abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51879100
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, daahaag. Zo kan ik het ook:

Maar niet het allerbeste!
dat is BV soms ook niet, Jarno.

soms kost het de moeder zoveel moeite om aan 'de vraag" te voldoen, soms zit er niet genoeg voedingswaarde in je melk, en je kind maar huilen en huilen en te weinig aankomen, soms gaat een moeder er zowat aan onder door , die stress die het met zich meebrengt, een kind dat blijft komen voor meer, en mama kan gewoon niet meer.

ik vind het heel treurig dat er moeders zijn die denken dat ze falen, als de BV om wat voor reden dan ook gestaakt moet worden.
ik vind het ook heel treurig dat er dames zijn, die het BV geven dan blijven aanmoedigen, terwijl de moeder er overduidelijk half aan onder door gaat "hou vol, meid, je zal trots op jezelf zijn, als je het volhoudt, je geeft je kind het beste dat er is, het is zooooooooo belangrijk! je hebt A t/m K geprobeerd, probeer nu eerst L t/m Z ook eens, pas dan kun je zeggen 'ik heb echt ALLES gedaan' , en mag je stoppen "
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_51879105
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:56 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

en dat is BV ook niet voor iedereen
Heb je het nu over moeders of baby's? Ik denk dat er maar ERG weinig baby's zijn die schade ondervinden van bv zonder dat het een oorzaak heeft in de voeding van de moeder (allergie dus).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_51879152
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:58 schreef milagro het volgende:

[..]

dat is BV soms ook niet, Jarno.
Nogmaals, feitelijk gezien is BV beter dan FV. Punt.

En ja, er kunnen omstandigheden zijn waarin het voor zowel moeder als baby beter is om kv te geven. Maar als je kijkt naar voedingswaarde, toegevoegde waarde, anti-allergische werking, is er gewoon geen alternatief.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_51879178
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:58 schreef milagro het volgende:

soms zit er niet genoeg voedingswaarde in je melk,
Bewezen is dat dit slechts gaat om 1 - 2% van alle moeders. (Gek genoeg zitten die allemaal op FOK! trouwens ).
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:02:19 #105
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51879206
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Heb je het nu over moeders of baby's? Ik denk dat er maar ERG weinig baby's zijn die schade ondervinden van bv zonder dat het een oorzaak heeft in de voeding van de moeder (allergie dus).
in het geval van beiden, stress van moeder, kind allergisch, kind kan door wat voor reden niet aangelegd worden.
Ik vind het via kolven doen ebwonderens waardig, persoonlijk zou ik die optie zelf proberen.
Maar het is gewoon niet altijd mogelijk en dus niet altijd beter.

Voedingswaarde technisch wel, buiten wanneer allergie-en spelen dan.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:02:59 #106
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51879224
Moedermelk op zich is praktisch altijd het beste, maar dat wil niet zeggen dat borstvoeding dat ook is. En ik vraag zelden iemand waarom ze voor kv heeft gekozen, milagro. Maar als we hier toch op een discussieforum zitten met een topic dat over dit onderwerp gaat, is het toch niet vreemd dat ik er nieuwsgierig naar ben?
Als iemand bewust kiest voor kv, vind ik dat best. Ik vind het alleen moeilijk als iemand voor kv kiest om een reden die feitelijk niet klopt. Als ik zie hoe verschrikkelijk goed J.'s band met Anna is, daar is echt geen flesje voor nodig hoor.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51879232
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:02 schreef _evenstar_ het volgende:

en dus niet altijd beter.

Voedingswaarde technisch wel
En daar heb ik het over.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:05:55 #108
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51879283
ik ben dan ook voor BV , ondanks dat Arwen ebwust Fv gehad heeft
maar vind wel dat het ieder zijn eigen keuze moet zijn, en daar wel meer respect voor mag zijn.
En ik soms wel kul argumenten zien, maar dat geldt voor beide kanten.
Een goed voorbeeld is dat BV het lichts verteerbaar zou zijn. ofdat met FV de band tussen vader en kind beter zou zijn.
  Admin vrijdag 27 juli 2007 @ 10:07:57 #109
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_51879335
Nu we hier toch gezellig zitten met elkaar wil ik er even een zijstraat ingooien.
Wat ik veel tegenkom in OUD is, "Het kind gaat voor alles" Ook als de moeder er aan onderdoor gaat?
De ellende die ik lees met voeden, echt dan heb ik medelijden.
En niet alleen met voeden, in veel discussies kom ik tegen dat het kind voorgaat en jejezelf maar weg hebt te cijferen.
Ik vind het zo'n stap terug, naar de tijd van geboortes, kind redden, moeder dood laten gaan.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 10:08:18 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51879342
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:37 schreef yvonne het volgende:

Ik doelde meer op iets dat al door miljoenen vrouwen al eeuwenlang gedaan wordt.
De marathon wordt ook al eeuwen gelopen, maar als ik hem uit zou lopen zou ik toch trots zijn hoor
pi_51879357
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:02 schreef YPPY het volgende:
Moedermelk op zich is praktisch altijd het beste, maar dat wil niet zeggen dat borstvoeding dat ook is. En ik vraag zelden iemand waarom ze voor kv heeft gekozen, milagro. Maar als we hier toch op een discussieforum zitten met een topic dat over dit onderwerp gaat, is het toch niet vreemd dat ik er nieuwsgierig naar ben?
Als iemand bewust kiest voor kv, vind ik dat best. Ik vind het alleen moeilijk als iemand voor kv kiest om een reden die feitelijk niet klopt. Als ik zie hoe verschrikkelijk goed J.'s band met Anna is, daar is echt geen flesje voor nodig hoor.
op een bepaald moment weet je de redenen toch wel?
het zijn iedere keer dezelfde namelijk.
het enige wat je niet weet welke van de 5 redenen deze dame heeft als hoofdreden.

en wat nu als ze zegt "gewoon, geen zin an"
dan zeg jij "okay, dat wilde ik alleen even weten"

snap je wat ik bedoel, wat moet je met die wetenschap?
is het dat je jezelf er beter door voelt, omdat jij tenminste wél "het beste" voor je kind wil?

na tig keer vragen aan verschillende dames weet je zo onderhand toch wel wat de redenen meestal zijn, het dan toch weeeeeeeeeeeeer vragen bij een volgende kandidaat, geeft mij toch het idee dat je op zendelingenpad bent
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_51879361
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:07 schreef yvonne het volgende:
Nu we hier toch gezellig zitten met elkaar wil ik er even een zijstraat ingooien.
Wat ik veel tegenkom in OUD is, "Het kind gaat voor alles" Ook als de moeder er aan onderdoor gaat?
De ellende die ik lees met voeden, echt dan heb ik medelijden.
En niet alleen met voeden, in veel discussies kom ik tegen dat het kind voorgaat en jejezelf maar weg hebt te cijferen.
Ik vind het zo'n stap terug, naar de tijd van geboortes, kind redden, moeder dood laten gaan.
Volgens mij zijn dat maar echt een paar fanatiekelingen hoor. Ik ben dat hier nog nooit tegengekomen eigenlijk, voorbeelden?
pi_51879395
Milagro, we zitten toch op een DISCUSSIEforum? . Ga je je nu echt lopen verbazen over het feit dat mensen geinteresseerd zijn in elkaars meningen? .
pi_51879408
Wat ik dan wel weer denk is dat er dikwijls onnodig moeilijk gedaan wordt over borstvoeding.
En daar komt dan weer dat verhaal vandaan dat moeders er onderdoor aan gaan....
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:11:36 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51879425
@yvonne , nee ik vind dat echt totale bullshit.
Mijn kind is mijn alles, en dat geldt voor elke ouder wel denk ik zo.
Maar het moet niet ten koste van de moeder gaan.

Bij een 2e kindje wil ik wel BV gaan geven, kans dat ik op dieet moet, maar ik heb wel mijn grenzen daar in.
Kindjes hebben niets aan oververmoeide wrakken van mama's die zich niet happy voelen.
waarmee ik dus absoluut niet wil stellen dat een ouder met bijv. een pnd een slechte ouder zou zijn, maar dat heb je niet in de hand en als je depressief/oververmoeid o.i.d wordt van de BV omdat het echt te zwaar wordt kun je er wel wat aan doen
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:11:50 #116
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51879427
Ik ben het eens met Yvonne. Ik vind ook dat er vaak erg schreeuwerig gedaan wordt over opvoeden en doen wat het allerbeste, veiligste en politiek meest correct is. Ook al vind ik dat dat meer ten koste gaat van andere dingen dan "de moeder of vader". Ik vind het eerder een belemmering in gewoon spontaan en leuk leven en niet op alle slakken zout leggen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51879472
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:11 schreef Sugar het volgende:
Ik ben het eens met Yvonne. Ik vind ook dat er vaak erg schreeuwerig gedaan wordt over opvoeden en doen wat het allerbeste, veiligste en politiek correctste is.
Dat zijn nogal open deuren die je daar intrapt op een OUDerschaps forum zeg.
Nogal wiedes dat hier mensen lopen die daar uiteenlopende meningen over hebben en niet te beroerd ze (al dan niet te) fanatiek te verdedigen.

In het dagelijks leven gaat het om uitzonderingen, niets meer en minder.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:16:11 #118
156412 hestria
erg gastvrij
pi_51879526
tja, ik snap wel wat yvonne bedoelt hoor! ik heb miesje vanaf dag 1 borstvoeding gegeven en ben met dag 9 gestopt, omdat manlief en Vk zeiden dat ik moest stoppen. toen was ik letterlijk 10 kilo afgevallen, zag sterretjes, at na elke voeding 8 bruine boterhammen, en zat om 3 uur s'nachts huilend met een huilend kind proberen een kanonskogel in dat minimondje te krijgen en nog wou ik niet opgeven want het is zo goed voor miesje(lees mijn gebrekkige zelfvertrouwen, dat vol zat van hormonen was bang dat ik afgerekend zou worden op het feit dat ik mijn kind niet goed opvoede)! overigens is vanaf dat meisje de fles kreeg, mama gezelliger, miesje gezelliger en werden de voedingen weer wat ze moeten zijn, een gezellige intiem gebeurtenis tussen mama en kind. Ook de krampjes verdwenen op slag.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_51879529
yvonne/sugar, ik zie dat helemaal niet zo eigenlijk, heb 't idee dat mensen hier behalve voor hun kinderen ook best goed voor zichzelf zorgen. zou het niet een beetje uitvergroot worden, dat gevoel van op alle slakken zout leggen, doordat die zaken hier nou eenmaal het hoofdonderwerp van gesprek zijn, en je hier juist komt om het daarover te hebben? in m'n dagelijks leven zit ik niet alleen maar na te denken over welke kinderstoel etc. maar als je er dan toch over praat hier is het wel fijn om alle voors en tegens en risico's etc. te weten. dat is in elk geval voor mij de reden om de dingen die ik uit eigen ervaring geleerd heb hier misschien tot in den treure te herhalen, gewoon ter informatie. niet om anderen te veroordelen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:16:22 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51879532
@ jarno: even voorbeeldje:
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Neuk het volgende:
Ja, het is je goed recht, Mevr. Korn, maar ik zie het net een tikje anders. Je wilt een kindje een zo goed mogelijke start geven. Elk kind recht heeft op BV. Als het niet kan/lukt is het een ander verhaal maar proberen hoort er zeker bij, vind ik. Moeder's eigen belang is ondergeschikt.
pi_51879592
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:16 schreef _evenstar_ het volgende:
@ jarno: even voorbeeldje:
[..]
Dat was ook de enige reactie in deze 2 topics die ik me kon herinneren. Tsja. Wat ik zeg, gelukkig een uitzondering. En misschien een troll. Kweenie.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:21:32 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51879637
, maar het wordt wel vaker naar voren gehaald zei het in andere bewoording
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:22:04 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51879653
Misschien is dat inderdaad inherent aan het forum, hoor. Maar het valt mij wel op als een soort strijd naar de allerbeste keuzes ten opzichte van elkaar soms.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51879677
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:21 schreef _evenstar_ het volgende:
, maar het wordt wel vaker naar voren gehaald zei het in andere bewoording
Nah, dat zie ik toch echt niet hoor. En ik lurk toch regelmatig mee. Het is ook maar net waar je over wíl vallen he. En dat het allemaal vrouwen betreft wiens hormoonspiegel een leuke variatie op de Python is, helpt dan ook niet echt. Het gebeurt beide kanten op, soit, accepteer dat en haal een keer je schouders op. Je hebt FOK! toch niet nodig om je *eigen* keuze te verantwoorden?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:25:17 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51879723
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nah, dat zie ik toch echt niet hoor. En ik lurk toch regelmatig mee. Het is ook maar net waar je over wíl vallen he. En dat het allemaal vrouwen betreft wiens hormoonspiegel een leuke variatie op de Python is, helpt dan ook niet echt. Het gebeurt beide kanten op, soit, accepteer dat en haal een keer je schouders op. Je hebt FOK! toch niet nodig om je *eigen* keuze te verantwoorden?
nee hoor
dat kan ik prima zelf met me vent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')