Ik heb losse lessen, dat raadde m'n vader aan omdat ze bij mij ( en ikzelf ook) van tevoren geen idee hadden of ik het wel goed aan zou kunnen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:39 schreef Brentmeister het volgende:
Nemen de meeste mensen hier gewoon losse lessen of pakket?

Ok, ja dat kan ook natuurlijk. Ik denk dat ik voor de losse lessen gaquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:19 schreef Addict89 het volgende:
Ik heb wel zo'n pakket, maar ik had eerst een soort intake les waarna hij inschatte hoeveel ik ongeveer nodig zou hebben en ik ben daar iets onder gaan zitten met het pakket.![]()

je kan t!!!quote:

Joah, moet wel goed komen... (quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:45 schreef Remco_h het volgende:
[..]
je kan t!!!
gewoon normaal rijden zenuwen aan de kant en lekker ouwehoeren met je examinator.

al kan je nog zo goed rijden, er hoeft maar 1 idioot zo iets leips te doen en je bent t haasje..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:21 schreef VaLkyRie het volgende:
Nou ik meld me ook maar....
Vandaag na 38 lessen examen gehad.. Alles ging echt supergoed tot bij een onoverzichtelijke kruising waar 1 of andere aap mij eerst voorrang wilde geven terwijl hij dat zelf had. Ik twijfelde en nam gas terug (i.p.v. door te karren) waarop die aap dus weer besluit wel voorrang te nemen; resultaat was een ingreep omdat er een potentieel gevaarlijke situatie was ontstaan.
Mja.. de examinator heeft dan natuurlijk gelijk maar het was niet geheel mijn schuld. Toch had ik daar besluitvaardig moeten zijn, de veiligheid in acht nemende...
Gewoon een lelijke situatie om in terecht te komen op je examen en het was ook het enige punt van kritiek... Zuur...
Dag nog meer euro's!!

succes!!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:11 schreef Merel het volgende:
Balen!!
Ik heb trouwens een pakket genomen, en zoals het er nu op lijkt is dat wel goed ingeschat. Vanavond laatste les, maandag examen, en ik ben er wel klaar voor. Dat garandeert natuurlijk niet dat ik slaag, maar het zou in theorie moeten kunnen

Ik probeer zo snel mogelijk weer maar ja, tis druk... Het zal wel ongeveer een maand gaan duren en dat valt me op zich nog mee.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:32 schreef Remco_h het volgende:
[..]
al kan je nog zo goed rijden, er hoeft maar 1 idioot zo iets leips te doen en je bent t haasje..
jammer, volgende keer beter!!! weet je al wanneer je weer mag afrijden?

Ik rijd inderdaad af in Heerenveen. 2 maanden vind ik ook nog wel meevallen. Ga alleen wel 1 uur per week rijden, denk ik, tot die tijd. Moet de bijzondere verrichtingen nog even oefenen, want die heb ik nog niet zo vaak gedaan (met name keren op de weg).quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:45 schreef Renesite het volgende:
Oh, jij rijd af in Leeuwarden (of Heerenveen)
Kssssssst![]()
Bij ons in Groningen 2 maanden geloof ik

hoe ging de les? wat ging er fout?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:00 schreef Renesite het volgende:
Om 16:00 les, de een-a-laatste.
De laatste tijd gaan alle lessen kut. Dus dat zal deze ook wel zijn

Ik kijk perfect. Speciale handelingen gaan wel oke (achteruit in een parkeervakje draaienquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:13 schreef Remco_h het volgende:
[..]
hoe ging de les? wat ging er fout?
als je de posts even terug leest over mijn laatste lessen...die gingen niet echt goed..telkens de auto laten afslaan, speciale handelingen waren nou niet echt goed te noemen.
t gaat alleen om wat je doet tijdens dat examen, gewoon continue blijven kijken nacontrole doen.
op de snelweg zelfverzekerd rijden als je gaat inhalen dus maar 1x kijken en dan gaan (als t kan)
wat zegt je instructeur over je kijken? ik keek teveel uit mijn ooghoeken en dat zien ze dus niet als kijken.
als je dat ook doet moet je je spiegels een beetje verkeerd zetten zodat je je hoofd moet draaien om t goed te zien... werkte bij mij goed!!!

Ging in mijn leswagen een passat diesel in zijn 3 ook zonder problemen (had het de helft van de tijd niet zo door, behalve dat ik daarna zo hard weggreed als ik de voet van de koppeling afhad) (dit heb ik ook in de vw caddy diesel van mijn werk)quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 07:24 schreef Black-Adder het volgende:
Hangt ook van de trekkracht van de auto af. Mijn lesauto was een SUV met een 2-liter dieselmotor, daarin ging dat op zich wel. Maar in het Golfje waarin ik nu regelmatig rijd moet je eigelijk bij alles onder de 20km/h al terug naar z'n 1.

Dat zegt al iets over je instructeur...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:14 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Nou mensen, mijn instructeur zegt tegen me dat ik wel eens als een mongool aan het rijden ben.
Is mij in het begin tijdens de lessen ook eens gebeurd. Dat doe je liever ook geen tweede keer, nee. Komt allemaal vanzelf. Op een gegeven moment ben je (deels onbewust) alleen nog maar bezig met kijken. Juist dat gevoel dat je alles om je heen in de gaten hebt geeft enorm veel zelfvertrouwen. En dat is uiteindelijk toch één van de belangrijkste dingen die je nodig hebt om besluitvaardig te kunnen rijden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:14 schreef kip_zonder-kop het volgende: Ook moest ik bij mijn laatste les een vrij scherpe bocht insturen terwijl er net op dat moment een busje met vrij hoge snelheid uit kwam rijden. Omdat ik niet goed gescand had lette ik niet meer op het sturen, waardoor de instructeur moest ingrijpen.
Schijt aan dat soort lui hebben! Er staat toch niet voor niets zo'n L op de auto? Mijn eerste ritje na dat ik mijn rijbewijs had gehaald was met een benzine-auto (das effe wennen aangezien de meeste lesauto's diesels zijn). Als je weet hoe vaak mijn auto toen nog is afgeslagen... Niet druk om maken. Probeer op zo'n moment ook juist niet in die spiegels te kijken als het niet direct hoeft, laat je niet opfokken. Snel de motor weer proberen te starten, en gaan met die banaan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:14 schreef kip_zonder-kop het volgende: Nog een fout die ik ook niet meer wil maken. Stoppen en in je achteruitkijkspiegel een hijgend golfje zien staan. Vervolgens weg willen rijden in z`n 2 (wat ik dus niet wist) waardoor de motor 2 keer afsloeg en dat golfje me toen maar met piepende banden voorbij reed.![]()
Ik heb van mijn rij-instructeur toen nog gehoord dat je zelfs nog kan slagen als je motor een keer afslaat. Waar het om gaat is dat je het veilig weer oplost. En geloof maar dat de meesten een examenrit ook niet foutloos uitvoeren. Met name het uurtje van tevoren met de instructeur ging bij mij rampzalig, en moest hij zelfs een keer ingrijpen omdat ik iemand van rechts over het hoofd zag (zat een boom voor). Uiteindelijk was mijn examen zelf ook een beroerde rit, maar mijn examinator vond het wel veilig. En dat is toch het belangrijkste. Uiteindelijk ga je je later toch een eigen rijstijl aanwennen waar jij je het prettigst bij voelt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:14 schreef kip_zonder-kop het volgende: Maar van je fouten leer je maar zullen we maar zeggen.![]()
You can do it!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:14 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Morgen weer een rijles om 10.00 uur!![]()

Nou ik heb gisteren ook m'n laatste rijles gehad en het ging echt verschrikkelijk slecht. Mijn probleem ligt er vooral in dat ik niet zo goed ben in instructies opvolgen over welke kant we op moetenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik kijk perfect. Speciale handelingen gaan wel oke (achteruit in een parkeervakje draaien) Snelweg perfect. Maar ik kijk gewoon niet goed vooruit, gezien de borden dan. Mijn instructeur vind het niet fijn op die momenten. "Ik zit dan niet zo lekker bij je in de auto"... Ja, rotondes en dan zegt-ie "Wel op tijd klaar maken". Ja, ik ben op tijd klaar hoor
!!

ik had t boekje door gekeken op de dag zelfquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:57 schreef DjRex89 het volgende:
Moet 4 september op voor theorie en sinds paar dagen begonnen met boekje doorlezen. Heb ook zo'n CD maar 3 weken is toch lang zat om het te kennen?

lees de komende week / 2 weken eerst eens rustig het boek door. hierna kun je oefen examens maken, en aan de hand van de uitslag kun je je richten op de onderdelen die je nog niet goed beheerstquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:57 schreef DjRex89 het volgende:
Moet 4 september op voor theorie en sinds paar dagen begonnen met boekje doorlezen. Heb ook zo'n CD maar 3 weken is toch lang zat om het te kennen?

pakket is toch veeeel goedkoper?quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:39 schreef Brentmeister het volgende:
Nemen de meeste mensen hier gewoon losse lessen of pakket?

15 lessen maar?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:37 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb me ook maar eens ingeschreven
Op m'n verjaardag om kwart voor 8 's ochtends de intakeEn daarna een pakketje van 15 lessen

nee meestal niet, tenzij je heeeel veel lessen nodig hebtquote:

Waarom zo weinig dan? Of zijn het lessen van anderhalf uur?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:15 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Als er een kleiner pakket was had ik wsl die genomen

Nee, maar ik rijd al best proquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:23 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Waarom zo weinig dan? Of zijn het lessen van anderhalf uur?

Weet ik, maar dat zit ook wel snor.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:45 schreef Isdatzo het volgende:
de techniek heb je zo onder de knie.. 't gaat om het verkeersinzicht enzo.

Dat bepalen hun welquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:26 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Nee, maar ik rijd al best pro
En als het toch te weinig blijkt te zijn kan ik er altijd wat losse lesjes bijnemen

quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:07 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Nee, Jasper, dat bepaal ik.
Hoeveel lessen heb jij al gehad? 40?

Hoeveel heb je er gehad? En hoe gaat het?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:13 schreef MaddoxX het volgende:
[..]ik heb een pakket van 30. en daar eindigt het ook bij. 30

25 ofzo, goed he..quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:17 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er gehad? En hoe gaat het?

Die TTT's zijn kenkernutteloos hoor ik van iedereenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:21 schreef MaddoxX het volgende:
[..]
25 ofzo, goed he..
binnekort mn TTT en daarna op.

ik ken heel wat mensen die de geslaagd zijn met minder dat 15 uur les. als borkydude, zoals hij denkt, al goed kan rijden, moet het hem ook lukkenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:58 schreef sander89 het volgende:
Borkydude ik denk dat je geen kans maakt na 15 lessen(uur) dat je rijbewijs dan meteen haalt.

Hehe, mijn instructeur noemt me zelfs een "dooie lul".quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:17 schreef Black-Adder het volgende:
[..]
Dat zegt al iets over je instructeur...![]()
Klopt, dat kijken gaat nu gelukkig wel steeds beter.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:17 schreef Black-Adder het volgende:
[..]
Is mij in het begin tijdens de lessen ook eens gebeurd. Dat doe je liever ook geen tweede keer, nee. Komt allemaal vanzelf. Op een gegeven moment ben je (deels onbewust) alleen nog maar bezig met kijken. Juist dat gevoel dat je alles om je heen in de gaten hebt geeft enorm veel zelfvertrouwen. En dat is uiteindelijk toch één van de belangrijkste dingen die je nodig hebt om besluitvaardig te kunnen rijden.
Vandaag was de motor weer een keer afgeslagen toen het stoplicht op groen sprong. Dit keer had ik hem binnen 3 seconden weer gestart en ben ook meteen weggereden zonder dat 'ie weer afsloeg.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:17 schreef Black-Adder het volgende:
[..]
Schijt aan dat soort lui hebben! Er staat toch niet voor niets zo'n L op de auto? Mijn eerste ritje na dat ik mijn rijbewijs had gehaald was met een benzine-auto (das effe wennen aangezien de meeste lesauto's diesels zijn). Als je weet hoe vaak mijn auto toen nog is afgeslagen... Niet druk om maken. Probeer op zo'n moment ook juist niet in die spiegels te kijken als het niet direct hoeft, laat je niet opfokken. Snel de motor weer proberen te starten, en gaan met die banaan.
Ik hoop het maar! Als ik de ervaring van VaLkyRie lees dan krijg ik echt de indruk dat je bij één fout al kan zakken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:17 schreef Black-Adder het volgende:
[..]
Ik heb van mijn rij-instructeur toen nog gehoord dat je zelfs nog kan slagen als je motor een keer afslaat. Waar het om gaat is dat je het veilig weer oplost. En geloof maar dat de meesten een examenrit ook niet foutloos uitvoeren. Met name het uurtje van tevoren met de instructeur ging bij mij rampzalig, en moest hij zelfs een keer ingrijpen omdat ik iemand van rechts over het hoofd zag (zat een boom voor). Uiteindelijk was mijn examen zelf ook een beroerde rit, maar mijn examinator vond het wel veilig. En dat is toch het belangrijkste. Uiteindelijk ga je je later toch een eigen rijstijl aanwennen waar jij je het prettigst bij voelt.![]()

Ik had gisteren iets soortgelijks. Reed in de auto van mn moeder, de eerste keer voor mij in een benzine. Staat er zo'n nerd achter me, valt ie uit. Vervolgens haalt ie me rechts terwijl hij in stoere pose achter het stuur zat. Was een golf 3 1.6 ofzo.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:14 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Nog een fout die ik ook niet meer wil maken. Stoppen en in je achteruitkijkspiegel een hijgend golfje zien staan. Vervolgens weg willen rijden in z`n 2 (wat ik dus niet wist) waardoor de motor 2 keer afsloeg en dat golfje me toen maar met piepende banden voorbij reed.![]()

Én terechtquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:56 schreef Renesite het volgende:
Borky...
Mijn instructeur heeft een superhekel aan mensen als jij
"Houd jij je nou maar bezig met de weg, ik bepaal wel wanneer je er klaar voor bent. Daar ben ik immers voor" zei hij laatst tegen een patser die zijn eerste les had - en waar ik bij in de auto zat.
Dat kereltje was wel stil. En heeft nog zijn rijbewijs niet. 20 lessen verder. En hij 'kon het zo goed'

Weet ik. Daarom laat ik mijn ego ook niet de vrije loop gaan als ik daar in de auto zitquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:56 schreef Renesite het volgende:
Borky...
Mijn instructeur heeft een superhekel aan mensen als jij
"Houd jij je nou maar bezig met de weg, ik bepaal wel wanneer je er klaar voor bent. Daar ben ik immers voor" zei hij laatst tegen een patser die zijn eerste les had - en waar ik bij in de auto zat.
Dat kereltje was wel stil. En heeft nog zijn rijbewijs niet. 20 lessen verder. En hij 'kon het zo goed'

Aah das dus kut voor jou dan, als je het na 20 lessen kan moet je nog 40 lessen doenquote:Op zondag 12 augustus 2007 11:43 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Weet ik. Daarom laat ik mijn ego ook niet de vrije loop gaan als ik daar in de auto zit
Psychologie is heel belangrijk, ze laten geen overmoedige knaapjes examen doen.

Nee ik heb geen geld meer over danquote:Op zondag 12 augustus 2007 20:06 schreef Merel het volgende:
Doen jullie nog iets van een kadootje / bedankje voor je instructeur als je slaagt?

Ik heb taart gebracht in mijn autotje!!quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:06 schreef Merel het volgende:
Doen jullie nog iets van een kadootje / bedankje voor je instructeur als je slaagt?

Zuig aan m'n plasser, wil je?quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aah das dus kut voor jou dan, als je het na 20 lessen kan moet je nog 40 lessen doen![]()

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |