Ja dat heb ik inderdaad ook een flinke tijd gedaan.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:06 schreef AstroNova het volgende:
Adwords en Adsense: goede combinatie50% winst
Best wel zeg maarquote:Op maandag 6 augustus 2007 15:34 schreef AstroNova het volgende:
Dure klikken ^^
Slechte zaakquote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De dagelijkse inkomsten zullen flink omlaag gaanHeb net een revenue domain verkocht.
En verdien je nog wat met de ads op je website JortK?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:29 schreef JortK het volgende:
[..]
Slechte zaak
Maar je zult dan genoeg voor je domein hebben gekregen
Het was een revenue domein, geen revenue website. Het was een domein waar nogal wat type-in traffic op zat. Niks mee gedaan, alleen geparkeerd bij een PPC company. Zij maken de pagina's en de statistieken en zetten er gerelateerde betaalde links op (die ze weer van Google krijgen). Op dat domein kwam op die manier een dikke honderd euro per maand binnen en iemand heeft me genoeg geboden om die inkomsten te compenseren. Simple as that !quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:04 schreef Duiker_21 het volgende:
Het lijkt mij ook wel leuk om een keer zoiets op te zetten. Heb je wat tips? Over welk onderwerp kan je het beste zo'n revenue site opzetten?
my love is gone awayquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
no PIP today ...
Zag laatst ineens dat ik $5 had gekregen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:06 schreef Duiker_21 het volgende:
Zo het geld staat weer op m'n rekening
Hebben jullie nog een beetje succes met die nieuwe referrals? Er wordt bij mij wel een paar keer per dag op geklikt, maar daar blijft het dan ook bij. Ik kijk het in ieder geval nog een weekje aan....
Dan krijg ik dus 2,10$ als ze registreren?quote:Signup - US$ 2,10
Registration to the Zylom-service. Zylom offers free online games as well as trials on downloadable deluxe games. People that do sign up will receiva a full-version deluxe game for free and sign up to a newsletter-service.
Jaquote:En als de actie wordt uitgevoerd die bij de ad hoort, krijg ik het geld?
Jaquote:Dan krijg ik dus 2,10$ als ze registreren?
Waarom zou het jou iets kostenquote:en het kost me niks?
tja, het zag er vrij goed uitquote:Op maandag 3 september 2007 13:11 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ja
[..]
Ja
[..]
Waarom zou het jou iets kosten
Lukt het daar wat mee?quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:20 schreef Tuvai.net het volgende:
TeeVeePee.
* Tuvai.net is momenteel bezig aan een nieuwe blog, waarbij er vooral rekening word gehouden met SEO. De geposte artikelen zullen als tekst meteen bovenaan in textmode te zien zijn dus google zou die nog makkelijker moeten kunnen oppikken bij het bezoeken van m'n blog.
geen last van gehad hierquote:Op woensdag 5 september 2007 12:02 schreef athlonkmf het volgende:
urgh... afgelopen paar maanden 30% inkomsten misgelopen omdat firefox' cookies wat problemen veroorzaakt met adsense, waardoor ads niet worden getoond.
Jip, layout/HTML gedeelte is al bijna af. Alleen een hoop gezeik gehad om het identiek te krijgen in zowel IE 7, Mozilla en vooral IE6. Ga deze week beginnen aan het achterliggende systeem (PHP/SQL).quote:
Interessant. Het was inderdaad in het begin van de dag dat de ECPM zo hoog stond. Nu is 'ie weer een stuk gezakt, maar toch liggen de inkomsten van vandaag al op $4 wat meer is dan normaal voor mij.quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:06 schreef Dlocks het volgende:
Bij weinig vertoning (bijvoorbeeld op het begin van de dag) en een hoge CTR zoals bijvoorbeeld 2 vertoningen en 2 kliks en die twee kliks leveren aardig wat op dan is een hoge ECPM heel normaal.
Waarde van kliks is afhankelijk van hoeveel een adverteerder moet of wil betalen voor het adverteren in het inhoudsnetwerk van Google. Dit hangt weer af van de hoeveelheid concurrentie tussen adverteerders in hetzelfde thema en het aanbod van sites over het betreffende thema in het inhoudsnetwerk van Google. Kortom: vraag en aanbod.
Idem. Maar ik wil en ga me er ook steeds meer in verdiepen. Ik heb zelf inmiddels aan hoop websites op m'n naam staan, voornamelijk boekengerelateerde websites. Daar verdien je qua Adsense banners echt niet zo veel op. Maar een paar klanten van mij met bijvoorbeeld auto gerelateerde sites zitten best hoog qua Adsense inkomsten. Zo heeft een klant van mij een klein website'je puur ter informatie, en met wat occasions er op, waar hooguit 90 unieke bezoekers per dag op komen, en hij houdt er momenteel toch zo'n $6 per dag aan over. Dat vind ik al leuk meegenomen voor iets waar je in feite helemaal niks voor hoeft te doen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:11 schreef Chandler het volgende:
Best pittig hoor, om aardig wat te verdienen met Adsensemoet nog veel leren zie ik al wel
Bedoel je meer inkomsten door meer traffic, of meer inkomsten op basis van hetzelfde aantal bezoekers? SEO is alleen goed voor het aantal bezoekers, niet zozeer voor de inhoud of de kwaliteit van de ads.quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:21 schreef Tuvai.net het volgende:
Dus met andere woorden, zal precies dezelfde site meer inkomsten genereren wanneer deze netjes in semantische en valide XHTML opgezet is, in plaats van slordige, met <table>-tags volgepompte opzet?
Het gaat erom wat symantisch correct is. Voor Google is de content an sich nog steeds het belangrijkste. Of die content in een table staat of in een div staat maakt geen ene donder uit. Zowel de table als de div tag zal Google uit de code filteren zodat alleen de content over blijft.quote:Op vrijdag 7 september 2007 23:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Semantisch correcte pagina's zijn wel degelijk erg belangrijk. Metatags zijn juist veel minder van belang, althans bij Google.
Of je je content in een table zet of in een div zal denk ik niet zo heel veel uitmaken, maar dat is ook niet waar semantiek belangrijk is. Het gaat veel meer om het gebruik van de juiste tags om aan te geven welke delen van je content zwaarder wegen en welke delen minder zwaar. Ga bijvoorbeeld niet lopen klooien met <font> tags met een size attribuut om fontgroottes aan te geven maar gebruik <h1> <h2> ... <h5> etc. en maak deze tags desgewenst met CSS verder op. Google weegt content in <h1> binnen dezelfde pagina namelijk zwaarder dan content in <h5> tags.quote:Op zaterdag 8 september 2007 00:36 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Het gaat erom wat symantisch correct is. Voor Google is de content an sich nog steeds het belangrijkste. Of die content in een table staat of in een div staat maakt geen ene donder uit. Zowel de table als de div tag zal Google uit de code filteren zodat alleen de content over blijft.
...
+/- 30.000 vertoningenquote:Op maandag 3 september 2007 19:43 schreef Duiker_21 het volgende:
Uhm, daar had ik het dus ook al over; referrals = verwijzingen, en is kut. Weinig klikken en al helemaal geen conversies.
Das toch lekkerquote:Op woensdag 12 september 2007 09:21 schreef Chandler het volgende:
Gisteren wel 17 $ verdiend aan iemand die een BKR lening ofzo wil hebben
Door je content aan te passen zodat vriendje Google het beter kan indexerenquote:Op woensdag 12 september 2007 09:52 schreef Chandler het volgende:
Ja maar heb liever kleinere hits... gewoon op normale advertenties en niet BKRhoe kan ik zorgen dat de advertenties echt de doelgroep bereiken?
Dat kan gewoon met Adsense. Adwords is voor adverteerders, adsense is voor publishers. Adwords gebruik je als je zelf advertenties wil plaatsen, adsense als je op je website ruimte hebt voor advertenties van anderen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:17 schreef jjdg het volgende:
Heeft er iemand trouwens ervaring met Google Adwords?
Want stel nou dat je een kleine zoekmachine hebt, en je wilt Adwords erboven hebben bij je zoekresultaten.. Ilse.nl heeft dat bijvoorbeeld bij haar zoekresultaten, zoals hier. Ik heb wel ervaring met Adsense, maar dit is neem ik aan een ander soort script? En kun je je uberhaupt voor aanmelden?![]()
Dat laatste is volgens mij niet mogelijk, je mag zoveel sites Adsense gebruiken als je wilt... zolang ze maar aan de ToU voldoenquote:Op maandag 17 september 2007 15:14 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Hoe doen jullie het als je meerdere websites hebt met verschillende onderwerpen..
- Kan dat onder 1 google account?
- Of hebben jullie voor elke site 1 account?
Ok, maar als ik het voor een website aanvraag dan willen ze de website zien en dan krijg ik in een week een reacite... wat nou als ik die adds dan op een andere zet... kan dat???quote:Op maandag 17 september 2007 15:23 schreef JortK het volgende:
[..]
Dat laatste is volgens mij niet mogelijk, je mag zoveel sites Adsense gebruiken als je wilt... zolang ze maar aan de ToU voldoen
quote:Op maandag 17 september 2007 19:17 schreef Bravo_Johnny het volgende:
[..]
Ok, maar als ik het voor een website aanvraag dan willen ze de website zien en dan krijg ik in een week een reacite... wat nou als ik die adds dan op een andere zet... kan dat???
Bij mij welquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het is officieel: Google heeft AdSense for Mobile gelanceerd.Is ook al aan het Adsense account toegevoegd.
De pagina uit je sig helpt je gegarandeerd aan een Adsense ban. Het kan even duren, maar vroeg of laat raak je je account kwijt, en ook je openstaande saldo. Als ik jou was zou ik de TOS van Adsense maar een keertje goed doorlezen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:34 schreef JDx het volgende:
Ik had vandaag iets :S
wat jij doet mag niet hehquote:Op vrijdag 21 september 2007 22:34 schreef JDx het volgende:
Bezoekers: 3
Kliks: 7
ECPM: 233,33% US$ 2.478,38
Vandaag verdient: US$ 7,44
quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De pagina uit je sig helpt je gegarandeerd aan een Adsense ban. Het kan even duren, maar vroeg of laat raak je je account kwijt, en ook je openstaande saldo. Als ik jou was zou ik de TOS van Adsense maar een keertje goed doorlezen.
Dat dusquote:
je mag mensen niet 'gedwongen' laten klikken...quote:Op maandag 24 september 2007 09:22 schreef JDx het volgende:
Huh? Leg eens uit dan? Ik gebruik AdSense nu al bijna 4 jaar...
Sig. verwijderd trouwens...
Lees het programmabeleid van Adsense !!!!quote:Op maandag 24 september 2007 09:22 schreef JDx het volgende:
Huh? Leg eens uit dan? Ik gebruik AdSense nu al bijna 4 jaar...
Sig. verwijderd trouwens...
Bovendien mag je geen advertenties op pagina's zonder content zetten.quote:...
Klikken aanmoedigen
Teneinde een goede gebruikers- en adverteerderservaring te garanderen, is het uitgevers niet toegestaan gebruikers te verzoeken op de advertenties op hun sites te klikken of gebruik te maken van misleidende implementatiemethoden voor het verkrijgen van klikken. Uitgevers die deelnemen aan het AdSense-programma:
* mogen gebruikers niet aansporen op de Google-advertenties te klikken door middel van zinnen als 'klik op de advertenties', 'ondersteun onze sponsors', 'bezoek deze aanbevolen links' of soortgelijke taal
...
Je had het gezien als je de voorwaarden gelezen had...quote:Op maandag 24 september 2007 20:28 schreef JDx het volgende:
Hmmm... vaag...
Hoe zit dat eigenlijk met 'medemogelijk gemaakt door'? Lijkt me toch dat je wel mag aanduiden dat het om een advert gaat en niet om zelf geplaatste linksquote:Op maandag 24 september 2007 20:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Lees het programmabeleid van Adsense !!!!
Het belangrijkste mbt jouw pagina:
[..]
Bovendien mag je geen advertenties op pagina's zonder content zetten.
> iemand enig idee hoe dit komt?quote:Op maandag 24 september 2007 12:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Banners niet meer zichtbaar in Mozilla?
( zie ook http://www.pestforum.nl/forum ...).
In IE lijken ze het nog wel te doen?
Ik zit zelf voornamelijk op Mozilla en heb geen problemen ervaren met banners. Wellicht ergens een scriptfoutje op de betreffende pagina, of heb je het op alle pagina's waar Google Adds op staan?quote:Op maandag 24 september 2007 20:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
> iemand enig idee hoe dit komt?
Ja, uit show_ads.js:quote:Op maandag 24 september 2007 20:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
> iemand enig idee hoe dit komt?
1 2 | ... |
Nu is document.cookie gelijk aan NULL (==undefined) maar dat wordt niet gecheckt. Daardoor leidt de assignment b=c.indexOf("__utma=")>-1 tot een javascript error en in Firefox stopt dan het script dat de banners zou moeten tonen.quote:c has no properties
Het invoegen van 2 banners op 1 pagina - met 2x het volledige codeblokje, kan dat er mee te maken hebben?quote:Op maandag 24 september 2007 20:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja, uit show_ads.js:
[ code verwijderd ]
en de fout is:
[..]
Nu is document.cookie gelijk aan NULL (==undefined) maar dat wordt niet gecheckt. Daardoor leidt de assignment b=c.indexOf("__utma=")>-1 tot een javascript error en in Firefox stopt dan het script dat de banners zou moeten tonen.
/edit: dat is dus wat er gebeurt, maar waarom dat gebeurt weet ik ook niet.
Nee, dat hebben meerdere websites met vaak nog meer dan 2 blokjes. Dat volledige blokje zijn eigenlijk variabelen die je declareert alvorens je het daadwerkelijke banner script opvraagt.quote:Op maandag 24 september 2007 21:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het invoegen van 2 banners op 1 pagina - met 2x het volledige codeblokje, kan dat er mee te maken hebben?
quote:Op maandag 24 september 2007 21:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je zou eens alle andere javascript van je pagina af kunnen halen en kijken of dat helpt.
Adsense ads worden altijd in een iframe getoond. Kennelijk werkt de JS + CSS niet in explorer, waardoor daar wel ads te zien zijn. Het is dus een invision probleem ....quote:.iframeshim
{
position:absolute;
display:none;
background: #FFF;
filter:alpha(opacity=0);
border:0px;
width:auto;
height:auto;
}
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |