abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51689897
Vandaag las ik in het HP/De Tijd-nummer van deze week een artikel van psychologe Beatrijs Ritsema. Deze vrouw heeft een vast column in het tijdschrift en ik erger mij regelmatig aan haar. Zo ook nu weer.

In haar column van deze week schrijft ze over een meisje, Anna, dat een column heeft in De Volkskrant. Anna is een meisje van 26 jaar die het sociale leven uit de weg gaat en zich liever wijdt aan haar carrière als schrijfster van kinderboeken. Echter, ze is wel op zoek naar een liefdespartner en om dat doel zo efficiënt mogelijk te bereiken, gebruikt ze het internet als medium voor het daten.

Uiteraard voelde de achterhaalde hippie Ritsema de behoefte om te kankeren over dit fenomeen, dat volgens Ritsema een voorbeeld is van een algemene tendens: het feit dat in deze tijd jonge (aantrekkelijke) meiden, in de bloei van hun leven, het internetleven verkiezen boven het reallife spektakel van uitgaan, flirten, daten enzovoort.

Waar ik mij met name aan stoor is het betweterige toontje van Ritsema en de huis, tuin en keukenpsychologie die ze daarbij hanteert. Kennelijk begrijpt Ritsema niet, dat er mensen zijn, die hogere prioriteiten hebben dat het spel van de verleiding en seks. Wie is Ritsema om dit soort ongefundeerde lariekoek te etaleren als zijnde één of ander onweerlegbaar axioma?

Laten we hier praten over het fenomeen internetdaten. Hoe kan dit worden verklaard? Is het een hype? Het is al lang niet meer het domein van enkel de onaantrekkelijken en sociaal gehandicapten. Integendeel, de crème de la crème is alom virtueel vertegenwoordigd. Heeft Ritsema gelijk wanneer ze zegt, dat jonge meiden dom zijn, wanneer ze hun seksuele en/of liefdesleven baseren op het virtuele en zich in het echte leven voornamelijk bezighouden met andere zaken?
pi_51689941
Ieder zijn/haar ding. Ieder zijn/haar mening
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:47:59 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51689989
Iedereen doet het op zijn eigen manier. Deze doos moet ook een collumn schrijven, het is komkommertijd. Het gaat nergens over.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51690438
Maar waarom voelt Ritsema zich zo geroepen om over dit soort zaken te klagen (want dat is het uiteindelijk: ordinair gefrustreerd klagen)?
pi_51690479
die trut si warschijnluk te leluk om een fotobeok te hebe
wursjip technojunk _O_
pi_51690492
Nogmaals Komkommertijd. Volgens mij krijgt ze te weinig penis aangeboden. En kan ze niet met datingsites overweg. En moet ze het echt hebben van te dronken mensen in de kroeg. Waarvan deze mensen zoiets hebben van. aaah fuck it zak over der kop en Gaaaaan!
pi_51690552
Was dat niet die vrouw die beweerde dat alleen zielige jongens masturberen (of zoiets)
There are only two pains in life. The pain of discipline and the pain of regret.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:20:34 #8
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_51690718
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:09 schreef technojunk het volgende:
die trut si warschijnluk te leluk om een fotobeok te hebe
Ja, en jij typt te beroerd en doet té geforceerd om een echte user te kunnen zijn, prutkloon.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:27:42 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51690879
Psychologen moet je nooit serieus nemen. De bedenker er van was verslaafd aan de cocaïne en neukte zijn eigen zuster.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_51690889
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:20 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Ja,
O ja? Jij hebt haar dus gezien?

Wat voor kleur haar heeft ze?
pi_51690946
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:27 schreef Megumi het volgende:
Psychologen moet je nooit serieus nemen. De bedenker er van was verslaafd aan de cocaïne en neukte zijn eigen zuster.
. Nice.
pi_51690965
quote:
Anna is jong en zoekt een man via internet. Deprimerend en dom.

Eén ding lijkt zonneklaar: meisjes van halverwege de twintig horen hun tijd niet te verdoen met internetdaten. Neem nou Anna. Anna schrijft maandelijks een column in de Volkskrant als vertegenwoordiger van de generatie der twintigers. Er staat een foto bij. Ze ziet er aantrekkelijk uit, mooi maar niet intimiderend mooi, zonder meer een schatje. Bovendien kan ze heel goed schrijven: grappig met scherpe observaties. Ik lees haar al sinds ze op haar zestiende een tijdje een column had over het schoolleven (ook in de Volkskrant), en altijd met plezier.
Onlangs schreef ze over de onmogelijkheid voor iemand van haar leeftijd (26 jaar) om aantrekkelijke, geschikte mannen te ontmoeten en over haar perikelen met internetdating. Op de vorm was niets aan te merken (geestig als altijd), maar op de inhoud ervan des te meer. Ik zou er niet over beginnen als het zomaar een anekdote was van zomaar een jonge vrouw, maar zij fungeert in die column toch een beetje als boegbeeld van een generatie, en ik vrees dat dat in dit opzicht nog klopt ook. Zij is niet de enige jonge vrouw die op het toppunt van fysieke bloei de internetwoestijn verkiest boven de grazige weiden van het dagelijkse leven. Terwijl het zo dom is om je op die manier af te sluiten voor de wereld der levenden. Meisjes van in de twintig zijn op elk feestje of samenkomst verzekerd van aandacht van mannen. Tenzij ze oerlelijk zijn, maar voor tachtig procent geldt dat niet en voor Anna al helemaal niet. Dit zijn de jaren waarin je het voor het kiezen hebt, dus daar moet je dan ook gebruik van maken. Maar Anna heeft geen zin (meer?) in dat gedoe en besteedt haar tijd liever aan haar carrière: in haar geval bestaat die uit in alle eenzaamheid kinderboeken schrijven. Die geliefde of partner moet dan op efficiënte wijze via internetdating worden opgevist. Niet lang mailen, maar snel afspreken en onmiddellijk beslissen is haar aanpak.
Met haar internetqueeste beoogt zij ‘de grote klik: liefde op het eerste gezicht’ te bereiken. Een buitengewoon deprimerende misvatting, want de meeste gelukkige en stabiele relaties zíjn helemaal niet ontstaan uit een coup de foudre. Althans niet binnen een paar uur na een eerste ontmoeting. Veel vaker gaan er een paar dagen (weken, maanden) overheen voordat er vonken overspringen. Het is misschien een vooroordeel, maar volgens mij worden alleen onbenullen steeds maar weer op het eerste gezicht verliefd. Een enkele keer doet zich zoiets voor, maar doorgaans moeten mensen een beetje aan elkaar wennen voordat ze door elkaars charmes worden gegrepen.
Wie een partner zoekt, ontkomt er niet aan om het veld te bespelen. Met levende mensen welteverstaan, niet met gemaskerde virtuelen. Je moet je onder de mensen begeven, feestjes aflopen, ook van mensen die je niet heel goed kent. Aan groepjes deelnemen, in een clubje gaan zitten met mensen die eenzelfde doel nastreven, gaan eten met die mensen, nooit een uitnodiging voor iets sociaals afslaan. Dat kost tijd. Tijd die veel twintigers met ambitie niet ervoor willen vrijmaken omdat ze zoveel belangrijker dingen aan hun hoofd hebben dan dat sociale geklooi dat toch niets oplevert.
Maar het levert wél wat op. Daarom bezweer ik Anna om die kinderboeken even op een lager pitje te zetten. Dat komt later nog wel. Eerst een man. En daarvoor moet je je werkkamer uit.
pi_51690996
'in hun 20ers'? lol.
pi_51691051
Ze heeft wel gelijk vind ik.
pi_51691129
Ik zie niet helemaal waarom Ritsema's bezwaren tegen de instelling van internetdaters alleen zouden moeten gelden voor vrouwelijke twintigers
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:42:21 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51691204
Mja internet is gewoon een nieuwe manier erbij om een date te kunnen scoren. Naast de dingen die al bestonden. En of je daar gebruik van maakt moet je imo zelf weten. En ik ken wel iemand die zo een leuke partner heeft opgeduikeld dus ik begrijp niet waar ze nou over zeurt.

Die Ritsema komt nogal gefrustreerd over. Misschien jaloers dat er in haar jonge jaren nog geen datingsites bestonden.

Bovendien heeft die Anna blijkbaar een andere smaak
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:49:15 #17
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_51691385
De column van Anna: *KLIK*

zaterdag 21 juli 2007 @ 13:51:09 #18
166669 dvunz
krijg de ..........geilerituzz
pi_51691428
is tog normaalste zaak vd wereld tegewoordig
omdat ieder1 erg druk is en niet altijd wat tegekomt in de kroeg ed
dus dan maar via inet contact legge?
het leven is net een ROOS ziet er mooi uit maar je kan je lelijk bezeren
pi_51691509
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:49 schreef Bupatih het volgende:

Zo, die moet het echt bij schrijven houden....dat accent
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:54:49 #20
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_51691526
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:54 schreef thaleia het volgende:

[..]

"in-ter-net"
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:54:54 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_51691528
Ik heb echt zo'n schijthekel aan psychologen die menen iets te kunnen zeggen over moraal zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.

Waarom moeten wij per se een partner vinden op de oude manier van vleeskeuren? Is er ook maar EEN serieus onderzoek gepubliceerd dat we daar gelukkiger van worden of zo? Refereer daar dan aan, in plaats van zo'n belerend kuttoontje aan te slaan. En dan nog, moeten we allemaal maar de gebaande paden volgen?

Kan de schrijfster in casu beter zich 's avonds laten neuken door een of andere kerel waar ze de achternaam niet van kent, of mag een jonge vrouw zich MISSCHIEN zich op haar carriere richten als dat haar op dit moment het beste past? Zouden we dat soort verhalen ook horen als de column door een man was geschreven?

En wat is er nou nog helemaal "virtueel" aan internetdaten. Uiteindelijk ontmoet je elkaar toch in het echt, who gives a fuck waar de eerste selectieronde plaatsvindt?

[ Bericht 8% gewijzigd door eleusis op 21-07-2007 14:02:14 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:56:21 #22
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_51691564
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:39 schreef thaleia het volgende:
Ik zie niet helemaal waarom Ritsema's bezwaren tegen de instelling van internetdaters alleen zouden moeten gelden voor vrouwelijke twintigers
Ze is gewoon een ouwe tang die jaloers is op jongere meiden die wel een leuke vent kunnen daten!
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:58:17 #23
pi_51691608
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:42 schreef Hexagon het volgende:
Mja internet is gewoon een nieuwe manier erbij om een date te kunnen scoren. Naast de dingen die al bestonden. En of je daar gebruik van maakt moet je imo zelf weten. En ik ken wel iemand die zo een leuke partner heeft opgeduikeld dus ik begrijp niet waar ze nou over zeurt.

Die Ritsema komt nogal gefrustreerd over. Misschien jaloers dat er in haar jonge jaren nog geen datingsites bestonden.

Bovendien heeft die Anna blijkbaar een andere smaak
Het is een (oudere) generatie van digibeten die zich achtergelaten voelt door mensen die wel gebruik weten te maken van de huidige (technische) mogelijkheden. Dit is hetzelfde geneuzel als: "Waarom moeten vrouwen werken/stemrecht? Waarom moet iemand een mobiele telefoon hebben?"
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:01:26 #24
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_51691687
Tis zoals Hexagon al zei een extra manier. Gewoon weer een mogelijkheid om nieuwe mensen te leren kennen.
Vind t raar dat ze er gelijk vanuit gaat dat er gelijk een vonk over moet springen, terwijl er ook gewoon vriendschappen uit kunnen ontstaan. Achja.. psychologen
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_51691966
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:13 schreef Steenarend het volgende:
Was dat niet die vrouw die beweerde dat alleen zielige jongens masturberen (of zoiets)
Ja, inderdaad .
pi_51692024
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:35 schreef Dodecahedron het volgende:
Ze heeft wel gelijk vind ik.
Zou je dat willen onderbouwen ? Ben ik wel benieuwd naar.
pi_51692028
quote:

Triest.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:15:33 #28
pi_51692031
quote:
...Zij is niet de enige jonge vrouw die op het toppunt van fysieke bloei de internetwoestijn verkiest boven de grazige weiden van het dagelijkse leven. Terwijl het zo dom is om je op die manier af te sluiten voor de wereld der levenden. Meisjes van in de twintig zijn op elk feestje of samenkomst verzekerd van aandacht van mannen. Tenzij ze oerlelijk zijn, maar voor tachtig procent geldt dat niet en voor Anna al helemaal niet. Dit zijn de jaren waarin je het voor het kiezen hebt, dus daar moet je dan ook gebruik van maken....
Ze spreekt zichzelf tegen en ze zit vol vooroordelen. Internetwoestijn Haar eigen kut bedoelt ze.
pi_51692065
Is er ook ergens een foto van Anna te zien?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:16:59 #30
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_51692069
psychologie is een pseudowetenschap , en psychologen zijn naief...
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
pi_51692132
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:54 schreef thaleia het volgende:

[..]

Leuk he, denken dat je de unieke persoon bent die goed Nederlands spreekt ?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:19:39 #32
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_51692135
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:16 schreef MahirBurekovic het volgende:
Is er ook ergens een foto van Anna te zien?
quote:
Anna Woltz (1981)

Was vijftien toen ze debuteerde in de Volkskrant. Een schooljaar lang schreef ze onder de naam Rebecca Maart wekelijks een column over het leven op het Haagse Gymnasium Haganum. Sinds de oprichting van ‘het Betoog’ schrijft zij voor de serie ‘geboren in’. Op de middelbare school begon Woltz met het schrijven van kinderboeken, en ook tijdens haar studie geschiedenis bleef ze verhalen verzinnen; in mei verschijnt haar vierde boek Aangespoeld. Sinds zij in 2005 afstudeerde werkt zij full-time als schrijver.
pi_51692138
Nou ik ben toch blij dat ik het grootste deel van mn twintigerjaren al met een lief van het internet door breng. (5/7)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_51692149
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:54 schreef soylent het volgende:
Ik heb echt zo'n schijthekel aan psychologen die menen iets te kunnen zeggen over moraal zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.

Waarom moeten wij per se een partner vinden op de oude manier van vleeskeuren? Is er ook maar EEN serieus onderzoek gepubliceerd dat we daar gelukkiger van worden of zo? Refereer daar dan aan, in plaats van zo'n belerend kuttoontje aan te slaan. En dan nog, moeten we allemaal maar de gebaande paden volgen?

Kan de schrijfster in casu beter zich 's avonds laten neuken door een of andere kerel waar ze de achternaam niet van kent, of mag een jonge vrouw zich MISSCHIEN zich op haar carriere richten als dat haar op dit moment het beste past? Zouden we dat soort verhalen ook horen als de column door een man was geschreven?

En wat is er nou nog helemaal "virtueel" aan internetdaten. Uiteindelijk ontmoet je elkaar toch in het echt, who gives a fuck waar de eerste selectieronde plaatsvindt?
pi_51692163
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:19 schreef Bupatih het volgende:

[..]

[afbeelding]
[..]
Die stem had zou ik wel verwacht hebben als ik eerst die foto had gezien
pi_51692321
quote:

Wat een rollende R zeg.
pi_51692324
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:19 schreef zwambtenaar het volgende:
Leuk he, denken dat je de unieke persoon bent die goed Nederlands spreekt ?
Ik heb een zachte g
Maar het ging me meer om de geaffecteerdheid. Het lijkt verdorie Hare Majesteit wel.
pi_51692336
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:21 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Die stem had zou ik wel verwacht hebben als ik eerst die foto had gezien
Ze ziet er wel goed uit.
pi_51692594
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:29 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ik heb een zachte g
Maar het ging me meer om de geaffecteerdheid. Het lijkt verdorie Hare Majesteit wel.
Hmmm, toch maar even luisteren naar het audiofragment dan .
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:43:34 #40
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_51692596
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:29 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ze ziet er wel goed uit.
Ik zou haar ook wel willen internetdaten.

Maar ja, dat mag niet van mevrouw de psycholoog. Ik moet haar per se dronken voeren en betasten in een kroeg waar Andre Hazes keihard aanstaat.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 21 juli 2007 @ 15:25:59 #41
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_51693518
quote:
dat er mensen zijn, die hogere prioriteiten hebben dat het spel van de verleiding en seks.
Wie dan?
Alles draait uiteindelijk om dat hoor.
Thinking about thinking of you.
pi_51693575
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:25 schreef shifto het volgende:

[..]

Wie dan?
Alles draait uiteindelijk om dat hoor.
Bronnen ? Of is dat gewoon wat je graag wilt hoe het is ?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 15:34:01 #43
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_51693685
Maar daten is toch selecteren, op uiterlijk, innerlijk, gevoel, gedachten enz enz. Dan kan de eerste selectie-ronde idd op internet plaatsvinden. Ik zie geen problemen alleen efficientie, in de maatschappij van nu waarin alles snel gaat en tijd spaarzaam is lijkt het mij ideaal om partners via het internet te vinden. Zowel irl en internet hebben zijn voordelen en nadelen. Maar uiteindelijk zal je elkaar toch irl moeten ontmoeten. Daar draait het om. Nope ik zie geen problemen met internetdating.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_51693931
Het probleem wat Ritsema vooral heeft, is het feit dat deze meiden niet meer deelnemen aan dat jeugdige spel van de verleiding. Het gaat niet zozeer om hoe men een partner vindt, maar vooral om het feit dat men de tijd vergooit, want nu is men immers op de "top van de fysieke bloei" .
  zaterdag 21 juli 2007 @ 15:58:24 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51694265
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:44 schreef zwambtenaar het volgende:
Het probleem wat Ritsema vooral heeft, is het feit dat deze meiden niet meer deelnemen aan dat jeugdige spel van de verleiding. Het gaat niet zozeer om hoe men een partner vindt, maar vooral om het feit dat men de tijd vergooit, want nu is men immers op de "top van de fysieke bloei" .
Achja alsof dat vroeger alle vrouwen deden. Sommige vrouwen zijn gewoon saaier

De meisjes die het 20 jaar geleden deden doen dat nu ook nog altijd (het uitgaansgebied wordt er niet minder druk om). Bovendien speelt het spel zich er nog altijd af. De ontmoeting is alleen anders geworden. Ipv willekeurig in de kroeg willekeurig op het net. Wat dat betreft verschillen ze niet zoveel.

Weer een duidelijk voorbeeldje van generaliseren van mevrouw Ritsema dan.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 16:07:36 #46
pi_51694516
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Achja alsof dat vroeger alle vrouwen deden. Sommige vrouwen zijn gewoon saaier

De meisjes die het 20 jaar geleden deden doen dat nu ook nog altijd (het uitgaansgebied wordt er niet minder druk om). Bovendien speelt het spel zich er nog altijd af. De ontmoeting is alleen anders geworden. Ipv willekeurig in de kroeg willekeurig op het net. Wat dat betreft verschillen ze niet zoveel.

Weer een duidelijk voorbeeldje van generaliseren van mevrouw Ritsema dan.
Als ik iemand via internet tegenkom spreek ik vaak af om samen te gaan stappen, als het dan niet klikt ben je toch in de stad en kan je meteen door met het "ouderwetsche" werk.
pi_51694541
quote:
"Tijd die veel twintigers met ambitie niet ervoor willen vrijmaken omdat ze zoveel belangrijker dingen aan hun hoofd hebben dan dat sociale geklooi dat toch niets oplevert."
Ik zou toch bijna geloven dat ze het hier eigenlijk over het internetdaten had
  zaterdag 21 juli 2007 @ 16:17:47 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51694747
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als ik iemand via internet tegenkom spreek ik vaak af om samen te gaan stappen, als het dan niet klikt ben je toch in de stad en kan je meteen door met het "ouderwetsche" werk.
Hehe ik heb eenmaal eens een afspraakje gemaakt dat ik een keer via een of andere chatsite had leren kennen. Daarmee gewoon een afspraakje gemaakt om wat te drinken. en na een gezellig avondje was het nog zoenen ook.

Eigenlijk vanaf het begin van de date niet anders dan dat je haar telefoonnummer tijdens een avondje stappen had gekregen.

En dan zijn er van die mensen die met allerlei drogredeneringen het afwijzen.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 16:26:07 #49
pi_51694936
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hehe ik heb eenmaal eens een afspraakje gemaakt dat ik een keer via een of andere chatsite had leren kennen. Daarmee gewoon een afspraakje gemaakt om wat te drinken. en na een gezellig avondje was het nog zoenen ook.

Eigenlijk vanaf het begin van de date niet anders dan dat je haar telefoonnummer tijdens een avondje stappen had gekregen.

En dan zijn er van die mensen die met allerlei drogredeneringen het afwijzen.
Ik heb gemerkt dat ik niet de enige ben die via Fok! een relatie heb geregeld. Maar dat kan volgens sommige mensen helemaal niet via de internetwoestenij.

Het is al weer uit, maar we hebben toch een paar leuke maanden gehad.
pi_51695281
Vrouwen worden allemaal verwende krengen op het internet. Zelfs de meest matige vrouw wordt bedolven onder fanmail van wanhopige mannen, die vele malen actiever online zijn dan de dames. Gevolg: ze kunnen letterlijk niet kiezen.

Vorige week ook weer. Eindelijk na tig berichten op relatieplanet een positieve reaktie. Op MSN een paar uur mee gechat en het was duidelijk dat we wel gespreksstof hebben, ze vond mijn foto's leuk en er werd op een 'spreek je later' manier afscheid genomen. Enfin, week verder...NIETS meer van vernomen. Berichtje op MSN achtergelaten, mailtje gestuurd... (en niet op een stalkerige manier)Helemaal Niets. En ik zie dat ze bijna elke dag relatieplanet checkt. Walgelijke arrogantie vind ik het

Heb dan gewoon de guts om te zeggen dat ik eigenlijk totaal niet boei. Maar nee, lekker negeren en ik maar denken 'goh leuke meid, hopen dat we snel verder kunnen chatten'. Kutwijven zijn het. Allemaal.

Inmiddels is het wel duidelijk dat met dames tussen de 25 en 35 die internet daten iets mis mee is. Of ze zijn ziekelijk kieskeurig of ze hebben een of ander verleden. Als je als meid op internet date en je ziet er normaal uit, heb je binnen een week 100 mannen om uit te kiezen. Als ik je dus na een maandje ofzo nog steeds online zie komen, is er iets mis met je; het moet wel. En dan die teksten
"heb mijn leventje op orde, drukke baan, leuke vrienden, ga vaak uit en heb een lieve hond, maar mis nog dat ene maatje..." JE HEBT GEEN TIJD VOOR EEN MAATJE, STOMME MUTS!

Zo, dat lucht op
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 21 juli 2007 @ 16:40:28 #51
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_51695366
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:37 schreef Knipoogje het volgende:
Inmiddels is het wel duidelijk dat met dames tussen de 25 en 35 die internet daten iets mis mee is.
Selectie-bias. Met ALLE vrouwen is wel iets mis. Probeer het maar eens buiten internet...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 16:47:19 #52
pi_51695589
De volgende conclusie van deze doos moet zijn:

"Alle mensen die op Fok! discussieren zijn zielegerts zonder vrienden die te dom zijn om aan een ECHTE discussie in het echte leven deel te nemen!"
pi_51695674
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb gemerkt dat ik niet de enige ben die via Fok! een relatie heb geregeld. Maar dat kan volgens sommige mensen helemaal niet via de internetwoestenij. [afbeelding]

Het is al weer uit, maar we hebben toch een paar leuke maanden gehad.
Het kan zeker wel, maar je moet er veel meer tijd in steken dan wanneer je het in een cafe of discotheek doet. Daar kan je meteen op iemand aflopen en snel een gesprek aanknopen, op internet is het eerst een week of langer afwachten.
quote:
Vorige week ook weer. Eindelijk na tig berichten op relatieplanet een positieve reaktie. Op MSN een paar uur mee gechat en het was duidelijk dat we wel gespreksstof hebben, ze vond mijn foto's leuk en er werd op een 'spreek je later' manier afscheid genomen. Enfin, week verder...NIETS meer van vernomen. Berichtje op MSN achtergelaten, mailtje gestuurd... (en niet op een stalkerige manier)Helemaal Niets. En ik zie dat ze bijna elke dag relatieplanet checkt. Walgelijke arrogantie vind ik het
Als je een paar uur met iemand chat en je gaat zitten wachten dan ben je te langzaam. Je had al minstens haar telefoonnummer kunnen hebben na die paar uur

Geeft ze die niet, dan moet je haar in je bak met visjes terugstoppen en verder gaan met de volgende, afscheid nemen dmv een "spreek je later" doe je niet bij potentiele neukdates en vragen wat iemand van je foto's vond is dodelijk. Zo simpel is het

* Voelt zich een ware internetpimp nu
  zaterdag 21 juli 2007 @ 16:55:36 #54
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_51695810
Veel ervaring er mee Aapje?
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  zaterdag 21 juli 2007 @ 16:57:13 #55
pi_51695864
quote:
Vrouwen worden allemaal verwende krengen op het internet. Zelfs de meest matige vrouw wordt bedolven onder fanmail van wanhopige mannen, die vele malen actiever online zijn dan de dames. Gevolg: ze kunnen letterlijk niet kiezen.

Heb dan gewoon de guts om te zeggen dat ik eigenlijk totaal niet boei. Maar nee, lekker negeren en ik maar denken 'goh leuke meid, hopen dat we snel verder kunnen chatten'. Kutwijven zijn het. Allemaal.

Inmiddels is het wel duidelijk dat met dames tussen de 25 en 35 die internet daten iets mis mee is. Of ze zijn ziekelijk kieskeurig of ze hebben een of ander verleden. Als je als meid op internet date en je ziet er normaal uit, heb je binnen een week 100 mannen om uit te kiezen. Als ik je dus na een maandje ofzo nog steeds online zie komen, is er iets mis met je; het moet wel. En dan die teksten
"heb mijn leventje op orde, drukke baan, leuke vrienden, ga vaak uit en heb een lieve hond, maar mis nog dat ene maatje..." JE HEBT GEEN TIJD VOOR EEN MAATJE, STOMME MUTS!

Zo, dat lucht op
Je bent gewoon te langzaam. Je moet na een stuk of 4 mailtjes/msn-sessie toch duidelijk maken dat je haar leuk vind en (in bedekte termen) seks met haar wilt hebben of op z'n minst een IRL-date voorstellen. Als het te lang duurt gaat ze verder. Vrouwen zeggen wel dat ze op zoek zijn naar "meer" en een diepzinnig gesprek maar terwijl ze dat tegen je zeggen zitten ze met een hunk te flirten waar ze na 5 minuten mee in bed belanden.
pi_51695950
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:50 schreef Haarloze_Aap het volgende:
Als je een paar uur met iemand chat en je gaat zitten wachten dan ben je te langzaam. Je had al minstens haar telefoonnummer kunnen hebben na die paar uur
Dat is dus onzin. Het is puur gokwerk. De ene meid kapt het af omdat 'ze het te snel vind gaan'. De andere meid kapt het af omdat ze het te langzaam vindt gaan. Je weet het nooit.
quote:
Geeft ze die niet, dan moet je haar in je bak met visjes terugstoppen en verder gaan met de volgende, afscheid nemen dmv een "spreek je later" doe je niet bij potentiele neukdates en vragen wat iemand van je foto's vond is dodelijk. Zo simpel is het
De bak met visjes wordt extreem overbevist. Als ik 100x mijn aas uithang krijg ik er met een beetje geluk 1 visje aan. En het gaat mij niet om een neukdate. En vragen wat iemand van een foto vindt doe ik zowiezo nooit. Maar als meiden uit zichzelf zeggen 'leuke foto's!' dan is dat over het algemeen een goed teken. Als het namelijk niet zo is, dan houden ze hun mond.
pi_51696026
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je bent gewoon te langzaam. Je moet na een stuk of 4 mailtjes/msn-sessie toch duidelijk maken dat je haar leuk vind en (in bedekte termen) seks met haar wilt hebben of op z'n minst een IRL-date voorstellen. Als het te lang duurt gaat ze verder. Vrouwen zeggen wel dat ze op zoek zijn naar "meer" en een diepzinnig gesprek maar terwijl ze dat tegen je zeggen zitten ze met een hunk te flirten waar ze na 5 minuten mee in bed belanden.
Ik maakte al bij de 1e chat duidelijk dat ik 'r wel zag zitten. Te lang wachten is dodelijk. Bekend feit. God, wat haat ik die meiden die uit beleefdheid enthousiast terugdoen maar in werkelijkheid al besloten hebben om verder te kijken. Zeg dan gewoon recht in mijn muil dat het hierbij blijft.

anyway, ga maar weer ontopic
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:08:17 #58
pi_51696184
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:01 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat is dus onzin. Het is puur gokwerk. De ene meid kapt het af omdat 'ze het te snel vind gaan'. De andere meid kapt het af omdat ze het te langzaam vindt gaan. Je weet het nooit.
[..]

De bak met visjes wordt extreem overbevist. Als ik 100x mijn aas uithang krijg ik er met een beetje geluk 1 visje aan. En het gaat mij niet om een neukdate. En vragen wat iemand van een foto vindt doe ik zowiezo nooit. Maar als meiden uit zichzelf zeggen 'leuke foto's!' dan is dat over het algemeen een goed teken. Als het namelijk niet zo is, dan houden ze hun mond.
Als het klikt maakt het nniet uit wat je zegt of hoe lang het duurt. Als het niet klikt ook niet.
pi_51696271
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als het klikt maakt het nniet uit wat je zegt of hoe lang het duurt. Als het niet klikt ook niet.
Mwa, je hebt ook mensen die eerst de kat uit de boom kijken. Vooral op internet
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:23:08 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51696597
quote:

[..]

[..]

Mwa een vriend van me heeft er wel een paar goede dates aan over gehouden. Hele normale kerel. Volgens hem is het vooral een kwestie van tussen de grijze massa uitsteken.

Volgens mij (ik heb geen ervaring met die sites) is een aanzienlijk deel de mannelijke inschrijvingen te kansloos, saai, opdringerig en onaantrekkelijk voor woorden en vallen die sowieso al af.

En ach www.partyflock.nl is naar ik verhalen heb gehoord ook een prima datingsite. En nog helemaal gratis ook.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:24:50 #61
pi_51696665
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:11 schreef cikolata het volgende:

[..]

Mwa, je hebt ook mensen die eerst de kat uit de boom kijken. Vooral op internet
Dan heb je minder kans, zoals knipoogje al zei worden de dames gebombardeerd door aandacht. Ze hoeven alleen maar de leukste te kiezen. Je moet maar afwachten wat voor dame je krijgt als je het "rustig aan doet"
pi_51696719
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:29 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ze ziet er wel goed uit.
Dat wijf van die pica? Nou, smaken verschillen, zullen we maar zeggen.
pi_51696729
Websites die er (betaald) voor opgericht zijn vind ik ethisch verwerpelijk. Maar ik heb m'n vriendinnetje ook via ICQ leren kennen, en dat heet me geen windeieren gelegd. Of het met 'toegankelijkheid' te maken heeft weet ik niet, maar veilig voelt het wel.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:27:30 #64
pi_51696757
We kunnen een apart topic openen over internet-daten?
pi_51696805
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan heb je minder kans, zoals knipoogje al zei worden de dames gbombardeerd door aandacht. Ze hoeven alleen maar de leukste te kiezen. Je moet maar afwachten wat voor dame je krijgt als je het "rustig aan doet"
Vrouwen willen juist rustiger aan doen omdat ze veel aandacht krijgen. Als iemand na 1 keer 'hoi, hoe gaat het' al wil afspreken komt dat opdringerig over.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:59:02 #66
pi_51697662
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:28 schreef cikolata het volgende:

[..]

Vrouwen willen juist rustiger aan doen omdat ze veel aandacht krijgen. Als iemand na 1 keer 'hoi, hoe gaat het' al wil afspreken komt dat opdringerig over.
Zoals ik al zei:
quote:
Vrouwen zeggen wel dat ze op zoek zijn naar "meer" en een diepzinnig gesprek maar terwijl ze dat tegen je zeggen zitten ze met een hunk te flirten waar ze na 5 minuten mee in bed belanden.
Vrouwen willen ook veroverd worden, het ligt er maar aan op welk moment je het ze vraagt. Als ze alleen zijn wiillen ze sex, als hun relatie net uit is is het omdat hij nooit luisterde, als manlief braaf luistert is het een watje waar ze geen natte kut van krijgt.
pi_51697746
quote:

Een nogal monotone stem
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_51697874
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:
[..]

Vrouwen willen ook veroverd worden, het ligt er maar aan op welk moment je het ze vraagt. Als ze alleen zijn wiillen ze sex, als hun relatie net uit is is het omdat hij nooit luisterde, als manlief braaf luistert is het een watje waar ze geen natte kut van krijgt.
Wat raar dat er mensen bestaan die wel tevreden zijn met hun relatie
pi_51698298
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:28 schreef cikolata het volgende:

[..]

Het is heel lastig om in te schatten of iemand van het afwachtende type is of juist niet. Het is me opgevallen na tientallen chats dat het geen fluit uitmaakt of iemand heel adrem en chatty is of waar je juist van alles moet uittrekken om er een conversatie van te kunnen maken. De eerste is wellicht heel snel en adrem maar klapt totaal dicht als je ook maar enigszins naar een RL date zit te vissen en de laatste zit wellicht verveeld te wachten tot je nu eindelijk eens met het echte werk begint omdat het niet in haar opkomt om zelf er over te beginnen. En altijd is er die gedachte 'voor mij nog 100 mannen. Als ik 2 dagen wacht, dan heeft ze weer 20 nieuwe berichtjes die wellicht interessanter zijn dan ik'.

Mannen leren ook. De grijze massa wordt steeds minder grijs juist omdat iedereen begint te leren dat ze op moeten vallen.

Het vervelende aan internetdaten als man is het gebrek aan een 2e kans. Die krijg je niet. Een vrouw checkt het profiel en als het op dat moment niet aan haar hoge eisen voldoet (je profiel is niet altijd hetzelfde, soms verander je immers wat dingetjes om op te vallen bijv.) dan is het einde verhaal. Geen Interesse.

Tijdens het chatten ook. Als je elkaar eventjes niet begrijpt of je maakt 1 foute opmerking. Einde Verhaal. Ze heeft nog 8 matches op paiq namelijk en op Relatieplanet staan er ook weer 5 nieuwe berichten in haar mailbox te wachten. Bovendien is er ook nog het 'drukke leventje met veel vrienden'. In al die tientallen chats ben ik maar een enkele vrouw tegengekomen die langer dan 2 maanden vrijgezel is geweest voor ze een nieuwe scharrel heeft. Terwijl mannen gerust jaren vrijgezel blijven. En ik heb het dan over de vrouwen/mannen met een niet onaantrekkelijk uiterlijk. Want ook dat merk je... vrouwen die behoorlijk overgewicht hebben zijn vrijwel zonder uitzondering enthousiast, vinden de foto's leuk en vatten elk complimentje op als een teken dat je wil daten. Die zijn net zo wanhopig als ons

[ Bericht 16% gewijzigd door Knipoogje op 21-07-2007 18:31:23 ]
  zaterdag 21 juli 2007 @ 18:31:57 #70
pi_51698507
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:08 schreef cikolata het volgende:

[..]

Wat raar dat er mensen bestaan die wel tevreden zijn met hun relatie
Simpel, gewoon vrouwen niet al te serieus nemen.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 18:40:44 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51698743
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:24 schreef Knipoogje het volgende:
Mannen leren ook. De grijze massa wordt steeds minder grijs juist omdat iedereen begint te leren dat ze op moeten vallen.
ach welnee joh

de liefdesmarkt is sowieso een markt met een groot verloop en nieuwe aanwas
pi_51699168
Goed geschreven OP

Internet-daten is slechts 1 aspect van alle vormen van daten. Precies alsof die vrouwen enkel op internet daten.
pi_51699610
Waarom staat er nog steeds '20ers'
  zaterdag 21 juli 2007 @ 19:23:15 #74
pi_51699805
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:15 schreef MahirBurekovic het volgende:
Waarom staat er nog steeds '20ers'
Slaat op de collumn in de OP denk ik. Alleen bejaarden mogen internet-daten?
pi_51700612
[quote]Op zaterdag 21 juli 2007 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[/quot]

'in hun 20ers' slaat nergens op.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 19:55:18 #76
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_51700705
Knap eigenlijk hoe je door de regels door kan lezen dat ze niet snapt dat zij aan internetdaten doet omdat ze mooi is

Gelukkig mogen spuuglelijke mensen hun toevlucht naar het internet blijven nemen.
Could it be that the rallying idea of Europe is merely a front for the very opposite of all that Europe stands for, namely rejection of democracy, freedom, separation of powers, transparency and political accountability? (U. Beck)
pi_51700749
quote:

[..]

Serieus, het is geen onzin, je moet het alleen goed weten te brengen

Als je het goed doet kan je stapels met telefoonnummers binnenslepen, zelfs zonder je eigen nummer weg te geven.
Natuurlijk niet twintig nummers tegelijk gaan ophalen, anders krijg je erg snel last van je duim
quote:
Dan val je misschien niet genoeg op? Als jij met hetzelfde verhaaltje aankomt met daarin het standaard spul dat je op zoek bent naar warmte, iemand die op je schouder mag uithuilen en uiteraard het "gezellig dingen samendoen", dan is je profiel alvast totaal niet interessant omdat dat al lang duidelijk is (je staat op zo'n site, natuurlijk zoek je warmte, aandacht en seks, d'uh!)

Ook is het verstandig om er veel aanwezig te zijn op die sites (iedere avond even inloggen en je browser open laten staan), zeker als je zelf interesse en zelfs zelfgeschreven berichten wil ontvangen. Als je een berichtje stuurt naar iemand die het pas de volgende dag leest, dan lijk je minder kans te hebben dan wanneer ze op hetzelfde moment online is (zal wel komen omdat ze op zo'n moment meteen een beslissing moet nemen, van die wetenschap kan je gebruik maken). Verder is het hetzelfde principe als een discotheek: blijf je lam hangen met een bier in je hand, dan kan je daar lang blijven wachten als vent. Spring je actief de dansvloer op en doe je gezellig mee, dan verhogen je kansen met grote sprongen.

Maar mag ik vragen wat je bedoelt met 100x je aas uithangen? Stuur je steeds hetzelfde bericht met kleine aanpassingen? Hoe moet ik me dat precies voorstellen?
pi_51700777
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Simpel, gewoon vrouwen niet al te serieus nemen. [afbeelding] [afbeelding]
En mannen ook niet
  zaterdag 21 juli 2007 @ 20:02:31 #79
pi_51700885
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:51 schreef MahirBurekovic het volgende:
[quote]Op zaterdag 21 juli 2007 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[/quot]

'in hun 20ers' slaat nergens op.
Dat klopt! Ik zou er een topic over openen.
pi_51700974
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 20:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat klopt! Ik zou er een topic over openen.
tss, kneus.
pi_51701000
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:55 schreef Cuegirllie het volgende:
Veel ervaring er mee Aapje?
Oh breek me de bek niet open zeg

Het begon allemaal met een persoonlijk onderzoekje (serieus ) omdat ik benieuwd was of het nou echt mogelijk was om via internet iemand te vinden, en het eindigde met kennis over de meeste manieren van faken, bekende fakers, russische dames, frigiden, heuse criminelen die zich als vrouw voordoen, knappe modelfiguren die het op internet zochten omdat ze in het dagelijkse leven voornamelijk werden aangesproken door foute snuivende gasten, verlegen meisjes en uiteraard een msn-lijst met meer dan dertig meiden in twee maanden tijd.

Maar toen kwam ik er achter dat ik al die meiden ook nog eens moest aanspreken.. eh.. hoe zeggen ze dat ook alweer? Iets met ogen die groter zijn dan de mond kan bevatten en zo...

Het komt verschrikkelijk opscheppend over, maar het is gewoon echt makkelijk wanneer je in de gaten krijgt hoe het moet
pi_51701293
quote:

Zo, dat lucht op
pi_51702597
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:44 schreef zwambtenaar het volgende:
de achterhaalde hippie Ritsema
pi_51704937
Het is niet raar dat iemand van de oudere generatie kritiek heeft op 'de jeugd van tegenwoordig'. En het is niet onrealistisch dat wijzelf over een groot aantal jaar hetzelfde doen. Ieder generatie is in een ander omgeving opgegroeit en dat heeft altijd wel enigzins invloed op je eigen opvattingen en 'normen en waarden'. Weinig schokkend nieuws dus.

Over de inhoud van het artikel zelf: 'Jammer' dat ze zich zo afsluit van een nieuw optie om je geluk te zoeken in de liefde. Want dat is het in feite. Internetdaten gaat het real life ontmoeten echt niet vervangen en als ik die column zo lees lijkt zij juist dié gedachtegang te maken.
pi_51706382
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:39 schreef thaleia het volgende:
Dat lijkt me duidelijk. Die (schrijf)ambities moeten op een laag pitje, want het is véél belangrijker om eerst een man te regelen en dat lukt niet goed via internet. Het komt op mij over als een ouderwetse moraal over het lot van de vrouw, maar het kan ook heel goed grappig bedoeld zijn (dat hoop ik). Ze zal wel veel ingezonden brieven krijgen. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_51706586
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:12 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Ja, inderdaad .
WTF? Bron? Lompe teef
pi_51709162
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:24 schreef mane het volgende:

[..]

Dat lijkt me duidelijk. Die (schrijf)ambities moeten op een laag pitje, want het is véél belangrijker om eerst een man te regelen en dat lukt niet goed via internet. Het komt op mij over als een ouderwetse moraal over het lot van de vrouw, maar het kan ook heel goed grappig bedoeld zijn (dat hoop ik). Ze zal wel veel ingezonden brieven krijgen. .
En als ze dan die man aan de haak heeft geslagen kan ze gewoon aan het huishouden beginnen en na een paar jaar met thee op de koters wachten. Als je een man hebt hoef je immers niet te werken! Wat een ouderwetse doos is die ritsema. En al bedoeld ze het niet zo, dan nog staat het betweterige kuttoontje van die column mij totaal niet aan. Als dat meisje wil gaan voetballen ipv met poppen spelen (is ook geen goed voorbeeld maargoed) dan past dat zeker ook niet in de functieomschrijving van jonge vrouw? Waarom zouden jonge vrouwen zichzelf moeten hoereren om normaal te zijn? Haar stelling komt in die richting, in feite zegt ze dat die Anne dom is omdat ze niet zoveel mogelijk mannen neukt nu ze ze voor het uitkiezen heeft. Daar klinkt nogal wat oud zeer uit. Is jouw snatch inmiddels te uitgedroogt om uberhaupt nog mannen aan te trekken, ritsema?
El duffo o muerte
pi_51716417
Ach, dat internetdaten...

een goede vriendin van ons is nu al jaren samen met een leuke vriend, net getrouwd, leuk gezin en hoe hebben ze elkaar ontmoet? Op een 06 sex lijn! Dat waren nog eens tijden

Dikke onzin dus dat het niet waardig is of weet ik veel. Ik ken genoeg vrienden die nu getrouwd zijn en hun partner op relatieplanet hebben ontmoet en heb ook genoeg vrienden die het op de "ouderwetse" manier hebben gedaan.

Mij heeft het internetdaten in het verleden nooit windeieren gelegd, maar mijn vrouw heb ik ontmoet op mijn werk, kan toch allebei? Internetdaten is best leuk, maar volgens mij zitten er nu meer zielige geile mannen op dan pakweg 8 jaar geleden toen ik het deed.
  zondag 22 juli 2007 @ 14:11:00 #89
pi_51717033
quote:
Op zondag 22 juli 2007 13:53 schreef doshi het volgende:
Ach, dat internetdaten...

een goede vriendin van ons is nu al jaren samen met een leuke vriend, net getrouwd, leuk gezin en hoe hebben ze elkaar ontmoet? Op een 06 sex lijn! Dat waren nog eens tijden

Dikke onzin dus dat het niet waardig is of weet ik veel. Ik ken genoeg vrienden die nu getrouwd zijn en hun partner op relatieplanet hebben ontmoet en heb ook genoeg vrienden die het op de "ouderwetse" manier hebben gedaan.

Mij heeft het internetdaten in het verleden nooit windeieren gelegd, maar mijn vrouw heb ik ontmoet op mijn werk, kan toch allebei? Internetdaten is best leuk, maar volgens mij zitten er nu meer zielige geile mannen op dan pakweg 8 jaar geleden toen ik het deed.
Het ene vooroordeel word ingewisseld voor het andere. "Internetdaten is voor losers" word "vroeger was alles beter"
pi_51719994
Ik heb allebei de columns niet gelezen en heb ook geen benul wie de dames in kwestie zijn. Dat psychologen sowieso ergens tegen zijn vind ik al vreemd, gezien het gegeven dat zij er zijn voor verklaringen (determinering van het gedrag van de mens) en niet voor meningen. Dat laatste wil nog wel eens in de psychologie door elkaar lopen (kijk naar Dr. Phil bijv.). Er is niks slecht of 'immoreel' aan internetdaten, het is hoogstens een extra 'wereld' (naast werk, school, etc.) bij het zoeken naar een partner. Hoe meer 'werelden', hoe meer vreugde, lijkt me.

Zelf doe ik niet aan (internet)daten met onbekenden. Misschien dat ik er op een latere leeftijd anders over denk, maar voor nu vind ik het maar geforceerd en alles behalve spontaan. Liever leer ik iemand kennen via uitgaan, school, werk, vrienden of fora en plan ik er op een later tijdstip een date mee. Stuk relaxter.
pi_51723691
quote:
Op zondag 22 juli 2007 13:53 schreef doshi het volgende:
Haha, net andersom juist. Vroeger waren het vooral zielige geile mannen en waren de meeste vrouwen fake of toekomstige importbruidjes en zit tegenwoordig alles en iedereen op datingsites, voor de lol enzo.
pi_51726661
Ik zie niet wat er dom aan is, aan internetdaten. Ik zie echter ook de lol er niet van in Gevalletje 'zelf weten', lijkt me dit. Zelf vind ik dat internet ten op zichte van 'real life' nooit aan je verwachtingen voldoet en dat de eerste afspraak met de desbetreffende man een schot in 't duister is.
  zondag 22 juli 2007 @ 19:53:37 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51727440
Achja wanneer je in zatte toestand in de kroeg je nummer geeft kan ie nuchter ook best tegenvallen.
  zondag 22 juli 2007 @ 20:06:49 #94
pi_51727834
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:24 schreef Taurus het volgende:
Ik zie niet wat er dom aan is, aan internetdaten. Ik zie echter ook de lol er niet van in Gevalletje 'zelf weten', lijkt me dit. Zelf vind ik dat internet ten op zichte van 'real life' nooit aan je verwachtingen voldoet en dat de eerste afspraak met de desbetreffende man een schot in 't duister is.
De eerste ochtend na de eerste nacht is sowieso een shock, i-net of niet
pi_51729399
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De eerste ochtend na de eerste nacht is sowieso een shock, i-net of niet
Maar wat wel 'n cruciaal verschil is, is dat de avond (ontmoeting) al 'n shock kan zijn bij i-net, in tegenstelling tot 'real life' We kennen allemaal de mooi belichte foto's, de vaagheid van de webcam, de eventuele brutaliteit en zekerheid van jezelf als je veilig achter je scherm typt. De gehele reeele lichaamstaal (essentiele vorm van communicatie) ontbreekt.
  zondag 22 juli 2007 @ 21:10:51 #96
pi_51729713
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:59 schreef Taurus het volgende:

[..]

Maar wat wel 'n cruciaal verschil is, is dat de avond (ontmoeting) al 'n shock kan zijn bij i-net, in tegenstelling tot 'real life' We kennen allemaal de mooi belichte foto's, de vaagheid van de webcam, de eventuele brutaliteit en zekerheid van jezelf als je veilig achter je scherm typt. De gehele reeele lichaamstaal (essentiele vorm van communicatie) ontbreekt.
Lekker belangrijk. Alsof je in een donkere rokerige kroeg met stampende muziek zo nuttig kan communiceren met iemand met een dikke laag make-up en een groot glas alcohol voor dr gezicht.
pi_51730088
quote:
Op zondag 22 juli 2007 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lekker belangrijk. Alsof je in een donkere rokerige kroeg met stampende muziek zo nuttig kan communiceren met iemand met een dikke laag make-up en een groot glas alcohol voor dr gezicht.
Beter dan slechts met letters. Voor een eerste indruk heb je toch die indruk desnoods uit die kroeg nodig, we hebben het hier over daten, alsof seksuele aantrekkingskracht geen enkele rol meer speelt.
pi_51730479
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:07 schreef zwambtenaar het volgende:
Maar waarom voelt Ritsema zich zo geroepen om over dit soort zaken te klagen (want dat is het uiteindelijk: ordinair gefrustreerd klagen)?
Omdat ze een dom wicht is dat geen respect kan opbrengen voor andere levensstijlen dan de hare. "Haar manier is perfect".
  zondag 22 juli 2007 @ 21:41:13 #99
pi_51730699
quote:
Op zondag 22 juli 2007 21:23 schreef Taurus het volgende:

[..]

Beter dan slechts met letters. Voor een eerste indruk heb je toch die indruk desnoods uit die kroeg nodig, we hebben het hier over daten, alsof seksuele aantrekkingskracht geen enkele rol meer speelt.
Het principe blijft hetzelfde. Je selecteerd op een beperkt aantal zaken. Via internet denk je: "leuk gesprek, tof karakter!" en kom je er tijdens de date achter dat je niet op haar valt. In de kroeg denk je "lekkker wijf, neuken!" en merk je later dat het een domme zeur is. Het is niet beter of slechter, alleen anders.
pi_51730945
quote:
Op zondag 22 juli 2007 21:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het principe blijft hetzelfde. Je selecteerd op een beperkt aantal zaken. Via internet denk je: "leuk gesprek, tof karakter!" en kom je er tijdens de date achter dat je niet op haar valt. In de kroeg denk je "lekkker wijf, neuken!" en merk je later dat het een domme zeur is. Het is niet beter of slechter, alleen anders.
Vind ik niet, ook het karakter of het leuke gesprek is op internet in veel gevallen fake. Dus via internet denk je: "Leuk gesprek, tof karakter!" en kom je er tijdens de date achter dat je niet op haar valt, dat ze bijvoorbeeld niet aantrekkelijk is en haar hele manier van doen je niet aan staat én niets interessants te vertellen heeft omdat ze pleuriszenuwachtig/onzeker is. In de kroeg denk je "lekker wijf, neuken!" en kún je hooguit later merken dat ze een enorme zeur is of dat karakters botsen, maar 't neuken hoeft daar bijvoorbeeld al niet per se onder te lijden.

In 'real life' is dus voordeliger en kansrijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')