abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 07:08:48 #126
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52064215
Nee, is ook niet verplicht.

Bij een onderbord 'uitgezonder fietsers / bromfietsers' MOET je rechts blijven en als er geen onderbord is mag je zelf weten of je links voorsorteert of gewoon blijft waar je staat.

Dit staat in mijn ANWB-boekje en ik vind die van de ANWB toch het meest betrouwbaar van alle boekjes. Zou dus mooi op een ander boekje overstappen als ik jou was. Ik heb zelfs gemerkt dat het boekje van Vekabest (dat ik van m'n instructeur had gekregen) gewoon fouten bevat. Op de cd-rom is bijvoorbeeld een vraag over een kind dat op de achterbank zit met de gordel om. Die gordel wordt echter als heupgordel gebruikt. Vraag: mag dat? Volgens Vekabest wel, maar het is dus niet zo.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 07:11:05 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52064221
Ik zit nog steeds met die vraag over sneeuw en spelende kinderen. Ondanks dat het een 50 km/u was, mocht je daar niet te hard rijden, vanwege de sneeuw en die kinderen. Je zou anders een gevaarlijke situatie kunnen veroorzaken en dat is verboden. Maar 50 rijden op een weg waar een adviessnelheid van 40 geldt, is ook niet verboden. Toch kan dit ook gevaarlijke situaties opleveren, in ieder geval voor jezelf. Ik vind dit dus echt zo'n vraag waar je over kunt twisten.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 08:31:00 #128
127421 OG-Loco
Paper Trail
pi_52064714
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:46 schreef Viking84 het volgende:
Situatie: Besneeuwde weg, kinderen aan het spelen op de stoep en het grasveldje langs de weg.
Vraag: U rijdt hier 40 km/u, mag dat?
Ja, het mag. En tot zover. Verstandig is het zeker niet. Je moet je snelheid aanpassen aan de omstandigheden, maar er zijn geen concrete richtlijnen in de wetten te vinden. Oftwel je mag 50, maar gezien het aanpassen van je snelheid is 15-20 redelijk.
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
pi_52065539
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 07:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit nog steeds met die vraag over sneeuw en spelende kinderen. Ondanks dat het een 50 km/u was, mocht je daar niet te hard rijden, vanwege de sneeuw en die kinderen. Je zou anders een gevaarlijke situatie kunnen veroorzaken en dat is verboden. Maar 50 rijden op een weg waar een adviessnelheid van 40 geldt, is ook niet verboden. Toch kan dit ook gevaarlijke situaties opleveren, in ieder geval voor jezelf. Ik vind dit dus echt zo'n vraag waar je over kunt twisten.
die 50 is een maximum snelheid, er wordt van je verwacht dat je je aanpast aan de omstandigheden.
als er sneeuw ligt en er spelen kinderen verwachten ze van je dat je je snelheid dusdanig aanpast dat je eventuele ongelukken kan voorkomen.

40 is dan te hard, naar gelang t niveau van de sneeuw kan je beter denken aan stapvoets tot dertig km/u.

[koos spee modus]
stel dat je daar 50 zou gaan rijden en oom agent rijd achter je zou hij zo maar je rijbewijs kunnen in nemen op basis van artikel 5 "het kapstok artikel"
[/koos spee modus]
suck my asshole taco bender
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:41:04 #130
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_52070702
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 07:08 schreef Viking84 het volgende:
Nee, is ook niet verplicht.

Bij een onderbord 'uitgezonder fietsers / bromfietsers' MOET je rechts blijven en als er geen onderbord is mag je zelf weten of je links voorsorteert of gewoon blijft waar je staat.

Dit staat in mijn ANWB-boekje en ik vind die van de ANWB toch het meest betrouwbaar van alle boekjes. Zou dus mooi op een ander boekje overstappen als ik jou was. Ik heb zelfs gemerkt dat het boekje van Vekabest (dat ik van m'n instructeur had gekregen) gewoon fouten bevat. Op de cd-rom is bijvoorbeeld een vraag over een kind dat op de achterbank zit met de gordel om. Die gordel wordt echter als heupgordel gebruikt. Vraag: mag dat? Volgens Vekabest wel, maar het is dus niet zo.
Vraag had ik in mijn examen en had antwoord was dus: Nee.
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_52074981
Geslaag voor theorie, wel met iets teveel fouten vind ik zelf, 5....
Vragen in dit topic heb ik allemaal gehad net prachtig gewoon.
pi_52080192
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 08:31 schreef OG-Loco het volgende:

[..]

Ja, het mag. En tot zover. Verstandig is het zeker niet. Je moet je snelheid aanpassen aan de omstandigheden, maar er zijn geen concrete richtlijnen in de wetten te vinden. Oftwel je mag 50, maar gezien het aanpassen van je snelheid is 15-20 redelijk.
Het mag onder gunstige omstandigheden. In dit geval mag het dus niet, ook niet volgens de letter van de wet. Geen twijfel over mogelijk. De intepretatie van dat soort vragen is altijd lastig. Ga er desondanks toch altijd vanuit hoe jij het in de praktijk ook zou doen in die situatie.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:20:32 #133
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_52085937
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:06 schreef Remco_h het volgende:

[..]

wat voor lessenpakket heb je nu? je had toch al een behoorlijk aantal lessen gehad?
Klopt, op basis van mijn intest bij de ANWB heb ik ook het minimale pakket van 19 uur aangesmeerd gekregen, maar nu ben ik wel blij dat ik waarschijnlijk nu na 4 dagen nog 2 dagen kan oefenen voordat ik op moet.

Ik had hiervoor tussen de 40 en 50 lessen gehad verspreid over 4 jaar, en ik was het gewoon zat en wilde er eens een eind aan breien, een rijbewijs is gewoon verrot handig.

Ik maak nu nog maar af en toe schoonheidsfoutjes, maar rij wel relaxed, ontspannen door het verkeer heen, kijk steeds efficienter en vooral tijdig.
"Ik vind dat jij toe bent aan de tussentijdse toets" sprak de instructeur met een blik die eigenlijk zei: die toets kun je wel overslaan, want je rijdt gewoon prima zoals je vanmiddag hebt gereden.

Ik zit nu wel in de wagen met een jongen die het binnen 10 dagen verwacht te gaan halen, wat ie alleen nog maar gaat halen als ie het gespannen gedoe wat achterwege laat, zichzelf meer tijd geeft. Al moet ik zeggen dat ie het verrot snel oppikt.

En ik moet bekennen: ik heb altijd geroepen dat ik niet zo nodig een auto wil/hoef, maar nu het papiertje steeds dichterbij komt, jeukt het enorm om gewoon een leuk auto'tje te nemen om zelf mee te kunnen tuffen op langere afstanden... (binnen Amsterdam heb je er immers geen fuck aan...)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_52088029
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:52 schreef OG-Loco het volgende:
Wat voor lesauto heb je? Er moet redelijk wat vermogen inzitten vanaf stationair wil je bij 50 in 4 nog leuk in kunnen halen. Terugschakelen om in te halen moet alleen bij slome kutauto's vind ik.
Ik les in een Toyota Yaris. Ik heb nog een vraag over het schakelen trouwens:
-moet je echt altijd vanuit de eerste versnelling wegrijden? Als je bijvoorbeeld bent gestopt bij het stoplicht en je moet meteen rechtsaf, is het dan niet beter om meteen in de tweede versnelling weg te rijden? Of is het de bedoeling om meteen nadat je de bocht hebt genomen in de tweede versnelling te schakelen?

Nog een tweede vraag: bij mijn rijschool is het zo dat je 48 uur van tevoren dient af te bellen als de les niet door kan gaan, anders moet je gewoon betalen. Is dit wel normaal? Als je je op de dag van de rijles niet lekker voelt bijvoorbeeld, dan moet je toch gewoon de rijles af kunnen zeggen zonder te moeten betalen?
Tok.
  Moderator vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:38:13 #135
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52088155
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 23:33 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

-moet je echt altijd vanuit de eerste versnelling wegrijden? Als je bijvoorbeeld bent gestopt bij het stoplicht en je moet meteen rechtsaf, is het dan niet beter om meteen in de tweede versnelling weg te rijden? Of is het de bedoeling om meteen nadat je de bocht hebt genomen in de tweede versnelling te schakelen?
Bij het oprijden van de kruising in zijn 2 mits mogelijk veilig en overzichtelijk.

Een auto wil niet graag in de 2 optrekken - is ie niet echt voor gebouwd.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_52092392
Hangt ook van de trekkracht van de auto af. Mijn lesauto was een SUV met een 2-liter dieselmotor, daarin ging dat op zich wel. Maar in het Golfje waarin ik nu regelmatig rijd moet je eigelijk bij alles onder de 20km/h al terug naar z'n 1.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2007 @ 08:05:04 #137
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52092464
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 07:24 schreef Black-Adder het volgende:
Hangt ook van de trekkracht van de auto af. Mijn lesauto was een SUV met een 2-liter dieselmotor, daarin ging dat op zich wel. Maar in het Golfje waarin ik nu regelmatig rijd moet je eigelijk bij alles onder de 20km/h al terug naar z'n 1.
Klopt Mijn golfje ook - die gaat dan hakkelen en ploffelt dan rustig uit
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 08:21:49 #138
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52092564
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 08:05 schreef Renesite het volgende:

[..]

Klopt Mijn golfje ook - die gaat dan hakkelen en ploffelt dan rustig uit
Dan ga jij ook wel rotondes rond in de 1. Ik kan in 'mijn' Toyota Corolla bijna stilstaan in de 2 en dan is er nog niks aan de hand. Maar met de Mazda waarin ik reed kan dat ook absoluut niet.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:05:17 #139
331 Merel
Be here now.
pi_52093731
Het is me gelukt om m'n lesauto vanuit stilstand op te laten trekken in z'n 4, gewoon om even te kijken of het kon Maar standaard is optrekken in 1 en zorgen dat ie al in de 2 staat voor je de bocht neemt.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_52094774
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 23:33 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Nog een tweede vraag: bij mijn rijschool is het zo dat je 48 uur van tevoren dient af te bellen als de les niet door kan gaan, anders moet je gewoon betalen. Is dit wel normaal? Als je je op de dag van de rijles niet lekker voelt bijvoorbeeld, dan moet je toch gewoon de rijles af kunnen zeggen zonder te moeten betalen?
Als ik meteen rechtsaf moet na het stoplicht waarbij je helemaal stil staat is het een kwestie van snel schakelen. Van de instructeur moet ik namelijk in zijn 2 door de bocht als het even kan.

En dat van de 48 uur, ik weet niet of het normaal is, maar het is bij mijn rijschool ook zo..
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52097280
geslaagd!
stats

28 lessen
1x theorieexamen, 1 fout
1x praktijkexamen

aanraken mag
pi_52097445
gefeliciteerd
pi_52097593
Mooi!

bij mij zullen het waarschijnlijk 30+ lessen worden.

Vooral het goed en efficient kijken bij drukke situaties bij kruispunten en afslaan heeft bij mij meer tijd nodig.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_52098184
ga naar polen
pi_52100677
De wachttijd valt wel aardig mee voor afrijden, komen altijd wel wat plaatsen vrij, ik heb nu weer een afspraak over 2 weken om af te rijden nadat ik donderdag gezakt ben. Dus ik ben nu wel vrolijk dat ik waarschijnlijk nog in de vakantie me rijbewijs ga halen.
............................
pi_52100746
*raakt Realust aan* Gefeliciteerd.
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:02 schreef Addict89 het volgende:

[..]
En dat van de 48 uur, ik weet niet of het normaal is, maar het is bij mijn rijschool ook zo..
Dan ga ik er maar vanuit dat het normaal is.

Vanmiddag zat ik trouwens in de bus en het viel me op dat telkens wanneer de bus tot stilstand kwam je een lichte trilling voelde. Een aantal minuten later toen we bij een halte stopten begon de bus opeens helemaal te trillen, zo stond de bus enige tijd stil. Vervolgens moest de chauffeur de motor dus maar even "herstarten". Volgens mij had deze chauffeur het koppelen/schakelen (ik weet eigenlijk niet of de bus een automaat heeft, maargoed) ook nog niet helemaal onder de knie.
Tok.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:11:17 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52101072
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 08:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dan ga jij ook wel rotondes rond in de 1. Ik kan in 'mijn' Toyota Corolla bijna stilstaan in de 2 en dan is er nog niks aan de hand. Maar met de Mazda waarin ik reed kan dat ook absoluut niet.
Nope, je kan ook vrij snel een rotonde nemen hoor - geen punt. Maar in zijn 2 20rijden is niet zo heel fijn, dan schakel ik hem liever even terug mits ik weet dat ik dat een lange tijd moet en er een mogelijkheid is om iets langzamer te kunnen. 20 is wel te doen in zijn 2 ofzo - maar als je 20 moet rijden dan doe je iets verkeerd aangezien je max 30 mag rijden in woonwijken - en je stapvoets moet rijden in een woonerf. 20 is dan te hard.
pi_52101205
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:11 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nope, je kan ook vrij snel een rotonde nemen hoor - geen punt. Maar in zijn 2 20rijden is niet zo heel fijn, dan schakel ik hem liever even terug mits ik weet dat ik dat een lange tijd moet en er een mogelijkheid is om iets langzamer te kunnen. 20 is wel te doen in zijn 2 ofzo - maar als je 20 moet rijden dan doe je iets verkeerd aangezien je max 30 mag rijden in woonwijken - en je stapvoets moet rijden in een woonerf. 20 is dan te hard.
ik weet niet wat voor een 2 jij hebt, maar als ik zonder gas te geven in de 2 rij, blijft hij op 15 km/u rijden. in een erf is dit wel lastig omdat de motor begint te haperen als je iets afremt
You dream it, I live it.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:29:08 #149
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52101407
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:17 schreef Meddo het volgende:

[..]

ik weet niet wat voor een 2 jij hebt, maar als ik zonder gas te geven in de 2 rij, blijft hij op 15 km/u rijden. in een erf is dit wel lastig omdat de motor begint te haperen als je iets afremt
Ja, dat haperen bedoel ik, maar dat doet hij vrij snel. Het rijd gewoon echt niet fijn. De auto wil dan weg en jij gaat dan niet weg. Een beetje dat idee. Dat is niet fijn
pi_52144374
Toch maar een tvp'tje. 2x zakken is echt kut
17 sept mag ik weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')