Ach so!! Rood wijntje! Is dat een aanrader?quote:quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ga ik dat ook eens proberen, want net als jij ben ik meer van het wit en de rose. Rood vind ik altijd een moeilijke. (Behalve dan bij een kaasplankje, dan vind ik het wel heerlijk)quote:Op zondag 29 juli 2007 18:32 schreef Bluezz het volgende:
Ja, is een heerlijk rood wijntje
Ik ben meer van het wit, en soms staat er een rode open ivm visite die we hebben gehad, en als we dan Norton inkopen is het geen straf om hem op te maken
Elk excuus om te zuipen wordt dus aangegrepen.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:48 schreef ColdFeet het volgende:
En het leuke van risotto is dat je toch een fles wijn moet opentrekken om een glas ervan bij je rijst te doen. Kun je 'm daarna meteen leegmaken
'n Lekkere sauvignon blanc dus!
Welke taal heb je het hier over?quote:Op zondag 29 juli 2007 18:51 schreef Stereotomy het volgende:
Vanmiddag met ouders van mijn vriendin gegeten. Echt niet handig als je de taal niet spreekt
Probeer het wat romantischer te zien: kaarsje, muziekje, wijntje en een lekker bord risotto. De liefde van de man... Nou ja, lekker teilen dusquote:Op zondag 29 juli 2007 18:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Elk excuus om te zuipen wordt dus aangegrepen.
Mmmm, hoelaat eten we, of is het al opquote:Op zondag 29 juli 2007 18:48 schreef ColdFeet het volgende:
Zometeen risotto met bietjes. Ziet er prachtig uit, en daar ik dol ben op bietjes vind ik het ook nog eens reuze lekker. Daarbij, denk ik, een salade, en een ijsje toe.
En het leuke van risotto is dat je toch een fles wijn moet opentrekken om een glas ervan bij je rijst te doen. Kun je 'm daarna meteen leegmaken
'n Lekkere sauvignon blanc dus!
quote:Op zondag 29 juli 2007 19:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mmmm, hoelaat eten we, of is het al op
Risotto met bietjes wat een bijzonder combi, kleurt mooi denk ik zo.
Hé! Een volgeling.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:22 schreef Stereotomy het volgende:
AH Excellent Salade Teriyaki gewokt, en het was nog lekker ook! De biefreepjes worden ook een stuk malser.
Eerst de rode ui eruit lepelen en een minuutje fruiten (ik gebruik rice bran oil (rijstkiem olie) om te wokken), dan een minuutje de biefreepjes meewokken, en dan de rest van de reutemeteut. Op het eind de Teriyakisaus toevoegen, nog een minuutje laten pruttelen, en dan op een bord gooien. Pakje kokos/ui/sesam eroverheen, eventueel nog een scheutje extra sesamolieen klaar is de maaltijdsaladewok.
quote:
Stel je niet zo aan manquote:Op maandag 30 juli 2007 11:30 schreef Qwea het volgende:
[..]heb je gisteren niet de smaakpolitie gezien? Wij hadden vrijdag chinees, maar ik weiger om ooit nog chinees te eten
Kolere wat een gore bende in die keukens. Behalve in die van hoogeveen. Die had nadat Rob Geus was langs geweest de boel verbouwd en nu was alles perfect schoon.
Is dat 'wat eten we vandaag' of 'wat drinken we vandaag'?quote:Op maandag 30 juli 2007 14:25 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
OT: Omega-3 nogwat becel flesje in de bonus![]()
quote:Op maandag 30 juli 2007 14:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is dat 'wat eten we vandaag' of 'wat drinken we vandaag'?
Je moet wat als je in zo'n ongelooflijke turkenbuurt woont. Maar stel je gerust, het is niet een winkel, er is een supermarkt, een vishandel, een bakker en een groenteboer. En die noem ik allemaal 'de turk'quote:
Het was een broodje gezond (zonder ham en kaas) en het was toch een beetje weinig, nu dus een tomatensoepjequote:Op maandag 30 juli 2007 12:06 schreef Raissa het volgende:
Vanavond
Ben ik op inkoop dus zal wel iets makkelijks worden.
Oh dat had ik gisteren, voor het eerst van mijn leven geloof ikquote:Op maandag 30 juli 2007 21:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik moet nog avondeten, maar heb geen trek
ik wacht het nog wel heel even af, was wel soep aan het ontdooien al
Wat lekker! En wat sta jij laat op!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:34 schreef Stereotomy het volgende:
Couscous met olijfolie, honing, kaneel en rozijnen als ontbijt
Ik was vandaag nog laterquote:
U Sonja-Bakkert!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:20 schreef Patries86 het volgende:
Veel water gedronken (tja sportschool droog je van uit haha)
Verder net een eierkoek op
Vanavond eten we spinazie met aardappelen en een tataar!
Waar heb je die fles op de kop getikt?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:18 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ga een fles Amerikaanse BBQ saus (wat heb ik daar lang naar gezocht) soldaat maken met kipnuggets, en wat frisse sla als side dish.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:38 schreef conleche het volgende:
biefstuk met seizoenspaddestoelen/rode wijnsaus
een rare, mooie groente genaamd romanesco of zoiets: ziet eruit als een chique bloemkool maar dan groen.
[afbeelding]
Groene sla (jong blad) met olijfolie en witte balsamicoazijn en een stukje excellence pizza (prosciutto) van de Appie.
Ook wel genoemd: torentjesbloemkoolquote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:38 schreef conleche het volgende:
biefstuk met seizoenspaddestoelen/rode wijnsaus
een rare, mooie groente genaamd romanesco of zoiets: ziet eruit als een chique bloemkool maar dan groen.
[afbeelding]
ik was 5 dagen daar, eerste dagen is het best lekker maar na een paar dagen mis je de groente toch echt wel. Die doperwten zijn ook niet te eten. 1 dag hebben we Orientaals gegeten, maar dat was voornamelijk frituur.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:57 schreef ColdFeet het volgende:
Vies he.
Ik vind het Indiase eten daar beter te doen, maar dat is net zo moddervet.
Ja, en daar krijg je puisten van op je knappe gezichtje.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:51 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
ik was 5 dagen daar, eerste dagen is het best lekker maar na een paar dagen mis je de groente toch echt wel. Die doperwten zijn ook niet te eten. 1 dag hebben we Orientaals gegeten, maar dat was voornamelijk frituur.
De "torentjesbloemkool" was best lekker, maar niet veel lekkerder dan gewone bloemkool.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:20 schreef Bluezz het volgende:
Hoe smaakte die mooie bloemkool?
OT : afzakkertje met een zwart schaapje
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:14 schreef Qwea het volgende:
* Qwea gaat strax lekker een broodje beenham van de la place eten
ziet er lekker uit!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:38 schreef minilotje het volgende:
Ik moet iets maken waar mijn lief twee dagen van kan eten. Ik eet zelf niet mee, dus het kan eens een keer iets zijn dat ik niet lust en hij wel. Uit de Allerhande het volgende:
[afbeelding]
Krokante quiche met kip, creme fraiche, eieren, kerrie, tijm en en heel veel champignons. Want ik lust geen champignons.![]()
De boodschappen heb ik al in huis. Ik heb nog nooit iets gedaan met filodeeg, dus ik ben benieuwd.
Zohee. Soms op dieet? Ik krijg al trek in Marsrepen en Magnums als ik het alleen al lees. Mijn eten vandaag, gegarandeerd vrij van neiging-tot-ongezonde-tussendoortjes:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:04 schreef Patries86 het volgende:
Ontbijt:
1 cracker met honing
1 cracker met vruchtenhagel
Tussendoor:
1 appel
Ga straks eten:
2 boterhammen met smeerkaas
Cup a soup helder
Droge cracker
Die heb ik hier in Den Helder nooit gezien, maar dit is ook een kleine kut la place. In de grote in Emmen overigens ook niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
Gemarineerde kip met taugé , hebben ze die nog tegenwoordig?
En heb je al een beter darmflora? Of waren die flesjes daar niet voor?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:40 schreef Stereotomy het volgende:
La PlaceOvergeprijsde shit geprepareerd door pubers van De Rooi Pannen ROC
OT: flesje Actimel
chocoladepasta, met banaan erop...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:47 schreef minilotje het volgende:Zacht broodje met zelfgemaakte chocoladepasta en plakjes banaan
Raar, ik heb geen enkele puber gezien.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:40 schreef Stereotomy het volgende:
La PlaceOvergeprijsde shit geprepareerd door pubers van De Rooi Pannen ROC
OT: flesje Actimel
Daar is echt niks geks aan.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:50 schreef justmattie het volgende:
[..]
chocoladepasta, met banaan erop...![]()
Ik neem er ook nog maar 1quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
een eierkoek
Ik ken het niet, misschien toch eens proberen. Op wit of bruinquote:
Op wit. Op een aaizacht wit bolletje of puntje.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:00 schreef justmattie het volgende:
Ik ken het niet, misschien toch eens proberen. Op wit of bruin ?
Brood van de bakkert, dus die is aaizacht jaquote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:02 schreef minilotje het volgende:
[..]
Op wit. Op een aaizacht wit bolletje of puntje.
Zo mogelijk met wat dunnere, pure chocoladepasta, als je die vinden kunt.
Ik kan het recept niet vinden, en dit lijkt me echt leuk om eens te maken!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:38 schreef minilotje het volgende:
Ik moet iets maken waar mijn lief twee dagen van kan eten. Ik eet zelf niet mee, dus het kan eens een keer iets zijn dat ik niet lust en hij wel. Uit de Allerhande het volgende:
[afbeelding]
Krokante quiche met kip, creme fraiche, eieren, kerrie, tijm en en heel veel champignons. Want ik lust geen champignons.![]()
De boodschappen heb ik al in huis. Ik heb nog nooit iets gedaan met filodeeg, dus ik ben benieuwd.
Ik had al een uitstekende darmflora, ik koop die peperdure flesjes alleen voor de smaak.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:49 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
En heb je al een beter darmflora? Of waren die flesjes daar niet voor?
edit: of is dat alleen activa![]()
- Jazeker. Hele pure chocolade, roomboter, beetje room, beetje suiker, alles smelten en roeren in een pannetje, in een glazen potje met schroefdeksel en binnen een paar dagen opeten.quote:Zal deze week een pure chocopasta gaan halen, maar jij had 'm zelf gemaakt?
Misschien scheelt het als je er melk doorheen doet?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:47 schreef minilotje het volgende:
Edit: Vergeet ik bijna mijn vroeg-in-de-morgen-schaaltje Allbran Plus. Vezels met kartonsmaak! Toen ik ermee begon wilde ik het weggooien, en nu ben ik al haast bij de bodem van de tweede doos. Lekker is het niet, prettig is het niet, het duurt ellenlang om het door je keel te krijgen en het ruikt naar diervoeding. Het wordt een rare gewoonte, een soort van smaakpapil-masochisme.
En welke verhouding ongeveer?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:46 schreef minilotje het volgende:
[..]
- Jazeker. Hele pure chocolade, roomboter, beetje room, beetje suiker, alles smelten en roeren in een pannetje, in een glazen potje met schroefdeksel en binnen een paar dagen opeten.![]()
Ga je daar ook sporten of kom je alleen voor de shakesquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:27 schreef Patries86 het volgende:
Zo lekker naar de sportschool daar een verse jus met yoghurt en banaan bestellen
Erg lekkere shake moet ik zeggen!
dat is wel weer een stunt opzichquote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:13 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Ga je daar ook sporten of kom je alleen voor de shakes![]()
Niks verbaast me meer tegenwoordigquote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:22 schreef justmattie het volgende:
[..]
dat is wel weer een stunt opzich
En het was weer gezellig! En ook lekker op de eerste misbaksels na, die kwamen uiteindelijk nog zwarter van de bbq af dan ze op de foto zijnquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:46 schreef SeaOfLove het volgende:
Vanaaf bbq bij die kutstudenten uit het Delft-topic![]()
gelukkig was er bierquote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:35 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
En het was weer gezellig! En ook lekker op de eerste misbaksels na, die kwamen uiteindelijk nog zwarter van de bbq af dan ze op de foto zijn![]()
[afbeelding]
Staan nog een paar andere foto's ook in het Delft-topic![]()
Voelde je je niet een soort moeder tussen al die jonge gassies daar?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:35 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
En het was weer gezellig! En ook lekker op de eerste misbaksels na, die kwamen uiteindelijk nog zwarter van de bbq af dan ze op de foto zijn![]()
[afbeelding]
Staan nog een paar andere foto's ook in het Delft-topic![]()
GMTAquote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Voelde je je niet een soort moeder tussen al die jonge gassies daar?![]()
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:56 schreef golfer het volgende:
[..]
vind je die lekker? Mijn bakker bart heeft van die droge gore aan je gehemelte plakkende broodjesquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:35 schreef Viking84 het volgende:
Net broodje 'gezond' van de Bakker Bart gehad. Vanavond een maaltijdsalade geitenkaas en honing.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:47 schreef Viking84 het volgende:
@ Qwea: Nee, geen last van eigenlijk. Ik heb liever een meergranenbol van Bart dan een Italiaanse bol, maar 'mijn' Bart heeft geen grote meergranenbollen, volgens mij. Wel vervelend van die kruimels die in je laag uitgesneden shirtje kukelen.
Ze moeten me ook met U aansprekenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Laat het even weten als je het ultieme recept hebt gevondenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:49 schreef Stereotomy het volgende:
Ontopic weer
Ontbijt: elke dag wordt ie beter van structuur en smaak - Couscous met olfijolie, ui, hazelnoten, walnoten, amandelen, cashewnoten en rozijnen, kaneel, snufje zout en peper.
Lekker fluffy.
Poeh! Ik heb het niet zo precies afgemeten.. Ik had in elk geval tweehonderd gram goede, pure chocolade.. Ongeveer 30 gram roomboter, denk ik. Een scheut room en een eetlepel of twee aan fijne kristalsuiker.quote:
dat is al een goed begin, thnxquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:41 schreef minilotje het volgende:
[..]
Poeh! Ik heb het niet zo precies afgemeten.. Ik had in elk geval tweehonderd gram goede, pure chocolade.. Ongeveer 30 gram roomboter, denk ik. Een scheut room en een eetlepel of twee aan fijne kristalsuiker.
Je moet maar gewoon een beetje proberen, je kunt altijd meer toevoegen als je de smaak of de substantie anders wilt.
Misschien iemand die een preciezer recept voor chocoladepasta heeft?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:05 schreef BrauN het volgende:
Uit eten bij McDonald's met m'n vriendin.
Ga je heen dan ? Naar de mc net als braun of ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:15 schreef Qwea het volgende:
vanille vlaik wist dat ik gisteren wat vergeten was! De boodschappen
Vanaaf niet bbq'en maar uit eten hoor ik net![]()
Ik weet niet naar welke ze wil, maar als ik haar was zou ik maar snel reserveren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:20 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Ga je heen dan ? Naar de mc net als braun of ?![]()
Ik gok op onbeperkt spareribs etenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:20 schreef skippy22 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:20 schreef skippy22 het volgende:
[..]
een wat?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:45 schreef ColdFeet het volgende:
En een minneolaHet was mn eerste en ik vond 'm friggin' lekker!
Een dat!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:15 schreef DarkElf het volgende:
[..]
een wat?
OT: glas cranberriesap met ijs
ah dat ga ik ook eens proberen!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Een dat!
Met ijs en wodka en triple sec en limoensap ook nog?
Jij was toch van de Cosmopolitans? Of was dat iemand anders?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:23 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ah dat ga ik ook eens proberen!
nee, nog niet, straks misschien wel (niet borrelen voor vijf uur he?)
that's mequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jij was toch van de Cosmopolitans? Of was dat iemand anders?
Ik ben er ook dol op, lekker zoet. Maar nu is de wodka op en heb ik alleen nog maar tequila en triple sec -> Margarita'squote:
Vegetarische kipburgers mag ik hopen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:49 schreef SHE het volgende:
Geinspireerd door Lotje, kipburgers gemaakt van zeer fijngesneden filet en fajitakruiden; op een grote maisbol met sla, gecarameliseerde uitjes, salsa, zure room en cheddar.
Daarbij gekruide wedges, nacho 's en guacamole. En natuurlijk flink wat wodka lime![]()
Niks ervan, met keiharde kip!!!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Vegetarische kipburgers mag ik hopen?
Ik heb lasagne gegeten op het werk en een peren-ijsje
Ooh! Da's bijna eng zeg! Ik heb namelijk ook op het laatste ogenblik gekozen voor gekaramelliseerde (rode) ui erbij én cheddar in plaats van oude kaas!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:21 schreef SHE het volgende:
[..]
maar nogmaals, thank you mucho minilotte, we hebben er echt van genoten! Overigens wel de burgers op ed BBQ gelegd; dat is hemels![]()
om 9u?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 08:54 schreef minilotje het volgende:
Ik dénk zomaar dat het weer eens tijd is voor een stapel ontbijtpannekoekjes met honing, roomboter en frambozen.
Op naar de koekenpan!
Hoe laat verwacht je me?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 08:54 schreef minilotje het volgende:
Ik dénk zomaar dat het weer eens tijd is voor een stapel ontbijtpannekoekjes met honing, roomboter en frambozen.
Op naar de koekenpan!
Als ik honger heb krijg ik 's morgens anders met gemak een biefstuk weggekauwd hoor. Ik heb altijd veel eetlust als ik wakker word, zelfs al het nog vroeg is. De rest van de dag ook, trouwens.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 08:59 schreef Qwea het volgende:
om 9u?ik kreeg mn vla al amper door mn strot
Mag ik het recept van die pannekoekjes?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 09:43 schreef minilotje het volgende:
[..]
Als ik honger heb krijg ik 's morgens anders met gemak een biefstuk weggekauwd hoor. Ik heb altijd veel eetlust als ik wakker word, zelfs al het nog vroeg is. De rest van de dag ook, trouwens.
Pannekoekjes zijn dus al helemaal geen probleem. En zo ongebruikelijk is het niet, pannekoeken als ontbijt.
Frambozen waren op, dus het werd een tikje hartiger: dikke, kleine pannekoekjes, gevuld met jonge, zachte kaas en honing. Ook lekker!
En: kersenmuffins! Recept graag, ColdFeet!![]()
En wat neem je nog meer mee naar je schoonmoeder?
Tuurlijk!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 10:34 schreef JacMar het volgende:
[..]
Mag ik het recept van die pannekoekjes?![]()
Sowieso bij de slager. Ook Albert Heijn heeft vaak kipgehakt. En anders een kipfilet in de keukenmachine gooien.quote:En waar koop je kipgehakt?![]()
hé dat klinkt bekendquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 09:43 schreef minilotje het volgende:
Als ik honger heb krijg ik 's morgens anders met gemak een biefstuk weggekauwd hoor. Ik heb altijd veel eetlust als ik wakker word, zelfs al het nog vroeg is. De rest van de dag ook, trouwens.
ja erg hequote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:35 schreef tonks het volgende:
Alcoholist
Toch wel een beetje een goede rum hè en geen Bacardi of nog erger: Gortersquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:33 schreef Qwea het volgende:
ik heb al 6 rum lime verobertik zit nu aan mn 7de
![]()
gesproken als iemand met een waar alcoholprobleem in de ontkenningsfasequote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Toch wel een beetje een goede rum hè en geen Bacardi of nog erger: Gorters [afbeelding]
Ik zit aan een rum cola op het moment (Captain Morgan black label)![]()
En vanavond ga ik ook een rookgordijn opzetten, oftewel BBQ-en.
Zolang de fles nog vol is heb ik geen probleemquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:55 schreef fok2007 het volgende:
[..]
gesproken als iemand met een waar alcoholprobleem in de ontkenningsfase
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |