abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51880225
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:39 schreef yvonne het volgende:

[..]

Misschien een open deur en nee ik chargeer niet, daar blijven vrouwen tot aan hun dood last van hebben en eigenlijk ( míjn mening) vind ik niet dat je je er eeuwig achter kunt verbergen.
dat is ook zoiets ja "ja, sorry, hormonen!!!!!!!!!!!!!"

lekker makkelijk
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_51880274
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:43 schreef E.T. het volgende:

[..]

het is 2% van alle vrouwen, niet eens de BV gevende vrouwen
Idd, en ik zou niet weten wat daar een kromme redenering aan is als je zegt dat dat onmogelijk alle vrouwen zijn die dat beweren.
  Admin vrijdag 27 juli 2007 @ 10:46:51 #153
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_51880277
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jawel.
Ja latten we welles nietes gaan spelen

Als iemand zegt flesvoeding te gaan geven wordt er altijd naar een reden gevraagd, nooit echte belangstelling als in: goh, hoe werkt dat nou, en welke voeding gebruik je, en welke spenen en hoe maak je alles schoon en weet ik veel wat.
Belangstelling! Geen oordeel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 10:46:52 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51880278
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:30 schreef milagro het volgende:

[..]

nu ja, als je zegt in OUD dat je BV geeft, krijg je "wat goed! leuk, fantastisch, fijn te horen dat je voor bv kiest," thumbs up dus.

zeg je KV dan krijg je "oh...... mag ik vragen waarom?" "heb je dit en dat al geprobeerd" "wat jammer, maar ja, soms dan gaat het niet , hè"

de eerste die een spontane krijgt als ze zegt voor KV te hebben gekozen, moet ik hier nog tegenkomen.
Mjah, als ik zeg dat ik mijn kind naar bijzonder onderwijs stuur krijg ik ook de vraag waarom.
pi_51880302
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:46 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als iemand zegt flesvoeding te gaan geven wordt er altijd naar een reden gevraagd,
Al-tijd? Echt al-tijd? En dat noem je geen chargeren? .
quote:
nooit echte belangstelling als in: goh, hoe werkt dat nou, en welke voeding gebruik je, en welke spenen en hoe maak je alles schoon en weet ik veel wat.
Er is toch ook een kv topic? . Of moet je in een bv topic nu opeens heel erg geinteresseerd gaan lopen doen over kv? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:47:59 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51880303
dan is het nog een hoop, ik geloof best dat er vaak het als excuus gebruikt wordt, maar lees wel regelmatig dat door stress iemands productie verlaagd wordt. en daardoor men denkt ( op dat moment terecht) dat ze tekort komen. immers heeft niet iedereen alle middelen om te kolven/cursussen/LK te bellen. etc.
En ook niet iedereen de behoefte om er zoveel voor te doen.
Daarbij hoevaak wordt door VK/kraamverzorgsters, veplegend personeel wel niet de BV verkloot?

Het gaat er mij om dat je niet kunt zeggen dat niet zo is , want je bent er niet zelf bij geweest en totdat tegendeel bewezen is, heb je maar te respecteren dat iemand om die reden gestopt is en te geloven , en dan niet zo flauw te doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door _evenstar_ op 27-07-2007 10:50:40 (typtvaudjes :+) ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51880339
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mjah, als ik zeg dat ik mijn kind naar bijzonder onderwijs stuur krijg ik ook de vraag waarom.
Ik heb wel eens moeten uitleggen waarom wij 'nog' in een flat wonen ipv een rijtjeshuis.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 10:51:01 #158
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51880398
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:47 schreef _evenstar_ het volgende:
dan is het nog een hoop, ik geloof best dat er vaak het als excuus gebruikt wordt, maar lees wel regelmatig dat door stress iemands productie verlaagd wordt. en daardoor men denkt ( op dat moment terecht) dat ze tekort komen. immers heeft niet iedereen alle middelen om kolven/cursussen/LK etc. te bellen.
En ook niet iedereen de behoefte om er zoveel voor te doen.
Daarbij hoevaak wordt door VK/kraamverzorgsters, veplegend personeeln wel niet de BV verkloot?

Het gata er mij om dat je niet kunt zeggen dat niet zo is , want je bent er niet zelf bij egweest en totdat tegendeel bewezen is, heb je maar te respecteren dat iemand om die reden gestopt is en te geloven , en dan niet zo flauw te doen.
Juist dit lijkt me een plausibele reden om hier op FOK! te vragen waarom iemand geen borstvoeding geeft. Immers wordt het vaak onder druk van derden op basis van verkeerde argumenten gestaakt.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:51:05 #159
24188 Belana
kloon van belana
pi_51880400
ik geef als reden voor flesvoeding: "ik vind het makkelijker, geen gedoe"
waarop gezegd: "maar BV is makkelijker! geen gedoe"

ik geef als reden voor flesvoeding:"het is misschien minder gezond, maar mijn kind groeit er goed op en ik vind het best zo"
waarop gezegd: "ja maar BV is veel gezonder en je doet je kind tekort"

etc.

eindeloos verhaal dus. en vragen naar redenen en dan op die manier de gegeven redenen proberen te weerleggen, dat is mi een zinloos gesprek.
stormy waters...
sailin'
pi_51880413
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:49 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik heb wel eens moeten uitleggen waarom wij 'nog' in een flat wonen ipv een rijtjeshuis.
écht? dan zijn mijn kinderen gedoemd te mislukken Wij hebben een ruime eengezinswoning verkocht en gaan nu in een flatje wonen
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:51:34 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51880414
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:30 schreef milagro het volgende:

[..]

nu ja, als je zegt in OUD dat je BV geeft, krijg je "wat goed! leuk, fantastisch, fijn te horen dat je voor bv kiest," thumbs up dus.

zeg je KV dan krijg je "oh...... mag ik vragen waarom?" "heb je dit en dat al geprobeerd" "wat jammer, maar ja, soms dan gaat het niet , hè"

de eerste die een spontane krijgt als ze zegt voor KV te hebben gekozen, moet ik hier nog tegenkomen.
Ik vond het al heel tekenend dat Rottdog in deel 1 de eerste reactie plaatst: 'Potentieel reltopic! ' en pas vele posts later zelf (durft te vertellen?) vertelt dat zij ook de fles gegeven heeft...

Om het eens om te draaien, want echt, hier op FOK! ben ik nog vrijwel nooit anti-bv posts tegen gekomen, en terecht.
Ik zie het al voor me dat ik het bv topic binnen kom na een verhaal over bloederige melk kolven en of je dat je kindje nog wel kan geven en dat ik dan wel eens even ga zeggen 'zou je nou niet gewoon lekker stoppen?'.
Dan zou het forum te klein zijn, waar of niet?
Maar dat heb nou echt nog nooit zien gebeuren op FOK! In het dagelijks leven is het schering en inslag te lezen uit de verhalen hier, maar op FOK heb ik het nog niet gezie. Van insiders, heb ik het even niet over baggeraars.
Waarom gebeurt het dan wel andersom? En daar zou ik bijna nog wel 'steeds' tussen durven zeggen.

Het is toch niet voor niets dat kv'ers hier nauwelijks hardop over durven spreken?
Ik had me al af zitten vragen of ik zou durven vragen of iemand een advies had over de beste flessenset om mee te starten. Niet omdat ik me ervoor schaam, maar gewoon omdat ik geen zin had in dat gezeur en gezever dat er zeer wrsch op zou volgen.
pi_51880458
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Juist dit lijkt me een plausibele reden om hier op FOK! te vragen waarom iemand geen borstvoeding geeft. Immers wordt het vaak onder druk van derden op basis van verkeerde argumenten gestaakt.
Dat dus. Er zijn blijkbaar nog genoeg mensen die er te weinig vanaf weten.
pi_51880481
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:46 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als iemand zegt flesvoeding te gaan geven wordt er altijd naar een reden gevraagd, nooit echte belangstelling als in: goh, hoe werkt dat nou, en welke voeding gebruik je, en welke spenen en hoe maak je alles schoon en weet ik veel wat.
precies, bij de flesvoedende dames in OUD zie je nooit eens die belangstellende 'doorvragen'... het is vrijwel altijd een teleurstellende "oh, jammer" , nog wat doorgedram en dan een benepen "okay dan", als je het geluk hebt met een redelijk valide , voor de strenge toehoorder, reden te komen

dat gebrek aan doorvragen komt ms ook omdat bij flesvoeding er nauwelijks problemen zijn, er dus ook niet veel over gepost wordt, en dus ook niet de nieuwsgierigheid getriggered wordt.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:54:55 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_51880498
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:51 schreef Brighteyes het volgende:

Ik had me al af zitten vragen of ik zou durven vragen of iemand een advies had over de beste flessenset om mee te starten. Niet omdat ik me ervoor schaam, maar gewoon omdat ik geen zin had in dat gezeur en gezever dat er zeer wrsch op zou volgen.
kijk, dat vind ik dus wel erg, want ik wil je heel graag advies geven, om die reden is er ook een flesvoedingstopic. je moet die keuze toch gewoon kunnen maken?
dat moeilijke gedoe allemaal.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:55:39 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51880519
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:54 schreef Belana het volgende:

[..]

kijk, dat vind ik dus wel erg, want ik wil je heel graag advies geven, om die reden is er ook een flesvoedingstopic. je moet die keuze toch gewoon kunnen maken?
Oh, maar ik had je wel gevonden hoor. Daar hebben we ook PM en mail voor.
  Admin vrijdag 27 juli 2007 @ 10:57:53 #166
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_51880579
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Al-tijd? Echt al-tijd? En dat noem je geen chargeren? .
[..]
Nee dat is geen chargeren, blijkbaar heb jij niet in de gaten hoe je hier 60 keer je post maar eens naleest om maar vooral níet te chargeren.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:58:56 #167
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51880601
Oh swets absoluut, maar doe het dan op een minder veroordelende toon en dat toontje wat er vaak bij hangt vind ik zo flauw.

zie de post van belana een paar posts terug.

Als ik vanuit mijzelf persoonlijk kijk, ben ik juist blij er mee, ik heb op een ander BV forum iemand waar ik veel steun aan heb en bij een 2e ga krijgen.
En ook hier vind ik het mooi te zien hoe hulpvaardig ze zijn.

Kleintje wou eerst FV geven, heeft zich door hier in te lezen vragen te stellen e.d. juist omgedraaid en geeft BV fantastisch toch.

MAAR door een aantal mensen wordt er te veroordelend gedaan in mijn optiek. zoals milagro aangeeft, of de voorbeelden van belana aangeven, dan vragen ze waarom niet/waarop gestopt, en dan komt er altijd zon ja maar achteraan .
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51880842
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik vond het al heel tekenend dat Rottdog in deel 1 de eerste reactie plaatst: 'Potentieel reltopic! ' en pas vele posts later zelf (durft te vertellen?) vertelt dat zij ook de fles gegeven heeft...

Om het eens om te draaien, want echt, hier op FOK! ben ik nog vrijwel nooit anti-bv posts tegen gekomen, en terecht.
Ik zie het al voor me dat ik het bv topic binnen kom na een verhaal over bloederige melk kolven en of je dat je kindje nog wel kan geven en dat ik dan wel eens even ga zeggen 'zou je nou niet gewoon lekker stoppen?'.
Dan zou het forum te klein zijn, waar of niet?
Maar dat heb nou echt nog nooit zien gebeuren op FOK! In het dagelijks leven is het schering en inslag te lezen uit de verhalen hier, maar op FOK heb ik het nog niet gezie. Van insiders, heb ik het even niet over baggeraars.
Waarom gebeurt het dan wel andersom? En daar zou ik bijna nog wel 'steeds' tussen durven zeggen.

Het is toch niet voor niets dat kv'ers hier nauwelijks hardop over durven spreken?
dat is jammer, BE, en ik kan je ook al niet helpen, want het is te lang geleden dat ik FV gaf

maar idd, laat eens een tegengeluid horen als je meeleest over met BV modderende moeders, die op hun tandvlees lopen, want dat is toch wat je als goed moeder schijnt te moeten doen, er zowat aan ondergaan, en je weet zeker dat je half OUD over je heen krijgt.

ik ergerde me dus juist dood aan al die bemoedigende posts van "hou vol, meid, je gaat er spijt van krijgen als je nu stopt, je zult zien dat het 't waard is allemaal" als reactie op in zowat in tranen en depressie schietende moeder die het totaal niet meer ziet ziiten omdat het niet meer lukt of zoveel moeite kost.

tja, ik weet niet, hoor, ik denk dan juist "het is maar BV, hoor, en KV is geen ticket to hell voor je kind, als je daarvoor kiest om jezelf te sparen".
1 fucking aspect van een eindeloos lange reeks aan keuzes die je maakt voor je kind, 1 aspect waarmee je je kind niets tekort doet, waar het gewoon gezond en vrolijk bij opgroeit en men doet alsof ALLES ervan afhangt bijna.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:10:51 #169
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51880923
Waar heb je die post gelezen Milagro? Die heb ik gemist. Juist in de bv wordt iemand gesteund als ze zegt te gaan stoppen.

De enige bij wie ik ooit iets heb gevraagd (voor zover is nog weet) was Kleintje en die ervaarde dat juist niet als vervelend. Ik zou graag wat meer van die 'verschrikkelijke' voorbeelden zien. Dan weet ik tenminste waar het over gaat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51880938
Milagro, nogmaals, je ziet spoken en je ziet ze mij net iets te graag ook.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 11:11:22 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51880939
Tja, er zullen best evangelisten zijn die je om je keuze veroordelen. Maar die zijn er ook bij je keuze voor ene kinderstoel, of school, of what ever.

In de regel zie ik hier mensen best goed reageren. En nogmaals als je op een discussieforum aangeeft voor FV te kiezen vind ik de vraag waarom niet gek. Juist omdat er vaak door verkeerde voorlichting een verkeerd beeld is ontstaan.

Je door de enkele evangelist af laten schrikken is natuurlijk geen argument.
pi_51880967
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:11 schreef Swetsenegger het volgende:

Je door de enkele evangelist af laten schrikken is natuurlijk geen argument.
Kennelijk laten 'stoere wijven' als yvonne en milagro zich opeens erg afschrikken door dit soort enkelingen en gaan ze opeens 60 x hun post nalezen enzo. Ik geloof er geen snars meer van.
pi_51880990
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:10 schreef YPPY het volgende:
Waar heb je die post gelezen Milagro? Die heb ik gemist. Juist in de bv wordt iemand gesteund als ze zegt te gaan stoppen.
Idd, en volgens mij zelfs dikwijls uit politiek correcte overwegingen, want ja, anders ben je van de borstvoedingsmaffia...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:13:57 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_51881016
ik heb me idd absoluut niet veroordeeld gevoeld toen ik stopte met de BV, juist erg gesteund dat was enorm fijn
stormy waters...
sailin'
pi_51881054
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:54 schreef Belana het volgende:

[..]

Vind ik ook!

Door gewoon uit te komen voor je keuze en schijt te hebben aan andermans mening daarover, laat je zien een sterke vrouw/moeder te zijn. In mijn ogen.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')