abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53927447
Dat ziet eruit als een prima manier om te ontspannen! Zo'n buitenbanen zijn hier relatief zeldzaam ivm geluidsoverlast helaas, want het lijkt mij leuker om buiten te schieten eigenlijk.

Wil je zelf ook meer gaan doen met schieten, of blijf je liever af en toe voor de lol meedoen?
  zondag 14 oktober 2007 @ 17:04:17 #202
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53927583
Ik vind het leuk om eens per maand met wat verschillende geweren/pistolen te schieten. Maar niet echt heel fanatiek lid worden van een club of zoiets.

En ik kan nu gratis mee. We blijven natuurlijk op z'n Nederlands op de kosten letten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53927614
Het kan zeker een dure hobby worden ja
  maandag 15 oktober 2007 @ 04:16:04 #204
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53941332
A.s. woensdag eindelijk naar Vegas Ik zit een maand in dit resort op de kosten van de baas...

http://alexispark.com/
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 15 oktober 2007 @ 19:27:56 #205
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53952929
Ik vind het toch wel ziek hoor, die wapenverslaving in Amerika. Het is zo gegroeid, dus ze kunnen er nu niet veel meer aan doen. Toch zou het een hoop ellende besparen als ze het zouden indammen...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53952981
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 19:27 schreef Public_NME het volgende:
Ik vind het toch wel ziek hoor, die wapenverslaving in Amerika. Het is zo gegroeid, dus ze kunnen er nu niet veel meer aan doen. Toch zou het een hoop ellende besparen als ze het zouden indammen...
Daar kan ik uren over discussieren, maar dat lijkt me hier niet de plaats.
  maandag 15 oktober 2007 @ 19:47:47 #207
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53953204
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 19:31 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Daar kan ik uren over discussieren, maar dat lijkt me hier niet de plaats.
Eens, maar ik reageerde alleen maar op het bovenstaande...
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 15 oktober 2007 @ 19:54:32 #208
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53953299
Ik zelf heb geen eens een wapen. Hoef ik ook niet.

't Ging mij puur om de sport/hobby.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:45:17 #209
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53955417
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 19:54 schreef popolon het volgende:

Ik beschuldigde ook niemand hoor Maar was gewoon een constatering, ook uit eerdere ervaringen uit smalltown America.
Ga me trouwens wel inschrijven voor de green card lottery, makkelijkste entry denk ik. (misschien is een spousal visa ook wel makkelijk?)
Volgend jaar misschien weer eens naar de States op vakantie; iemand tips voor het minder geijkte pad? (dat heb ik nu wel zo'n beetje gezien)
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:56:53 #210
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53955701
Spousal visa werkt natuurlijk alleen als je ook een 'spouse' hebt.

Op de loterij zou ik me niet blindstaren, die kans is vrij klein.
  maandag 15 oktober 2007 @ 22:14:08 #211
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_53956138
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 19:54 schreef popolon het volgende:

ik heb wel een "wapen" een .22 rifle
Meer omdat ik niet naar een schietbaan wil dan dat ik een geweer wil hebben.

Ik heb trouwens ook een machete van LOWE'S ... is ook een wapen
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  maandag 15 oktober 2007 @ 22:14:39 #212
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53956147
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:56 schreef popolon het volgende:
Spousal visa werkt natuurlijk alleen als je ook een 'spouse' hebt.

Op de loterij zou ik me niet blindstaren, die kans is vrij klein.
Ja dat begrijp ik, ik heb zelf in die business gewerkt. (alleen dan voor CA/NZ/AUS) En op die loterij staar ik me niet blind hoor, is gewoon een lolletje. Ik heb niet echt plannen om naar de States te gaan, maar mocht ik een greencard hebben dan ga ik zeker. Plan is vooralsnog om a.s. zomer naar London te gaan, omdat ik daar wél mag werken .
  donderdag 18 oktober 2007 @ 05:54:20 #213
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54003641
Weer 'Life' gekeken, wat een fantastische serie is dat.

De rest van de VS series doet me niet veel: House is cool en Chuck ook maar de rest ......
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:19:40 #214
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_54009290
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 05:54 schreef popolon het volgende:
Weer 'Life' gekeken, wat een fantastische serie is dat.

De rest van de VS series doet me niet veel: House is cool en Chuck ook maar de rest ......
ik kijk heeeeel soms csi,
iets vaker NCIS, en elke week The Unit
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 17:53:08 #215
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54014099
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 22:14 schreef compier het volgende:
... is ook een wapen
Telt een Louisville Slugger ook?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 18 oktober 2007 @ 22:47:31 #216
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_54020229
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Telt een Louisville Slugger ook?
ligt eraan wie hem beet heeft
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:03:14 #217
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_54044010
Even wat anders. Ik kreeg deze week een e-mail van het HR afdeling en die deelde ons mede dat de kosten van onze ziektenkostenverzekering dit jaar met 46% omhoog gaan ten opzichtte van vorig jaar. Nou betalen zij gelukkig 100% van mij en 75% voor mijn vrouw, maar da's nog altijd een redelijk bedrag.Iemand anders ook dit soort mededelingen gekregen recentelijk. Maken jullie je er ook een beetje druk voer dat dit dus zelfs voor de rijke bedrijven over een paar jaar niet meer te betalen is?
Live from the USA
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:25:43 #218
97934 ASroma
Flamboyant
pi_54078511
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 16:47 schreef popolon het volgende:
Paar van vorig jaar met m'n broer en een paar van pas geleden. Die zijn wat vaag want het zijn caps van video.

Vorig jaar:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Recent:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ik vind het leuk om te lezen over jullie leven in Amerika, keep it coming

moest hierbij wel even aan borat denken! "shoot like a real man!"
  maandag 22 oktober 2007 @ 04:30:51 #219
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54082991
Alles staat in de fik hier....

Dichtsbijzijnde vuur is zo'n 6 kilometer bij me vandaan.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 22 oktober 2007 @ 08:16:50 #220
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_54083336
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 04:30 schreef maartena het volgende:

Ja gaat lekker hier... Vanochtend was het nog alleen Malibu en een paar fikkies, nu staat heel LA, OC, San Diego en de rest in de fik....

Ben ik even blij dat ik nergens in de hills etc woon, meest dichtsbijzijnde hier is Malibu maar dat is gelukkig nog zo'n 7-8 miles verderop. Hopelijk trekt het niet richting Santa Monica, want dan gaan er veel mensen de lul zijn.
To Live and Die in LA
  maandag 22 oktober 2007 @ 09:00:33 #221
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_54083684
Daar zit je dan met je dure huis a la Mel Gibson die in vlammen opgaat Nee maar hopen dat het beetje beperkt blijft allemaal. Ik wist trouwens geeneens dat er bosbranden warenin Californie, zijn ze er nog steeds of weer?
  maandag 22 oktober 2007 @ 09:55:33 #222
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_54084533
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 09:00 schreef Vincenski het volgende:
Daar zit je dan met je dure huis a la Mel Gibson die in vlammen opgaat Nee maar hopen dat het beetje beperkt blijft allemaal. Ik wist trouwens geeneens dat er bosbranden warenin Californie, zijn ze er nog steeds of weer?
Het is zowat het enige wat er vandaagop tv is geweest op vrijwel elke zender (CBS, ABC, FOX, CW etc), beetje raar dat de Nederlandse media het niet hebben opgepikt.

Maar voor zover ik het weet is het er nog steeds (2 uur geleden laatst het nieuws gezien en de fires waren zich nog steeds aan het uitbreiden) en men verwacht dat de hoge windsnelheden in de gebieden blijven doorgaan tot en met dinsdag wat dus betekent dat de fires tot dinsdag bijna niet te stoppen zijn.
To Live and Die in LA
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:26:24 #223
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_54089284
Hmm okeej minder allemaal. Maar misschien dat het wel op tv is geweest, heb afgelopen dagen vooral met mn neus in de boeken gezeten
Maar wonen jullie dicht bij de bosbranden? En komt het jullie kant op of zitten jullie veilig?
  maandag 22 oktober 2007 @ 16:08:16 #224
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54091219
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 09:00 schreef Vincenski het volgende:
Ik wist trouwens geeneens dat er bosbranden warenin Californie, zijn ze er nog steeds of weer?
Bosbranden komen bijna elk jaar wel voor. De laatste jaren is er een droogte geweest, dus er zijn er wat meer.... Bosbranden kosten de staat meer dan aardbevingen.

Momenteel brand er een hele hoop idd, het is ook frontpage news op CNN.com
-
  maandag 22 oktober 2007 @ 16:58:49 #225
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_54092003
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 16:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Bosbranden komen bijna elk jaar wel voor. De laatste jaren is er een droogte geweest, dus er zijn er wat meer.... Bosbranden kosten de staat meer dan aardbevingen.

Momenteel brand er een hele hoop idd, het is ook frontpage news op CNN.com
Maak je je trouwens zorgen over die branden en de mogelijke aarbevingen daar in California? Ik zou om die redenen toch wat huiverig zijn daar te gaan wonen. Dat en het feit dat de huizen er onbetaalbaar zijn
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_54093180
Is het nou waar dat de New-Yorkers alles in de USA haten en de rest van de US NY-ers haat?
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
  maandag 22 oktober 2007 @ 18:10:37 #227
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54093237
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 16:58 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Maak je je trouwens zorgen over die branden en de mogelijke aarbevingen daar in California? Ik zou om die redenen toch wat huiverig zijn daar te gaan wonen. Dat en het feit dat de huizen er onbetaalbaar zijn
Achja, in NL wonen de meeste mensen toch ook onder de zeespiegel? Ik vind trouwens die bosbranden wel redelijk laat in het 'seizoen'. Vorig jaar of het jaar er voor was toch ook half Yosemite afgefikt? Echt zonde, want dat was echt mooi! (net zoals half Yellowstone kaal is )
pi_54095720
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 00:03 schreef Quintony het volgende:
Even wat anders. Ik kreeg deze week een e-mail van het HR afdeling en die deelde ons mede dat de kosten van onze ziektenkostenverzekering dit jaar met 46% omhoog gaan ten opzichtte van vorig jaar. Nou betalen zij gelukkig 100% van mij en 75% voor mijn vrouw, maar da's nog altijd een redelijk bedrag.Iemand anders ook dit soort mededelingen gekregen recentelijk. Maken jullie je er ook een beetje druk voer dat dit dus zelfs voor de rijke bedrijven over een paar jaar niet meer te betalen is?
+46%?? Dat is nogal wat. Mijn ziektekostenverzekering (Anthem) is met iets meer dan 10% om hoog gegaan, wat natuurlijk ook belachelijk is.

Het grote probleem stip je zelf al aan, dat de werkgever toch wel betaalt. Daardoor maakt de werknemer zich niet echt druk over dit probleem, terwijl het eigenlijk een heel erg groot probleem is. Ik had liever die premie (die belastingvrij is) in eigen zak gestoken en zelf m'n rekeningen betaalt. Maar ja, dat is niet sociaal.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:12:04 #229
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_54095734
250.000 mensen ge-evacueerd in San Diego, meer dan 1500 in Malibu en 4000-5000 in het noorden van LA en dit zijn nog maar een paar van de cijfers.
To Live and Die in LA
pi_54095761
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 18:08 schreef The_Forcer het volgende:
Is het nou waar dat de New-Yorkers alles in de USA haten en de rest van de US NY-ers haat?
Haten gaat wat ver. Het is wel zo dat mensen van de Oost- en Westkust neerkijken op mensen die in het zuiden wonen en in mindere mate die in het Mid-Westen wonen. Dat wordt fly-over land genoemd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_54096020
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:45 schreef Public_NME het volgende:
Volgend jaar misschien weer eens naar de States op vakantie; iemand tips voor het minder geijkte pad? (dat heb ik nu wel zo'n beetje gezien)
Arizona, Utah en Wyoming zijn IMHO de mooiste staten om te bezoeken. Lekker droog en warm met veel (woestijn)natuur. Huur een auto, neem een tent mee en ga op een van de vele state park campings staan, of ga wildkamperen. Kan ik echt aanraden.

Californie is ook erg mooi, maar een stuk drukker (vooral in de zomer). Eigenlijk zijn maart of oktober de beste tijden om de warmere streken te bezoeken. Ik heb in maart de Grand Canyon gedaan en in november Yosemite. Ik kan me niet voorstellen wat voor een ellende dat is als je die in het hoog seizoen doet.

Qua steden is Chicago een absolute aanrader. New York en Washington mogen er zijn, maar Chicago vond ik een verborgen juweeltje.
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:32:01 #232
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54096043
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 16:58 schreef Plastic_Power het volgende:
Maak je je trouwens zorgen over die branden en de mogelijke aarbevingen daar in California?
Heb jij je ooit zorgen gemaakt dat zo'n 10 miljoen Nederlanders op een plek wonen die lager ligt dan het zeeniveau, en dat een dijkdoorbraak voor potentieel duizenden doden kan zorgen? In 1995 hebben ze nog 250.000 man ge-evacueert uit de Betuwe omdat de dijken op springen stonden....

Ik heb me daar in Nederland ook geen moment zorgen over gemaakt, waarom zou ik me hier wel druk maken?
quote:
Ik zou om die redenen toch wat huiverig zijn daar te gaan wonen. Dat en het feit dat de huizen er onbetaalbaar zijn
Dat zijn ze in de randstad ook. Toch wil men daar - ongeacht het feit dat ze onder het zeeniveau liggen - toch graag wonen.
-
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:38:50 #233
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54096127
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 20:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Qua steden is Chicago een absolute aanrader. New York en Washington mogen er zijn, maar Chicago vond ik een verborgen juweeltje.
Ben ik het alweer met je eens, 't moet niet gekker worden.

Al was Chicago geen 'verborgen' juweeltje voor mij.

Tjezus die bosbranden man. Dood- en doodzonde......... 't Is wel erg vaak raak de laatste tijd daar in het zuidwesten.
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:45:23 #234
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_54096196
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 20:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Heb jij je ooit zorgen gemaakt dat zo'n 10 miljoen Nederlanders op een plek wonen die lager ligt dan het zeeniveau, en dat een dijkdoorbraak voor potentieel duizenden doden kan zorgen?
Ja, al lijkt het me makkelijker voorbereiden op hoog water dan op een grote aardbeving of bosbrand. Echt antwoord op de vraag geef je niet.
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:48:15 #235
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_54096232
Chicago is inderdaad een geweldige stad. Arizona is qua landschap/natuur zeker prachtig. Phoenix is echter een baggerstad, dus daar zou ik geen tijd verspillen.
pi_54100427
Wat kost het nou ongeveer om in Amerika een rijbewijs te halen? En kan dit zonder Amerikaans passport?
  maandag 22 oktober 2007 @ 23:56:14 #237
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54100624
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:48 schreef The_Forcer het volgende:
Wat kost het nou ongeveer om in Amerika een rijbewijs te halen? En kan dit zonder Amerikaans passport?
$25 was ik kwijt dacht ik, kan ook $50 zijn geweest. Ik weet 't niet meer maar goedkoop was het zeker.

En ja, dat kan ook met een verblijfsvergunning.
pi_54100969
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:56 schreef popolon het volgende:

[..]

$25 was ik kwijt dacht ik, kan ook $50 zijn geweest. Ik weet 't niet meer maar goedkoop was het zeker.

En ja, dat kan ook met een verblijfsvergunning.
Je kan dat ding toch in iets van 3 dagen halen?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:18:44 #239
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54101172
In een paar uur: Ik deed een heel makkelijk theorie examen en toen afrijden, in je eigen auto zelfs. Dit wel met het gegeven dat ik al een Nederlands rijbewijs had.

Dat was het.

Ik reed weg met 1 hand aan het stuur, die examinator zo kijken van: Maar goed, hij was niet zo moeilijk.
pi_54101290
Krijg je met een Nederlands rijbewijs geen Amerikaanse dan?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:34:39 #241
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54101467
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 00:23 schreef Knoekie het volgende:
Krijg je met een Nederlands rijbewijs geen Amerikaanse dan?
Nee je kunt het niet ovet laten schrijven maar afrijden kost dus bijna niks.

Andersom kan het volgens mij ook niet, je zult met een niet EU-rijbewijs gewoon theorie en praktijk moeten doen.
pi_54101497
Maar je kan toch gewoon bij de ANWB een internationaal rijbewijs kopen?

Of is die maar beperkt geldig en niet als je in de VS woont?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:38:50 #243
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54101542
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 00:36 schreef Knoekie het volgende:
Maar je kan toch gewoon bij de ANWB een internationaal rijbewijs kopen?

Of is die maar beperkt geldig en niet als je in de VS woont?
Een internationaal rijbewijs is maar een half jaar (185 dagen) geldig. En kost zo'n 400 euro. Geldklopperij van de ANWB dus.
pi_54101568
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 00:38 schreef popolon het volgende:

[..]

Een internationaal rijbewijs is maar een half jaar (185 dagen) geldig. En kost zo'n 400 euro. Geldklopperij van de ANWB dus.
Dan kan je beter gewoon je rijbewijs halen inderdaad.
pi_54101696
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 00:38 schreef popolon het volgende:

[..]

Nee joh, volgens mij kosten die maar een tientje, echt geen honderden euro's.
pi_54101708
Hier, 13 euro en 1 heel jaar geldig:

http://www.anwb.nl/publis(...)al-rijbewijs.nl.html
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:59:57 #247
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54101873
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 00:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Hier, 13 euro en 1 heel jaar geldig:

http://www.anwb.nl/publis(...)al-rijbewijs.nl.html
Dat wist ik niet.

Maar het is puur een vertaling van je rijbewijs dus. M.a.w. je kunt er niet oneindig mee in de VS blijven rondrijden. En volgens de ANWB is het een jaar geldig maar denken de Amerikaanse autoriteiten daar ook zo over?

Ik heb een half jaar gewoon met m'n NL rijbewijs rondgereden totdat ik een SSN had en een Amerikaanse kon aanvragen.
pi_54101923
Ik ga misschien 6 maanden naar de VS. Dus dan kan ik beter een International rijbewijs nemen.
pi_54101947
Ik neem aan dat het door de Amerikaanse autoriteiten erkend wordt, dat werd mij in ieder geval verteld door mensen die er gebruik van gemaakt hadden. Maarja, je zult maar net de agent tegen komen die het niet kent en dus niet vertrouwt...

Als je er langer dan een jaar zit is het sowieso geen slecht idee om een Amerikaanse te halen.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:04:30 #250
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54101948
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:03 schreef Knoekie het volgende:
Ik ga misschien 6 maanden naar de VS. Dus dan kan ik beter een International rijbewijs nemen.
Voor die paar euro zou ik het dan zeker doen.
pi_54101973
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:03 schreef Knoekie het volgende:
Dat is ook mijn plan, ik zou dan ook graag een keer een autotje huren en een echte road-trip maken
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:07:23 #252
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54102014
Autootje?

En dikke vette SUV zul je bedoelen.

Als je gaat toeren is een grote bak met veel ruimte altijd handig.
pi_54102025
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:04 schreef popolon het volgende:

[..]

Voor die paar euro zou ik het dan zeker doen.
Misschien stap ik nooit achter het stuur, want een auto zal ik niet kopen. Maar het kan evt altijd nog eens van pas komen, en voor die 13 euro
pi_54102029
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:05 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is ook mijn plan, ik zou dan ook graag een keer een autotje huren en een echte road-trip maken
Wat ga je doen dan? Studeren?
pi_54102054
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:08 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Wat ga je doen dan? Studeren?
Jup, hopelijk volgend jaar, ben nu druk bezig met de 'solicitatie', dan moet ik nog door de selectie heenkomen en de centjes bij elkaar sprokkelen.
pi_54102072
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:10 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jup, hopelijk volgend jaar, ben nu druk bezig met de 'solicitatie', dan moet ik nog door de selectie heenkomen en de centjes bij elkaar sprokkelen.
Oke succes

Waar wil je gaan studeren?
pi_54102131
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:11 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Oke succes

Waar wil je gaan studeren?
Er zijn verschillende universiteiten waar onze faculteit mee werkt, dus ben nu nog aan het kijken waar ik voor mij de meest interessante vakken kan volgen. Iowa ziet er momenteel wel goed uit.
pi_54102180
Hoeveel merken de Amerikanen van die inflatie nu?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:23:30 #259
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54102767
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:18 schreef The_Forcer het volgende:
Hoeveel merken de Amerikanen van die inflatie nu?
Dat op vakantie gaan naar Europa duur is.
-
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:31:20 #260
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54102824
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 00:18 schreef popolon het volgende:
In een paar uur: Ik deed een heel makkelijk theorie examen en toen afrijden, in je eigen auto zelfs. Dit wel met het gegeven dat ik al een Nederlands rijbewijs had.

Dat was het.

Ik reed weg met 1 hand aan het stuur, die examinator zo kijken van: Maar goed, hij was niet zo moeilijk.
Ik ook zo ongeveer hetzelfde. Ik was $12.50 kwijt (tegenwoordig is het $25), en daarvoor mocht ik de theorie doen, en tevens het praktijkexamen. In California moet je eerst de theorie halen, en dan krijg je een "driver permit" waarmee je dus als "leerling" kunt rijden met een volwassene naast je.

Met deze "driver permit" kun je dan naar je autoverzekering toe, en jouw naam op de verzekering laten zetten. Met een bewijsje dat de auto verzekerd is onder jouw naam kun je volgens terug naar de DMV voor je praktijk examen. Ik had het binnen enkele dagen geregeld, mijn autoverzekering is via AAA, dus ik kon gewoon een kantoor binnenlopen

En als je inderdaad al een Nederlands rijbewijs hebt is het verder ook supermakkelijk. De examinator reed met mij de weg op, we waren nog geen 5 minuten weg en 1 keer inparkeren verder, en toen zei ie: "Nou, rijd maar weer terug, ik heb het wel gezien.....". Geslaagd dus, met 1 opmerking dat ik toch echt 100% tot stilstand moest komen bij een STOP bord, en niet al beginnen te rijden als je nog niet helemaal stilstaat.... wat iedereen gewoon doet natuurlijk

Erg simpel. Wellicht niet simpel als je nog geen rijbewijs hebt (Vampier heeft hier examen gedaan maar had nog geen NL rijbewijs, vraag het hem), maar als je zoals ik al 8 jaar in Nederland had rondgereden inclusief internationale ervaring in Frankrijk, Duitsland en Engeland..... dan is het Amerikaanse rijbewijs een koekie.
-
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 03:16:00 #261
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_54103003
Rijbewijs is alweer $27 ipv $25 (gaat snel). Ik had geen NL rijbewijs en het was ook vrij simpel. Theorie was makkelijk en na een weekje trainen met iemand naast me in de auto (totaal 5x1uur), de drivers test gedaan. Tijdens de test alleen maar een beetje rondgereden in Santa Monica, geen inparkeren of snelweg etc dus erg simpel.

Ben blij dat ik heb gewacht om het in de US the halen, ik moet er niet aan denken om 2000+ euro te betalen om in een auto te mogen stappen
To Live and Die in LA
pi_54106865
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 02:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat op vakantie gaan naar Europa duur is.
Je kiest er zelf voor dat je daar gaat wonen.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:13:08 #263
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_54112418
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 20:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

+46%?? Dat is nogal wat. Mijn ziektekostenverzekering (Anthem) is met iets meer dan 10% om hoog gegaan, wat natuurlijk ook belachelijk is.

Het grote probleem stip je zelf al aan, dat de werkgever toch wel betaalt. Daardoor maakt de werknemer zich niet echt druk over dit probleem, terwijl het eigenlijk een heel erg groot probleem is. Ik had liever die premie (die belastingvrij is) in eigen zak gestoken en zelf m'n rekeningen betaalt. Maar ja, dat is niet sociaal.
ja 46%.. Nou hebben ze met onderhandelen toch al een verhoging van 37% (United Healtcare) in plaats van 46% gekregen, maar dat is zoals je zegt nog altijd belachelijk. Wij hebben best lage eigen bijdrages ik verwacht dat ze daar in de nabije toekomst aan gaan sleutelen. Ze hebben maar voor 2 maanden bijgetekend op die 37%, dus 1 januarie krijgen we weer wat nieuws.
Live from the USA
pi_54113833
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:13 schreef Quintony het volgende:

[..]

ja 46%.. Nou hebben ze met onderhandelen toch al een verhoging van 37% (United Healtcare) in plaats van 46% gekregen, maar dat is zoals je zegt nog altijd belachelijk. Wij hebben best lage eigen bijdrages ik verwacht dat ze daar in de nabije toekomst aan gaan sleutelen. Ze hebben maar voor 2 maanden bijgetekend op die 37%, dus 1 januarie krijgen we weer wat nieuws.
Wij hadden afgelopen zomer ook problemen, omdat het contract tussen de verzekeraar en de grootste provider (een plaatselijk ziekenhuis) afliep. Het ziekenhuis eiste een verhoging van de vergoeding van meer dan 10% en de verzekeraar wilde daar niet aan meewerken. Uiteindelijk is het met een sisser afgelopen, maar sinds kort kan ik niet meer bij de plaatselijke eerste hulp terecht ("out of network"). Mijn eigen bijdrage is overigens 1$/maand (+20$ per bezoek aan de dokter) dus mij hoor je niet klagen.
pi_54123918
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 04:30 schreef maartena het volgende:

Alles nog ok met jou en je huis? Het is compleet uit de hand gelopen daar...
pi_54295338
Ik scheen de beste goodie bags voor Halloween te hebben in de buurt
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 1 november 2007 @ 03:57:13 #267
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_54295399
quote:
Op donderdag 1 november 2007 03:03 schreef StefanP het volgende:
Ik scheen de beste goodie bags voor Halloween te hebben in de buurt
netjes!
Ik ben met de vader en het kleine broertje van mn vriendin meegelopen, in zo'n enclosed community.
Is wel leuk, en ik en die vader heel de tijd ouwehoeren!
Punten gescoord , en ik ga mee jagen volgend weeken
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_54295406
Yeah! Wat ga je jagen?

Halloween lijkt me ook wel leuk als ik een kind was geweest.. verkleden, snoep!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 1 november 2007 @ 04:39:16 #269
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_54295431
quote:
Op donderdag 1 november 2007 04:11 schreef StefanP het volgende:
Yeah! Wat ga je jagen?

deer
maar ik heb mijn hunter-education license niet, ga dit jaar alleen kijken (officieel).
Volgend jaar sta/zit ik er zelf met een shotgun met slugs of een 30-30
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_54295432
Potverdorie, ik kan schijnbaar mijn Nederlands rijbewijs niet verlengen maar moet het omruilen voor een MA license. Nou ja, handig bij het uitgaan, tenminste niet dat gezeik dat ik de hele tijd mijn paspoort moet meeslepen.
Jesus saves but death prevails.
pi_54295434
Trouwens, jagen is voor mensen met een laag IQ en een klein piemeltje.
pi_54295538
quote:
Op donderdag 1 november 2007 04:39 schreef compier het volgende:

[..]

deer
maar ik heb mijn hunter-education license niet, ga dit jaar alleen kijken (officieel).
Volgend jaar sta/zit ik er zelf met een shotgun met slugs of een 30-30
Heb je daar dan een license voor nodig? Raar. Ik zou verwachten van niet. Hoe moeilijk is het om die te verkrijgen? Nou ja, waarschijnlijk is het net zo leuk om de eerste keer gewoon mee te gaan.

Een shotgun zou ik trouwens niet meenemen voor deer Die ligt onder m'n bed tegen, euh, mensen die 'het verkeerde huisnummer' hebben...
-Mark Steyn
  donderdag 1 november 2007 @ 07:28:35 #273
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_54295615
quote:
Op donderdag 1 november 2007 04:42 schreef Shivo het volgende:
To Live and Die in LA
pi_54295797
quote:
Tsja, je vlees uit een plastic verpakking halen vind ik nou ook niet echt een heldendaad...
  donderdag 1 november 2007 @ 08:29:43 #275
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_54295954
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:06 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Tsja, je vlees uit een plastic verpakking halen vind ik nou ook niet echt een heldendaad...
Er zit toch echt wel een verschil tussen jacht voor voedsel en jacht voor plezier...
To Live and Die in LA
pi_54299209
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:29 schreef MuKe het volgende:

[..]

Er zit toch echt wel een verschil tussen jacht voor voedsel en jacht voor plezier...
Dat is waar ja, maar zolang mensen het vlees dat ze schieten ook eten vind ik dat als vegetarier minder aanstootgevend dan mensen die bio-industrie vlees in de winkel kopen.
  donderdag 1 november 2007 @ 15:20:02 #277
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_54300909
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:16 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is waar ja, maar zolang mensen het vlees dat ze schieten ook eten vind ik dat als vegetarier minder aanstootgevend dan mensen die bio-industrie vlees in de winkel kopen.
Plezier hebben in het doden van een levend wezen is gewoon ziek. Als je van de jacht zelf houdt, ga je maar paintballen of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_54301264
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:06 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Doe ik ook niet, ik eet geen vlees
  donderdag 1 november 2007 @ 18:18:18 #279
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54302703
quote:
-
pi_54302981
Ben trouwens benieuwd of ik mijn American History tentamen vandaag gehaald heb. De zaken die ik niet meer wist waren: The Jim Crow Laws, The Missouri Compromise en The Monroe Doctrine.

Wie durft?
  donderdag 1 november 2007 @ 18:34:59 #281
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54303040
quote:
Op donderdag 1 november 2007 04:11 schreef StefanP het volgende:
Yeah! Wat ga je jagen?

Het is als volwassene ook leuk..... heb nog een kater van gisteravond na een paar liter hefeweize....

Er was een heel team Ghostbusters met opblaasbaar rug-geval etc...

Was wel leuk om te zien
-
  donderdag 1 november 2007 @ 18:40:20 #282
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54303118
quote:
Op donderdag 1 november 2007 18:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Ben trouwens benieuwd of ik mijn American History tentamen vandaag gehaald heb. De zaken die ik niet meer wist waren: The Jim Crow Laws, The Missouri Compromise en The Monroe Doctrine.

Wie durft?
Even uit mijn hoofd....

De Jim Crow Laws zijn de rassenscheidingswetten die tot 1961 ofzo van kracht waren.

De Missouri Compromise was een wet waarin nadat in 1812 het Louisiana Territory was gekocht van de Fransen slavernij mogelijk maakte in Missouri en ten zuiden daarvan maar niet ten noorden daarvan. Ik kan er een beetje naast zitten, maar ik doe het uit mijn hoofd hier

en ik heb een kater...

Monroe Doctrine..... geen idee eigenlijk. Ik weet wel dat er een president Monroe was aan het begin van de 19e eeuw, dus die zal wel een Doctrine hebben afgekondigd.
-
pi_54303457
Netjes!

Dan wist je al meer te vertellen over die dingen dan ik. Alleen bij de Missouri Compromise wist ik dat het iets te maken het met het toelaten van nieuwe Slave States in de unie, die andere twee was ik compleet vergeten. Gelukkig ging de rest wel redelijk.

Ik zal maar niet de exacte antwoorden veraden, dan kunnen anderen het nog proberen. Niet stiekem op Wiki kijken!
  donderdag 1 november 2007 @ 22:29:36 #284
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54307048
Oh, ik kwam gisteravond thuis van een Halloween party..... ik rij bij mij het "block" binnen, is opeens een straat 500 meter van mijn huis (hooguit) compleet afgezet aan beide kanten, en alle bewoners ge-evacueerd.

Wat blijkt?
http://www.ocregister.com(...)-1913953-orange-drug

De DEA (federal dus!!) zijn druk bezig een meth-lab aan het opdoeken, en omdat de chemicalien die daarbij gebruikt worden nogal explosief zijn hebben ze uit voorzorg de straat ontruimt.

Geen trick-or-treating in die straat dus gisteravond.....
-
pi_54307708
Hallo. misschien dat een van jullie me hier mee kan helpen

Ik wil als ik klaar ben met mijn huidige opleiding (Netwerk Beheerder, Niveau 4.. het hoogst haalbare op MBO gebied) nog door gaan studeren, maar ik wil het in het buitenland doen. Dit trekt me gewoon heel erg aan.

Maar nu vraag ik me af, kom ik op een 'University' in aanmerking voor een opleiding in Computer Science of moet je daar perse HBO voor hebben behaald? Helaas word ik van die websites van die university's niet veel wijzer, met betrekking tot de stof die ze behandelen. Misschien kijk ik wel gewoon naar een compleet andere studie maar goed. Als ik mijn opleiding heb behaald ben ik pas 21, dus ligt er nog een heleboel open en kan er nog veel veranderen.

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken met betrekking tot dit

HSB
pi_54307857
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe het zit met toelatingseisen op de universtiteiten. Ik weet wel dat de collegegelden veel hoger zijn dan in Nederland. Dus ik hoop voor je dat je een bak met geld kunt meenemen...
pi_54307864
quote:
Op donderdag 1 november 2007 15:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Plezier hebben in het doden van een levend wezen is gewoon ziek. Als je van de jacht zelf houdt, ga je maar paintballen of zo.
Ik vraag me soms echt af wat sommigen in de VS doen...
-Mark Steyn
  vrijdag 2 november 2007 @ 05:34:36 #288
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_54308029
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 04:30 schreef StefanP het volgende:

[..]

zeiken...
Maar ik ga jagen voor plezier, maar OOK voor het vlees, en bovendien, wel massaproductie vlees kopen / eten, maar het AFSCHUWELIJK vinden dat een dier dat zn hele leven vrij rondloopt ed. opgegeten wordt.

En jouw shotgun voor niet zo heel aardige mensen die toevallig jou tv willen stelen, heeft hoogstwaarschijnlijk geen slugs erin zitten.

Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:26:39 #289
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54312298
Er is niet voor niks een jachtseizoen, zeker ook in Michigan. En de straffen die er staan op het schieten van beschermde dieren of buiten het seizoen zijn niet misselijk. Dan praten we over jaren cel.

ik zie mezelf ook geen hert schieten, lijkt me niks. Ik ga wel lekker naar de schietbaan.
pi_54318377
quote:

[..]

Ik denk niet dat er zoiets is als 'de VS'. Ik bedoel, wel in letterlijke zin, maar aan de kusten praat je over een heel andere samenleving dan alles daar tussenin. Dat wordt ook wel bevestigd door de rood-blauwe kaartjes met de stemverdeling.
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:57:24 #291
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_54318641
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:46 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er zoiets is als 'de VS'. Ik bedoel, wel in letterlijke zin, maar aan de kusten praat je over een heel andere samenleving dan alles daar tussenin. Dat wordt ook wel bevestigd door de rood-blauwe kaartjes met de stemverdeling.

vrijdag 2 november 2007 @ 16:05:20 #292
71919 wonderer
pi_54318817
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:26 schreef popolon het volgende:
Er is niet voor niks een jachtseizoen, zeker ook in Michigan. En de straffen die er staan op het schieten van beschermde dieren of buiten het seizoen zijn niet misselijk. Dan praten we over jaren cel.

ik zie mezelf ook geen hert schieten, lijkt me niks. Ik ga wel lekker naar de schietbaan.
Ik besef echt het nut wel, en ook dat scharrelvlees beter is dan bio-industrievlees. Maar ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat iemand plezier heeft in het doden van een levend wezen. In Nederland wordt de wildstand voornamelijk bijgehouden door boswachters, en ik mag toch hopen dat die geen boswachter zijn geworden zodat ze lekker herten en vossen kunnen afknallen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:12:18 #293
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54321482
quote:
Als je denkt dat de VS bestaat uit mensen die maar in 1 richting denken, dan heb je het goed mis hoor

We zijn niet allemaal Fox News kijkende Dick Cheney lovers.
-
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:15:55 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54321551
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:57 schreef Plastic_Power het volgende:
[afbeelding ]

Tja.... alles is dus Paars, met een paar staten ietwat roder, of ietwat blauwer.....

Dit is ook wel een leuk plaatje:

Of deze:

-
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:30:18 #295
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_54321805
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:05 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik besef echt het nut wel, en ook dat scharrelvlees beter is dan bio-industrievlees. Maar ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat iemand plezier heeft in het doden van een levend wezen. In Nederland wordt de wildstand voornamelijk bijgehouden door boswachters, en ik mag toch hopen dat die geen boswachter zijn geworden zodat ze lekker herten en vossen kunnen afknallen...
Ik snap je , maar voor de meesten gaat het ook om de jacht zelf, niet het schieten/doden.
maar einde discussie? anders wordt dit echt zo'n ja nee discussie
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_54322482
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:57 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die is niet rood-blauw he!
Ik dacht met name aan het tweede kaartje van maartena.
  vrijdag 2 november 2007 @ 23:02:07 #297
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54328307
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 18:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja.... alles is dus Paars, met een paar staten ietwat roder, of ietwat blauwer.....

Dit is ook wel een leuk plaatje:

[ afbeelding ]
Dat kleine rode balkje tussen Detroit en Chicago is Grand Rapids.

Grappig genoeg zijn daar juist de mensen met Nederlandse roots, en dat zijn er ontzettend veel, het meest conservatief.

En dat ga ik er eens eventjes uitrammen. Dutch power 21st century baby !
pi_54330044
Dat waren over het algemeen toch refo's? Die zijn in Nederland ook niet echt liberaal.
  zaterdag 3 november 2007 @ 02:58:52 #299
71919 wonderer
pi_54332756
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 18:30 schreef compier het volgende:

[..]

Ik snap je , maar voor de meesten gaat het ook om de jacht zelf, niet het schieten/doden.
maar einde discussie? anders wordt dit echt zo'n ja nee discussie
Vandaar dat ik zei dat je beter kan gaan paintballen
  zaterdag 3 november 2007 @ 03:28:44 #300
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54332955
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')