Waarom zo weinig dan? Of zijn het lessen van anderhalf uur?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:15 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Als er een kleiner pakket was had ik wsl die genomen
Nee, maar ik rijd al best proquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:23 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Waarom zo weinig dan? Of zijn het lessen van anderhalf uur?
Weet ik, maar dat zit ook wel snor.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:45 schreef Isdatzo het volgende:
de techniek heb je zo onder de knie.. 't gaat om het verkeersinzicht enzo.
Dat bepalen hun welquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:26 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Nee, maar ik rijd al best pro
En als het toch te weinig blijkt te zijn kan ik er altijd wat losse lesjes bijnemen
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:07 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Nee, Jasper, dat bepaal ik.
Hoeveel lessen heb jij al gehad? 40?
Hoeveel heb je er gehad? En hoe gaat het?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:13 schreef MaddoxX het volgende:
[..]ik heb een pakket van 30. en daar eindigt het ook bij. 30
25 ofzo, goed he..quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:17 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er gehad? En hoe gaat het?
Die TTT's zijn kenkernutteloos hoor ik van iedereenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:21 schreef MaddoxX het volgende:
[..]
25 ofzo, goed he..
binnekort mn TTT en daarna op.
ik ken heel wat mensen die de geslaagd zijn met minder dat 15 uur les. als borkydude, zoals hij denkt, al goed kan rijden, moet het hem ook lukkenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:58 schreef sander89 het volgende:
Borkydude ik denk dat je geen kans maakt na 15 lessen(uur) dat je rijbewijs dan meteen haalt.
Hehe, mijn instructeur noemt me zelfs een "dooie lul".quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:17 schreef Black-Adder het volgende:
[..]
Dat zegt al iets over je instructeur...![]()
Klopt, dat kijken gaat nu gelukkig wel steeds beter.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:17 schreef Black-Adder het volgende:
[..]
Is mij in het begin tijdens de lessen ook eens gebeurd. Dat doe je liever ook geen tweede keer, nee. Komt allemaal vanzelf. Op een gegeven moment ben je (deels onbewust) alleen nog maar bezig met kijken. Juist dat gevoel dat je alles om je heen in de gaten hebt geeft enorm veel zelfvertrouwen. En dat is uiteindelijk toch één van de belangrijkste dingen die je nodig hebt om besluitvaardig te kunnen rijden.
Vandaag was de motor weer een keer afgeslagen toen het stoplicht op groen sprong. Dit keer had ik hem binnen 3 seconden weer gestart en ben ook meteen weggereden zonder dat 'ie weer afsloeg.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:17 schreef Black-Adder het volgende:
[..]
Schijt aan dat soort lui hebben! Er staat toch niet voor niets zo'n L op de auto? Mijn eerste ritje na dat ik mijn rijbewijs had gehaald was met een benzine-auto (das effe wennen aangezien de meeste lesauto's diesels zijn). Als je weet hoe vaak mijn auto toen nog is afgeslagen... Niet druk om maken. Probeer op zo'n moment ook juist niet in die spiegels te kijken als het niet direct hoeft, laat je niet opfokken. Snel de motor weer proberen te starten, en gaan met die banaan.
Ik hoop het maar! Als ik de ervaring van VaLkyRie lees dan krijg ik echt de indruk dat je bij één fout al kan zakken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:17 schreef Black-Adder het volgende:
[..]
Ik heb van mijn rij-instructeur toen nog gehoord dat je zelfs nog kan slagen als je motor een keer afslaat. Waar het om gaat is dat je het veilig weer oplost. En geloof maar dat de meesten een examenrit ook niet foutloos uitvoeren. Met name het uurtje van tevoren met de instructeur ging bij mij rampzalig, en moest hij zelfs een keer ingrijpen omdat ik iemand van rechts over het hoofd zag (zat een boom voor). Uiteindelijk was mijn examen zelf ook een beroerde rit, maar mijn examinator vond het wel veilig. En dat is toch het belangrijkste. Uiteindelijk ga je je later toch een eigen rijstijl aanwennen waar jij je het prettigst bij voelt.![]()
Ik had gisteren iets soortgelijks. Reed in de auto van mn moeder, de eerste keer voor mij in een benzine. Staat er zo'n nerd achter me, valt ie uit. Vervolgens haalt ie me rechts terwijl hij in stoere pose achter het stuur zat. Was een golf 3 1.6 ofzo.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:14 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Nog een fout die ik ook niet meer wil maken. Stoppen en in je achteruitkijkspiegel een hijgend golfje zien staan. Vervolgens weg willen rijden in z`n 2 (wat ik dus niet wist) waardoor de motor 2 keer afsloeg en dat golfje me toen maar met piepende banden voorbij reed.![]()
Én terechtquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:56 schreef Renesite het volgende:
Borky...
Mijn instructeur heeft een superhekel aan mensen als jij
"Houd jij je nou maar bezig met de weg, ik bepaal wel wanneer je er klaar voor bent. Daar ben ik immers voor" zei hij laatst tegen een patser die zijn eerste les had - en waar ik bij in de auto zat.
Dat kereltje was wel stil. En heeft nog zijn rijbewijs niet. 20 lessen verder. En hij 'kon het zo goed'
Weet ik. Daarom laat ik mijn ego ook niet de vrije loop gaan als ik daar in de auto zitquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:56 schreef Renesite het volgende:
Borky...
Mijn instructeur heeft een superhekel aan mensen als jij
"Houd jij je nou maar bezig met de weg, ik bepaal wel wanneer je er klaar voor bent. Daar ben ik immers voor" zei hij laatst tegen een patser die zijn eerste les had - en waar ik bij in de auto zat.
Dat kereltje was wel stil. En heeft nog zijn rijbewijs niet. 20 lessen verder. En hij 'kon het zo goed'
Aah das dus kut voor jou dan, als je het na 20 lessen kan moet je nog 40 lessen doenquote:Op zondag 12 augustus 2007 11:43 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Weet ik. Daarom laat ik mijn ego ook niet de vrije loop gaan als ik daar in de auto zit
Psychologie is heel belangrijk, ze laten geen overmoedige knaapjes examen doen.
Nee ik heb geen geld meer over danquote:Op zondag 12 augustus 2007 20:06 schreef Merel het volgende:
Doen jullie nog iets van een kadootje / bedankje voor je instructeur als je slaagt?
Ik heb taart gebracht in mijn autotje!!quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:06 schreef Merel het volgende:
Doen jullie nog iets van een kadootje / bedankje voor je instructeur als je slaagt?
Zuig aan m'n plasser, wil je?quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aah das dus kut voor jou dan, als je het na 20 lessen kan moet je nog 40 lessen doen![]()
Waarschijnlijk zal ik in m'n pa's PT Cruiser gaan rondcruisen, en als ik wat knaakjes bij elkaar heb wil ik een mooie 106 of afgeragde 206 hebbenquote:Op zondag 12 augustus 2007 21:43 schreef hierissiedan het volgende:
Wat gaat jullie eerste auto worden en welke prijsklasse??
De mijne was een Nissan Micra uit 1992 voor 750 euro (wou eerst een twingo maar waren net iets te duur) Nu na 1,5 maand word die ingerolen voor een auto op gas(station) of diesel(corsatje ofzo) van rond de 1500 tot 2000 euro. Dit in verband met verandering van baan
Ik heb er iet wat meer geld voor overquote:Op zondag 12 augustus 2007 21:43 schreef hierissiedan het volgende:
De mijne was een Nissan Micra uit 1992 voor 750 euro (wou eerst een twingo maar waren net iets te duur) Nu na 1,5 maand word die ingerolen voor een auto op gas(station) of diesel(corsatje ofzo) van rond de 1500 tot 2000 euro. Dit in verband met verandering van baan
Mijn eerste auto zal een stationwagon worden op benzine of LPG. Waarom een stationwagon? Omdat ik m'n drumstel wil vervoeren af en toequote:Op zondag 12 augustus 2007 21:43 schreef hierissiedan het volgende:
En voordat je de woonwijk uit was moest je al tanken?quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:34 schreef tho_Omas het volgende:
Net voor t eerst in de A6 3.0TDI van mn pa gereden. Tering, 1 keer niet op je snelheidsmeter kijken en hij zit al bijna op 100 in de bebouwde kom. Dat voelt wel ff anders dan de Seat Ibiza SDI waarin ik les had.
Seat Ibiza is een erg leuke auto! Maar ik wil absoluut niet zo duur rijden als er wat gebeurt is het zonde van het geldquote:Op zondag 12 augustus 2007 22:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik heb er iet wat meer geld voor overIk ga er eerst rustig over na denken. ik zg een leuk ibizaatje van 2000 ofzo. Max ~ 4 á 5000
Ik wil gewoon eentje met stuurbekrachtiging, centrale vergrendelingen en een fris autootje. Tot 1000kilo, 3deurs.
Seat Ibiza
Peugeot 206/306
Suzuki Baleno
Opel astra 3deurs
Mitsubishi colt
Dat zijn wel leuke wagentjes![]()
Mee eens, mee eens...quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:51 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
Seat Ibiza is een erg leuke auto! Maar ik wil absoluut niet zo duur rijden als er wat gebeurt is het zonde van het geld
ik ook druk aan t rondkijken voor een auto...quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mee eens, mee eens...
Maar ik wil ook een solide auto met mijn wensen![]()
Ik vergeet namelijk: Geheid de deuren als ik ze niet centraal kan bedienen
Ik stuur me een ongeluk zónder bekrachtiging
Ik vind het kut dat wanneer ik 500 euro meer uit had gegeven ik een auto had die nét eventjes wat gaver is.
Ik wil liever niet eentje die veel onderhoud zou moeten krijgen (range: Tijd om een distributieriem te vervangen)
Ach, ik ben ook niet technischIk moet er niet veel aan hebben.
Ik snap je beredenering, maar je weegt het ene tegen het andere af... En trouwens een auto met een ketting ipv een distributieriem is nog onderhoudsvriendelijker.(niet vervangen enzo) een Panda stuurt net zo licht als een zwaare auto met stuurbekrachtiging en cv kun je ook inbouwen...quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mee eens, mee eens...
Maar ik wil ook een solide auto met mijn wensen![]()
Ik vergeet namelijk: Geheid de deuren als ik ze niet centraal kan bedienen
Ik stuur me een ongeluk zónder bekrachtiging
Ik vind het kut dat wanneer ik 500 euro meer uit had gegeven ik een auto had die nét eventjes wat gaver is.
Ik wil liever niet eentje die veel onderhoud zou moeten krijgen (range: Tijd om een distributieriem te vervangen)
Ach, ik ben ook niet technischIk moet er niet veel aan hebben.
Nee, hij rijdt echt relatief zuinig. Was ook maar heel even onderweg. Zou eigenlijk een eigen auto moeten aanschaffen, maar ik kan zo niet overzien wat onderhoud en dergelijke per maand kosten.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
En voordat je de woonwijk uit was moest je al tanken?
succesquote:Op maandag 13 augustus 2007 06:59 schreef Merel het volgende:
Als ik nou heel hard roep dat ik niet zenuwachtig ben ga ik er misschien vanzelf in geloven. 8.55 afrijden!
KOMT GOED!quote:Op maandag 13 augustus 2007 06:59 schreef Merel het volgende:
Als ik nou heel hard roep dat ik niet zenuwachtig ben ga ik er misschien vanzelf in geloven. 8.55 afrijden!
Al zit ik ook behoorlijk in de shit met donderdagquote:Op maandag 13 augustus 2007 07:07 schreef Merel het volgende:
Haha, bedanktHet is leuk dat er mensen meeleven
Ik heb het de afgelopen dagen volledig uit m'n gedachten kunnen blokken. Maar vanochtend viel ik uit bed door de schrik van de wekker, dus misschien ben ik toch een beetje gespannenquote:Op maandag 13 augustus 2007 07:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Al zit ik ook behoorlijk in de shit met donderdag
quote:Op maandag 13 augustus 2007 06:59 schreef Merel het volgende:
gefeliciteerd!!quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:29 schreef Merel het volgende:
Ooooh en het ging SLECHT!Maargoed, daardoor kon ik wel laten zien hoe koelbloedig ik ben en dat ik fouten kan oplossen en niet in paniek raak
Uit welk jaar dan? Dat is cruciaalquote:Op maandag 13 augustus 2007 08:12 schreef draculettetje het volgende:
ik mag a.s woensdag weer een lesje rijden!
Trouwens las hier dat iemand als eerste auto zit te denken aan bijv een seat ibiza,
Ik heb er 1 te koop staan, aangezien ik al een nieuwe auto heb gekocht die ik kan laten aanpassen!
Bij intresse PM me maar...
Top zegquote:Op maandag 13 augustus 2007 10:29 schreef Merel het volgende:
Ooooh en het ging SLECHT!Maargoed, daardoor kon ik wel laten zien hoe koelbloedig ik ben en dat ik fouten kan oplossen en niet in paniek raak
Ik wil toch een paar jaartjes jongerquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:12 schreef draculettetje het volgende:
Yeah merel gefeliciteerd!
De seat ibiza die ik heb is uit 1996, heeft130.00 op de teller staan
tis een 1.8 glx, groen metallic, electrische ramen voor, electrische verstelbare spiegels en een electrisc schuifdakje
meer info via PM want daar gaat dit topic niet over!
maakt niet uit hoorquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik wil toch een paar jaartjes jongerToch bedankt
Ik denk het. Ik heb bochten veel te ruim genomen, de auto twee keer af laten slaan, verkeerd voorgesorteerd, en me compleet laten verrassen door een auto op de vlucht-/spitsstrookquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:46 schreef Renesite het volgende:
Maar (rare vraag) Waarom heb je het dan toch gehaaldOmdat je koel bent in stress?
quote:
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:39 schreef Merel het volgende:
[..]
Ze was een tijd ziek geweest en nu net weer aan het werk, doet maar 3 examens per dag. En er ging ook nog een man van het CBR mee met de rit om te kijken of zij wel weer goed kon werken. Lekker druk in de auto dus![]()
Een maat van mij moet vandaag in Sneekquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 08:06 schreef draculettetje het volgende:
zijn er nog mensen die moeten afrijden vandaag eigenlijk .....
ik ook, vanmiddag de één na laatste les. hopelijk wil het weer een beetje, heb al twee weken niet geredenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:58 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Een maat van mij moet vandaag in Sneek
Ik ben sinds gister terug van vakantie en mag precies over een week examen doen![]()
Je hebt er niet echt veel vertrouwen in he?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:36 schreef Renesite het volgende:
Hmmmm, dawas mijn laatste les voor het examen
Ik moet het nog bezienquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:40 schreef CasB het volgende:
[..]
Je hebt er niet echt veel vertrouwen in he?
Zeg dat was ik verloren, maak je het bedrag even over?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:08 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zo, de twee lesuurtjes vandaag (¤ 80,-) heb ik min of meer gratis gekregen. Op de terugweg vond ik in de bus zomaar even ¤ 100,-!![]()
Ik kan niet andersquote:Op woensdag 15 augustus 2007 06:57 schreef Merel het volgende:
[..]
Zeg dat was ik verloren, maak je het bedrag even over?
Zometeen rijbewijs aanvragen, heb ik nu pas tijd voor
quote:
Ik was vanochtend om 8 uur bij burgerzaken en om 8:03 was alles al geregeld en was ik weer op weg naar m'n werkquote:Op woensdag 15 augustus 2007 07:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik kan niet andersIk moet ook de volgende dag om 8 uur voor de deur liggen. Om 9 uur werken
ik moet 1,5 maand zo'n beetje wachten tot dat ik weer start met rijles. combinatie wachtijd en vakantie. 20 augustus om 19:00 ga ik de weg weer onveilig makenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:27 schreef CasB het volgende:
7 september pas weer les...m'n instructeur gaat op vakantie
Jaquote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:20 schreef draculettetje het volgende:
ow ja da's waar ook tegenwoordig moet je er een week opwachten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |