Mijn promotor gaat ook snel met pensioen (ongeveer als ik klaar ben)quote:Op donderdag 27 september 2007 13:34 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb eind volgende maand een gesprek bij de KU Leuven voor een promotieplek.
Volgens mij wel een leuke universiteit en een goeie prof (bijna met pensioen), het onderwerp weet ik nog niet zo goed te plaatsen... Volgens mij maak ik een heel goede kans.
Als dat m wordt, betekent dat wel dat manlief en ik deels gaan latten; hij kan z'n baan nu nog niet zomaar opzeggen (is niet slim iig) en ik wil dan toch minstens drie dagen in de week daar in Leuven zitten... Lastig.
Quoi, fijn dat je alles rond hebt. Het klinkt echt alsof je verstandig gekozen hebt
Ben wel benieuwd hoe je dat gaat ervaren, Belgie is volgens mij veel hierarchischer dan wat wij in Nederland gewend zijn. Wel een leuke stad en universiteit trouwens.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:34 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb eind volgende maand een gesprek bij de KU Leuven voor een promotieplek.
Volgens mij wel een leuke universiteit en een goeie prof (bijna met pensioen), het onderwerp weet ik nog niet zo goed te plaatsen... Volgens mij maak ik een heel goede kans.
Als dat m wordt, betekent dat wel dat manlief en ik deels gaan latten; hij kan z'n baan nu nog niet zomaar opzeggen (is niet slim iig) en ik wil dan toch minstens drie dagen in de week daar in Leuven zitten... Lastig.
Quoi, fijn dat je alles rond hebt. Het klinkt echt alsof je verstandig gekozen hebt
Tof!quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:48 schreef thabit het volgende:
Zo. Vandaag is er een paper van me geaccepteerd. Dat zijn de leuke momenten in het bestaan van een promovendus.
Uh, wat betekent dat percies? Is dat voor een artikel of zo? want als promovendus krijg je toch geen opdrachten voor papers meer?quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:48 schreef thabit het volgende:
Zo. Vandaag is er een paper van me geaccepteerd.
Ok, want bij paper denk ik aan een verhaaltje/analyse als opdracht voor een vak.quote:Op zaterdag 29 september 2007 09:23 schreef thabit het volgende:
Misschien heeft het woord "paper" verschillende betekenissen. In mijn geval gaat het inderdaad om een artikel.
Ik snap er geen zak van, vanuit mijn afstudeerstage in één keer doorgerold in de promotieplek die ik wilde. Niet eens voor gesolliciteerd. En naar mijn weten stikt het van de vacatures: goede AIO's/OIO's (en ook analisten, maar dat terzijde) zijn momenteel schaars!quote:Op zondag 23 september 2007 19:42 schreef Quoi het volgende:
Pfft....beetje sollicitatiecrisis hier....Ik heb inmiddels de keuze uit drie banen, maar vind het echt ontiegelijk moeilijk en weet niet eens 100% zeker of DE plek ertussen zit... Morgen nog achter een vacature aanbellen waarvan ik maar niks hoor..maar die ik toch ook graag in de race houd.
Ben ik nu te kieskeurig, of..... ik bedoel: helemaal 100% achter een onderwerp staan is ook een erg nobel streven... Vind ik 80% ook goed genoeg?
*pieker*
Verklaar je nader, want hier kan niemand wat mee...quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:55 schreef Re het volgende:
analisten... ook een van e redenen waarom ik dat academische wereldje hebachter gelaten![]()
Ik snap m. Ik had al zo'n idee dat je dat er niet even snel tussendoor doet..quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:12 schreef thabit het volgende:
Door het tijdschrift. En ik ben er veeeeeeeeeeeeeeeel tijd aan kwijt geweest. (a) Het leren van de theorie, (b) het uitvoeren van het onderzoek en (c) daarna ook nog eens goed opschrijven.
Maar of zoiets veel tijd kost hangt ook wel een beetje van het vakgebied af. In een wat minder theoretisch vakgebied zullen punt (a) en (c) niet zoveel tijd kosten en ben je beperkt tot punt (b).
Als promovendus werk je gewoon 70-90 uur per week, soms zelfs hele weekeinden en analisten hebben een lekkere 9-5 baan, daar moest alles omheen gepland worden, elk uurtje wat hun overwerkte compenseerde ze op een andere dag. dus ik zat vaak gewoon mijn analisten werk te doen terwijl ik wel betere dingen had te doen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Verklaar je nader, want hier kan niemand wat mee...
Tsja, dat hoort er nu eenmaal bij, naast 'baanbrekend' onderzoek doen. Vergeet niet dat jij ook het leuke werk doet en dat zij heel hun leven hetzelfde blijven doen (ook tegen hetzelfde salaris, maar dat terzijde...)quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:09 schreef Re het volgende:
[..]
Als promovendus werk je gewoon 70-90 uur per week, soms zelfs hele weekeinden en analisten hebben een lekkere 9-5 baan, daar moest alles omheen gepland worden, elk uurtje wat hun overwerkte compenseerde ze op een andere dag. dus ik zat vaak gewoon mijn analisten werk te doen terwijl ik wel betere dingen had te doen.
mja, baanbrekend (dat zijn er maar voor enkelen weggelegd hoor)... en nee leuk werk was het meestal niet, 8 van de 10 keer met experimenten om 8 uur beginnen alles opzetten en om 4-5 uur daadwerkelijk je resultaten te krijgen en te ontdekken dat je materiaal dood is ...quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:10 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tsja, dat hoort er nu eenmaal bij, naast 'baanbrekend' onderzoek doen. Vergeet niet dat jij ook het leuke werk doet en dat zij heel hun leven hetzelfde blijven doen (ook tegen hetzelfde salaris, maar dat terzijde...)
ik heb het in 4,5 jaar afgerond... ik deed onderzoek naar de werkingsmechanismen van antimigraine drugs in humaan in vitro materiaal (bloedvaten uit de hersenen) en zo te proberen migraine beter te begrijpen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:53 schreef liesell het volgende:
Re, na die 4 jaar, heb je het kunnen afronden? Waarnaar deed je onderzoek?
Mag ik zo vrij zijn te vragen wat je nu voor werk doet ?
Heb je het nu over je huidige functie of over bio-informatica in het algemeen?quote:Op zondag 26 augustus 2007 06:53 schreef Shivo het volgende:
Ah, ik ben ook op het Erasmus gepromoveerd, als bioinformaticus op de afdeling Hematologie. Leuke tijd, nu postdoc. Ook leuk, maar ik vraag me wel eens af of hier wel een beetje fatsoenlijke toekomst in zit.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 28 september 2007 20:48 schreef thabit het volgende:
Zo. Vandaag is er een paper van me geaccepteerd. Dat zijn de leuke momenten in het bestaan van een promovendus.
huh hoezo ??? AIO student, nu begint de studie pasquote:Op donderdag 29 november 2007 15:23 schreef Quoi het volgende:
* Quoi schopt dit topic weer ff omhoog
Ik begin maandag als aio, eindelijk!!![]()
Nog ff genieten van mijn vrije tijd nu. Vind het wel een erg spannend hoor, eindelijk student-af, nieuwe mensen, het werkende leven........*zucht*
Koudwatervrees i guess
Ja uhhhhhhh.......je weet wel wat ik bedoel... (stiekem is studeren ook te leuk om mee te stoppen)quote:Op donderdag 29 november 2007 15:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
huh hoezo ??? AIO student, nu begint de studie pas
Wat ik zeg het is nog een studiequote:Op donderdag 29 november 2007 15:29 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja uhhhhhhh.......je weet wel wat ik bedoel... (stiekem is studeren ook te leuk om mee te stoppen)
Aan jouw reactiesnelheid af te lezen valt het wel mee met de drukte bij jou (momenteel)?
Voor de zekerheid; praat je nu over jezelf of echt over het algemeen?quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:09 schreef Re het volgende:
[..]
Als promovendus werk je gewoon 70-90 uur per week, soms zelfs hele weekeinden en analisten hebben een lekkere 9-5 baan
ik had het hier over mijzelf maar wist ook van anderen dat die toch aardig wat uurtjes in een week konden proppen. Sommige van mijn experimenten duurde van 08 uur tot 20 uur en als je er dan 5 hebt in een week moet je ook nog je andere werkzaamheden invullenquote:Op vrijdag 30 november 2007 20:28 schreef Koewam het volgende:
[..]
Voor de zekerheid; praat je nu over jezelf of echt over het algemeen?
Ik overweeg ook om te gaan promoveren... maar goed, ik zit nog in de bachelor
Dat is volgens mij alleen als je experimenteel onderzoek doet. Maar ja, waarom zou je dat willen doen? Je kunt beter iets theoretisch doen, daar leer je tenminste ook nog eens wat van.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:28 schreef Koewam het volgende:
[..]
Voor de zekerheid; praat je nu over jezelf of echt over het algemeen?
Ik overweeg ook om te gaan promoveren... maar goed, ik zit nog in de bachelor
dat is bullshit natuurlijk...quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:18 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat is volgens mij alleen als je experimenteel onderzoek doet. Maar ja, waarom zou je dat willen doen? Je kunt beter iets theoretisch doen, daar leer je tenminste ook nog eens wat van.
Als ik jouw berichtjes lees begrijp ik nooit of er ironie in zit. (hetgeen ik wel hoop overigens). Gebruik nou eens smileys of zo!quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:18 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat is volgens mij alleen als je experimenteel onderzoek doet. Maar ja, waarom zou je dat willen doen? Je kunt beter iets theoretisch doen, daar leer je tenminste ook nog eens wat van.
Maar jij deed medisch onderzoek toch? In die sector hoef je sowieso geen normale werktijden te verwachten. Bij mij is het totnutoe nog heel rustig, ik denk niet dat ik al een week veertig uur heb gedraaid exclusief pauzesquote:Op zaterdag 1 december 2007 13:13 schreef Re het volgende:
ik had het hier over mijzelf maar wist ook van anderen dat die toch aardig wat uurtjes in een week konden proppen. Sommige van mijn experimenten duurde van 08 uur tot 20 uur en als je er dan 5 hebt in een week moet je ook nog je andere werkzaamheden invullen
quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:18 schreef thabit het volgende:
[..]
.
Hoezo ieks? Da's het mooiste van promoverenquote:Op dinsdag 4 december 2007 10:55 schreef Quoi het volgende:
Zat hier netjes om 9uur trouwens, en was de eerste van de afdeling.......ieks.
Hier is het vanaf de eerste dag een en al hectiek. We zijn in september begonnen en in november was de eerste data-afname al gepland voor een instrument dat nog ontwikkeld moest worden. We moesten zelfs nog alle scholen werven.quote:Op zondag 2 december 2007 12:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar jij deed medisch onderzoek toch? In die sector hoef je sowieso geen normale werktijden te verwachten. Bij mij is het totnutoe nog heel rustig, ik denk niet dat ik al een week veertig uur heb gedraaid exclusief pauzes.
Die moeite neem ik al niet eens meer. Ik werk het liefst 's middags en 's avonds.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoezo ieks? Da's het mooiste van promoveren. Okay, het nadeel is dat je op een gegeven moment moeite moet doen om er voor tien uur te zijn, maar toch.
Heerlijk! Maar ik ken mezelf en een beetje opgelegde discipline heb ik wel nodig.....quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Die moeite neem ik al niet eens meer. Ik werk het liefst 's middags en 's avonds.
Ik ben zo moe dat ik elke werkdag voor 10 uur 's avonds op bed lig...quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Die moeite neem ik al niet eens meer. Ik werk het liefst 's middags en 's avonds.
yup, werken met humaan materiaal dan ben je wel afhankelijk van operaties en donoren die op de vreemdste tijden overlijden...quote:Op zondag 2 december 2007 12:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar jij deed medisch onderzoek toch? In die sector hoef je sowieso geen normale werktijden te verwachten. Bij mij is het totnutoe nog heel rustig, ik denk niet dat ik al een week veertig uur heb gedraaid exclusief pauzes.
Ha, daar heb ik wat aan. Dankjewel!! Ja ik zit bv te denken om iets te zoeken bij t FC Donders of Max Planck in Nijmegen, zeker omdat ik nu bij het Max Planck in Leipzig stage loop. Ik zal daar eens gaan kijken! Ik hoop dat mijn brede achtergrond helpt ipv cijfers...quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:05 schreef mousemicky het volgende:
Hier een ervaringsdeskundige op het gebied van taalwetenschap:
Bij TW zijn er meestal meerdere (lees: een stuk of 10) gegadigden voor één plek. Met mooie cijfers voor je vakken en een hoge waardering voor je scriptie heb je dus zeker een pluspunt. ik moest iig bij alle sollicitaties een cijferlijst mee inleveren, waar ook aan gerefereerd werd. Motivatie en kennis van zaken is echter ook erg belangrijk. Investeer dus in je sollicitatiebrief en lees je in in het onderzoeksonderwerp! Vraag eventueel een uitgebreidere projectomschrijving op, en grijp dan ook je kans om je alsvast voor te stellen aan de toekomstige begeleider en een goede indruk te maken.
Verder: je kunt inderdaad reageren op vacatures (sites van universiteiten/ onderzoeksinstituten/academictransfer, staat nu een mooie op de site van de RU bij het FcDonders centrum if you're interested) of soms is er een uitnodiging zelf een voorstel te schrijven (op diezelfde sites). Dit komt echter veel minder voor, en kost je ook enorm veel tijd. Je moet natuurlijk een goed idee hebben en begeleiders/promotoren zien te vinden die je willen steunen.
In ieder geval succes!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |