 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53414640
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:42 schreef Quoi het volgende:
Pfft....beetje sollicitatiecrisis hier....Ik heb inmiddels de keuze uit drie banen, maar vind het echt ontiegelijk moeilijk en weet niet eens 100% zeker of DE plek ertussen zit... Morgen nog achter een vacature aanbellen waarvan ik maar niks hoor..maar die ik toch ook graag in de race houd.

Ben ik nu te kieskeurig, of..... ik bedoel: helemaal 100% achter een onderwerp staan is ook een erg nobel streven... Vind ik 80% ook goed genoeg?

*pieker*
De plek is toch altijd anders je kunt toch nooit het hele voorstel doorzien, soms zitten er andere dingen achter. Die voorstellen altijd mooischrijverij je moet natuurlijk wel intresse hebben in het onderwerp. Maar HET onderwerp bestaat volgensmij niet.
  Moderator zondag 23 september 2007 @ 21:13:40 #160
45833 crew  Fogel
pi_53415495
HET onderwerp bestaat wel, maar dan moet je zelf een project verzinnen en daar een geldschieter en een universiteit bij vinden ipv gaan solliciteren op vacatures...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 23 september 2007 @ 22:20:41 #161
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_53417845
quote:

*pieker*
Dat is altijd zo bij solliciteren en misschien wel bij elke keuze die je in je leven moet maken . Ik zou, als ik jou was, ook de omgeving, de mensen en ihb de reputatie van de prof. die je begeleidt een belangrijk gewicht geven in je keuze. Je kunt m.i. beter een 80%-onderwerp hebben in de voor jou perfecte omgeving dan een 100%-onderwerp in een mindere omgeving. Er zullen nl. altijd momenten bij zijn waarop je er (even) doorheen zit, dan is die omgeving cruciaal voor je om "dran zu bleiben".
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  maandag 24 september 2007 @ 08:12:01 #162
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_53424067
quote:

*pieker*
Je hebt ongelofelijk veel geluk dat je zo kunt kiezen. Maarrre willen ze jou wel?
Is die achteraanbelvacature dan wel DE plek? Zo nee, is deze beter dan die anderen? En verder: zie de reacties, je kunt ook kijken naar de hoezeer je een 80% onderwerp zou kunnen ombuigen naar een perfect onderwerp.
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  Moderator maandag 24 september 2007 @ 08:51:12 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53424381
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:13 schreef Fogel het volgende:
HET onderwerp bestaat wel, maar dan moet je zelf een project verzinnen en daar een geldschieter en een universiteit bij vinden ipv gaan solliciteren op vacatures...
ja maar dan nog kun je niet het hele project doorzien. In mijn geval heb ik gewoon de leukste plek (die mij wilden hebben) gekozen.
  maandag 24 september 2007 @ 09:16:31 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_53424699
Ja, ik dacht dat ik DE plek had, maar uiteindelijk loop je toch weer tegen een hele hoop theorie op die niet zo interessant, maar wel belangrijk is. Ik denk niet dat DE plek bestaat (tenzij je een workaholic bent, maar dan zat je nu bij CapGemini ofzo kont te likken), maar je moet gewoon iets doen wat je interessant lijkt om te onderzoeken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53453218
Ik heb naar mijn mening wel DE plek. Veel geleerd, leuk onderwerp, goede omgeving met veel goede mensen. Het enige nadeel is dat je af en toe last hebt van vervelende studenten die domme vragen komen stellen, maar dat is iets waar je vrij weinig tegen doet.
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:49:13 #166
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_53467847
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:28 schreef Shivo het volgende:

[..]

Nee, voor dat soort plekken wordt over het algemeen een aantal jaar postdoc ervaring gevraagd. Of je moet mazzel hebben.
Hehe, ik ben ook gepromoveerd een paar jaar geleden (Computer Science). Ik had het op een gegeven moment gehad met academia, het werken aan theoretische probleempjes, de continue funding-carrousel, de eenzaamheid (wel collega's maar nauwelijks team-projecten). Weinig carriere paden in academia, het is of: promotie -> post-doc -> vaste aanstelling als je mazzel hebt (en goed bent) of : promotie -> post-doc -> post-doc -> post-doc en dan alsnog de industrie in omdat je niet nog een tweejarig contract wil... Werk nu in de VS op de research afdeling van een groot gerespecteerd IT bedrijf..

Offtopic: Hey Shivo, je weet dat je hier geen inkomstenbelasting hoef te betalen als je op een J-1 visum zit he?
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:08:57 #167
124676 RobertoCarlos
pi_53468438
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:49 schreef Frenkyboy het volgende:

[..]

Hehe, ik ben ook gepromoveerd een paar jaar geleden (Computer Science). Ik had het op een gegeven moment gehad met academia, het werken aan theoretische probleempjes, de continue funding-carrousel, de eenzaamheid (wel collega's maar nauwelijks team-projecten).
Hoe lang heb je erover gedaan?
Oftewel: hoe lang heb je voordat je het niet meer trekt?
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:21:41 #168
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_53470739
Ik zat al een jaartje of 6 in academia waarvan 4 als PhD. En "niet meer trekt" is te sterk verwoord hoor, de pluspunten zijn je eigen tijd indelen, interessant cutting edge onderzoek, slimme collega's. Ik heb gewoon besloten dat ik wat anders wilde. Als het je nu al niet trekt zou ik niet eens beginne. Ik sluit overigens niet uit dat ik nog eens terugga, maar dan als deeltijd UHD of prof met een nevenbaan in industrie. Best of both worlds!
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
pi_53470843
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:49 schreef Frenkyboy het volgende:

[..]

Offtopic: Hey Shivo, je weet dat je hier geen inkomstenbelasting hoef te betalen als je op een J-1 visum zit he?
Ik weet

overigens is dat ook wel nodig om een beetje inkomen te hebben, met die postdoc salarissen hier
  dinsdag 25 september 2007 @ 22:29:58 #170
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53473231
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:21 schreef Frenkyboy het volgende:
Ik zat al een jaartje of 6 in academia waarvan 4 als PhD. En "niet meer trekt" is te sterk verwoord hoor, de pluspunten zijn je eigen tijd indelen, interessant cutting edge onderzoek, slimme collega's. Ik heb gewoon besloten dat ik wat anders wilde. Als het je nu al niet trekt zou ik niet eens beginne. Ik sluit overigens niet uit dat ik nog eens terugga, maar dan als deeltijd UHD of prof met een nevenbaan in industrie. Best of both worlds!
eenmaal uit de academische wereld is het verdomd moeilijk weer terug te gaan...

ik trok het na 4 jaar PhD al niet meer, gewoon lekker vaste baan zonder gezeik over geld bedelen voor onderzoek en eindeloos experimenteren in stoffige labs
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 27 september 2007 @ 12:04:52 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_53511469
Ik heb gekozen, na een weekje piekeren, wikken en wegen. Ik heb gekozen voor het onderwerp dat het beste bij me past, maar vooral ook de werkomgeving en begeleiding. Mezelf realiserend dat je nooit weet of je de beste keuze hebt gemaakt. Een en ander moet nog even rond... als het goed is 1 november beginnen.
  Moderator donderdag 27 september 2007 @ 12:53:14 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53512845
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:04 schreef Quoi het volgende:
Ik heb gekozen, na een weekje piekeren, wikken en wegen. Ik heb gekozen voor het onderwerp dat het beste bij me past, maar vooral ook de werkomgeving en begeleiding. Mezelf realiserend dat je nooit weet of je de beste keuze hebt gemaakt. Een en ander moet nog even rond... als het goed is 1 november beginnen.
Succes
pi_53514212
Ik heb eind volgende maand een gesprek bij de KU Leuven voor een promotieplek.

Volgens mij wel een leuke universiteit en een goeie prof (bijna met pensioen), het onderwerp weet ik nog niet zo goed te plaatsen... Volgens mij maak ik een heel goede kans.

Als dat m wordt, betekent dat wel dat manlief en ik deels gaan latten; hij kan z'n baan nu nog niet zomaar opzeggen (is niet slim iig) en ik wil dan toch minstens drie dagen in de week daar in Leuven zitten... Lastig.

Quoi, fijn dat je alles rond hebt. Het klinkt echt alsof je verstandig gekozen hebt
  Moderator donderdag 27 september 2007 @ 14:54:33 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53516545
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:34 schreef ColdFeet het volgende:

Volgens mij wel een leuke universiteit en een goeie prof (bijna met pensioen), het onderwerp weet ik nog niet zo goed te plaatsen... Volgens mij maak ik een heel goede kans.

Als dat m wordt, betekent dat wel dat manlief en ik deels gaan latten; hij kan z'n baan nu nog niet zomaar opzeggen (is niet slim iig) en ik wil dan toch minstens drie dagen in de week daar in Leuven zitten... Lastig.

Quoi, fijn dat je alles rond hebt. Het klinkt echt alsof je verstandig gekozen hebt
Mijn promotor gaat ook snel met pensioen (ongeveer als ik klaar ben)
pi_53519336
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:34 schreef ColdFeet het volgende:

Ben wel benieuwd hoe je dat gaat ervaren, Belgie is volgens mij veel hierarchischer dan wat wij in Nederland gewend zijn. Wel een leuke stad en universiteit trouwens.
pi_53553878
Zo. Vandaag is er een paper van me geaccepteerd. Dat zijn de leuke momenten in het bestaan van een promovendus.
pi_53555847
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:48 schreef thabit het volgende:
Zo. Vandaag is er een paper van me geaccepteerd. Dat zijn de leuke momenten in het bestaan van een promovendus.
Tof!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 29 september 2007 @ 00:22:29 #178
124676 RobertoCarlos
pi_53559414
quote:
Zo. Vandaag is er een paper van me geaccepteerd.
Uh, wat betekent dat percies? Is dat voor een artikel of zo? want als promovendus krijg je toch geen opdrachten voor papers meer?
pi_53562512
Misschien heeft het woord "paper" verschillende betekenissen. In mijn geval gaat het inderdaad om een artikel.
  zaterdag 29 september 2007 @ 10:01:06 #180
124676 RobertoCarlos
pi_53562790
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 09:23 schreef thabit het volgende:
Misschien heeft het woord "paper" verschillende betekenissen. In mijn geval gaat het inderdaad om een artikel.
Ok, want bij paper denk ik aan een verhaaltje/analyse als opdracht voor een vak.

Vind ik trouwens ook boeiend, hoe dat werkt met artikels. Is deze nu geaccepteerd door je promotor of door het tijdschrift?

En hoeveel tijd ben je er nu aan kwijt geweest? Ik zit zelf nl ook wel eens te dromen van een artikel in een wetenschappelijk tijdschrift....
pi_53562905
Door het tijdschrift. En ik ben er veeeeeeeeeeeeeeeel tijd aan kwijt geweest. (a) Het leren van de theorie, (b) het uitvoeren van het onderzoek en (c) daarna ook nog eens goed opschrijven.

Maar of zoiets veel tijd kost hangt ook wel een beetje van het vakgebied af. In een wat minder theoretisch vakgebied zullen punt (a) en (c) niet zoveel tijd kosten en ben je beperkt tot punt (b).
  zaterdag 29 september 2007 @ 10:18:21 #182
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_53562975
quote:

*pieker*
Ik snap er geen zak van, vanuit mijn afstudeerstage in één keer doorgerold in de promotieplek die ik wilde. Niet eens voor gesolliciteerd. En naar mijn weten stikt het van de vacatures: goede AIO's/OIO's (en ook analisten, maar dat terzijde) zijn momenteel schaars!
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:55:10 #183
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53566889
analisten... ook een van e redenen waarom ik dat academische wereldje hebachter gelaten
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:57:02 #184
98135 TeleluvR
pi_53566939
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:55 schreef Re het volgende:
analisten... ook een van e redenen waarom ik dat academische wereldje hebachter gelaten
Verklaar je nader, want hier kan niemand wat mee...
  zaterdag 29 september 2007 @ 14:00:50 #185
124676 RobertoCarlos
pi_53567027
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 10:12 schreef thabit het volgende:
Door het tijdschrift. En ik ben er veeeeeeeeeeeeeeeel tijd aan kwijt geweest. (a) Het leren van de theorie, (b) het uitvoeren van het onderzoek en (c) daarna ook nog eens goed opschrijven.

Maar of zoiets veel tijd kost hangt ook wel een beetje van het vakgebied af. In een wat minder theoretisch vakgebied zullen punt (a) en (c) niet zoveel tijd kosten en ben je beperkt tot punt (b).
Ik snap m. Ik had al zo'n idee dat je dat er niet even snel tussendoor doet..

Nou, in dat geval: Gefeliciteerd!

(heb nog wel meer vraagjes maar dat doe ik je maar ff niet aan )
  zaterdag 29 september 2007 @ 14:09:38 #186
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53567220
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:57 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Verklaar je nader, want hier kan niemand wat mee...
Als promovendus werk je gewoon 70-90 uur per week, soms zelfs hele weekeinden en analisten hebben een lekkere 9-5 baan, daar moest alles omheen gepland worden, elk uurtje wat hun overwerkte compenseerde ze op een andere dag. dus ik zat vaak gewoon mijn analisten werk te doen terwijl ik wel betere dingen had te doen.
  zaterdag 29 september 2007 @ 14:10:51 #187
98135 TeleluvR
pi_53567247
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:09 schreef Re het volgende:

[..]

Als promovendus werk je gewoon 70-90 uur per week, soms zelfs hele weekeinden en analisten hebben een lekkere 9-5 baan, daar moest alles omheen gepland worden, elk uurtje wat hun overwerkte compenseerde ze op een andere dag. dus ik zat vaak gewoon mijn analisten werk te doen terwijl ik wel betere dingen had te doen.
Tsja, dat hoort er nu eenmaal bij, naast 'baanbrekend' onderzoek doen. Vergeet niet dat jij ook het leuke werk doet en dat zij heel hun leven hetzelfde blijven doen (ook tegen hetzelfde salaris, maar dat terzijde...)
  zaterdag 29 september 2007 @ 14:21:42 #188
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53567466
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:10 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Tsja, dat hoort er nu eenmaal bij, naast 'baanbrekend' onderzoek doen. Vergeet niet dat jij ook het leuke werk doet en dat zij heel hun leven hetzelfde blijven doen (ook tegen hetzelfde salaris, maar dat terzijde...)
mja, baanbrekend (dat zijn er maar voor enkelen weggelegd hoor)... en nee leuk werk was het meestal niet, 8 van de 10 keer met experimenten om 8 uur beginnen alles opzetten en om 4-5 uur daadwerkelijk je resultaten te krijgen en te ontdekken dat je materiaal dood is ...
pi_53568180
Re, na die 4 jaar, heb je het kunnen afronden? Waarnaar deed je onderzoek?
Mag ik zo vrij zijn te vragen wat je nu voor werk doet ?
  zaterdag 29 september 2007 @ 15:00:09 #190
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53568325
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:53 schreef liesell het volgende:
Re, na die 4 jaar, heb je het kunnen afronden? Waarnaar deed je onderzoek?
Mag ik zo vrij zijn te vragen wat je nu voor werk doet ?
ik heb het in 4,5 jaar afgerond... ik deed onderzoek naar de werkingsmechanismen van antimigraine drugs in humaan in vitro materiaal (bloedvaten uit de hersenen) en zo te proberen migraine beter te begrijpen.

Nu ben ik senior publication manager voor Elsevier, ik schrijf en onderhoud het publicatie plan voor een aantal medicijnen op de markt wat inhoudt dat ik klinische studies tot manuscripten verwerk en reviews schrijf en de publicatie strategie bepaal voor de komende jaren van een medicijn.
pi_53569796
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 06:53 schreef Shivo het volgende:
Ah, ik ben ook op het Erasmus gepromoveerd, als bioinformaticus op de afdeling Hematologie. Leuke tijd, nu postdoc. Ook leuk, maar ik vraag me wel eens af of hier wel een beetje fatsoenlijke toekomst in zit.
Heb je het nu over je huidige functie of over bio-informatica in het algemeen?

Als het gaat om bio-informatica in het algemeen denk ik dat het met name het probleem is dat het zo nieuw is dat er nog geen markt voor bestaat.

Ik zie dat ook bij ons op de opleiding. Iedere universiteit, onderzoekcentra, commercieële onderzoekcentra zijn hartstikke geïntresseerd in ons. Maar zodra ik het onderwerp geld aansnijdt is men toch terughoudend.
(alhoewel ik nu wel als bijbaan bijklus als parttime onderzoeker bij een farmaceutisch bedrijf )

Hoe bevalt het Broad institute je dusver?
Profiel opgeheven.
pi_53710199
Als bioinformaticus heb je een streepje voor, maar het verschil tussen traditionele moleculair biologen en bioinformatici gaat in de toekomst steeds kleiner worden. Ik doel meer op de harde strijd die je moet voeren om in de wetenschap te blijven.

Het Broad Instituut is de beste plaats op de wereld voor het doen van genomics onderzoek Ô
  Moderator vrijdag 5 oktober 2007 @ 08:19:39 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_53712471
quote:
Gefeliciteerd
  donderdag 29 november 2007 @ 15:23:12 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_54920832
* Quoi schopt dit topic weer ff omhoog

Ik begin maandag als aio, eindelijk!!

Nog ff genieten van mijn vrije tijd nu. Vind het wel een erg spannend hoor, eindelijk student-af, nieuwe mensen, het werkende leven........*zucht*

Koudwatervrees i guess
  Moderator donderdag 29 november 2007 @ 15:24:55 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_54920857
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:23 schreef Quoi het volgende:
* Quoi schopt dit topic weer ff omhoog

Ik begin maandag als aio, eindelijk!!

Nog ff genieten van mijn vrije tijd nu. Vind het wel een erg spannend hoor, eindelijk student-af, nieuwe mensen, het werkende leven........*zucht*

Koudwatervrees i guess
huh hoezo ??? AIO student, nu begint de studie pas
  donderdag 29 november 2007 @ 15:29:35 #196
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_54920977
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

huh hoezo ??? AIO student, nu begint de studie pas
Ja uhhhhhhh.......je weet wel wat ik bedoel... (stiekem is studeren ook te leuk om mee te stoppen)

Aan jouw reactiesnelheid af te lezen valt het wel mee met de drukte bij jou (momenteel)?
  Moderator donderdag 29 november 2007 @ 16:34:06 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_54922372
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:29 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja uhhhhhhh.......je weet wel wat ik bedoel... (stiekem is studeren ook te leuk om mee te stoppen)

Aan jouw reactiesnelheid af te lezen valt het wel mee met de drukte bij jou (momenteel)?
Wat ik zeg het is nog een studie
pi_54954311
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:09 schreef Re het volgende:

[..]

Als promovendus werk je gewoon 70-90 uur per week, soms zelfs hele weekeinden en analisten hebben een lekkere 9-5 baan
Voor de zekerheid; praat je nu over jezelf of echt over het algemeen?

Ik overweeg ook om te gaan promoveren... maar goed, ik zit nog in de bachelor
  zaterdag 1 december 2007 @ 13:13:06 #199
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54965691
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:28 schreef Koewam het volgende:

[..]

ik had het hier over mijzelf maar wist ook van anderen dat die toch aardig wat uurtjes in een week konden proppen. Sommige van mijn experimenten duurde van 08 uur tot 20 uur en als je er dan 5 hebt in een week moet je ook nog je andere werkzaamheden invullen
pi_54965804
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:28 schreef Koewam het volgende:

[..]

Dat is volgens mij alleen als je experimenteel onderzoek doet. Maar ja, waarom zou je dat willen doen? Je kunt beter iets theoretisch doen, daar leer je tenminste ook nog eens wat van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')