Toch niet zoveel als Verbalquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:21 schreef cwk het volgende:
Je moet er duizenden hebben gezien.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Toch niet zoveel als Verbal.
Hoe ver zou hij eigenlijk staan met z'n lijstje?
Ik weet uit betrouwbare bron dat er een lijstje komt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoe ver zou hij eigenlijk staan met z'n lijstje?
Zeg, zeg. Wil jij een draai rond de oren.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:30 schreef Gillingham het volgende:
[..]
![]()
Dat moet je aan Runerose vragen.![]()
mmm ben zeker geinterreseerd in sommige titels. Mede omdat je BTTF hoog hebt staan en hoop NL titels als De Lift en Spoorloos. Het verbaasde me ook niet dat Groundhog day hoog staat. Of bijvoorbeeld een Funny Games en je niet te schamen om Titanic hoog te zetten. Of dat je Ice Storm er tussen hebt. door deze samenstelling ben ik echt benieuwd naar een paar titels. Aangezien je echt op een lijn zit qua titels. Hier staan zeker een paar titels die ik moet gaan zien.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:46 schreef Arcee het volgende:
* Arcee's Film Top 100 - editie 2007
[afbeelding]
knip
O.K. ik neem het terug. Al is het alleen maar vanwege je mooie top drie. Leuke nummer 10 ook trouwens.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:45 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Zeg, zeg. Wil jij een draai rond de oren.
Dat kloptquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:21 schreef cwk het volgende:
[..]
Ook geïnspireerd door de lijstjes-cultuur hier zeker.![]()
Waarom zou ik het bijgehouden hebben? Ik keek vroeger bijvoorbeeld vaak bij en met mijn grootouders. Tijdens de jaren daarna was het veel bioscoopbezoek, tv-kijken en af en toe video-huren.quote:Maar had gedacht dat jij dat wel had bijgehouden al die jaren. Je moet er duizenden hebben gezien.
Dat vergeet ik vaak. De mogelijkheden om het bij te houden zijn nu onmetelijk handiger dan nog niet zo lang geleden. Ik zie mijzelf ook niet elke dag een film er bij pennen. Zeker niet met mijn handschrift.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:51 schreef Flitspaal het volgende:
Waarom zou ik het bijgehouden hebben? Ik keek vroeger bijvoorbeeld vaak bij en met mijn grootouders. Tijdens de jaren daarna was het veel bioscoopbezoek, tv-kijken en af en toe video-huren.
Jammer aan die lijst vind ik dat je minimaal aantal stemmen moet hebben om erin te komen. Zo zijn er films die erg hoog scoren, maar slecht 250 stemmen hebben. Die staan er dus niet in, terwijl het geniale films zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:27 schreef Flitspaal het volgende:
Voor deze lijst ben ik begonnen met de IMDb top 250 en heb ik bekeken welke films ik daaruit erg goed vond.
Wat dacht je van Simon...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:33 schreef cyberpope het volgende:
[..]
Jammer aan die lijst vind ik dat je minimaal aantal stemmen moet hebben om erin te komen. Zo zijn er films die erg hoog scoren, maar slecht 250 stemmen hebben. Die staan er dus niet in, terwijl het geniale films zijn.
Maar dus nog niet gezien...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:33 schreef Calexico het volgende:
Gisteren 12 Angry Men en Trainspotting gekocht. Deze films zullen toch wel in aanmerking komen voor mijn top 100 denk ik zo.
Op een aantal minder begrijpelijke keuzes na een hele leuke selectie voor een lijst met zo veel moderne mainstream-films.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:33 schreef northernlight81 het volgende:
Mijn top100. De volgorde verschilt per moment en kan van veel films ook niet zeggen welke beter is.
[lijst]
Ik vraag me af: Ken jij het onderscheidl tussen regisseur, producent, schrijver en naam-uitlener? Erg knap om Tarantino's talent in al die films terug te kunnen zien.quote:Op maandag 30 juli 2007 01:19 schreef Posergoth6667 het volgende:
1. pulp fiction
2. reservoir dogs
3. four rooms
4. from dusk till dawn
5. jackie brown
6. grindhouse
7. from dusk till dawn 2
8. from dusk till dawn 3
9. killing zoe
10. kill bill
11. kill bill 2
12. natural born killers
13. true romance
Sorry, maar een top 10 met 2 films erin die nog niet eens ergens in de wereld uit zijn kan ik niet accepteren...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:40 schreef MikeLowrey het volgende:
1. The Bourne Ultimatum
2. Bourne Supremacy
3. Bourne Identity
4. Rush Hour 1
5. Rush Hour 2
6. Rush Hour 3
7. Green Street Hooligans
8. Bad Boys 1
9. Bad Boys 2
10. Karate Kid![]()
11. The Departed
Rush Hour 3 is inderdaad beetje raar...maar Ultimatum weet ik honderd % zeker dat dat mijjn NUMMER 1 wordquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:30 schreef Gorro het volgende:
[..]
Sorry, maar een top 10 met 2 films erin die nog niet eens ergens in de wereld uit zijn kan ik niet accepteren...
Ja, sinds een paar uur. Maar je hebt hem dus nog niet gezienquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:33 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Rush Hour 3 is inderdaad beetje raar...maar Ultimatum weet ik honderd % zeker dat dat mijjn NUMMER 1 is![]()
![]()
Btw deze lijst is meer in willekeurige volgorde...BTW Bourne Ultimatum is al uit in de VS
uuuh, neequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:37 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ja, sinds een paar uur. Maar je hebt hem dus nog niet gezien
Die zijn allebei wel aardig. Ik vond "Harry un ami qui vous veut du bien" beter dan Lemming.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:10 schreef Flitspaal het volgende:
Van al die lijstjes krijg ik weer veel te veel kijktips. Bij ranja zag ik weer Dear Wendy staan, die ik nog steeds wil kijken. En Lemming nu ook nog.
Inderdaad, hoe kun je nou zeker weten dat zoiets je nieuwe nummer 1 gaat worden, vooral bij een deel 3. Er is volgens mij van geen film een nummer 3 die niet tegen viel. Misschien lord of the rings, maar die vond ik allemaal niet geweldig. Volgens mij heeft die gast gewoon in zijn hele leven maar 8 films gezien en deze erbij gezet als aanvulling.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:43 schreef Gillingham het volgende:
Hoe kun je nu een film in je top 10 zetten die je nog niet gezien hebt?!?!?!
Gorro, zou je dat volledige lijstje a.u.b. willen negeren. Dat valt niet serieus te nemen.
Even wat deel drie films neerzetten die wat mij betreft niet tegenvallen:quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:07 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe kun je nou zeker weten dat zoiets je nieuwe nummer 1 gaat worden, vooral bij een deel 3. Er is volgens mij van geen film een nummer 3 die niet tegen viel. Misschien lord of the rings, maar die vond ik allemaal niet geweldig. Volgens mij heeft die gast gewoon in zijn hele leven maar 8 films gezien en deze erbij gezet als aanvulling.
Evil Dead 3 Army of Darknessquote:Er is volgens mij van geen film een nummer 3 die niet tegen viel.
Het antwoord is ja.quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie erg veel La Passion de Jeanne d'Arc / The Passion of Joan of Arc langskomen. Is dit nu echt zo'n goede film, daar waar het hier gaat om een 'silent' film?
Deze heb je er dubbel in staan. Zou je dit aan willen passen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 01:24 schreef ranja het volgende:
018 The Usual Suspects (1995)
049 The Usual Suspects (1995)
Aangepast.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:56 schreef Gorro het volgende:
[..]
Deze heb je er dubbel in staan. Zou je dit aan willen passen?
! Wat eenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:14 schreef beantherio het volgende:
Het samenstellen van een lijstje was een absolute hel, maar hier is ie dan toch: mijn top 100 voor 2007.
edit: voor de duidelijkheid heb ik bij niet-Engelse titels ook de Engelse/Amerikaanse naam van betreffende film vermeld. In dat geval zijn beide namen gescheiden door een / .
Ik ben geen fan van Ran, die zou niet in mijn Kurosawa top 10 staan.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:08 schreef RuneRose het volgende:
Trouwens, SoK, geen Ran?
Ik vond em ook niet zo geweldig, precies om wat SoK zegt.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:59 schreef RuneRose het volgende:
Geen fan van Ran? Dat hoor je ook niet vaak. Hoe komt dat zo?
welke andere 4 hebben het uiteindelijk niet gehaald?quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:22 schreef dwerg het volgende:
Na het schrappen van The Muppet Christmas Carol (1992) heb ik nog steeds 105 films over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |