Daar kan ik uren over discussieren, maar dat lijkt me hier niet de plaats.quote:Op maandag 15 oktober 2007 19:27 schreef Public_NME het volgende:
Ik vind het toch wel ziek hoor, die wapenverslaving in Amerika. Het is zo gegroeid, dus ze kunnen er nu niet veel meer aan doen. Toch zou het een hoop ellende besparen als ze het zouden indammen...
Eens, maar ik reageerde alleen maar op het bovenstaande...quote:Op maandag 15 oktober 2007 19:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Daar kan ik uren over discussieren, maar dat lijkt me hier niet de plaats.
Ik beschuldigde ook niemand hoorquote:Op maandag 15 oktober 2007 19:54 schreef popolon het volgende:
Ik zelf heb geen eens een wapen. Hoef ik ook niet.
't Ging mij puur om de sport/hobby.
quote:Op maandag 15 oktober 2007 19:54 schreef popolon het volgende:
Ik zelf heb geen eens een wapen. Hoef ik ook niet.
't Ging mij puur om de sport/hobby.
Ja dat begrijp ik, ik heb zelf in die business gewerkt. (alleen dan voor CA/NZ/AUS) En op die loterij staar ik me niet blind hoor, is gewoon een lolletje. Ik heb niet echt plannen om naar de States te gaan, maar mocht ik een greencard hebben dan ga ik zeker. Plan is vooralsnog om a.s. zomer naar London te gaan, omdat ik daar wél mag werkenquote:Op maandag 15 oktober 2007 21:56 schreef popolon het volgende:
Spousal visa werkt natuurlijk alleen als je ook een 'spouse' hebt.
Op de loterij zou ik me niet blindstaren, die kans is vrij klein.
ik kijk heeeeel soms csi,quote:Op donderdag 18 oktober 2007 05:54 schreef popolon het volgende:
Weer 'Life' gekeken, wat een fantastische serie is dat.
De rest van de VS series doet me niet veel: House is cool en Chuck ook maar de rest ......
Telt een Louisville Slugger ook?quote:
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 17:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Telt een Louisville Slugger ook?
ik vind het leuk om te lezen over jullie leven in Amerika, keep it comingquote:Op zondag 14 oktober 2007 16:47 schreef popolon het volgende:
Paar van vorig jaar met m'n broer en een paar van pas geleden. Die zijn wat vaag want het zijn caps van video.
Vorig jaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Recent:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja gaat lekker hier... Vanochtend was het nog alleen Malibu en een paar fikkies, nu staat heel LA, OC, San Diego en de rest in de fik....quote:Op maandag 22 oktober 2007 04:30 schreef maartena het volgende:
Alles staat in de fik hier....
Dichtsbijzijnde vuur is zo'n 6 kilometer bij me vandaan.
Het is zowat het enige wat er vandaagop tv is geweest op vrijwel elke zender (CBS, ABC, FOX, CW etc), beetje raar dat de Nederlandse media het niet hebben opgepikt.quote:Op maandag 22 oktober 2007 09:00 schreef Vincenski het volgende:
Daar zit je dan met je dure huis a la Mel Gibson die in vlammen opgaatNee maar hopen dat het beetje beperkt blijft allemaal. Ik wist trouwens geeneens dat er bosbranden warenin Californie, zijn ze er nog steeds of weer?
Bosbranden komen bijna elk jaar wel voor. De laatste jaren is er een droogte geweest, dus er zijn er wat meer.... Bosbranden kosten de staat meer dan aardbevingen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 09:00 schreef Vincenski het volgende:
Ik wist trouwens geeneens dat er bosbranden warenin Californie, zijn ze er nog steeds of weer?
Maak je je trouwens zorgen over die branden en de mogelijke aarbevingen daar in California? Ik zou om die redenen toch wat huiverig zijn daar te gaan wonen. Dat en het feit dat de huizen er onbetaalbaar zijnquote:Op maandag 22 oktober 2007 16:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Bosbranden komen bijna elk jaar wel voor. De laatste jaren is er een droogte geweest, dus er zijn er wat meer.... Bosbranden kosten de staat meer dan aardbevingen.
Momenteel brand er een hele hoop idd, het is ook frontpage news op CNN.com
Achja, in NL wonen de meeste mensen toch ook onder de zeespiegel?quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:58 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Maak je je trouwens zorgen over die branden en de mogelijke aarbevingen daar in California? Ik zou om die redenen toch wat huiverig zijn daar te gaan wonen. Dat en het feit dat de huizen er onbetaalbaar zijn![]()
+46%?? Dat is nogal wat. Mijn ziektekostenverzekering (Anthem) is met iets meer dan 10% om hoog gegaan, wat natuurlijk ook belachelijk is.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 00:03 schreef Quintony het volgende:
Even wat anders. Ik kreeg deze week een e-mail van het HR afdeling en die deelde ons mede dat de kosten van onze ziektenkostenverzekering dit jaar met 46% omhoog gaan ten opzichtte van vorig jaar. Nou betalen zij gelukkig 100% van mij en 75% voor mijn vrouw, maar da's nog altijd een redelijk bedrag.Iemand anders ook dit soort mededelingen gekregen recentelijk. Maken jullie je er ook een beetje druk voer dat dit dus zelfs voor de rijke bedrijven over een paar jaar niet meer te betalen is?
Haten gaat wat ver. Het is wel zo dat mensen van de Oost- en Westkust neerkijken op mensen die in het zuiden wonen en in mindere mate die in het Mid-Westen wonen. Dat wordt fly-over land genoemd.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:08 schreef The_Forcer het volgende:
Is het nou waar dat de New-Yorkers alles in de USA haten en de rest van de US NY-ers haat?
Arizona, Utah en Wyoming zijn IMHO de mooiste staten om te bezoeken. Lekker droog en warm met veel (woestijn)natuur. Huur een auto, neem een tent mee en ga op een van de vele state park campings staan, of ga wildkamperen. Kan ik echt aanraden.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:45 schreef Public_NME het volgende:
Volgend jaar misschien weer eens naar de States op vakantie; iemand tips voor het minder geijkte pad? (dat heb ik nu wel zo'n beetje gezien)
Heb jij je ooit zorgen gemaakt dat zo'n 10 miljoen Nederlanders op een plek wonen die lager ligt dan het zeeniveau, en dat een dijkdoorbraak voor potentieel duizenden doden kan zorgen? In 1995 hebben ze nog 250.000 man ge-evacueert uit de Betuwe omdat de dijken op springen stonden....quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:58 schreef Plastic_Power het volgende:
Maak je je trouwens zorgen over die branden en de mogelijke aarbevingen daar in California?
Dat zijn ze in de randstad ook. Toch wil men daar - ongeacht het feit dat ze onder het zeeniveau liggen - toch graag wonen.quote:Ik zou om die redenen toch wat huiverig zijn daar te gaan wonen. Dat en het feit dat de huizen er onbetaalbaar zijn![]()
Ben ik het alweer met je eens, 't moet niet gekker worden.quote:Op maandag 22 oktober 2007 20:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Qua steden is Chicago een absolute aanrader. New York en Washington mogen er zijn, maar Chicago vond ik een verborgen juweeltje.
Ja, al lijkt het me makkelijker voorbereiden op hoog water dan op een grote aardbeving of bosbrand. Echt antwoord op de vraag geef je niet.quote:Op maandag 22 oktober 2007 20:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Heb jij je ooit zorgen gemaakt dat zo'n 10 miljoen Nederlanders op een plek wonen die lager ligt dan het zeeniveau, en dat een dijkdoorbraak voor potentieel duizenden doden kan zorgen?
$25 was ik kwijt dacht ik, kan ook $50 zijn geweest. Ik weet 't niet meer maar goedkoop was het zeker.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:48 schreef The_Forcer het volgende:
Wat kost het nou ongeveer om in Amerika een rijbewijs te halen? En kan dit zonder Amerikaans passport?
Je kan dat ding toch in iets van 3 dagen halen?quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:56 schreef popolon het volgende:
[..]
$25 was ik kwijt dacht ik, kan ook $50 zijn geweest. Ik weet 't niet meer maar goedkoop was het zeker.
En ja, dat kan ook met een verblijfsvergunning.
Nee je kunt het niet ovet laten schrijven maar afrijden kost dus bijna niks.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:23 schreef Knoekie het volgende:
Krijg je met een Nederlands rijbewijs geen Amerikaanse dan?
Een internationaal rijbewijs is maar een half jaar (185 dagen) geldig. En kost zo'n 400 euro. Geldklopperij van de ANWB dus.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:36 schreef Knoekie het volgende:
Maar je kan toch gewoon bij de ANWB een internationaal rijbewijs kopen?
Of is die maar beperkt geldig en niet als je in de VS woont?
Dan kan je beter gewoon je rijbewijs halen inderdaad.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:38 schreef popolon het volgende:
[..]
Een internationaal rijbewijs is maar een half jaar (185 dagen) geldig. En kost zo'n 400 euro. Geldklopperij van de ANWB dus.
Nee joh, volgens mij kosten die maar een tientje, echt geen honderden euro's.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:38 schreef popolon het volgende:
[..]
Een internationaal rijbewijs is maar een half jaar (185 dagen) geldig. En kost zo'n 400 euro. Geldklopperij van de ANWB dus.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Hier, 13 euro en 1 heel jaar geldig:
http://www.anwb.nl/publis(...)al-rijbewijs.nl.html
Voor die paar euro zou ik het dan zeker doen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 01:03 schreef Knoekie het volgende:
Ik ga misschien 6 maanden naar de VS. Dus dan kan ik beter een International rijbewijs nemen.
Dat is ook mijn plan, ik zou dan ook graag een keer een autotje huren en een echte road-trip makenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 01:03 schreef Knoekie het volgende:
Ik ga misschien 6 maanden naar de VS. Dus dan kan ik beter een International rijbewijs nemen.
Misschien stap ik nooit achter het stuur, want een auto zal ik niet kopen. Maar het kan evt altijd nog eens van pas komen, en voor die 13 euroquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 01:04 schreef popolon het volgende:
[..]
Voor die paar euro zou ik het dan zeker doen.
Wat ga je doen dan? Studeren?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 01:05 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is ook mijn plan, ik zou dan ook graag een keer een autotje huren en een echte road-trip maken![]()
Jup, hopelijk volgend jaar, ben nu druk bezig met de 'solicitatie', dan moet ik nog door de selectie heenkomen en de centjes bij elkaar sprokkelen.quote:
Oke succesquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 01:10 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jup, hopelijk volgend jaar, ben nu druk bezig met de 'solicitatie', dan moet ik nog door de selectie heenkomen en de centjes bij elkaar sprokkelen.
Er zijn verschillende universiteiten waar onze faculteit mee werkt, dus ben nu nog aan het kijken waar ik voor mij de meest interessante vakken kan volgen. Iowa ziet er momenteel wel goed uit.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 01:11 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Oke succes![]()
Waar wil je gaan studeren?
Dat op vakantie gaan naar Europa duur is.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 01:18 schreef The_Forcer het volgende:
Hoeveel merken de Amerikanen van die inflatie nu?
Ik ook zo ongeveer hetzelfde. Ik was $12.50 kwijt (tegenwoordig is het $25), en daarvoor mocht ik de theorie doen, en tevens het praktijkexamen. In California moet je eerst de theorie halen, en dan krijg je een "driver permit" waarmee je dus als "leerling" kunt rijden met een volwassene naast je.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:18 schreef popolon het volgende:
In een paar uur: Ik deed een heel makkelijk theorie examen en toen afrijden, in je eigen auto zelfs. Dit wel met het gegeven dat ik al een Nederlands rijbewijs had.
Dat was het.
Ik reed weg met 1 hand aan het stuur, die examinator zo kijken van:Maar goed, hij was niet zo moeilijk.
Je kiest er zelf voor dat je daar gaat wonen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 02:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat op vakantie gaan naar Europa duur is.
ja 46%.. Nou hebben ze met onderhandelen toch al een verhoging van 37% (United Healtcare) in plaats van 46% gekregen, maar dat is zoals je zegt nog altijd belachelijk. Wij hebben best lage eigen bijdrages ik verwacht dat ze daar in de nabije toekomst aan gaan sleutelen. Ze hebben maar voor 2 maanden bijgetekend op die 37%, dus 1 januarie krijgen we weer wat nieuws.quote:Op maandag 22 oktober 2007 20:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
+46%?? Dat is nogal wat. Mijn ziektekostenverzekering (Anthem) is met iets meer dan 10% om hoog gegaan, wat natuurlijk ook belachelijk is.
Het grote probleem stip je zelf al aan, dat de werkgever toch wel betaalt. Daardoor maakt de werknemer zich niet echt druk over dit probleem, terwijl het eigenlijk een heel erg groot probleem is. Ik had liever die premie (die belastingvrij is) in eigen zak gestoken en zelf m'n rekeningen betaalt. Maar ja, dat is niet sociaal.
Wij hadden afgelopen zomer ook problemen, omdat het contract tussen de verzekeraar en de grootste provider (een plaatselijk ziekenhuis) afliep. Het ziekenhuis eiste een verhoging van de vergoeding van meer dan 10% en de verzekeraar wilde daar niet aan meewerken. Uiteindelijk is het met een sisser afgelopen, maar sinds kort kan ik niet meer bij de plaatselijke eerste hulp terecht ("out of network"). Mijn eigen bijdrage is overigens 1$/maand (+20$ per bezoek aan de dokter) dus mij hoor je niet klagen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:13 schreef Quintony het volgende:
[..]
ja 46%.. Nou hebben ze met onderhandelen toch al een verhoging van 37% (United Healtcare) in plaats van 46% gekregen, maar dat is zoals je zegt nog altijd belachelijk. Wij hebben best lage eigen bijdrages ik verwacht dat ze daar in de nabije toekomst aan gaan sleutelen. Ze hebben maar voor 2 maanden bijgetekend op die 37%, dus 1 januarie krijgen we weer wat nieuws.
Alles nog ok met jou en je huis? Het is compleet uit de hand gelopen daar...quote:Op maandag 22 oktober 2007 04:30 schreef maartena het volgende:
Alles staat in de fik hier....
Dichtsbijzijnde vuur is zo'n 6 kilometer bij me vandaan.
quote:Op donderdag 1 november 2007 03:03 schreef StefanP het volgende:
Ik scheen de beste goodie bags voor Halloween te hebben in de buurt![]()
deerquote:Op donderdag 1 november 2007 04:11 schreef StefanP het volgende:
Yeah! Wat ga je jagen?
Halloween lijkt me ook wel leuk als ik een kind was geweest.. verkleden, snoep!
Heb je daar dan een license voor nodig? Raar. Ik zou verwachten van niet. Hoe moeilijk is het om die te verkrijgen? Nou ja, waarschijnlijk is het net zo leuk om de eerste keer gewoon mee te gaan.quote:Op donderdag 1 november 2007 04:39 schreef compier het volgende:
[..]
deer
maar ik heb mijn hunter-education license niet, ga dit jaar alleen kijken (officieel).
Volgend jaar sta/zit ik er zelf met een shotgun met slugs of een 30-30![]()
quote:Op donderdag 1 november 2007 04:42 schreef Shivo het volgende:
Trouwens, jagen is voor mensen met een laag IQ en een klein piemeltje.
Tsja, je vlees uit een plastic verpakking halen vind ik nou ook niet echt een heldendaad...quote:Op donderdag 1 november 2007 04:42 schreef Shivo het volgende:
Er zit toch echt wel een verschil tussen jacht voor voedsel en jacht voor plezier...quote:Op donderdag 1 november 2007 08:06 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja, je vlees uit een plastic verpakking halen vind ik nou ook niet echt een heldendaad...
Dat is waar ja, maar zolang mensen het vlees dat ze schieten ook eten vind ik dat als vegetarier minder aanstootgevend dan mensen die bio-industrie vlees in de winkel kopen.quote:Op donderdag 1 november 2007 08:29 schreef MuKe het volgende:
[..]
Er zit toch echt wel een verschil tussen jacht voor voedsel en jacht voor plezier...
Plezier hebben in het doden van een levend wezen is gewoon ziek. Als je van de jacht zelf houdt, ga je maar paintballen of zo.quote:Op donderdag 1 november 2007 12:16 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is waar ja, maar zolang mensen het vlees dat ze schieten ook eten vind ik dat als vegetarier minder aanstootgevend dan mensen die bio-industrie vlees in de winkel kopen.
Doe ik ook niet, ik eet geen vleesquote:Op donderdag 1 november 2007 08:06 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja, je vlees uit een plastic verpakking halen vind ik nou ook niet echt een heldendaad...
quote:Op donderdag 1 november 2007 04:42 schreef Shivo het volgende:
Het is als volwassene ook leuk..... heb nog een kater van gisteravond na een paar liter hefeweize....quote:Op donderdag 1 november 2007 04:11 schreef StefanP het volgende:
Yeah! Wat ga je jagen?
Halloween lijkt me ook wel leuk als ik een kind was geweest.. verkleden, snoep!
Even uit mijn hoofd....quote:Op donderdag 1 november 2007 18:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Ben trouwens benieuwd of ik mijn American History tentamen vandaag gehaald heb. De zaken die ik niet meer wist waren: The Jim Crow Laws, The Missouri Compromise en The Monroe Doctrine.
Wie durft?
Ik vraag me soms echt af wat sommigen in de VS doen...quote:Op donderdag 1 november 2007 15:20 schreef wonderer het volgende:
[..]
Plezier hebben in het doden van een levend wezen is gewoon ziek. Als je van de jacht zelf houdt, ga je maar paintballen of zo.
zeiken...quote:Op vrijdag 2 november 2007 04:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik vraag me soms echt af wat sommigen in de VS doen...
Ik denk niet dat er zoiets is als 'de VS'. Ik bedoel, wel in letterlijke zin, maar aan de kusten praat je over een heel andere samenleving dan alles daar tussenin. Dat wordt ook wel bevestigd door de rood-blauwe kaartjes met de stemverdeling.quote:Op vrijdag 2 november 2007 04:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:46 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er zoiets is als 'de VS'. Ik bedoel, wel in letterlijke zin, maar aan de kusten praat je over een heel andere samenleving dan alles daar tussenin. Dat wordt ook wel bevestigd door de rood-blauwe kaartjes met de stemverdeling.
Ik besef echt het nut wel, en ook dat scharrelvlees beter is dan bio-industrievlees. Maar ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat iemand plezier heeft in het doden van een levend wezen. In Nederland wordt de wildstand voornamelijk bijgehouden door boswachters, en ik mag toch hopen dat die geen boswachter zijn geworden zodat ze lekker herten en vossen kunnen afknallen...quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:26 schreef popolon het volgende:
Er is niet voor niks een jachtseizoen, zeker ook in Michigan. En de straffen die er staan op het schieten van beschermde dieren of buiten het seizoen zijn niet misselijk. Dan praten we over jaren cel.
ik zie mezelf ook geen hert schieten, lijkt me niks. Ik ga wel lekker naar de schietbaan.
Als je denkt dat de VS bestaat uit mensen die maar in 1 richting denken, dan heb je het goed mis hoorquote:Op vrijdag 2 november 2007 04:30 schreef StefanP het volgende:
Tja.... alles is dus Paars, met een paar staten ietwat roder, of ietwat blauwer.....quote:
Ik snap jequote:Op vrijdag 2 november 2007 16:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik besef echt het nut wel, en ook dat scharrelvlees beter is dan bio-industrievlees. Maar ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat iemand plezier heeft in het doden van een levend wezen. In Nederland wordt de wildstand voornamelijk bijgehouden door boswachters, en ik mag toch hopen dat die geen boswachter zijn geworden zodat ze lekker herten en vossen kunnen afknallen...
Die is niet rood-blauw he!quote:
Dat kleine rode balkje tussen Detroit en Chicago is Grand Rapids.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja.... alles is dus Paars, met een paar staten ietwat roder, of ietwat blauwer.....
Dit is ook wel een leuk plaatje:
[ afbeelding ]
Vandaar dat ik zei dat je beter kan gaan paintballenquote:Op vrijdag 2 november 2007 18:30 schreef compier het volgende:
[..]
Ik snap je, maar voor de meesten gaat het ook om de jacht zelf, niet het schieten/doden.
maar einde discussie? anders wordt dit echt zo'n ja nee discussie![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |