abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51881208
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:10 schreef YPPY het volgende:
Waar heb je die post gelezen Milagro? Die heb ik gemist. Juist in de bv wordt iemand gesteund als ze zegt te gaan stoppen.

De enige bij wie ik ooit iets heb gevraagd (voor zover is nog weet) was Kleintje en die ervaarde dat juist niet als vervelend. Ik zou graag wat meer van die 'verschrikkelijke' voorbeelden zien. Dan weet ik tenminste waar het over gaat.
ja, dan moet ik tig topics gaan doorbladeren, maar geloof je me toch niet
je hoeft je ook niet aan gesproken te voelen, hoor, ik heb geen idee meer wie het postte, daar let ik niet alijd op, enkel wat er gepost is.

die steun komt er idd wel, maar pas NA het stoppen, niet ervoor, als je iemand ziet aanmodderen, dan zie je toch echt niet of nauwelijks posts, waar men zegt "stop dan gewoon, meid, dit is te gek" ... nee, men moedigt eerst toch aan om nog even dit te proberen of dat, en hoe je zo'n spijt gaat krijgen als je niet álles probeert, en pas als d emoeder in kwestie echt besloten heeft om toch te stoppen, dán pas komen de bemoedigingen voor het stoppen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 11:23:28 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51881280
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:20 schreef milagro het volgende:

[..]

je hoeft je ook niet aan gesproken te voelen, hoor, ik heb geen idee meer wie het postte, daar let ik niet alijd op, enkel wat er gepost is.

die steun komt er idd wel, maar pas NA het stoppen, niet ervoor, als je iemand ziet aanmodderen, dan zie je toch echt niet of nauwelijks posts, waar men zegt "stop dan gewoon, meid, dit is te gek" ... nee, men moedigt eerst toch aan om nog even dit te proberen of dat, en hoe je zo'n spijt gaat krijgen als je niet álles probeert, en pas als d emoeder in kwestie echt besloten heeft om toch te stoppen, dán pas komen de bemoedigingen voor het stoppen.
Zo lust ik er nog wel een paar. Ik zie ook vaak posts dat alle vrouwen die voorzichtig opperen dat BV ook een mogelijkheid is tot BV MAFFIA!!! bestempelt worden... Als ik mijn lul in een molshoop steek heb ik de hele wereld aan mijn kloten hangen... met andere woorden... je kan je ook ALLES persoonlijk aantrekken.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:29:05 #178
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51881408
Als je er al bij voorbaat vanuit gaat dat ik je niet geloof zijn we klaar. Jij gelooft me namelijk ook niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:39:53 #179
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51881714
quote:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik zie dat er advies wordt gegeven en dat er meegedacht wordt. Ik heb zelf regelmatig (gisteren nog) getwijfeld aan het wel of niet doorgaan. Maar, nog nooit heeft iemand tegen me gezegd NIET STOPPEN. Ik krijg begrip en steun. Ik kan me niet herrineren dat er iemand geweest is, die zei: Ik stop en dat er toen negatief gereageerd is. Over het algemeen komen de moeders eerst met hun twijfels. De vraag is dan over het algemeen: help! Hier wordt dan advies opgegeven. En wanneer op basis van dat advies gekozen wordt om te stoppen, dan wordt ze hierin gesteund.

Ik hoor vaak zat om me heen dat ik zou moeten stoppen. Dat het te zwaar voor me is. Maar, ik kan het niet. En dan bedoel ik emotioneel. Mijn kind actief weigeren, vind ik te moeilijk. Dat dit dus voor mij betekent dat ik nog een tijdje moe ben en een speciaal dieet volg, dat zij zo. Wanneer ik dit schrijf in het bv-topic dan krijg ik daar begrip. Het is uiteindelijk mijn keuze die ik moet maken. En wanneer ik die keuze gemaakt heb, dan weet ik dat ik daarin gesteund zal worden. Ik hoop alleen heel stilletjes dat Maud die keuze voor me maakt. Want wat dat betreft ben ik een watje.
pi_51881813
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:51 schreef Brighteyes het volgende:

Ik had me al af zitten vragen of ik zou durven vragen of iemand een advies had over de beste flessenset om mee te starten. Niet omdat ik me ervoor schaam, maar gewoon omdat ik geen zin had in dat gezeur en gezever dat er zeer wrsch op zou volgen.
Dat heb ik dus ook. Terwijl je volgens mij, ook al wil je borstvoeding geven, dan alsnog een flessenset in huis haalt voor als het niet lukt en later voor het kolven.
Ik zie overigens vooral Avent om me heen, dus ik gok dat dat goede flessen zijn
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:44:11 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51881830
Maar tot wanneer is het "normaal" om bv te geven? Als ik bv ga geven denk ik aan een maandje of 6, maar misschien toch iets minder (kolven op je werk lijkt me echt vreselijk).

Mijn tante gaf nog borstvoeding toen mijn nichtje al 18 maanden was.... Die werd daar ook wel een beetje op aangesproken... Dat lijkt mij ook een beetje heel erg lang...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_51881952
Het is normaal om borstvoeding te geven zolang als jij en je kind dat willen en kunnen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:49:34 #183
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51881994
De who adviseert tot 2 jaar. In de praktijk ligt het eraan hoe het jou en baby bevalt. Vaak bouwt een baby het zelf al af na een tijdje. Anna krijgt nu alleen 's avonds, 's nachts en 's ochtends nog bv.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51882041
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:44 schreef Ticootje het volgende:
Maar tot wanneer is het "normaal" om bv te geven? Als ik bv ga geven denk ik aan een maandje of 6, maar misschien toch iets minder (kolven op je werk lijkt me echt vreselijk).
Iedere voeding is meegenomen Geadviseerd wordt om het 6 maanden te doen (volledig), maar eerder stoppen kan ook. Volgens mij deed Stiekemerd dat: zij heeft tijdens haar verlof bv gegeven en is toen ze is gaan werken overgegaan op de fles. En dan zou je er nog voor kunnen kiezen om de ochtend en/of avond voeding te geven.
quote:
Mijn tante gaf nog borstvoeding toen mijn nichtje al 18 maanden was.... Die werd daar ook wel een beetje op aangesproken... Dat lijkt mij ook een beetje heel erg lang...
Ik dacht ook altijd: "zo lang ga ík geen bvgeven hoor " Maar Iris is nu 13 maanden...... Hoewel het wel een aflopendde zaak is nu
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:51:06 #185
156412 hestria
erg gastvrij
pi_51882042
pruk, miesje heeft trouwens avent flessen gehad! en niks over te klagen. moest alleen standaard een kleinere maat speen geven omdat ze de fles te snel op had.

en BE mijn kraamverzorgende vond het niet zo'n slim idee om afgekolfde BV te geven met bloed
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:54:41 #186
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_51882159
quote:

[..]

Ook ik ben het hier absoluut niet mee eens. Er zijn vrouwen die koste wat kost BV willen blijven geven, en als je met het BV-topic 'meedraait' dan weet je dat van elkaar. Logisch dat je zulke vrouwen wellicht andere adviezen aanreikt dan vrouwen die het eigenlijk al niet meer zien zitten.
Ik heb veel gehad aan het BV-topic. Heel veel, waarvoor nogmaals mijn dank. Ik heb me nooit rot gevoeld over het afsluiten van die periode en ook niet het idee gehad dat er ook maar iemand bij was die vond dat ik niet lang genoeg BV heb gegeven.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_51882160
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:29 schreef YPPY het volgende:
Als je er al bij voorbaat vanuit gaat dat ik je niet geloof zijn we klaar. Jij gelooft me namelijk ook niet.
ik geloof je wel, maar ik heb het dan ook niet over JOU, Yppy, dat lijk je steeds te denken in deze discussies.

ik heb echt geen zin om voorbeelden te zoeken die ik gelezen heb de afgelopen jaren, maanden, weken, whatever, ik heb ze gelezen, me verbaasd, me soms ook geërgerd, en dat zeg ik hier nu.

als iemand me dan om voorbeelden gaat vragen, lijkt het alsof men denkt dat ik maar wat verzin, en zou ik wel zin eraan hebben om ze te zoeken, dan krijg je geheid weer gezeik, want man en paard noemen, dat weten we ook zo onderhand wel, is zeker in OUD not done, en krijgen we daar weer een eindeloze discussie over, hoe bot het is, hoe je dat anders had moeten zeggen, hoe je het in je hoofd haalt te oordelen, te concluderen dat etc etc.

mijn observatie hier in OUD vooral dus zegt me dat je als KV-er veel meer waarom dan's om je oren krijgt als BV-er, dat een BVer vanzelfsprekender op steun en interesse kan rekenen dan een Kv-er, meer de duimen omhoog krijgt, dat een BV-er zelden tot nooit aangemoedigd wordt te stoppen, dat aanmoedigen tot stoppen een complete zonde lijkt, dat er zoiets bestaat als valide redenen, en dat blijkbaar degene die kiest voor KV niet mag bepalen wat valide redenen zijn, dat de BV-er dat enkel kan , en dat al zou je stoppen om die zogenaamde "verkeerde" redenen, dat 3 of 3 maanden eerder stoppen dan je van plan was, blijkbaar ook oneindig zonde is en ten alle tijden te moeten voorkomen, want anders zal je kind immers, ..... ja wat eigenlijkj juist, helemaal niets, dan is het 2 maanden eerder aan de fles dan gepland, nou, poeh ramp oh ramp.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:55:22 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51882183
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo lust ik er nog wel een paar. Ik zie ook vaak posts dat alle vrouwen die voorzichtig opperen dat BV ook een mogelijkheid is tot BV MAFFIA!!! bestempelt worden... Als ik mijn lul in een molshoop steek heb ik de hele wereld aan mijn kloten hangen... met andere woorden... je kan je ook ALLES persoonlijk aantrekken.
Maar wat mij dus heel erg stoort is juist dat opperen. Juist de vragen 'waarom probeer je het niet gewoon even' alsof er nog iets te veranderen valt aan die keuze.
Natuurlijk zullen er best mensen zijn die de keuze maken op basis van een verkeerd beeld.
Maar ik niet. Dus stoort het mij wel als zoiets tegen mij gezegd wordt.

Ik heb toch al gekozen? Dan is het toch klaar?
Als jij zegt 'ik wil geen rode auto' gaat men toch ook niet tegen je aan zitten miepen 'zou je niet toch...'.

Tuurlijk, als ik mijn kind puur vergif toe zou dienen kan ik me nog voorstellen dat mensen denken te moeten proberen mij op andere gedachten te brengen, maar als ik zeg dat ik voor fv ga (Waarom? Daarom!) dan moet het gewoon klaar zijn. Dat is dan de sterke vrouw in mij zeg maar.
pi_51882259
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:55 schreef Brighteyes het volgende:

Als jij zegt 'ik wil geen rode auto' gaat men toch ook niet tegen je aan zitten miepen 'zou je niet toch...'.
Hallohooo, wakey wakey. Echt wel! . Kom eens in het Apple SC topic kijken bijvoorbeeld. Bij ALLES wat je koopt heeft er wel iemand commentaar dat je beter zus en zo had kunnen kopen en dat wat je nu hebt echt niet kan. Het is inherent aan FOK! - Wil je geen commentaar op een keuze of mening, post er dan niet. Sorry, maar zo z/w ligt het gewoon, en dat geld ook voor babyvoeding kennelijk.

Welkom op FOK! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_51882271
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:54 schreef milagro het volgende:

ik heb echt geen zin om voorbeelden te zoeken die ik gelezen heb de afgelopen jaren, maanden, weken, whatever, ik heb ze gelezen, me verbaasd, me soms ook geërgerd, en dat zeg ik hier nu.
Maar is het misschien niet zo dat er van al de reacties die je gelezen hebt, misschien één bij zat die je deed verbazen en je je daardoor de rest van de reacties niet meer herinnerd? Zo gaat het in dit topic ook, zelfs IRL Iets negatiefs wordt makkelijker onthouden dan iets positiefs, helaas.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_51882280
BE, ik vind het gewoon beangstigend dat ik het weer met je eens ben
pi_51882325
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hallohooo, wakey wakey. Echt wel! . Kom eens in het Apple SC topic kijken bijvoorbeeld. Bij ALLES wat je koopt heeft er wel iemand commentaar dat je beter zus en zo had kunnen kopen en dat wat je nu hebt echt niet kan. Het is inherent aan FOK! - Wil je geen commentaar op een keuze of mening, post er dan niet. Sorry, maar zo z/w ligt het gewoon, en dat geld ook voor babyvoeding kennelijk.

Welkom op FOK! .
Maar niemand die commentaar geeft als je zegt dat je deze kinderwagen of dat babykamertje gekocht heeft, waarom dan wel bij die of die voeding.

Of alles, of niets
pi_51882335
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:58 schreef Pruk het volgende:
BE, ik vind het gewoon beangstigend dat ik het weer met je eens ben
Zelfs ík vind dat
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:01:23 #194
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51882345
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:43 schreef Pruk het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Terwijl je volgens mij, ook al wil je borstvoeding geven, dan alsnog een flessenset in huis haalt voor als het niet lukt en later voor het kolven.
Ik zie overigens vooral Avent om me heen, dus ik gok dat dat goede flessen zijn
Avent is op zich prettig. Maar niet echt noodzakelijk als je flesvoeding geeft. Etos eigenmerk heeft 'nep' aventflessen en die werken net zo prettig, zijn alleen stukken voordeliger. Verder heb ik bij Fleur met Difrax gewerkt ivm met de anti-krampjes werking van de fles. Het is eigenlijk maar net wat jezelf prettig lijkt. Avent is eigenlijk alleen noodzakelijk als je een aventkolf hebt....omdat er geen andere flessen op passen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:01:35 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51882355
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:51 schreef hestria het volgende:
pruk, miesje heeft trouwens avent flessen gehad! en niks over te klagen. moest alleen standaard een kleinere maat speen geven omdat ze de fles te snel op had.

en BE mijn kraamverzorgende vond het niet zo'n slim idee om afgekolfde BV te geven met bloed
Nou weet je, ik lees regelmatig mee in het bv topic en ik vind het echt fantastisch, de dingen die men daar doet om het toch maar te laten slagen omdat ze dat zo heel graag willen. Maar ik heb 1 keer een verhaal gelezen van iemand die kauwend op een zakdoek om de pijn te kunnen doorstaan zat te voeden. De algemene reacties daarop waren 'wat goed van je!', 'heldin' etc. etc. En dan denk ik persoonlijk 'Heldin? Knettergek in mijn ogen!' Mij zou het dat soort lijden echt niet waard zijn. Maar ik kan dat dus ook heel makkelijk zeggen omdat ik bv nou eenmaal niet het hoogste goed vind.
Voor de meiden die bv wel hele belangrijk vinden kan ik me prima voorstellen dat ze zich wel voor kunnen stellen dat iemand op die manier nog door gaat.

Maar... en mss is dat dan een misvatting die in mijn hoofd ontstaat, omdat ik heel vaak niet zeg wat ik denk mbt die verhalen vind ik dat ik er ook 'recht' op heb om niet dat 'waarom' te zien en te horen. Am I making any sense?
Kan het niet goed uitleggen, maar ik heb echt het gevoel dat het hier niet zomaar geaccepteerd wordt als je zegt fv te willen geven.
Dan mogen die vragen 100 keer gemeend en nieuwsgierig bedoeld zijn, zo komen ze niet (altijd) over.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:02:24 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51882376
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Welkom op FOK! .
Ja nou ja, sorry, mss ben ik daar dan naief in en hoop ik anders. Zeker bij zoiets fundamenteels als 'het beste met je kindje voor hebben'.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:04:50 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51882463
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:01 schreef chacama het volgende:

[..]

Avent is op zich prettig. Maar niet echt noodzakelijk als je flesvoeding geeft. Etos eigenmerk heeft 'nep' aventflessen en die werken net zo prettig, zijn alleen stukken voordeliger. Verder heb ik bij Fleur met Difrax gewerkt ivm met de anti-krampjes werking van de fles. Het is eigenlijk maar net wat jezelf prettig lijkt. Avent is eigenlijk alleen noodzakelijk als je een aventkolf hebt....omdat er geen andere flessen op passen.
ik neem je even mee naar flessentopic
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51882505
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:58 schreef lcicle het volgende:

[..]

Maar is het misschien niet zo dat er van al de reacties die je gelezen hebt, misschien één bij zat die je deed verbazen en je je daardoor de rest van de reacties niet meer herinnerd? Zo gaat het in dit topic ook, zelfs IRL Iets negatiefs wordt makkelijker onthouden dan iets positiefs, helaas.
nee, het waren steeds meerdere reacties van verschillende dames op 1 dame en dát verbaasde me, die toch ergens 'verkapte dwang' de druk die erop zo iemand gelegd wordt ,iemand die al meent dat ze faalt en tekort schiet, om maar niet op te geven, vooral nog even vol te houden, want anders zou ze spijt krijgen... dat he zo niet bedoeld is, zal best, maar iemand die op dat moment al half erdoorheen zit, zichzelf al als falend beschouwt, en dat compleet ten onrechte, zal dat ws wel zo zien "iedereen zegt me het vol te houden nog even, iedereen zegt dat ik spijt ga krijgen, als ik nu al opgeef, als ik niet ook nog eens dit of dat probeer,zij hielden dat wel vol, ze komen allemaal met voorbeelden hoe het voor hen OOK zwaar was, en hoe ook zij hebben gemodderd en op het einde vh latijn waren en zij hielden toch vol, dan moet ik nu ook wel..."

dat stoort me gewoon, die houding, alsof je tekort schiet als je niet eerst door het diepste dal gaat of beter gezegd, bereid bent te gaan om maar die BV te blijven geven.
pi_51882511
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:04 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik neem je even mee naar flessentopic
Dan loop ik even achter je aan, wilde ook reageren op chacama
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:08:10 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51882549