abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54101973
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:03 schreef Knoekie het volgende:
Ik ga misschien 6 maanden naar de VS. Dus dan kan ik beter een International rijbewijs nemen.
Dat is ook mijn plan, ik zou dan ook graag een keer een autotje huren en een echte road-trip maken
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:07:23 #252
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54102014
Autootje?

En dikke vette SUV zul je bedoelen.

Als je gaat toeren is een grote bak met veel ruimte altijd handig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54102025
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:04 schreef popolon het volgende:

[..]

Voor die paar euro zou ik het dan zeker doen.
Misschien stap ik nooit achter het stuur, want een auto zal ik niet kopen. Maar het kan evt altijd nog eens van pas komen, en voor die 13 euro
pi_54102029
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:05 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is ook mijn plan, ik zou dan ook graag een keer een autotje huren en een echte road-trip maken
Wat ga je doen dan? Studeren?
pi_54102054
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:08 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Wat ga je doen dan? Studeren?
Jup, hopelijk volgend jaar, ben nu druk bezig met de 'solicitatie', dan moet ik nog door de selectie heenkomen en de centjes bij elkaar sprokkelen.
pi_54102072
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:10 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jup, hopelijk volgend jaar, ben nu druk bezig met de 'solicitatie', dan moet ik nog door de selectie heenkomen en de centjes bij elkaar sprokkelen.
Oke succes

Waar wil je gaan studeren?
pi_54102131
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:11 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Oke succes

Waar wil je gaan studeren?
Er zijn verschillende universiteiten waar onze faculteit mee werkt, dus ben nu nog aan het kijken waar ik voor mij de meest interessante vakken kan volgen. Iowa ziet er momenteel wel goed uit.
pi_54102180
Hoeveel merken de Amerikanen van die inflatie nu?
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:23:30 #259
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54102767
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:18 schreef The_Forcer het volgende:
Hoeveel merken de Amerikanen van die inflatie nu?
Dat op vakantie gaan naar Europa duur is.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:31:20 #260
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54102824
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 00:18 schreef popolon het volgende:
In een paar uur: Ik deed een heel makkelijk theorie examen en toen afrijden, in je eigen auto zelfs. Dit wel met het gegeven dat ik al een Nederlands rijbewijs had.

Dat was het.

Ik reed weg met 1 hand aan het stuur, die examinator zo kijken van: Maar goed, hij was niet zo moeilijk.
Ik ook zo ongeveer hetzelfde. Ik was $12.50 kwijt (tegenwoordig is het $25), en daarvoor mocht ik de theorie doen, en tevens het praktijkexamen. In California moet je eerst de theorie halen, en dan krijg je een "driver permit" waarmee je dus als "leerling" kunt rijden met een volwassene naast je.

Met deze "driver permit" kun je dan naar je autoverzekering toe, en jouw naam op de verzekering laten zetten. Met een bewijsje dat de auto verzekerd is onder jouw naam kun je volgens terug naar de DMV voor je praktijk examen. Ik had het binnen enkele dagen geregeld, mijn autoverzekering is via AAA, dus ik kon gewoon een kantoor binnenlopen

En als je inderdaad al een Nederlands rijbewijs hebt is het verder ook supermakkelijk. De examinator reed met mij de weg op, we waren nog geen 5 minuten weg en 1 keer inparkeren verder, en toen zei ie: "Nou, rijd maar weer terug, ik heb het wel gezien.....". Geslaagd dus, met 1 opmerking dat ik toch echt 100% tot stilstand moest komen bij een STOP bord, en niet al beginnen te rijden als je nog niet helemaal stilstaat.... wat iedereen gewoon doet natuurlijk

Erg simpel. Wellicht niet simpel als je nog geen rijbewijs hebt (Vampier heeft hier examen gedaan maar had nog geen NL rijbewijs, vraag het hem), maar als je zoals ik al 8 jaar in Nederland had rondgereden inclusief internationale ervaring in Frankrijk, Duitsland en Engeland..... dan is het Amerikaanse rijbewijs een koekie.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 03:16:00 #261
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_54103003
Rijbewijs is alweer $27 ipv $25 (gaat snel). Ik had geen NL rijbewijs en het was ook vrij simpel. Theorie was makkelijk en na een weekje trainen met iemand naast me in de auto (totaal 5x1uur), de drivers test gedaan. Tijdens de test alleen maar een beetje rondgereden in Santa Monica, geen inparkeren of snelweg etc dus erg simpel.

Ben blij dat ik heb gewacht om het in de US the halen, ik moet er niet aan denken om 2000+ euro te betalen om in een auto te mogen stappen
To Live and Die in LA
pi_54106865
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 02:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat op vakantie gaan naar Europa duur is.
Je kiest er zelf voor dat je daar gaat wonen.
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:13:08 #263
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_54112418
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 20:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

+46%?? Dat is nogal wat. Mijn ziektekostenverzekering (Anthem) is met iets meer dan 10% om hoog gegaan, wat natuurlijk ook belachelijk is.

Het grote probleem stip je zelf al aan, dat de werkgever toch wel betaalt. Daardoor maakt de werknemer zich niet echt druk over dit probleem, terwijl het eigenlijk een heel erg groot probleem is. Ik had liever die premie (die belastingvrij is) in eigen zak gestoken en zelf m'n rekeningen betaalt. Maar ja, dat is niet sociaal.
ja 46%.. Nou hebben ze met onderhandelen toch al een verhoging van 37% (United Healtcare) in plaats van 46% gekregen, maar dat is zoals je zegt nog altijd belachelijk. Wij hebben best lage eigen bijdrages ik verwacht dat ze daar in de nabije toekomst aan gaan sleutelen. Ze hebben maar voor 2 maanden bijgetekend op die 37%, dus 1 januarie krijgen we weer wat nieuws.
Live from the USA
pi_54113833
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:13 schreef Quintony het volgende:

[..]

ja 46%.. Nou hebben ze met onderhandelen toch al een verhoging van 37% (United Healtcare) in plaats van 46% gekregen, maar dat is zoals je zegt nog altijd belachelijk. Wij hebben best lage eigen bijdrages ik verwacht dat ze daar in de nabije toekomst aan gaan sleutelen. Ze hebben maar voor 2 maanden bijgetekend op die 37%, dus 1 januarie krijgen we weer wat nieuws.
Wij hadden afgelopen zomer ook problemen, omdat het contract tussen de verzekeraar en de grootste provider (een plaatselijk ziekenhuis) afliep. Het ziekenhuis eiste een verhoging van de vergoeding van meer dan 10% en de verzekeraar wilde daar niet aan meewerken. Uiteindelijk is het met een sisser afgelopen, maar sinds kort kan ik niet meer bij de plaatselijke eerste hulp terecht ("out of network"). Mijn eigen bijdrage is overigens 1$/maand (+20$ per bezoek aan de dokter) dus mij hoor je niet klagen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_54123918
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 04:30 schreef maartena het volgende:
Alles staat in de fik hier....

Dichtsbijzijnde vuur is zo'n 6 kilometer bij me vandaan.
Alles nog ok met jou en je huis? Het is compleet uit de hand gelopen daar...
pi_54295338
Ik scheen de beste goodie bags voor Halloween te hebben in de buurt
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 1 november 2007 @ 03:57:13 #267
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_54295399
quote:
Op donderdag 1 november 2007 03:03 schreef StefanP het volgende:
Ik scheen de beste goodie bags voor Halloween te hebben in de buurt
netjes!
Ik ben met de vader en het kleine broertje van mn vriendin meegelopen, in zo'n enclosed community.
Is wel leuk, en ik en die vader heel de tijd ouwehoeren!
Punten gescoord , en ik ga mee jagen volgend weeken
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_54295406
Yeah! Wat ga je jagen?

Halloween lijkt me ook wel leuk als ik een kind was geweest.. verkleden, snoep!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 1 november 2007 @ 04:39:16 #269
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_54295431
quote:
Op donderdag 1 november 2007 04:11 schreef StefanP het volgende:
Yeah! Wat ga je jagen?

deer
maar ik heb mijn hunter-education license niet, ga dit jaar alleen kijken (officieel).
Volgend jaar sta/zit ik er zelf met een shotgun met slugs of een 30-30
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_54295432
Potverdorie, ik kan schijnbaar mijn Nederlands rijbewijs niet verlengen maar moet het omruilen voor een MA license. Nou ja, handig bij het uitgaan, tenminste niet dat gezeik dat ik de hele tijd mijn paspoort moet meeslepen.
Jesus saves but death prevails.
pi_54295434
Trouwens, jagen is voor mensen met een laag IQ en een klein piemeltje.
pi_54295538
quote:
Op donderdag 1 november 2007 04:39 schreef compier het volgende:

[..]

deer
maar ik heb mijn hunter-education license niet, ga dit jaar alleen kijken (officieel).
Volgend jaar sta/zit ik er zelf met een shotgun met slugs of een 30-30
Heb je daar dan een license voor nodig? Raar. Ik zou verwachten van niet. Hoe moeilijk is het om die te verkrijgen? Nou ja, waarschijnlijk is het net zo leuk om de eerste keer gewoon mee te gaan.

Een shotgun zou ik trouwens niet meenemen voor deer Die ligt onder m'n bed tegen, euh, mensen die 'het verkeerde huisnummer' hebben...
-Mark Steyn
  donderdag 1 november 2007 @ 07:28:35 #273
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_54295615
quote:
Op donderdag 1 november 2007 04:42 schreef Shivo het volgende:
To Live and Die in LA
pi_54295797
quote:
Tsja, je vlees uit een plastic verpakking halen vind ik nou ook niet echt een heldendaad...
  donderdag 1 november 2007 @ 08:29:43 #275
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_54295954
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:06 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Tsja, je vlees uit een plastic verpakking halen vind ik nou ook niet echt een heldendaad...
Er zit toch echt wel een verschil tussen jacht voor voedsel en jacht voor plezier...
To Live and Die in LA
pi_54299209
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:29 schreef MuKe het volgende:

[..]

Er zit toch echt wel een verschil tussen jacht voor voedsel en jacht voor plezier...
Dat is waar ja, maar zolang mensen het vlees dat ze schieten ook eten vind ik dat als vegetarier minder aanstootgevend dan mensen die bio-industrie vlees in de winkel kopen.
  donderdag 1 november 2007 @ 15:20:02 #277
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_54300909
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:16 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is waar ja, maar zolang mensen het vlees dat ze schieten ook eten vind ik dat als vegetarier minder aanstootgevend dan mensen die bio-industrie vlees in de winkel kopen.
Plezier hebben in het doden van een levend wezen is gewoon ziek. Als je van de jacht zelf houdt, ga je maar paintballen of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_54301264
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:06 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Doe ik ook niet, ik eet geen vlees
  donderdag 1 november 2007 @ 18:18:18 #279
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54302703
quote:
-
pi_54302981
Ben trouwens benieuwd of ik mijn American History tentamen vandaag gehaald heb. De zaken die ik niet meer wist waren: The Jim Crow Laws, The Missouri Compromise en The Monroe Doctrine.

Wie durft?
  donderdag 1 november 2007 @ 18:34:59 #281
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54303040
quote:
Op donderdag 1 november 2007 04:11 schreef StefanP het volgende:
Yeah! Wat ga je jagen?

Het is als volwassene ook leuk..... heb nog een kater van gisteravond na een paar liter hefeweize....

Er was een heel team Ghostbusters met opblaasbaar rug-geval etc...

Was wel leuk om te zien
-
  donderdag 1 november 2007 @ 18:40:20 #282
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54303118
quote:
Op donderdag 1 november 2007 18:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Ben trouwens benieuwd of ik mijn American History tentamen vandaag gehaald heb. De zaken die ik niet meer wist waren: The Jim Crow Laws, The Missouri Compromise en The Monroe Doctrine.

Wie durft?
Even uit mijn hoofd....

De Jim Crow Laws zijn de rassenscheidingswetten die tot 1961 ofzo van kracht waren.

De Missouri Compromise was een wet waarin nadat in 1812 het Louisiana Territory was gekocht van de Fransen slavernij mogelijk maakte in Missouri en ten zuiden daarvan maar niet ten noorden daarvan. Ik kan er een beetje naast zitten, maar ik doe het uit mijn hoofd hier

en ik heb een kater...

Monroe Doctrine..... geen idee eigenlijk. Ik weet wel dat er een president Monroe was aan het begin van de 19e eeuw, dus die zal wel een Doctrine hebben afgekondigd.
-
pi_54303457
Netjes!

Dan wist je al meer te vertellen over die dingen dan ik. Alleen bij de Missouri Compromise wist ik dat het iets te maken het met het toelaten van nieuwe Slave States in de unie, die andere twee was ik compleet vergeten. Gelukkig ging de rest wel redelijk.

Ik zal maar niet de exacte antwoorden veraden, dan kunnen anderen het nog proberen. Niet stiekem op Wiki kijken!
  donderdag 1 november 2007 @ 22:29:36 #284
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54307048
Oh, ik kwam gisteravond thuis van een Halloween party..... ik rij bij mij het "block" binnen, is opeens een straat 500 meter van mijn huis (hooguit) compleet afgezet aan beide kanten, en alle bewoners ge-evacueerd.

Wat blijkt?
http://www.ocregister.com(...)-1913953-orange-drug

De DEA (federal dus!!) zijn druk bezig een meth-lab aan het opdoeken, en omdat de chemicalien die daarbij gebruikt worden nogal explosief zijn hebben ze uit voorzorg de straat ontruimt.

Geen trick-or-treating in die straat dus gisteravond.....
-
pi_54307708
Hallo. misschien dat een van jullie me hier mee kan helpen

Ik wil als ik klaar ben met mijn huidige opleiding (Netwerk Beheerder, Niveau 4.. het hoogst haalbare op MBO gebied) nog door gaan studeren, maar ik wil het in het buitenland doen. Dit trekt me gewoon heel erg aan.

Maar nu vraag ik me af, kom ik op een 'University' in aanmerking voor een opleiding in Computer Science of moet je daar perse HBO voor hebben behaald? Helaas word ik van die websites van die university's niet veel wijzer, met betrekking tot de stof die ze behandelen. Misschien kijk ik wel gewoon naar een compleet andere studie maar goed. Als ik mijn opleiding heb behaald ben ik pas 21, dus ligt er nog een heleboel open en kan er nog veel veranderen.

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken met betrekking tot dit

HSB
pi_54307857
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe het zit met toelatingseisen op de universtiteiten. Ik weet wel dat de collegegelden veel hoger zijn dan in Nederland. Dus ik hoop voor je dat je een bak met geld kunt meenemen...
pi_54307864
quote:
Op donderdag 1 november 2007 15:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Plezier hebben in het doden van een levend wezen is gewoon ziek. Als je van de jacht zelf houdt, ga je maar paintballen of zo.
Ik vraag me soms echt af wat sommigen in de VS doen...
-Mark Steyn
  vrijdag 2 november 2007 @ 05:34:36 #288
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_54308029
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 04:30 schreef StefanP het volgende:

[..]

zeiken...
Maar ik ga jagen voor plezier, maar OOK voor het vlees, en bovendien, wel massaproductie vlees kopen / eten, maar het AFSCHUWELIJK vinden dat een dier dat zn hele leven vrij rondloopt ed. opgegeten wordt.

En jouw shotgun voor niet zo heel aardige mensen die toevallig jou tv willen stelen, heeft hoogstwaarschijnlijk geen slugs erin zitten.

Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:26:39 #289
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54312298
Er is niet voor niks een jachtseizoen, zeker ook in Michigan. En de straffen die er staan op het schieten van beschermde dieren of buiten het seizoen zijn niet misselijk. Dan praten we over jaren cel.

ik zie mezelf ook geen hert schieten, lijkt me niks. Ik ga wel lekker naar de schietbaan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54318377
quote:

[..]

Ik denk niet dat er zoiets is als 'de VS'. Ik bedoel, wel in letterlijke zin, maar aan de kusten praat je over een heel andere samenleving dan alles daar tussenin. Dat wordt ook wel bevestigd door de rood-blauwe kaartjes met de stemverdeling.
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:57:24 #291
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_54318641
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:46 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er zoiets is als 'de VS'. Ik bedoel, wel in letterlijke zin, maar aan de kusten praat je over een heel andere samenleving dan alles daar tussenin. Dat wordt ook wel bevestigd door de rood-blauwe kaartjes met de stemverdeling.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:05:20 #292
71919 wonderer
pi_54318817
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:26 schreef popolon het volgende:
Er is niet voor niks een jachtseizoen, zeker ook in Michigan. En de straffen die er staan op het schieten van beschermde dieren of buiten het seizoen zijn niet misselijk. Dan praten we over jaren cel.

ik zie mezelf ook geen hert schieten, lijkt me niks. Ik ga wel lekker naar de schietbaan.
Ik besef echt het nut wel, en ook dat scharrelvlees beter is dan bio-industrievlees. Maar ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat iemand plezier heeft in het doden van een levend wezen. In Nederland wordt de wildstand voornamelijk bijgehouden door boswachters, en ik mag toch hopen dat die geen boswachter zijn geworden zodat ze lekker herten en vossen kunnen afknallen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:12:18 #293
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54321482
quote:
Als je denkt dat de VS bestaat uit mensen die maar in 1 richting denken, dan heb je het goed mis hoor

We zijn niet allemaal Fox News kijkende Dick Cheney lovers.
-
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:15:55 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54321551
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:57 schreef Plastic_Power het volgende:
[afbeelding ]

Tja.... alles is dus Paars, met een paar staten ietwat roder, of ietwat blauwer.....

Dit is ook wel een leuk plaatje:

Of deze:

-
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:30:18 #295
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_54321805
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:05 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik besef echt het nut wel, en ook dat scharrelvlees beter is dan bio-industrievlees. Maar ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat iemand plezier heeft in het doden van een levend wezen. In Nederland wordt de wildstand voornamelijk bijgehouden door boswachters, en ik mag toch hopen dat die geen boswachter zijn geworden zodat ze lekker herten en vossen kunnen afknallen...
Ik snap je , maar voor de meesten gaat het ook om de jacht zelf, niet het schieten/doden.
maar einde discussie? anders wordt dit echt zo'n ja nee discussie
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_54322482
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:57 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die is niet rood-blauw he!
Ik dacht met name aan het tweede kaartje van maartena.
  vrijdag 2 november 2007 @ 23:02:07 #297
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54328307
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 18:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja.... alles is dus Paars, met een paar staten ietwat roder, of ietwat blauwer.....

Dit is ook wel een leuk plaatje:

[ afbeelding ]
Dat kleine rode balkje tussen Detroit en Chicago is Grand Rapids.

Grappig genoeg zijn daar juist de mensen met Nederlandse roots, en dat zijn er ontzettend veel, het meest conservatief.

En dat ga ik er eens eventjes uitrammen. Dutch power 21st century baby !
pi_54330044
Dat waren over het algemeen toch refo's? Die zijn in Nederland ook niet echt liberaal.
  zaterdag 3 november 2007 @ 02:58:52 #299
71919 wonderer
pi_54332756
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 18:30 schreef compier het volgende:

[..]

Ik snap je , maar voor de meesten gaat het ook om de jacht zelf, niet het schieten/doden.
maar einde discussie? anders wordt dit echt zo'n ja nee discussie
Vandaar dat ik zei dat je beter kan gaan paintballen
  zaterdag 3 november 2007 @ 03:28:44 #300
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54332955
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')