abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52027959
R---1--3--5
----2---4--6

Maar zal wel verschillen per auto.

Hoe leren jullie trouwens theorie? Ik heb een boek met allemaal vragen en gewoon een theorie boek.

[ Bericht 45% gewijzigd door UndisputedChampion op 01-08-2007 21:29:22 ]
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:41:06 #77
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_52028626
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:20 schreef UndisputedChampion het volgende:
R---1--3--5
----2---4--6

Maar zal wel verschillen per auto.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Hoe leren jullie trouwens theorie? Ik heb een boek met allemaal vragen en gewoon een theorie boek.
Ik had een boek, en zo'n internetcursus waar allemaal oefenexamens op staan, filmpjes en nog veel meer.
Tics van je petten.
  Moderator woensdag 1 augustus 2007 @ 21:48:33 #78
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52028897
Theorieboek 1 keer goed doorgenomen, vervolgens voornamelijk toetsen gemaakt - en nog meer toetsen en toetsen. Vervolgens weer een aantal punten uit het boek doorgenomen. Toen nog een paar toetsen met mijn ma gedaan. Ach, en dat 1 dag voordat ik op moest
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_52029116
Dat ga ik ook doen denk ik. Gewoon in 1 dag alles er in stampen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:03:40 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52029387
Ik heb het nogal uitgebreid bestudeerd allemaal . Vorige week al begonnen. Boek gelezen. Zondag toetsen gemaakt, veel fout. Op basis daarvan boek nogmaals bestudeerd, tussendoor weer vragen gemaakt. Ik heb alle vragen minstens 3 keer gemaakt (500 vragen). Ik raak alleen heel snel de draad kwijt bij het gezeur over afmetingen en lading etc. Daar heb ik even een lijstje van gemaakt. Als ik morgen zak, ga ik nog wel een fatsoenlijke samenvatting van die dingen maken, denk ik. Eerst maar eens kijken of ze er überhaupt wat over vragen . Morgen om 6:30 op om nog even dingen door te kijken en om 8 uur richting het CBR (half uurtje fietsen ongeveer). Om 9 uur is het examen.
Niet meer actief op Fok!
pi_52029526
Jij bent fanatiek, was ik dat maar. Veel succes iig!
pi_52029922
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:08 schreef UndisputedChampion het volgende:
Jij bent fanatiek, was ik dat maar. Veel succes iig!
Ik denk dat bijna iedereen wel fanatiek is, als je ziet hoeveel geld het kost.
Tok.
  Moderator woensdag 1 augustus 2007 @ 22:27:20 #83
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52030125
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:21 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Ik denk dat bijna iedereen wel fanatiek is, als je ziet hoeveel geld het kost.
Nah, ik wou het voornamelijk proberen te zien waar ik eindigde. Als ik hem niet haalde dan was het 'ach, balen, leuk geprobeerd! 2 dagen van te voren aanvragen !'
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:29:54 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52030208
Hoe lang duurt dat theorie-examen eigenlijk? En er wordt omgeroepen of je geslaagd bent, toch?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:32:23 #85
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_52030283
nog 19 dagen

wat is de gemiddelde wachttijd van theorie?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator woensdag 1 augustus 2007 @ 22:34:06 #86
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52030350
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:29 schreef Viking84 het volgende:
Hoe lang duurt dat theorie-examen eigenlijk? En er wordt omgeroepen of je geslaagd bent, toch?
30 minuten hooguit (dacht ik hoor)
Je moet ff naar buiten, verovlgens weer naar binnen - weer zitten. Vervolgens (was bij mij) noemt ze de gezakten op:

Nummer 2 4 5 6 7 11 15 18 19 25 27 41 46
(EN JA IK ZAT OP NUMMER 42 ) !!!
  Moderator woensdag 1 augustus 2007 @ 22:35:02 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52030384
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:32 schreef WEST het volgende:
nog 19 dagen

wat is de gemiddelde wachttijd van theorie?
Ik kon met mazzel 2 dagen later, of 3 á 4 weken wachten
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:35:33 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52030397
En hoe lang duurt het voor je de uitslag hebt? M.a.w.: hoe lang moet ik in spanning 'gezellig' in de kantine zitten wachten? .
Niet meer actief op Fok!
  Moderator woensdag 1 augustus 2007 @ 22:36:47 #89
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52030449
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:35 schreef Viking84 het volgende:
En hoe lang duurt het voor je de uitslag hebt? M.a.w.: hoe lang moet ik in spanning 'gezellig' in de kantine zitten wachten? .
Aantal minuutjes dacht ik - maar dat is zo om vond ik.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:38:44 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52030521
Ah ok . Nou, ik ben benieuwd . Zal het hier wel posten dan wat het geworden is . En anders meteen bellen voor nieuwe datum. Wel dom trouwens dat je moet bellen voor regio Groningen. Hoe ouderwets .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:39:44 #91
331 Merel
Be here now.
pi_52030558
Wij moesten (in Rijswijk) in de zaal blijven wachten, en dat duurde best lang! Daarna werden de nummers opgenoemd van degenen die afvielen en de zaal dus moesten verlaten. Daarna werden de mensen die het gehaald hadden één voor één naar voren geroepen om hun papiertje te krijgen en werd ook hardop gezegd hoeveel vragen we goed hadden.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Moderator woensdag 1 augustus 2007 @ 22:40:07 #92
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52030570
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:38 schreef Viking84 het volgende:
Ah ok . Nou, ik ben benieuwd . Zal het hier wel posten dan wat het geworden is . En anders meteen bellen voor nieuwe datum. Wel dom trouwens dat je moet bellen voor regio Groningen. Hoe ouderwets .
Joh - je kan ook gewoon langs gaan Bij mij waren 3 plaatsen vrij
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:41:30 #93
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52030612
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

Joh - je kan ook gewoon langs gaan Bij mij waren 3 plaatsen vrij
Langsgaan?

Oh, dus ik kan meteen weer naar de balie lopen om een nieuwe datum te regelen? .

Maar ik vind het logischer om het via internet te regelen ipv per telefoon. Je reserveert een plek via internet en krijgt een mail met je kandidaatnummer en de rest vd gegevens. Veel gemakkelijker, toch?
Niet meer actief op Fok!
  Moderator woensdag 1 augustus 2007 @ 22:45:12 #94
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52030729
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Langsgaan?

Oh, dus ik kan meteen weer naar de balie lopen om een nieuwe datum te regelen? .

Maar ik vind het logischer om het via internet te regelen ipv per telefoon. Je reserveert een plek via internet en krijgt een mail met je kandidaatnummer en de rest vd gegevens. Veel gemakkelijker, toch?
Nee, langslopen niet - maar als je denkt: Het zit er goed in kan je je opgeven als zijnde 2e keuze. Als iemand niet komt opdagen kan jij dan gaan zitten ipv. een lege plek.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:47:33 #95
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52030798
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:45 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nee, langslopen niet - maar als je denkt: Het zit er goed in kan je je opgeven als zijnde 2e keuze. Als iemand niet komt opdagen kan jij dan gaan zitten ipv. een lege plek.
Ah ok . Maar dan moet ik er dus ook zijn, ook al weet ik niet zeker of ik wel mee kan doen.
Waar heb ik het eigenlijk over. Ik haal het gewoon .
Niet meer actief op Fok!
pi_52030946
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:35 schreef Viking84 het volgende:
het examen zelf duurde een half uurtje, hierna nog zo'n 5 tot 10 minuten wachten en vervolgens liep de oppasser alle tafeltjes langs met:
helaas je bent gezakt of gefeliciteerd (ik )
You dream it, I live it.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:56:03 #97
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_52031081
quote:
Theorie-examen kun je op verschillende tijden afleggen in één van de circa dertig theoriecentra van het CBR. Je rijschool kan het examen reserveren. Je kunt dat ook zelf doen: 0900-227 0 227 (¤ 0,15 per minuut). Dit nummer is zeven dagen per week bereikbaar, van 06.00 tot
24. 00 uur.

Wie theorie-examen wil doen in Overijssel, Gelderland, Flevoland, Noord-Holland of Utrecht kan alléén reserveren via de rijschool of via de reserveringswebsite.
das mooi
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_52032625
t ligt er aan waar je je theorie wil halen, als je in de provincies uit de post boven mij theorie doet is er ook geen reserve lijst meer... als je zakt, moet je dus weer via die website een plek aanvragen...

na t examen moest ik in t lokaal blijven wachten, toen begonnen ze met het uitdelen van de paspoorten e.d van degene die gezakt waren gelukkig zat ik op nummer 7 en hoefde ik dus niet lang te wachten om te weten of ik geslaagd was....

nadat de zakkers er uit zijn worden de theorie certificaten uitgedeeld

zo was t in utrecht
suck my asshole taco bender
  donderdag 2 augustus 2007 @ 10:45:06 #99
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52039205
Geslaagd!! . Had 2 fout . Was zeer goed te doen. Er zaten wel een paar instinkers in (waar ik niet in trapte, maar veel anderen ongetwijfeld wel) en twee dingen die ik echt niet wist en die ik dus moest gokken (en die dingen stonden niet in m'n boekje). Maar geen vragen over afmetingen en gewichten enzo dus .
Niet meer actief op Fok!
pi_52039357
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:45 schreef Viking84 het volgende:
Geslaagd!! . Had 2 fout . Was zeer goed te doen. Er zaten wel een paar instinkers in (waar ik niet in trapte, maar veel anderen ongetwijfeld wel) en twee dingen die ik echt niet wist en die ik dus moest gokken (en die dingen stonden niet in m'n boekje). Maar geen vragen over afmetingen en gewichten enzo dus .
Gefeliciteerrrrrrrrrrrrrrrd.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:14 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Nee, maar ik moest in z`n 4 rijden op een drukke weg net voor een bocht. Maar je hebt gelijk, het zal wel niet zo eng zijn, dus als het moet dan moet het maar.
Wat voor lesauto heb je? Er moet redelijk wat vermogen inzitten vanaf stationair wil je bij 50 in 4 nog leuk in kunnen halen. Terugschakelen om in te halen moet alleen bij slome kutauto's vind ik.
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
pi_52039490
Gefeli Viking84
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:46:13 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52042456
Dank u, allen .

De fouten die ik gemaakt heb, zitten in de categorie K. Weet niet meer precies (kaart niet bij de hand nu), maar is in ieder geval iets met inzicht in verkeerssituaties.
Ik kreeg een soortgelijke vraag als iemand eerder al noemde en ik denk dat dat één van de vragen is geweest waarop ik zakte.

Situatie: Besneeuwde weg, kinderen aan het spelen op de stoep en het grasveldje langs de weg.
Vraag: U rijdt hier 40 km/u, mag dat?

Achteraf zit ik te twijfelen of het niet toch een 30 km-zone was, maar er waren geen bordjes te zien, dus ik ga er even vanuit dat het gewoon een 50 km/u weg was. Dus ik antwoordde: 'ja, dat mag'. Ik zou het zelf echter niet doen, vanwege gladheid en sneeuw, maar je hebt dingen die bij wet verboden zijn en dingen die niet verstandig zijn en ik vind deze vraag echt in de laatste categorie passen. Het is niet verboden om op een 50 km/u-weg 50 km/u te rijden, ook al zijn er kinderen en ook al ligt er sneeuw, lijkt me. Maar daar denkt het CBR kennelijk toch anders over ofzo.
Niet meer actief op Fok!
pi_52042637
Was het toevallig dan niet op een woonerf?
pi_52042671
quote:
[b]Op donderdag 2 augustus 2007 12:46 schreef Viking84 het volgende:[/b
-knip-
Het veroorzaken van gevaarlijke situaties is verboden(artikel 5). De toegestane maximumsnelheid heeft er hier helaas weinig mee te maken
pi_52043115
K = risico's i.v.m. weg-, zicht- en weersomstandigheden
You dream it, I live it.
pi_52043252
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:46 schreef Viking84 het volgende:
Dank u, allen .

De fouten die ik gemaakt heb, zitten in de categorie K. Weet niet meer precies (kaart niet bij de hand nu), maar is in ieder geval iets met inzicht in verkeerssituaties.
Ik kreeg een soortgelijke vraag als iemand eerder al noemde en ik denk dat dat één van de vragen is geweest waarop ik zakte.

Situatie: Besneeuwde weg, kinderen aan het spelen op de stoep en het grasveldje langs de weg.

Achteraf zit ik te twijfelen of het niet toch een 30 km-zone was, maar er waren geen bordjes te zien, dus ik ga er even vanuit dat het gewoon een 50 km/u weg was. Dus ik antwoordde: 'ja, dat mag'. Ik zou het zelf echter niet doen, vanwege gladheid en sneeuw, maar je hebt dingen die bij wet verboden zijn en dingen die niet verstandig zijn en ik vind deze vraag echt in de laatste categorie passen. Het is niet verboden om op een 50 km/u-weg 50 km/u te rijden, ook al zijn er kinderen en ook al ligt er sneeuw, lijkt me. Maar daar denkt het CBR kennelijk toch anders over ofzo.
gefeliciteerd!!!

volgens t cbr moet je je snelheid aanpassen aan de omstandigheden...
t waren spelende kinderen en der lag sneeuw dus moet jij langzamer gaan rijden...

zoals mijn instructeur zei : omdat t een 50 km weg is MOET je er geen 50 rijden je MAG er maximaal 50 rijden, als de omstandigheden het toelaten kan het en anders pas je je snelheid aan. het zelfde bij afwijkende situaties, werkzaamheden, weer, avond 4 daagse.. dat soort ongein
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:13:59 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52043286
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:53 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Het veroorzaken van gevaarlijke situaties is verboden(artikel 5). De toegestane maximumsnelheid heeft er hier helaas weinig mee te maken
Dat zal het zijn dan .
Het druisde ook volledig tegen mijn intuïtie in om 'ja' te antwoorden, maar ja, ik dacht: ik mag hier 50, dus dan mag ik ook 40.
Niet meer actief op Fok!
pi_52043444
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat zal het zijn dan .
Het druisde ook volledig tegen mijn intuïtie in om 'ja' te antwoorden, maar ja, ik dacht: ik mag hier 50, dus dan mag ik ook 40.
Ach ja, dat soort dingen heb je altijd. Typisch voorbeeld van verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk doe je zoiets eigenlijk vanzelf goed
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:59:38 #109
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_52044608
TIP!!!

RESERVERINGSWEBSITE WORDT 24/7 GEUPDATE.
ALS ER EEN ANNULEREING IS VOOR THEORIE WORDT EEN PLAATS VRIJGEGEVEN.
ZO KAN JE BIJVOORBEELD VOLGENDE WEEK AL HERKANSEN.
HOEF JE GENE MAAND TE WACHT. ZO HEB IK HET GEDAAN.

dus gewoon ff vaak kijken op de site of ern een plek is vrijgekomen.
Met mazzel, hoef je gene maand weer te wachten
pi_52045030
Tering zo afrijden, begin nu wel zenuwachtig te worden, ik hoop echt dat ik me rijbewijs haal
............................
pi_52045360
Net weer geweest, het kijken begint nu er toch wel automatisch in te komen
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:00:11 #112
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52047633
En, is het gelukt, Sander89? .

Ik mag morgen weer rijden . Volgende week komt mijn instructeur terug van 4 weken vakantie. Zal die raar opkijken dat ik m'n theorie inmiddels heb, want toen hij wegging had ik het boekje nog niet eens in gekeken .
Niet meer actief op Fok!
pi_52049348
Vandaag ook geslaagd voor mijn theorie, met 3 fouten.

Viel me vooral op hoeveel er zakten, terwijl het vrij makkelijk was.
Veel mensen die totaal niet leren of zelfs het examen gebruikten als "dan weet ik wat voor vragen ze stellen, zodat ik misschien slaag bij een herkansing die ik maar gelijk doe omdat ik wel moet.. omdat ik ineens erachter kwam dat je je theorie moet halen voordat je voor praktijk kunt"...

en morgen snelweg rijden (invoegen en dergelijke) tijdens de rijles
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_52049697
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:19 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Ach ja, dat soort dingen heb je altijd. Typisch voorbeeld van verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk doe je zoiets eigenlijk vanzelf goed
Inderdaad, maar die vraag (die ik ook had) was voor mij wel duidelijk. een straatje met geparkeerde auto's in een woonwijk , een pak sneeuw en spelende kinderen.
Daar mag je vaak 50 of 30, met sneeuw rij je dan echt geen 40

Maar ik had drie fouten, op drie verschillende gebieden (eentje weet ik zeker, met wegrijden vanaf de straatkant terwijl iemand oversteekt)
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_52049824
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:00 schreef Viking84 het volgende:
En, is het gelukt, Sander89?
Nee gezakt Was gewoon te zenuwachtig, keek te gehaast en niet altijd goed enz.
Terwijl ik het wel gewoon allemaal goed kan, kan me wel voor me hoofd slaan maarja.
Nu kijken of ze weer snel een plekje kunnen vinden.
pi_52051911
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:19 schreef sander89 het volgende:

[..]

Nee gezakt Was gewoon te zenuwachtig, keek te gehaast en niet altijd goed enz.
Terwijl ik het wel gewoon allemaal goed kan, kan me wel voor me hoofd slaan maarja.
Nu kijken of ze weer snel een plekje kunnen vinden.
jammer!!! volgende keer beter!!!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:05:11 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52052363
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:13 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Inderdaad, maar die vraag (die ik ook had) was voor mij wel duidelijk. een straatje met geparkeerde auto's in een woonwijk , een pak sneeuw en spelende kinderen.
Daar mag je vaak 50 of 30, met sneeuw rij je dan echt geen 40

Maar ik had drie fouten, op drie verschillende gebieden (eentje weet ik zeker, met wegrijden vanaf de straatkant terwijl iemand oversteekt)
Ook feli .

Ja, dan is het de vraag met de sneeuw en de spelende kinderen geweest die ik fout had . Had ik dan toch maar m'n intuïtie gevolgd . En wat ik dus zei: als het een 50 km/u-weg was, had je 40 gemogen. Puur vanwege de omstandigheden niet. Maar ja, is het dan 'verboden' om 50 te rijden of is het een advies. Dat is even mijn punt. Maar iemand gaf al aan dat het 'verboden is om gevaarlijke situaties te veroorzaken'. Maar goed: als er nu alleen sneeuw was en geen kinderen, had je dan wel gewoon 40 gemogen? Dat is even de vraag .

Wist jij trouwens die vraag van: 'wat verwacht de motorrijder van u bij een file' (niets, naar links uitwijken, naar rechts uitwijken). Ik had: naar links uitwijken en dat was goed, denk ik.
Maar er stond niets over in m'n theorieboekje. Kan me wel herinneren dat ze die vraag bij het verkeersexamen op tv ook stelden.

Maar het was idd té simpel, hoor. Zebrapad, voetganger, auto. Wie heeft voorrang? .

Waar deed jij je theorie?

Hoe zit dat eigenlijk met die theorie-examens? Gebruiken ze meerdere keren dezelfde vragen die ze dan weer door elkaar gooien voor de volgende ronde? Of selecteren ze willekeurig per categorie uit een groot bestand met vragen?
Niet meer actief op Fok!
pi_52052533
kijk maar op je uitslagformulier, er zijn 22 sessies. (ik had 2)
en bij die motorrijder ligt het er maar net aan waar je rijdt, hij mag tussen de rij door gaan
You dream it, I live it.
pi_52052723
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 19:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ook feli .

Ja, dan is het de vraag met de sneeuw en de spelende kinderen geweest die ik fout had . Had ik dan toch maar m'n intuïtie gevolgd . En wat ik dus zei: als het een 50 km/u-weg was, had je 40 gemogen. Puur vanwege de omstandigheden niet. Maar ja, is het dan 'verboden' om 50 te rijden of is het een advies. Dat is even mijn punt. Maar iemand gaf al aan dat het 'verboden is om gevaarlijke situaties te veroorzaken'. Maar goed: als er nu alleen sneeuw was en geen kinderen, had je dan wel gewoon 40 gemogen? Dat is even de vraag .
Je mag waarschijnlijk wél 40 rijden inderdaad, maar of het verstandig is, is een tweede
En dat is het punt waar dit soort vragen over gaan (soort verkeersinzichtvragen).
quote:
Wist jij trouwens die vraag van: 'wat verwacht de motorrijder van u bij een file' (niets, naar links uitwijken, naar rechts uitwijken). Ik had: naar links uitwijken en dat was goed, denk ik.
Maar er stond niets over in m'n theorieboekje. Kan me wel herinneren dat ze die vraag bij het verkeersexamen op tv ook stelden.
Daar zat ik te twijfelen, volgens mij heb ik uiteindelijk het naar rechts uitwijken gekozen.

De drie fouten van mij waren op Gebied J (risico's ivm aanwezigheid en gedrag ander verkeer, wat waarschijnlijk die motorvraag kan zijn geweest ), Gebied N (Voor laten gaan bij afslaan: waarschijnlijk de vraag met de twee zandwegen) en gebied Q (uitvoeren van/voor laten gaan bij bijzondere manoevre: de vraag van het wegrijden terwijl iemand oversteekt)

Die laatste was een fout door te snel een toets in drukken zonder na te denken, de andere twee waren omdat ik het toch niet wist/ twijfelde

Maar goed, in elk geval geslaagd, in tegenstelling tot zowat de helft die met mij examen deden
quote:
Waar deed jij je theorie?

Hoe zit dat eigenlijk met die theorie-examens? Gebruiken ze meerdere keren dezelfde vragen die ze dan weer door elkaar gooien voor de volgende ronde? Of selecteren ze willekeurig per categorie uit een groot bestand met vragen?
In Eindhoven.
Maar ik denk dat ze landelijk per tijdstip hetzelfde examen doen (zoals bij de schoolexamens die dan altijd op hetzelfde moment overal gehouden worden).
Waarna het volgende examen weer anders is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gitanki op 02-08-2007 19:33:11 ]
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:28:55 #120
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52052914
Ah ja.
Ja, ik weet tamelijk zeker dat motoren tussen de twee rijstroken door mogen manoeuvreren. Brommers rijden ook rechts van het midden, omdat ze dan goed zichtbaar zijn voor automobilisten. Ik denk dat hier hetzelfde idee achter zit. Als de auto op de linkerrijstrook naar rechts zou uitwijken, zou de motor naar links moeten en dan is hij voor de auto op de rechterrijstrook minder goed te zien en als hij dan ineens weer naar het midden gaat, kan dat een schrikreactie opleveren. Zoiets, wellicht .

De zandwegen had ik wel goed. Ik vond het wel een beetje storend dat ze vaak niet aangaven waar een tegenligger heen ging. Ik ging er maar vanuit dat ze rechtdoor gingen, zolang niet anders werd aangegeven.
En ja, wegrijden terwijl iemand oversteekt moet je nooit doen dus . Echt alles en iedereen gaat voor dan .

Heb je al lessen atm?
Niet meer actief op Fok!
pi_52052997
Jep, morgen les 14.
De instructeur heeft nog geen examen aangevraagd, maar hopelijk zal het gauw gebeuren, gezien de wachttijden

Morgen voor het eerst voor het "Echie" op de snelweg, het invoegen enzo.
pi_52054900
31 augustus theorie examen
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52059308
Vraag van Verjo cd:

U wilt hier linksaf Sorteerd u zo goed voor ?

Op afbeelding is een bord te zien van Eenrichtingsweg zonder onderbord of wat. De auto bevind zich aan de rechterkant van de weg.

Ik heb Ja geantwoord omdat het niet veprlicht is om links voor te sorteren.
Maar het antwoord is dus Nee... Beetje krom...
pi_52059457
bij een volledige eenrichtingsweg moet helmaal links worden voorgesorteerd. bij een beperkte (onderboerd fiets/brommer), tegen de wegas voorsorteren.
You dream it, I live it.
pi_52061729
Dat was toch niet verplicht ?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 07:08:48 #126
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52064215
Nee, is ook niet verplicht.

Bij een onderbord 'uitgezonder fietsers / bromfietsers' MOET je rechts blijven en als er geen onderbord is mag je zelf weten of je links voorsorteert of gewoon blijft waar je staat.

Dit staat in mijn ANWB-boekje en ik vind die van de ANWB toch het meest betrouwbaar van alle boekjes. Zou dus mooi op een ander boekje overstappen als ik jou was. Ik heb zelfs gemerkt dat het boekje van Vekabest (dat ik van m'n instructeur had gekregen) gewoon fouten bevat. Op de cd-rom is bijvoorbeeld een vraag over een kind dat op de achterbank zit met de gordel om. Die gordel wordt echter als heupgordel gebruikt. Vraag: mag dat? Volgens Vekabest wel, maar het is dus niet zo.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 07:11:05 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52064221
Ik zit nog steeds met die vraag over sneeuw en spelende kinderen. Ondanks dat het een 50 km/u was, mocht je daar niet te hard rijden, vanwege de sneeuw en die kinderen. Je zou anders een gevaarlijke situatie kunnen veroorzaken en dat is verboden. Maar 50 rijden op een weg waar een adviessnelheid van 40 geldt, is ook niet verboden. Toch kan dit ook gevaarlijke situaties opleveren, in ieder geval voor jezelf. Ik vind dit dus echt zo'n vraag waar je over kunt twisten.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 08:31:00 #128
127421 OG-Loco
Paper Trail
pi_52064714
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:46 schreef Viking84 het volgende:
Ja, het mag. En tot zover. Verstandig is het zeker niet. Je moet je snelheid aanpassen aan de omstandigheden, maar er zijn geen concrete richtlijnen in de wetten te vinden. Oftwel je mag 50, maar gezien het aanpassen van je snelheid is 15-20 redelijk.
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
pi_52065539
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 07:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit nog steeds met die vraag over sneeuw en spelende kinderen. Ondanks dat het een 50 km/u was, mocht je daar niet te hard rijden, vanwege de sneeuw en die kinderen. Je zou anders een gevaarlijke situatie kunnen veroorzaken en dat is verboden. Maar 50 rijden op een weg waar een adviessnelheid van 40 geldt, is ook niet verboden. Toch kan dit ook gevaarlijke situaties opleveren, in ieder geval voor jezelf. Ik vind dit dus echt zo'n vraag waar je over kunt twisten.
die 50 is een maximum snelheid, er wordt van je verwacht dat je je aanpast aan de omstandigheden.
als er sneeuw ligt en er spelen kinderen verwachten ze van je dat je je snelheid dusdanig aanpast dat je eventuele ongelukken kan voorkomen.

40 is dan te hard, naar gelang t niveau van de sneeuw kan je beter denken aan stapvoets tot dertig km/u.

[koos spee modus]
stel dat je daar 50 zou gaan rijden en oom agent rijd achter je zou hij zo maar je rijbewijs kunnen in nemen op basis van artikel 5 "het kapstok artikel"
[/koos spee modus]
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:41:04 #130
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_52070702
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 07:08 schreef Viking84 het volgende:
Nee, is ook niet verplicht.

Bij een onderbord 'uitgezonder fietsers / bromfietsers' MOET je rechts blijven en als er geen onderbord is mag je zelf weten of je links voorsorteert of gewoon blijft waar je staat.

Dit staat in mijn ANWB-boekje en ik vind die van de ANWB toch het meest betrouwbaar van alle boekjes. Zou dus mooi op een ander boekje overstappen als ik jou was. Ik heb zelfs gemerkt dat het boekje van Vekabest (dat ik van m'n instructeur had gekregen) gewoon fouten bevat. Op de cd-rom is bijvoorbeeld een vraag over een kind dat op de achterbank zit met de gordel om. Die gordel wordt echter als heupgordel gebruikt. Vraag: mag dat? Volgens Vekabest wel, maar het is dus niet zo.
Vraag had ik in mijn examen en had antwoord was dus: Nee.
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_52074981
Geslaag voor theorie, wel met iets teveel fouten vind ik zelf, 5....
Vragen in dit topic heb ik allemaal gehad net prachtig gewoon.
pi_52080192
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 08:31 schreef OG-Loco het volgende:

[..]

Ja, het mag. En tot zover. Verstandig is het zeker niet. Je moet je snelheid aanpassen aan de omstandigheden, maar er zijn geen concrete richtlijnen in de wetten te vinden. Oftwel je mag 50, maar gezien het aanpassen van je snelheid is 15-20 redelijk.
Het mag onder gunstige omstandigheden. In dit geval mag het dus niet, ook niet volgens de letter van de wet. Geen twijfel over mogelijk. De intepretatie van dat soort vragen is altijd lastig. Ga er desondanks toch altijd vanuit hoe jij het in de praktijk ook zou doen in die situatie.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:20:32 #133
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_52085937
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:06 schreef Remco_h het volgende:

[..]

wat voor lessenpakket heb je nu? je had toch al een behoorlijk aantal lessen gehad?
Klopt, op basis van mijn intest bij de ANWB heb ik ook het minimale pakket van 19 uur aangesmeerd gekregen, maar nu ben ik wel blij dat ik waarschijnlijk nu na 4 dagen nog 2 dagen kan oefenen voordat ik op moet.

Ik had hiervoor tussen de 40 en 50 lessen gehad verspreid over 4 jaar, en ik was het gewoon zat en wilde er eens een eind aan breien, een rijbewijs is gewoon verrot handig.

Ik maak nu nog maar af en toe schoonheidsfoutjes, maar rij wel relaxed, ontspannen door het verkeer heen, kijk steeds efficienter en vooral tijdig.
"Ik vind dat jij toe bent aan de tussentijdse toets" sprak de instructeur met een blik die eigenlijk zei: die toets kun je wel overslaan, want je rijdt gewoon prima zoals je vanmiddag hebt gereden.

Ik zit nu wel in de wagen met een jongen die het binnen 10 dagen verwacht te gaan halen, wat ie alleen nog maar gaat halen als ie het gespannen gedoe wat achterwege laat, zichzelf meer tijd geeft. Al moet ik zeggen dat ie het verrot snel oppikt.

En ik moet bekennen: ik heb altijd geroepen dat ik niet zo nodig een auto wil/hoef, maar nu het papiertje steeds dichterbij komt, jeukt het enorm om gewoon een leuk auto'tje te nemen om zelf mee te kunnen tuffen op langere afstanden... (binnen Amsterdam heb je er immers geen fuck aan...)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_52088029
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:52 schreef OG-Loco het volgende:
Wat voor lesauto heb je? Er moet redelijk wat vermogen inzitten vanaf stationair wil je bij 50 in 4 nog leuk in kunnen halen. Terugschakelen om in te halen moet alleen bij slome kutauto's vind ik.
Ik les in een Toyota Yaris. Ik heb nog een vraag over het schakelen trouwens:
-moet je echt altijd vanuit de eerste versnelling wegrijden? Als je bijvoorbeeld bent gestopt bij het stoplicht en je moet meteen rechtsaf, is het dan niet beter om meteen in de tweede versnelling weg te rijden? Of is het de bedoeling om meteen nadat je de bocht hebt genomen in de tweede versnelling te schakelen?

Nog een tweede vraag: bij mijn rijschool is het zo dat je 48 uur van tevoren dient af te bellen als de les niet door kan gaan, anders moet je gewoon betalen. Is dit wel normaal? Als je je op de dag van de rijles niet lekker voelt bijvoorbeeld, dan moet je toch gewoon de rijles af kunnen zeggen zonder te moeten betalen?
Tok.
  Moderator vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:38:13 #135
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52088155
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 23:33 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

-moet je echt altijd vanuit de eerste versnelling wegrijden? Als je bijvoorbeeld bent gestopt bij het stoplicht en je moet meteen rechtsaf, is het dan niet beter om meteen in de tweede versnelling weg te rijden? Of is het de bedoeling om meteen nadat je de bocht hebt genomen in de tweede versnelling te schakelen?
Bij het oprijden van de kruising in zijn 2 mits mogelijk veilig en overzichtelijk.

Een auto wil niet graag in de 2 optrekken - is ie niet echt voor gebouwd.
pi_52092392
Hangt ook van de trekkracht van de auto af. Mijn lesauto was een SUV met een 2-liter dieselmotor, daarin ging dat op zich wel. Maar in het Golfje waarin ik nu regelmatig rijd moet je eigelijk bij alles onder de 20km/h al terug naar z'n 1.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2007 @ 08:05:04 #137
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52092464
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 07:24 schreef Black-Adder het volgende:
Hangt ook van de trekkracht van de auto af. Mijn lesauto was een SUV met een 2-liter dieselmotor, daarin ging dat op zich wel. Maar in het Golfje waarin ik nu regelmatig rijd moet je eigelijk bij alles onder de 20km/h al terug naar z'n 1.
Klopt Mijn golfje ook - die gaat dan hakkelen en ploffelt dan rustig uit
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 08:21:49 #138
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52092564
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 08:05 schreef Renesite het volgende:

[..]

Klopt Mijn golfje ook - die gaat dan hakkelen en ploffelt dan rustig uit
Dan ga jij ook wel rotondes rond in de 1. Ik kan in 'mijn' Toyota Corolla bijna stilstaan in de 2 en dan is er nog niks aan de hand. Maar met de Mazda waarin ik reed kan dat ook absoluut niet.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:05:17 #139
331 Merel
Be here now.
pi_52093731
Het is me gelukt om m'n lesauto vanuit stilstand op te laten trekken in z'n 4, gewoon om even te kijken of het kon Maar standaard is optrekken in 1 en zorgen dat ie al in de 2 staat voor je de bocht neemt.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_52094774
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 23:33 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Nog een tweede vraag: bij mijn rijschool is het zo dat je 48 uur van tevoren dient af te bellen als de les niet door kan gaan, anders moet je gewoon betalen. Is dit wel normaal? Als je je op de dag van de rijles niet lekker voelt bijvoorbeeld, dan moet je toch gewoon de rijles af kunnen zeggen zonder te moeten betalen?
Als ik meteen rechtsaf moet na het stoplicht waarbij je helemaal stil staat is het een kwestie van snel schakelen. Van de instructeur moet ik namelijk in zijn 2 door de bocht als het even kan.

En dat van de 48 uur, ik weet niet of het normaal is, maar het is bij mijn rijschool ook zo..
pi_52097280
geslaagd!
stats

28 lessen
1x theorieexamen, 1 fout
1x praktijkexamen

aanraken mag
pi_52097445
gefeliciteerd
pi_52097593
Mooi!

bij mij zullen het waarschijnlijk 30+ lessen worden.

Vooral het goed en efficient kijken bij drukke situaties bij kruispunten en afslaan heeft bij mij meer tijd nodig.
pi_52098184
ga naar polen
pi_52100677
De wachttijd valt wel aardig mee voor afrijden, komen altijd wel wat plaatsen vrij, ik heb nu weer een afspraak over 2 weken om af te rijden nadat ik donderdag gezakt ben. Dus ik ben nu wel vrolijk dat ik waarschijnlijk nog in de vakantie me rijbewijs ga halen.
pi_52100746
*raakt Realust aan* Gefeliciteerd.
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:02 schreef Addict89 het volgende:

[..]
En dat van de 48 uur, ik weet niet of het normaal is, maar het is bij mijn rijschool ook zo..
Dan ga ik er maar vanuit dat het normaal is.

Vanmiddag zat ik trouwens in de bus en het viel me op dat telkens wanneer de bus tot stilstand kwam je een lichte trilling voelde. Een aantal minuten later toen we bij een halte stopten begon de bus opeens helemaal te trillen, zo stond de bus enige tijd stil. Vervolgens moest de chauffeur de motor dus maar even "herstarten". Volgens mij had deze chauffeur het koppelen/schakelen (ik weet eigenlijk niet of de bus een automaat heeft, maargoed) ook nog niet helemaal onder de knie.
Tok.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:11:17 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52101072
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 08:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dan ga jij ook wel rotondes rond in de 1. Ik kan in 'mijn' Toyota Corolla bijna stilstaan in de 2 en dan is er nog niks aan de hand. Maar met de Mazda waarin ik reed kan dat ook absoluut niet.
Nope, je kan ook vrij snel een rotonde nemen hoor - geen punt. Maar in zijn 2 20rijden is niet zo heel fijn, dan schakel ik hem liever even terug mits ik weet dat ik dat een lange tijd moet en er een mogelijkheid is om iets langzamer te kunnen. 20 is wel te doen in zijn 2 ofzo - maar als je 20 moet rijden dan doe je iets verkeerd aangezien je max 30 mag rijden in woonwijken - en je stapvoets moet rijden in een woonerf. 20 is dan te hard.
pi_52101205
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:11 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nope, je kan ook vrij snel een rotonde nemen hoor - geen punt. Maar in zijn 2 20rijden is niet zo heel fijn, dan schakel ik hem liever even terug mits ik weet dat ik dat een lange tijd moet en er een mogelijkheid is om iets langzamer te kunnen. 20 is wel te doen in zijn 2 ofzo - maar als je 20 moet rijden dan doe je iets verkeerd aangezien je max 30 mag rijden in woonwijken - en je stapvoets moet rijden in een woonerf. 20 is dan te hard.
ik weet niet wat voor een 2 jij hebt, maar als ik zonder gas te geven in de 2 rij, blijft hij op 15 km/u rijden. in een erf is dit wel lastig omdat de motor begint te haperen als je iets afremt
You dream it, I live it.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:29:08 #149
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52101407
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:17 schreef Meddo het volgende:

[..]

ik weet niet wat voor een 2 jij hebt, maar als ik zonder gas te geven in de 2 rij, blijft hij op 15 km/u rijden. in een erf is dit wel lastig omdat de motor begint te haperen als je iets afremt
Ja, dat haperen bedoel ik, maar dat doet hij vrij snel. Het rijd gewoon echt niet fijn. De auto wil dan weg en jij gaat dan niet weg. Een beetje dat idee. Dat is niet fijn
pi_52144374
Toch maar een tvp'tje. 2x zakken is echt kut
17 sept mag ik weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')