quote:In navolging van spoor4 zorg ik dit jaar maar voor het overzicht. Zo zoekt dat wat makkelijker voor diegenen die inspiratie willen opdoen uit de vele inzendingen. Top-100 zijn aangeduid met een sterretje.
Falco*
luukskywalker
trebremmit
methodmich
sv3n*
Asskicker14
0033*
Sjobber
splendor
iamredleader*
Mr.Shankly
TomHoofd
Ricy
Fathom
Drazzic
Devano
Peppy666
BiBBerr
hansie403
Bram_*
Forkbender
snivoos
Empiej
RuneRose*
dennisw
MadMarine*
Retuobak*
AtheistischFundamentalist
thespotlessmind
muserulezz
Posdnous*
ziggyziggyziggy*
ChickenMan*
Mainport
Seborik*
Qwea
icebliss
gias
Ryoga
Croupouque
Flitspaal*
Twisted_Logic
Eisbaer
CherryLips*
Neoktheone*
Mike*
AbeSapien
Tha_Leonardo
Brammie1*
NRH*
Madine
spoor4*
Risce
Dunf*
Tup*
CoJackso*
DrDentz
Bumbaclaat*
ccKane
BOOR_TBL
Intermec
DPCKippie
The_Man_with_no_Name
bonza
Argonath
fondue
McKillem
Fides
Bupatih
199726*
Benexx
-Jynx-
Morthill
mustisuc
De_Brandweer
Vernidal
cultheld*
merino*
Kptelmo
Iago
HugoM
Arcanya
Fluffy_Augurk*
cloudbolt
De_Dwaas
OVDB4*
Deoxyribonucleic
krvabo*
Lambiekje*
Chilles
dutch-mamma*
1-of-6Billion*
johnfk*
Canisfire
AstroStart
Lange_Lans
L.Dir
Kolkus*
Kreupeldicht
DaMart*
Mr.Nash
Stralur
Joppe
eso-teric
Precies, kom maar op met nieuwe lijstjesquote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:19 schreef NRH het volgende:
Ik wil meer lijstjes zien, altijd goed om de to-see-list aan te vullen!
eerste nog een paar films bekijken die mensen hier geopperd hebben zeker.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mijn top 100 volgt na het einde van deze maand.
Ik pas mijn top 100 altijd het einde van de maand aan alls ik het maandlijstje maak.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
eerste nog een paar films bekijken die mensen hier geopperd hebben zeker.
Nope... zo zijn er wel meer films als Mulholland Drive, Being John Malkovich, Confessions of a Dangerous Mind etc.. die ik niet heb gezien, maar die er vast allemaal goed tussenpassenquote:Op woensdag 25 juli 2007 13:16 schreef Mike het volgende:
Jij hebt echt een lijst waarin je The Shawshank Redemption ook zou verwachten, eso teric...heb je die nooit gezien?
quote:cwk: In navolging van spoor4 zorg ik dit jaar maar voor het overzicht. Zo zoekt dat wat makkelijker voor diegenen die inspiratie willen opdoen uit de vele inzendingen
*noteert*quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:27 schreef Mike het volgende:
Inleveren van je toplijst kan tot zaterdag 11 augustus 18:00 uur.
Wel met stip de lijst binnengekomenquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:36 schreef cwk het volgende:
Een echte laurenzo-lijst zoals ik hem had verwacht. Dat neemt niet weg dat het een mooie lijst is natuurlijk, alleen had ik stiekem Picnic at Hanging Rock wat hoger verwacht.![]()
quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:49 schreef laurenzo85 het volgende:
lijst...
Het valt me van je tegen dat er niet al lang één staatquote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hey, kijk, een top 100 topic, misschien moet ik er ook eens eentje maken.
Hopelijk zal T2 eindelijk eens de top 100 halenquote:Op zondag 29 juli 2007 19:48 schreef cultheld het volgende:
Ik ben benieuwd naar de uitslag: Hopelijk zullen veel relatief onbekende films de top 100 halen.
Die heeft er tot nu toe elk jaar ingestaan hoor... (Vorig jaar 62e)quote:Op zondag 29 juli 2007 19:54 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Hopelijk zal T2 eindelijk eens de top 100 halen
Deze staat er dubbel in...quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:00 schreef JelleS het volgende:
55 Trois couleurs: Rouge
99 Trois couleurs: Rouge
Welke Great Expectations bedoel je? Die van Lean of Cuarón?quote:90 Great Expectations
Jep.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:18 schreef Martinaz het volgende:
tering man is teh good the bad en the ugly echt zo geweldig dan?
:
Jazekerquote:Op zondag 29 juli 2007 20:18 schreef Martinaz het volgende:
tering man is teh good the bad en the ugly echt zo geweldig dan?
:
Top 25 kan ookquote:Op zondag 29 juli 2007 21:33 schreef cyberpope het volgende:
Oke.. een top 50 of 100 gaat me te ver... Maar een top 10 moet kunnen.
Ach man.. ik vond deze top 10 niet te doen. Ik zou nu al een andere er neer kunnen zetten.... Vind het onmogelijk om deze films te waarderen omdat ze inwisselbaar zijn en ook wat stemmingsafhankelijk.quote:
Je moet er een uitkiezen.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:15 schreef bijdehand het volgende:
1 Battle Royale 100
2 Godfather 90
3 Enemy at the Gates 80
4 Green Mile 70
5 Sin City 60
6 The Shawshank Redemption 50
7 Forest Gump 40
8 The Good, the Bad and the Ugly 30
9 Shrek 20
10 The Naked Gun Trilogy 10
Leanquote:Op zondag 29 juli 2007 20:19 schreef Gorro het volgende:
[..]
Deze staat er dubbel in...
[..]
Welke Great Expectations bedoel je? Die van Lean of Cuarón?
Shit dan ga ik men lijst nog even aanpassen.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:43 schreef Falco het volgende:
Ik heb (denk ik) tot nu toe de meeste films overeenkomen met JelleS.
Ik was ook verbaasdquote:Op zondag 29 juli 2007 21:59 schreef JelleS het volgende:
[..]
Shit dan ga ik men lijst nog even aanpassen.
Denk dat het er mee heeft te maken dat we veel oude klassiekers wel kunnen waarderen, maar dat ze ons niet zo veel doen. Dat merk ik in ieder geval uit veel van jouw reacties.quote:
Inderdaad, zoveel kan ik er niet eens bedenken, en als ik ze moet bedenken, ben ik de helft vergeten, dat weet ik zeker. Valt me op dat niemand "The Storm of the Century" gebruikt... Stephen king.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:34 schreef Index het volgende:
Haha hoe kansloos ben je als je voor je zelf een top100 van beste films gaat maken
Die doet niet mee, aangezien dat een miniserie is...quote:Op zondag 29 juli 2007 22:57 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Valt me op dat niemand "The Storm of the Century" niet gebruikt... Stephen king.
Ik heb hem als film op DVD. Welliswaar uit canada geimporteerd omdat hij niet in NL verkrijgbaar is op DVD, maargoed.quote:Op zondag 29 juli 2007 23:01 schreef Gorro het volgende:
[..]
Die doet niet mee, aangezien dat een miniserie is...
Waarom zou dat kansloos zijn?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:34 schreef Index het volgende:
Haha hoe kansloos ben je als je voor je zelf een top100 van beste films gaat maken
Ja achteraf gezien vind ik dat toch niet zon heel denderende film.quote:Op zondag 29 juli 2007 23:24 schreef EggsTC het volgende:
Ook zie ik Braveheart weinig terug.
21 Up is wel mijn favoriete deel (omdat tussen 14 & 21 en 21 & 28 in mijn ogen de grootste breuk plaatsvindt; vooral Suzie's bezigheden in 21 raakten me erg) maar hij staat er als vertegenwoordiger van de hele serie. Zeven verschillende plekken vond ik weer een beetje te veel van het goede, en dus heb ik er eentje gekozen. Het had ook 42 kunnen zijn voor Neil's meertje, maar ach.quote:Op maandag 30 juli 2007 01:11 schreef cwk het volgende:
Toch frappant dat je alleen 21 up dan er in hebt staan Sai. Ik moet zeggen dat ik zelf ook bij 21 up pas extra gepakt werd omdat je er dan goed inzit. Maar om de vervolgen dan verder nergens te noemen in je lijst lijkt wat vreemd.
Heeft dat deel specifiek veel indruk op je gemaakt?
Elke keer als ik een film gezien heb, stem ik erop op www.imdb.com en www.moviemeter.nl. Daarnaast heb ik ook voor mezelf een Excel-sheet waar ik verschillende dingen in bijhoudt.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:39 schreef ChRoNiC het volgende:
Hoe doen jullie dat? Houden jullie lijsten bij met wat jullie van films vonden of iets dergelijks?
Ik ook. Verder heb ik de afgelopen jaren ook al meegedaan. En pas ik mijn top 100 elke maand aan (als daar reden voor is)quote:Op maandag 30 juli 2007 10:48 schreef Gorro het volgende:
[..]
Elke keer als ik een film gezien heb, stem ik erop op www.imdb.com en www.moviemeter.nl. Daarnaast heb ik ook voor mezelf een Excel-sheet waar ik verschillende dingen in bijhoudt.
Tja, dat vind ik juist moeilijk. Een recente film kan opeens wel veel impact maken, maar vergeleken met de impact van een vorige film minder. Alleen weet je dat op dat moment niet helemaal zeker meer, dus dan komt een recente film in je top 100 terwijl die eigenlijk minder was.quote:Op maandag 30 juli 2007 12:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik ook. Verder heb ik de afgelopen jaren ook al meegedaan. En pas ik mijn top 100 elke maand aan (als daar reden voor is)
Die film was ik helemaal vergetenquote:
Een mooie gevarieerde lijst, staan nog wat films op die ik zeker nog eens wil zien (Fucking Amal, Midnight Express, one flew over the cuckoo's nest o.a.)quote:
Deze staat er twee keer in. Zou je dit aan willen passen?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:17 schreef gavinspearhead het volgende:
22 Flesh+Blood (1985)
39 Flesh+Blood (1985)
Juistja!quote:Op maandag 30 juli 2007 15:47 schreef Beathoven het volgende:
35. El Laberinto del Fauno (Pan's Labyrinth) - (2007) Guillermo del Toro
Je hebt geen nummer 21. Je mag dus nog een film noemenquote:Op zondag 29 juli 2007 22:37 schreef PouwelZ het volgende:
20. Fight Club - http://www.imdb.com/title/tt0137523/
22. Final Destination - http://www.imdb.com/title/tt0195714/
Ik geef geen tussenstanden, dit om stembeïnvloeding te voorkomen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het misschien te snel als ik vraag wat de tussenstand nu is of doet men hier niet aan? Ben wel benieuwd naar een top 10 op het moment
In dat geval kan je de lijstjes beter laten opsturen, nu beïnvloedt je andere mensen ook met de lijstjes...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:08 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik geef geen tussenstanden, dit om stembeïnvloeding te voorkomen.
Maar dan is er natuurlijk geen lol aan. Persoonlijk vind ik de eindlijst niet het interessantste van deze top 100, maar juist de persoonlijke lijstjes.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:53 schreef Jovatov het volgende:
[..]
In dat geval kan je de lijstjes beter laten opsturen, nu beïnvloedt je andere mensen ook met de lijstjes...
Ja tuurlijk, snap ik ook wel, maar waarom dan geen tussenstand als ieder die dat wil dat zelf zou kunnen maken.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:08 schreef Gorro het volgende:
[..]
Maar dan is er natuurlijk geen lol aan. Persoonlijk vind ik de eindlijst niet het interessantste van deze top 100, maar juist de persoonlijke lijstjes.
Ja vind ik ook wel opzich, echter een 'openlijke' tussenstand zie ik ook wel het 'gevaar' van in. Maargoed, Gorro zou mij (en alle andere die geintresseerd zijn) toch ook een tussenstand kunnen mailen als hij dit een betere oplossing zou vinden.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:10 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, snap ik ook wel, maar waarom dan geen tussenstand als ieder die dat wil dat zelf zou kunnen maken.
Ik heb em in men Word-bestand op plaats 14 gezet, maar eigenlijk een gedeelde 13e plaats met Der Himmel Uber Berlin, kan echt niet zeggen welke er nu beter is.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:04 schreef RuneRose het volgende:
Yeuy, weer iemand die 'm goed vind! Ik dring 'm altijd op aan mijn vrienden. Ik zit dan elke keer razendenthousiast in m'n stoel, en ze vinden er dan telkens maar weinig aan. Wat een teleurstelling is dat dan (voor mij). Maar blij dat je er zo van genoten hebt!
Gaat 'ie alsnog in je top 100 komen trouwens, of moet je 'm daar vaker voor zien?
Ik ben per 1 januari 2007 pas begonnen met bijhouden wat ik allemaal kijk. En dan nog vergeet ik er wel eens een, omdat ik twee dagen later niet meer weet welke films ik precies gezien heb als het er acht waren. Daarvoor heb ik natuurlijk ook veel gezien. Maar dat hield ik nergens bij.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:39 schreef ChRoNiC het volgende:
Super initiatief, ik ben zelf ook een grote film fan maar ik moet zeggen dat ik niet zo even 100 films op een rij kan zetten. Bovendien vergeet ik een hoop van films weer (helaas). Hoe doen jullie dat? Houden jullie lijsten bij met wat jullie van films vonden of iets dergelijks?
Ook geïnspireerd door de lijstjes-cultuur hier zeker.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:27 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ik ben per 1 januari 2007 pas begonnen met bijhouden wat ik allemaal kijk.
Toch niet zoveel als Verbalquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:21 schreef cwk het volgende:
Je moet er duizenden hebben gezien.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Toch niet zoveel als Verbal.
Hoe ver zou hij eigenlijk staan met z'n lijstje?
Ik weet uit betrouwbare bron dat er een lijstje komt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoe ver zou hij eigenlijk staan met z'n lijstje?
Zeg, zeg. Wil jij een draai rond de oren.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:30 schreef Gillingham het volgende:
[..]
![]()
Dat moet je aan Runerose vragen.![]()
mmm ben zeker geinterreseerd in sommige titels. Mede omdat je BTTF hoog hebt staan en hoop NL titels als De Lift en Spoorloos. Het verbaasde me ook niet dat Groundhog day hoog staat. Of bijvoorbeeld een Funny Games en je niet te schamen om Titanic hoog te zetten. Of dat je Ice Storm er tussen hebt. door deze samenstelling ben ik echt benieuwd naar een paar titels. Aangezien je echt op een lijn zit qua titels. Hier staan zeker een paar titels die ik moet gaan zien.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:46 schreef Arcee het volgende:
* Arcee's Film Top 100 - editie 2007
[afbeelding]
knip
O.K. ik neem het terug. Al is het alleen maar vanwege je mooie top drie. Leuke nummer 10 ook trouwens.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:45 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Zeg, zeg. Wil jij een draai rond de oren.
Dat kloptquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:21 schreef cwk het volgende:
[..]
Ook geïnspireerd door de lijstjes-cultuur hier zeker.![]()
Waarom zou ik het bijgehouden hebben? Ik keek vroeger bijvoorbeeld vaak bij en met mijn grootouders. Tijdens de jaren daarna was het veel bioscoopbezoek, tv-kijken en af en toe video-huren.quote:Maar had gedacht dat jij dat wel had bijgehouden al die jaren. Je moet er duizenden hebben gezien.
Dat vergeet ik vaak. De mogelijkheden om het bij te houden zijn nu onmetelijk handiger dan nog niet zo lang geleden. Ik zie mijzelf ook niet elke dag een film er bij pennen. Zeker niet met mijn handschrift.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:51 schreef Flitspaal het volgende:
Waarom zou ik het bijgehouden hebben? Ik keek vroeger bijvoorbeeld vaak bij en met mijn grootouders. Tijdens de jaren daarna was het veel bioscoopbezoek, tv-kijken en af en toe video-huren.
Jammer aan die lijst vind ik dat je minimaal aantal stemmen moet hebben om erin te komen. Zo zijn er films die erg hoog scoren, maar slecht 250 stemmen hebben. Die staan er dus niet in, terwijl het geniale films zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:27 schreef Flitspaal het volgende:
Voor deze lijst ben ik begonnen met de IMDb top 250 en heb ik bekeken welke films ik daaruit erg goed vond.
Wat dacht je van Simon...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:33 schreef cyberpope het volgende:
[..]
Jammer aan die lijst vind ik dat je minimaal aantal stemmen moet hebben om erin te komen. Zo zijn er films die erg hoog scoren, maar slecht 250 stemmen hebben. Die staan er dus niet in, terwijl het geniale films zijn.
Maar dus nog niet gezien...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:33 schreef Calexico het volgende:
Gisteren 12 Angry Men en Trainspotting gekocht. Deze films zullen toch wel in aanmerking komen voor mijn top 100 denk ik zo.
Op een aantal minder begrijpelijke keuzes na een hele leuke selectie voor een lijst met zo veel moderne mainstream-films.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:33 schreef northernlight81 het volgende:
Mijn top100. De volgorde verschilt per moment en kan van veel films ook niet zeggen welke beter is.
[lijst]
Ik vraag me af: Ken jij het onderscheidl tussen regisseur, producent, schrijver en naam-uitlener? Erg knap om Tarantino's talent in al die films terug te kunnen zien.quote:Op maandag 30 juli 2007 01:19 schreef Posergoth6667 het volgende:
1. pulp fiction
2. reservoir dogs
3. four rooms
4. from dusk till dawn
5. jackie brown
6. grindhouse
7. from dusk till dawn 2
8. from dusk till dawn 3
9. killing zoe
10. kill bill
11. kill bill 2
12. natural born killers
13. true romance
Sorry, maar een top 10 met 2 films erin die nog niet eens ergens in de wereld uit zijn kan ik niet accepteren...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:40 schreef MikeLowrey het volgende:
1. The Bourne Ultimatum
2. Bourne Supremacy
3. Bourne Identity
4. Rush Hour 1
5. Rush Hour 2
6. Rush Hour 3
7. Green Street Hooligans
8. Bad Boys 1
9. Bad Boys 2
10. Karate Kid![]()
11. The Departed
Rush Hour 3 is inderdaad beetje raar...maar Ultimatum weet ik honderd % zeker dat dat mijjn NUMMER 1 wordquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:30 schreef Gorro het volgende:
[..]
Sorry, maar een top 10 met 2 films erin die nog niet eens ergens in de wereld uit zijn kan ik niet accepteren...
Ja, sinds een paar uur. Maar je hebt hem dus nog niet gezienquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:33 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Rush Hour 3 is inderdaad beetje raar...maar Ultimatum weet ik honderd % zeker dat dat mijjn NUMMER 1 is![]()
![]()
Btw deze lijst is meer in willekeurige volgorde...BTW Bourne Ultimatum is al uit in de VS
uuuh, neequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:37 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ja, sinds een paar uur. Maar je hebt hem dus nog niet gezien
Die zijn allebei wel aardig. Ik vond "Harry un ami qui vous veut du bien" beter dan Lemming.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:10 schreef Flitspaal het volgende:
Van al die lijstjes krijg ik weer veel te veel kijktips. Bij ranja zag ik weer Dear Wendy staan, die ik nog steeds wil kijken. En Lemming nu ook nog.
Inderdaad, hoe kun je nou zeker weten dat zoiets je nieuwe nummer 1 gaat worden, vooral bij een deel 3. Er is volgens mij van geen film een nummer 3 die niet tegen viel. Misschien lord of the rings, maar die vond ik allemaal niet geweldig. Volgens mij heeft die gast gewoon in zijn hele leven maar 8 films gezien en deze erbij gezet als aanvulling.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:43 schreef Gillingham het volgende:
Hoe kun je nu een film in je top 10 zetten die je nog niet gezien hebt?!?!?!
Gorro, zou je dat volledige lijstje a.u.b. willen negeren. Dat valt niet serieus te nemen.
Even wat deel drie films neerzetten die wat mij betreft niet tegenvallen:quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:07 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe kun je nou zeker weten dat zoiets je nieuwe nummer 1 gaat worden, vooral bij een deel 3. Er is volgens mij van geen film een nummer 3 die niet tegen viel. Misschien lord of the rings, maar die vond ik allemaal niet geweldig. Volgens mij heeft die gast gewoon in zijn hele leven maar 8 films gezien en deze erbij gezet als aanvulling.
Evil Dead 3 Army of Darknessquote:Er is volgens mij van geen film een nummer 3 die niet tegen viel.
Het antwoord is ja.quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie erg veel La Passion de Jeanne d'Arc / The Passion of Joan of Arc langskomen. Is dit nu echt zo'n goede film, daar waar het hier gaat om een 'silent' film?
Deze heb je er dubbel in staan. Zou je dit aan willen passen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 01:24 schreef ranja het volgende:
018 The Usual Suspects (1995)
049 The Usual Suspects (1995)
Aangepast.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:56 schreef Gorro het volgende:
[..]
Deze heb je er dubbel in staan. Zou je dit aan willen passen?
! Wat eenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:14 schreef beantherio het volgende:
Het samenstellen van een lijstje was een absolute hel, maar hier is ie dan toch: mijn top 100 voor 2007.
edit: voor de duidelijkheid heb ik bij niet-Engelse titels ook de Engelse/Amerikaanse naam van betreffende film vermeld. In dat geval zijn beide namen gescheiden door een / .
Ik ben geen fan van Ran, die zou niet in mijn Kurosawa top 10 staan.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:08 schreef RuneRose het volgende:
Trouwens, SoK, geen Ran?
Ik vond em ook niet zo geweldig, precies om wat SoK zegt.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:59 schreef RuneRose het volgende:
Geen fan van Ran? Dat hoor je ook niet vaak. Hoe komt dat zo?
welke andere 4 hebben het uiteindelijk niet gehaald?quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:22 schreef dwerg het volgende:
Na het schrappen van The Muppet Christmas Carol (1992) heb ik nog steeds 105 films over.
Best grappig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:17 schreef Urukrama het volgende:
1. Big Boobs part 1
2. Big Boobs part 2
3. Big boosb part 3
etc etc
Vooral sprankelend origineel, verbazend dat die grap niet eerder is gemaakt, hij ligt zo voor de handquote:
En dat voor een derde post... Wat een talent!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Voral sprankelend origineel, verbazend dat die grap niet eerder is gemaakt, hij ligt zo voor de hand.
Dat kun je niet menen zeg. Zelfs al die hard Pamela fan moet je die film haast wel ontzettend klote vinden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:14 schreef sitting_elfling het volgende:
9.Barb Wire http://www.imdb.com/title/tt0115624/
The Butterfly Effect is een aardige film die voornamelijk steunt op een geweldig concept. De uitwerking laat echter te wensen over wegens niet al te best acteerwerk en een script wat zonder meer beter kon. Vermakelijk was ie wel wat mij betreft.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:40 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Dat kun je niet menen zeg. Zelfs al die hard Pamela fan moet je die film haast wel ontzettend klote vinden.
Gaaf lijstje van lonewolf, alleen mis ik Butterfly effect, of vond je die niet goed genoeg voor je top100?
Doe je een top 50.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:57 schreef Kael het volgende:
mooie lijsten, ben bezig.. kom nu niet meer verder dan 65, zit klem lol
Moah, dat viel wel mee, het was een heerlijke over the top actie drama film waar ook xander berkeley voor het eerst goed speeltquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:40 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Dat kun je niet menen zeg. Zelfs al die hard Pamela fan moet je die film haast wel ontzettend klote vinden.
Gaaf lijstje van lonewolf, alleen mis ik Butterfly effect, of vond je die niet goed genoeg voor je top100?
Ik zou er gewoon een top 50 van maken. Volgend jaar is er immers weer een kans.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:14 schreef Kael het volgende:
Ik wacht nog even en anders post ik mijn inmiddels top 66![]()
Er is een hele baal aan films wat er nog bij moet maar ik kom niet op de namen.
Die zie ik regelmatig terugkomen en staat in de IMDB top 250 en die wil ik nu graag zien, maar in 'mijn' videotheek hebben ze hem niet. Wie weet hoe ik eraan kan komen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
40. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies)(1988, Jap, Isao Takahata)
[afbeelding]
Bestellen bij een webwinkel?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:10 schreef Foeske het volgende:
[..]
Die zie ik regelmatig terugkomen en staat in de IMDB top 250 en die wil ik nu graag zien, maar in 'mijn' videotheek hebben ze hem niet. Wie weet hoe ik eraan kan komen?
kopen bij een engelse webshop b.v.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:10 schreef Foeske het volgende:
[..]
Die zie ik regelmatig terugkomen en staat in de IMDB top 250 en die wil ik nu graag zien, maar in 'mijn' videotheek hebben ze hem niet. Wie weet hoe ik eraan kan komen?
Je woont in Noord-Brabant, waar precies?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:10 schreef Foeske het volgende:
[..]
Wat Gillingham zegtquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:40 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
En daar gaat het om.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:46 schreef Morrigun99 het volgende:
Zeker niet de beste film die er bestaat wat mij betreft, maar wel dé film die op het moment van kijken (1994 dus) de grootste indruk op mij achterliet tot op heden.
Ow ja, daar zou ik inderdaad ook kunnen kijken. Ik ging er eigenlijk min of meer vanuit dat ze hem daar dan wel ook niet zouden hebben, al is 'mijn' videotheek inderdaad vast net iets minder uitgebreid.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:16 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Je woont in Noord-Brabant, waar precies?
De cinematheek in zowel Tilburg, Eindhoven als Nijmegen heeft die film sowieso wel.
Tilburg wellicht het makkelijkste? Elke redelijke stad heeft wel een fatsoenlijke videotheek met die film.
Ik heb anders jaren moeten zeuren bij de cinematheek of ze die niet aan wilden schaffen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:16 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Je woont in Noord-Brabant, waar precies?
De cinematheek in zowel Tilburg, Eindhoven als Nijmegen heeft die film sowieso wel.
Tilburg wellicht het makkelijkste? Elke redelijke stad heeft wel een fatsoenlijke videotheek met die film.
Volgens mij zijn ze niet zo gericht op anime, tenminste niet in Nijmegen. Daar hebben ze ook maar één kopie van GoftF beschikbaar.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:55 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ik heb anders jaren moeten zeuren bij de cinematheek of ze die niet aan wilden schaffen.![]()
Ze hebben hem pas sinds vorig jaar liggen.
Over het algemeen hebben ze in de cinematheek juist wel films die je in je standaard videotheekje niet kunt vinden. Maar dat geldt helaas natuurlijk niet voor iedere titel.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:41 schreef Foeske het volgende:
[..]
Ow ja, daar zou ik inderdaad ook kunnen kijken. Ik ging er eigenlijk min of meer vanuit dat ze hem daar dan wel ook niet zouden hebben, al is 'mijn' videotheek inderdaad vast net iets minder uitgebreid.
Die ken ik niet eensquote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:11 schreef RuneRose het volgende:
Damn, wat is die poster van Idi I smotri toch mooie. Tof lijstje ook, Doff!
Je moet ook echt Francesco, Giullare di Dio (spel ik het zo goed?) gaan kijken! Mits je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk.
Denk ''t. Filmisch vast niet zo'n hoogstandje, maar ik vond het een heel bijzondere, originele film die me meteen wist te pakken. Mooi acteerwerk ook en inderdaad deed de geimproviseerd aandoende stijl het bij mij heel goedquote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waarom staat Shadows zo hoog? Omdat hij zo jazzy is?
UIteindelijk heeft die toch veel meer indruk gemaakt dan ik dacht, heb ik wel vaker bij films.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:31 schreef Gillingham het volgende:
Mooie lijst Doff! Leuk om The Fountain toch nog op de 26e plek te zien omdat je er aanvankelijk niet zo super enthousiast over was.
Ik vind die poster van Roma zo ontzettend gaaf.
Heb ik ook regelmatig. Fascinerend is dat eigenlijk. Dan krijg ik ook direct zin om z'n film nog eens te zien.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:33 schreef Doff het volgende:
[..]
UIteindelijk heeft die toch veel meer indruk gemaakt dan ik dacht, heb ik wel vaker bij films.
wicker man mag .. die andere zijn gewoon matig.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:09 schreef Doff het volgende:
Aanvullend de drie slechtste films die ik ooit in mijn leven heb gezien:
1. Baise Moi (200)
2. Saw III (2006)
3. Wicker Man, The (2006)
Zo sprak onze expert op het gebied van dit soort films.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wicker man mag .. die andere zijn gewoon matig.
Heb je de volgende nooit gezien?
Alone in the Dark
Battlefield Earth
Son of Mask
Pledge This (Paris film)
Bottoms Up (paris film)
The HIllz (paris film)
Nine Lives (Paris film)
Epic Movie
Date Movie
Jaws 3
Death Tunnel
Dumb and Dumberer 2
Problem Child 3
Zoom
Nope, niet iedereen kijkt die bagger, Lambiekje.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wicker man mag .. die andere zijn gewoon matig.
Heb je de volgende nooit gezien?
Alone in the Dark
Battlefield Earth
Son of Mask
Pledge This (Paris film)
Bottoms Up (paris film)
The HIllz (paris film)
Nine Lives (Paris film)
Epic Movie
Date Movie
Jaws 3
Death Tunnel
Dumb and Dumberer 2
Problem Child 3
Zoom
heb ik nu weggegeven dat ik een Paris freak ben ... en ja ik heb de films gekeken omdatquote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:59 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Zo sprak onze expert op het gebied van dit soort films.![]()
Tuurlijk dat begrijp ik. Maar wilde alleen aangeven dat er saw3 niet echt beroerd is. Maar als je eens zin hebt in echt slechte films dan ga je de betere beter waarderen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:00 schreef Doff het volgende:
[..]
Nope, niet iedereen kijkt die bagger, Lambiekje.
Maar hoe kom je dan zover om de WIcker Man te kijken met Nicolas Cage? Was je in de war met de 73 versie?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:00 schreef Doff het volgende:
[..]
Nope, niet iedereen kijkt die bagger, Lambiekje.
Was zelfs in de bios. Had geen recensies gelezen en ik vind horror's vaak op z'n minst wel vermakelijk. Vandaarquote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar hoe kom je dan zover om de WIcker Man te kijken met Nicolas Cage? Was je in de war met de 73 versie?
ik moet tot mijn spijt bekenen dat ik Battlefield Earth en Dumb en Dumbererer 2 in bios gezien. Van beide werd ik niet goed. En Wicker man .. je hoopt echt dat Nicolas levend verbrand in die kooi. Dat is zonder meer waar een kutfilmquote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:09 schreef Doff het volgende:
[..]
Was zelfs in de bios. Had geen recensies gelezen en ik vind horror's vaak op z'n minst wel vermakelijk. Vandaar.
Overigens vond ik Baise Moi en Saw III niet gewoon matig. Dat zijn gewoon ontzettende kutfilms met een stuitend gebrek aan respect voor de kijker. Die makers denken echt dat iedereen een complete idioot is. Maar goed, ik wil Gorro's topic verder ook niet verzieken.
Een beetje tegenwicht van al dat mooie werk moet toch kunnen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:09 schreef Doff het volgende:
[..]
Was zelfs in de bios. Had geen recensies gelezen en ik vind horror's vaak op z'n minst wel vermakelijk. Vandaar.
Overigens vond ik Baise Moi en Saw III niet gewoon matig. Dat zijn gewoon ontzettende kutfilms met een stuitend gebrek aan respect voor de kijker. Die makers denken echt dat iedereen een complete idioot is. Maar goed, ik wil Gorro's topic verder ook niet verzieken.
Maar toch een mooie respectvolle lijst.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:16 schreef ScottTracy het volgende:
Mijn top 50. Niet bijzonder origineel en zeker niet zo exotisch als sommige lijstjes hier, maar daarvoor kijk ik simpelweg te weinig films. Toch ben ik er best tevreden mee, het heeft namelijk nog wel wat tijd gekost. Dit is tevens de reden dat ik geen top 100 heb gemaakt.
lijst
Nu moet ik wel toegeven dat ik buiten Kurosawa en de meeste bekende films niet ontzettend veel Aziatisch spul heb gezien. Anime en Wong Kar Wai bevallen me nu eenmaal niet zo goed, maar een Chan-Wook Park en Ki-Duk Kim bevallen me zeker. Alhoewel ze dus ook net niet top-100 waardig zijn wat mij beteft.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Jouw lijstje is ook mooi, Gillingham. Iets te weinig Aziatisch spulmaar smaken verschillen.
Tierra moet je echt zien inderdaad, zeker als je nog niks van Medem gezien hebt moet je daar snel verandering in brengen. Kolkus had Tierra zelfs in zijn top 10 als ik me niet vergis, niet onterecht.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:26 schreef Doff het volgende:
Mooie lijst.
Die Tierra moet ik nu toch echt eens opzoeken en ik begin ook wel benieuwd te raken naar dat Jeux des Enfants.
Waarvoor zou een lijstje exotisch moeten zijn? Het zijn gewoon jouw favoriete films en dat hoeft helemaal niet te veranderen als je al die exotische titels gaat kijken.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:16 schreef ScottTracy het volgende:
Mijn top 50. Niet bijzonder origineel en zeker niet zo exotisch als sommige lijstjes hier, maar daarvoor kijk ik simpelweg te weinig films.
Wat is het nut van puzzelen aan een top 100? Alleen bij een top 10 heeft een plaats hoger of lager enige invloed op de uitslag.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:35 schreef Gillingham het volgende:
[..]
....
Mijn lijst volgt overigens binnen afzienbare tijd. Genoeg gepuzzeld en aangeklooid. Perfect wordt het toch niet.
Het gaat me dan ook niet zozeer om de totale uitslag.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat is het nut van puzzelen aan een top 100? Alleen bij een top 10 heeft een plaats hoger of lager enige invloed op de uitslag.
Het puzzelen is een proces. Net zoals sommigen genieten van het maken van een crypto of een sudoku.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat is het nut van puzzelen aan een top 100? Alleen bij een top 10 heeft een plaats hoger of lager enige invloed op de uitslag.
Is ook zo, maar dat weten we natuurlijk niet zolang ik die films niet heb gezien. Dat hou je altijd, maar ik wil alleen zeggen dat mijn visie op films niet zo uitgebreid is als die van sommigen mensen hier.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarvoor zou een lijstje exotisch moeten zijn? Het zijn gewoon jouw favoriete films en dat hoeft helemaal niet te veranderen als je al die exotische titels gaat kijken.
Schatjesquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
1 Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
2 One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)
3 The Deer Hunter (1978)
4 Beautiful Girls (1996)
5 Apollo 13 (1995)
6 Alien (1979)
7 Grease (1978)
8 V for Vendetta (2005)
9 The Man with the Golden Gun (1974)
10 Schatjes! (1984)
z'n lijst en dan PulpF op 1 .. pfffquote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:03 schreef Tarkovsky het volgende:
Enkele jaren als inspiratiebron dienende, ook maar weer eens 'meedoen'.
Excuses voor de godslasterende nickname, maar de inspiratie was op.
001. Pulp Fiction
002. The Godfather
003. C'era una volta il West
004. Stalker
005. The Godfather: Part II
006. Apocalypse Now (Redux)
007. Buono, il brutto, il cattivo, Il
008. Mulholland Dr.
009. Idi i smotri
010. 2001: A Space Odyssey
011. Boot, Das
012. Andrey Rublyov
013. Solyaris
014. Zerkalo
015. Ruang rak noi nid mahasan
016. Schindler's List
017. 21 Grams
018. Passion de Jeanne d'Arc, La
019. Eternal Sunshine of the Spotless Mind
020. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
021. Seppuku
022. Chinatown
023. Oldboy
024. Suna no onna
025. The Lord of the Rings: The Return of the King
026. Fight Club
027. Lost in Translation
028. The Lord of the Rings: The Two Towers
029. Brazil
030. Goodfellas
031. Cité des enfants perdus, La
032. Citizen Kane
033. Star Wars
034. Terminator 2: Judgment Day
035. Offret
036. Shichinin no samurai
037. Alien
038. Taxi Driver
039. A Clockwork Orange
040. Once Upon a Time in America
041. Full Metal Jacket
042. The Matrix
043. Twelve Monkeys
044. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
045. Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
046. Aliens
047. Platoon
048. Fanny och Alexander
049. One Flew Over the Cuckoo's Nest
050. Cidade de Deus
051. Metropolis (1927)
052. Memento
053. M
054. Nuovo cinema Paradiso
055. Festen
056. Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le
057. Walk the Line
058. Ôdishon
059. Koroshiya 1
060. L.A. Confidential
061. Vredens Dag
062. Sonatine
063. Werckmeister harmoniak
064. The Life and Death of Colonel Blimp
065. Bin-Jip
066. McCabe & Mrs. Miller
067. Abre Los Ojos
068. Blue Velvet
069. Chugoku no chojin
070. Crna macka, beli macor
071. Se7en
072. Amores perros
073. The Shining
074. Children of Men
075. Mad Max 2
076. The Great Escape
077. Maquinista, El
078. The Deer Hunter
079. Lilja 4-ever
080. Naked
081. Manhattan
082. Happiness
083. The Exorcist
084. Tanin no kao
085. Jacob's Ladder
086. Life of Brian
087. Kill Bill: Vol. 1
088. Adaption.
089. Short Cuts
090. Kill Bill: Vol. 2
091. Aguirre, der Zorn Gottes
092. Persona
093. Sideways
094. Salinui chueok
095. Un long dimanche de fiançailles
096. Twin Peaks: Fire Walk with Me
097. Little Miss Sunshine
098. The Right Stuff
099. The Fountain
100. Gosford Park
Als je dan toch zoveel te zeiken heb, doe het dan op zijn minst in degelijk leesbaar Nederlands.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
z'n lijst en dan PulpF op 1 .. pfff
Vond de lijst ook erg mooi. Pulp fiction wordt door superveel mensen enorm hoog gewaardeerd. Hoge IMDb, hoge moviemeter en altijd hoog in de Fok! top 100. Snap ik niet wat er apart aan is dat iemand Pulp Fiction op 1 heeft.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:37 schreef Doff het volgende:
Ik vind het een bijzonder mooie lijst, net als die van Price (maakt me heel benieuwd naar Le Silencieux) en Pulp Fiction vind ik op zich een prima nr. 1, ware het niet dat ik ben afgestompt door het feit dat 'ie elke keer op 1 belandt in de uiteindelijke top 100.
OF JE QUOTE EVEN DIE HELE TOP 100 EN VOEGT ER ÉÉN REGEL AAN TOE VERDOMME!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:35 schreef Lambiekje het volgende:
z'n lijst en dan PulpF op 1 .. pfff
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:14 schreef Doff het volgende:
Mooie lijst. Alleen is Mulholland Dr. een opvallende afwezige?
Wat ik bedoelde te zeggen is dat PF mag best in je lijst. Maar ik heb erg sterk het gevoel dat het zo hoogstaat om die film maar weer op nr 1 bij de eind uitslag te krijgen. Het is op zich wel een goede film alleen zou het nooit in me eigen 250 lijst komen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:28 schreef RuneRose het volgende:
Zegguh, Lambiekske zeg jij nu maar niets met BTTF op nummero 2.![]()
Leuk lijstje van Price. Al ben ik persoonlijk niet zo'n liefhebber van The Big Lebowski, maar daar ben ik alleen geloof ik.
Le Silencieux heeft mij vanaf de eerste keer dat ik 'm zag enorm geboeid.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:37 schreef Doff het volgende:
Ik vind het een bijzonder mooie lijst, net als die van Price (maakt me heel benieuwd naar Le Silencieux) en Pulp Fiction vind ik op zich een prima nr. 1, ware het niet dat ik ben afgestompt door het feit dat 'ie elke keer op 1 belandt in de uiteindelijke top 100.
Ja, ik kan me ook niet voorstellen dat BTTF de op 1 na beste film is die iemand ooit gezien heeft. Goede film, maar hij zou nooit in mijn top 100 komen. Volgens mij is het een complot, en zet je hem alleen maar zo hoog omdat je wil dat hij in de top 10 komt! En dan zet je 'm op 2 ipv. op 1 om het zo een beetje te camoufleren.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:58 schreef Lambiekje het volgende:Wat ik bedoelde te zeggen is dat PF mag best in je lijst. Maar ik heb erg sterk het gevoel dat het zo hoogstaat om die film maar weer op nr 1 bij de eind uitslag te krijgen. Het is op zich wel een goede film alleen zou het nooit in me eigen 250 lijst komen.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:59 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Ja, ik kan me ook niet voorstellen dat BTTF de op 1 na beste film is die iemand ooit gezien heeft. Goede film, maar hij zou nooit in mijn top 100 komen. Volgens mij is het een complot, en zet je hem alleen maar zo hoog omdat je wil dat hij in de top 10 komt! En dan zet je 'm op 2 ipv. op 1 om het zo een beetje te camoufleren.
...
Hele mooie ende leuke lijst Samuel! Wat een mooie collage ook van AN, dat licht! Hoe kom je aan die foto's?quote:
Grappig, The Descent is de enige film in de lijst die ik gezien heb en daadwerkelijk slecht vind. Ik kan me nog steeds kwaad maken over dat einde.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:45 schreef Doff het volgende:
Mooie lijst hoor. Tof dat The Descent zo hoog staat. Em i Pugni in Tasca ga ik eens proberen te vinden.
Zeer zeer zeker een aanrader. Ontzettende Feel-Good-Movie. Morgan Freeman die zichzelf speelt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Deze kende ik niet. Klinkt goed. Paz VegaHeb hem toegevoegd aan mijn to-see lijst.
Me and You and Everyone We Know (2005)quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:38 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Zeer zeer zeker een aanrader. Ontzettende Feel-Good-Movie. Morgan Freeman die zichzelf speelt.
Film duurt overigens maar 1 uur en 10 minuten ofzo.
Iemand nog tips overigens voor 'feel good'-movies a la Garden State / 10 items?
Little Miss Sunshinequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:38 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Iemand nog tips overigens voor 'feel good'-movies a la Garden State / 10 items?
Ja hoor. Je kunt wijzigingen doorgeven tot de deadline.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:17 schreef cultheld het volgende:
Zou ik mijn lijst nog kunnen wijzigen? Na het zien van o.a. Seven Samurai en The Prestige wil ik toch wel ff wat wijzigingen aanbrengen als dat nog mogelijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |