Oók herkenbaar!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:12 schreef marit1978 het volgende:
Ik lag daar net op de bank heel braaf alleen via mijn buik te ademen, maar werd er zo benauwd van dat ik haar maar even aangekondigd heb dat ik ècht even moest zuchten![]()
Ik heb vanmorgen bij de huisarts een test gehad. Ben niet zwanger. Al lijken de klachten er wel op.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ingrid, had je nog een test gehaald?
Ah ok. Ben benieuwd of er dan iets uit komt, uit het onderzoek.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:19 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen bij de huisarts een test gehad. Ben niet zwanger. Al lijken de klachten er wel op.
Het kan zijn dat ik een prikkelbare darm heb. Ook moet ik vandaag bloed prikken. Oa. op suiker, schildklier, pfeiffer. Na 7 dagen is die uitslag er.
Ja zorgtoeslag is afhankelijk van je inkomen. Op www.toeslagen.nl kan je een proefberekening maken of je er recht op hebt.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:50 schreef Beaker het volgende:
Mibos wat heb je een goede instelling! Top hoor!![]()
bijna op vakantie met onze Jet
![]()
Oja heb een vraagje nog, Crook vroeg zich af of ik nu recht heb op zorgtoeslag? Of is dat afhankelijk van je inkomen? Iemand die het weet?
We zijn superblij met onze huisartd. Onze vorige huisarts nam onze klachten nooit serieus. Dankzij hem heb ik twee keer een zware antibioticakuur gehad en sloeg het niet aan. Bleek ik een heel fors abces te hebben waardoor ik twee maand moest revalideren. Had hij me gelijk doorverwezen, dan was het veel sneller gegaan.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:14 schreef marit1978 het volgende:
_ingrid_ je hebt zo te lezen ook een lekker doortastende huisarts !
fijn joh
Laat dit een waarschuwing zijn voor alle zwangeren... zet afspraken van te voren op papier! Dit scheelt een hoop problemen achteraf.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:42 schreef Beaker het volgende:
![]()
![]()
![]()
de meeste weten nu wel dat mijn werkgever me liever kwijt dan rijk is. Ik heb vandaag mijn nieuwe arbeidsovereenkomst gekregen waarin staat dat ik op de woensdag en donderdag moet komen werken. Er is ergens in februari of maart een mondeling afspraak gemaakt dat ik op woensdag en vrijdag zou komen werken. Hiervoor hebben alle meiden op kantoor een ( ik ook ) een nieuw werkrooster ontvangen, waarin staat dat ik woensdag en vrijdag werk.
Nu ontkent mijn werkgever dit in alle geuren en kleuren. Ik word geacht die dagen te komen werken zoals beschreven in mijn arbeidsovereenkomst, doe ik dat niet dan word ik ontslagen!?
Nu zit ik in een lastig pakket, omdat er een aantal mensen ontslagen zijn omdat er een grote klant is weggevallen. Hij kan dus aangeven dat ik teveel benof niet?
Tijdens mijn zwangerschap heb ik alles gemeld bij de vk en ha omdat ik er gewoon helemaal doorheen zat! Ik wilde met goede moed weer beginnen, maar nu denk ik erover om me ziek te melden!
Ik ben gewoon erg in ze teleurgesteld. Ik moet gaan beginnen met werken en ze beginnen alweer met dreigementen...... wat te doen?
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:45 schreef kozakken het volgende:
Marit, ik weet dat lindametdevelenummers ook eerder weer begonnen is. Daar kwamen de muren ook op af.
Maar mss leest ze hier nog wel eens af en toe.
Joehoe??!! Linda met heel veel nummers??? Joehoe??!!
Fijn dat iedereen zo meedenkt en wat fijn dat je je nog goed voelt bij en met Ilse. Dat lijkt me idd een opluchting.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:21 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Laat dit een waarschuwing zijn voor alle zwangeren iedereen... zet afspraken van te voren op papier! Dit scheelt een hoop problemen achteraf.
Open een topic in Werk, Geldzaken en Recht. Daar zitten een hoop mensen die je kunnen en willen helpen. Wel even het volledige verhaal daar neergooien.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:42 schreef Beaker het volgende:
![]()
![]()
![]()
de meeste weten nu wel dat mijn werkgever me liever kwijt dan rijk is. Ik heb vandaag mijn nieuwe arbeidsovereenkomst gekregen waarin staat dat ik op de woensdag en donderdag moet komen werken. Er is ergens in februari of maart een mondeling afspraak gemaakt dat ik op woensdag en vrijdag zou komen werken. Hiervoor hebben alle meiden op kantoor een ( ik ook ) een nieuw werkrooster ontvangen, waarin staat dat ik woensdag en vrijdag werk.
Nu ontkent mijn werkgever dit in alle geuren en kleuren. Ik word geacht die dagen te komen werken zoals beschreven in mijn arbeidsovereenkomst, doe ik dat niet dan word ik ontslagen!?
Nu zit ik in een lastig pakket, omdat er een aantal mensen ontslagen zijn omdat er een grote klant is weggevallen. Hij kan dus aangeven dat ik teveel benof niet?
Tijdens mijn zwangerschap heb ik alles gemeld bij de vk en ha omdat ik er gewoon helemaal doorheen zat! Ik wilde met goede moed weer beginnen, maar nu denk ik erover om me ziek te melden!
Ik ben gewoon erg in ze teleurgesteld. Ik moet gaan beginnen met werken en ze beginnen alweer met dreigementen...... wat te doen?
Hahaha die had ik niet gezienquote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
mazaru, je kan beter posten in Trotse Ooms en Tantes - Deel 7
Maarreh... als het je nichtje is, dan ben jij toch geen tante?
Oh, enneh... kijk uit met je schatting van 'om twee uur'. Weeen opwekken wil niet zomaar zeggen dat er dezelfde dag nog een babietje is, dat kan ook gewoon even duren.
106 is toch ook al best oud?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:21 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hahaha die had ik niet gezien![]()
En officieel ben ik inderdaad eigenlijk oud-tante, maar dat klinkt zo oud
107 zelfsquote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:26 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar je bent toch ook al 106?
Spannend hoor
Het kan heel snel gaan, maar het kan ook nog wat langer duren, ook als je ingeleid wordt.
Jemig, ik word echt oud, ik kan niet meer rekenenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:35 schreef texelonia het volgende:
Oh ik dacht 7 oktober maar het is dus 10 juli
Beetje dement?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:39 schreef mazaru het volgende:
[..]
Jemig, ik word echt oud, ik kan niet meer rekenen![]()
Wat een schat van een knulletje heb jij in je avatar.
Die hebben jullie mooi gemaakt!![]()
volgens mij verschilt dat per CAO. Ik heb 13*aantal uren per week, en dat mag ik op mijn eigen wijze opnemen, ik doe 4 uur per weekquote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:13 schreef E.T. het volgende:
Beaker, de wettelijke regeling voor ouderschapsverlof houdt in dat je 50% van je tijd onbetaald verlof kan opnemen, verspreid over 26 weken.
Je kunt trouwens ouderschapsverlof opnemen tot je kind 5 is ofzo, dus dat hoeft niet meteen aansluitend op zw.verlof of meteen dan ingediend te worden. Kan op elk willekeurig moment.
Goed! Uh...Nu ff raar, ik slaap al een week lang ofzo héél slecht, raar dromen, elk uur wakker en dan 's ochtends nog een hele ruk slapen. Raar. Gelukkig hebben we vakantie en zorgt A dan even voor Eva zodat ik nog wat slaap krijg. Ik hoop dat als ik weer ga werken volgende week, ik weer een beetje een normaal slaapritme krijg. Verder genieten we van Eva, behalve als ze heel mopperig is, maar dat is niet vaak. En zelfs dat heeft wel wat. Ze snapt ondertussen dat 'nee' niet leuk is, en dan gaat hetquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:03 schreef kozakken het volgende:
Oh Linda... maar vertel je nog even hoe het met je gaat??
Toe???? Ah???
-En we hebben een oostenmeetKom je ook?
![]()
CAO kan afwijken van de wettelijke regelingquote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:43 schreef Linda__ het volgende:
[..]
volgens mij verschilt dat per CAO. Ik heb 13*aantal uren per week, en dat mag ik op mijn eigen wijze opnemen, ik doe 4 uur per week. Manlief had één jaar lang 50% werken...
Dan had je toch goed gegokt!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:14 schreef mazaru het volgende:
Ff een kleine update.
Er is een engeltje geboren in Vlaardingen![]()
51 cm, kerngezond, genaamd Angel![]()
![]()
![]()
Heel goed!! Openlijk over zo'n intieme kwestie kunnen praten is al een hele grote stap in de goede richting volgens mijquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:50 schreef Moonah het volgende:
Oh ja, en voor mensen die zich afvragen waarom ik zulke intieme details post... Ik heb ook wel even getwijfeld hoor, maar ik gooi gewoon alle schaamte overboord, taboes zijn er om doorbroken te worden.
Groot gelijk heb je! Het is toch ook niets om je voor te schamen? Het is een rotprobleem waar jullie een oplossing voor gaan zoeken!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:50 schreef Moonah het volgende:
Oh ja, en voor mensen die zich afvragen waarom ik zulke intieme details post... Ik heb ook wel even getwijfeld hoor, maar ik gooi gewoon alle schaamte overboord, taboes zijn er om doorbroken te worden.
Dat denk ik ook Marit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:42 schreef marit1978 het volgende:
goedemorgen
Voor iemand die 'even' hier is, is dat misschien ook de enige manier om te laten zien hoe leuk/schattig/etc. je zo'n kindje vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |