Onnodig links rijdenquote:Op woensdag 25 juli 2007 10:06 schreef Nerzhul het volgende:
ik rijd 130 op de snelweg en op de linkse baan
TS, je mag trouwens blij zijn dat je daar geen boete voor gekregen hebt.quote:
Als dat echt waar is;quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:06 schreef Nerzhul het volgende:
ik ga naar die vriend toe en vraag aan die vader hoe dat nou afgelopen is met die agent in die auto, wat blijkt nou die agent heeft een bekeuring van 500 euro gekregen en hij is gedegradeerd tot bijrijder ofwel hij mag niet meer rijdden in een politieauto
quote:America's dumbest criminals, gewoon 130 , onnodig links blijven rijden met de politie achter je.
Politie haalt je in, gelukkig niet aan de kant gezet je hebt mazzel, wat doe je?
Gewoon nog een keer inhalen
Dumb and Dumber in een auto.
Agent had je gewoon aan de kant moeten flikkeren
Dat las ik pas nog in de donald duck toen willie wortel die vliegende auto had uitgevonden en ze in de lucht allemaal in de file stonden!!quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:27 schreef BaajGuardian het volgende:
Wacht trouwens maar tot iedereen in vliegende auto's rijd, zal een heel nieuwe dimensie aan het woord "chaos' geven.
haha ja, maar als men het idee heeft dat het overal kan rondvliegen krijg je pas dikke ongelukken.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:29 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat las ik pas nog in de donald duck toen willie wortel die vliegende auto had uitgevonden en ze in de lucht allemaal in de file stonden!!
Hoi!quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:57 schreef Elixabete het volgende:
en 130 rijden
Ik dacht dat de maximum 120 was hier in Nederland?
Een normale surveillancewagen kan niet over de snelweg rijden?quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:38 schreef ChRoNiC het volgende:
Oja, wat ik nog vergeet te zeggen:
Onnodig linksrijders moeten echt dood, als er IETS irritant is!
edit
Verhaal is ook super ongeloofwaardig, TS moest naar het bureau van de betreffende agent?
Snelweg==>KLPD
TUUUUUUUUUUUUUURLIJKquote:Op woensdag 25 juli 2007 10:06 schreef Nerzhul het volgende:
2 weken later....
ik ga naar die vriend toe en vraag aan die vader hoe dat nou afgelopen is met die agent in die auto, wat blijkt nou die agent heeft een bekeuring van 500 euro gekregen en hij is gedegradeerd tot bijrijder ofwel hij mag niet meer rijdden in een politieauto
klacht: Misbruik van macht door politie
quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:06 schreef Nerzhul het volgende:
die agent heeft een bekeuring van 500 euro gekregen en hij is gedegradeerd tot bijrijder ofwel hij mag niet meer rijdden in een politieauto
Echt weer eenquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:11 schreef _The_General_ het volgende:
Ik heb veel te maken met politie en het politieapparaat en ken ook een aantal agenten en rechercheurs goed.
Nou... da's niet helemaal waar.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:26 schreef ElectricEye het volgende:
En geloof jij maar lekker dat gelukl over die gedegradeerde agent.
Wat is er binnen het politiekorps lager dan een agent?
Juist: Niets! En jij gelooft het.
Misschien dat die agent al een eerdere waarschuwing heeft gekregen, of kan het dan ook niet?quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:18 schreef _The_General_ het volgende:
Dan krijg je op een gegeven moment wel een beeld van hoe bepaalde dingen werken. En zoals hier beschreven werken ze dus niet!
Als er al een dossier is van slecht gedrag dan kan het wat sneller maar altijd pas na een onderzoek.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:22 schreef -Numlock- het volgende:
[..]
Misschien dat die agent al een eerdere waarschuwing heeft gekregen, of kan het dan ook niet?
VERBOTEN!quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:03 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Een normale surveillancewagen kan niet over de snelweg rijden?
Dan mag-ie in de zijspan dude!quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:22 schreef MrHoodigan het volgende:
America's dumbest criminals, gewoon 130, onnodig links blijven rijden met de politie achter je.
Politie haalt je in, gelukkig niet aan de kant gezet je hebt mazzel, wat doe je?
Gewoon nog een keer inhalen![]()
![]()
Dumb and Dumber in een auto.
Agent had je gewoon aan de kant moeten flikkeren
Boete geloof ik niet, en je hebt bij de politie geen functie als bijrijder
[afbeelding]?
Die strepen staan voor Lezen & Schrijven toch?quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou... da's niet helemaal waar.
Een agent heeft drie streepjes, een hoofdagent vier. Twee streepjes is een surveillant, één streepje een adspirant.
als jij rechts rijd heb je er toch geen last van?quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:38 schreef ChRoNiC het volgende:
Oja, wat ik nog vergeet te zeggen:
Onnodig linksrijders moeten echt dood, als er IETS irritant is!
edit
Verhaal is ook super ongeloofwaardig, TS moest naar het bureau van de betreffende agent?
Snelweg==>KLPD
quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:28 schreef Sok41 het volgende:
JEETJE
quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:57 schreef Elixabete het volgende:
en 130 rijden
Ik dacht dat de maximum 120 was hier in Nederland?
Nee maar als ik 120 rij en er ook van die 110 rijders/vrachtwagens op de rechterbaan rijden dan wil ik daar wel even langs.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:29 schreef Swiffer het volgende:
[..]
als jij rechts rijd heb je er toch geen last van?
En zodra je erlangs bent ga je weer braaf naar rechts, maar dat deed TS niet volgens mijquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:47 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Nee maar als ik 120 rij en er ook van die 110 rijders/vrachtwagens op de rechterbaan rijden dan wil ik daar wel even langs.
Ja dan ga ik weer naar rechts.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
En zodra je erlangs bent ga je weer braaf naar rechts, maar dat deed TS niet volgens mij
Surveillant, aspirantquote:Op woensdag 25 juli 2007 10:26 schreef ElectricEye het volgende:
Onnodig linksrijden!![]()
![]()
Mensen die dat doen verdienen een aanvaring met een betonnen object! Helemaal als ze na het ingehaald zijn weer zonder reden naar links duiken. Die mensen missen sowieso een aantal verbindingen onder het schedeldak!
En geloof jij maar lekker dat gelukl over die gedegradeerde agent.
Wat is er binnen het politiekorps lager dan een agent?
Juist: Niets! En jij gelooft het.
Hahaha. Je moet niet alles geloven wat je ze vertellen op het schoolplein, makker.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:48 schreef Devlinsect het volgende:
Props voor TS. Politie mag alleen met sirenes rijden, wanneer zij daar toestemming voor krijgen. Niet om er ff langs te kunnen.
TS bashen = ontopicquote:Op woensdag 25 juli 2007 12:13 schreef Biogarde het volgende:
Blijf eens ontopic ipv elkaar het leven zuur maken.
je frustaties op dit forum dumpen niet dus fuck off plix?quote:
gast dat jij aangeeft dat je veel met politie te maken hebt en daarna je eigen moet verbeteren door middel van profesioneel niveau met hun om te gaan ja oke jij bent de crimineel en zij pakken je profesioneel op dank je wel doei doeiquote:Op woensdag 25 juli 2007 12:25 schreef _The_General_ het volgende:
Maarja, zoals jij het beschrijft werkt het niet punt
Oh jij bent zo'n proleet die het mooi vindt om de politie te naaien.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:33 schreef Nerzhul het volgende:
toch raar dat mensen nooit normaal kunnen reageren als er iets gebeurd tegen de politie had toch verwacht dat mensen wat vrolijker zouden zijn hierover
Eén woord voor jou: interpunctie.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:30 schreef Nerzhul het volgende:
hahahaha wat voor bewijs wil je hebben misschien het filmpje met me telefoon of misschien het feit dat ik niet de enige was die die brief heb geschreven en lees me andere topic met het feit dat mensen maar de helft van een topic lezen want er zat 2 weken tussen maatje ik weet niet maar oke
quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:46 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Oh jij bent zo'n proleet die het mooi vindt die er van droomt om de politie te naaien.
Dan weet ik weer genoeg.
Wij moeten vrolijk zijn omdat je een aanklacht indient tegen de politequote:Op woensdag 25 juli 2007 12:33 schreef Nerzhul het volgende:
toch raar dat mensen nooit normaal kunnen reageren als er iets gebeurd tegen de politie had toch verwacht dat mensen wat vrolijker zouden zijn hierover
soms wel soms niet als de politie je niet geloofd als je raak gereden word door een auto waarvan de bestuurder zelfs nog wilt dat ze komen vanwege het schadeformulier dan heb je wel eens kans om beetje raar tegen de politie aan te kijken.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:37 schreef Sinat het volgende:
[..]
Wij moeten vrolijk zijn omdat je een aanklacht indient tegen de politeHoe triest kan je zijn... Geloof het of niet, maar de politie doet soms ook goede dingen. Kom je wel achter als je een beetje levenservaring krijgt!
Interpunctie vriend....interpunctie!!!!!quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:55 schreef Nerzhul het volgende:
soms wel soms niet als de politie je niet geloofd als je raak gereden word door een auto waarvan de bestuurder zelfs nog wilt dat ze komen vanwege het schadeformulier dan heb je wel eens kans om beetje raar tegen de politie aan te kijken.
gast wat maakt dat nou uit man, wat boeit dat, dat interesseert toch niemandquote:Op woensdag 25 juli 2007 14:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Interpunctie vriend....interpunctie!!!!!
Mij wel.quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:03 schreef Nerzhul het volgende:
[..]
gast wat maakt dat nou uit man, wat boeit dat, dat interesseert toch niemand
dat maakt wel uit want anders word je verhaal enorm onleesbaar je gaat dan als een blinde vink door je verhaal heen zonder op adem te kunnen komen en zonder te weten waar een zin nou precies begint en waar het eindigt dat leest nogal irritant en nodigt totaal niet uit tot het verder lezen van jouw verhaal snap je nou ongeveer wat ik bedoel heb jij geen moeite om dit verhaal te lezen maar scheur je er in 1 keer doorheen dat vind ik dan heel knap van je want zelfs de schrijver van deze reactie ik dus heeft enorme moeite om mijn verhaal terug te lezen geeft verder niks want godzijdank hebben we figuren zoals jij die daar totaal geen moeite mee hebben jijs chrijft dan ook verhalen als soms wel soms niet als de politie je niet geloofd als je raak gereden word door een auto waarvan de bestuurder zelfs nog wilt dat ze komen vanwege het schadeformulier dan heb je wel eens kans om beetje raar tegen de politie aan te kijken. prachtig dat jij zo kan schrijven en toch zonder problemen je eigen verhaal kan begrijpen mij lukt dat niet dus heb een beetje medelijden met mij ok en doe dat de volgende keer niet meer.quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:03 schreef Nerzhul het volgende:
[..]
gast wat maakt dat nou uit man, wat boeit dat, dat interesseert toch niemand
Ik start geen topics om het starten van topics; de klacht die ik heb gaat specifiek over jou dus richt ik hem in jouw topicje aan jou.quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:13 schreef Nerzhul het volgende:
@muts ik vond het inderdaad niet erg om dat te lezen zelfs met de punt die je waarschijnlijk niet hebt gezien tijdens het maken van die reply maar als je het zo erg vind dat ik geen interpunctie gebruik, weet je wat je dan moet doen?
MAAK ER EEN KLACHT VAN!
Ik begrijp er geen biet van.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:55 schreef Nerzhul het volgende:
[..]
soms wel soms niet als de politie je niet geloofd als je raak gereden word door een auto waarvan de bestuurder zelfs nog wilt dat ze komen vanwege het schadeformulier dan heb je wel eens kans om beetje raar tegen de politie aan te kijken.
ik ben vorig jaar raakgereden met de motor door een golf 3.quote:
Wat denk je dan?quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:23 schreef Nerzhul het volgende:
[..]
ik ben vorig jaar raakgereden met de motor door een golf 3.
de eigenaar van de golf 3 wou graag samen met mij dat de politie erbij kwam omdat we beide wel zekerheid wilden hebben over het feit dat er niemand zou gaan bellen van doorrijden na een ongeluk.
maar de politie zei regel het zelf maar.
sindsdien heb ik beetje minachting van politie
Ik wou net zeggen, de zinquote:Op woensdag 25 juli 2007 10:16 schreef Zpottr het volgende:
Haha, zo ken ik nog wel wat sprookjes. In je natste dromen is die agent misschien aangepakt ja. En wat deed je op de linkerbaan?
En mij ook!quote:
Groot gelijk van de politie. Jullie vullen samen netjes het schadeformulier in, klaar. Wat moet de politie daar bij komen doen?quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:23 schreef Nerzhul het volgende:
[..]
ik ben vorig jaar raakgereden met de motor door een golf 3.
de eigenaar van de golf 3 wou graag samen met mij dat de politie erbij kwam omdat we beide wel zekerheid wilden hebben over het feit dat er niemand zou gaan bellen van doorrijden na een ongeluk.
maar de politie zei regel het zelf maar.
sindsdien heb ik beetje minachting van politie
beetje blikschade roflquote:Op woensdag 25 juli 2007 14:39 schreef deliberator het volgende:
[..]
Wat denk je dan?
Dat ze voor een beetje blikschade langs komen?
Moet je het paupervolk moord en brand horen schreeuwen als iemand beroofd is en gewond geraakt is en de politie niet kan komen omdat er een josti met pet in een golfje een veredelde scooterrijder aangetikt heeft en er op staan dat er een agent komt om te controleren of de analfabetische betrokkenen wel het schadeformulier goed invullen.
dit is zo leuk mensen die denken iets te weten, maar het eigenlijk zelf niet eens snappen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:55 schreef DoctorB het volgende:
[..]
En mij ook!
Spreektaal neerkalken vind ik geen probleem, maar zelfs dat is het niet. Het is een aan elkaar geplakte woordendiarree die niemand kan volgen. Je eigen zinnen teruglezen en controleren of je zelf nog begrijpt wat er staat doet vaak al wonderen.
Maar misschien is dat teveel gevraagd voor een burburrypetje dat zijn vmbo niet eens heeft afgemaakt.
En daar moeten ze voor komen?quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:59 schreef Nerzhul het volgende:
[..]
beetje blikschade rofl
golf 3 total loss en motor voor 7900 euro schade is niet beetje vriend
En dan nog..quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:59 schreef Nerzhul het volgende:
[..]
beetje blikschade rofl
golf 3 total loss en motor voor 7900 euro schade is niet beetje vriend
Verkapt mijn auto kan harder dan 130km/h dus ik ben tof-replyquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:17 schreef Jongetje het volgende:
Altijd van die klootzakken die je ophouden met 130 op de linkerbaan omdat ze dan denken dat ze hard gaan
TYF_OP_NAAR_RECHTS
De rechterbaan was zeker helemaal vol? Druk op de weg zeker dat je niet naar rechts kon om mensen die wel gewoon doorrijden er langs te laten?
Verkapte ik heb eigenlijk niks te melden, maar waag wel een poging replyquote:Op woensdag 25 juli 2007 22:49 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Verkapt mijn auto kan harder dan 130km/h dus ik ben tof-reply
Nawien hoeft niets te melden. Hij is relaxed. Niets geen poging.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:03 schreef Nerzhul het volgende:
je hebt nooit niks te melden maar doet poging relaxt te zijn
luvu2quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:10 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Nawien hoeft niets te melden. Hij is relaxed. Niets geen poging.![]()
Hoe moet ik weten waar jouw taalprobleem vandaan komt? What de fuck ouwe, like i care. Jouw probleem niet het mijne, live with itquote:Op donderdag 26 juli 2007 09:14 schreef Nerzhul het volgende:
hahahaha relaxed me kont
en taalprobleem nawien???
hoe zou dat nou toch komen
Liggen laat ik wel aan je moeder over, de vuige slet !quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:54 schreef Nerzhul het volgende:
jouw taalprobleem kan ik wel terugvinden hoor,
jij verziekt het voor de rest man serieus rot op ofzo?
en aangezien je het IQ van een varken hebt snap ik wel dat je dialecten niet begrijpt, maar ga dan aub niet slim liggen zitten doen
lichtquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:01 schreef Nerzhul het volgende:
jouW taalprobleem licht in het feit dat je allochtoon bent. en mijn moeder hoeft ten minste haar snor niet te scheren zoals de jouWe.
jouW missie is om je eigen van kant te maken doormiddel van ophanging.
en jouW probleem is niet mijn probleem
Een spatie tussen 'slet' en '!'quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:56 schreef Nawien het volgende:
Liggen laat ik wel aan je moeder over, de vuige slet !
Overigens daag ik je uit om mijn taalproblemen op te zoeken. Hopelijk verdwaal je tijdens je missie en zien we je nooit meer terug.
ligtquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:01 schreef Nerzhul het volgende:
jouW taalprobleem licht in het feit dat je allochtoon bent. en mijn moeder hoeft ten minste haar snor niet te scheren zoals de jouWe.
jouW missie is om je eigen van kant te maken doormiddel van ophanging.
en jouW probleem is niet mijn probleem
Hey wat lul je, wij zijn vrienden toch muisjequote:Op donderdag 26 juli 2007 10:02 schreef veldmuis het volgende:
[..]
licht
Hey, ik vind Nawien ook een kneus maar jij bent wel intens debiel zeg!
Jij snapt het!quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Een spatie tussen 'slet' en '!'
Schande!
Groeten,quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:01 schreef Nerzhul het volgende:
Jouw taalprobleem ligt in het feit dat je allochtoon bent. En mijn moeder hoeft tenminste haar snor niet te scheren zoals de jouwe.
Jouw missie is om je zelf van kant te maken door middel van ophanging.
En jouw probleem is niet mijn probleem
Nope het mag om de overzichtelijkheid te waarborgen mijn beste mutsaarsquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Een spatie tussen 'slet' en '!'
Schande!
oke je bent echt zo dom als je avatar eruit ziet....quote:
Prima!quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:08 schreef Nerzhul het volgende:
[..]
oke je bent echt zo dom als je avatar eruit ziet....
Als hij al dom is, moet jij echt heel heel heeeeeeel erg dom zijn aangezien hij jouw fouten verbeterdequote:Op donderdag 26 juli 2007 10:08 schreef Nerzhul het volgende:
[..]
oke je bent echt zo dom als je avatar eruit ziet....
het feit dat ik hier nog op moet reageren laat wel zien dat je alles beetje letterlijk opvat....quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:10 schreef Nawien het volgende:
[..]
Als hij al dom is, moet jij echt heel heel heeeeeeel erg dom zijn aangezien hij jouw fouten verbeterde![]()
Eh, nee.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:06 schreef Nawien het volgende:
[..]
Nope het mag om de overzichtelijkheid te waarborgen mijn beste mutsaars
Heuh...serieus of zit je nou gewoon weer voor de zeik te houden?quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:06 schreef Nawien het volgende:
[..]
Nope het mag om de overzichtelijkheid te waarborgen mijn beste mutsaars
wat denk je zelfquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heuh...serieus of zit je nou gewoon weer voor de zeik te houden?
eh, jaquote:
hehe, allebei een beetje. Punt is dat er geen officiele regels voor zijn, maar ik vind het persoonlijk overzichtelijkheid vrij belangrijk en vind het een beetje slordig staan om er geen spatie tussen te doen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heuh...serieus of zit je nou gewoon weer voor de zeik te houden?
Je bent de enige die dat doet. Journalisten, taaladviseurs, ambtenaren, literatoren: ze vinden het blijkbaar allemaal niet nodig om spaties voor hun uitroeptekens te zetten.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:21 schreef Nawien het volgende:
Punt is dat er geen officiele regels voor zijn, maar ik vind het persoonlijk overzichtelijkheid vrij belangrijk en vind het een beetje slordig staan om er geen spatie tussen te doen.
Mja, dat moeten dan wel harde spaties zijn, want anders:quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:47 schreef Iblis het volgende:
In het Nederlands, Engels & Duits, en volgens mij nog veel andere talen is het hoogst ongebruikelijk om spaties rondom leestekens te gebruiken. In het Frans echter, is het zeer gangbaar.
Het betreft hier echter geen hele spatie, maar slechts 1/4-em. Je ziet dit voor :, ;, ?, ! en rond de ganzenvoetjes (Ğ, ğ). Op het internet, zie bijvoorbeeld de de Franse Wikipedia worden echter wel vaak hele spaties gebruikt.
Dat zie ik in de Vlaamse PC Gameplay regelmatig en dat ziet er echt niet uit.quote:het leesteken kan in zijn eentje op de volgende regel terechtkomen
Zo is FOK! hè?quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:49 schreef Nerzhul het volgende:
het ging eigenlijk ergens anders over maar oke
Je vindt het persoonlijk overzichtelijk staan, en slordig zonder spatie. Dat vind ik heel vreemd, omdat je daarmee namelijk afwijkt van de overgrote meerderheid van de gebruikers van de Nederlandse taal. Mensen die jouw teksten onder ogen krijgen, zullen dus juist die onverwachte spaties als slordig ervaren.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:21 schreef Nawien het volgende:
[..]
eh, ja
[..]
hehe, allebei een beetje. Punt is dat er geen officiele regels voor zijn, maar ik vind het persoonlijk overzichtelijkheid vrij belangrijk en vind het een beetje slordig staan om er geen spatie tussen te doen.
Maargoed das ook 1 van de redenen waarom ik alinea's gebruik
Dan gebruiken ze een slecht opmaakprogramma. Het is echter vergelijkbaar met de situatie dat je in het Nederlands in kranten vaak een trema ziet, ook al is het woord afgebroken, dus je ziet zo-<einderegel>ëven in een krant, terwijl het trema vervalt na afbreking, immers, de scheiding der lettergrepen is vanwege de afbreking al duidelijk.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:49 schreef Frollo het volgende:
Dat zie ik in de Vlaamse PC Gameplay regelmatig en dat ziet er echt niet uit.
Zeker, zeker. Laatst nog reed ik achter een bus, met op de achterruit een gigantische advertentie waar 's ochtends met een 'zesje' op stond. Dan weet je gewoon: die copywriter heeft dat in Word geschreven, het is vervolgens geredigeerd, gezet, nogmaals geredigeerd (?), gedrukt en niemand heeft in dat hele proces gezien dat er een fout in zit.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:55 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dan gebruiken ze een slecht opmaakprogramma. Het is echter vergelijkbaar met de situatie dat je in het Nederlands in kranten vaak een trema ziet, ook al is het woord afgebroken, dus je ziet zo-<einderegel>ëven in een krant, terwijl het trema vervalt na afbreking, immers, de scheiding der lettergrepen is vanwege de afbreking al duidelijk.
En het is zeer wel mogelijk met goede programmatuur, doch de meeste mensen zijn blijkbaar te lui. Of je ziet zaken als ‘s-Hertogenbosch of ‘s ochtends of ‘t leukste, omdat één of andere onbenul een ‘smart-quotes’ functie heeft aanstaan die bedenkt dat na een spatie en voor een letter altijd ‘ moet, en voor een spatie en na een letter ’ moet. Iets wat in het Nederlands telkens tot fouten leidt.
Zo is er nog veel meer onverzorgde typografie, veel dankzij en tegenwoordig ook zeker ondanks de invoering van de computer.
Sorry ik ben wel iets vergeten te vermelden. Ik doet het alleen op fora en dergelijke. Als ik normaal een brief schrijf en het dan uitprint ziet het er wel goed uit, maar dit "hallo!" vind ik een beetje priegelig "hallo !" is weer wat duidelijkerquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:40 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je bent de enige die dat doet. Journalisten, taaladviseurs, ambtenaren, literatoren: ze vinden het blijkbaar allemaal niet nodig om spaties voor hun uitroeptekens te zetten.
Je hebt op zich gelijk dat er geen officiële regels voor zijn, in Nederland althans niet, maar dat komt doordat de gedachte dat iemand een spatie voor bijvoorbeeld een uitroepteken zou willen zetten zó absurd is dat Nederlandse taaladviesboeken en -sites de kwestie niet eens behandelen.
In Belgische taaladviezen wordt er trouwens wel iets over gezegd, namelijk: géén spatie voor een punt, komma, dubbele punt, puntkomma, uitroepteken of vraagteken.
Bronnen:
http://vrttaal.net/taalda(...)/tips/st-10089.shtml
http://www.schrijf.be/stijlgids_wwwschrijfbe.pdf
En o ja, het is juist niet overzichtelijker, want het leesteken kan in zijn eentje op de volgende regel terechtkomen.
Maar succes ermee.
het is niet gewoon fout. If so, toon het aanquote:Op donderdag 26 juli 2007 11:31 schreef rameijer het volgende:
Toch is het gewoon fout, een spatie voor een uitroepteken.En ik vind het er niet uitzien....
/off-topic
loopt ie op mensen te bashen over dialect of spraakgebrek en laat hij hier zelf zien waar tie vandaan komt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:13 schreef Nawien het volgende:
[..]
Sorry ik ben wel iets vergeten te vermelden. Ik doet het alleen op fora en dergelijke. Als ik normaal een brief schrijf en het dan uitprint ziet het er wel goed uit, maar dit "hallo!" vind ik een beetje priegelig "hallo !" is weer wat duidelijker.
En het argument wat je aandraagt is natuurlijk een drogreden, met je grote duim
Overigens zijn er voor komma's en en punten wel regels.
*punt* *spatie* nieuwe letter
*komma* *spatie* nieuwe letter
maar hulde voor je onderbouwde EN overzichtelijke post. Wordt haast een unicum hier op dit forum. Zeker nu figuren als Azrael dit forum ondekt hebben
"Helaas, het systeem heeft gedecteerd dat uw post niet voldoet aan de kwaliteitsnormen die hier gelden op het FOK!forum. Probeer uw reactie te herschrijven om toch te voldoen aan de gewenste kwaliteit. Eventueel zou een spellingscontrole ook soelaas kunnen bieden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:34 schreef Nerzhul het volgende:
[..]
loopt ie op mensen te bashen over dialect of spraakgebrek en laat hij hier zelf zien waar tie vandaan komt.
ik DOET KEK
hoe bedoel jequote:Op donderdag 26 juli 2007 12:07 schreef PDOA het volgende:
Users die onnodig klagen terwijl het recht zijn beloop heeft gehad.
Even Googlen op "spaties voor leestekens" levert o.a. de volgende drie bronnen op:quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:32 schreef Nawien het volgende:
[..]
het is niet gewoon fout. If so, toon het aan![]()
Komt omdat je een kloon bent van een achterlijk figuur. Een kloon is altijd minder slim dan de originele user. Toevallig was de originele user ook al geen helder licht.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:10 schreef heijnen het volgende:
[..]
hoe bedoel je
ik snap je beredenering niet![]()
Hij vindt het zelf verzorgd taalgebruik, dus ik heb het maar opgegeven.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:15 schreef rameijer het volgende:
[..]
Even Googlen op "spaties voor leestekens" levert o.a. de volgende drie bronnen op:
1
2
3
`quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:21 schreef Nawien het volgende:
[..]
Komt omdat je een kloon bent van een achterlijk figuur. Een kloon is altijd minder slim dan de originele user. Toevallig was de originele user ook al geen helder licht.
Kwestie van 1 en 1
WTB quote en WTS cursus begrijpend lezen !!!quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hij vindt het zelf verzorgd taalgebruik, dus ik heb het maar opgegeven.
WTB response op vorige postquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:33 schreef Nawien het volgende:
[..]
WTB quote en WTS cursus begrijpend lezen !!!
Overigens zeer dubieuze bronnen, in een andere link met jouw zoekopdracht vond ik weer wat anders (het tegenovergestelde). Daarnaast is VRT (enige betrouwbare bron) niet Nederlandsquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:15 schreef rameijer het volgende:
[..]
Even Googlen op "spaties voor leestekens" levert o.a. de volgende drie bronnen op:
1
2
3
Wil jij dan beweren dat die spatie voor een vraagteken goed is?quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:32 schreef Nawien het volgende:
[..]
het is niet gewoon fout. If so, toon het aan![]()
Nee hoor, helemaal niet zelfs. Ik zeg echter ook niet dat het goed is.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wil jij dan beweren dat die spatie voor een vraagteken goed is?
Voor de vraag of het goed of fout is en of het al dan niet ergens gedefinieerd is in regels, is het helemaal niet relevant of jij dit alleen doet op fora.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:41 schreef Nawien het volgende:
![]()
[..]
Nee hoor, helemaal niet zelfs. Ik zeg echter ook niet dat het goed is.
Punt is dat de regels hiervoor in Nederland niet gedefinieerd zijn.
Zoals eerder al vermeldt door mij (vandaar WTS cursus begrijpend lezen) doet ik het alleen op fora omdat het voor mij overzichtelijker is. hallo! en hallo !. Ik vind dat laatste duidelijker.
Met brieven uiteraard zonder spatie omdat die afstand van een spatie te groot is.
het mooie van discussies is dat deze niet statisch zijn. Zoals jij het stelt is het inderdaad niet relevant, zoals de discussie liep was het wel relevant.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voor de vraag of het goed of fout is en of het al dan niet ergens gedefinieerd is in regels, is het helemaal niet relevant of jij dit alleen doet op fora.
De vraag aan Frollo om aan te tonen dat het fout is, is eigenlijk ook volkomen zinloos.
Het ís ook fout. Dat hoeft niet altijd te worden aangetoond met verwijzing naar regels. De dagelijkse praktijk is bewijs genoeg.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:48 schreef Nawien het volgende:
[..]
het mooie van discussies is dat deze niet statisch zijn. Zoals jij het stelt is het inderdaad niet relevant, zoals de discussie liep was het wel relevant.
De vraag aan frollo om aan te tonen dat het fout is, mag in jouw ogen zinloos zijn, maar dan mis je een essentieel punt. Degene die beweerd, toont aan. Niet andersom.
Iemand beweerd dat het fout is. Wees dan een vent en roep het niet alleen, maar toon het ook aan.
Nou, vooruit. Als je het dan maar beperkt tot fora.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:53 schreef Frollo het volgende:
Ik ga voortaan een tilde en een hekje voor mijn leestekens zetten~#! Ik vind dat mijn posts daar stukken duidelijker van worden~#!
Er is geen regel die zegt dat het fout is, toch~#?
Tuurlijk, in een sollicitatiebrief zou ik zoiets nóóit doen~#!quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, vooruit. Als je het dan maar beperkt tot fora.
Ik vindt hedt dtuidtelijker om aldtijdt dt dte gebruiken !quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:41 schreef Nawien het volgende:
![]()
[..]
Zoals eerder al vermeldt door mij (vandaar WTS cursus begrijpend lezen) doet ik het alleen op fora omdat het voor mij overzichtelijker is. hallo! en hallo !. Ik vind dat laatste duidelijker.
Hahah tuurlijk, droom lekker verder. Je hebt gewoon geen argumenten meerquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het ís ook fout. Dat hoeft niet altijd te worden aangetoond met verwijzing naar regels. De dagelijkse praktijk is bewijs genoeg.
Goede vergelijking, jij komt er welquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:53 schreef Frollo het volgende:
Ik ga voortaan een tilde en een hekje voor mijn leestekens zetten~#! Ik vind dat mijn posts daar stukken duidelijker van worden~#!
Er is geen regel die zegt dat het fout is, toch~#?
en dat is wel fout !quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:58 schreef rameijer het volgende:
[..]
Ik vindt hedt dtuidtelijker om aldtijdt dt dte gebruiken !
Ookgebruikikafentoegeenspatiesomdatdatmakkelijkertypt .
Troll !
Ach, met dergelijke vergelijkingen lijkt het mij inderdaad niet vreemd dat je minder genoegen neemt.quote:
Kun je dat even aantonen, uiteraard onderbouwd met een fatsoenlijke betrouwbare bron?quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:02 schreef Nawien het volgende:
[..]
en dat is wel fout !![]()
spaties moeten altijd tussen woorden haha![]()
![]()
Wou je zeggen dat de vergelijking niet opgaat~#?quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:01 schreef Nawien het volgende:
[..]
Goede vergelijking, jij komt er wel![]()
Nou, jij slaat ze naar believen over.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:03 schreef Nawien het volgende:
Maargoed het was leuk. Jammer alleen dat de discussie op basis van argumenten aan jullie kant is beëindigt. Zegt genoeg over jullie inhoudelijke kennis![]()
Haha, ik pwnde je.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:03 schreef Nawien het volgende:
Maargoed het was leuk. Jammer alleen dat de discussie op basis van argumenten aan jullie kant is beëindigt. Zegt genoeg over jullie inhoudelijke kennis![]()
Zeker. het kostte niet eens moeitequote:Op donderdag 26 juli 2007 15:02 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Kun je dat even aantonen, uiteraard onderbouwd met een fatsoenlijke betrouwbare bron?
KLOON!quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:10 schreef heijnen het volgende:
@ veldmuis touché richting nawien
@nawien nog geen antwoord op je response waarom ik kloon van iemand zou zijn
Daadredniquote:Op donderdag 26 juli 2007 15:04 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wou je zeggen dat de vergelijking niet opgaat~#?
quote:
Welke argumenten?quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, jij slaat ze naar believen over.
't Is nou niet alsof jij je zo keurig gedraagt in de discussie.
je zegt iets en als men dan om uitleg vraagt ontbreekt diequote:Op donderdag 26 juli 2007 15:14 schreef Nawien het volgende:
[..]
Welke argumenten?
oh wacht, die 2 vage linkjes en die ene van de Vlaamse taal?![]()
en ik gedraag me niet keurig? Doe eens quoten?![]()
Ik wou nog antwoorden maar ik eis een rectificatie !quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:10 schreef heijnen het volgende:
@ veldmuis touché richting nawien
@nawien nog geen antwoord op je response waarom ik kloon van iemand zou zijn
hoezo rectificatie?quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:15 schreef Nawien het volgende:
[..]
Ik wou nog antwoorden maar ik eis een rectificatie !
dit word dus gewoon gezien als spamquote:
quote:
quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:41 schreef Nawien het volgende:
Zoals eerder al vermeldt door mij
quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:48 schreef Nawien het volgende:
het mooie van discussies is dat deze niet statisch zijn.
(Plus nog tig gevallen waarin je geen hoofdletter gebruikt aan het begin van een zin.)
Degene die beweerd, toont aan.
Iemand beweerd dat het fout is.
discussieren
En verder blijf je van Lienekien en Frollo af.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:03 schreef Nawien het volgende:
Jammer alleen dat de discussie op basis van argumenten aan jullie kant is beëindigt.
ik ben geen kloon zoals nawien beweerd, en hij eist een rectificatie.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:21 schreef RickoKun het volgende:
Nee hoor, dat was een serieuze reply, het feit dat u rectificatie eist zorgde bij mij voor een prikkeling, geen anale maar een prikkeling die dermate er toe leidt dat ik vind dat u zelf moet rectificeren dat u géén kloon bent!
Groetjes,
Rickokun
Euhm ten 1e was het onderwerp volgens mij geen spelling, ten 2e zit ik aan niemand. mensen zitten aan mijquote:Op donderdag 26 juli 2007 15:19 schreef Bupatih het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
En verder blijf je van Lienekien en Frollo af.
waarom jij mij een kloon noemt misschien?quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:34 schreef Nawien het volgende:
Ok, onder het mom van de aanhouder wint. Wat wil je weten?
jij noemde mij kloon en ik zou graag willen weten waaromquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:27 schreef Nawien het volgende:
Hoe bedoel je?
ow op die manier.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 08:37 schreef Nawien het volgende:
Ooh dat, insidersgrapje
dank je wel:Dquote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:10 schreef Nawien het volgende:
Hier dit helpt:
http://wiki.fok.nl/index.php/Kloon
Als je iets hoort wat je niet snapt, typ je het daar in. Grote kans dat je daar een pagina vindt waar het uitgelegd staat.
Ik heb kloon voor je opgezocht.
dank je wel maar reageer even op het topic van WoW aubquote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:39 schreef Nawien het volgende:
Hehe komt wel goed. Succes ermee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |