abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51879100
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, daahaag. Zo kan ik het ook:

Maar niet het allerbeste!
dat is BV soms ook niet, Jarno.

soms kost het de moeder zoveel moeite om aan 'de vraag" te voldoen, soms zit er niet genoeg voedingswaarde in je melk, en je kind maar huilen en huilen en te weinig aankomen, soms gaat een moeder er zowat aan onder door , die stress die het met zich meebrengt, een kind dat blijft komen voor meer, en mama kan gewoon niet meer.

ik vind het heel treurig dat er moeders zijn die denken dat ze falen, als de BV om wat voor reden dan ook gestaakt moet worden.
ik vind het ook heel treurig dat er dames zijn, die het BV geven dan blijven aanmoedigen, terwijl de moeder er overduidelijk half aan onder door gaat "hou vol, meid, je zal trots op jezelf zijn, als je het volhoudt, je geeft je kind het beste dat er is, het is zooooooooo belangrijk! je hebt A t/m K geprobeerd, probeer nu eerst L t/m Z ook eens, pas dan kun je zeggen 'ik heb echt ALLES gedaan' , en mag je stoppen "
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_51879105
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:56 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

en dat is BV ook niet voor iedereen
Heb je het nu over moeders of baby's? Ik denk dat er maar ERG weinig baby's zijn die schade ondervinden van bv zonder dat het een oorzaak heeft in de voeding van de moeder (allergie dus).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_51879152
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:58 schreef milagro het volgende:

[..]

dat is BV soms ook niet, Jarno.
Nogmaals, feitelijk gezien is BV beter dan FV. Punt.

En ja, er kunnen omstandigheden zijn waarin het voor zowel moeder als baby beter is om kv te geven. Maar als je kijkt naar voedingswaarde, toegevoegde waarde, anti-allergische werking, is er gewoon geen alternatief.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_51879178
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:58 schreef milagro het volgende:

soms zit er niet genoeg voedingswaarde in je melk,
Bewezen is dat dit slechts gaat om 1 - 2% van alle moeders. (Gek genoeg zitten die allemaal op FOK! trouwens ).
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:02:19 #105
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51879206
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Heb je het nu over moeders of baby's? Ik denk dat er maar ERG weinig baby's zijn die schade ondervinden van bv zonder dat het een oorzaak heeft in de voeding van de moeder (allergie dus).
in het geval van beiden, stress van moeder, kind allergisch, kind kan door wat voor reden niet aangelegd worden.
Ik vind het via kolven doen ebwonderens waardig, persoonlijk zou ik die optie zelf proberen.
Maar het is gewoon niet altijd mogelijk en dus niet altijd beter.

Voedingswaarde technisch wel, buiten wanneer allergie-en spelen dan.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:02:59 #106
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51879224
Moedermelk op zich is praktisch altijd het beste, maar dat wil niet zeggen dat borstvoeding dat ook is. En ik vraag zelden iemand waarom ze voor kv heeft gekozen, milagro. Maar als we hier toch op een discussieforum zitten met een topic dat over dit onderwerp gaat, is het toch niet vreemd dat ik er nieuwsgierig naar ben?
Als iemand bewust kiest voor kv, vind ik dat best. Ik vind het alleen moeilijk als iemand voor kv kiest om een reden die feitelijk niet klopt. Als ik zie hoe verschrikkelijk goed J.'s band met Anna is, daar is echt geen flesje voor nodig hoor.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51879232
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:02 schreef _evenstar_ het volgende:

en dus niet altijd beter.

Voedingswaarde technisch wel
En daar heb ik het over.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:05:55 #108
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51879283
ik ben dan ook voor BV , ondanks dat Arwen ebwust Fv gehad heeft
maar vind wel dat het ieder zijn eigen keuze moet zijn, en daar wel meer respect voor mag zijn.
En ik soms wel kul argumenten zien, maar dat geldt voor beide kanten.
Een goed voorbeeld is dat BV het lichts verteerbaar zou zijn. ofdat met FV de band tussen vader en kind beter zou zijn.
  Admin vrijdag 27 juli 2007 @ 10:07:57 #109
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_51879335
Nu we hier toch gezellig zitten met elkaar wil ik er even een zijstraat ingooien.
Wat ik veel tegenkom in OUD is, "Het kind gaat voor alles" Ook als de moeder er aan onderdoor gaat?
De ellende die ik lees met voeden, echt dan heb ik medelijden.
En niet alleen met voeden, in veel discussies kom ik tegen dat het kind voorgaat en jejezelf maar weg hebt te cijferen.
Ik vind het zo'n stap terug, naar de tijd van geboortes, kind redden, moeder dood laten gaan.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 10:08:18 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51879342
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:37 schreef yvonne het volgende:

Ik doelde meer op iets dat al door miljoenen vrouwen al eeuwenlang gedaan wordt.
De marathon wordt ook al eeuwen gelopen, maar als ik hem uit zou lopen zou ik toch trots zijn hoor
pi_51879357
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:02 schreef YPPY het volgende:
Moedermelk op zich is praktisch altijd het beste, maar dat wil niet zeggen dat borstvoeding dat ook is. En ik vraag zelden iemand waarom ze voor kv heeft gekozen, milagro. Maar als we hier toch op een discussieforum zitten met een topic dat over dit onderwerp gaat, is het toch niet vreemd dat ik er nieuwsgierig naar ben?
Als iemand bewust kiest voor kv, vind ik dat best. Ik vind het alleen moeilijk als iemand voor kv kiest om een reden die feitelijk niet klopt. Als ik zie hoe verschrikkelijk goed J.'s band met Anna is, daar is echt geen flesje voor nodig hoor.
op een bepaald moment weet je de redenen toch wel?
het zijn iedere keer dezelfde namelijk.
het enige wat je niet weet welke van de 5 redenen deze dame heeft als hoofdreden.

en wat nu als ze zegt "gewoon, geen zin an"
dan zeg jij "okay, dat wilde ik alleen even weten"

snap je wat ik bedoel, wat moet je met die wetenschap?
is het dat je jezelf er beter door voelt, omdat jij tenminste wél "het beste" voor je kind wil?

na tig keer vragen aan verschillende dames weet je zo onderhand toch wel wat de redenen meestal zijn, het dan toch weeeeeeeeeeeeer vragen bij een volgende kandidaat, geeft mij toch het idee dat je op zendelingenpad bent
pi_51879361
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:07 schreef yvonne het volgende:
Nu we hier toch gezellig zitten met elkaar wil ik er even een zijstraat ingooien.
Wat ik veel tegenkom in OUD is, "Het kind gaat voor alles" Ook als de moeder er aan onderdoor gaat?
De ellende die ik lees met voeden, echt dan heb ik medelijden.
En niet alleen met voeden, in veel discussies kom ik tegen dat het kind voorgaat en jejezelf maar weg hebt te cijferen.
Ik vind het zo'n stap terug, naar de tijd van geboortes, kind redden, moeder dood laten gaan.
Volgens mij zijn dat maar echt een paar fanatiekelingen hoor. Ik ben dat hier nog nooit tegengekomen eigenlijk, voorbeelden?
pi_51879395
Milagro, we zitten toch op een DISCUSSIEforum? . Ga je je nu echt lopen verbazen over het feit dat mensen geinteresseerd zijn in elkaars meningen? .
pi_51879408
Wat ik dan wel weer denk is dat er dikwijls onnodig moeilijk gedaan wordt over borstvoeding.
En daar komt dan weer dat verhaal vandaan dat moeders er onderdoor aan gaan....
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:11:36 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51879425
@yvonne , nee ik vind dat echt totale bullshit.
Mijn kind is mijn alles, en dat geldt voor elke ouder wel denk ik zo.
Maar het moet niet ten koste van de moeder gaan.

Bij een 2e kindje wil ik wel BV gaan geven, kans dat ik op dieet moet, maar ik heb wel mijn grenzen daar in.
Kindjes hebben niets aan oververmoeide wrakken van mama's die zich niet happy voelen.
waarmee ik dus absoluut niet wil stellen dat een ouder met bijv. een pnd een slechte ouder zou zijn, maar dat heb je niet in de hand en als je depressief/oververmoeid o.i.d wordt van de BV omdat het echt te zwaar wordt kun je er wel wat aan doen
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:11:50 #116
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51879427
Ik ben het eens met Yvonne. Ik vind ook dat er vaak erg schreeuwerig gedaan wordt over opvoeden en doen wat het allerbeste, veiligste en politiek meest correct is. Ook al vind ik dat dat meer ten koste gaat van andere dingen dan "de moeder of vader". Ik vind het eerder een belemmering in gewoon spontaan en leuk leven en niet op alle slakken zout leggen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51879472
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:11 schreef Sugar het volgende:
Ik ben het eens met Yvonne. Ik vind ook dat er vaak erg schreeuwerig gedaan wordt over opvoeden en doen wat het allerbeste, veiligste en politiek correctste is.
Dat zijn nogal open deuren die je daar intrapt op een OUDerschaps forum zeg.
Nogal wiedes dat hier mensen lopen die daar uiteenlopende meningen over hebben en niet te beroerd ze (al dan niet te) fanatiek te verdedigen.

In het dagelijks leven gaat het om uitzonderingen, niets meer en minder.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:16:11 #118
156412 hestria
erg gastvrij
pi_51879526
tja, ik snap wel wat yvonne bedoelt hoor! ik heb miesje vanaf dag 1 borstvoeding gegeven en ben met dag 9 gestopt, omdat manlief en Vk zeiden dat ik moest stoppen. toen was ik letterlijk 10 kilo afgevallen, zag sterretjes, at na elke voeding 8 bruine boterhammen, en zat om 3 uur s'nachts huilend met een huilend kind proberen een kanonskogel in dat minimondje te krijgen en nog wou ik niet opgeven want het is zo goed voor miesje(lees mijn gebrekkige zelfvertrouwen, dat vol zat van hormonen was bang dat ik afgerekend zou worden op het feit dat ik mijn kind niet goed opvoede)! overigens is vanaf dat meisje de fles kreeg, mama gezelliger, miesje gezelliger en werden de voedingen weer wat ze moeten zijn, een gezellige intiem gebeurtenis tussen mama en kind. Ook de krampjes verdwenen op slag.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_51879529
yvonne/sugar, ik zie dat helemaal niet zo eigenlijk, heb 't idee dat mensen hier behalve voor hun kinderen ook best goed voor zichzelf zorgen. zou het niet een beetje uitvergroot worden, dat gevoel van op alle slakken zout leggen, doordat die zaken hier nou eenmaal het hoofdonderwerp van gesprek zijn, en je hier juist komt om het daarover te hebben? in m'n dagelijks leven zit ik niet alleen maar na te denken over welke kinderstoel etc. maar als je er dan toch over praat hier is het wel fijn om alle voors en tegens en risico's etc. te weten. dat is in elk geval voor mij de reden om de dingen die ik uit eigen ervaring geleerd heb hier misschien tot in den treure te herhalen, gewoon ter informatie. niet om anderen te veroordelen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:16:22 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51879532
@ jarno: even voorbeeldje:
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Neuk het volgende:
Ja, het is je goed recht, Mevr. Korn, maar ik zie het net een tikje anders. Je wilt een kindje een zo goed mogelijke start geven. Elk kind recht heeft op BV. Als het niet kan/lukt is het een ander verhaal maar proberen hoort er zeker bij, vind ik. Moeder's eigen belang is ondergeschikt.
pi_51879592
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:16 schreef _evenstar_ het volgende:
@ jarno: even voorbeeldje:
[..]
Dat was ook de enige reactie in deze 2 topics die ik me kon herinneren. Tsja. Wat ik zeg, gelukkig een uitzondering. En misschien een troll. Kweenie.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:21:32 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51879637
, maar het wordt wel vaker naar voren gehaald zei het in andere bewoording
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:22:04 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51879653
Misschien is dat inderdaad inherent aan het forum, hoor. Maar het valt mij wel op als een soort strijd naar de allerbeste keuzes ten opzichte van elkaar soms.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51879677
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:21 schreef _evenstar_ het volgende:
, maar het wordt wel vaker naar voren gehaald zei het in andere bewoording
Nah, dat zie ik toch echt niet hoor. En ik lurk toch regelmatig mee. Het is ook maar net waar je over wíl vallen he. En dat het allemaal vrouwen betreft wiens hormoonspiegel een leuke variatie op de Python is, helpt dan ook niet echt. Het gebeurt beide kanten op, soit, accepteer dat en haal een keer je schouders op. Je hebt FOK! toch niet nodig om je *eigen* keuze te verantwoorden?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:25:17 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51879723
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nah, dat zie ik toch echt niet hoor. En ik lurk toch regelmatig mee. Het is ook maar net waar je over wíl vallen he. En dat het allemaal vrouwen betreft wiens hormoonspiegel een leuke variatie op de Python is, helpt dan ook niet echt. Het gebeurt beide kanten op, soit, accepteer dat en haal een keer je schouders op. Je hebt FOK! toch niet nodig om je *eigen* keuze te verantwoorden?
nee hoor
dat kan ik prima zelf met me vent
pi_51879744
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:10 schreef Jarno het volgende:
Milagro, we zitten toch op een DISCUSSIEforum? . Ga je je nu echt lopen verbazen over het feit dat mensen geinteresseerd zijn in elkaars meningen? .
je bent nu een beetje flauw aan het doen.

ik ben uiteraard niet verbaasd daarover, maar wel als het iedere keer dezelfde vraag is, en je iedere keer pak 'm beet dezelfde 5 redenen te horen krijgt.
die herhaling van zetten snap ik niet, op een bepaald moment weet je het dan toch wel, mensen geven KV om die en die redenen.

en het is niet enkel het antwoord wat men wil weten, krijg ik het idee.
het is niet " okay, dan weet ik dat, dank je, ik was nieuwsgierig" , nee, er komt niet zelden een vraag, 2, 3,4, 5 achteraan, of je zus al geprobeerd had, en of je wel weet dat je kind dit kan krijgen, en of je wel weet dat je kind dat mogelijk misloopt en en en en etc.

bleef het maar bij gewoon echt pure nieuwsgierigheid, maar nee, er wordt daarna vaak toch nog effe doorgedramd, toch geprobeerd om je op andere gedachten te krijgen bijna, en dát snap ik dus niet.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:26:55 #127
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51879768
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:11 schreef _evenstar_ het volgende:

waarmee ik dus absoluut niet wil stellen dat een ouder met bijv. een pnd een slechte ouder zou zijn, maar dat heb je niet in de hand en als je depressief/oververmoeid o.i.d wordt van de BV omdat het echt te zwaar wordt kun je er wel wat aan doen
Kijk, en hier ga je de andere kant op. Ik snap wat je zegt, maar ik had/heb een pnd, en was flink depressief en oververmoeid, maar voor mij was de BV juist de redding.
Ik vind het wel leuk dat we het niet allemaal eens zijn altijd, anders was het hier maar een saaie bedoening.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_51879776
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:25 schreef milagro het volgende:

en het is niet enkel het antwoord wat men wil weten, krijg ik het idee.
Misschien zit je er dan naast. Kan ook nog he.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:27:44 #129
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51879781
Over wie heb je het nu milagro? Zie je dat terug bij iemand hier op het forum?
*OUD heilige*
pi_51879812
Maar Milagro, dat is toch ook niet vreemd als je een reden krijgt die eigenlijk niet klopt?
Zeker als het dan nog voorafgegaan wordt door:"Ik had anders wel heel graag borstvoeding gegeven hoor, maar het kon echt niet..."
pi_51879842
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:11 schreef Sugar het volgende:
Ik ben het eens met Yvonne. Ik vind ook dat er vaak erg schreeuwerig gedaan wordt over opvoeden en doen wat het allerbeste, veiligste en politiek meest correct is. Ook al vind ik dat dat meer ten koste gaat van andere dingen dan "de moeder of vader". Ik vind het eerder een belemmering in gewoon spontaan en leuk leven en niet op alle slakken zout leggen.
nu ja, als je zegt in OUD dat je BV geeft, krijg je "wat goed! leuk, fantastisch, fijn te horen dat je voor bv kiest," thumbs up dus.

zeg je KV dan krijg je "oh...... mag ik vragen waarom?" "heb je dit en dat al geprobeerd" "wat jammer, maar ja, soms dan gaat het niet , hè"

de eerste die een spontane krijgt als ze zegt voor KV te hebben gekozen, moet ik hier nog tegenkomen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:30:45 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51879854
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:26 schreef YPPY het volgende:

[..]

Kijk, en hier ga je de andere kant op. Ik snap wat je zegt, maar ik had/heb een pnd, en was flink depressief en oververmoeid, maar voor mij was de BV juist de redding.
Ik vind het wel leuk dat we het niet allemaal eens zijn altijd, anders was het hier maar een saaie bedoening.
in jouw geval is het je redding geweest, maar denk dat het gewoon heel persoonlijk is de een vaart er beter bij de ander totaal niet.
het was ook maar een voorbeeld.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:31:53 #133
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51879877
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:29 schreef Bass-Miss het volgende:
Maar Milagro, dat is toch ook niet vreemd als je een reden krijgt die eigenlijk niet klopt?
Zeker als het dan nog voorafgegaan wordt door:"Ik had anders wel heel graag borstvoeding gegeven hoor, maar het kon echt niet..."
het moet toch voor die persoon zelf kloppen
daar heeft een ander toch niets mee te schaften ofdta het voor hem/haar wel klopt
pi_51879898
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:30 schreef milagro het volgende:

[..]

nu ja, als je zegt in OUD dat je BV geeft, krijg je "wat goed! leuk, fantastisch, fijn te horen dat je voor bv kiest," thumbs up dus.

zeg je KV dan krijg je "oh...... mag ik vragen waarom?" "heb je dit en dat al geprobeerd" "wat jammer, maar ja, soms dan gaat het niet , hè"

de eerste die een spontane krijgt als ze zegt voor KV te hebben gekozen, moet ik hier nog tegenkomen.
Noujaaaaaa wat een geraliserende onzin allemaal zeg.

Je chargeert. Behoorlijk.
pi_51879917
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:29 schreef Bass-Miss het volgende:
niet klopt?

mag iemand dat niet zelf bepalen ?

de BV voedenden bepalen welke reden wel of niet "klopt" ? :
pi_51879926
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:31 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

het moet toch voor die persoon zelf kloppen
daar heeft een ander toch niets mee te schaften ofdta het voor hem/haar wel klopt
Te weinig melk, niet voedzaam genoeg,... zijn bv redenen die zoals Jarno al zei maar bij 1 of 2% voorkomen.
Dus eigenlijk kloppen ze niet toch?
  Admin vrijdag 27 juli 2007 @ 10:35:57 #137
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_51879977
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:08 schreef Jarno het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat maar echt een paar fanatiekelingen hoor. Ik ben dat hier nog nooit tegengekomen eigenlijk, voorbeelden?
Het viel me recent nog het meeste op in Vivi's posts

Zo uit m'n hoofd,
maar wat ik heel voorzichtig probeer duidelijk te maken, je moet nog zoveel keuzes maken voor je kind voor ze dat zelf kunnen en nog veel meer mensen zullen er zich mee bemoeien, zelfs de overheid is van plan zich er meer en meer mee te bemoeien, probeer in een positie te zijn dat je kunt zeggen, mijn keuzes voor mijn kind.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_51879984
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:34 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Te weinig melk, niet voedzaam genoeg,... zijn bv redenen die zoals Jarno al zei maar bij 1 of 2% voorkomen.
Idem voor Milagro.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:37:38 #139
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51880016
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:34 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

en wat zegt jou dat die mensen niet bij die 2% horen
wie geeft iemand dat recht om dat oordeel te vellen ofdat iemand wel of niet daaronder valt.

En dan nog als er hier 40 moeders zijn die pleiten voeding te kort te hebben.
Ook al is het onwaarschijnlijk, 2% van alle BV gevende moeders zijn er akelig wat en daar kunnen die 40 moeders dan best onderdeel van zijn.
pi_51880046
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:37 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

wie geeft iemand dat recht om dat oordeel te vellen ofdat iemand wel of niet daaronder valt.

Ook al is het onwaarschijnlijk, 2% van alle BV gevende moeders zijn er akelig wat en daar kunnen die 40 moeders dan best onderdeel van zijn.
Ja, ok, vast.
pi_51880067
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:36 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Idem voor Milagro.
die redenatie is zo krom, dat ik er de kracht niet voor heb om erop serieus op in te gaan
  Admin vrijdag 27 juli 2007 @ 10:39:23 #142
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_51880070
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

En dat het allemaal vrouwen betreft wiens hormoonspiegel een leuke variatie op de Python is, helpt dan ook niet echt.
Misschien een open deur en nee ik chargeer niet, daar blijven vrouwen tot aan hun dood last van hebben en eigenlijk ( míjn mening) vind ik niet dat je je er eeuwig achter kunt verbergen.

vrijdag 27 juli 2007 @ 10:39:59 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51880088
Heb jij de bewijzen per persoon dat ze uit hun nek lullen
pi_51880102
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

nee doe ik niet
  Admin vrijdag 27 juli 2007 @ 10:41:03 #145
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_51880114
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee niet echt, kijk maar rond, echt.

vrijdag 27 juli 2007 @ 10:41:31 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51880121
jarno milagro heeft wel gelijk hoor.
pi_51880162
Neen jarno, milagro heeft in deze geen gelijk.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:43:10 #148
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51880172
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:37 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

het is 2% van alle vrouwen, niet eens de BV gevende vrouwen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_51880190
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:40 schreef milagro het volgende:

[..]

nee doe ik niet
Jawel.
pi_51880224
Maar okay, als die opmerkingen je links er rechts om de oren vliegen, geef me dan eens 10 voorbeelden waarbij KV-gevende moeders worden afgebrand om het KV geven zelf.. Moet een makkie zijn toch?
pi_51880225
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:39 schreef yvonne het volgende:

[..]

Misschien een open deur en nee ik chargeer niet, daar blijven vrouwen tot aan hun dood last van hebben en eigenlijk ( míjn mening) vind ik niet dat je je er eeuwig achter kunt verbergen.
dat is ook zoiets ja "ja, sorry, hormonen!!!!!!!!!!!!!"

lekker makkelijk
pi_51880274
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:43 schreef E.T. het volgende:

[..]

het is 2% van alle vrouwen, niet eens de BV gevende vrouwen
Idd, en ik zou niet weten wat daar een kromme redenering aan is als je zegt dat dat onmogelijk alle vrouwen zijn die dat beweren.
  Admin vrijdag 27 juli 2007 @ 10:46:51 #153
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_51880277
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jawel.
Ja latten we welles nietes gaan spelen

Als iemand zegt flesvoeding te gaan geven wordt er altijd naar een reden gevraagd, nooit echte belangstelling als in: goh, hoe werkt dat nou, en welke voeding gebruik je, en welke spenen en hoe maak je alles schoon en weet ik veel wat.
Belangstelling! Geen oordeel.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 10:46:52 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51880278
quote:

[..]

Mjah, als ik zeg dat ik mijn kind naar bijzonder onderwijs stuur krijg ik ook de vraag waarom.
pi_51880302
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:46 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als iemand zegt flesvoeding te gaan geven wordt er altijd naar een reden gevraagd,
Al-tijd? Echt al-tijd? En dat noem je geen chargeren? .
quote:
nooit echte belangstelling als in: goh, hoe werkt dat nou, en welke voeding gebruik je, en welke spenen en hoe maak je alles schoon en weet ik veel wat.
Er is toch ook een kv topic? . Of moet je in een bv topic nu opeens heel erg geinteresseerd gaan lopen doen over kv? .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:47:59 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51880303
dan is het nog een hoop, ik geloof best dat er vaak het als excuus gebruikt wordt, maar lees wel regelmatig dat door stress iemands productie verlaagd wordt. en daardoor men denkt ( op dat moment terecht) dat ze tekort komen. immers heeft niet iedereen alle middelen om te kolven/cursussen/LK te bellen. etc.
En ook niet iedereen de behoefte om er zoveel voor te doen.
Daarbij hoevaak wordt door VK/kraamverzorgsters, veplegend personeel wel niet de BV verkloot?

Het gaat er mij om dat je niet kunt zeggen dat niet zo is , want je bent er niet zelf bij geweest en totdat tegendeel bewezen is, heb je maar te respecteren dat iemand om die reden gestopt is en te geloven , en dan niet zo flauw te doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door _evenstar_ op 27-07-2007 10:50:40 (typtvaudjes :+) ]
pi_51880339
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mjah, als ik zeg dat ik mijn kind naar bijzonder onderwijs stuur krijg ik ook de vraag waarom.
Ik heb wel eens moeten uitleggen waarom wij 'nog' in een flat wonen ipv een rijtjeshuis.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 10:51:01 #158
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51880398
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:47 schreef _evenstar_ het volgende:
dan is het nog een hoop, ik geloof best dat er vaak het als excuus gebruikt wordt, maar lees wel regelmatig dat door stress iemands productie verlaagd wordt. en daardoor men denkt ( op dat moment terecht) dat ze tekort komen. immers heeft niet iedereen alle middelen om kolven/cursussen/LK etc. te bellen.
En ook niet iedereen de behoefte om er zoveel voor te doen.
Daarbij hoevaak wordt door VK/kraamverzorgsters, veplegend personeeln wel niet de BV verkloot?

Het gata er mij om dat je niet kunt zeggen dat niet zo is , want je bent er niet zelf bij egweest en totdat tegendeel bewezen is, heb je maar te respecteren dat iemand om die reden gestopt is en te geloven , en dan niet zo flauw te doen.
Juist dit lijkt me een plausibele reden om hier op FOK! te vragen waarom iemand geen borstvoeding geeft. Immers wordt het vaak onder druk van derden op basis van verkeerde argumenten gestaakt.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:51:05 #159
24188 Belana
kloon van belana
pi_51880400
ik geef als reden voor flesvoeding: "ik vind het makkelijker, geen gedoe"
waarop gezegd: "maar BV is makkelijker! geen gedoe"

ik geef als reden voor flesvoeding:"het is misschien minder gezond, maar mijn kind groeit er goed op en ik vind het best zo"
waarop gezegd: "ja maar BV is veel gezonder en je doet je kind tekort"

etc.

eindeloos verhaal dus. en vragen naar redenen en dan op die manier de gegeven redenen proberen te weerleggen, dat is mi een zinloos gesprek.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:51:33 #160
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51880413
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:49 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik heb wel eens moeten uitleggen waarom wij 'nog' in een flat wonen ipv een rijtjeshuis.
écht? dan zijn mijn kinderen gedoemd te mislukken Wij hebben een ruime eengezinswoning verkocht en gaan nu in een flatje wonen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:51:34 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51880414
quote:

[..]

Ik vond het al heel tekenend dat Rottdog in deel 1 de eerste reactie plaatst: 'Potentieel reltopic! ' en pas vele posts later zelf (durft te vertellen?) vertelt dat zij ook de fles gegeven heeft...

Om het eens om te draaien, want echt, hier op FOK! ben ik nog vrijwel nooit anti-bv posts tegen gekomen, en terecht.
Ik zie het al voor me dat ik het bv topic binnen kom na een verhaal over bloederige melk kolven en of je dat je kindje nog wel kan geven en dat ik dan wel eens even ga zeggen 'zou je nou niet gewoon lekker stoppen?'.
Dan zou het forum te klein zijn, waar of niet?
Maar dat heb nou echt nog nooit zien gebeuren op FOK! In het dagelijks leven is het schering en inslag te lezen uit de verhalen hier, maar op FOK heb ik het nog niet gezie. Van insiders, heb ik het even niet over baggeraars.
Waarom gebeurt het dan wel andersom? En daar zou ik bijna nog wel 'steeds' tussen durven zeggen.

Het is toch niet voor niets dat kv'ers hier nauwelijks hardop over durven spreken?
Ik had me al af zitten vragen of ik zou durven vragen of iemand een advies had over de beste flessenset om mee te starten. Niet omdat ik me ervoor schaam, maar gewoon omdat ik geen zin had in dat gezeur en gezever dat er zeer wrsch op zou volgen.
pi_51880458
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Juist dit lijkt me een plausibele reden om hier op FOK! te vragen waarom iemand geen borstvoeding geeft. Immers wordt het vaak onder druk van derden op basis van verkeerde argumenten gestaakt.
Dat dus. Er zijn blijkbaar nog genoeg mensen die er te weinig vanaf weten.
pi_51880481
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:46 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als iemand zegt flesvoeding te gaan geven wordt er altijd naar een reden gevraagd, nooit echte belangstelling als in: goh, hoe werkt dat nou, en welke voeding gebruik je, en welke spenen en hoe maak je alles schoon en weet ik veel wat.
precies, bij de flesvoedende dames in OUD zie je nooit eens die belangstellende 'doorvragen'... het is vrijwel altijd een teleurstellende "oh, jammer" , nog wat doorgedram en dan een benepen "okay dan", als je het geluk hebt met een redelijk valide , voor de strenge toehoorder, reden te komen

dat gebrek aan doorvragen komt ms ook omdat bij flesvoeding er nauwelijks problemen zijn, er dus ook niet veel over gepost wordt, en dus ook niet de nieuwsgierigheid getriggered wordt.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:54:55 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_51880498
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:51 schreef Brighteyes het volgende:

Ik had me al af zitten vragen of ik zou durven vragen of iemand een advies had over de beste flessenset om mee te starten. Niet omdat ik me ervoor schaam, maar gewoon omdat ik geen zin had in dat gezeur en gezever dat er zeer wrsch op zou volgen.
kijk, dat vind ik dus wel erg, want ik wil je heel graag advies geven, om die reden is er ook een flesvoedingstopic. je moet die keuze toch gewoon kunnen maken?
dat moeilijke gedoe allemaal.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:55:39 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51880519
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:54 schreef Belana het volgende:

[..]

kijk, dat vind ik dus wel erg, want ik wil je heel graag advies geven, om die reden is er ook een flesvoedingstopic. je moet die keuze toch gewoon kunnen maken?
Oh, maar ik had je wel gevonden hoor. Daar hebben we ook PM en mail voor.
  Admin vrijdag 27 juli 2007 @ 10:57:53 #166
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_51880579
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Al-tijd? Echt al-tijd? En dat noem je geen chargeren? .
[..]
Nee dat is geen chargeren, blijkbaar heb jij niet in de gaten hoe je hier 60 keer je post maar eens naleest om maar vooral níet te chargeren.

vrijdag 27 juli 2007 @ 10:58:56 #167
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51880601
Oh swets absoluut, maar doe het dan op een minder veroordelende toon en dat toontje wat er vaak bij hangt vind ik zo flauw.

zie de post van belana een paar posts terug.

Als ik vanuit mijzelf persoonlijk kijk, ben ik juist blij er mee, ik heb op een ander BV forum iemand waar ik veel steun aan heb en bij een 2e ga krijgen.
En ook hier vind ik het mooi te zien hoe hulpvaardig ze zijn.

Kleintje wou eerst FV geven, heeft zich door hier in te lezen vragen te stellen e.d. juist omgedraaid en geeft BV fantastisch toch.

MAAR door een aantal mensen wordt er te veroordelend gedaan in mijn optiek. zoals milagro aangeeft, of de voorbeelden van belana aangeven, dan vragen ze waarom niet/waarop gestopt, en dan komt er altijd zon ja maar achteraan .
pi_51880842
quote:

[..]

Ik vond het al heel tekenend dat Rottdog in deel 1 de eerste reactie plaatst: 'Potentieel reltopic! ' en pas vele posts later zelf (durft te vertellen?) vertelt dat zij ook de fles gegeven heeft...

Om het eens om te draaien, want echt, hier op FOK! ben ik nog vrijwel nooit anti-bv posts tegen gekomen, en terecht.
Ik zie het al voor me dat ik het bv topic binnen kom na een verhaal over bloederige melk kolven en of je dat je kindje nog wel kan geven en dat ik dan wel eens even ga zeggen 'zou je nou niet gewoon lekker stoppen?'.
Dan zou het forum te klein zijn, waar of niet?
Maar dat heb nou echt nog nooit zien gebeuren op FOK! In het dagelijks leven is het schering en inslag te lezen uit de verhalen hier, maar op FOK heb ik het nog niet gezie. Van insiders, heb ik het even niet over baggeraars.
Waarom gebeurt het dan wel andersom? En daar zou ik bijna nog wel 'steeds' tussen durven zeggen.

Het is toch niet voor niets dat kv'ers hier nauwelijks hardop over durven spreken?
dat is jammer, BE, en ik kan je ook al niet helpen, want het is te lang geleden dat ik FV gaf

maar idd, laat eens een tegengeluid horen als je meeleest over met BV modderende moeders, die op hun tandvlees lopen, want dat is toch wat je als goed moeder schijnt te moeten doen, er zowat aan ondergaan, en je weet zeker dat je half OUD over je heen krijgt.

ik ergerde me dus juist dood aan al die bemoedigende posts van "hou vol, meid, je gaat er spijt van krijgen als je nu stopt, je zult zien dat het 't waard is allemaal" als reactie op in zowat in tranen en depressie schietende moeder die het totaal niet meer ziet ziiten omdat het niet meer lukt of zoveel moeite kost.

tja, ik weet niet, hoor, ik denk dan juist "het is maar BV, hoor, en KV is geen ticket to hell voor je kind, als je daarvoor kiest om jezelf te sparen".
1 fucking aspect van een eindeloos lange reeks aan keuzes die je maakt voor je kind, 1 aspect waarmee je je kind niets tekort doet, waar het gewoon gezond en vrolijk bij opgroeit en men doet alsof ALLES ervan afhangt bijna.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:10:51 #169
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51880923
Waar heb je die post gelezen Milagro? Die heb ik gemist. Juist in de bv wordt iemand gesteund als ze zegt te gaan stoppen.

De enige bij wie ik ooit iets heb gevraagd (voor zover is nog weet) was Kleintje en die ervaarde dat juist niet als vervelend. Ik zou graag wat meer van die 'verschrikkelijke' voorbeelden zien. Dan weet ik tenminste waar het over gaat.
*OUD heilige*
pi_51880938
Milagro, nogmaals, je ziet spoken en je ziet ze mij net iets te graag ook.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 11:11:22 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51880939
Tja, er zullen best evangelisten zijn die je om je keuze veroordelen. Maar die zijn er ook bij je keuze voor ene kinderstoel, of school, of what ever.

In de regel zie ik hier mensen best goed reageren. En nogmaals als je op een discussieforum aangeeft voor FV te kiezen vind ik de vraag waarom niet gek. Juist omdat er vaak door verkeerde voorlichting een verkeerd beeld is ontstaan.

Je door de enkele evangelist af laten schrikken is natuurlijk geen argument.
pi_51880967
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:11 schreef Swetsenegger het volgende:

Je door de enkele evangelist af laten schrikken is natuurlijk geen argument.
Kennelijk laten 'stoere wijven' als yvonne en milagro zich opeens erg afschrikken door dit soort enkelingen en gaan ze opeens 60 x hun post nalezen enzo. Ik geloof er geen snars meer van.
pi_51880990
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:10 schreef YPPY het volgende:
Waar heb je die post gelezen Milagro? Die heb ik gemist. Juist in de bv wordt iemand gesteund als ze zegt te gaan stoppen.
Idd, en volgens mij zelfs dikwijls uit politiek correcte overwegingen, want ja, anders ben je van de borstvoedingsmaffia...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:13:57 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_51881016
ik heb me idd absoluut niet veroordeeld gevoeld toen ik stopte met de BV, juist erg gesteund dat was enorm fijn
stormy waters...
sailin'
pi_51881054
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:54 schreef Belana het volgende:

[..]

Vind ik ook!

Door gewoon uit te komen voor je keuze en schijt te hebben aan andermans mening daarover, laat je zien een sterke vrouw/moeder te zijn. In mijn ogen.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_51881208
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:10 schreef YPPY het volgende:

De enige bij wie ik ooit iets heb gevraagd (voor zover is nog weet) was Kleintje en die ervaarde dat juist niet als vervelend. Ik zou graag wat meer van die 'verschrikkelijke' voorbeelden zien. Dan weet ik tenminste waar het over gaat.
ja, dan moet ik tig topics gaan doorbladeren, maar geloof je me toch niet
je hoeft je ook niet aan gesproken te voelen, hoor, ik heb geen idee meer wie het postte, daar let ik niet alijd op, enkel wat er gepost is.

die steun komt er idd wel, maar pas NA het stoppen, niet ervoor, als je iemand ziet aanmodderen, dan zie je toch echt niet of nauwelijks posts, waar men zegt "stop dan gewoon, meid, dit is te gek" ... nee, men moedigt eerst toch aan om nog even dit te proberen of dat, en hoe je zo'n spijt gaat krijgen als je niet álles probeert, en pas als d emoeder in kwestie echt besloten heeft om toch te stoppen, dán pas komen de bemoedigingen voor het stoppen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 11:23:28 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51881280
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:20 schreef milagro het volgende:

[..]

je hoeft je ook niet aan gesproken te voelen, hoor, ik heb geen idee meer wie het postte, daar let ik niet alijd op, enkel wat er gepost is.

die steun komt er idd wel, maar pas NA het stoppen, niet ervoor, als je iemand ziet aanmodderen, dan zie je toch echt niet of nauwelijks posts, waar men zegt "stop dan gewoon, meid, dit is te gek" ... nee, men moedigt eerst toch aan om nog even dit te proberen of dat, en hoe je zo'n spijt gaat krijgen als je niet álles probeert, en pas als d emoeder in kwestie echt besloten heeft om toch te stoppen, dán pas komen de bemoedigingen voor het stoppen.
Zo lust ik er nog wel een paar. Ik zie ook vaak posts dat alle vrouwen die voorzichtig opperen dat BV ook een mogelijkheid is tot BV MAFFIA!!! bestempelt worden... Als ik mijn lul in een molshoop steek heb ik de hele wereld aan mijn kloten hangen... met andere woorden... je kan je ook ALLES persoonlijk aantrekken.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:29:05 #178
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51881408
Als je er al bij voorbaat vanuit gaat dat ik je niet geloof zijn we klaar. Jij gelooft me namelijk ook niet.
*OUD heilige*
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:39:53 #179
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51881714
quote:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik zie dat er advies wordt gegeven en dat er meegedacht wordt. Ik heb zelf regelmatig (gisteren nog) getwijfeld aan het wel of niet doorgaan. Maar, nog nooit heeft iemand tegen me gezegd NIET STOPPEN. Ik krijg begrip en steun. Ik kan me niet herrineren dat er iemand geweest is, die zei: Ik stop en dat er toen negatief gereageerd is. Over het algemeen komen de moeders eerst met hun twijfels. De vraag is dan over het algemeen: help! Hier wordt dan advies opgegeven. En wanneer op basis van dat advies gekozen wordt om te stoppen, dan wordt ze hierin gesteund.

Ik hoor vaak zat om me heen dat ik zou moeten stoppen. Dat het te zwaar voor me is. Maar, ik kan het niet. En dan bedoel ik emotioneel. Mijn kind actief weigeren, vind ik te moeilijk. Dat dit dus voor mij betekent dat ik nog een tijdje moe ben en een speciaal dieet volg, dat zij zo. Wanneer ik dit schrijf in het bv-topic dan krijg ik daar begrip. Het is uiteindelijk mijn keuze die ik moet maken. En wanneer ik die keuze gemaakt heb, dan weet ik dat ik daarin gesteund zal worden. Ik hoop alleen heel stilletjes dat Maud die keuze voor me maakt. Want wat dat betreft ben ik een watje.
pi_51881813
quote:

Dat heb ik dus ook. Terwijl je volgens mij, ook al wil je borstvoeding geven, dan alsnog een flessenset in huis haalt voor als het niet lukt en later voor het kolven.
Ik zie overigens vooral Avent om me heen, dus ik gok dat dat goede flessen zijn
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:44:11 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51881830
Maar tot wanneer is het "normaal" om bv te geven? Als ik bv ga geven denk ik aan een maandje of 6, maar misschien toch iets minder (kolven op je werk lijkt me echt vreselijk).

Mijn tante gaf nog borstvoeding toen mijn nichtje al 18 maanden was.... Die werd daar ook wel een beetje op aangesproken... Dat lijkt mij ook een beetje heel erg lang...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_51881952
Het is normaal om borstvoeding te geven zolang als jij en je kind dat willen en kunnen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:49:34 #183
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51881994
De who adviseert tot 2 jaar. In de praktijk ligt het eraan hoe het jou en baby bevalt. Vaak bouwt een baby het zelf al af na een tijdje. Anna krijgt nu alleen 's avonds, 's nachts en 's ochtends nog bv.
*OUD heilige*
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:51:06 #184
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51882041
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:44 schreef Ticootje het volgende:
Maar tot wanneer is het "normaal" om bv te geven? Als ik bv ga geven denk ik aan een maandje of 6, maar misschien toch iets minder (kolven op je werk lijkt me echt vreselijk).
Iedere voeding is meegenomen Geadviseerd wordt om het 6 maanden te doen (volledig), maar eerder stoppen kan ook. Volgens mij deed Stiekemerd dat: zij heeft tijdens haar verlof bv gegeven en is toen ze is gaan werken overgegaan op de fles. En dan zou je er nog voor kunnen kiezen om de ochtend en/of avond voeding te geven.
quote:
Mijn tante gaf nog borstvoeding toen mijn nichtje al 18 maanden was.... Die werd daar ook wel een beetje op aangesproken... Dat lijkt mij ook een beetje heel erg lang...
Ik dacht ook altijd: "zo lang ga ík geen bvgeven hoor " Maar Iris is nu 13 maanden...... Hoewel het wel een aflopendde zaak is nu
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:51:06 #185
156412 hestria
erg gastvrij
pi_51882042
pruk, miesje heeft trouwens avent flessen gehad! en niks over te klagen. moest alleen standaard een kleinere maat speen geven omdat ze de fles te snel op had.

en BE mijn kraamverzorgende vond het niet zo'n slim idee om afgekolfde BV te geven met bloed
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:54:41 #186
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_51882159
quote:

[..]

Ook ik ben het hier absoluut niet mee eens. Er zijn vrouwen die koste wat kost BV willen blijven geven, en als je met het BV-topic 'meedraait' dan weet je dat van elkaar. Logisch dat je zulke vrouwen wellicht andere adviezen aanreikt dan vrouwen die het eigenlijk al niet meer zien zitten.
Ik heb veel gehad aan het BV-topic. Heel veel, waarvoor nogmaals mijn dank. Ik heb me nooit rot gevoeld over het afsluiten van die periode en ook niet het idee gehad dat er ook maar iemand bij was die vond dat ik niet lang genoeg BV heb gegeven.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_51882160
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:29 schreef YPPY het volgende:
Als je er al bij voorbaat vanuit gaat dat ik je niet geloof zijn we klaar. Jij gelooft me namelijk ook niet.
ik geloof je wel, maar ik heb het dan ook niet over JOU, Yppy, dat lijk je steeds te denken in deze discussies.

ik heb echt geen zin om voorbeelden te zoeken die ik gelezen heb de afgelopen jaren, maanden, weken, whatever, ik heb ze gelezen, me verbaasd, me soms ook geërgerd, en dat zeg ik hier nu.

als iemand me dan om voorbeelden gaat vragen, lijkt het alsof men denkt dat ik maar wat verzin, en zou ik wel zin eraan hebben om ze te zoeken, dan krijg je geheid weer gezeik, want man en paard noemen, dat weten we ook zo onderhand wel, is zeker in OUD not done, en krijgen we daar weer een eindeloze discussie over, hoe bot het is, hoe je dat anders had moeten zeggen, hoe je het in je hoofd haalt te oordelen, te concluderen dat etc etc.

mijn observatie hier in OUD vooral dus zegt me dat je als KV-er veel meer waarom dan's om je oren krijgt als BV-er, dat een BVer vanzelfsprekender op steun en interesse kan rekenen dan een Kv-er, meer de duimen omhoog krijgt, dat een BV-er zelden tot nooit aangemoedigd wordt te stoppen, dat aanmoedigen tot stoppen een complete zonde lijkt, dat er zoiets bestaat als valide redenen, en dat blijkbaar degene die kiest voor KV niet mag bepalen wat valide redenen zijn, dat de BV-er dat enkel kan , en dat al zou je stoppen om die zogenaamde "verkeerde" redenen, dat 3 of 3 maanden eerder stoppen dan je van plan was, blijkbaar ook oneindig zonde is en ten alle tijden te moeten voorkomen, want anders zal je kind immers, ..... ja wat eigenlijkj juist, helemaal niets, dan is het 2 maanden eerder aan de fles dan gepland, nou, poeh ramp oh ramp.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:55:22 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51882183
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo lust ik er nog wel een paar. Ik zie ook vaak posts dat alle vrouwen die voorzichtig opperen dat BV ook een mogelijkheid is tot BV MAFFIA!!! bestempelt worden... Als ik mijn lul in een molshoop steek heb ik de hele wereld aan mijn kloten hangen... met andere woorden... je kan je ook ALLES persoonlijk aantrekken.
Maar wat mij dus heel erg stoort is juist dat opperen. Juist de vragen 'waarom probeer je het niet gewoon even' alsof er nog iets te veranderen valt aan die keuze.
Natuurlijk zullen er best mensen zijn die de keuze maken op basis van een verkeerd beeld.
Maar ik niet. Dus stoort het mij wel als zoiets tegen mij gezegd wordt.

Ik heb toch al gekozen? Dan is het toch klaar?
Als jij zegt 'ik wil geen rode auto' gaat men toch ook niet tegen je aan zitten miepen 'zou je niet toch...'.

Tuurlijk, als ik mijn kind puur vergif toe zou dienen kan ik me nog voorstellen dat mensen denken te moeten proberen mij op andere gedachten te brengen, maar als ik zeg dat ik voor fv ga (Waarom? Daarom!) dan moet het gewoon klaar zijn. Dat is dan de sterke vrouw in mij zeg maar.
pi_51882259
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:55 schreef Brighteyes het volgende:

Als jij zegt 'ik wil geen rode auto' gaat men toch ook niet tegen je aan zitten miepen 'zou je niet toch...'.
Hallohooo, wakey wakey. Echt wel! . Kom eens in het Apple SC topic kijken bijvoorbeeld. Bij ALLES wat je koopt heeft er wel iemand commentaar dat je beter zus en zo had kunnen kopen en dat wat je nu hebt echt niet kan. Het is inherent aan FOK! - Wil je geen commentaar op een keuze of mening, post er dan niet. Sorry, maar zo z/w ligt het gewoon, en dat geld ook voor babyvoeding kennelijk.

Welkom op FOK! .
pi_51882271
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:54 schreef milagro het volgende:

ik heb echt geen zin om voorbeelden te zoeken die ik gelezen heb de afgelopen jaren, maanden, weken, whatever, ik heb ze gelezen, me verbaasd, me soms ook geërgerd, en dat zeg ik hier nu.
Maar is het misschien niet zo dat er van al de reacties die je gelezen hebt, misschien één bij zat die je deed verbazen en je je daardoor de rest van de reacties niet meer herinnerd? Zo gaat het in dit topic ook, zelfs IRL Iets negatiefs wordt makkelijker onthouden dan iets positiefs, helaas.
pi_51882280
BE, ik vind het gewoon beangstigend dat ik het weer met je eens ben
pi_51882325
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hallohooo, wakey wakey. Echt wel! . Kom eens in het Apple SC topic kijken bijvoorbeeld. Bij ALLES wat je koopt heeft er wel iemand commentaar dat je beter zus en zo had kunnen kopen en dat wat je nu hebt echt niet kan. Het is inherent aan FOK! - Wil je geen commentaar op een keuze of mening, post er dan niet. Sorry, maar zo z/w ligt het gewoon, en dat geld ook voor babyvoeding kennelijk.

Welkom op FOK! .
Maar niemand die commentaar geeft als je zegt dat je deze kinderwagen of dat babykamertje gekocht heeft, waarom dan wel bij die of die voeding.

Of alles, of niets
pi_51882335
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:58 schreef Pruk het volgende:
BE, ik vind het gewoon beangstigend dat ik het weer met je eens ben
Zelfs ík vind dat
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:01:23 #194
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51882345
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:43 schreef Pruk het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Terwijl je volgens mij, ook al wil je borstvoeding geven, dan alsnog een flessenset in huis haalt voor als het niet lukt en later voor het kolven.
Ik zie overigens vooral Avent om me heen, dus ik gok dat dat goede flessen zijn
Avent is op zich prettig. Maar niet echt noodzakelijk als je flesvoeding geeft. Etos eigenmerk heeft 'nep' aventflessen en die werken net zo prettig, zijn alleen stukken voordeliger. Verder heb ik bij Fleur met Difrax gewerkt ivm met de anti-krampjes werking van de fles. Het is eigenlijk maar net wat jezelf prettig lijkt. Avent is eigenlijk alleen noodzakelijk als je een aventkolf hebt....omdat er geen andere flessen op passen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:01:35 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51882355
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:51 schreef hestria het volgende:
pruk, miesje heeft trouwens avent flessen gehad! en niks over te klagen. moest alleen standaard een kleinere maat speen geven omdat ze de fles te snel op had.

en BE mijn kraamverzorgende vond het niet zo'n slim idee om afgekolfde BV te geven met bloed
Nou weet je, ik lees regelmatig mee in het bv topic en ik vind het echt fantastisch, de dingen die men daar doet om het toch maar te laten slagen omdat ze dat zo heel graag willen. Maar ik heb 1 keer een verhaal gelezen van iemand die kauwend op een zakdoek om de pijn te kunnen doorstaan zat te voeden. De algemene reacties daarop waren 'wat goed van je!', 'heldin' etc. etc. En dan denk ik persoonlijk 'Heldin? Knettergek in mijn ogen!' Mij zou het dat soort lijden echt niet waard zijn. Maar ik kan dat dus ook heel makkelijk zeggen omdat ik bv nou eenmaal niet het hoogste goed vind.
Voor de meiden die bv wel hele belangrijk vinden kan ik me prima voorstellen dat ze zich wel voor kunnen stellen dat iemand op die manier nog door gaat.

Maar... en mss is dat dan een misvatting die in mijn hoofd ontstaat, omdat ik heel vaak niet zeg wat ik denk mbt die verhalen vind ik dat ik er ook 'recht' op heb om niet dat 'waarom' te zien en te horen. Am I making any sense?
Kan het niet goed uitleggen, maar ik heb echt het gevoel dat het hier niet zomaar geaccepteerd wordt als je zegt fv te willen geven.
Dan mogen die vragen 100 keer gemeend en nieuwsgierig bedoeld zijn, zo komen ze niet (altijd) over.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:02:24 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51882376
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Welkom op FOK! .
Ja nou ja, sorry, mss ben ik daar dan naief in en hoop ik anders. Zeker bij zoiets fundamenteels als 'het beste met je kindje voor hebben'.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:04:50 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51882463
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:01 schreef chacama het volgende:

[..]

Avent is op zich prettig. Maar niet echt noodzakelijk als je flesvoeding geeft. Etos eigenmerk heeft 'nep' aventflessen en die werken net zo prettig, zijn alleen stukken voordeliger. Verder heb ik bij Fleur met Difrax gewerkt ivm met de anti-krampjes werking van de fles. Het is eigenlijk maar net wat jezelf prettig lijkt. Avent is eigenlijk alleen noodzakelijk als je een aventkolf hebt....omdat er geen andere flessen op passen.
ik neem je even mee naar flessentopic
pi_51882505
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:58 schreef lcicle het volgende:

[..]

Maar is het misschien niet zo dat er van al de reacties die je gelezen hebt, misschien één bij zat die je deed verbazen en je je daardoor de rest van de reacties niet meer herinnerd? Zo gaat het in dit topic ook, zelfs IRL Iets negatiefs wordt makkelijker onthouden dan iets positiefs, helaas.
nee, het waren steeds meerdere reacties van verschillende dames op 1 dame en dát verbaasde me, die toch ergens 'verkapte dwang' de druk die erop zo iemand gelegd wordt ,iemand die al meent dat ze faalt en tekort schiet, om maar niet op te geven, vooral nog even vol te houden, want anders zou ze spijt krijgen... dat he zo niet bedoeld is, zal best, maar iemand die op dat moment al half erdoorheen zit, zichzelf al als falend beschouwt, en dat compleet ten onrechte, zal dat ws wel zo zien "iedereen zegt me het vol te houden nog even, iedereen zegt dat ik spijt ga krijgen, als ik nu al opgeef, als ik niet ook nog eens dit of dat probeer,zij hielden dat wel vol, ze komen allemaal met voorbeelden hoe het voor hen OOK zwaar was, en hoe ook zij hebben gemodderd en op het einde vh latijn waren en zij hielden toch vol, dan moet ik nu ook wel..."

dat stoort me gewoon, die houding, alsof je tekort schiet als je niet eerst door het diepste dal gaat of beter gezegd, bereid bent te gaan om maar die BV te blijven geven.
pi_51882511
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:04 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik neem je even mee naar flessentopic
Dan loop ik even achter je aan, wilde ook reageren op chacama
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:08:10 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51882549