Oh dit gaan we een keer makenquote:Op woensdag 30 mei 2007 20:48 schreef Curiosity het volgende:
Pollo Con Ajo (4 pers)8 stukken kip - geen filet of drumsticks, liefst kipbraadstukken van middelmatige grootte ong. 25/30 tenen knoflook olijfolie zonnebloemolie zout rode peper tijm laurier paprikapoeder grof gesneden rauwe aardappelen
kip kruiden met zout, peper, tijm, paprikapoeder en laurier... flink kruiden
flinke laag olijfolie/zonnebloemolie in de braadpan of wok
kip licht aanbraden tot alles lichtbruin gekleurd is
Kip overhevelen in ovenschaal (tenzij gebruikte braadpan ook in de oven kan), met olie en al. Alle knoflooktenen en de aardappelen toevoegen.
schaal/pan in voorverwarmde oven (160 graden) zetten, tot de kip goed gekleurd is en uit elkaar valt
(+/- 1 uur)
serveren met stokbrood en/of een frisse salade, de knoflook uitsmeren op je stokbrood, hmmmmm![]()
Ik heb naar het menu ziten loeren, maar ik vind het niet echt lekker klinken allemaal. Komt misschien ook omdat ik de helft van de dingen die op het menu staan, niet eet.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:05 schreef xxjosjex het volgende:
Iemand hier al wezen eten??
http://www.garlicqueen.nl/
Ik ben naar de Rotterdamse variant geweest, Look, en ik heb echt heerlijk gegeten.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:05 schreef xxjosjex het volgende:
Wil je je receppie plaatsen? Ben altijd in voor variaties op de tomatensaus, zeker als het met veel knoflook is....quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:27 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb eergisteren tomatensaus gemaakt met o.a. 4 bollen knoflook, een fles witte wijn en 5 blikken tomaten.
Zalig
Jaquote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:07 schreef xxjosjex het volgende:
Knoflooksoep? Iemand al geprobeerd??
Gaat dat niet schiften?quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:05 schreef Vanyel het volgende:
De basis van lekkere knoflooksoep is heel simpel: ong. een bol per persoon en lekker lang laten koken, zodat de smaak zacht wordt. Kruidenbuiltje meekoken, binden kan (ja heus) met mayo.
Als topping een beetje shoarma erover voor het jolige effect maakt al een prima soepie
Jaquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:05 schreef xxjosjex het volgende:
Receppieeeeeeeeeequote:Op woensdag 18 juli 2007 11:27 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb eergisteren tomatensaus gemaakt met o.a. 4 bollen knoflook, een fles witte wijn en 5 blikken tomaten.
Zalig
Fijne sitequote:Op woensdag 25 juli 2007 16:13 schreef SeaOfLove het volgende:
Oei zat even te googlen op knoflooksoep en kwam bij deze site terecht http://www.alken.nl/garlic/
Echt veel gerechten met knoflook staan erop![]()
Geen uur doorkoken nadat je de mayo erin hebt gegooid. Dan: nee.quote:
quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geen uur doorkoken nadat je de mayo erin hebt gegooid. Dan: nee.
Ik heb het wel eens zo gegeten en geen schiftje aan de lucht.
Klinkt lekker maar 1 ding begrijp ik niet helemaal.quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:41 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
oké dan
![]()
Heb vanaaf dus knoflooksoep gemaakt, naar een receptje van de site die ik eerder noemde.
En het was echt verrukkelijk![]()
Ingredienten:
10-12 teentjes knoflook
1 l runderbouillon
1/4 l slagroom
1 eetlepel maizena
peper en zout
handvol croutons
2 eetlepels fijngehakte peterselie
Bereiding:
Pel de knoflook en kook ze ca. 20 minuten. Pureer de teentjes met een beetje bouilon in de keukenmachine. Doe de puree in een pan en voeg langzaam de rest van de bouillon toe. Breng de knoflooksoep langzaam aan de kook. Een papje van de maizena maken en door de soep roeren. Nu ongeveer 5 minuten laten doorkoken. Langzaam de room toevoegen en goed roeren op een kleine vlam. Nu op smaak brengen met peper en zout. Schenk de soep in 4 kommen en strooi de croutons en de peterselie er over . Serveren met warme toast en boter. Naar smaak kun je meer of minder knoflook toevoegen
Yepz, dacht eerst nog van zal ik het bij de bouillon doen, maar aangezien ik dit nog nooit eerder gemaakt en geproefd had, besloot ik me voor de verandering eens aan het recept te houden.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Klinkt lekker maar 1 ding begrijp ik niet helemaal.
Je kookt eerst de knoflook. Gewoon in water? En dat water gooi je weg daarna? Of zie ik het verkeerd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |