Ik denk ook dat pilates goed voor je lijf is, maar omearos wilde ook haar conditie verbeteren en dan heeft pilates niet heel erg veel zin.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:35 schreef Miss_S het volgende:
volgens mij is pilates ook wel goed voor het afvallen
want heb ik de vakantie alleen gestretched maar heb wel het idee gehad dat dat goed voor je lichaam was
Heb het een keer gedaan. Had na een aantal weken RPM/Biking wel zin in iets anders, dus ik dacht... kom, ik doe een lesje mee. Het zag er niet zwaar uit (had naar het filmpje gekeken op de site van mijn sportschool). Nou, pfffffff!!!!!!! Dacht altijd dat ik vrij sterk was (in mijn hoofd was krachttraining dan ook stukken makkelijker dan cardio). Nou, aan het eind van een uur pumpen stond ik werkelijk te trillen op mijn benen. De volgende dag was helemaal een ramp. Pijn... overal! En ik had het gevoel alsof mijn voorgevel eraf viel (spierpijn). Te erg. Ben niet meer teruggegaan voor een tweede pump les.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
Bodypump is steps met gewichten. Ik vond het er erg zwaar uitzien altijd...
Als non-sporter (lees: sporthater) kan ik je RPM/Biking of roeien aanraden (in lesverband, lessen van 50 minuten tot een uur). Ik ben met aardig wat overgewicht en 0 conditie begonnen met RPM/Biking en dat ging me erg goed af. Je verbrand met beiden overigens ook aardig wat calorieën (als je meer doet dan alleen op het fietsje/ roeiding zitten). Steps kan op zich ook wel, maar ik ben zelf van het slag dat over haar eigen voeten heen struikelt, dus moeilijke pasjes zijn niet voor mij. Body Balance kan je eventueel ook proberen (als je sportschool dat aanbiedt). BIjna alle lessen van mijn sportschool zijn overigens van Les Mills, op muziek dus met elke maand een nieuwe mix.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:14 schreef omearos het volgende:
Ik word al moe als ik er aan denk![]()
![]()
Ik moet echt klein beginnen, dus 1x per week en niet veel te zwaar. Hardlopen was 3x per week, dat was te veel tegelijk, dan ga ik stressen en lukt het niet. Steps is vanaf 3 september tot 9 november elke woensdagmiddag, ben benieuwd hoe ik dat ga vinden, zowel het feit dat ik sport als de zwaarte van het sporten.
Ben nu ongeveer 10kg afgevallen zonder sporten, maar ben bang dat ik er toch maar eens aan moet gelovenNog 15 kg tot een gezond BMI
Biking staat niet tussen de cursussen, dus dat zal ik moeten navragen. Ze hebben wel een hoop fietsen (gewone en voor spinning oid) dus misschien hebben ze wel zoiets. Ook roeien en body balance staat er niet tussen, helaas.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:23 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Als non-sporter (lees: sporthater) kan ik je RPM/Biking of roeien aanraden (in lesverband, lessen van 50 minuten tot een uur). Ik ben met aardig wat overgewicht en 0 conditie begonnen met RPM/Biking en dat ging me erg goed af. Je verbrand met beiden overigens ook aardig wat calorieën (als je meer doet dan alleen op het fietsje/ roeiding zitten). Steps kan op zich ook wel, maar ik ben zelf van het slag dat over haar eigen voeten heen struikelt, dus moeilijke pasjes zijn niet voor mij. Body Balance kan je eventueel ook proberen (als je sportschool dat aanbiedt). BIjna alle lessen van mijn sportschool zijn overigens van Les Mills, op muziek dus met elke maand een nieuwe mix.
bewegen is wel de sleutel tot (blijvend) gewichts verliesquote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:14 schreef omearos het volgende:
Ik word al moe als ik er aan denk![]()
![]()
Ik moet echt klein beginnen, dus 1x per week en niet veel te zwaar. Hardlopen was 3x per week, dat was te veel tegelijk, dan ga ik stressen en lukt het niet. Steps is vanaf 3 september tot 9 november elke woensdagmiddag, ben benieuwd hoe ik dat ga vinden, zowel het feit dat ik sport als de zwaarte van het sporten.
Ben nu ongeveer 10kg afgevallen zonder sporten, maar ben bang dat ik er toch maar eens aan moet gelovenNog 15 kg tot een gezond BMI
daarom gaat ze dus ook bewegen hequote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
bewegen is wel de sleutel tot (blijvend) gewichts verlies
maar het lijkt me goed om het ook te blijven volhoudenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
daarom gaat ze dus ook bewegen he
loop je inderdaad niet iets te hard van stapel? en naar je trainer luisterenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:17 schreef Elvi het volgende:
Vandaag heb ik 2 uur lang gesportIk heb wel 2 apparaten voor mn schouders overgeslagen want gister kon ik mn armen niet meer omhoog krijgen van de pijn.
Dus mn trainer gevraagd of hij de andere apparaten kon uitleggen (ik heb maar 5 fitnessaparaten gekregen en er staan er nog 5. Deze doe ik trouwens naast de fiets, loopband en crosstrainer) maar eerst wilde hij dat niet
Hij vond dat ik te hard van stapel liep... Uiteindelijk heeft hij er wel nog 2 uitgelegd omdat ik die andere niet gedaan heb
![]()
Ik vind het tot nu toe niet héél erg en ben wel trots dat ik het volhouGroepslessen lijken me echt niks... dat gehups met zn allen
![]()
En ik vind fitness weer uitermate saai. Ik ben het laatst weer gaan proberen maar het is niet aan mij besteed. Dan ga ik liever hupsen of yoga'en met zijn allenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:17 schreef Elvi het volgende:
Ik vind het tot nu toe niet héél erg en ben wel trots dat ik het volhouGroepslessen lijken me echt niks... dat gehups met zn allen
![]()
Neuh... maandag was mn eerste dag, gister had ik dus die hele erge spierpijn maar als ik op de crosstrainer echt niet meer kon dan stopte ik ook. Dat apparaat is echt helquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:07 schreef Miss_S het volgende:
loop je inderdaad niet iets te hard van stapel? en naar je trainer luisteren
gister en dan vandaag weer 2 uur lang fitness?
Het is wel in Loco, maar mijn collega heeft me verzekert dat dat best leuk is tegenwoordig.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:05 schreef Pandorah het volgende:
Technotronic!?Da's echt lang geleden...
Altijd zin om te dansen (behalve als het in Loco is![]()
maar ook ik kan niet vrijdag
![]()
Dan gaan we volgende week maar naar de silent disco![]()
in het begin als er nog uitgelegd word dan gaat de tijd wel snelquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:13 schreef Elvi het volgende:
[..]
Neuh... maandag was mn eerste dag, gister had ik dus die hele erge spierpijn maar als ik op de crosstrainer echt niet meer kon dan stopte ik ook. Dat apparaat is echt hel![]()
En ik heb vandaag dus 2 apparaten niet gedaan zodat ik die kon vervangen door die 2 nieuweIk luister echt wel hoor
Hoe ik aan die 2 uur kwam is me een raadsel want voor mn gevoel ging het wel snel
![]()
Ik heb wel mn eten een beetje aangepast... 2 boterhammen 's ochtends ipv 1. Gister had ik er 1 op en tijdens en na het sporten was ik heel duizelig. nu ging het beter.
Ik luister wel naar mn lichaam hoor![]()
![]()
7 dagen per week. Maar zoals ik al zei: als ik niet meer kan dan ga ik naar n ander apparaatquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
in het begin als er nog uitgelegd word dan gaat de tijd wel snel
en hoe vaak ga je nu in de week trainen?
en hoe vaak sportte je hiervoor?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:18 schreef Elvi het volgende:
[..]
7 dagen per week. Maar zoals ik al zei: als ik niet meer kan dan ga ik naar n ander apparaatCrosstrainer hoor ik eigenlijk 10 minuten te doen volgens mn schema maar ik haal nog maar net de 5 minuten
Dus dan doe ik die ook maar 5 minuten
![]()
Volgende week wil ik óf weer 7 dagen lang sporten of ietsjes minder... 5 keer ofzo. Die week daarop wil ik namelijk t soepdieet doen en dat is zo weinig dat ik dan helemaal niet kan sporten of heel lichtjes. Dus ik kijk het even aan hoe ik me dan voel![]()
7 dagen in de week en dan steeds 2 uur?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:18 schreef Elvi het volgende:
[..]
7 dagen per week. Maar zoals ik al zei: als ik niet meer kan dan ga ik naar n ander apparaatCrosstrainer hoor ik eigenlijk 10 minuten te doen volgens mn schema maar ik haal nog maar net de 5 minuten
Dus dan doe ik die ook maar 5 minuten
![]()
Volgende week wil ik óf weer 7 dagen lang sporten of ietsjes minder... 5 keer ofzo. Die week daarop wil ik namelijk t soepdieet doen en dat is zo weinig dat ik dan helemaal niet kan sporten of heel lichtjes. Dus ik kijk het even aan hoe ik me dan voel![]()
Ik sportte helemaal nietquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en hoe vaak sportte je hiervoor?
Want als je van (bijna) niet sporten ineens naar 7 dagen in de week 2 uur gaat trainen is dat vragen om problemen
Zeker als je dan ontbijt met 1 boterham....
Het gaat me ook meer om je hart...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik sportte helemaal niet![]()
En t was vandaag alleen maar 2 uur; maandag en dinsdag heb ik 1 tot anderhalf uur gesport.
Én ik neem voortaan ook 2 boterhammen ipv 1Tijdens het sporten drink ik meestal n halve liter, en vandaag 1 liter. Dat is dan een laagje sportdrank en de rest water. Mn trainer zei dat dat beter is voor je spieren namelijk. Dus ik heb echt wel genoeg energie
![]()
Ik heb n hartslagmeter omquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het gaat me ook meer om je hart...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |