abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 juli 2007 @ 17:50:28 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51754450
De Verenigde Staten van Amerika

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 302 Miljoen inwoners (Schatting Juni 2007)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President George W. Bush (Tot 20 Januari 2009)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 4 November 2008.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.


Vlag



Kaart:




Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in Los Angeles
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:

    United States Citizenship & Immigration Services

    Department of State
    Overzicht van alle DMV\'s voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS

    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.


    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Deeltje 3 alweer!
  • Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 23 juli 2007 @ 17:59:26 #2
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51754665
    Uit het vorige deel nog even:
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 16:31 schreef wonderer het volgende:
    Het is ook maar net wat je onder cultuur verstaat natuurlijk.
    Precies. Volgens sommigen geldt "hoe ouder je gebouwen, hoe meer cultuur", of iets in die trend. Zij vinden dat middeleeuwse kastelen en romeinse ruïnes betekenen dat de VS DUS geen cultuur hebben.

    De praktijk is echter dat de Europese landen heel wat meer hebben over genomen uit de Amerikaanse cultuur dan ze zelf durven toe te geven.

    Waar dat "Amerikanen hebben geen cultuur" eigenlijk vandaan komt, is me ook niet duidelijk. Bezoek maar eens een Baseball wedstrijd, ga maar eens eten in een dorpje in Louisiana, ga eens op bezoek bij een Cattle Ranch in Montana, of verblijf eens een paar dagen in New York City. Dit land barst van de cultuur, en elke van de 50 staten heeft een andere cultuur en geschiedenis waar men trots op is.

    Ze hebben misschien hooguit 500 jaar geschiedenis tegenover de 2500 jaar geschiedenis in Europa, maar cultuur heeft de VS zeker wel. De opmerking "De VS heeft geen cultuur" komt denk ik ook van mensen die hier zelden of nooit zijn geweest, of een totaal verkeerd beeld hebben van wat "cultuur" nu eigenlijk inhoudt, en het verwarren met geschiedenis.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 23 juli 2007 @ 18:19:43 #3
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_51755174
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      maandag 23 juli 2007 @ 19:00:03 #4
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_51756377
    deeltje 3 ik heb gister voor de eerste keer 'savonds autogereden, ging slecht! maar ik denk dat ik als ik zou willen mn rijbewijs wel zou kunnen halen
    Ik vind zelf dat ik nog niet kan rijden, maar de eisen zijn hier gewoon enorm laag.
    Ik hoef niet eens een minimum aantal uren gereden te hebben.
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      maandag 23 juli 2007 @ 19:03:04 #5
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51756481
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 17:59 schreef maartena het volgende:
    Uit het vorige deel nog even:

    Waar dat "Amerikanen hebben geen cultuur" eigenlijk vandaan komt, is me ook niet duidelijk. Bezoek maar eens een Baseball wedstrijd, ga maar eens eten in een dorpje in Louisiana, ga eens op bezoek bij een Cattle Ranch in Montana, of verblijf eens een paar dagen in New York City. Dit land barst van de cultuur, en elke van de 50 staten heeft een andere cultuur en geschiedenis waar men trots op is.
    Dat vind ik geen cultuur, eerlijk gezegd. Meer een handvol tradities. Cultuur is voor mij kunst, muziek, beeldhouwwerken, architectuur, een fundament waarop het huidige bestaan is gebouwd, met stromingen die dat tijdsbeeld weergeven.

    Natuurlijk is dat in Amerika ook wel, gedeeltelijk, maar voor mijn gevoel gaat dat minder diep, minder ver, is het te veel een smeltkroes van al die immigranten dan iets "eigens", te oppervlakkig.

    Dus misschien hebben ze wel cultuur, maar een ander soort dan Europa, en wat mij betreft lang zo interessant niet.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 23 juli 2007 @ 19:13:50 #6
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51756869
    Ik ben blij dat ik mijn paspoort al heb.....

    http://www.cnn.com/2007/T(...)?eref=rss_topstories

    Vanaf dit jaar moet je dus een paspoort hebben om naar Mexico of Canada te gaan. (Tot 1 Jan. 2007 kon dat nog met een rijbewijs). Welnu, Mexico is voor de Amerikanen wat Spanje is voor de Nederlanders: Twee weekjes naar de zon, lekker op het strand liggen bakken, etc.... en de zomer is intussen in volle gang dus iedereen heeft MASSAAL paspoorten aangevraagd zo vanaf Februari/Maart etc, met als gevolg dat door de heerlijke bureaucratie hier (wel de wet veranderen, maar de benodigde capaciteit laat nog twee jaar op zich wachten, zo is dat met het TSA personeel ook gegaan) men dus nu soms wel 4 tot 5 maanden aan het wachten is op een paspoort.

    Tja, daar sta je dan.... denk je in Feb. op tijd te zijn met een paspoort aanvraag, krijg je dat ding in Juli NOG niet, en je vakantie is over een week.....

    Probleem dus.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_51758046
    Zo ging dat bij mij toen ik in Nederland was om mijn visum te laten verlengen; meteen op maandag naar het consulaat gegaan, maar mijn paspoort kwam pas terug de week erna terug waardoor ik mijn vlucht heb moeten uitstellen. Van een beetje doorwerken hebben ze hier nog niet echt gehoord.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 23 juli 2007 @ 19:48:23 #8
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51758053
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 19:03 schreef wonderer het volgende:
    Dat vind ik geen cultuur, eerlijk gezegd. Meer een handvol tradities. Cultuur is voor mij kunst, muziek, beeldhouwwerken, architectuur, een fundament waarop het huidige bestaan is gebouwd, met stromingen die dat tijdsbeeld weergeven.
    In de Kunst en Muziek is Amerika juist zeer toonaangevend geweest in de 20e eeuw. De hele wereld weet wat Rock & Roll, Jazz, Blues, en Disco muziek is. In de moderne kunst wereld zijn er tal van Amerikaanse schilders en muzikanten opgekomen in de 20e eeuw (denk aan Andy Warhol bijvoorbeeld en Frank Zappa voor de muziek en componistenwereld) die hun cultuur over de hele wereld hebben verspreid.

    Zie ook hier voor een overzicht van kunstenaars: http://en.wikipedia.org/w(...)tists_1900_and_after

    Met name de muziekcultuur is enorm verspreid over de hele wereld. De electrische guitaar is hier in California uitgevonden, in 1933 voor het eerst geproduceerd, in 1938 voor het eerst op plaat opgenomen door een jazz band, en is hier in California in de jaren 40 tijdens de oorlog groot geworden. Na de oorlog kwam de electricsche guitaar naar Europa, en zonder dit instrument waren de Britse sucessbands als de Beatles nooit tot ontplooing gekomen. Ik ben zelf in de oude bar van Fender geweest, waar de Fender guitaar is uitgevonden in de jaren 40 en 50, zoals de wereldberoemde "stratocaster" waar o.a. Jimi Hendrix op speelde.

    En ook Sport is een cultuur met historie. Niet voor niets wordt Baseball "America's past time" genoemd, Baseball was al in de 19e eeuw populair, en zo rond 1871 was er al een professionele league die in 1876 werd opgevolgd door de National League die vandaag de dag nog steeds bestaat. (Ter vergelijking: In Nederland was er pas in 1898 een officiële divisie voor voetbal) In 1901 kwam daar de American League bij, en in 1903 werd voor het eerst de "World Series" gespeeld. De sport Baseball, is een Amerikaanse sport die in de 19e eeuw onder andere naar Japan en Zuid-Amerika verspreid werd, en in de jaren 30 werd ook in Nederland een Honkbal league opgericht. De sport Baseball heeft zich tevens in de Amerikaanse Engelse taal verworteld. Wie heeft er geen highschool films gezien waarin men hoever men kon gaan met een meisje vertaalde naar 1st, 2nd, 3d base and de home run? En uitspraken als "stepping up to the plate" of "i'll take a swing at it" welke dagelijks in de zaken/werkwereld worden gebruikt en afkomstig zijn uit de baseball wereld. De kreet "three strikes and you are out" is zelfs door Nederlandse politici gebruikt.

    In de Architectuur heeft de VS ook een eigen stijl ontwikkeld. We kennen natuurlijk allemaal het Empire State Building, maar kijk bijvoorbeeld ook eens naar het Chrysler Building in New York, de Brooklyn Bridge in New York, de Golden Gate Bridge in San Francisco, Het Capitol Building in Washington, en het Pentagon in diezelfde stad welke stuk voor stuk unieke gebouwen zijn.

    De Amerikaanse cultuur is voornamelijk in de 19e en 20e eeuw gegroeid, en veel van de Amerikaanse cultuur is overgewaaid naar Europa, met name in de muziek en film wereld. Nee, de Amerikaanse cultuur mag dan wel relatief nieuw zijn, maar cultuur is er wel degelijk.

    En hen die roepen dat Amerika "geen cultuur" heeft realiseren zich waarschijnlijk niet eens hoeveel Amerikaanse cultuur er dagelijks om hen heen te vinden is.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 23 juli 2007 @ 19:53:24 #9
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51758233
    En ik vind dus nog steeds dat je dat niet kan vergelijken met de eeuwen ontwikkeling van Europa. Of wel vergelijken, maar dan steekt Amerika nogal magertjes af.

    En je quote natuurlijk weer alleen dat stukje zodat je weer een verdedigingswerk kan oprichten in plaats van je te realiseren dat ik het best wel gedeeltelijk met je eens ben, zoals in de volgende twee alinea's

    En sorry, maar ik vind schilderijen in het Louvre meer cultureel dan een brugje hier en daar of een handvol uitdrukkingen van een sport.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_51758467
    Als ik goed gestudeerd heb en Programmeur mag worden, dan wil ik gaan verhuizen naar California om daar bij Apple te werken.
    Maar dat zijn nog ong 10 jaartjes wachten.


    Amerikaans bier
    Dus dat word bier van België(Moederland) importeren.
      maandag 23 juli 2007 @ 21:19:18 #11
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51762008
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 19:53 schreef wonderer het volgende:
    En sorry, maar ik vind schilderijen in het Louvre meer cultureel dan een brugje hier en daar of een handvol uitdrukkingen van een sport.
    Dan wordt het toch eens tijd dat je eens naar het Museum of Fine Arts gaat in Boston.

    En ja, het is ook logisch dat de meesterwerken uit de 15e en 16e eeuw in het Louvre en het Rijksmuseum staan, en dat de echte schildermeesterwerken inderdaad uit Europa komen.

    Een groot deel van de Amerikaanse cultuur is ook afkomstig uit Europa. Toen immigranten naar de Nieuwe Wereld trokken lieten ze niet zomaar hun cultuur achter, maar namen die mee naar de Nieuwe Wereld, en eigenlijk geld dat dus voor de zuidpunt van Chili naar de Noordpunt van Canada. De VS en Canada zijn voornamelijk gebouwd op West-Europese cultuur (Engeland, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Scandinavie, Nederland, Polen, Italie), de Midden- en Zuid-Amerikaanse cultuur is vooral gebouwd op Zuid-Europese culuur (Spanje, Portugal, Italie, en ook een klein beetje Frankrijk en Engeland). Alle landen in beide Amerika's hebben daarbovenop een Afrikaanse cultuur die meegenomen is met de slaven. De VS waren natuurlijk niet de enige met slaven, dat gebeurde zo'n beetje in alle kuststreken van de Amerika's, inclusief Argentinie, Brazilie, en het hele Caribische gebied, inclusief uiteraard ook Suriname.

    Al die landen zijn pas vanaf 1492 "ontdekt" en eigenlijk pas vanaf de 16e eeuw (1500-1600) voor het eerst gekoloniseerd door Europeanen en Afrikaanse slaven, en al die culturen die zijn in enorme mengelmoes terecht gekomen, en overal zijn landen een eigen cultuur gaan adopteren, en een compleet eigen samenleving. Pas in de 18e eeuw werden de eerste landen onafhankelijk van Europa (De VS als eerste in 1776) en nu nog zijn er in de 21e eeuw nog koloniën die onder een Europees land vallen (Frans Guyana, Brits Guyana, en veel Caribische eilanden waaronder de Antillen). Maar het is juist de samenbrenging van al deze culturen die zich hebben ontwikkeld in een groot aantal unieke culturen, zowel in de VS als de rest van de Amerika's.

    En dan kun je je afvragen.... is Salsa wel cultuur en Jazz niet? Is een Zuid Amerikaanse Tamale wel cultuur en New Orleans Gumbo niet? Is het enorme beeld van Jezus in Buenos Aires wel cultuur en de Liberty Bell in Philadelphia niet? Is de Dia de los Muortos (Dag van de Dood - Zuid Amerika) wel cultuur, en Thanksgiving weer niet?

    Laten we het erop houden dat de Amerikaanse cultuur nog echt in ontwikkeling is dan. De 19e en 20e eeuw brachten enorm veel nieuwe culturen voort, met een hele hoop culturele aspecten die een stuk dieper gaan dat oude gebouwen of oude schilderijen. Het begrip "cultuur" gaat veel verder dan dat.

    De Amerikaanse cultuur is relatief gezien inderdaad nieuw. Als hij er echter nog staat over 500 jaar, zal een gebouw als het Empire State Building tegen die tijd als 1 van de hoogtepunten worden gezien van de Amerikaanse architectonische cultuur van de 20e eeuw, en eigenlijk is het dat nu al.

    Ik denk dat teveel mensen het woord "cultuur" verwarren met "oud".
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 23 juli 2007 @ 21:23:45 #12
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_51762196
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 19:59 schreef Fatihtjuh het volgende:
    Amerikaans bier
    Dus dat word bier van België(Moederland) importeren.
    Onzin, ze brouwen heerlijk bier in de VS. Gewoon wegblijven van de macrobrews en je zit goed Verder verkopen de meeste liquor stores en een hoop kroegen imports, dus als je een keer heimwee hebt kan je daar terecht
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      maandag 23 juli 2007 @ 21:27:27 #13
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51762381
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 19:59 schreef Fatihtjuh het volgende:
    Amerikaans bier
    Dus dat word bier van België(Moederland) importeren.
    Je kunt hier aardig wat Belgische bieren krijgen. Stella Artois, Hoogaarden, Leffe, Duvel, om maar even een paar te noemen die ik zo even weet te noemen uit mijn hoofd..... Ik heb zelf Duitse en Ierse bieren in de koelkast staan momenteel, Bitburger, Fransizkaner Hefeweisse, Guinness, en Murphy's heb ik momenteel koud staan (ik zet meestal 2 van elk in de koelkast zodat ik altijd een koude keus heb).

    Tevens heb ik Sierra Nevada Pale Ale koud staan momenteel, een van de betere bieren in de VS. En gelukkig heeft de VS een flinke hoeveelheid "Microbreweries" die veel goed bier maken, en hun producten verkopen in de lokale supermarkten. In California en de westkust heb je "Trader Joe's", en die hebben altijd een goede voorraad aan lokale en inter-lokale bieren uit de microbreweries.

    Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je bieren te kort gaat komen, in de sports bar waar ik wel eens kom hebben ze tevens een stuk of 20 bieren op tap.

    Laat inderdaad de Budweisers, Millers, en Coors links liggen, want dat is inderdaad niet meer dan met een biersmaakje veredeld water. Er zit ook een hoop troep in die NIET in bier thuishoort verder, omdat de VS geen "biermeester" keurmerk kent zoals in veel Europese landen. Desalniettemin kun je ook in de VS een flink aantal goede bieren krijgen, en de microbreweries modeleren hun recepten vaak naar de Duitse, Belgische, en ja, ook Nederlandse bieren.

    Bier volop te vinden dus.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 23 juli 2007 @ 21:37:10 #14
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51762836
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 21:19 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Dan wordt het toch eens tijd dat je eens naar het Museum of Fine Arts gaat in Boston.
    Drie vleugeltjes Amerikaans, de rest is internationaal. Nogmaals, ik zeg niet dat ze GEEN cultuur hebben, alleen dat het maar mager afsteekt tegen Europa.
    quote:
    En ja, het is ook logisch dat de meesterwerken uit de 15e en 16e eeuw in het Louvre en het Rijksmuseum staan, en dat de echte schildermeesterwerken inderdaad uit Europa komen.

    Een groot deel van de Amerikaanse cultuur is ook afkomstig uit Europa. Toen immigranten naar de Nieuwe Wereld trokken lieten ze niet zomaar hun cultuur achter, maar namen die mee naar de Nieuwe Wereld, en eigenlijk geld dat dus voor de zuidpunt van Chili naar de Noordpunt van Canada. De VS en Canada zijn voornamelijk gebouwd op West-Europese cultuur (Engeland, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Scandinavie, Nederland, Polen, Italie), de Midden- en Zuid-Amerikaanse cultuur is vooral gebouwd op Zuid-Europese culuur (Spanje, Portugal, Italie, en ook een klein beetje Frankrijk en Engeland). Alle landen in beide Amerika's hebben daarbovenop een Afrikaanse cultuur die meegenomen is met de slaven. De VS waren natuurlijk niet de enige met slaven, dat gebeurde zo'n beetje in alle kuststreken van de Amerika's, inclusief Argentinie, Brazilie, en het hele Caribische gebied, inclusief uiteraard ook Suriname.
    Dat zei ik ook al ja, alleen met minder tekst
    quote:
    Al die landen zijn pas vanaf 1492 "ontdekt" en eigenlijk pas vanaf de 16e eeuw (1500-1600) voor het eerst gekoloniseerd door Europeanen en Afrikaanse slaven, en al die culturen die zijn in enorme mengelmoes terecht gekomen, en overal zijn landen een eigen cultuur gaan adopteren, en een compleet eigen samenleving. Pas in de 18e eeuw werden de eerste landen onafhankelijk van Europa (De VS als eerste in 1776) en nu nog zijn er in de 21e eeuw nog koloniën die onder een Europees land vallen (Frans Guyana, Brits Guyana, en veel Caribische eilanden waaronder de Antillen). Maar het is juist de samenbrenging van al deze culturen die zich hebben ontwikkeld in een groot aantal unieke culturen, zowel in de VS als de rest van de Amerika's.

    En dan kun je je afvragen.... is Salsa wel cultuur en Jazz niet? Is een Zuid Amerikaanse Tamale wel cultuur en New Orleans Gumbo niet? Is het enorme beeld van Jezus in Buenos Aires wel cultuur en de Liberty Bell in Philadelphia niet? Is de Dia de los Muortos (Dag van de Dood - Zuid Amerika) wel cultuur, en Thanksgiving weer niet?
    Nogmaals: niet "geen", "minder".
    quote:
    Laten we het erop houden dat de Amerikaanse cultuur nog echt in ontwikkeling is dan. De 19e en 20e eeuw brachten enorm veel nieuwe culturen voort, met een hele hoop culturele aspecten die een stuk dieper gaan dat oude gebouwen of oude schilderijen. Het begrip "cultuur" gaat veel verder dan dat.

    De Amerikaanse cultuur is relatief gezien inderdaad nieuw. Als hij er echter nog staat over 500 jaar, zal een gebouw als het Empire State Building tegen die tijd als 1 van de hoogtepunten worden gezien van de Amerikaanse architectonische cultuur van de 20e eeuw, en eigenlijk is het dat nu al.

    Ik denk dat teveel mensen het woord "cultuur" verwarren met "oud".
    Zonder oud geen cultuur, want dat moet groeien.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 23 juli 2007 @ 22:07:32 #15
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51764222
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 21:37 schreef wonderer het volgende:
    Nogmaals: niet "geen", "minder".
    Kijk dat snap ik dus niet. Wat maakt Salsa nu "meer" cultuur dan Jazz?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 23 juli 2007 @ 22:15:50 #16
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51764605
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 22:07 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Kijk dat snap ik dus niet. Wat maakt Salsa nu "meer" cultuur dan Jazz?
    Het gaat niet om alle losse stukjes, het gaat om het totaalbeeld. En dan komt Amerika er berooid af. Weinig tot geen grote meesters, dichter, auteurs, architecten, componisten, etc.

    En ook weinig ontwikkeling, vind ik. Daar is tijd voor nodig, en daarom cultuur=oud

    Het is alsof je een dertigjarige yup vergelijkt met een gepensioneerde. Die yup kan best wel wat, maar vergeleken bij de doorgewinterde oude van dagen heeft ie nog een hoop te ontwikkelen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 24 juli 2007 @ 01:33:21 #17
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51771604
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 22:15 schreef wonderer het volgende:
    Het gaat niet om alle losse stukjes, het gaat om het totaalbeeld. En dan komt Amerika er berooid af. Weinig tot geen grote meesters, dichter, auteurs, architecten, componisten, etc.
    De VS produceert anders heel wat meer grote meesters, dichters, auteurs, architecten, componisten etc, etc dan zo'n beetje heel Zuid Amerika bij elkaar. Je verklaart daarmee de cultuur van het continent ten zuiden van ons tot NOG nietiger dan die van de VS..... Ik denk dat de Brazilianen en Surinamers het toch niet met je eens zullen zijn dat zij geen cultuur zouden hebben.

    En ik denk dat men in Australië en Nieuw Zeeland ook aardig zullen protesteren als je ze gaat vertellen dat ze MINDER cultuur hebben dan de VS, want het zijn nieuwere landen.
    quote:
    En ook weinig ontwikkeling, vind ik. Daar is tijd voor nodig, en daarom cultuur=oud

    Het is alsof je een dertigjarige yup vergelijkt met een gepensioneerde. Die yup kan best wel wat, maar vergeleken bij de doorgewinterde oude van dagen heeft ie nog een hoop te ontwikkelen.
    Tja, ik ben toch van mening dat cultuur niet altijd oud hoeft te zijn, en dat de 19e, maar vooral de 20e eeuw enorm rijke jaren zijn geweest in de Amerikaanse cultuur. Met name op het gebied van muziek, film, radio en televisie, maar ook zeker toonaangevend in architectuur, literatuur, filosofie, wetenschap, culinaire zaken, religie, en economie.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Culture
    http://en.wikipedia.org/wiki/Western_culture
    http://en.wikipedia.org/wiki/Culture_of_the_United_States
    http://en.wikipedia.org/w(...)in_the_United_States

    Goed leesvoer in bovenstaande links.....

    Australië heeft niet perse MINDER cultuur dan de VS omdat het een NIEUWER land is. Griekenland heeft niet per definitie MEER cultuur dan Groot-Brittannië, omdat het 1000 jaar eerder al wat gebouwen had staan. De VS heeft wel MEER geschiedenis dan Australië, en Griekenland heeft ook MEER geschiedenis dan Groot-Brittannië.

    En hier ook een enorm mooie site: http://www.americanrevolution.com/

    En voor jou in Boston: http://www.paulreverehouse.org/

    Het huis dat in 1680 werd gebouwd en nog steeds staat. 90% van de gebouwen in Nederland zijn van na 1680.

    Ik vind dat je de Amerikaanse cultuur (en geschiedenis) iets TE makkelijk onder de mat veegt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 24 juli 2007 @ 08:03:26 #18
    50442 DaMook
    Lonely together ( Miss u Caro)
    pi_51773861
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 21:27 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Je kunt hier aardig wat Belgische bieren krijgen. Stella Artois, Hoogaarden, Leffe,
    En het jammere (voor mij) is dat die dus ook allemaal geimporteerd worden daar. Ik werk bij InBev en ik zou via hun in een ander land kunnen/willen gaan werken (valt waarschijnlijk wel te regelen met veel moeite) maar dus niet in Amerika.

    Tevens tvp .
    The only easy day, was yesterday. (USMC)

    Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
    I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
      dinsdag 24 juli 2007 @ 12:03:58 #19
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_51778742
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 18:19 schreef Plastic_Power het volgende:
    En dan heb je dit ook nog:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Pueblo_Peoples
    Ja idd en dat wordt vaak helemaal vergeten...

    Ben een handvol keer in Taos Pueblo en andere Pueblos geweest. New Mexico is voor een groot deel Native American Territory en dat zie je nu vooral terug in de hoge dichtheid van casinos en cheap liquor and sigarettes stores.

    Maar omdat de indianen vooral hunter-gatherers waren, geen imposante grote bouwwerken maakte (Taos is de grootste?) en een wereldveroveraars waren wordt de culturele waarde een beetje aan de kant geschoven.
    reset
      dinsdag 24 juli 2007 @ 16:19:46 #20
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51786538
    De Azteken hebben flinke steden gebouwd in het huidige Mexico, en je kunt er een groot aantal ruïnes bezoeken. Zelfs in downtown Mexico City staan de restanten van Tenochtitlan.

    Maar nu hoor ik je alweer denken. Dat is Mexico, en daar hebben ze natuurlijk wel cultuur.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_51835338
    Amerika heeft wel een cultuur: Elvis, Marilyn Monroe, Las Vegas(casino), fastfoods, Amerikaanse trucks en auto's, cowboys, holywood...

    Cultuur hoeft niet persé oud te zijn.
      woensdag 25 juli 2007 @ 22:57:12 #22
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51835523
    Okee. Amerika heeft een andere cultuur dan Europa en dat van Europa trekt me meer.

    Happy now?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 26 juli 2007 @ 00:02:07 #23
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_51838719
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 22:57 schreef wonderer het volgende:
    Okee. Amerika heeft een andere cultuur dan Europa en dat van Europa trekt me meer.

    Happy now?
    Veel Europese cultuur vind je weer terug in de VS.

    Man, ik kan jaarlijks naar het Tullip festival, een evenement van 10 dagen met klompendansen, haring eten en echte klederdracht. Waar vind je dat in Nederland nog?

    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 26 juli 2007 @ 00:04:37 #24
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_51838856
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 00:02 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Veel Europese cultuur vind je weer terug in de VS.

    Man, ik kan jaarlijks naar het Tullip festival, een evenement van 10 dagen met klompendansen, haring eten en echte klederdracht. Waar vind je dat in Nederland nog?

    10 dagen?!
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      donderdag 26 juli 2007 @ 00:22:51 #25
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51839722
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 00:02 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Veel Europese cultuur vind je weer terug in de VS.

    Man, ik kan jaarlijks naar het Tullip festival, een evenement van 10 dagen met klompendansen, haring eten en echte klederdracht. Waar vind je dat in Nederland nog?

    Dat versta ik meer onder traditie, eigenlijk. Volkscultuur. Multi-culti. Als ik zeg dat ik vind dat Amerika weinig cultuur heeft, bedoel ik toch meer de artistieke kant.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 26 juli 2007 @ 00:26:23 #26
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_51839846
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 00:04 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    10 dagen?!
    Minimaal een week, gekkenhuis !
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 26 juli 2007 @ 04:09:42 #27
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51843441
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 00:22 schreef wonderer het volgende:
    Als ik zeg dat ik vind dat Amerika weinig cultuur heeft, bedoel ik toch meer de artistieke kant.
    Ja maar dan spits je je toch op een klein onderdeel van cultuur. En qua muziek & literatuur heb je weer ongelijk, de 19e en 20e eeuw hebben enorm veel Amerikaanse literatuur en muziek voortgebracht. Kunst is er verder ook genoeg, alleen ik ben niet zo'n moderne kunst liefhebber.

    Tja, wat is artistiek? New York is tegenwoordig met Broadway de grootste theaterproducent in de wereld, er komen meer Musicals uit deze stad dan waar dan ook, inclusief London en Parijs. Denk aan "Cats", "A Chorus Line", "The Sound of Music" (in 1959 een musical, later verfilmd in 1965), "The West Side Story", "The Color Purple", "The Lion King" en "The Producers", om maar eens een paar op Broadway geboren musicals te noemen.

    Nee, ze hebben geen "Nachtwacht" of "Mona Lisa" van Amerikaanse afkomst in een museum hangen. Maar artistiek zijn Amerikanen zeker altijd al geweest, en na het mixen van zoveel afkomsten in de 18e en 19e eeuw, is in de 20e eeuw de Amerikaanse cultuur echt geboren en tot leven gekomen.

    "Amerikanen hebben geen cultuur" is een compleet verkeerde stelling. Ze mogen dan wel geen grote schildermeesters hebben (Alhoewel Andy Warhol toch een van de grootten van de 20e eeuw wordt genoemd), maar er is een rijke traditie aan artistieke cultuur in dit land, muziek, theater, ballet, literatuur, etc.....

    Maar ja, het ligt er ook een beetje aan wat je precies met artistiek bedoeld.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 26 juli 2007 @ 04:18:41 #28
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_51843475
    Cats is Brits

    En zolang jij me woorden in de mond blijft leggen en hetzelfde riedeltje afdraait, heb ik eigenlijk niet zoveel zin meer om ertegenin te gaan.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 26 juli 2007 @ 04:30:18 #29
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51843523
    Ik heb gewoon gelijk

    Amerika heeft wel degelijk cultuur en niet zo'n beetje ook.

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 26 juli 2007 @ 04:40:29 #30
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_51843569
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 04:30 schreef maartena het volgende:
    Ik heb gewoon gelijk

    Amerika heeft wel degelijk cultuur en niet zo'n beetje ook.

    Precies want de inheemse bevolking zit er al plus minus 50.000 jaar.
    Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
      donderdag 26 juli 2007 @ 17:40:37 #31
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_51860059
    Ik heb het toch nog maar even in de van Dale opgezocht. We gebruiken immers een Nederlands forum.

    cul-tuur (de ~ (v.))
    1 (-turen/-tures) het verbouwen van gewassen => teelt
    2 (-turen) geheel van voortbrengselen van een gemeenschap
    3 kunst en wetenschap
    4 (-turen) kweek: op een voedingsbodem gekweekte micro-organismen
    5 stijl

    Ik geloof dat iedereen hier wel zijn gelijk mee kan halen.

    Ik denk dat ze zeker cultuur hebben maar wel minder. Ik bedoel dat als we de beeldende kunst bekijken, we kunnen zien dat de Amerikanen veel produceren maar in het ontstaan en de onwikkeling echt geen ene fuck voorstellen. Hetzelfde geldt denk ik voor literatuur. Je kan wel allemaal dingen gaan opsommen maar als we schilders, musea, stromingen etc gaan opsommen dan is het lijstje van europa nou eenmaal een aantal Eeuwen langer. En dat komt dus inderdaad doordat ze minder geschiedenis hebben.

    Salsa is trouwens min of meer in New York ontstaan....
    Siesta & Fiesta!
      donderdag 26 juli 2007 @ 17:46:26 #32
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_51860185
    Ik word een beetje moe van die hele cultuurdiscussie
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_51869001
    Ik heb vanmiddag m'n paspoort teruggestuurd gekregen van het US consulaat met daarin een mooi J-1 visum

    Nog iets meer dan 3 weekjes en dan vertrek ik
    pi_51882031
    De cultuur die wij kennen is ook maar wat we geleerd hebben op de schoolbanken... en voor mij waren dat verhalen van de oertijd , naar egypte, naar de grieken, naar de romeinen, dan de algemene vorming van europa door oorlogen, en dan de 2 wereldoorlogen..

    In amerika zijn gelijkaardige dingen gebeurt, maar vanaf de 15de eeuw heeft europa zichzelf gewoon gebombardeerd op amerika... de voorgaande geschiedenis is gewoon een beetje verloren gegaan, niemand dit het eens heeft opgeschreven...

    hetzelfde geld ( voor mij persoonlijk ) voor het grootste déél van de geschiedenis en cultuur van azie, ik weet er geen jota van.

    Amerika heeft zeker cultuur, maar het is een jonge cultuur: ze kunnen geen verhalen vertellen van romeinse kampen of asterix en obelix, wat niet wil zeggen dat er toen geen mensen rondliepen op amerikaans land... ik ga wat oppervlakkig doen: je hebt de indianen en de inca's maar hier zijn gewoon nooit verhalen van gedocumenteerd, maar ze zijn er wel...
    pi_51882385
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 22:19 schreef Radiowood het volgende:
    Ik heb vanmiddag m'n paspoort teruggestuurd gekregen van het US consulaat met daarin een mooi J-1 visum

    Nog iets meer dan 3 weekjes en dan vertrek ik
    Wat ga je doen?

    Ik ben weer even in Nederland, zondag vertrek ik met vrienden naar een festival waar we al jaren lang met een grote groep heen gaan. Zag weinig reden om dit jaar over te slaan Het weer is bagger hier!
    Jesus saves but death prevails.
    pi_51887490
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 12:02 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Wat ga je doen?

    Ik ben weer even in Nederland, zondag vertrek ik met vrienden naar een festival waar we al jaren lang met een grote groep heen gaan. Zag weinig reden om dit jaar over te slaan Het weer is bagger hier!
    Ik ga naar Saint Louis University in, hoe kan het ook anders, St. Louis, voor één semester. Naar welk festival ga je? Het is hier inderdaad niks wat betreft het weer, ik las dat het in STL al dehele maand zo tussen de 25 en 33 graden is
      vrijdag 27 juli 2007 @ 15:53:22 #37
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51889640
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:50 schreef Bolpik het volgende:
    De cultuur die wij kennen is ook maar wat we geleerd hebben op de schoolbanken... en voor mij waren dat verhalen van de oertijd , naar egypte, naar de grieken, naar de romeinen, dan de algemene vorming van europa door oorlogen, en dan de 2 wereldoorlogen..

    In amerika zijn gelijkaardige dingen gebeurt, maar vanaf de 15de eeuw heeft europa zichzelf gewoon gebombardeerd op amerika... de voorgaande geschiedenis is gewoon een beetje verloren gegaan, niemand dit het eens heeft opgeschreven...

    hetzelfde geld ( voor mij persoonlijk ) voor het grootste déél van de geschiedenis en cultuur van azie, ik weet er geen jota van.

    Amerika heeft zeker cultuur, maar het is een jonge cultuur: ze kunnen geen verhalen vertellen van romeinse kampen of asterix en obelix, wat niet wil zeggen dat er toen geen mensen rondliepen op amerikaans land... ik ga wat oppervlakkig doen: je hebt de indianen en de inca's maar hier zijn gewoon nooit verhalen van gedocumenteerd, maar ze zijn er wel...
    Je verward "cultuur" met "geschiedenis"

    En ja, de geschreven geschiedenis van Amerika start eigenlijk pas in de 16e eeuw inderdaad, en tot de 17e eeuw woonden er ook maar enkele honderdduizenden europeanen in de Nieuwe Wereld, dus tja...echt veel te beleven hadden zij ook niet Pas aan het eind van de 17e eeuw kun je echt spreken over een fatsoenlijke beschaving.

    Overigens kun je als je een eerder aangegeven definitie aanhoudt ook zo'n beetje heel Afrika van onder de sahara afschrijven als "geen cultuur", want alleen Egypte, en de Noordkust van Afrika zijn ooit deels Grieks en Romeins geweest. Onder de Sahara leefden ze in de 16e eeuw net zoals de Indianen in Noord en Zuid Amerika: in hutjes met een speer en pijl en boog.

    Als je dat aanhoudt, hebben eigenlijk alleen Europa en delen van Azie (China bijv.) echt cultuur, want daar waren 2000 jaar geleden beschavingen te vinden die wisten hoe een fatsoenlijk gebouw neer te zetten. De rest van de wereld is cultuurloos want die werden allemaal vanaf de 15e en 16e eeuw door Europeanen verteld hoe het WEL moest.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 27 juli 2007 @ 15:55:32 #38
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51889729
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 14:58 schreef Radiowood het volgende:
    Ik ga naar Saint Louis University in, hoe kan het ook anders, St. Louis, voor één semester. Naar welk festival ga je? Het is hier inderdaad niks wat betreft het weer, ik las dat het in STL al dehele maand zo tussen de 25 en 33 graden is
    Tis hier de hele maand al tussen de 30 en de 37 graden zo'n beetje, op een gegeven moment wil je best wel weer eens een keer echte regen zien. Sterker nog, het zou me geen zier kunnen schelen als het in September als ik naar Nederland ga gewoon met regelmaat regent. Behalve dan de dagen dat ik door steden wil slenteren. Maar koud en bewolkt mag het zijn.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_51909535
    Ik ga in augustus 1,5 tot 2 jaar naar de VS voor graduate school (MBA program).

    Heeft iemand nog ervaring met verzekeringen voor studeren in het buitenland als je voor een langere periode weggaat? Ik ga dus voor 1,5 tot 2 jaar weg voor studie in de VS en in mijn situatie kan ik dus niet mijn Nederlandse Basiszorgverzekering aanhouden. Ik moet dus een gehele nieuwe verzekering afsluiten voor medische kosten en dergelijke.

    Ik heb tot nu toe Oom verzekeringen en Elvia gevonden. Er zijn er nog wel meer, maar deze lijken mij tot nu toe best. Daarnaast heb ik nog de mogelijkheid om een verzekering te nemen van mijn universiteit in de VS (http://www.collegiaterisk(...)Ballstate%202007.pdf). Is dit wat?

    Oom verzekering heeft volgens mij een goede. Alleen de tandheelkundige vergoeding is zeer minimaal. Deze is slechts 350 euro per verzekerde per verzekeringsjaar. Gelukkig heb ik goede tanden, dus ik maak me niet al te veel zorgen over vullingen en dergelijke zaken. Hetgeen wat mij tegenvalt is dat de dekking maar maximaal 350 euro per verzekerde per zekeringsjaar en dan alleen maar bij een ongeval. Ik heb een vriendin van mij in de VS hierover gesproken die laatst een vulling moest hebben en zij zei dat 500$ nog geeneens een vulling kan krijgen. Ik heb dan geen slechte tanden en ik kom slecht in de tandartsstoel terecht voor controle, maar een ongeluk zit uiteraard in een klein hoekje. Je kan stoeien, struikelen, een tand afbreken of iets dergelijks en dan heb je daar dus geen dekking voor. Vandaar dat ik iets zoek met een betere dekking. Bij Oom vezekeringen geven ze ook aan dat de tandheelkundige vergoeding niet toereikend is. De verzekeringsagent vertelde mij dat als er iets gebeurt dat de kosten al snel in de duizenden of een tiental duizend euro's kan lopen.

    Het overige wat Oom dekt in hun dekkingsoverzicht ben ik tevreden over. Alleen hebben zij nog een eigen risico van 250 euro per verzekeringsjaar.

    De kosten vallen mee. De berekende premie is 516 euro voor de medische kosten, 5.25 assurantiebelasting en 180 euro voor een verzekeringspakket (reis-, inboedel-, ongevallen-, rechtsbijstand- en aansprakelijkheidsverzekering). Totaal is het dus 701,25 voor het eerste verzekeringsjaar. 2 jaar is dus 1402,50 euro.

    Daarnaast heb je ook Elvia Globetrotter. Deze heeft ook ongeveer hetzelfde (kostprijsdekkend), maar de tandartskosten ten gevolge van een ongeval is ¤500 en tandartskosten bij overige spoedeisende hulp ¤250. Het eigen risico is weer minder (100 euro). Echter hierbij is er een max van 500.000 euro per gebeurtenis bij de aansprakelijkheidsverzekering, terwijl bij Oom er een max is van 1.250.000 per gebeurtenis. Elvia kost 1218 euro voor 2 jaar. Hierbij zit ook een reisverzekering (bagagge), reisongevallen, rechtsbijstand en aansprakelijkheidsverzekering.

    Is een aansprakelijkheidsverzekering voor max 500.000 euro genoeg voor in de VS?

    Heeft iemand ervaringen hiermee? Want ik zie door de bomen het bos niet meer en ik wil niet in de VS zitten met een minimale dekking (om logische redenen uiteraard).

    Welke van de twee raden jullie aan?
    pi_51909592
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 21:23 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Onzin, ze brouwen heerlijk bier in de VS. Gewoon wegblijven van de macrobrews en je zit goed Verder verkopen de meeste liquor stores en een hoop kroegen imports, dus als je een keer heimwee hebt kan je daar terecht
    Coors Lekkerste van allemaal
    pi_51911954
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 15:55 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Tis hier de hele maand al tussen de 30 en de 37 graden zo'n beetje, op een gegeven moment wil je best wel weer eens een keer echte regen zien. Sterker nog, het zou me geen zier kunnen schelen als het in September als ik naar Nederland ga gewoon met regelmaat regent. Behalve dan de dagen dat ik door steden wil slenteren. Maar koud en bewolkt mag het zijn.
    Hier is het dehele maand al regenachtig, en de temperatuur is nog nauwelijks boven de 25 uitgekomen. Het gemiddelde over de maand juni was volgens mij zelfs ondergemiddeld met 17,2 GC. Dan ben je wel even toe aan 30 GC . Maar ik begrijp je helemaal.
    pi_51914489
    Popolon, ik zie Detroit in je avatar staan, woon je daar?
    Na wat in de US te hebben rondgereisd kan ik niet begrijpen dat je voor Detroit hebt gekozen, dat is toch wel de grootste pauperstad die ik ben tegengekomen. Understatement.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 16:11:35 #43
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_51914600
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 16:07 schreef OldJeller het volgende:
    Popolon, ik zie Detroit in je avatar staan, woon je daar?
    Na wat in de US te hebben rondgereisd kan ik niet begrijpen dat je voor Detroit hebt gekozen, dat is toch wel de grootste pauperstad die ik ben tegengekomen. Understatement.


    Nee joh, Detroit Tigers/Pistons/Lions/Red Wings zijn mijn sporteams. Ik woon 2,5 uur rijden van Detroit.

    Downtown zijn ze trouwens aardig aan het opknappen en het zet er al stukken beter uit dan een jaar geleden, roen reed je gewoon echt door buurten waar je liever niet komt als je naar het stadion wilde.

    Trouwens, Grosse Point in omgeving Detroit is toch wel het Beverly Hills van Michigan , daar wonen de 'celebs' en sporters en het is er ontzettend mooi.

    Ik woon in West Michigan. Mooie natuur, niet teveel toeristen en veel ruimte.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 16:16:26 #44
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_51914727
    Stiekem altijd iets in me hoofd gehad van: later ga ik in de vs wonen, veel voordelen weinig nadelen.

    Nu ik ben afgestudeerd en hier een goede baan is het de bedoeling om enigzins carriere te maken en deze in het buitenland voort te zetten (noord amerika heeft toch wel mijn voorkeur).

    Kan iemand mij eens vertellen wat nu (voor jullie) de redenen waren om naar de states te verhuizen en de eventuele voordelen en nadelen zijn die je nu opgemerkt heb ?
      zaterdag 28 juli 2007 @ 16:21:48 #45
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_51914854
    Ik ben gegaan omdat mijn vrouw er woonde, het beviel me wel in Michigan en we hebben besloten te blijven. Da's eigenlijk heel kort het verhaal.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 19:50:07 #46
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51920154
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 16:16 schreef Fugie het volgende:
    Kan iemand mij eens vertellen wat nu (voor jullie) de redenen waren om naar de states te verhuizen en de eventuele voordelen en nadelen zijn die je nu opgemerkt heb ?
    Lees even het eerste en tweede deel door. Daar staat o.a. ook mijn reden en verhaal in enzo.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 28 juli 2007 @ 19:52:46 #47
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_51920220
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 19:50 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Lees even het eerste en tweede deel door. Daar staat o.a. ook mijn reden en verhaal in enzo.
    ik zal mijn luie kant daar morgen eens opdracht toe geven
      zondag 29 juli 2007 @ 09:33:53 #48
    110767 LOCALMOTION
    Eho'OnipoKaua*
    pi_51929162
    Popolon... West Michigan - in de buurt van Grand Rapid of zo!! Michigan is een mooie staat ook voor jagen-- nee niet op de vrouwen..hahahahaha
    " Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
    There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
    You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
      zondag 29 juli 2007 @ 18:49:22 #49
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_51939508
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 09:33 schreef LOCALMOTION het volgende:

    Popolon... West Michigan - in de buurt van Grand Rapid of zo!! Michigan is een mooie staat ook voor jagen-- nee niet op de vrouwen..hahahahaha
    Ja, iets ten zuiden van Grand Rapids. In de buurt van Kentwood.

    en ik jaag vooral op konijen, in m'n tuin.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_51942554
    Hoi,

    Ik ben al tijden van plan om over een jaar of 1/2 een tijd naar Alaska te gaan. Vooral de natuur daar trekt me erg aan. Zijn hier mensen die ervaring hebben met dit aparte stuk Amerika? ik hoor het graag!
    A king in the making, and the throne is for the taking
    So I climb the mountain top and put my stake in
    Got the weight of the world on my shoulder
    Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
    pi_51942935
    @maartena,je hebt het over jazz en modern arts, maar je vergeet de meest bekende zaken (als ik het goed gelezen heb, snel crossread). MoMa-NYC is natuurlijk het museum op dit gebied en qua jazz zou ik gaan voor coltrane, davis, bruback, parker, armstrong, marsalis enz enz
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
    pi_51943171
    Heb gisteren eens Budweiser geprobeerd bij de Harley Davidson Show in Leopoldsburg.
    Dat bier is zo lekker!
    Maar toch vind ik Belgische bier veel aparter.
      maandag 30 juli 2007 @ 03:24:46 #53
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_51951340
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 21:18 schreef Fatihtjuh het volgende:
    Heb gisteren eens Budweiser geprobeerd bij de Harley Davidson Show in Leopoldsburg.
    Dat bier is zo lekker!
    Maar toch vind ik Belgische bier veel aparter.
    budweiser... paardenpis met water.
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_51962407
    Nee man , is goed te drinken.
      maandag 30 juli 2007 @ 16:14:37 #55
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51962569
    Budweiser
    Coors
    Miller

    Dan noem je meteen drie bieren die in de meeste Europese landen eigenlijk niet eens het keurmerk "bier" zouden krijgen. Er zitten namelijk diverse stoffen in (toegevoegd) die normaal niet in bier zit, en een brouwmeester zal het goedje niet goedkeuren als echt bier.

    En dat is het dan ook niet.

    Sierra Nevada maakt in de VS wel goede bieren, en er zijn diverse andere minder bekende merken die GOED bier maken in de VS, goed bier is hier zeker wel te vinden.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 30 juli 2007 @ 18:31:55 #56
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_51965997
    Mag ik heel even misbruik maken van jullie topic; mijn ouders gaan Woensdag naar the States, en ik wil graag een Ms Zune importeren. Nu ben ik op zoek naar grote electronica retailers zodat ik de dichtsbijzijnde locatie voor ze kan vinden. Ik weet van de vorige keren dat ik in de States was nog de volgende Radioshack, Bestbuy en CompUSA.
    Iemand anders nog tips?
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      maandag 30 juli 2007 @ 18:51:32 #57
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_51966446
    Fry's Electronics in California (zit niet in ander staten volgens mij)
    Circuit City
    Good Guys
    Mocht je een Amerikaan kennen met lidmaatschap: Costco

    Als je een Amerikaan kent waar je toevallig langs kunt (of je ouders kennen een Amerikaan) dan is het voordeligst gewoon de Zune op internet te bestellen en naar dat adres te verschepen. Ik bied me niet aan als vrijwilliger trouwens (sowieso ga ik binnenkort naar Nederland).
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 30 juli 2007 @ 19:16:53 #58
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_51967110
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 18:51 schreef maartena het volgende:
    Als je een Amerikaan kent waar je toevallig langs kunt (of je ouders kennen een Amerikaan) dan is het voordeligst gewoon de Zune op internet te bestellen en naar dat adres te verschepen. Ik bied me niet aan als vrijwilliger trouwens (sowieso ga ik binnenkort naar Nederland).
    Ik ken wel Amerikanen maar niet in de Staten waar ze heen gaan (CO,WY,SD,MT,ID,UT). Sowieso heb ik dat liever niet, en ze willen er ook niet teveel tijd aan kwijt zijn. Goedkoopste was ie bij Best Buy voor 229, voor de rest overal $249.
    Denk dat ze hem gewoon gaan halen bij de Radioshack.
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_51977591
    een 3e topic alweer. tvp dus

    ben ff niet echt actief geweest, heb een beschadiging opgelopen aan mijn hoornvlies
    -I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
    -The hardest thing in this world, is to live in it-
      woensdag 1 augustus 2007 @ 00:08:04 #60
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52006256
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 21:18 schreef Fatihtjuh het volgende:
    Heb gisteren eens Budweiser geprobeerd bij de Harley Davidson Show in Leopoldsburg.
    Dat bier is zo lekker!
    What the hell?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 1 augustus 2007 @ 00:09:41 #61
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52006306
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 20:55 schreef Triptamine het volgende:
    Hoi,

    Ik ben al tijden van plan om over een jaar of 1/2 een tijd naar Alaska te gaan. Vooral de natuur daar trekt me erg aan. Zijn hier mensen die ervaring hebben met dit aparte stuk Amerika? ik hoor het graag!
    Ik niet.

    Maar ik ga er zeker nog eens heen, trekt mij ook erg. Daar heb je niet veel aan maar toch.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 1 augustus 2007 @ 00:14:02 #62
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52006443
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 00:08 schreef popolon het volgende:

    [..]

    What the hell?
    Niks gewend misschien?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 1 augustus 2007 @ 19:45:56 #63
    178394 afdak
    tubgirl.jpg
    pi_52025294
    tvp
    Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef HeatWave het volgende:
    ik heb tig jaar forum-ervaring achter me
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 03:31:50 #64
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_52063761
    What do American Beer and Sex in a canoe have in common?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Live from the USA
    pi_52077014
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 03:31 schreef Quintony het volgende:
    What do American Beer and Sex in a canoe have in common?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    "as the North American subaltern say."

    Ik las vandaag een artikel in het regionale dagblad hier over de belabberde wegen in de VS naar aanleiding van de ramp in Minneapolis. De schrijver vergeleek de wegen van de VS met die van een ontwikkelingsland. Dit lijkt me vrij vergaan, maar hoe is jullie ervaring hiermee?
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:40:11 #66
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52077381
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 16:25 schreef Radiowood het volgende:

    [..]


    [/spoiler]

    "as the North American subaltern say."

    Ik las vandaag een artikel in het regionale dagblad hier over de belabberde wegen in de VS naar aanleiding van de ramp in Minneapolis. De schrijver vergeleek de wegen van de VS met die van een ontwikkelingsland. Dit lijkt me vrij vergaan, maar hoe is jullie ervaring hiermee?
    Klopt best, volgens mij. Hier tenminste. Ze gebruiken slecht asfalt, de verf voor de strepen is na een half jaar afgesleten en in het donker amper te zien (het reflecteert niet) en de meeste wegen hebben elke twee jaar een nieuwe deklaag nodig. Na de eerste winter ligt alles aan stukken.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:14:41 #67
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52078338
    't Is wat minder dan in Nederland ja, in Michigan dan. Alleen vraag ik me af wat die winters die we hier hebben, en zomers ook, zouden doen met dat wegdek.

    Je zit in NL natuurlijk goed wat dat betreft, een erg mild klimaat wat het wegdek amper aantast.

    Zelf heb ik er weinig last van, in mijn woonomgeving is alles vrij nieuw en in prima staat.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:30:17 #68
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52078760
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 17:14 schreef popolon het volgende:
    Zelf heb ik er weinig last van, in mijn woonomgeving is alles vrij nieuw en in prima staat.
    Voor zolang het duurt...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:34:45 #69
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52078863
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 17:30 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Voor zolang het duurt...
    Ze gebruiken nieuw wegdekspul. Gene idee wat 't is maar het ziet er stukken beter uit.

    Maar goed, totdat het -30 wordt en de sneeuwstormen weer voorbijkomen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:49:21 #70
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52079240
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 17:34 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ze gebruiken nieuw wegdekspul. Gene idee wat 't is maar het ziet er stukken beter uit.

    Maar goed, totdat het -30 wordt en de sneeuwstormen weer voorbijkomen.
    Yeah, winter is funest. Zeker als ze een concrete/asphalt mix gebruiken en de grond bevriest Ik heb echt het idee dat ze denken "het gaat toch wel stuk, laten we inferieure middelen gebruiken"...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:51:51 #71
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_52079305
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 17:49 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Yeah, winter is funest. Zeker als ze een concrete/asphalt mix gebruiken en de grond bevriest Ik heb echt het idee dat ze denken "het gaat toch wel stuk, laten we inferieure middelen gebruiken"...
    als je toch zeker weet dat het stuk gaat heeft het weinig nut om er veel meer geld tegenaan te smijten
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:55:25 #72
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52079385
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 17:51 schreef Fugie het volgende:

    [..]

    als je toch zeker weet dat het stuk gaat heeft het weinig nut om er veel meer geld tegenaan te smijten
    Maar misschien gaat het met betere dingen wel minder snel kapot enzo.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:58:49 #73
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_52079458
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 16:25 schreef Radiowood het volgende:

    [..]

    "as the North American subaltern say."

    Ik las vandaag een artikel in het regionale dagblad hier over de belabberde wegen in de VS naar aanleiding van de ramp in Minneapolis. De schrijver vergeleek de wegen van de VS met die van een ontwikkelingsland. Dit lijkt me vrij vergaan, maar hoe is jullie ervaring hiermee?
    Overdrijven is ook een vak
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:01:50 #74
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_52082358
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 17:55 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Maar misschien gaat het met betere dingen wel minder snel kapot enzo.
    ...dat snappen ze hier nog niet helemaal
    missouri, hier hebben ze geet drempels, maar KUILEN
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:03:15 #75
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52082400
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 20:01 schreef compier het volgende:

    [..]

    ...dat snappen ze hier nog niet helemaal
    missouri, hier hebben ze geet drempels, maar KUILEN
    Vooral leuk aan de kant van de weg als je daar fietst, huh? Uitwijken is er niet bij.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:37:00 #76
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_52083431
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 20:01 schreef compier het volgende:
    missouri, hier hebben ze geet drempels, maar KUILEN
    Hier is het niet ongewoon om in een buurt opeens zo'n weg tegen te komen:

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:44:06 #77
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_52083632
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 16:25 schreef Radiowood het volgende:
    Ik las vandaag een artikel in het regionale dagblad hier over de belabberde wegen in de VS naar aanleiding van de ramp in Minneapolis. De schrijver vergeleek de wegen van de VS met die van een ontwikkelingsland. Dit lijkt me vrij vergaan, maar hoe is jullie ervaring hiermee?
    In een ontwikkelingsland bouwen ze niet van dit soort wegen:



    Of deze:




    De schrijver lijkt me enigszins overdrijven. Als ik het met een Europees land moet vergelijken, dan zijn de snelwegen in de VS van dezelfde kwaliteit als die van bijvoorbeeld Belgie. Niet geweldig, kan zeker een heel stuk beter, maar niet zo slecht als in een ontwikkelingsland.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:49:13 #78
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52083752
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 20:44 schreef maartena het volgende:

    [..]

    In een ontwikkelingsland bouwen ze niet van dit soort wegen:

    [img=578xnull]http://www.houstonfreeways.com/modern/images/westpark_tollway/westpark_2003-08-03_SW_fwy_B_2048.jpg[/img]

    Of deze:

    [img=578xnull]http://philip.greenspun.com/images/200606-california-helicopter-trip/la-freeways-aerial-1.4.jpg[/img]


    De schrijver lijkt me enigszins overdrijven. Als ik het met een Europees land moet vergelijken, dan zijn de snelwegen in de VS van dezelfde kwaliteit als die van bijvoorbeeld Belgie. Niet geweldig, kan zeker een heel stuk beter, maar niet zo slecht als in een ontwikkelingsland.
    Ja, gek he, in Afrika hebben ze zulke wegen niet nodig, want er zijn veel minder auto's.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:58:57 #79
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52083967
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 17:49 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Yeah, winter is funest. Zeker als ze een concrete/asphalt mix gebruiken en de grond bevriest Ik heb echt het idee dat ze denken "het gaat toch wel stuk, laten we inferieure middelen gebruiken"...
    Ik heb ook 't idee dat die megasneeuwschuivers in de winter niet echt bevorderlijk zijn voor 't wegdek.

    Maar goed, doe je dat niet zit je binnen de kortste keren met een meter sneeuw op de weg. Lekker op de arreslee naar je werk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:02:50 #80
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52084056
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 20:58 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik heb ook 't idee dat die megasneeuwschuivers in de winter niet echt bevorderlijk zijn voor 't wegdek.

    Maar goed, doe je dat niet zit je binnen de kortste keren met een meter sneeuw op de weg. Lekker op de arreslee naar je werk.
    Kan ook best leuk zijn
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:04:22 #81
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52084085
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 21:02 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Kan ook best leuk zijn
    Een paar collega's van me, die wat meer in de 'rimboe' wonen, komen dan ook wel eens met een sneeuwscooter naar 't werk als er heftige sneeuw is gevallen.

    Ik blijf dan thuis want dan kan ik niet weg.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:16:38 #82
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52084344
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 21:04 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Een paar collega's van me, die wat meer in de 'rimboe' wonen, komen dan ook wel eens met een sneeuwscooter naar 't werk als er heftige sneeuw is gevallen.

    Ik blijf dan thuis want dan kan ik niet weg.
    Het is hier wat minder extreem (gelukkig/jammer genoeg). Maar de vorst in de grond doet sowieso de meeste schade. Met een ondergrond van graniet kom je neit zo ver.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52091849
    Verkopen ze ossenworst in de VS?
      zaterdag 4 augustus 2007 @ 03:48:51 #84
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_52091968
    quote:
    Op zaterdag 4 augustus 2007 03:29 schreef Knoekie het volgende:
    Verkopen ze ossenworst in de VS?
    Ik heb in de buurt een Duitse winkel zitten die allerlei soorten worst verkoopt. Ik denk dat ik het daar wel kan krijgen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_52092000
    quote:
    Op zaterdag 4 augustus 2007 03:48 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik heb in de buurt een Duitse winkel zitten die allerlei soorten worst verkoopt. Ik denk dat ik het daar wel kan krijgen.
    Oké, dat doe ik altijd op me brood

    Ik neem aan dat carpaccio goed verkrijgbaar is?
      zaterdag 4 augustus 2007 @ 03:58:16 #86
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_52092025
    Carpaccio is overal te krijgen. Sowieso veel Italiaans spul.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_52092034
    Nice
    pi_52186080
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 20:49 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ja, gek he, in Afrika hebben ze zulke wegen niet nodig, want er zijn veel minder auto's.
    Hehe
    pi_52209656
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 16:25 schreef Radiowood het volgende:

    [..]

    Ik las vandaag een artikel in het regionale dagblad hier over de belabberde wegen in de VS naar aanleiding van de ramp in Minneapolis. De schrijver vergeleek de wegen van de VS met die van een ontwikkelingsland. Dit lijkt me vrij vergaan, maar hoe is jullie ervaring hiermee?
    ik fiets overal naartoe en ben veel meer op de wegen gaan letten sinds ik hier woon. Je moet echt uitkijken dat je niet je velgen kapot fietst en je nek breekt over die enorme potholes overal. Check voor de gein mijn blog want ik heb er drie weken geleden een stukje over geschreven.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_52299321
    Wat vinden de Amerikanen hier van die Ron Paul gozert?
      zondag 12 augustus 2007 @ 04:38:46 #91
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_52299526
    ron wie?
    Ik lees me net ff in: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ron_Paul
    Zover ik lees is het een vrij goeie gozert
    maarja, ik ben dan ook geen amerikaan, alleen permanent resident

    [ Bericht 96% gewijzigd door compier op 12-08-2007 04:45:00 ]
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zondag 12 augustus 2007 @ 08:19:11 #92
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_52299924
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 03:48 schreef Bananenman het volgende:
    Wat vinden de Amerikanen hier van die Ron Paul gozert?
    In 1 woord?

    Kansloos.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 12 augustus 2007 @ 08:28:29 #93
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52299938
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 03:48 schreef Bananenman het volgende:
    Wat vinden de Amerikanen hier van die Ron Paul gozert?
    Ik ben dan geen Amerikaan, zal ik ook niet snel worden en misschien eerder Canadees, maar 't is meer een joker. Wel een leuke dus best aardig om naar te kijken.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_52319792
    tvp
    xbox 360 gamertag: Phoebe85
    pi_52392226
    Ik vind dat de Nederlandse en Europese cultuur een beetje aan het ver-Amerikanizeren. Aan de ene kant leuk maar aan de andere kant gaan we er dan zwaar op achteruit.
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      woensdag 15 augustus 2007 @ 17:26:54 #96
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_52395777
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 20:55 schreef Triptamine het volgende:
    Hoi,

    Ik ben al tijden van plan om over een jaar of 1/2 een tijd naar Alaska te gaan. Vooral de natuur daar trekt me erg aan. Zijn hier mensen die ervaring hebben met dit aparte stuk Amerika? ik hoor het graag!
    Ik heb er een jaar gewoond!

    Natuur is inderdaad erg indrukwekkend, en precies zoals je het je voorstelt Bergen, sneeuw en wilde dieren. Ik raad je wel aan om er in de zomer heen te gaan, dan is het goed begaanbaar. In de winter kun je niet ver naar het noorden komen. Ook de mentaliteit van de Alaskanen is wat anders, een beetje ruiger dan de doorsnee Amerikaan. Ik heb er een jaar in een gastgezin gezeten, en ben er een jaar naar highschool gegaan, natuurlijk een enorme ervaring!

    Als je wat wilt weten, hoor ik het wel!
    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
      woensdag 15 augustus 2007 @ 20:56:01 #97
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_52401696
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 15:45 schreef The_Forcer het volgende:
    Ik vind dat de Nederlandse en Europese cultuur een beetje aan het ver-Amerikanizeren. Aan de ene kant leuk maar aan de andere kant gaan we er dan zwaar op achteruit.
    Marktwerking.

    Men wil graag McDonalds, Hollywood films, CSI New York en Desperate Housewives, Coca Cola en Nike, Microsoft Windows en Hewlet Packard.

    Als je gewoon ophoudt met het kopen/kijken van die troep krijg je vanzelf de Europese cultuur weer terug, de Britten, Fransen en Duitsers maken genoeg kwaliteits televisie, films en producten.

    Maar even serieus, je hebt wel gelijk. Ook ik erger me er wel eens aan hoeveel Engels er tegenwoordig gebruikt wordt in bijv. radio en tv reclame in Nederland. En veel van die reclames zijn ook nog eens gewoon gekocht, ik weet dat een aantal ING bank reclames van een aantal jaren geleden gewoon gekocht zijn bij een Amerikaans media bedrijf die exact dezelfde commercial al eens eerder had gebruikt voor een Amerikaanse bank. En dan denk ik.... tja, kun je zelf niets leuks bedenken?

    Maar ja, men WIL graag Amerikaans op een of andere manier.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_52423638
    Ik ben vandaag terug gekomen van een vakantie in de VS. Een aantal zaken werken toch sterk op mijn lachspieren. Op zaterdagavond in San Francisco gaan de pubs en dergelijke om 02:00 dicht .

    Ze kunnen geen bier tappen. Dood geslagen Engelse manier van tappen. Wat is toch dat "taboe" op alcohol. Waarom mag je dat pas na je 21ste legaal alcohol drinken. Welke gedachtegang zit achter die absurde averechts werkende maatregel?

    Heineken een premium bier merk .
      donderdag 16 augustus 2007 @ 15:24:25 #99
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52424090
    Ah leuk, weer iemand die de hele VS over een kam weet te scheren nalv een vakantie.

    Ik vind 21 jaar juist perfect: Je struikelt niet over de tieners in de kroeg. Wat een verademing.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_52424207
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 15:24 schreef popolon het volgende:
    Ah leuk, weer iemand die de hele VS over een kam weet te scheren nalv een vakantie.

    Ik vind 21 jaar juist perfect: Je struikelt niet over de tieners in de kroeg. Wat een verademing.
    Het heeft niet zoveel met mijn vakantie te maken. Ik scheer de VS ook niet over een kam. Ik vind het een lachwekkende regel die kant noch wal slaat. Net alsof dit soort maatregelen helpen.

    Voor de rest heb ik een geweldige vakantie gehad en mis ik het nu alweer .
      donderdag 16 augustus 2007 @ 15:32:38 #101
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52424318
    Tuurlijk helpt het niet en is het een vage regel. Persoonlijk vind ik het niet erg. In NL struikel je in de kroegen over de 14-jarige pubers.

    Dat zie je daar niet.

    En Heineken is niet te drinken in de VS, ik snap niet dat mensen het door hun strot krijgen, dan nog liever Bud. En dat zegt wat.

    Je had juist de lokale bieren moeten proeven, het stikt van de kleine onafhankelijke brouwerijen in ds VS. Dat is zoveel beter dan die macro bieren.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_52424596
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 15:32 schreef popolon het volgende:
    Tuurlijk helpt het niet en is het een vage regel. Persoonlijk vind ik het niet erg. In NL struikel je in de kroegen over de 14-jarige pubers.

    Dat zie je daar niet.
    Nee dat scheelt hoewel als ik naar een kroeg ga met veel 14 jarige zit ik waarschijnlijk in de verkeerde kroeg .
    quote:
    En Heineken is niet te drinken in de VS, ik snap niet dat mensen het door hun strot krijgen, dan nog liever Bud. En dat zegt wat.

    Je had juist de lokale bieren moeten proeven, het stikt van de kleine onafhankelijke brouwerijen in ds VS. Dat is zoveel beter dan die macro bieren.
    Heineken is zuipbier. Genieten doe je van ander bier. Ik heb wat lokale Californische biertjes geproefd. Daar was niets mee mis.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 15:43:10 #103
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_52424632
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 15:32 schreef popolon het volgende:
    Persoonlijk vind ik het niet erg. In NL struikel je in de kroegen over de 14-jarige pubers.
    Eens. Ik heb hier in 7 jaar ook nog nooit "uitgaansgeweld" gezien; dat was in NL wel anders.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 15:46:16 #104
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52424744
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 15:43 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Eens. Ik heb hier in 7 jaar ook nog nooit "uitgaansgeweld" gezien; dat was in NL wel anders.
    Ohioooooyoohoooooo
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 15:47:58 #105
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_52424806
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 15:46 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ohioooooyoohoooooo
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 15:49:27 #106
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52424853
    Alles goed gegaan met verhuizen?

    Ik haat verhuizen, echt, ik ga nooit meer verhuizen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 15:55:10 #107
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_52425024
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 15:49 schreef popolon het volgende:
    Alles goed gegaan met verhuizen?

    Ik haat verhuizen, echt, ik ga nooit meer verhuizen.
    Ja, alles is vrij soepel verlopen. Het is al met al geen pretje en ik ben blij dat het voorbij is
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 15:58:24 #108
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52425137
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 15:55 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Ja, alles is vrij soepel verlopen. Het is al met al geen pretje en ik ben blij dat het voorbij is
    [NFL] American Football Fantasy League

    De laatste keer dat wij verhuisden van huur naar koopwoning hadden we een hele aparte U-Haul, echt zo'n vrachtwagen uit de jaren '50. Hell of a ride.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_52425202
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 15:09 schreef MrX1982 het volgende:
    Ik ben vandaag terug gekomen van een vakantie in de VS. Een aantal zaken werken toch sterk op mijn lachspieren. Op zaterdagavond in San Francisco gaan de pubs en dergelijke om 02:00 dicht .

    Ze kunnen geen bier tappen. Dood geslagen Engelse manier van tappen. Wat is toch dat "taboe" op alcohol. Waarom mag je dat pas na je 21ste legaal alcohol drinken. Welke gedachtegang zit achter die absurde averechts werkende maatregel?

    Heineken een premium bier merk .
    Ik snap het ook niet zo met die 21 regel. Ze doen echt alsof bier door de duivel himself is gebrouwen af en toe. Ik heb weleens verhalen van een kennis van me in de VS gehoord dat ouders van zijn vrienden helemaal shocked waren toen hij op zijn 19e verjaardag van zijn ouders bier in huis mocht halen om te drinken op het feestje. Natuurlijk weten die ouders wel dat het gebeurt, maar ze vonden het bizar dat zijn ouders het bewust toelieten.

    Hier zitten ze vanaf de 14e verjaardag al aan de breezers. Niet dat dat alles is, maar als je op je 19e of 20e nog niet eens een biertje mag drinken...

    En over die clubs die om 2.00 dichtgaan, dat is volgens mij bijna overal in de USA zo. In LA gaan de meeste ook om 2.00 dicht in ieder geval. Maar dat is niet zo erg, want iedereen gaat daar ook wat eerder uit.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 16:11:15 #110
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_52425540
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 15:09 schreef MrX1982 het volgende:
    Ik ben vandaag terug gekomen van een vakantie in de VS. Een aantal zaken werken toch sterk op mijn lachspieren. Op zaterdagavond in San Francisco gaan de pubs en dergelijke om 02:00 dicht .
    City Ordinance waarschijnlijk.... In veel andere plaatsen kun je veel later doorgaan. Overigens heb je dat in Nederland ook in veel plaatsen, niet in alle plaatsten kun je tot s'ochtends vroeg doorgaan. In Los Angeles kun je dat wel, en in Las Vegas helemaal.
    quote:
    Waarom mag je dat pas na je 21ste legaal alcohol drinken. Welke gedachtegang zit achter die absurde averechts werkende maatregel?
    Je hebt hier heel weinig 16-jarige kleuters die zich voltanken met bier en zich baldadig gaan gedragen. Dronken mensen zat, maar zo boven de 21 gedraagt men zich heel anders. Echt averechts werkt het niet eens moet ik zeggen, er zijn altijd wel jongeren die drinken natuurlijk zoals thuis op feestjes etc..... maar je ziet dus niet dat jongeren elk weekend straalbezopen zijn, wat je in Nederland wel ziet.

    Ik vond het eerst ook maar idioot eigenlijk..... maar nu ik zelf regelmatig uit ga, moet ik zeggen dat ik het wel prettig vind dat ik niet overal van die 16 jarige jochies zie rondlopen en 14 jarige breezah chickies.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 16 augustus 2007 @ 16:24:19 #111
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_52425929
    quote:
    Ik zit al in een fantasy league met m'n oud-collega's en daar ga ik al veel teveel tijd mee verkwisten
    quote:
    De laatste keer dat wij verhuisden van huur naar koopwoning hadden we een hele aparte U-Haul, echt zo'n vrachtwagen uit de jaren '50. Hell of a ride.
    U-Haul moet je ook kost wat kost vermijden. Wat een brakke voertuigen hebben die, zeg Daar hoor je echt alleen maar horrorverhalen over. Wij hebben het via Penske gedaan en dat is heel goed bevallen
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 17:39:35 #112
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52428285
    Ja goed, het was ook maar een kwartiertje rijden.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 17:42:26 #113
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_52428369
    Penske inderdaad.

    U-Haul heb ik hier ook al eens gebruikt voor lokaal vervoer. Ze zijn wel spotgoedkoop, dat wel, maar als je even pech hebt krijg je inderdaad een heel oud barrel van een truck.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 16 augustus 2007 @ 18:02:17 #114
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_52428887
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 17:39 schreef popolon het volgende:
    Ja goed, het was ook maar een kwartiertje rijden.
    Ah, OK. Voor ons was het zo'n 15 uur
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 18:03:46 #115
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52428942
    Wij kunnen waarschijnlijk toe met een pickup.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 05:15:13 #116
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52471846
    Maarten, Vampier.

    Ik wil niet flauw zijn maar ik weet een beetje waar jullie wonen: Is het niet eigenlijk hetzelfde als in Nederland qua ruimte?

    Beetje op elkaar gepropt daar in een wijk?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:08:06 #117
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_52472804
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 05:15 schreef popolon het volgende:
    Maarten, Vampier.

    Ik wil niet flauw zijn maar ik weet een beetje waar jullie wonen: Is het niet eigenlijk hetzelfde als in Nederland qua ruimte?

    Beetje op elkaar gepropt daar in een wijk?
    Nah

    California is op geen enkele manier te vergelijken met Nederland. Om te beginnen zijn de huizen hier vrijwel allemaal vrijstaand, met tuin en garage. Geen rijtjeshuizen en volgestouwde parkeerplaats in het midden die berekend is op 1.2 auto's per gezin, en in 2007 het meer 1.5 is ofzo en de helft dus op de hoek op de stoep staat enzo.

    Het is wel groot/druk hier enzo, en eigenlijk wil ik ooit nog eens naar wat rustigere gebieden. Maar vergelijken met zo'n Vinex in Nederland? Nee, dan ben je nog nooit echt in California geweest popo

    Schaam je!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_52477006
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 16:11 schreef maartena het volgende:
    City Ordinance waarschijnlijk.... In veel andere plaatsen kun je veel later doorgaan. Overigens heb je dat in Nederland ook in veel plaatsen, niet in alle plaatsten kun je tot s'ochtends vroeg doorgaan. In Los Angeles kun je dat wel, en in Las Vegas helemaal.
    Op zaterdagavond om 02:00 sluiten. Ik ken die plaatsen in Nederland niet waar dat gebeurd. Ik hoorde inderdaad dat het wel verschilt. Maar ik had het niet verwacht van SF.
    In LA ja en New York en natuurlijk Las Vegas. Wat een ongeloofelijk vette stad is dat zeg. Geweldig!
    quote:
    Je hebt hier heel weinig 16-jarige kleuters die zich voltanken met bier en zich baldadig gaan gedragen. Dronken mensen zat, maar zo boven de 21 gedraagt men zich heel anders. Echt averechts werkt het niet eens moet ik zeggen, er zijn altijd wel jongeren die drinken natuurlijk zoals thuis op feestjes etc..... maar je ziet dus niet dat jongeren elk weekend straalbezopen zijn, wat je in Nederland wel ziet.

    Ik vond het eerst ook maar idioot eigenlijk..... maar nu ik zelf regelmatig uit ga, moet ik zeggen dat ik het wel prettig vind dat ik niet overal van die 16 jarige jochies zie rondlopen en 14 jarige breezah chickies.
    Ja het heeft misschien zijn voordelen maar ik heb er toch mijn bedenkingen bij. Het is nu net alsof alcohol het grootste kwaad is op deze wereld. Voor mij maakt het niet uit ik ben toch al 25 hoewel ik bijna elke keer om mijn ID werd gevraagd.

    Kom je trouwens wel eens in South Coast Plaza in Costa Mesa wat een fantastische shopping mall is dat . Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen in de andere thread. Wat nieuw leven in die thread blazen.

    Los Angeles is trouwens een merkwaardige stad. Het is zo enorm groot echt niet normaal meer. Zeker vanuit de lucht is dat goed te zien. Totaal verschillend met SF. Maar misschien went het wel als je er langer zit of verbaas je je er nog steeds over?

    Californië .
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:47:09 #119
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52479900
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 10:08 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Nah

    California is op geen enkele manier te vergelijken met Nederland. Om te beginnen zijn de huizen hier vrijwel allemaal vrijstaand, met tuin en garage. Geen rijtjeshuizen en volgestouwde parkeerplaats in het midden die berekend is op 1.2 auto's per gezin, en in 2007 het meer 1.5 is ofzo en de helft dus op de hoek op de stoep staat enzo.

    Het is wel groot/druk hier enzo, en eigenlijk wil ik ooit nog eens naar wat rustigere gebieden. Maar vergelijken met zo'n Vinex in Nederland? Nee, dan ben je nog nooit echt in California geweest popo

    Schaam je!
    Was even om een beeld te vormen, vandaar.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_52515262
    Ff een vraagje. Ben vorige maand een maandje in Amerika geweest (van New York naar LA gereist met de auto). En ben in contact gekomen met familie van me reispartner. Deze vrouw werkt bij de LAPD (Deed 12 jaar forensic) en mijn interesse werkt gewekt. Zij vertelde mij dat er veel mensen van Europa en buiten Europa (Rusland e.d.) binnen de LAPD werken of komen werken. Nu is mijn vraag, is het mogelijk om ergens je taal/ schrijven op te krikken of moet ik dat echt daar leren? Zij vertelde mij dat ik haar namelijk een mail moet sturen als ik interesee heb in een baan. Zij zei zelf dat hun oud korpschef een NL-er was en dat hij hetzelfde praatte als mij.
    Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
    Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
    :{²
    pi_52516172
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 23:21 schreef tongytongylickylicky het volgende:
    Ff een vraagje. Ben vorige maand een maandje in Amerika geweest (van New York naar LA gereist met de auto). En ben in contact gekomen met familie van me reispartner. Deze vrouw werkt bij de LAPD (Deed 12 jaar forensic) en mijn interesse werkt gewekt. Zij vertelde mij dat er veel mensen van Europa en buiten Europa (Rusland e.d.) binnen de LAPD werken of komen werken. Nu is mijn vraag, is het mogelijk om ergens je taal/ schrijven op te krikken of moet ik dat echt daar leren? Zij vertelde mij dat ik haar namelijk een mail moet sturen als ik interesee heb in een baan. Zij zei zelf dat hun oud korpschef een NL-er was en dat hij hetzelfde praatte als mij.
    Engels is makkelijk te leren, lees Engelse boeken, kijk Engelse films zonder ondertiteling... als je dat gewoon af en toe doet leer je het vanzelf.
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      maandag 20 augustus 2007 @ 01:09:57 #122
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_52518011
    En probeer ook vaak in je hoofd te bedenken hoe je dat gesprek dat je aant voeren bent in het engels zou voeren, werkt bij mij ook wel goed.
      maandag 20 augustus 2007 @ 02:05:59 #123
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52518800
    Ja en verander je naam, deze kan nogal beledigend overkomen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 20 augustus 2007 @ 08:21:48 #124
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_52520330
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 14:17 schreef MrX1982 het volgende:Kom je trouwens wel eens in South Coast Plaza in Costa Mesa wat een fantastische shopping mall is dat .
    Ik ga er wel eens lunchen bij een van de restaurants. Ik werk er ongeveer 5 minuten vandaan
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_52532999
    Boston doet qua ruimte niet zo gek veel onder voor een Nederlandse stad als Rotterdam. Met ongeveer evenveel inwoners is Boston 2x zo groot in oppervlakte. In de wijk waar ik woon hebben we dan ook parkeervergunningen en maar een paar plekken voor bezoekers. Eerlijk gezegd vind ik het wel lekker dat het hier niet zo ruim is opgezet, kan ik tenminste overal op de fiets naar toe
    Jesus saves but death prevails.
    pi_52620083
    Wat een superinteressant topic is dit! Heb zelf een hoop amerikaanse familie en een amerikaans vriendinnetje gehad, maar ben tot mn grote spijt nog nooit in de VS geweest... terwijl 't land me uitermate boeit. Houd dit topic goed in de gaten dus!
      donderdag 23 augustus 2007 @ 13:59:53 #127
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_52620582
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 14:17 schreef MrX1982 het volgende:

    [..]

    Op zaterdagavond om 02:00 sluiten. Ik ken die plaatsen in Nederland niet waar dat gebeurd. Ik hoorde inderdaad dat het wel verschilt. Maar ik had het niet verwacht van SF.
    In LA ja en New York en natuurlijk Las Vegas. Wat een ongeloofelijk vette stad is dat zeg. Geweldig!
    In Breda zijn alle kroegen om 2 uur dicht, dan kun je nog naar 3 plaatsen in heel de stad om tot 4 uur door te gaan.
    pi_52929458
    Ik ben nu bijna 2 weken in de VS: St. Louis, MO en het bevalt erg goed. Hoewel ik hier slechts tot half januari blijf had ik toch wel een moeilijk afscheid, maar goed, nu ben ik wel redelijk gesettled. Afgelopen weekend ben ik met een stel anderen de staat gaan verkennen en we kwamen uit in het 'Duitse' Hermann. Dat was erg leuk. De staat Missouri, althans waar ik ben geweest, op de mooie Route 100, doet me denken aan de Ardennen. Je kunt er mooi rijden en de wegen op de 100 zijn een stuk beter dan in St. Louis.

    Hoewel ik hier pas 2 weken echt ben, heb ik sowieso 1 waarheid gevonden: de mensen zijn hier veel vriendelijker dan in Nederland. In Nederland is men vooral gesloten, en ik moet bekennen dat ik dat ook ben. Maar hier is iedereen open en al enthousiast bij de gedachte dat je uit het buitenland komt. Hoewel "How are you" oppervlakkig is, vind ik het een vriendelijke insteek die goed doet.
      dinsdag 4 september 2007 @ 09:22:45 #129
    110767 LOCALMOTION
    Eho'OnipoKaua*
    pi_52932104
    radiowood... Ik had in St.Ann gezeten tegenover het vliegveld-Lamberts International Airport.Vandaag
    of morgen ga ik eens terug om mijn vrienden en collegas te bezoeken.Lekker heet weer in St.Louis
    of niet---speciaal the humidity.Op school of zit je daar voor zaken!!!
    De mensen-ben met je eens-- erg aardig en helpen je meteen---customer service---vriendelijker
    dan in Nederland. Hoop dat je het naar je zin hebt. Localmotion
    " Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
    There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
    You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
    pi_52944894
    Ik studeer aan Saint Louis University (SLU) die zo tussen downtown en Forest Park in ligt. Een mooie locatie vind ik zelf . Het weer is idd goed en ik heb zelf niet zoveel last van de vochtigheid, volgens mij is die de laatste week behoorlijk afgenomen.

    Wat deed jij in St. Ann?
    pi_52952489
    Ik werk in de airlines business--aircraft technician--,maar is nu terug op de westkust.Helaas ben ik nooit thuis-volgende week moet ik met een collega naar Hawaii--vliegtuig engine nakijken of repareren.We gaan de technicians in Honolulu helpen,want er zijn niet genoeg op het vliegveld.En de
    zaak wilt geen van andere maatschappijen vragen/huren.Misschien wel leuk voor een vakantie--al
    is het maar voor een paar dagen--In ieder geval have fun-enjoy and study. Localmotion
    " Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
    There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
    You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
    pi_52961387
    Wow, dat klinkt wel als een leuke baan! Succes!
      woensdag 5 september 2007 @ 16:01:53 #133
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_52961635
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 13:59 schreef Blik het volgende:

    [..]

    In Breda zijn alle kroegen om 2 uur dicht, dan kun je nog naar 3 plaatsen in heel de stad om tot 4 uur door te gaan.
    Ach aan de andere kant, in Nederland gaat men pas stappen om 12 uur ofzo. Dat heb ik nooit begrepen.

    In de VS is het heel normaal dat je rond een uurtje of 9 gaat. En ik moet zeggen , dat bevalt me prima.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_52997170
    Hoi.

    Ik kan stage lopen in de Verenigde Staten (waar weet ik nog niet) voor zo'n 6 maanden. Nu is het echter zo dat ik tijdens die periode nog net geen 21 jaar ben. Nou denk ik dat aan bier komen niet zo'n groot probleem is , maar tijdens het uitgaan en überhaupt het uitgaan lijkt me meteen al een stuk minder. Of heb ik het mis? En valt het allemaal wel mee?

    En hoe zit het met een auto huren, moet je daar ook 21 voor zijn?
      maandag 10 september 2007 @ 05:22:13 #135
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_53065490
    Ik ben nu sinds een week voor m'n werk in Amerika en blijf hier nog 2,5 maand. Zit in Salt lake city (Utah-beer ) en over 8 weken ga ik naar Vegas. Het bevalt me prima hier.
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
      maandag 10 september 2007 @ 22:08:22 #136
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_53082874
    quote:
    Op dinsdag 4 september 2007 00:31 schreef Radiowood het volgende:
    Ik ben nu bijna 2 weken in de VS: St. Louis, MO en het bevalt erg goed. Hoewel ik hier slechts tot half januari blijf had ik toch wel een moeilijk afscheid, maar goed, nu ben ik wel redelijk gesettled. Afgelopen weekend ben ik met een stel anderen de staat gaan verkennen en we kwamen uit in het 'Duitse' Hermann. Dat was erg leuk. De staat Missouri, althans waar ik ben geweest, op de mooie Route 100, doet me denken aan de Ardennen. Je kunt er mooi rijden en de wegen op de 100 zijn een stuk beter dan in St. Louis.

    Hoewel ik hier pas 2 weken echt ben, heb ik sowieso 1 waarheid gevonden: de mensen zijn hier veel vriendelijker dan in Nederland. In Nederland is men vooral gesloten, en ik moet bekennen dat ik dat ook ben. Maar hier is iedereen open en al enthousiast bij de gedachte dat je uit het buitenland komt. Hoewel "How are you" oppervlakkig is, vind ik het een vriendelijke insteek die goed doet.
    Beter een false lach dan een bulldogkop..

    Enne zorg dat je in ieder geval de Arch ingaat
    En ook de Budweiser brouwerij he.
    Live from the USA
    pi_53083546
    Toevallig ben ik gisteren de Arch in geweest . Voor foto's van de campus, en downtown: http://jepuntjepuntje.punt.nl/?foto=1

    Budweiser moet ik zeker nog een keer doen idd. Maar ik ben maar 20, en hiermee dan ook het antwoord op Knoekie's vraag: Ik merk dat ze hier behoorlijk goed hun baan uitvoeren. Zonder ID waarop staat dat je 21 bent, kom je er niet in.

    En voor het huren van een auto moet je idd 21 zijn, behalve in NY: daar hoef je slechts 18 te zijn. Zelfs al ben je 21 dan betaal je nog een leuke extra fee van 10/20 dollar/dag. Probeer dus iemand van 25+ te vinden voor het huren van een auto .
    pi_53162697
    Op aanraden van popolon!

    Ik denk er al een flinke tijd over om in Amerika te gaan studeren. Heb al contact gehad met verschillende scholen en informatie opgevraagd. Over één ding zijn ze echter nogal vaag... De financiele kant.

    Studeren aan een college is nogal duur (laat staan aan een university ) en dat kan ik niet zomaar even ophoesten. Nu vermoed ik dat hier ook wel mensen zijn die aan een college studeren of studeerden. Ik vraag me af hoe die dat hebben gedaan... Behoren jullie tot de rijken der aarde of zijn er andere (goede) manieren voor?

    En nee, ik ben geen American Football held, dus een scholarship op dat gebied zit er niet in.
    pi_53205150
    Studeer je al aan een Nederlandse universiteit, of ben je nog niet begonnen met studeren? Als het eerste het geval is, dan kun je het proberen als exchange student, zoals ik dat doe voor een semester, maar dat kan vaak ook wel voor een jaar. Vaak heeft de universiteit contact met verschillende universiteiten hier in de VS, waar je dan 'goedkoop' kan studeren: d.w.z, ik hoef geen tuition te betalen.

    Maar er zijn hier een groot aantal internationale studenten dat voor de volledige 4 jaar gaat studeren. Van veel weet ik dat ze een behoorlijke scholarship hebben voor niet eens zulke bijzondere cijfers. Vaak vindt de universiteit het ook belangrijk om int. studenten te hebben. Maar je weet meestal pas wat voor'n scholarship je krijgt nadat je aanvraag bij een universiteit is behandeld en je wordt toegelaten.

    Of het duur is, ligt eraan waar je naar toe wil. Ik zit hier op een prive-universiteit en als ik hier een jaar zou studeren, zonder scholarships, zonder een exchange-student te zijn, zou dat (incl. eten/kamer rond de $40,000 liggen. Dat is niet mis . (ik studeer aan St. Louis University)
    pi_53211630
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 21:21 schreef Radiowood het volgende:
    Studeer je al aan een Nederlandse universiteit, of ben je nog niet begonnen met studeren? Als het eerste het geval is, dan kun je het proberen als exchange student, zoals ik dat doe voor een semester, maar dat kan vaak ook wel voor een jaar. Vaak heeft de universiteit contact met verschillende universiteiten hier in de VS, waar je dan 'goedkoop' kan studeren: d.w.z, ik hoef geen tuition te betalen.

    Maar er zijn hier een groot aantal internationale studenten dat voor de volledige 4 jaar gaat studeren. Van veel weet ik dat ze een behoorlijke scholarship hebben voor niet eens zulke bijzondere cijfers. Vaak vindt de universiteit het ook belangrijk om int. studenten te hebben. Maar je weet meestal pas wat voor'n scholarship je krijgt nadat je aanvraag bij een universiteit is behandeld en je wordt toegelaten.

    Of het duur is, ligt eraan waar je naar toe wil. Ik zit hier op een prive-universiteit en als ik hier een jaar zou studeren, zonder scholarships, zonder een exchange-student te zijn, zou dat (incl. eten/kamer rond de $40,000 liggen. Dat is niet mis . (ik studeer aan St. Louis University)
    Ja ik benaderde gewoon een willekeurige Amerikaanse universiteit waar journalistiek aangeboden wordt. Het werd Michigan. Er kwam steeds heel snel een antwoord op mijn vragen en toen ik een tijdje niks meer stuurde vroegen ze hoe het ging en of ik nog steeds naar de US wilde. Ze tonen dus wel interesse.

    Ik wil dus ook de volle 4 jaar studeren daar, eventueel aan een universiteit, maar dat leek me schier onbetaalbaar. Een college zou ik nog een deel zelf van kunnen betalen. Ik zal Michigan nog eens vragen, die waren wel behulpzaam, maar de laatste keer werd er niet op gereageerd.
      maandag 17 september 2007 @ 18:47:37 #141
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_53250155
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 21:21 schreef Radiowood het volgende:
    Of het duur is, ligt eraan waar je naar toe wil. Ik zit hier op een prive-universiteit en als ik hier een jaar zou studeren, zonder scholarships, zonder een exchange-student te zijn, zou dat (incl. eten/kamer rond de $40,000 liggen. Dat is niet mis . (ik studeer aan St. Louis University)
    Als je naar een State university gaat is het stukken gooedkoper. Bijvoorbeeld MSU (een uni met 20-25k studenten). op die uni kost een semester studeren zo'n 6000$ (dat is inclusief kamer en eten). Met de huidige dollarkoers dat is zo'n 4300 EURO. Er zijn als ik het me goed herinner zo'n 500-750 internationale studenten daar. Ze hebben een speciale afdeling voorvisumvragen etc, organiseren speciale feesten etc. (kan je het tel-nummer wel een keer opzoeken als je het niet kunt vinden)

    Het is ook redelijk normaal om gewoon et geld te lenen voor de universiteit. Renteloos terwijl je op school zit en daarna is het in de VS volledig aftrekbaar van de belasting.

    [ Bericht 11% gewijzigd door Quintony op 17-09-2007 19:00:22 ]
    Live from the USA
    pi_53252810
    Met een beetje geluk ga ik volgend jaar voor 6 tot 12 maanden op een Amerikaanse universiteit studeren

    Volgende maand meld ik me aan voor het programma, en dan hopen dat ik door de selectieprocedures kom. Ik heb verder nog geen voorkeur qua lokaties, dus waar ik terecht zal komen weet ik nog niet...
      maandag 17 september 2007 @ 20:21:04 #143
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53253021
    Tof. Succes alvast.

    Wat voor studie?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 17 september 2007 @ 20:25:18 #144
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_53253188
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 20:15 schreef Evil_Jur het volgende:
    Met een beetje geluk ga ik volgend jaar voor 6 tot 12 maanden op een Amerikaanse universiteit studeren

    Volgende maand meld ik me aan voor het programma, en dan hopen dat ik door de selectieprocedures kom. Ik heb verder nog geen voorkeur qua lokaties, dus waar ik terecht zal komen weet ik nog niet...
    ISEP?
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_53253236
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 20:21 schreef popolon het volgende:
    Tof. Succes alvast.

    Wat voor studie?
    American Studies Een stintje in de VS hoort er dus eigenlijk wel bij. Ik zal daar een bepaald aantal credits aan voor mijn vakgebied relevante courses volgen. Het duurt nog wel even en ik moet nog veel informatie krijgen, maar ik ben er al heel enthousiast over en voldoe al aan de minimale voorwaarden om je aan te melden.
    pi_53253353
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 20:25 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    ISEP?
    Onze faculteit heeft zijn eigen contacten, dus dat is mijn eerste poging. Als dat niet doorgaat is er inderdaad nog ISEP, maar dat is wel wat duurder. Echter zou ik dat ook proberen!
      maandag 17 september 2007 @ 20:29:28 #147
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53253359
    Nou nog een beetje interesse in Amerikaanse sporten en je zit helemaal goed.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_53253488
    Ik ben deze zomer bij een LaCrosse game geweest in Boston, dat was wel leuk, maar dan vooral vanwege de sfeer eromheen!
    pi_53253613
    Ik heb woensdag een intake gesprek voor mijn buitenlandstage.

    Waarschijnlijk wordt het 6 maanden New York.
    pi_53259545
    The american dream is begonnen voor mij Ik ben een hoop geld armer en een huisje rijker.
      maandag 17 september 2007 @ 23:32:10 #151
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_53259601
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 20:29 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Onze faculteit heeft zijn eigen contacten, dus dat is mijn eerste poging. Als dat niet doorgaat is er inderdaad nog ISEP, maar dat is wel wat duurder. Echter zou ik dat ook proberen!
    UvA? Dan wordt het zeker Minnesota of Montana?
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_53260087
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 23:32 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    UvA? Dan wordt het zeker Minnesota of Montana?
    Nee, de RU in Nijmegen. Iowa, Wisconsin, Mississippi en Massachusetts zijn wat namen die voorbij kwamen, maar daar hoor ik hopelijk binnenkort meer over.
      maandag 17 september 2007 @ 23:54:13 #153
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_53260229
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 23:49 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Nee, de RU in Nijmegen. Iowa, Wisconsin, Mississippi en Massachusetts zijn wat namen die voorbij kwamen, maar daar hoor ik hopelijk binnenkort meer over.
    Oh
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_53260295
    UvA heeft volgens mij alleen een MA programma Amerikanistiek (American Studies), bij onze bieden ze daarnaast ook een BA programma aan, en de uitwisseling is daar onderdeel van.
      dinsdag 18 september 2007 @ 00:01:24 #155
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_53260394
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 23:57 schreef Evil_Jur het volgende:
    UvA heeft volgens mij alleen een MA programma Amerikanistiek (American Studies), bij onze bieden ze daarnaast ook een BA programma aan, en de uitwisseling is daar onderdeel van.
    Ik ben in 2000 aan de UvA in Amerikanistiek afgestudeerd, vandaar
    Toen hadden ze nog helemaal geen BA/MA-systeem. Ik word oud
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_53260486
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 00:01 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Ik ben in 2000 aan de UvA in Amerikanistiek afgestudeerd, vandaar
    Toen hadden ze nog helemaal geen BA/MA-systeem. Ik word oud
    Ah, doe je nu ook wat met je studie qua werk? Veel van de oud Amerikanistiek studenten die ik ben tegengekomen zitten nu in de ICT enzo, al dan niet in de VS.
      dinsdag 18 september 2007 @ 00:11:29 #157
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_53260609
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 00:05 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Ah, doe je nu ook wat met je studie qua werk? Veel van de oud Amerikanistiek studenten die ik ben tegengekomen zitten nu in de ICT enzo, al dan niet in de VS.
    Ik ben nu academicus, met Amerikaanse politiek als mijn voornaamste interesse.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_53260706
    Kijk, dat is nou interessant! Ik heb zelf nog niet echt beroep in mijn hoofd, maar het liefst iets met schrijven, of dat nou academisch, journalistisch of anders is.
      dinsdag 18 september 2007 @ 00:21:38 #159
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_53260794
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 00:16 schreef Evil_Jur het volgende:
    Kijk, dat is nou interessant! Ik heb zelf nog niet echt beroep in mijn hoofd, maar het liefst iets met schrijven, of dat nou academisch, journalistisch of anders is.
    Voor mij gold hetzelfde. Als je tijdens je exchange een beetje je best doet rol je zo een Amerikaans graduate program in
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      dinsdag 18 september 2007 @ 00:21:53 #160
    13036 Frenkyboy
    Medium Pimping Unfortunately
    pi_53260802
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 17:07 schreef Shivo het volgende:
    Boston doet qua ruimte niet zo gek veel onder voor een Nederlandse stad als Rotterdam. Met ongeveer evenveel inwoners is Boston 2x zo groot in oppervlakte. In de wijk waar ik woon hebben we dan ook parkeervergunningen en maar een paar plekken voor bezoekers. Eerlijk gezegd vind ik het wel lekker dat het hier niet zo ruim is opgezet, kan ik tenminste overal op de fiets naar toe
    Heh. Fietsen in Boston. Da's een goede manier om jezelf snel het ziekenhuis in te helpen. Ik vertik het om een helmpje te dragen, dus ik stap ook maar niet op een fiets hier in Cambridge. Boston is inderdaad niet zo heel groot: alles voelt redelijk overzichtelijk
    aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
      dinsdag 18 september 2007 @ 00:48:08 #161
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53261176
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 00:21 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Voor mij gold hetzelfde. Als je tijdens je exchange een beetje je best doet rol je zo een Amerikaans graduate program in
    Of sla je een lekkere Amerikaanse chick aan de haak.

    Blijf jij nou voolopig in de USA P_P? If so, al trouwplannen?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 18 september 2007 @ 03:12:44 #162
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_53262267
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 00:48 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Of sla je een lekkere Amerikaanse chick aan de haak.

    Blijf jij nou voolopig in de USA P_P? If so, al trouwplannen?
    Die chick kwam ik tijdens (en in) grad school tegen
    Bruiloft is al gepland: mei 2008
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      dinsdag 18 september 2007 @ 03:33:35 #163
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53262283
    Grats.

    Dus je blijft nog even m'n buurman.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 18 september 2007 @ 13:59:37 #164
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_53269909
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 03:33 schreef popolon het volgende:
    Grats.

    Dus je blijft nog even m'n buurman.
    Thanks en yep
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_53289369
    Ik wil naar amerika als exanche student. ik heb 3 jaar om 10.000 euro op te hoesten en dan ben ik een jaartje in amerika in een gastgezin. De vraag is alleen is dat nou duur of goedkoop voor een jaar amerika met college en alles? En hoe zijn gezinnen daar? en kan ik beter op mijn 20ste of 21ste gaan?
    Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
      woensdag 19 september 2007 @ 00:27:12 #166
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53289465
    Als je een beetje uit wilt gaan zou ik gaan als je 21 bent.

    En die 10.000 , is dat all-in? Dan vind ik het wel meevallen eigenlijk.
    Over gastvrijheid hoef je je over het algemeen niet zo druk te maken, dat is toch iets anders dan in vergelijking met Nederland.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_53470728
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 00:21 schreef Frenkyboy het volgende:

    [..]

    Heh. Fietsen in Boston. Da's een goede manier om jezelf snel het ziekenhuis in te helpen. Ik vertik het om een helmpje te dragen, dus ik stap ook maar niet op een fiets hier in Cambridge. Boston is inderdaad niet zo heel groot: alles voelt redelijk overzichtelijk
    Hey, nog een Cambridge ganger? Ik zal ook niet meer snel op de fiets stappen aangezien een of andere klootviool gister mijn fiets heeft gejat Maar als je Rotterdam gewend bent dan valt fietsen in Cambridge en Boston reuze mee, ik heb er in elk geval geen moeite mee (en zonder helm natuurlijk).
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 25 september 2007 @ 21:35:46 #168
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53471264
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 00:22 schreef sweetlady-o het volgende:
    Ik wil naar amerika als exanche student. ik heb 3 jaar om 10.000 euro op te hoesten en dan ben ik een jaartje in amerika in een gastgezin. De vraag is alleen is dat nou duur of goedkoop voor een jaar amerika met college en alles? En hoe zijn gezinnen daar? en kan ik beter op mijn 20ste of 21ste gaan?
    21e. Dan kun je tenminste alcohol drinken enzo

    10.000 euro heb je wel nodig voor je levensonderhoud/vervoer etc. Je collegegeld zal daar nog wel bijkomen denk ik, maar ik weet niet of dat doordat het een "exchange" programma is op andere manieren is geregeld.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 25 september 2007 @ 21:46:04 #169
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_53471648
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 21:35 schreef maartena het volgende:

    [..]

    21e. Dan kun je tenminste alcohol drinken enzo

    10.000 euro heb je wel nodig voor je levensonderhoud/vervoer etc. Je collegegeld zal daar nog wel bijkomen denk ik, maar ik weet niet of dat doordat het een "exchange" programma is op andere manieren is geregeld.
    Voor mijn exchange moest ik gewoon Nederlands collegegeld betalen en ik kreeg een uitwonende beurs
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      dinsdag 25 september 2007 @ 22:09:59 #170
    13036 Frenkyboy
    Medium Pimping Unfortunately
    pi_53472512
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 21:21 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Hey, nog een Cambridge ganger? Ik zal ook niet meer snel op de fiets stappen aangezien een of andere klootviool gister mijn fiets heeft gejat Maar als je Rotterdam gewend bent dan valt fietsen in Cambridge en Boston reuze mee, ik heb er in elk geval geen moeite mee (en zonder helm natuurlijk).
    Ik heb vorig jaar 2 van mijn collega's het ziekenhuis in zien verdwijnen (eentje door gaten in het wegdek en de ander door onoplettende automobilisten). Sinds ik een auto en een 2 maanden oude baby heb fiets ik niet al te veel meer... lees nooit
    aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
      dinsdag 25 september 2007 @ 22:15:14 #171
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53472689
    Tja, afhankelijk van waar je woont natuurlijk. Ik woon echt een een rustige wijk waar je juist heel veel fietsers ziet en de kinderen gewoon op straat spelen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_53478539
    Ben vanaf vrijdag in Detroit! Nog fokkers daar voor een FOK! meeting?
      woensdag 26 september 2007 @ 06:10:37 #173
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53478571
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 05:30 schreef vicz het volgende:
    Ben vanaf vrijdag in Detroit! Nog fokkers daar voor een FOK! meeting?
    Misschien is popolon nog wel even te porren voor een Tigers game.

    Wel een uurtje of twee voor hem rijden.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_53478634
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 06:10 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Misschien is popolon nog wel even te porren voor een Tigers game.

    Wel een uurtje of twee voor hem rijden.....
    Uurtje of elf voor mij
      vrijdag 28 september 2007 @ 23:34:49 #175
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53558158
    Nou daar gaan we: Michiganders prepare for worst

    Michigan is zo'n beetje het ergst economisch getroffen de laatste jaren in de VS.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 30 september 2007 @ 04:54:53 #176
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_53582329
    Heeft iemand een idee waar je blanco kentekenplaten kunt krijgen? Ik wil van elke staat waar ik geweest ben een kenteken meenemen maar ik ben ze tot nu toe niet tegen gekomen. Zullen ze die dingen verkopen bij autogarages oid?
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
      zondag 30 september 2007 @ 16:16:05 #177
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53592495
    Bij het DMV (department of motor vehicles) misschien? Anders kun je misschien een auto-kerkhof proberen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:11:48 #178
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53647923
    Blanco kentekens kun je niet zomaar krijgen, alleen het DMV geeft kentekens uit en die krijg je (iig in California) per post opgestuurd. Je kunt dus niet zomaar een lege plaat kopen, althans geen officiële.

    Wel is er een handel in oude kentekenplaten. Ik was in September in Nederland, en kwam in een heel klein dorpje in de achterhoek terecht in een winkeltje..... en wat stond daar? Een rek met Amerikaanse nummerborden!

    Oude nummerbord platen worden door auto sloperijen verzameld en verdwijnen zo in het circuit denk ik.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_53773692
    Wat heb je nodig hebben om op een Amerikaanse universiteit te gaan studeren? Kan je gewoon met je Nederlandse vwo diploma ofzo?
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      maandag 8 oktober 2007 @ 13:46:09 #180
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_53789767
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 20:24 schreef The_Forcer het volgende:
    Wat heb je nodig hebben om op een Amerikaanse universiteit te gaan studeren? Kan je gewoon met je Nederlandse vwo diploma ofzo?
    Dat en een zak met geld
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_53902576
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 05:30 schreef vicz het volgende:
    Ben vanaf vrijdag in Detroit! Nog fokkers daar voor een FOK! meeting?
    Detroit?! Je weet ze wel te kiezen... Detroit is verpauperd, arm en crimineel. Laat maar horen wat je ervan vindt, want ik zal er dood nog niet gevonden worden.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_53902592
    Ik was afgelopen week 5 dagen in Alaska. Niet veel te beleven in Fairbanks. En ze hebben het daar niet zo op de andere '48' zoals zei het zeiden.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 06:14:10 #183
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53902614
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 05:22 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Detroit?! Je weet ze wel te kiezen... Detroit is verpauperd, arm en crimineel. Laat maar horen wat je ervan vindt, want ik zal er dood nog niet gevonden worden.
    Je bent wat laat trouwens. Ik ook.

    Detroit is niet mooi, maar dat is de charme.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 08:17:54 #184
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53902809
    Detroit is tot zover de lelijkste stad in de VS waar ik ooit geweest ben. Wat een pauperellende is dat daar....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 08:19:10 #185
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53902815
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 05:46 schreef tevebe het volgende:
    En ze hebben het daar niet zo op de andere '48' zoals zei het zeiden.
    Hawaii mag dus nog wel?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_53910168
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 08:19 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Hawaii mag dus nog wel?
    De mensen die ik gesproken had vonden allemaal dat ze bij Canada hadden moeten horen. Ze voelen zich anders dan de rest van Amerika
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:52:44 #187
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53910243
    De kassajuffen zijn in Nederland ook nog best aardig. Valt me niet tegen

    Alleen de appie, tering wat was het druk daar, zeg, niet normaal.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:12:21 #188
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53911575
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 08:17 schreef maartena het volgende:
    Detroit is tot zover de lelijkste stad in de VS waar ik ooit geweest ben. Wat een pauperellende is dat daar....
    Hoe lang is dat geleden dan? Ze zijn heel downtown aan het renoveren. Detroit aan de kant van het meer is dan weer prachtig: Mooie wijken en je kijkt zo tegen de casino's van Canada aan.

    Maar ik ga ook liever naar Chicago als het om een mooie stad gaat.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:19:51 #189
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_53911725
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 05:46 schreef tevebe het volgende:
    Ik was afgelopen week 5 dagen in Alaska. Niet veel te beleven in Fairbanks. En ze hebben het daar niet zo op de andere '48' zoals zei het zeiden.
    Niet de andere 48, maar de lower 48! Toen ik daar was duurde het even voordat dat kwartje viel!

    Fairbanks schijnt inderdaad saai te zijn, (en erg koud in de winter!!!)maar natuurlijk wel de ingang voor Denali!
    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
    pi_53912383
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 19:19 schreef AKnynke het volgende:

    [..]

    Niet de andere 48, maar de lower 48! Toen ik daar was duurde het even voordat dat kwartje viel!

    Fairbanks schijnt inderdaad saai te zijn, (en erg koud in de winter!!!)maar natuurlijk wel de ingang voor Denali!
    Ohja klopt lower 48. Denali was helaas gesloten door de sneeuw maar ik heb wel die Kinley gezien.
      zondag 14 oktober 2007 @ 04:17:44 #191
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53920379
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 19:19 schreef AKnynke het volgende:

    [..]

    Niet de andere 48, maar de lower 48! Toen ik daar was duurde het even voordat dat kwartje viel!

    Fairbanks schijnt inderdaad saai te zijn, (en erg koud in de winter!!!)maar natuurlijk wel de ingang voor Denali!
    Damn yoo.

    Hoe meer naar het noorden hoe beter.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 14 oktober 2007 @ 04:23:22 #192
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_53920404
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 19:11 schreef maartena het volgende:
    Blanco kentekens kun je niet zomaar krijgen, alleen het DMV geeft kentekens uit en die krijg je (iig in California) per post opgestuurd. Je kunt dus niet zomaar een lege plaat kopen, althans geen officiële.

    Wel is er een handel in oude kentekenplaten. Ik was in September in Nederland, en kwam in een heel klein dorpje in de achterhoek terecht in een winkeltje..... en wat stond daar? Een rek met Amerikaanse nummerborden!

    Oude nummerbord platen worden door auto sloperijen verzameld en verdwijnen zo in het circuit denk ik.
    Daar was ik al bang voor... jammer
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_53920853
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 23:49 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Nee, de RU in Nijmegen. Iowa, Wisconsin, Mississippi en Massachusetts zijn wat namen die voorbij kwamen, maar daar hoor ik hopelijk binnenkort meer over.
    Dan zit je zeker in het 2e jaar, of niet? Ik wil dezelfde studie gaan doen (ben nu bezig met het behalen van mijn P aan de HAN).

    Hoe bevalt de studie je? (just curious)
    -I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
    -The hardest thing in this world, is to live in it-
    pi_53921751
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 08:43 schreef Californian_dreamer het volgende:

    [..]

    Dan zit je zeker in het 2e jaar, of niet? Ik wil dezelfde studie gaan doen (ben nu bezig met het behalen van mijn P aan de HAN).

    Hoe bevalt de studie je? (just curious)
    Mij erg goed, ik ben hier ook terecht gekomen nadat ik mijn P lero Engels had gehaald. Het is uitdagend, maar niet te moeilijk, en mij bevalt het veel beter dan het schoolse van het HBO.

    Het leukste is dat het een multi-disciplinaire studie is, dus je krijgt de kans om vanuit allerlei vakgebieden de VS te bestuderen. Er is dus veel afwisseling, maar er is toch voldoende overlap tussen de vakken. Dat heeft ook nadelen want er is altijd wel iets dat je niet zo aanspreekt, echter neem ik aan dat je deze studie wilt doen vanwege een interesse in de VS, en dan kun je in alle vakken wel iets vinden dat je aandacht kan vasthouden. Er wordt ook veel tijd besteed aan spreken en schrijven, en er wordt GA uitspraak aangeboden, wat vrij uniek is of in ieder geval was.

    Het eerste jaar is wel gedeeld met Engelse taal en cultuur, dus het helpt als je ook interesse hebt in het VK!

    Ik ben nu overigens bezig met de solicitatie voor het studeren in de VS. Het gaat me veel geld kosten, maar ik ga het gewoon proberen, waarschijnlijk richting Iowa.
      zondag 14 oktober 2007 @ 16:10:09 #195
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53926585
    Van de week weer eens wezen schieten met m'n zwager die agent is. Hij heeft een collega die in het bos woont en een eigen prive schietbaan heeft achter het huis.

    Dit doen we maandelijks, best leuk. Geschoten met een Glock, een revolver en met een echte oude Mosin-Nagant M44. Dat ding heeft een aardige terugslag.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_53926717
    Cool! Gelukkig kan dat hier ook, anders was ik allang verhuisd! Maar wat lijkt het me heerlijk om een mooi afgelegen hutje te hebben waar je lekker veilig en legaal op je eigen terrein mag knallen
      zondag 14 oktober 2007 @ 16:20:48 #197
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53926772
    Ja is echt geweldig. M'n zwager is ook echt zo'n wapengek. Die M44 is echt supergaaf, wat een wapen. Dit is maar een kleine greep uit z'n verzameling.

    Waar is 'hier' trouwens?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_53926903
    Leuk spul heeft die kerel, zeker die Ruger revolver!

    Hier is Nederland dus, en hier mag je ook nog best veel op schietgebied gelukkig. Je moet wel lid zijn van een schietvereniging natuurlijk en er is wat meer rompslomp dan in de VS, maar het is nog te doen voor de liefhebber.
      zondag 14 oktober 2007 @ 16:32:34 #199
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53926997
    Valt me mee dat het in Nederland nog redelijk te doen is.

    Ik weet zelf erg weinig van schieten e.d. maar ik ga gewoon mee. 't Is echt leuk om te doen. Zal eens kijken of ik wat foto's op kan duiken.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 14 oktober 2007 @ 16:47:45 #200
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53927280
    Paar van vorig jaar met m'n broer en een paar van pas geleden. Die zijn wat vaag want het zijn caps van video.

    Vorig jaar:










    Recent:






    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_53927447
    Dat ziet eruit als een prima manier om te ontspannen! Zo'n buitenbanen zijn hier relatief zeldzaam ivm geluidsoverlast helaas, want het lijkt mij leuker om buiten te schieten eigenlijk.

    Wil je zelf ook meer gaan doen met schieten, of blijf je liever af en toe voor de lol meedoen?
      zondag 14 oktober 2007 @ 17:04:17 #202
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53927583
    Ik vind het leuk om eens per maand met wat verschillende geweren/pistolen te schieten. Maar niet echt heel fanatiek lid worden van een club of zoiets.

    En ik kan nu gratis mee. We blijven natuurlijk op z'n Nederlands op de kosten letten.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_53927614
    Het kan zeker een dure hobby worden ja
      maandag 15 oktober 2007 @ 04:16:04 #204
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_53941332
    A.s. woensdag eindelijk naar Vegas Ik zit een maand in dit resort op de kosten van de baas...

    http://alexispark.com/
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
      maandag 15 oktober 2007 @ 19:27:56 #205
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_53952929
    Ik vind het toch wel ziek hoor, die wapenverslaving in Amerika. Het is zo gegroeid, dus ze kunnen er nu niet veel meer aan doen. Toch zou het een hoop ellende besparen als ze het zouden indammen...
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_53952981
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 19:27 schreef Public_NME het volgende:
    Ik vind het toch wel ziek hoor, die wapenverslaving in Amerika. Het is zo gegroeid, dus ze kunnen er nu niet veel meer aan doen. Toch zou het een hoop ellende besparen als ze het zouden indammen...
    Daar kan ik uren over discussieren, maar dat lijkt me hier niet de plaats.
      maandag 15 oktober 2007 @ 19:47:47 #207
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_53953204
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 19:31 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Daar kan ik uren over discussieren, maar dat lijkt me hier niet de plaats.
    Eens, maar ik reageerde alleen maar op het bovenstaande...
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      maandag 15 oktober 2007 @ 19:54:32 #208
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53953299
    Ik zelf heb geen eens een wapen. Hoef ik ook niet.

    't Ging mij puur om de sport/hobby.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 15 oktober 2007 @ 21:45:17 #209
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_53955417
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 19:54 schreef popolon het volgende:
    Ik zelf heb geen eens een wapen. Hoef ik ook niet.

    't Ging mij puur om de sport/hobby.
    Ik beschuldigde ook niemand hoor Maar was gewoon een constatering, ook uit eerdere ervaringen uit smalltown America.
    Ga me trouwens wel inschrijven voor de green card lottery, makkelijkste entry denk ik. (misschien is een spousal visa ook wel makkelijk?)
    Volgend jaar misschien weer eens naar de States op vakantie; iemand tips voor het minder geijkte pad? (dat heb ik nu wel zo'n beetje gezien)
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      maandag 15 oktober 2007 @ 21:56:53 #210
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53955701
    Spousal visa werkt natuurlijk alleen als je ook een 'spouse' hebt.

    Op de loterij zou ik me niet blindstaren, die kans is vrij klein.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 15 oktober 2007 @ 22:14:08 #211
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_53956138
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 19:54 schreef popolon het volgende:
    Ik zelf heb geen eens een wapen. Hoef ik ook niet.

    't Ging mij puur om de sport/hobby.
    ik heb wel een "wapen" een .22 rifle
    Meer omdat ik niet naar een schietbaan wil dan dat ik een geweer wil hebben.

    Ik heb trouwens ook een machete van LOWE'S ... is ook een wapen
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      maandag 15 oktober 2007 @ 22:14:39 #212
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_53956147
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 21:56 schreef popolon het volgende:
    Spousal visa werkt natuurlijk alleen als je ook een 'spouse' hebt.

    Op de loterij zou ik me niet blindstaren, die kans is vrij klein.
    Ja dat begrijp ik, ik heb zelf in die business gewerkt. (alleen dan voor CA/NZ/AUS) En op die loterij staar ik me niet blind hoor, is gewoon een lolletje. Ik heb niet echt plannen om naar de States te gaan, maar mocht ik een greencard hebben dan ga ik zeker. Plan is vooralsnog om a.s. zomer naar London te gaan, omdat ik daar wél mag werken .
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      donderdag 18 oktober 2007 @ 05:54:20 #213
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54003641
    Weer 'Life' gekeken, wat een fantastische serie is dat.

    De rest van de VS series doet me niet veel: House is cool en Chuck ook maar de rest ......
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 18 oktober 2007 @ 13:19:40 #214
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_54009290
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 05:54 schreef popolon het volgende:
    Weer 'Life' gekeken, wat een fantastische serie is dat.

    De rest van de VS series doet me niet veel: House is cool en Chuck ook maar de rest ......
    ik kijk heeeeel soms csi,
    iets vaker NCIS, en elke week The Unit
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      donderdag 18 oktober 2007 @ 17:53:08 #215
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54014099
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 22:14 schreef compier het volgende:
    ... is ook een wapen
    Telt een Louisville Slugger ook?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 18 oktober 2007 @ 22:47:31 #216
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_54020229
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 17:53 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Telt een Louisville Slugger ook?
    ligt eraan wie hem beet heeft
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:03:14 #217
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_54044010
    Even wat anders. Ik kreeg deze week een e-mail van het HR afdeling en die deelde ons mede dat de kosten van onze ziektenkostenverzekering dit jaar met 46% omhoog gaan ten opzichtte van vorig jaar. Nou betalen zij gelukkig 100% van mij en 75% voor mijn vrouw, maar da's nog altijd een redelijk bedrag.Iemand anders ook dit soort mededelingen gekregen recentelijk. Maken jullie je er ook een beetje druk voer dat dit dus zelfs voor de rijke bedrijven over een paar jaar niet meer te betalen is?
    Live from the USA
      zondag 21 oktober 2007 @ 22:25:43 #218
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_54078511
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 16:47 schreef popolon het volgende:
    Paar van vorig jaar met m'n broer en een paar van pas geleden. Die zijn wat vaag want het zijn caps van video.

    Vorig jaar:
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    Recent:
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    ik vind het leuk om te lezen over jullie leven in Amerika, keep it coming

    moest hierbij wel even aan borat denken! "shoot like a real man!"
      maandag 22 oktober 2007 @ 04:30:51 #219
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54082991
    Alles staat in de fik hier....

    Dichtsbijzijnde vuur is zo'n 6 kilometer bij me vandaan.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 22 oktober 2007 @ 08:16:50 #220
    91600 MuKe
    Pagos Mensuales
    pi_54083336
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 04:30 schreef maartena het volgende:
    Alles staat in de fik hier....

    Dichtsbijzijnde vuur is zo'n 6 kilometer bij me vandaan.
    Ja gaat lekker hier... Vanochtend was het nog alleen Malibu en een paar fikkies, nu staat heel LA, OC, San Diego en de rest in de fik....

    Ben ik even blij dat ik nergens in de hills etc woon, meest dichtsbijzijnde hier is Malibu maar dat is gelukkig nog zo'n 7-8 miles verderop. Hopelijk trekt het niet richting Santa Monica, want dan gaan er veel mensen de lul zijn.
    To Live and Die in LA
      maandag 22 oktober 2007 @ 09:00:33 #221
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_54083684
    Daar zit je dan met je dure huis a la Mel Gibson die in vlammen opgaat Nee maar hopen dat het beetje beperkt blijft allemaal. Ik wist trouwens geeneens dat er bosbranden warenin Californie, zijn ze er nog steeds of weer?
      maandag 22 oktober 2007 @ 09:55:33 #222
    91600 MuKe
    Pagos Mensuales
    pi_54084533
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 09:00 schreef Vincenski het volgende:
    Daar zit je dan met je dure huis a la Mel Gibson die in vlammen opgaat Nee maar hopen dat het beetje beperkt blijft allemaal. Ik wist trouwens geeneens dat er bosbranden warenin Californie, zijn ze er nog steeds of weer?
    Het is zowat het enige wat er vandaagop tv is geweest op vrijwel elke zender (CBS, ABC, FOX, CW etc), beetje raar dat de Nederlandse media het niet hebben opgepikt.

    Maar voor zover ik het weet is het er nog steeds (2 uur geleden laatst het nieuws gezien en de fires waren zich nog steeds aan het uitbreiden) en men verwacht dat de hoge windsnelheden in de gebieden blijven doorgaan tot en met dinsdag wat dus betekent dat de fires tot dinsdag bijna niet te stoppen zijn.
    To Live and Die in LA
      maandag 22 oktober 2007 @ 14:26:24 #223
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_54089284
    Hmm okeej minder allemaal. Maar misschien dat het wel op tv is geweest, heb afgelopen dagen vooral met mn neus in de boeken gezeten
    Maar wonen jullie dicht bij de bosbranden? En komt het jullie kant op of zitten jullie veilig?
      maandag 22 oktober 2007 @ 16:08:16 #224
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54091219
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 09:00 schreef Vincenski het volgende:
    Ik wist trouwens geeneens dat er bosbranden warenin Californie, zijn ze er nog steeds of weer?
    Bosbranden komen bijna elk jaar wel voor. De laatste jaren is er een droogte geweest, dus er zijn er wat meer.... Bosbranden kosten de staat meer dan aardbevingen.

    Momenteel brand er een hele hoop idd, het is ook frontpage news op CNN.com
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 22 oktober 2007 @ 16:58:49 #225
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_54092003
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 16:08 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Bosbranden komen bijna elk jaar wel voor. De laatste jaren is er een droogte geweest, dus er zijn er wat meer.... Bosbranden kosten de staat meer dan aardbevingen.

    Momenteel brand er een hele hoop idd, het is ook frontpage news op CNN.com
    Maak je je trouwens zorgen over die branden en de mogelijke aarbevingen daar in California? Ik zou om die redenen toch wat huiverig zijn daar te gaan wonen. Dat en het feit dat de huizen er onbetaalbaar zijn
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_54093180
    Is het nou waar dat de New-Yorkers alles in de USA haten en de rest van de US NY-ers haat?
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      maandag 22 oktober 2007 @ 18:10:37 #227
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_54093237
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 16:58 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Maak je je trouwens zorgen over die branden en de mogelijke aarbevingen daar in California? Ik zou om die redenen toch wat huiverig zijn daar te gaan wonen. Dat en het feit dat de huizen er onbetaalbaar zijn
    Achja, in NL wonen de meeste mensen toch ook onder de zeespiegel? Ik vind trouwens die bosbranden wel redelijk laat in het 'seizoen'. Vorig jaar of het jaar er voor was toch ook half Yosemite afgefikt? Echt zonde, want dat was echt mooi! (net zoals half Yellowstone kaal is )
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_54095720
    quote:
    Op zaterdag 20 oktober 2007 00:03 schreef Quintony het volgende:
    Even wat anders. Ik kreeg deze week een e-mail van het HR afdeling en die deelde ons mede dat de kosten van onze ziektenkostenverzekering dit jaar met 46% omhoog gaan ten opzichtte van vorig jaar. Nou betalen zij gelukkig 100% van mij en 75% voor mijn vrouw, maar da's nog altijd een redelijk bedrag.Iemand anders ook dit soort mededelingen gekregen recentelijk. Maken jullie je er ook een beetje druk voer dat dit dus zelfs voor de rijke bedrijven over een paar jaar niet meer te betalen is?
    +46%?? Dat is nogal wat. Mijn ziektekostenverzekering (Anthem) is met iets meer dan 10% om hoog gegaan, wat natuurlijk ook belachelijk is.

    Het grote probleem stip je zelf al aan, dat de werkgever toch wel betaalt. Daardoor maakt de werknemer zich niet echt druk over dit probleem, terwijl het eigenlijk een heel erg groot probleem is. Ik had liever die premie (die belastingvrij is) in eigen zak gestoken en zelf m'n rekeningen betaalt. Maar ja, dat is niet sociaal.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 22 oktober 2007 @ 20:12:04 #229
    91600 MuKe
    Pagos Mensuales
    pi_54095734
    250.000 mensen ge-evacueerd in San Diego, meer dan 1500 in Malibu en 4000-5000 in het noorden van LA en dit zijn nog maar een paar van de cijfers.
    To Live and Die in LA
    pi_54095761
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 18:08 schreef The_Forcer het volgende:
    Is het nou waar dat de New-Yorkers alles in de USA haten en de rest van de US NY-ers haat?
    Haten gaat wat ver. Het is wel zo dat mensen van de Oost- en Westkust neerkijken op mensen die in het zuiden wonen en in mindere mate die in het Mid-Westen wonen. Dat wordt fly-over land genoemd.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_54096020
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 21:45 schreef Public_NME het volgende:
    Volgend jaar misschien weer eens naar de States op vakantie; iemand tips voor het minder geijkte pad? (dat heb ik nu wel zo'n beetje gezien)
    Arizona, Utah en Wyoming zijn IMHO de mooiste staten om te bezoeken. Lekker droog en warm met veel (woestijn)natuur. Huur een auto, neem een tent mee en ga op een van de vele state park campings staan, of ga wildkamperen. Kan ik echt aanraden.

    Californie is ook erg mooi, maar een stuk drukker (vooral in de zomer). Eigenlijk zijn maart of oktober de beste tijden om de warmere streken te bezoeken. Ik heb in maart de Grand Canyon gedaan en in november Yosemite. Ik kan me niet voorstellen wat voor een ellende dat is als je die in het hoog seizoen doet.

    Qua steden is Chicago een absolute aanrader. New York en Washington mogen er zijn, maar Chicago vond ik een verborgen juweeltje.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 22 oktober 2007 @ 20:32:01 #232
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54096043
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 16:58 schreef Plastic_Power het volgende:
    Maak je je trouwens zorgen over die branden en de mogelijke aarbevingen daar in California?
    Heb jij je ooit zorgen gemaakt dat zo'n 10 miljoen Nederlanders op een plek wonen die lager ligt dan het zeeniveau, en dat een dijkdoorbraak voor potentieel duizenden doden kan zorgen? In 1995 hebben ze nog 250.000 man ge-evacueert uit de Betuwe omdat de dijken op springen stonden....

    Ik heb me daar in Nederland ook geen moment zorgen over gemaakt, waarom zou ik me hier wel druk maken?
    quote:
    Ik zou om die redenen toch wat huiverig zijn daar te gaan wonen. Dat en het feit dat de huizen er onbetaalbaar zijn
    Dat zijn ze in de randstad ook. Toch wil men daar - ongeacht het feit dat ze onder het zeeniveau liggen - toch graag wonen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 22 oktober 2007 @ 20:38:50 #233
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54096127
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 20:30 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Qua steden is Chicago een absolute aanrader. New York en Washington mogen er zijn, maar Chicago vond ik een verborgen juweeltje.
    Ben ik het alweer met je eens, 't moet niet gekker worden.

    Al was Chicago geen 'verborgen' juweeltje voor mij.

    Tjezus die bosbranden man. Dood- en doodzonde......... 't Is wel erg vaak raak de laatste tijd daar in het zuidwesten.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 22 oktober 2007 @ 20:45:23 #234
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_54096196
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 20:32 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Heb jij je ooit zorgen gemaakt dat zo'n 10 miljoen Nederlanders op een plek wonen die lager ligt dan het zeeniveau, en dat een dijkdoorbraak voor potentieel duizenden doden kan zorgen?
    Ja, al lijkt het me makkelijker voorbereiden op hoog water dan op een grote aardbeving of bosbrand. Echt antwoord op de vraag geef je niet.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      maandag 22 oktober 2007 @ 20:48:15 #235
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_54096232
    Chicago is inderdaad een geweldige stad. Arizona is qua landschap/natuur zeker prachtig. Phoenix is echter een baggerstad, dus daar zou ik geen tijd verspillen.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_54100427
    Wat kost het nou ongeveer om in Amerika een rijbewijs te halen? En kan dit zonder Amerikaans passport?
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      maandag 22 oktober 2007 @ 23:56:14 #237
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54100624
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 23:48 schreef The_Forcer het volgende:
    Wat kost het nou ongeveer om in Amerika een rijbewijs te halen? En kan dit zonder Amerikaans passport?
    $25 was ik kwijt dacht ik, kan ook $50 zijn geweest. Ik weet 't niet meer maar goedkoop was het zeker.

    En ja, dat kan ook met een verblijfsvergunning.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54100969
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 23:56 schreef popolon het volgende:

    [..]

    $25 was ik kwijt dacht ik, kan ook $50 zijn geweest. Ik weet 't niet meer maar goedkoop was het zeker.

    En ja, dat kan ook met een verblijfsvergunning.
    Je kan dat ding toch in iets van 3 dagen halen?
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:18:44 #239
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54101172
    In een paar uur: Ik deed een heel makkelijk theorie examen en toen afrijden, in je eigen auto zelfs. Dit wel met het gegeven dat ik al een Nederlands rijbewijs had.

    Dat was het.

    Ik reed weg met 1 hand aan het stuur, die examinator zo kijken van: Maar goed, hij was niet zo moeilijk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54101290
    Krijg je met een Nederlands rijbewijs geen Amerikaanse dan?
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:34:39 #241
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54101467
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 00:23 schreef Knoekie het volgende:
    Krijg je met een Nederlands rijbewijs geen Amerikaanse dan?
    Nee je kunt het niet ovet laten schrijven maar afrijden kost dus bijna niks.

    Andersom kan het volgens mij ook niet, je zult met een niet EU-rijbewijs gewoon theorie en praktijk moeten doen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54101497
    Maar je kan toch gewoon bij de ANWB een internationaal rijbewijs kopen?

    Of is die maar beperkt geldig en niet als je in de VS woont?
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:38:50 #243
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54101542
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 00:36 schreef Knoekie het volgende:
    Maar je kan toch gewoon bij de ANWB een internationaal rijbewijs kopen?

    Of is die maar beperkt geldig en niet als je in de VS woont?
    Een internationaal rijbewijs is maar een half jaar (185 dagen) geldig. En kost zo'n 400 euro. Geldklopperij van de ANWB dus.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54101568
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 00:38 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Een internationaal rijbewijs is maar een half jaar (185 dagen) geldig. En kost zo'n 400 euro. Geldklopperij van de ANWB dus.
    Dan kan je beter gewoon je rijbewijs halen inderdaad.
    pi_54101696
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 00:38 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Een internationaal rijbewijs is maar een half jaar (185 dagen) geldig. En kost zo'n 400 euro. Geldklopperij van de ANWB dus.
    Nee joh, volgens mij kosten die maar een tientje, echt geen honderden euro's.
    pi_54101708
    Hier, 13 euro en 1 heel jaar geldig:

    http://www.anwb.nl/publis(...)al-rijbewijs.nl.html
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:59:57 #247
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54101873
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 00:49 schreef Evil_Jur het volgende:
    Hier, 13 euro en 1 heel jaar geldig:

    http://www.anwb.nl/publis(...)al-rijbewijs.nl.html
    Dat wist ik niet.

    Maar het is puur een vertaling van je rijbewijs dus. M.a.w. je kunt er niet oneindig mee in de VS blijven rondrijden. En volgens de ANWB is het een jaar geldig maar denken de Amerikaanse autoriteiten daar ook zo over?

    Ik heb een half jaar gewoon met m'n NL rijbewijs rondgereden totdat ik een SSN had en een Amerikaanse kon aanvragen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54101923
    Ik ga misschien 6 maanden naar de VS. Dus dan kan ik beter een International rijbewijs nemen.
    pi_54101947
    Ik neem aan dat het door de Amerikaanse autoriteiten erkend wordt, dat werd mij in ieder geval verteld door mensen die er gebruik van gemaakt hadden. Maarja, je zult maar net de agent tegen komen die het niet kent en dus niet vertrouwt...

    Als je er langer dan een jaar zit is het sowieso geen slecht idee om een Amerikaanse te halen.
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:04:30 #250
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54101948
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 01:03 schreef Knoekie het volgende:
    Ik ga misschien 6 maanden naar de VS. Dus dan kan ik beter een International rijbewijs nemen.
    Voor die paar euro zou ik het dan zeker doen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54101973
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 01:03 schreef Knoekie het volgende:
    Ik ga misschien 6 maanden naar de VS. Dus dan kan ik beter een International rijbewijs nemen.
    Dat is ook mijn plan, ik zou dan ook graag een keer een autotje huren en een echte road-trip maken
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:07:23 #252
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54102014
    Autootje?

    En dikke vette SUV zul je bedoelen.

    Als je gaat toeren is een grote bak met veel ruimte altijd handig.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54102025
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 01:04 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Voor die paar euro zou ik het dan zeker doen.
    Misschien stap ik nooit achter het stuur, want een auto zal ik niet kopen. Maar het kan evt altijd nog eens van pas komen, en voor die 13 euro
    pi_54102029
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 01:05 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Dat is ook mijn plan, ik zou dan ook graag een keer een autotje huren en een echte road-trip maken
    Wat ga je doen dan? Studeren?
    pi_54102054
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 01:08 schreef Knoekie het volgende:

    [..]

    Wat ga je doen dan? Studeren?
    Jup, hopelijk volgend jaar, ben nu druk bezig met de 'solicitatie', dan moet ik nog door de selectie heenkomen en de centjes bij elkaar sprokkelen.
    pi_54102072
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 01:10 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Jup, hopelijk volgend jaar, ben nu druk bezig met de 'solicitatie', dan moet ik nog door de selectie heenkomen en de centjes bij elkaar sprokkelen.
    Oke succes

    Waar wil je gaan studeren?
    pi_54102131
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 01:11 schreef Knoekie het volgende:

    [..]

    Oke succes

    Waar wil je gaan studeren?
    Er zijn verschillende universiteiten waar onze faculteit mee werkt, dus ben nu nog aan het kijken waar ik voor mij de meest interessante vakken kan volgen. Iowa ziet er momenteel wel goed uit.
    pi_54102180
    Hoeveel merken de Amerikanen van die inflatie nu?
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:23:30 #259
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54102767
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 01:18 schreef The_Forcer het volgende:
    Hoeveel merken de Amerikanen van die inflatie nu?
    Dat op vakantie gaan naar Europa duur is.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:31:20 #260
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54102824
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 00:18 schreef popolon het volgende:
    In een paar uur: Ik deed een heel makkelijk theorie examen en toen afrijden, in je eigen auto zelfs. Dit wel met het gegeven dat ik al een Nederlands rijbewijs had.

    Dat was het.

    Ik reed weg met 1 hand aan het stuur, die examinator zo kijken van: Maar goed, hij was niet zo moeilijk.
    Ik ook zo ongeveer hetzelfde. Ik was $12.50 kwijt (tegenwoordig is het $25), en daarvoor mocht ik de theorie doen, en tevens het praktijkexamen. In California moet je eerst de theorie halen, en dan krijg je een "driver permit" waarmee je dus als "leerling" kunt rijden met een volwassene naast je.

    Met deze "driver permit" kun je dan naar je autoverzekering toe, en jouw naam op de verzekering laten zetten. Met een bewijsje dat de auto verzekerd is onder jouw naam kun je volgens terug naar de DMV voor je praktijk examen. Ik had het binnen enkele dagen geregeld, mijn autoverzekering is via AAA, dus ik kon gewoon een kantoor binnenlopen

    En als je inderdaad al een Nederlands rijbewijs hebt is het verder ook supermakkelijk. De examinator reed met mij de weg op, we waren nog geen 5 minuten weg en 1 keer inparkeren verder, en toen zei ie: "Nou, rijd maar weer terug, ik heb het wel gezien.....". Geslaagd dus, met 1 opmerking dat ik toch echt 100% tot stilstand moest komen bij een STOP bord, en niet al beginnen te rijden als je nog niet helemaal stilstaat.... wat iedereen gewoon doet natuurlijk

    Erg simpel. Wellicht niet simpel als je nog geen rijbewijs hebt (Vampier heeft hier examen gedaan maar had nog geen NL rijbewijs, vraag het hem), maar als je zoals ik al 8 jaar in Nederland had rondgereden inclusief internationale ervaring in Frankrijk, Duitsland en Engeland..... dan is het Amerikaanse rijbewijs een koekie.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 03:16:00 #261
    91600 MuKe
    Pagos Mensuales
    pi_54103003
    Rijbewijs is alweer $27 ipv $25 (gaat snel). Ik had geen NL rijbewijs en het was ook vrij simpel. Theorie was makkelijk en na een weekje trainen met iemand naast me in de auto (totaal 5x1uur), de drivers test gedaan. Tijdens de test alleen maar een beetje rondgereden in Santa Monica, geen inparkeren of snelweg etc dus erg simpel.

    Ben blij dat ik heb gewacht om het in de US the halen, ik moet er niet aan denken om 2000+ euro te betalen om in een auto te mogen stappen
    To Live and Die in LA
    pi_54106865
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 02:23 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Dat op vakantie gaan naar Europa duur is.
    Je kiest er zelf voor dat je daar gaat wonen.
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:13:08 #263
    7488 Quintony
    There is Fire in all of us
    pi_54112418
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 20:11 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    +46%?? Dat is nogal wat. Mijn ziektekostenverzekering (Anthem) is met iets meer dan 10% om hoog gegaan, wat natuurlijk ook belachelijk is.

    Het grote probleem stip je zelf al aan, dat de werkgever toch wel betaalt. Daardoor maakt de werknemer zich niet echt druk over dit probleem, terwijl het eigenlijk een heel erg groot probleem is. Ik had liever die premie (die belastingvrij is) in eigen zak gestoken en zelf m'n rekeningen betaalt. Maar ja, dat is niet sociaal.
    ja 46%.. Nou hebben ze met onderhandelen toch al een verhoging van 37% (United Healtcare) in plaats van 46% gekregen, maar dat is zoals je zegt nog altijd belachelijk. Wij hebben best lage eigen bijdrages ik verwacht dat ze daar in de nabije toekomst aan gaan sleutelen. Ze hebben maar voor 2 maanden bijgetekend op die 37%, dus 1 januarie krijgen we weer wat nieuws.
    Live from the USA
    pi_54113833
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 16:13 schreef Quintony het volgende:

    [..]

    ja 46%.. Nou hebben ze met onderhandelen toch al een verhoging van 37% (United Healtcare) in plaats van 46% gekregen, maar dat is zoals je zegt nog altijd belachelijk. Wij hebben best lage eigen bijdrages ik verwacht dat ze daar in de nabije toekomst aan gaan sleutelen. Ze hebben maar voor 2 maanden bijgetekend op die 37%, dus 1 januarie krijgen we weer wat nieuws.
    Wij hadden afgelopen zomer ook problemen, omdat het contract tussen de verzekeraar en de grootste provider (een plaatselijk ziekenhuis) afliep. Het ziekenhuis eiste een verhoging van de vergoeding van meer dan 10% en de verzekeraar wilde daar niet aan meewerken. Uiteindelijk is het met een sisser afgelopen, maar sinds kort kan ik niet meer bij de plaatselijke eerste hulp terecht ("out of network"). Mijn eigen bijdrage is overigens 1$/maand (+20$ per bezoek aan de dokter) dus mij hoor je niet klagen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_54123918
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 04:30 schreef maartena het volgende:
    Alles staat in de fik hier....

    Dichtsbijzijnde vuur is zo'n 6 kilometer bij me vandaan.
    Alles nog ok met jou en je huis? Het is compleet uit de hand gelopen daar...
    pi_54295338
    Ik scheen de beste goodie bags voor Halloween te hebben in de buurt
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      donderdag 1 november 2007 @ 03:57:13 #267
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_54295399
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 03:03 schreef StefanP het volgende:
    Ik scheen de beste goodie bags voor Halloween te hebben in de buurt
    netjes!
    Ik ben met de vader en het kleine broertje van mn vriendin meegelopen, in zo'n enclosed community.
    Is wel leuk, en ik en die vader heel de tijd ouwehoeren!
    Punten gescoord , en ik ga mee jagen volgend weeken
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_54295406
    Yeah! Wat ga je jagen?

    Halloween lijkt me ook wel leuk als ik een kind was geweest.. verkleden, snoep!
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      donderdag 1 november 2007 @ 04:39:16 #269
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_54295431
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 04:11 schreef StefanP het volgende:
    Yeah! Wat ga je jagen?

    Halloween lijkt me ook wel leuk als ik een kind was geweest.. verkleden, snoep!
    deer
    maar ik heb mijn hunter-education license niet, ga dit jaar alleen kijken (officieel).
    Volgend jaar sta/zit ik er zelf met een shotgun met slugs of een 30-30
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_54295432
    Potverdorie, ik kan schijnbaar mijn Nederlands rijbewijs niet verlengen maar moet het omruilen voor een MA license. Nou ja, handig bij het uitgaan, tenminste niet dat gezeik dat ik de hele tijd mijn paspoort moet meeslepen.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_54295434
    Trouwens, jagen is voor mensen met een laag IQ en een klein piemeltje.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_54295538
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 04:39 schreef compier het volgende:

    [..]

    deer
    maar ik heb mijn hunter-education license niet, ga dit jaar alleen kijken (officieel).
    Volgend jaar sta/zit ik er zelf met een shotgun met slugs of een 30-30
    Heb je daar dan een license voor nodig? Raar. Ik zou verwachten van niet. Hoe moeilijk is het om die te verkrijgen? Nou ja, waarschijnlijk is het net zo leuk om de eerste keer gewoon mee te gaan.

    Een shotgun zou ik trouwens niet meenemen voor deer Die ligt onder m'n bed tegen, euh, mensen die 'het verkeerde huisnummer' hebben...
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      donderdag 1 november 2007 @ 07:28:35 #273
    91600 MuKe
    Pagos Mensuales
    pi_54295615
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 04:42 schreef Shivo het volgende:
    Trouwens, jagen is voor mensen met een laag IQ en een klein piemeltje.
    To Live and Die in LA
    pi_54295797
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 04:42 schreef Shivo het volgende:
    Trouwens, jagen is voor mensen met een laag IQ en een klein piemeltje.
    Tsja, je vlees uit een plastic verpakking halen vind ik nou ook niet echt een heldendaad...
      donderdag 1 november 2007 @ 08:29:43 #275
    91600 MuKe
    Pagos Mensuales
    pi_54295954
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 08:06 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Tsja, je vlees uit een plastic verpakking halen vind ik nou ook niet echt een heldendaad...
    Er zit toch echt wel een verschil tussen jacht voor voedsel en jacht voor plezier...
    To Live and Die in LA
    pi_54299209
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 08:29 schreef MuKe het volgende:

    [..]

    Er zit toch echt wel een verschil tussen jacht voor voedsel en jacht voor plezier...
    Dat is waar ja, maar zolang mensen het vlees dat ze schieten ook eten vind ik dat als vegetarier minder aanstootgevend dan mensen die bio-industrie vlees in de winkel kopen.
      donderdag 1 november 2007 @ 15:20:02 #277
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54300909
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 12:16 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Dat is waar ja, maar zolang mensen het vlees dat ze schieten ook eten vind ik dat als vegetarier minder aanstootgevend dan mensen die bio-industrie vlees in de winkel kopen.
    Plezier hebben in het doden van een levend wezen is gewoon ziek. Als je van de jacht zelf houdt, ga je maar paintballen of zo.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_54301264
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 08:06 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Tsja, je vlees uit een plastic verpakking halen vind ik nou ook niet echt een heldendaad...
    Doe ik ook niet, ik eet geen vlees
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 1 november 2007 @ 18:18:18 #279
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54302703
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 04:42 schreef Shivo het volgende:
    Trouwens, jagen is voor mensen met een laag IQ en een klein piemeltje.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54302981
    Ben trouwens benieuwd of ik mijn American History tentamen vandaag gehaald heb. De zaken die ik niet meer wist waren: The Jim Crow Laws, The Missouri Compromise en The Monroe Doctrine.

    Wie durft?
      donderdag 1 november 2007 @ 18:34:59 #281
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54303040
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 04:11 schreef StefanP het volgende:
    Yeah! Wat ga je jagen?

    Halloween lijkt me ook wel leuk als ik een kind was geweest.. verkleden, snoep!
    Het is als volwassene ook leuk..... heb nog een kater van gisteravond na een paar liter hefeweize....

    Er was een heel team Ghostbusters met opblaasbaar rug-geval etc...





    Was wel leuk om te zien
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 1 november 2007 @ 18:40:20 #282
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54303118
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 18:30 schreef Evil_Jur het volgende:
    Ben trouwens benieuwd of ik mijn American History tentamen vandaag gehaald heb. De zaken die ik niet meer wist waren: The Jim Crow Laws, The Missouri Compromise en The Monroe Doctrine.

    Wie durft?
    Even uit mijn hoofd....

    De Jim Crow Laws zijn de rassenscheidingswetten die tot 1961 ofzo van kracht waren.

    De Missouri Compromise was een wet waarin nadat in 1812 het Louisiana Territory was gekocht van de Fransen slavernij mogelijk maakte in Missouri en ten zuiden daarvan maar niet ten noorden daarvan. Ik kan er een beetje naast zitten, maar ik doe het uit mijn hoofd hier

    en ik heb een kater...

    Monroe Doctrine..... geen idee eigenlijk. Ik weet wel dat er een president Monroe was aan het begin van de 19e eeuw, dus die zal wel een Doctrine hebben afgekondigd.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54303457
    Netjes!

    Dan wist je al meer te vertellen over die dingen dan ik. Alleen bij de Missouri Compromise wist ik dat het iets te maken het met het toelaten van nieuwe Slave States in de unie, die andere twee was ik compleet vergeten. Gelukkig ging de rest wel redelijk.

    Ik zal maar niet de exacte antwoorden veraden, dan kunnen anderen het nog proberen. Niet stiekem op Wiki kijken!
      donderdag 1 november 2007 @ 22:29:36 #284
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54307048
    Oh, ik kwam gisteravond thuis van een Halloween party..... ik rij bij mij het "block" binnen, is opeens een straat 500 meter van mijn huis (hooguit) compleet afgezet aan beide kanten, en alle bewoners ge-evacueerd.

    Wat blijkt?
    http://www.ocregister.com(...)-1913953-orange-drug

    De DEA (federal dus!!) zijn druk bezig een meth-lab aan het opdoeken, en omdat de chemicalien die daarbij gebruikt worden nogal explosief zijn hebben ze uit voorzorg de straat ontruimt.

    Geen trick-or-treating in die straat dus gisteravond.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54307708
    Hallo. misschien dat een van jullie me hier mee kan helpen

    Ik wil als ik klaar ben met mijn huidige opleiding (Netwerk Beheerder, Niveau 4.. het hoogst haalbare op MBO gebied) nog door gaan studeren, maar ik wil het in het buitenland doen. Dit trekt me gewoon heel erg aan.

    Maar nu vraag ik me af, kom ik op een 'University' in aanmerking voor een opleiding in Computer Science of moet je daar perse HBO voor hebben behaald? Helaas word ik van die websites van die university's niet veel wijzer, met betrekking tot de stof die ze behandelen. Misschien kijk ik wel gewoon naar een compleet andere studie maar goed. Als ik mijn opleiding heb behaald ben ik pas 21, dus ligt er nog een heleboel open en kan er nog veel veranderen.

    Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken met betrekking tot dit

    HSB
    pi_54307857
    Eerlijk gezegd weet ik niet hoe het zit met toelatingseisen op de universtiteiten. Ik weet wel dat de collegegelden veel hoger zijn dan in Nederland. Dus ik hoop voor je dat je een bak met geld kunt meenemen...
    Jesus saves but death prevails.
    pi_54307864
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 15:20 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Plezier hebben in het doden van een levend wezen is gewoon ziek. Als je van de jacht zelf houdt, ga je maar paintballen of zo.
    Ik vraag me soms echt af wat sommigen in de VS doen...
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      vrijdag 2 november 2007 @ 05:34:36 #288
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_54308029
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 04:30 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Ik vraag me soms echt af wat sommigen in de VS doen...
    zeiken...
    Maar ik ga jagen voor plezier, maar OOK voor het vlees, en bovendien, wel massaproductie vlees kopen / eten, maar het AFSCHUWELIJK vinden dat een dier dat zn hele leven vrij rondloopt ed. opgegeten wordt.

    En jouw shotgun voor niet zo heel aardige mensen die toevallig jou tv willen stelen, heeft hoogstwaarschijnlijk geen slugs erin zitten.

    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      vrijdag 2 november 2007 @ 11:26:39 #289
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54312298
    Er is niet voor niks een jachtseizoen, zeker ook in Michigan. En de straffen die er staan op het schieten van beschermde dieren of buiten het seizoen zijn niet misselijk. Dan praten we over jaren cel.

    ik zie mezelf ook geen hert schieten, lijkt me niks. Ik ga wel lekker naar de schietbaan.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54318377
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 04:30 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Ik vraag me soms echt af wat sommigen in de VS doen...
    Ik denk niet dat er zoiets is als 'de VS'. Ik bedoel, wel in letterlijke zin, maar aan de kusten praat je over een heel andere samenleving dan alles daar tussenin. Dat wordt ook wel bevestigd door de rood-blauwe kaartjes met de stemverdeling.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 2 november 2007 @ 15:57:24 #291
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_54318641
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 15:46 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ik denk niet dat er zoiets is als 'de VS'. Ik bedoel, wel in letterlijke zin, maar aan de kusten praat je over een heel andere samenleving dan alles daar tussenin. Dat wordt ook wel bevestigd door de rood-blauwe kaartjes met de stemverdeling.


    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      vrijdag 2 november 2007 @ 16:05:20 #292
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54318817
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 11:26 schreef popolon het volgende:
    Er is niet voor niks een jachtseizoen, zeker ook in Michigan. En de straffen die er staan op het schieten van beschermde dieren of buiten het seizoen zijn niet misselijk. Dan praten we over jaren cel.

    ik zie mezelf ook geen hert schieten, lijkt me niks. Ik ga wel lekker naar de schietbaan.
    Ik besef echt het nut wel, en ook dat scharrelvlees beter is dan bio-industrievlees. Maar ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat iemand plezier heeft in het doden van een levend wezen. In Nederland wordt de wildstand voornamelijk bijgehouden door boswachters, en ik mag toch hopen dat die geen boswachter zijn geworden zodat ze lekker herten en vossen kunnen afknallen...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 2 november 2007 @ 18:12:18 #293
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54321482
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 04:30 schreef StefanP het volgende:
    Ik vraag me soms echt af wat sommigen in de VS doen...
    Als je denkt dat de VS bestaat uit mensen die maar in 1 richting denken, dan heb je het goed mis hoor

    We zijn niet allemaal Fox News kijkende Dick Cheney lovers.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 2 november 2007 @ 18:15:55 #294
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54321551
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 15:57 schreef Plastic_Power het volgende:
    [afbeelding ]

    Tja.... alles is dus Paars, met een paar staten ietwat roder, of ietwat blauwer.....

    Dit is ook wel een leuk plaatje:



    Of deze:

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 2 november 2007 @ 18:30:18 #295
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_54321805
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 16:05 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ik besef echt het nut wel, en ook dat scharrelvlees beter is dan bio-industrievlees. Maar ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat iemand plezier heeft in het doden van een levend wezen. In Nederland wordt de wildstand voornamelijk bijgehouden door boswachters, en ik mag toch hopen dat die geen boswachter zijn geworden zodat ze lekker herten en vossen kunnen afknallen...
    Ik snap je , maar voor de meesten gaat het ook om de jacht zelf, niet het schieten/doden.
    maar einde discussie? anders wordt dit echt zo'n ja nee discussie
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_54322482
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 15:57 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]

    Die is niet rood-blauw he!
    Ik dacht met name aan het tweede kaartje van maartena.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 2 november 2007 @ 23:02:07 #297
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_54328307
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 18:15 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Tja.... alles is dus Paars, met een paar staten ietwat roder, of ietwat blauwer.....

    Dit is ook wel een leuk plaatje:

    [ afbeelding ]
    Dat kleine rode balkje tussen Detroit en Chicago is Grand Rapids.

    Grappig genoeg zijn daar juist de mensen met Nederlandse roots, en dat zijn er ontzettend veel, het meest conservatief.

    En dat ga ik er eens eventjes uitrammen. Dutch power 21st century baby !
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_54330044
    Dat waren over het algemeen toch refo's? Die zijn in Nederland ook niet echt liberaal.
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 3 november 2007 @ 02:58:52 #299
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54332756
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 18:30 schreef compier het volgende:

    [..]

    Ik snap je , maar voor de meesten gaat het ook om de jacht zelf, niet het schieten/doden.
    maar einde discussie? anders wordt dit echt zo'n ja nee discussie
    Vandaar dat ik zei dat je beter kan gaan paintballen
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 3 november 2007 @ 03:28:44 #300
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54332955
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 3 november 2007 @ 03:29:07 #301
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54332962
    En dicht.... hier verder: Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')