Ik denk ook dat pilates goed voor je lijf is, maar omearos wilde ook haar conditie verbeteren en dan heeft pilates niet heel erg veel zin.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:35 schreef Miss_S het volgende:
volgens mij is pilates ook wel goed voor het afvallen
want heb ik de vakantie alleen gestretched maar heb wel het idee gehad dat dat goed voor je lichaam was
Heb het een keer gedaan. Had na een aantal weken RPM/Biking wel zin in iets anders, dus ik dacht... kom, ik doe een lesje mee. Het zag er niet zwaar uit (had naar het filmpje gekeken op de site van mijn sportschool). Nou, pfffffff!!!!!!! Dacht altijd dat ik vrij sterk was (in mijn hoofd was krachttraining dan ook stukken makkelijker dan cardio). Nou, aan het eind van een uur pumpen stond ik werkelijk te trillen op mijn benen. De volgende dag was helemaal een ramp. Pijn... overal! En ik had het gevoel alsof mijn voorgevel eraf viel (spierpijn). Te erg. Ben niet meer teruggegaan voor een tweede pump les.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
Bodypump is steps met gewichten. Ik vond het er erg zwaar uitzien altijd...
Als non-sporter (lees: sporthater) kan ik je RPM/Biking of roeien aanraden (in lesverband, lessen van 50 minuten tot een uur). Ik ben met aardig wat overgewicht en 0 conditie begonnen met RPM/Biking en dat ging me erg goed af. Je verbrand met beiden overigens ook aardig wat calorieën (als je meer doet dan alleen op het fietsje/ roeiding zitten). Steps kan op zich ook wel, maar ik ben zelf van het slag dat over haar eigen voeten heen struikelt, dus moeilijke pasjes zijn niet voor mij. Body Balance kan je eventueel ook proberen (als je sportschool dat aanbiedt). BIjna alle lessen van mijn sportschool zijn overigens van Les Mills, op muziek dus met elke maand een nieuwe mix.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:14 schreef omearos het volgende:
Ik word al moe als ik er aan denk![]()
![]()
Ik moet echt klein beginnen, dus 1x per week en niet veel te zwaar. Hardlopen was 3x per week, dat was te veel tegelijk, dan ga ik stressen en lukt het niet. Steps is vanaf 3 september tot 9 november elke woensdagmiddag, ben benieuwd hoe ik dat ga vinden, zowel het feit dat ik sport als de zwaarte van het sporten.
Ben nu ongeveer 10kg afgevallen zonder sporten, maar ben bang dat ik er toch maar eens aan moet gelovenNog 15 kg tot een gezond BMI
Biking staat niet tussen de cursussen, dus dat zal ik moeten navragen. Ze hebben wel een hoop fietsen (gewone en voor spinning oid) dus misschien hebben ze wel zoiets. Ook roeien en body balance staat er niet tussen, helaas.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:23 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Als non-sporter (lees: sporthater) kan ik je RPM/Biking of roeien aanraden (in lesverband, lessen van 50 minuten tot een uur). Ik ben met aardig wat overgewicht en 0 conditie begonnen met RPM/Biking en dat ging me erg goed af. Je verbrand met beiden overigens ook aardig wat calorieën (als je meer doet dan alleen op het fietsje/ roeiding zitten). Steps kan op zich ook wel, maar ik ben zelf van het slag dat over haar eigen voeten heen struikelt, dus moeilijke pasjes zijn niet voor mij. Body Balance kan je eventueel ook proberen (als je sportschool dat aanbiedt). BIjna alle lessen van mijn sportschool zijn overigens van Les Mills, op muziek dus met elke maand een nieuwe mix.
bewegen is wel de sleutel tot (blijvend) gewichts verliesquote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:14 schreef omearos het volgende:
Ik word al moe als ik er aan denk![]()
![]()
Ik moet echt klein beginnen, dus 1x per week en niet veel te zwaar. Hardlopen was 3x per week, dat was te veel tegelijk, dan ga ik stressen en lukt het niet. Steps is vanaf 3 september tot 9 november elke woensdagmiddag, ben benieuwd hoe ik dat ga vinden, zowel het feit dat ik sport als de zwaarte van het sporten.
Ben nu ongeveer 10kg afgevallen zonder sporten, maar ben bang dat ik er toch maar eens aan moet gelovenNog 15 kg tot een gezond BMI
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |