abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52144641
Nemen de meeste mensen hier gewoon losse lessen of pakket?
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:55:17 #152
111843 Cassius
Something's fucky
pi_52145016
tvp
pi_52145238
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:39 schreef Brentmeister het volgende:
Ik heb losse lessen, dat raadde m'n vader aan omdat ze bij mij ( en ikzelf ook) van tevoren geen idee hadden of ik het wel goed aan zou kunnen.

Maar het gaat heel goed, vandaag gelest omdat vrijdag al vol zat.
Lekker rijden met airco in dit weer
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_52145395
Ja, dat leek mij eigenlijk ook gewoon het handigste. Je weet toch nog niet hoeveel lessen je nodig hebt en de korting op zo'n pakket is dan vaak minimaal.
pi_52145579
Ik heb wel zo'n pakket, maar ik had eerst een soort intake les waarna hij inschatte hoeveel ik ongeveer nodig zou hebben en ik ben daar iets onder gaan zitten met het pakket.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52146214
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:19 schreef Addict89 het volgende:
Ik heb wel zo'n pakket, maar ik had eerst een soort intake les waarna hij inschatte hoeveel ik ongeveer nodig zou hebben en ik ben daar iets onder gaan zitten met het pakket.
Ok, ja dat kan ook natuurlijk. Ik denk dat ik voor de losse lessen ga
  Moderator maandag 6 augustus 2007 @ 19:43:40 #157
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52147841
Ik begon met losse lessen.
Vervolgens een klein pakket + een afrijden en een her
En daarna weer losse lessen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:59:49 #158
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_52150404
Lessenpakket heb ik.
Tics van je petten.
pi_52150875
ik had een pakket en daarna een pleisterpakket
suck my asshole taco bender
pi_52151670
'Tis toch ook treurig hoeveel rijles kost Je zou toch zeggen dat het allemaal wel wat goedkoper kan met die concurrentie.
pi_52160944
gisteren eindelijk geslaagd voor me rijbewijs(auto) na 3 keer
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:15:29 #162
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52160986
Gefeliciteerd!

Ik moet het volgende week nog maar bezien. Het gaat op een of andere manier nog niet lekker
pi_52161183
Geslaagd vandaag.Ga dadelijk een spoedaanvraag doen. En dan de rest van de vakantie cruisen!
pi_52176824
Gefeliciteerd mensen
pi_52177343
Gefeliciteerd maxamius en tho_Omas!
pi_52178540
Danku, danku.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 17:13:04 #167
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_52202346
Zo daarstraks theorie gehaald
5 fouten
Einde van deze maand d8 ik mn TTT en dan daarna op voor mn rijbewijs
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  Moderator woensdag 8 augustus 2007 @ 18:41:46 #168
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52204514
8 dagen !!
pi_52206419
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:41 schreef Renesite het volgende:
8 dagen !!
je kan t!!!

gewoon normaal rijden zenuwen aan de kant en lekker ouwehoeren met je examinator.
  Moderator donderdag 9 augustus 2007 @ 16:03:32 #170
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52231109
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:45 schreef Remco_h het volgende:

[..]

je kan t!!!

gewoon normaal rijden zenuwen aan de kant en lekker ouwehoeren met je examinator.
Joah, moet wel goed komen... ( )
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:21:13 #171
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_52253861
Nou ik meld me ook maar....

Vandaag na 38 lessen examen gehad.. Alles ging echt supergoed tot bij een onoverzichtelijke kruising waar 1 of andere aap mij eerst voorrang wilde geven terwijl hij dat zelf had. Ik twijfelde en nam gas terug (i.p.v. door te karren) waarop die aap dus weer besluit wel voorrang te nemen; resultaat was een ingreep omdat er een potentieel gevaarlijke situatie was ontstaan.

Mja.. de examinator heeft dan natuurlijk gelijk maar het was niet geheel mijn schuld. Toch had ik daar besluitvaardig moeten zijn, de veiligheid in acht nemende...

Gewoon een lelijke situatie om in terecht te komen op je examen en het was ook het enige punt van kritiek... Zuur...

Dag nog meer euro's!!
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:11:42 #172
331 Merel
Be here now.
pi_52255315
Balen!!

Ik heb trouwens een pakket genomen, en zoals het er nu op lijkt is dat wel goed ingeschat. Vanavond laatste les, maandag examen, en ik ben er wel klaar voor. Dat garandeert natuurlijk niet dat ik slaag, maar het zou in theorie moeten kunnen
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_52255934
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:21 schreef VaLkyRie het volgende:
Nou ik meld me ook maar....

Vandaag na 38 lessen examen gehad.. Alles ging echt supergoed tot bij een onoverzichtelijke kruising waar 1 of andere aap mij eerst voorrang wilde geven terwijl hij dat zelf had. Ik twijfelde en nam gas terug (i.p.v. door te karren) waarop die aap dus weer besluit wel voorrang te nemen; resultaat was een ingreep omdat er een potentieel gevaarlijke situatie was ontstaan.

Mja.. de examinator heeft dan natuurlijk gelijk maar het was niet geheel mijn schuld. Toch had ik daar besluitvaardig moeten zijn, de veiligheid in acht nemende...

Gewoon een lelijke situatie om in terecht te komen op je examen en het was ook het enige punt van kritiek... Zuur...

Dag nog meer euro's!!
al kan je nog zo goed rijden, er hoeft maar 1 idioot zo iets leips te doen en je bent t haasje..

jammer, volgende keer beter!!! weet je al wanneer je weer mag afrijden?
pi_52255944
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:11 schreef Merel het volgende:
Balen!!

Ik heb trouwens een pakket genomen, en zoals het er nu op lijkt is dat wel goed ingeschat. Vanavond laatste les, maandag examen, en ik ben er wel klaar voor. Dat garandeert natuurlijk niet dat ik slaag, maar het zou in theorie moeten kunnen
succes!!
  Moderator vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:00:51 #175
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52258805
Om 16:00 les, de een-a-laatste.

De laatste tijd gaan alle lessen kut. Dus dat zal deze ook wel zijn
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:42:45 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52260028
Over 2 weken heb ik weer een les en dan gaan we het examen aanvragen . De wachtlijst is ongeveer 6 weken, hebben ze gezegd. Kan dat nou kloppen, aangezien ik steeds klachten over lange wachtlijsten zie. Misschien regio-afhankelijk? (ik rijd af in Friesland).
Niet meer actief op Fok!
  Moderator vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:45:43 #177
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52260110
Oh, jij rijd af in Leeuwarden (of Heerenveen)

Kssssssst

Bij ons in Groningen 2 maanden geloof ik
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:26:15 #178
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_52261270
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:32 schreef Remco_h het volgende:

[..]

al kan je nog zo goed rijden, er hoeft maar 1 idioot zo iets leips te doen en je bent t haasje..

jammer, volgende keer beter!!! weet je al wanneer je weer mag afrijden?
Ik probeer zo snel mogelijk weer maar ja, tis druk... Het zal wel ongeveer een maand gaan duren en dat valt me op zich nog mee.

Ik ga nog ff verder balen
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:55:55 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52267986
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:45 schreef Renesite het volgende:
Oh, jij rijd af in Leeuwarden (of Heerenveen)

Kssssssst

Bij ons in Groningen 2 maanden geloof ik
Ik rijd inderdaad af in Heerenveen. 2 maanden vind ik ook nog wel meevallen. Ga alleen wel 1 uur per week rijden, denk ik, tot die tijd. Moet de bijzondere verrichtingen nog even oefenen, want die heb ik nog niet zo vaak gedaan (met name keren op de weg).
Niet meer actief op Fok!
pi_52268530
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:00 schreef Renesite het volgende:
Om 16:00 les, de een-a-laatste.

De laatste tijd gaan alle lessen kut. Dus dat zal deze ook wel zijn
hoe ging de les? wat ging er fout?

als je de posts even terug leest over mijn laatste lessen...die gingen niet echt goed..telkens de auto laten afslaan, speciale handelingen waren nou niet echt goed te noemen.

t gaat alleen om wat je doet tijdens dat examen, gewoon continue blijven kijken nacontrole doen.
op de snelweg zelfverzekerd rijden als je gaat inhalen dus maar 1x kijken en dan gaan (als t kan)

wat zegt je instructeur over je kijken? ik keek teveel uit mijn ooghoeken en dat zien ze dus niet als kijken.
als je dat ook doet moet je je spiegels een beetje verkeerd zetten zodat je je hoofd moet draaien om t goed te zien... werkte bij mij goed!!!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:08:14 #181
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_52270283
Ah. Mijn gedachten gaan jaren terug naar mijn eigen rijles-periode, toen ik zo oud was als jullie. Voor het theorie- en praktijkexamen slaagde ik de 1e keer, alhoewel ik wél 40 lesuren nodig had + TTT. De intructeurs waren divers, uiteenlopend van een jongen van begin twintig tot een bijna pensioensgerechtigde. De kwaliteit van de rijlessen was hoog, maar de pauzes werden soms fiks gerekt. Dat maakte het prijzenkaartje van 35euro p/u extra zuur.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  Moderator vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:32:03 #182
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52271007
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 21:13 schreef Remco_h het volgende:

[..]

hoe ging de les? wat ging er fout?

als je de posts even terug leest over mijn laatste lessen...die gingen niet echt goed..telkens de auto laten afslaan, speciale handelingen waren nou niet echt goed te noemen.

t gaat alleen om wat je doet tijdens dat examen, gewoon continue blijven kijken nacontrole doen.
op de snelweg zelfverzekerd rijden als je gaat inhalen dus maar 1x kijken en dan gaan (als t kan)

wat zegt je instructeur over je kijken? ik keek teveel uit mijn ooghoeken en dat zien ze dus niet als kijken.
als je dat ook doet moet je je spiegels een beetje verkeerd zetten zodat je je hoofd moet draaien om t goed te zien... werkte bij mij goed!!!
Ik kijk perfect. Speciale handelingen gaan wel oke (achteruit in een parkeervakje draaien ) Snelweg perfect. Maar ik kijk gewoon niet goed vooruit, gezien de borden dan. Mijn instructeur vind het niet fijn op die momenten. "Ik zit dan niet zo lekker bij je in de auto"... Ja, rotondes en dan zegt-ie "Wel op tijd klaar maken". Ja, ik ben op tijd klaar hoor !!
pi_52272315
Nou mensen, mijn instructeur zegt tegen me dat ik wel eens als een mongool aan het rijden ben. Tot 2 keer toe gaf ik extra gas bij een verkeersdrempel terwijl er tegelijkertijd een fietser passeerde. Het waren geen verkeersdrempels waar 2 auto`s tegelijkertijd erop kunnen, maar eentje met een soort stoep ernaast, waar ik wel dacht overheen te kunnen rijden.
Ook moest ik bij mijn laatste les een vrij scherpe bocht insturen terwijl er net op dat moment een busje met vrij hoge snelheid uit kwam rijden. Omdat ik niet goed gescand had lette ik niet meer op het sturen, waardoor de instructeur moest ingrijpen.
Nog een fout die ik ook niet meer wil maken. Stoppen en in je achteruitkijkspiegel een hijgend golfje zien staan. Vervolgens weg willen rijden in z`n 2 (wat ik dus niet wist) waardoor de motor 2 keer afsloeg en dat golfje me toen maar met piepende banden voorbij reed.

Maar van je fouten leer je maar zullen we maar zeggen.

Morgen weer een rijles om 10.00 uur!
Tok.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 01:02:12 #184
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52274975
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 23:14 schreef kip_zonder-kop het volgende:

..
[ ]
typische golfrijder dus.
Huilen dan.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 02:50:30 #185
161756 hierissiedan
second first impression
pi_52276873
Zo blij dat ik van al dat gezeur af ben...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_52276963
Nog anderhalve maand en ik mag gaan beginnen .
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 03:04:42 #187
161756 hierissiedan
second first impression
pi_52276965
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 07:24 schreef Black-Adder het volgende:
Hangt ook van de trekkracht van de auto af. Mijn lesauto was een SUV met een 2-liter dieselmotor, daarin ging dat op zich wel. Maar in het Golfje waarin ik nu regelmatig rijd moet je eigelijk bij alles onder de 20km/h al terug naar z'n 1.
Ging in mijn leswagen een passat diesel in zijn 3 ook zonder problemen (had het de helft van de tijd niet zo door, behalve dat ik daarna zo hard weggreed als ik de voet van de koppeling afhad) (dit heb ik ook in de vw caddy diesel van mijn werk)
Maar mijn micra benzine is volgens de boekjes zo afgesteld dat tot de 26km/pu ik in de 1 moet rijden daar na pas opchakelen naar de 2
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 03:08:57 #188
161756 hierissiedan
second first impression
pi_52276987
Over kalmeringspillen:
Ik gebruikte passifllora de dag van te voren om in slaap te komen en de dag erna:
- 1 ubuprofen 200mg (op de een of andere manier ga ik daar altijd helderder van denken)
- 1 valriaan tablet
- 1 vitiminen pil
- 1 groede grote mok koffie
- een halve liter suiker water van te voren
en onontbeerlijk een goed ontbijt
  Moderator zaterdag 11 augustus 2007 @ 07:43:24 #189
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52277599
fijn om te weten !!!!!

Ik heb alleen nervositin
pi_52277677
quote:
Nou mensen, mijn instructeur zegt tegen me dat ik wel eens als een mongool aan het rijden ben.
Dat zegt al iets over je instructeur...
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 23:14 schreef kip_zonder-kop het volgende: Ook moest ik bij mijn laatste les een vrij scherpe bocht insturen terwijl er net op dat moment een busje met vrij hoge snelheid uit kwam rijden. Omdat ik niet goed gescand had lette ik niet meer op het sturen, waardoor de instructeur moest ingrijpen.
Is mij in het begin tijdens de lessen ook eens gebeurd. Dat doe je liever ook geen tweede keer, nee. Komt allemaal vanzelf. Op een gegeven moment ben je (deels onbewust) alleen nog maar bezig met kijken. Juist dat gevoel dat je alles om je heen in de gaten hebt geeft enorm veel zelfvertrouwen. En dat is uiteindelijk toch één van de belangrijkste dingen die je nodig hebt om besluitvaardig te kunnen rijden.
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 23:14 schreef kip_zonder-kop het volgende: Nog een fout die ik ook niet meer wil maken. Stoppen en in je achteruitkijkspiegel een hijgend golfje zien staan. Vervolgens weg willen rijden in z`n 2 (wat ik dus niet wist) waardoor de motor 2 keer afsloeg en dat golfje me toen maar met piepende banden voorbij reed.
Schijt aan dat soort lui hebben! Er staat toch niet voor niets zo'n L op de auto? Mijn eerste ritje na dat ik mijn rijbewijs had gehaald was met een benzine-auto (das effe wennen aangezien de meeste lesauto's diesels zijn). Als je weet hoe vaak mijn auto toen nog is afgeslagen... Niet druk om maken. Probeer op zo'n moment ook juist niet in die spiegels te kijken als het niet direct hoeft, laat je niet opfokken. Snel de motor weer proberen te starten, en gaan met die banaan.
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 23:14 schreef kip_zonder-kop het volgende: Maar van je fouten leer je maar zullen we maar zeggen.
Ik heb van mijn rij-instructeur toen nog gehoord dat je zelfs nog kan slagen als je motor een keer afslaat. Waar het om gaat is dat je het veilig weer oplost. En geloof maar dat de meesten een examenrit ook niet foutloos uitvoeren. Met name het uurtje van tevoren met de instructeur ging bij mij rampzalig, en moest hij zelfs een keer ingrijpen omdat ik iemand van rechts over het hoofd zag (zat een boom voor). Uiteindelijk was mijn examen zelf ook een beroerde rit, maar mijn examinator vond het wel veilig. En dat is toch het belangrijkste. Uiteindelijk ga je je later toch een eigen rijstijl aanwennen waar jij je het prettigst bij voelt.
quote:
Morgen weer een rijles om 10.00 uur!
You can do it!
pi_52277707
hallo, mag ik hier nu ook mee schrijven?

Ik heb tien jaar geleden mn rijbewijs al wel gehaald, maar ben vorige week maandag weer begonnen met rijles,
ditmaal in een aangepaste auto!
29 augustus mag ik aan het CBR laten zien dat ik met mn linkervoet kan rijden....

tijdens de les heeft instructeur 1 maal voor me moeten remmen, kwam een auto van rechts ik wist dat ik iets moest doen maar reactie kwam van beide voeten en ik raakte toen de kluts kwijt!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:27:55 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52278077
Ik heb trouwens contact gehad met mijn eigenlijke instructeur en ik mag in de Toyota Corolla blijven rijden (:W Mazda) en de instructeur die mijn eigenlijke instructeur verving tijdens zijn vakantie wordt nu mijn vaste instructeur . Driewerf hoera, aangezien die auto kut was en ik ook niet echt enthousiast werd van die instructeur. Iedere keer als ik iets fout deed, volgde er een hele preek. Ik wéét wel dat ik moet kijken als ik weg rijd, dat hoef je niet elke keer uitgebreid te gaan uitleggen . Degene met wie ik nu verder ga is wat subtieler en ik voel me veel zelfstandiger in de auto .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:51:23 #193
331 Merel
Be here now.
pi_52281689
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:32 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik kijk perfect. Speciale handelingen gaan wel oke (achteruit in een parkeervakje draaien ) Snelweg perfect. Maar ik kijk gewoon niet goed vooruit, gezien de borden dan. Mijn instructeur vind het niet fijn op die momenten. "Ik zit dan niet zo lekker bij je in de auto"... Ja, rotondes en dan zegt-ie "Wel op tijd klaar maken". Ja, ik ben op tijd klaar hoor !!
Nou ik heb gisteren ook m'n laatste rijles gehad en het ging echt verschrikkelijk slecht. Mijn probleem ligt er vooral in dat ik niet zo goed ben in instructies opvolgen over welke kant we op moeten Als m'n instructeur zegt "houd richting Amsterdam aan" dan ben ik 2 seconden later vergeten waar we ookalweer heen gingen. "Over 100 meter linksaf" zegt me ook niks, ik kan die afstanden niet schatten. En dat niets zeggen "rechtdoor" betekent, werkt bij mij ook niet helemaal. Bovendien erger ik me rot als m'n instructeur zegt "je keek niet!" terwijl ik wél keek. Dan roep ik dat hij beter moet opletten, maar het is natuurlijk niet zo slim om dat bij de examinator te doen
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:57:58 #194
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_52281823
Moet 4 september op voor theorie en sinds paar dagen begonnen met boekje doorlezen. Heb ook zo'n CD maar 3 weken is toch lang zat om het te kennen?
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
pi_52283199
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:57 schreef DjRex89 het volgende:
Moet 4 september op voor theorie en sinds paar dagen begonnen met boekje doorlezen. Heb ook zo'n CD maar 3 weken is toch lang zat om het te kennen?
ik had t boekje door gekeken op de dag zelf

3 weken is dus lang zat
pi_52283467
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:57 schreef DjRex89 het volgende:
lees de komende week / 2 weken eerst eens rustig het boek door. hierna kun je oefen examens maken, en aan de hand van de uitslag kun je je richten op de onderdelen die je nog niet goed beheerst
You dream it, I live it.
pi_52283870
Ik heb me ook maar eens ingeschreven

Op m'n verjaardag om kwart voor 8 's ochtends de intake En daarna een pakketje van 15 lessen
pi_52284185
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:39 schreef Brentmeister het volgende:
pakket is toch veeeel goedkoper?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_52284206
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:37 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb me ook maar eens ingeschreven

Op m'n verjaardag om kwart voor 8 's ochtends de intake En daarna een pakketje van 15 lessen
15 lessen maar?
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52284420
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:53 schreef roburt het volgende:

[..]

pakket is toch veeeel goedkoper?
nee meestal niet, tenzij je heeeel veel lessen nodig hebt

verschilt natuurlijk ook per rijschool
You dream it, I live it.
pi_52284579
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:54 schreef Addict89 het volgende:

[..]

15 lessen maar?
Als er een kleiner pakket was had ik wsl die genomen
pi_52284715
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:15 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Als er een kleiner pakket was had ik wsl die genomen
Waarom zo weinig dan? Of zijn het lessen van anderhalf uur?
pi_52284764
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:23 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Waarom zo weinig dan? Of zijn het lessen van anderhalf uur?
Nee, maar ik rijd al best pro

En als het toch te weinig blijkt te zijn kan ik er altijd wat losse lesjes bijnemen
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:45:30 #204
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52285123
de techniek heb je zo onder de knie.. 't gaat om het verkeersinzicht enzo.
Huilen dan.
pi_52285252
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:45 schreef Isdatzo het volgende:
de techniek heb je zo onder de knie.. 't gaat om het verkeersinzicht enzo.
Weet ik, maar dat zit ook wel snor.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:06:34 #206
61776 MaddoxX
pi_52285493
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:26 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Nee, maar ik rijd al best pro

En als het toch te weinig blijkt te zijn kan ik er altijd wat losse lesjes bijnemen
Dat bepalen hun wel
pi_52285512
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 16:06 schreef MaddoxX het volgende:

[..]

Dat bepalen hun wel
Nee, Japser, dat bepaal ik.

Hoeveel lessen heb jij al gehad? 40?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:13:44 #208
61776 MaddoxX
pi_52285601
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 16:07 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Nee, Jasper, dat bepaal ik.

Hoeveel lessen heb jij al gehad? 40?
ik heb een pakket van 30. en daar eindigt het ook bij. 30
pi_52285665
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 16:13 schreef MaddoxX het volgende:

[..]

ik heb een pakket van 30. en daar eindigt het ook bij. 30
Hoeveel heb je er gehad? En hoe gaat het?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:21:18 #210
61776 MaddoxX
pi_52285740
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 16:17 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Hoeveel heb je er gehad? En hoe gaat het?
25 ofzo, goed he..
binnekort mn TTT en daarna op.
pi_52285813
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 16:21 schreef MaddoxX het volgende:

[..]

25 ofzo, goed he..
binnekort mn TTT en daarna op.
Die TTT's zijn kenkernutteloos hoor ik van iedereen
pi_52286436
Borkydude ik denk dat je geen kans maakt na 15 lessen(uur) dat je rijbewijs dan meteen haalt.
............................
pi_52286878
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 16:58 schreef sander89 het volgende:
Borkydude ik denk dat je geen kans maakt na 15 lessen(uur) dat je rijbewijs dan meteen haalt.
ik ken heel wat mensen die de geslaagd zijn met minder dat 15 uur les. als borkydude, zoals hij denkt, al goed kan rijden, moet het hem ook lukken
You dream it, I live it.
pi_52287487
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 08:17 schreef Black-Adder het volgende:

[..]

Dat zegt al iets over je instructeur...
Hehe, mijn instructeur noemt me zelfs een "dooie lul". Daar heeft hij wel gelijk in, aangezien ik soms nogal versuft overkom (ik gebruik geen medicijnen overigens) en ik ben niet zo`n prater in het echt. Toch is hij heel aardig hoor!
quote:
[..]

Is mij in het begin tijdens de lessen ook eens gebeurd. Dat doe je liever ook geen tweede keer, nee. Komt allemaal vanzelf. Op een gegeven moment ben je (deels onbewust) alleen nog maar bezig met kijken. Juist dat gevoel dat je alles om je heen in de gaten hebt geeft enorm veel zelfvertrouwen. En dat is uiteindelijk toch één van de belangrijkste dingen die je nodig hebt om besluitvaardig te kunnen rijden.
Klopt, dat kijken gaat nu gelukkig wel steeds beter.
quote:
[..]

Schijt aan dat soort lui hebben! Er staat toch niet voor niets zo'n L op de auto? Mijn eerste ritje na dat ik mijn rijbewijs had gehaald was met een benzine-auto (das effe wennen aangezien de meeste lesauto's diesels zijn). Als je weet hoe vaak mijn auto toen nog is afgeslagen... Niet druk om maken. Probeer op zo'n moment ook juist niet in die spiegels te kijken als het niet direct hoeft, laat je niet opfokken. Snel de motor weer proberen te starten, en gaan met die banaan.
Vandaag was de motor weer een keer afgeslagen toen het stoplicht op groen sprong. Dit keer had ik hem binnen 3 seconden weer gestart en ben ook meteen weggereden zonder dat 'ie weer afsloeg.
quote:
[..]

Ik heb van mijn rij-instructeur toen nog gehoord dat je zelfs nog kan slagen als je motor een keer afslaat. Waar het om gaat is dat je het veilig weer oplost. En geloof maar dat de meesten een examenrit ook niet foutloos uitvoeren. Met name het uurtje van tevoren met de instructeur ging bij mij rampzalig, en moest hij zelfs een keer ingrijpen omdat ik iemand van rechts over het hoofd zag (zat een boom voor). Uiteindelijk was mijn examen zelf ook een beroerde rit, maar mijn examinator vond het wel veilig. En dat is toch het belangrijkste. Uiteindelijk ga je je later toch een eigen rijstijl aanwennen waar jij je het prettigst bij voelt.
Ik hoop het maar! Als ik de ervaring van VaLkyRie lees dan krijg ik echt de indruk dat je bij één fout al kan zakken.

Rijles vandaag was goed verlopen. Ik heb voor het eerst de hellingproef gedaan wat ik meteen onder de knie had. Ook moest ik een halve draai maken en "3 keer steken" wat ook goed ging.
Tok.
  Moderator zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:56:26 #215
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52287545
Borky...
Mijn instructeur heeft een superhekel aan mensen als jij

"Houd jij je nou maar bezig met de weg, ik bepaal wel wanneer je er klaar voor bent. Daar ben ik immers voor" zei hij laatst tegen een patser die zijn eerste les had - en waar ik bij in de auto zat.
Dat kereltje was wel stil. En heeft nog zijn rijbewijs niet. 20 lessen verder. En hij 'kon het zo goed'

pi_52289126
quote:

Nog een fout die ik ook niet meer wil maken. Stoppen en in je achteruitkijkspiegel een hijgend golfje zien staan. Vervolgens weg willen rijden in z`n 2 (wat ik dus niet wist) waardoor de motor 2 keer afsloeg en dat golfje me toen maar met piepende banden voorbij reed.
Ik had gisteren iets soortgelijks. Reed in de auto van mn moeder, de eerste keer voor mij in een benzine. Staat er zo'n nerd achter me, valt ie uit. Vervolgens haalt ie me rechts terwijl hij in stoere pose achter het stuur zat. Was een golf 3 1.6 ofzo.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:17:54 #217
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52291811
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:56 schreef Renesite het volgende:
Borky...

"Houd jij je nou maar bezig met de weg, ik bepaal wel wanneer je er klaar voor bent. Daar ben ik immers voor" zei hij laatst tegen een patser die zijn eerste les had - en waar ik bij in de auto zat.
Dat kereltje was wel stil. En heeft nog zijn rijbewijs niet. 20 lessen verder. En hij 'kon het zo goed'

Én terecht
Huilen dan.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:43:33 #218
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_52292475
Het gaat er toch helemaal niet om hoeveel lessen je hebt gehad, kun je stoer gaan doen met je "maar 15 lessen", het gaat om het verkeersinzicht en de technieken die je daarbij gebruikt.

Iedereen lest op zijn eigen manier, en iedereen rijdt op zijn eigen manier, waardoor de een meer lessen nodig heeft dan de ander.
Tics van je petten.
pi_52301578
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:56 schreef Renesite het volgende:
Borky...

Weet ik. Daarom laat ik mijn ego ook niet de vrije loop gaan als ik daar in de auto zit

Psychologie is heel belangrijk, ze laten geen overmoedige knaapjes examen doen.
  zondag 12 augustus 2007 @ 13:53:16 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52304078
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 11:43 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Weet ik. Daarom laat ik mijn ego ook niet de vrije loop gaan als ik daar in de auto zit

Psychologie is heel belangrijk, ze laten geen overmoedige knaapjes examen doen.
Aah das dus kut voor jou dan, als je het na 20 lessen kan moet je nog 40 lessen doen
Huilen dan.
  zondag 12 augustus 2007 @ 20:06:41 #221
331 Merel
Be here now.
pi_52311156
Doen jullie nog iets van een kadootje / bedankje voor je instructeur als je slaagt?
pi_52311741
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:06 schreef Merel het volgende:
Doen jullie nog iets van een kadootje / bedankje voor je instructeur als je slaagt?
Nee ik heb geen geld meer over dan
............................
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:40:26 #223
161756 hierissiedan
second first impression
pi_52313652
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:06 schreef Merel het volgende:
Ik heb taart gebracht in mijn autotje!!
pi_52313684
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 13:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Aah das dus kut voor jou dan, als je het na 20 lessen kan moet je nog 40 lessen doen
Zuig aan m'n plasser, wil je?
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:43:19 #225
161756 hierissiedan
second first impression
pi_52313743
Wat gaat jullie eerste auto worden en welke prijsklasse??

De mijne was een Nissan Micra uit 1992 voor 750 euro (wou eerst een twingo maar waren net iets te duur) Nu na 1,5 maand word die ingerolen voor een auto op gas(station) of diesel(corsatje ofzo) van rond de 1500 tot 2000 euro. Dit in verband met verandering van baan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')