abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2007 @ 09:05:19 #51
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_51583376
Iemand hier al wezen eten??
http://www.garlicqueen.nl/
It's all a blur!!!
pi_51583902
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:48 schreef Curiosity het volgende:
Pollo Con Ajo (4 pers)

• 8 stukken kip - geen filet of drumsticks, liefst kipbraadstukken van middelmatige grootte
  • ong. 25/30 tenen knoflook
  • olijfolie
  • zonnebloemolie
  • zout
  • rode peper
  • tijm
  • laurier
  • paprikapoeder
  • grof gesneden rauwe aardappelen

kip kruiden met zout, peper, tijm, paprikapoeder en laurier... flink kruiden

flinke laag olijfolie/zonnebloemolie in de braadpan of wok
    kip licht aanbraden tot alles lichtbruin gekleurd is

Kip overhevelen in ovenschaal (tenzij gebruikte braadpan ook in de oven kan), met olie en al. Alle knoflooktenen en de aardappelen toevoegen.
    schaal/pan in voorverwarmde oven (160 graden) zetten, tot de kip goed gekleurd is en uit elkaar valt
    (+/- 1 uur)

serveren met stokbrood en/of een frisse salade, de knoflook uitsmeren op je stokbrood, hmmmmm
  • Oh dit gaan we een keer maken
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      woensdag 18 juli 2007 @ 09:32:41 #53
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_51583922
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 09:05 schreef xxjosjex het volgende:
    Ik heb naar het menu ziten loeren, maar ik vind het niet echt lekker klinken allemaal. Komt misschien ook omdat ik de helft van de dingen die op het menu staan, niet eet.
    Whatever I want.
    pi_51587235
    Ik heb eergisteren tomatensaus gemaakt met o.a. 4 bollen knoflook, een fles witte wijn en 5 blikken tomaten.
    Zalig
    pi_51588193
    quote:
    Ik ben naar de Rotterdamse variant geweest, Look, en ik heb echt heerlijk gegeten.
    Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
    And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
    We'd all be like: "I know this one!"
      woensdag 18 juli 2007 @ 12:50:16 #56
    112879 MarkDeMagiėr
    Magic is only a Mark away
    pi_51590011
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 11:27 schreef ColdFeet het volgende:
    Ik heb eergisteren tomatensaus gemaakt met o.a. 4 bollen knoflook, een fles witte wijn en 5 blikken tomaten.
    Zalig
    Wil je je receppie plaatsen? Ben altijd in voor variaties op de tomatensaus, zeker als het met veel knoflook is....
    Moppies rule the world...
      woensdag 18 juli 2007 @ 18:09:41 #57
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_51600393
    Pollo Con Ajo staat in de oven .
    Whatever I want.
    pi_51643272
    Daarstraks weer een lekker knoflooksausje gemaakt, staat nu in te trekken.
    Eerder vanavond gekruid gehakt gegeten, ook met een paar teentjes knoflook. Als we toch al stinken, doen we het meteen goed.
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_51664385
    Vorige week geloof ik gemaakt:

Eerst een paar uur in het water laten trekken: 2 preien fijngesneden, paar bollen knoflook uitgeperst en geplette peperbolletjes.
    Daarna de mosselen erin laten koken
      woensdag 25 juli 2007 @ 13:40:20 #60
    117222 HMaster-II
    <3 HMistress
    pi_51815740
    quote:
    Op vrijdag 1 juni 2007 09:07 schreef xxjosjex het volgende:
    Knoflooksoep? Iemand al geprobeerd??
    Ja een Kom gehad in Tjechiė... Was eigenlijk Knoflook met bouillon.
    Na een uurtjes kwam de knoflook geur uit alle poriėn naar buiten (mede vanwege de hitte overdag). Ik heb nog nooit iemand zo kwaad gehad in de auto vanwege het knoflook aroma. (Had meteen m'n ex de auto uit moeten trappen, maar dat terzijde)

Ik moet toch maar eens op zoek naar een goed Knoflooksoep recept.
    Tevens tuvupuh
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
    pi_51816814
    De basis van lekkere knoflooksoep is heel simpel: ong. een bol per persoon en lekker lang laten koken, zodat de smaak zacht wordt. Kruidenbuiltje meekoken, binden kan (ja heus) met mayo.
    Als topping een beetje shoarma erover voor het jolige effect maakt al een prima soepie
    Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
    pi_51817080
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 14:05 schreef Vanyel het volgende:
    De basis van lekkere knoflooksoep is heel simpel: ong. een bol per persoon en lekker lang laten koken, zodat de smaak zacht wordt. Kruidenbuiltje meekoken, binden kan (ja heus) met mayo.
    Als topping een beetje shoarma erover voor het jolige effect maakt al een prima soepie
    Gaat dat niet schiften?
      woensdag 25 juli 2007 @ 14:15:24 #63
    6724 Ripley
    Smikeslut.
    pi_51817200
    quote:
    Ja

Heerlijk eten. De knoflook is veel, maar niet overheersend. Superlekker - ik ben een fan van de gamba's

Ook leuk:je krijgt een button mee die je verexcuseert voor de knoflooklucht
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_51817309
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 11:27 schreef ColdFeet het volgende:
    Zalig
    Receppieeeeeeeeee
      woensdag 25 juli 2007 @ 14:20:23 #65
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_51817405
    Ik heb nog een "paar" bolletjes kakelverse knof thuis liggen...

Afgelopen zaterdag op de markt hadden ze bij een van de kraampjes mandjes knoflook staan. Vers geplukt, de walm kwam er vanaf. Ik krijg een hele mand natuurlijk nooit op, dus ik vroeg of ik ook 2 bollen mee kon krijgen. Een mandje was 4 euro, en met even omrekenen mocht ik dan 20 cent per bolletje betalen. Na even prutsen aan het netje zei de marktkoopman: Weet je wat? 40 cent, heb je de hele mand. Alsjeblieft!

het spul is nog helemaal zacht en vers, en een deel van de bollen was vies en beschimmeld. Toch nog 32 bollen kunnen redden, waarvan ik er 16 aan mn moeder heb gegeven. De rest kan ik denk ik maar het beste drogen om ze niet te laten bederven he? Ophangen aan touwtjes in de zon ofzo? het ruikt nu nog zo sterk dat ik ze niet in huis kan bewaren, maar ik neem aan dat de knoflookgeur na het drogen al heel wat minder sterk zal zijn...

Zo, dat was een uitgebreide tvp, om de recepten die hier staan eens te gaan proberen.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslān hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      woensdag 25 juli 2007 @ 14:23:54 #66
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_51817545
    TerugVindPers

Eten bij de Garlic Queen was trouwens erg lekker
    Maar sla het draadjesvlees/stoofpot over. Dat is één grote kruidnagel en geen knoflook.

Maar de knoflooksoep, de Porto Bello bijvoorbeeld waren verukkelijk!
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_51821713
    Oei zat even te googlen op knoflooksoep en kwam bij deze site terecht http://www.alken.nl/garlic/
    Echt veel gerechten met knoflook staan erop
    pi_51823961
    Gehakte jonge verse knoflook in de tomatensalade .
    pi_51824023
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 16:13 schreef SeaOfLove het volgende:
    Oei zat even te googlen op knoflooksoep en kwam bij deze site terecht http://www.alken.nl/garlic/
    Echt veel gerechten met knoflook staan erop
    Fijne site .
    pi_51826959
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 14:12 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Gaat dat niet schiften?
    Geen uur doorkoken nadat je de mayo erin hebt gegooid. Dan: nee.
    Ik heb het wel eens zo gegeten en geen schiftje aan de lucht.
    Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
    pi_51828611
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 18:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Geen uur doorkoken nadat je de mayo erin hebt gegooid. Dan: nee.
    Ik heb het wel eens zo gegeten en geen schiftje aan de lucht.

oké dan

Heb vanaaf dus knoflooksoep gemaakt, naar een receptje van de site die ik eerder noemde.

En het was echt verrukkelijk

Ingredienten:

10-12 teentjes knoflook
    1 l runderbouillon
    1/4 l slagroom
    1 eetlepel maizena
    peper en zout
    handvol croutons
    2 eetlepels fijngehakte peterselie

Bereiding:
    Pel de knoflook en kook ze ca. 20 minuten. Pureer de teentjes met een beetje bouilon in de keukenmachine. Doe de puree in een pan en voeg langzaam de rest van de bouillon toe. Breng de knoflooksoep langzaam aan de kook. Een papje van de maizena maken en door de soep roeren. Nu ongeveer 5 minuten laten doorkoken. Langzaam de room toevoegen en goed roeren op een kleine vlam. Nu op smaak brengen met peper en zout. Schenk de soep in 4 kommen en strooi de croutons en de peterselie er over . Serveren met warme toast en boter. Naar smaak kun je meer of minder knoflook toevoegen
    pi_51830373
    Heeft iemand dit al eens geprobeerd?

http://www.etenengenieten(...)ker_stinken.html?p=2
      woensdag 25 juli 2007 @ 20:48:38 #73
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_51830846
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 19:41 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

oké dan

Heb vanaaf dus knoflooksoep gemaakt, naar een receptje van de site die ik eerder noemde.

Ingredienten:

10-12 teentjes knoflook
    1 l runderbouillon
    1/4 l slagroom
    1 eetlepel maizena
    peper en zout
    handvol croutons

Bereiding:
    Pel de knoflook en kook ze ca. 20 minuten. Pureer de teentjes met een beetje bouilon in de keukenmachine. Doe de puree in een pan en voeg langzaam de rest van de bouillon toe. Breng de knoflooksoep langzaam aan de kook. Een papje van de maizena maken en door de soep roeren. Nu ongeveer 5 minuten laten doorkoken. Langzaam de room toevoegen en goed roeren op een kleine vlam. Nu op smaak brengen met peper en zout. Schenk de soep in 4 kommen en strooi de croutons en de peterselie er over . Serveren met warme toast en boter. Naar smaak kun je meer of minder knoflook toevoegen
    Klinkt lekker maar 1 ding begrijp ik niet helemaal.
    Je kookt eerst de knoflook. Gewoon in water? En dat water gooi je weg daarna? Of zie ik het verkeerd
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_51832436
    SoL, lekker bezig! Wordt het niet erg lobbig van maizena?

Als rasechte knoflookfanaat moet ik dit natuurlijk ook een keertje gaan proberen
    pi_51832839
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 20:48 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Klinkt lekker maar 1 ding begrijp ik niet helemaal.
    Je kookt eerst de knoflook. Gewoon in water? En dat water gooi je weg daarna? Of zie ik het verkeerd
    Yepz, dacht eerst nog van zal ik het bij de bouillon doen, maar aangezien ik dit nog nooit eerder gemaakt en geproefd had, besloot ik me voor de verandering eens aan het recept te houden.

En dat water waar die knoflook in gekookt heeft is idd niet nodig. De soep was heerlijk van smaak, en m.i. zou het dan te krachtig naar knoflook smaken, zover 't dat al niet deed

De volgende keer neem ik alleen wel 50ml minder room, vond het iets te melkerig ruiken, wat je er overigens niet vanaf proefde.
    pi_51832884
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 21:37 schreef ColdFeet het volgende:
    SoL, lekker bezig! Wordt het niet erg lobbig van maizena?

Als rasechte knoflookfanaat moet ik dit natuurlijk ook een keertje gaan proberen
    Ik weet niet wat je met lobbig bedoelt, maar ik merkte niks van de maizena verder
    pi_51833843
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 12:50 schreef MarkDeMagiėr het volgende:

[..]

Wil je je receppie plaatsen? Ben altijd in voor variaties op de tomatensaus, zeker als het met veel knoflook is....
    Ja weet je, 't is niet echt een recept ofzo

iets van: 4 bollen knoflook pellen en een beetje hakken.

Aanfruiten in wat olijfolie. beetje tijm, salie en oregano erbij (zuunig met de salie, dat kan behoorlijk gaa overheersen.

Dan een halve fles wijn erbij, beetje laten inkoken, nog n beetje erbij... tot de fles leeg is en je maar heel weinig vloeistof overhebt. (stiekem kun je natuurlijk prima de hele fles er tegelijk doorgooien, maar hee, zie pastasauzentopic: voor de therapeutische werking moet je af en toe even wat erbij gooien in de pan )

Dan tomaten erbij, uit blik (ik zeef ze altijd even, wat ik vind die steelaanzet of hoe dat heet, en de pitjes, zo viezig. Maar wat jij leuk vindt hoor....). 4, 5, 6 blikken, het luistert niet zo nauw. Best veel in ieder geval.

dan een pot geroosterde paprika's erbij en wat zout of vegeta, en pruttelen met die hap. Lekker laten inkoken, jeweetwel. Tot het een fijne dikke saus is.

Op t eind even proeven. Als ie te zuur is (hangt af van de wijn die je gebruikt) wat suiker of honing erbij.

Zwarte peper erover malen, een handje basilicum erdoor, klaaaaaar.

Ik vries dan een paar porties in.

Lekker: spekkies uitbakken, courgette, paprika en rode ui beetje zacht bakken, saus erbij, handje zwarte olijven erbij. Mjum. Let wel: natuurlijk niet je pasta verdrinken in saus gewoon lekker een bescheiden hoeveelheid.
    Kan ook op de pizza, trouwens. No problemo.

Bertolli knoflooksaus may now kiss my feet
    pi_51917197
    Heeft iemand wel eens knoflookijs geprobeerd? Lijkt me echt geniaal!
    pi_51959776
    Laatst gemaakt en het was zeker de moeite waard! Zoet ijs met een duidelijke knoflooknasmaak. Overigens dit recept ervoor gebruikt.
    pi_51969652
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 14:29 schreef D-BaZz het volgende:
    Laatst gemaakt en het was zeker de moeite waard! Zoet ijs met een duidelijke knoflooknasmaak. Overigens dit recept ervoor gebruikt.
    Daar gaan 2 teentjes knoflook in, in het recept in mijn post een hele bol!
    pi_51988582
    Afgelopen kerst heb ik gepofte knoflookbollen als voorgerecht geserveerd. Gewoon in tweeen gesneden en met een klein lepeltje erbij. Was erg lekker. De smaak is veel zachter en ook de strucuur veranderd. Het deed me een beetje aan aardappel denken maar dan met veel meer smaak.
      dinsdag 31 juli 2007 @ 14:20:54 #82
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_51988877
    quote:
    Op donderdag 31 mei 2007 00:54 schreef golfer het volgende:

[..]

Klopt, zie dit artikel
    ik heb net een hele fles op gebruikt van zelfgemaakte knoflook olie, en er staat er nu weer een nieuwe klaar waar ik al van heb gebruikt. maar na het lezen van dit artikel gooi ik 'm toch maar leeg

OT iemand een goed recept voor knoflook-cremesoep?
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
    pi_51988925
    Knoflook is

Tijdje terug gegeten bij 'Look', een knoflookrestaurant hier in Rotterdam. Was heerlijk!!!
      dinsdag 31 juli 2007 @ 14:37:10 #84
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_51989399
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 14:20 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik heb net een hele fles op gebruikt van zelfgemaakte knoflook olie, en er staat er nu weer een nieuwe klaar waar ik al van heb gebruikt. maar na het lezen van dit artikel gooi ik 'm toch maar leeg

jezelf quoten is zó not done

maargoed ik had al op quote geklikt en mijn reactie geplaatst en pas daarna het topic verder gelezen. ik gooi de fles dus niet leeg, maar doe er wat citroenstukjes bij. dat zal wel voldoende zijn denk ik (op zich ook wel een lekkere tegenhanger denk ik )
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      dinsdag 31 juli 2007 @ 15:29:06 #85
    45 SiGNe
    Uitspraak: Sign
    pi_51990979
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 14:20 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

het gaat alleen om stukken knoflook in de olie, als je alleen de olie in een fles hebt kan je ook geen last van botulisme krijgen.
    Ik heb hier ook een fles zelfgemaakte knoflookolie staan maar daar zit verder geen knoflook meer in (knoflook in olie gekookt, van de knoflook knoflookpuree gemaakt en de overgebleven olie in een fles gedaan)
      dinsdag 31 juli 2007 @ 15:36:49 #86
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_51991194
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 15:29 schreef SiGNe het volgende:

[..]

het gaat alleen om stukken knoflook in de olie, als je alleen de olie in een fles hebt kan je ook geen last van botulisme krijgen.
    Ik heb hier ook een fles zelfgemaakte knoflookolie staan maar daar zit verder geen knoflook meer in (knoflook in olie gekookt, van de knoflook knoflookpuree gemaakt en de overgebleven olie in een fles gedaan)
    ik heb een volle bol knoflook in de olie gedaan samen met tijm. dat laat ik er altijd inzitten. ik wist het dus ook totaal niet, maar bij de vorige fles is het ook gewoon goed gegaan. voor alle zekerheid doe ik er nu wel wat citroen door. (ik eet die knoflook trouwens niet, die in die fles zit)

ik heb nog twee flessen zelfgemaakte kruidenolie staan, maar daar zit geen knoflook door. ik hoop alleen wel dat de ingredienten die daar inzitten ook niet kunnen leiden tot enge aandoeningen
    pi_51993649
    Mmmmm. Wat smaakt die boterham die ik nu eet toch lekker als je tegelijkertijd een beetje op CUL zit te lezen.

Over een uur of twee zijn de kippenpoten ontdooit en kan ik ook "proper" beginnen te koken.
      dinsdag 31 juli 2007 @ 17:20:59 #88
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_51994133
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 17:00 schreef sampoo het volgende:
    Mmmmm. Wat smaakt die boterham die ik nu eet toch lekker als je tegelijkertijd een beetje op CUL zit te lezen.

Over een uur of twee zijn de kippenpoten ontdooit en kan ik ook "proper" beginnen te koken.
    Leg ze in een plastic zak in een bak met koud water, dan ontdooien ze veel sneller.
    Geen warm water gebruiken.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_51995913
    Hier een heerlijk recept voor knoflookolie, echt fantastisch door een dressing of door aardappelpuree. Het heet officieel Thaise gekarameliseerde olie, uit het boek 'Sausen & Salsa's' van Oded Schwartz (erg mooi boek!!).

-150 gram sjalotten, fijngesneden
    - 10 tenen knoflook, fijngesneden
    - 5 cm verse gember, geraspt
    - 1-2 thaise pepers, verse of gedroogde rawit, geplet
    - 1 liter olie

Alle ingeredienten 15-20 minuten zachtjes in de olie fruiten tot de sjalotten goudbruin en knapperig zijn. Van het vuur af en laten afkoelen. Onmiddelijk gebruiken of filteren door een gaasdoek en bewaren in gesteriliseerde fles. Ongeveer 6 maand houdbaar. Het sjalottenmengsel niet weggooien, dat is een maandje houdbaar in de koelkast en lekker door de sla of stoofpot.
    Proper names are scopally inert.
    Normality is an invention of the power.
    pi_52161619
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 18:37 schreef lemonlime het volgende:
    Hier een heerlijk recept voor knoflookolie..
    <knip>
    Dat moet ik toch nog eens goed proberen te doen, de laatste keren dat ik een kruidenolie wilde maken was het al binnen een paar weken bedorven....
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslān hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:00:21 #91
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_52162064
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 10:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat moet ik toch nog eens goed proberen te doen, de laatste keren dat ik een kruidenolie wilde maken was het al binnen een paar weken bedorven....
    de recepten die ik heb komen uit kruidenboeken. Alledrie boeken zeggen dat je de olie in een goed afgesloten fles in een donkere omgeving moet plaatsen en dan twee weken laten trekken. Elke dag de fles een keertje goed omdraaien en een beetje schudden. Na twee weken is de olie klaar voor gebruik. Daar staat dus niets van koken en de gevaren van knoflook in. Ik heb de olie ook zo gemaakt, hij was heerlijk en we leven nog steeds

toch ben ik ineens wat huiverig geworden met het gebruik van de nieuwe fles...damn had ik dat artikel maar niet gelezen
    pi_52177499
    Hoe bewaren jullie eigenlijk knoflook? het is nu al de zoveelste keer dat ik in een keukenkastje kijk en de bollen helemaal verrot zijn, dus volgensmij doe ik iets fout...
    Sweet and innocent...
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:27:33 #93
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_52178362
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 20:03 schreef Innocence het volgende:
    Hoe bewaren jullie eigenlijk knoflook? het is nu al de zoveelste keer dat ik in een keukenkastje kijk en de bollen helemaal verrot zijn, dus volgensmij doe ik iets fout...
    Bij mij liggen er gewoon een paar bolletjes op de vensterbank, naast de rozemarijn en de basilicum.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      woensdag 8 augustus 2007 @ 09:52:05 #94
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_52189966
    bij mij liggen ze in de fruitschaal, ik vind knoflook nl best decoratief
    pi_52203628
    Die van mij liggen gewoon in een bakje in de kast. Verrotten doen ze niet.
    pi_52204696
    Dan moet ik gewoon maar nog meer knoflook gaan eten.
    Sweet and innocent...
    pi_52482366
    Even een ordinaire rotkick, knoflook verdient alle hulde

De pollo con ajo staat nu in de oven, as we speak. Ik ben absoluut geen keukenprinses, heb het pas net geleerd, maar oh wat zag dit er goed uit zeg! Ben trots op mezelf. Op deze manier ga ik koken echt heel leuk vinden.

Bedankt voor het recept dus, en er zullen vast nog wel meer lekkere gerechten zijn met knoflook toch? Dus, topic weer nieuw leven inblazen? Dan kan deze keukenamateur aan het werk
    Proud property of hollander172
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:29:59 #98
    52712 Dreuzel
    denknouesnajoh!
    pi_52547018
    tvp
    pi_52547420
    Knoflook
    Aangezien mamalief niet kan koken zal ik maar eens een keer een paar van deze receptjes uitproberen!
    pi_52563614
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 19:41 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

oké dan

Ingredienten:

10-12 teentjes knoflook
    1 l runderbouillon
    1/4 l slagroom
    1 eetlepel maizena
    peper en zout
    handvol croutons

Bereiding:
    Grmbl... ben vergeten maizena te halen en verse peterselie. Gebruik dan maar gedroogde peterselie...maar zou het een gemis zijn als de soep iets minder gebonden is?? Hellup
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')