abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52177849
Mibos, mooi gezegd .. kleine stapjes met Kaith meelopen
wat een ongelooflijk zooitje daar in het ziekenhuis zeg

Appelsap, wat een heerlijk vooruitzicht hebben jullie
wat zal dat een rust geven..lekker met z'n 3tjes!

Qua vluchten in werk, die valkuil zie ik ook wel ja
morgen komt manager op kraambezoek, mijn idee is om te kijken of ik mijn geplande 2weken vakantie kan opdelen door bijvoorbeeld toch al paar uurtjes weer aan de slag te gaan puur voor de administratie.
Hoofdmoot blijft dan toch gewoon thuis-moeder-zijn namelijk en dan kan ik denk ik wel wat reeëler inschatten of het wel de goede kant op gaat met me.
(had ik dit al eerder geschreven vandaag?)

Gek genoeg is die fysiotherapie en openbaring
ik merk nu pas echt hoe gejaagd en hoe verkeerd ik in vlagen adem!
Ik lag daar net op de bank heel braaf alleen via mijn buik te ademen, maar werd er zo benauwd van dat ik haar maar even aangekondigd heb dat ik ècht even moest zuchten
Ze moest lachen... hihi
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:54:15 #227
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52181062
Chaca.... PM dus.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:55:18 #228
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52181108
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:12 schreef marit1978 het volgende:
Ik lag daar net op de bank heel braaf alleen via mijn buik te ademen, maar werd er zo benauwd van dat ik haar maar even aangekondigd heb dat ik ècht even moest zuchten
Oók herkenbaar!
Ik krijg het al benauwd als ik jouw post over ademen lees...
pi_52181390
Mibos, ik vind het echt knap van je dat je zo met alles omgaat. Ik hoop echt van harte dat er herstel zal optreden.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 8 augustus 2007 @ 08:52:21 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52188800
Ingrid, had je nog een test gehaald?
pi_52192054
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ingrid, had je nog een test gehaald?
Ik heb vanmorgen bij de huisarts een test gehad. Ben niet zwanger. Al lijken de klachten er wel op.
Het kan zijn dat ik een prikkelbare darm heb. Ook moet ik vandaag bloed prikken. Oa. op suiker, schildklier, pfeiffer. Na 7 dagen is die uitslag er.
pi_52192924
Er gebeurt zo veel met al die moeders hier, allemaal een knuffel!!

En Appelsap, hier is alles oke, ik geniet zoveel van Meike, ik kan er gewoon niet bij dat je zoveel van zo'n klein wezentje kan houden!
Moet gewoon uitkijken dat mijn wereld niet ophoudt bij Meike, er is nl ook nog een papa die af en toe wat aandacht wil, en zo moet ik ook tijdens gezellige afspraakjes met vriendinnen echt oppassen dat ik niet alleen over Meike praat!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_52193014
Mibos wat heb je een goede instelling! Top hoor!

bijna op vakantie met onze Jet

Oja heb een vraagje nog, Crook vroeg zich af of ik nu recht heb op zorgtoeslag? Of is dat afhankelijk van je inkomen? Iemand die het weet?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:51:44 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52193081
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:19 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen bij de huisarts een test gehad. Ben niet zwanger. Al lijken de klachten er wel op.
Het kan zijn dat ik een prikkelbare darm heb. Ook moet ik vandaag bloed prikken. Oa. op suiker, schildklier, pfeiffer. Na 7 dagen is die uitslag er.
Ah ok. Ben benieuwd of er dan iets uit komt, uit het onderzoek.
pi_52193449
Zorgtoeslag heeft volgens mij niks met wel of geen kind te maken, dat is inkomensafhankelijk, en kun je bij de belastingdienst aanvragen
pi_52193475
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:50 schreef Beaker het volgende:
Mibos wat heb je een goede instelling! Top hoor!

bijna op vakantie met onze Jet

Oja heb een vraagje nog, Crook vroeg zich af of ik nu recht heb op zorgtoeslag? Of is dat afhankelijk van je inkomen? Iemand die het weet?
Ja zorgtoeslag is afhankelijk van je inkomen. Op www.toeslagen.nl kan je een proefberekening maken of je er recht op hebt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_52193747
_ingrid_ je hebt zo te lezen ook een lekker doortastende huisarts !
fijn joh

Karin, wat heerlijk om te lezen hoe je van Meike geniet!
wat zie ik daar naar uit, om ècht te gaan genieten van het leventje nu met ilse.

Vanmorgen was mijn schoonvader hier, die lekker zijn eigen gang ging in de tuin en met de hond
ik ben ook mijn eigen gang gegaan...aan de wandel richting winkels
Daarna de fles, en voelde ik me weer erg raar gespannen.
Net dus een halve oxazepam genomen, spanning lijkt nu weer weg.
Over uurtje komt een vriendin hier heen met broodjes, ik moet tenslotte ook blijven eten...
rond 2 uur weer tijd voor de fles en rond 3uur komt mijn manager.
Vanavond gaan we bij diezelfde vriendin eten, en ik weet nu al dat ik vanavond doodmoe mijn bed in rol.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:28:15 #238
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52194155
Mibos ik vind je een krachtige vrouw, echt zo knap hoe jij je hier doorheen slaat.
marit fijn dat je familie je fijn helpt
Appelsapje fijn dat jullie snel kunnen samenwonen, voelt ook echter denk ik.
Chaca pas goed op jezelf lieverd
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage woensdag 8 augustus 2007 @ 12:42:03 #239
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_52194531
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:14 schreef marit1978 het volgende:
_ingrid_ je hebt zo te lezen ook een lekker doortastende huisarts !
fijn joh
We zijn superblij met onze huisartd. Onze vorige huisarts nam onze klachten nooit serieus. Dankzij hem heb ik twee keer een zware antibioticakuur gehad en sloeg het niet aan. Bleek ik een heel fors abces te hebben waardoor ik twee maand moest revalideren. Had hij me gelijk doorverwezen, dan was het veel sneller gegaan.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_52194691
pff, na zo'n negatieve ervaring met een vorige huisarts is het des te fijner dat deze nu juist wel al snel vanalles uit de kast haalt !
pi_52194867
Ingrid ik hoop dat er iets voor je uitkomt en wees blij met deze huisarts dan als ik het zo van Djeez lees.

Marit wat fijn dat je fam en vriendinnen lekker inspringen om je hier en daar te ontlasten. Hoe is het met je gevoel tegenover Ilse (of is dat een te brutale vraag) dan moet je hem gewoon negeren hoor!!!

Evenstar ik weet niet of het kracht is of pure nuchterheid. Maar ik ben wel blij dat ik stevig in mijn schoenen sta want anders had ik er al lang genoeg van gehad denk ik.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_52195234
Mibos, het is een hele goede vraag zelfs...daar draait het toch wel beetje om vind ik
Gelukkig merk ik dat ik ilse nog steeds èrg erg lief vind..en ze voor mij het mooiste meisje ter wereld is. Hou haar graag even lekker tegen me aan, krijg rugpijn omdat ik lang over de box gebogen met haar brabbel etc.
Ik denk ook steeds meer dat de kern van het probleem hier is dat ik te diep wegzak in het leventje hier zonder houvast. Geen werk, veel vrienden die door de week juist wel werken .. een periode van slecht weer gehad waardoor ik ook niet veel buiten kwam.
Nu probeer ik mezelf echt te dwingen elke dag stuk te gaan lopen, regen of geen regen.
De kinderwagen heeft een regenhoes, en ik heb een paraplu tenslotte.
ik ben er zó ontzettend blij om dat ik merk echt nog van ilse te houden,
was ben er echt heel erg bang voor dat dit zou afnemen ofzo.
pi_52195265
En mibos, of jouw positieve houding nou door kracht of door nuchterheid komt...

misschien is die nuchterheid juist wel je kracht !?
pi_52195414
Marit inderdaad het is fijn te lezen dat je gevoel to Ilse niet veranderd en dat ze nog steeds je mooiste meisje is en regen ja dat nemen we hier maar voor lief zullen we maar zeggen vandaar dat je standaard een hoes meegeleverd krijgt bij een kinderwagen. Dus goed van je dat je lekker naar buiten gaat en van haar geniet. En het is fijn dat je je ook kan vinden in de fysio en af en toe een halve Ox...pam (zoiets toch?). Hoe is het met jou en je lief trekken jullie het samen ook nog wel goed?

Marit zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk dat de nuchterheid ook een kracht kan zijn...
pi_52196220

de meeste weten nu wel dat mijn werkgever me liever kwijt dan rijk is. Ik heb vandaag mijn nieuwe arbeidsovereenkomst gekregen waarin staat dat ik op de woensdag en donderdag moet komen werken. Er is ergens in februari of maart een mondeling afspraak gemaakt dat ik op woensdag en vrijdag zou komen werken. Hiervoor hebben alle meiden op kantoor een ( ik ook ) een nieuw werkrooster ontvangen, waarin staat dat ik woensdag en vrijdag werk.
Nu ontkent mijn werkgever dit in alle geuren en kleuren. Ik word geacht die dagen te komen werken zoals beschreven in mijn arbeidsovereenkomst, doe ik dat niet dan word ik ontslagen!?
Nu zit ik in een lastig pakket, omdat er een aantal mensen ontslagen zijn omdat er een grote klant is weggevallen. Hij kan dus aangeven dat ik teveel ben of niet?

Tijdens mijn zwangerschap heb ik alles gemeld bij de vk en ha omdat ik er gewoon helemaal doorheen zat! Ik wilde met goede moed weer beginnen, maar nu denk ik erover om me ziek te melden!
Ik ben gewoon erg in ze teleurgesteld. Ik moet gaan beginnen met werken en ze beginnen alweer met dreigementen...... wat te doen?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:46:35 #246
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52196359
Marit, goed om te lezen dat je wat meer grip aan het krijgen bent.

Mibos, als jij daar kracht uit put, dan is dat dus zo.

Beaker, wat een rot situatie. Heb je rechtsbijstand. Want als je een ontslagprocedure ingaat dan is dat misschien wel handig. En overelg met je lief of jullie het kunnen veroorloven om met minder geld te doen. (Je krijgt in elk geval na ontslag 70% van je laatst verdiende loon...maar check even bij WGR). En in overleg met he HA kun je je ook ziek melden. Uiteindelijk zal je dan ook bij een bedrijfsarts moeten komen, maar dan heb je wel even wat extra tijd.

Hier heb ik mezelf weer flink aan het denken gezet. En ik heb geconcludeerd dat ik nu even in een stroomversnelling zit. Qua drukte door de verjaardag van Fleur en het naar school gaan, maar ook qua emoties. Fleur wordt zo groot en dat besef komt best hard aan. Tuurlijk ben ik daar blij om, maar het feit dat ze over 5 dagen naar de basisschool gaat doet me meer dan ik dacht.
En naast dit alles speelt vermoeidheid een enorme rol. Maud is nog steeds nachts wakker om te drinken en dat in combi met 4 tot 5 dagen per week werken, is zwaar. Dus heb ik mezelf beloofd dat ik beter op mezelf ga letten en voldoende rust neem en ga leren om de boel de boel te laten zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door chacama op 08-08-2007 13:52:54 ]
pi_52197490
Beaker je hebt toch samen met je collega's dan bewijs dat hij het zo heeft geroosterd woensdag en vrijdag? Zo ja hup alles beetpakken en naar de rechtsbijstand en ik zou me denk ik ook ziekmelden en dan wel op de manier hoe Chaca het omschrijft via de huisarts. Die baas van jou spoort echt helemaal niet hoor als ik het even netjes mag zeggen.

Chaca inderdaad probeer de boel de boel te laten en ik weet niet hoe laat Maud 's nachts eten krijgt maar ik deed het zo (toen ik nog bv gaf) ze kreeg haar laatste voeding om 20.00 ongeveer en dan als wij naar bed gingen dan maakte ik Kaith wakker om nog even te laten drinken en dat deed ze en dan ging ze door tot 8.00 in de morgen. Moet ik zeggen dat wij geen hele vroege slapers zijn dus dat scheelt misschien ook. Haar late avondbv was dan rond 0.00 - 0.30.

En Fleur wordt gewoon een grote meid.
pi_52197537
Moonah hoe is het met jou gegaan?
pi_52197610
We hebben geen rechtsbijstand, maar ben wel lid van de bond die zeggen dat ik in een lastig pakket zit omdat het zogenaamd niet goed zou gaan met het bedrijf .....
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_52198182
Sjeez wat een klojo die baas van jou, Beaker!
Idd wat Mibos zegt, kun je niet met je collega;s iets fixen? Omdat die er ook van weten, plus dat rooster, heb je dat zwart op wit?
En wb die 70%, ik zou nog wel even nachecken, want als je zelf ontslag neemt krijg je het niet, alleen als je wordt ontslagen... (en ik weet niet of die klojo van een baas van je er nog zo een kont aan weet te lullen dat je niks krijgt...werkweigering ofzo)
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:48:26 #251
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52198264
Mibos. Maud krijgt om 11 uur van mijn man nog een fles en dan komt ze tussen 3 en half 5 nog een keer bij mij. De laatste paar dagen (*klopt heeel heeeeeel hard af) is het alleen als ze buikpijn heeft. Anders slaapt ze tot 7 uur en is wakker. Als ze in de nacht niet bij me heeft gedronken dan krijgt ze om 7 uur en anders om half 9 als ze weer gaat slapen.

Beaker goed dat je bij de bond zit. Die hebben ook rechtsbijstand als een van de hulpdingen. En hopelijk komt er gewoon lekker een andere baan op je pad en kun je een lange neus maken naar je huidige baas.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 16:04:38 #252
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52200437
Beaker Heb je inderdaad niet een soort bewijs of getuigenis van je collega's dat jij wo/vrij zou gaan werken na je verlof? Reageer of doe in ieder geval nog even niets naar je baas toe totdat je goede informatie hebt ingewonnen via de bond / rechtsbijstand.. heel veel succes!!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_52200751
Beaker wat een *piep* van een baas maar geloof me je bent niet de enige ik zit met een soort gelijk probleem. Schakel de bond maar vast in want je baas kan je ontslaan als het slecht gaat met het bedrijf, maar jij kan het ze lastiger maken.
Je hebt na je bevallingsverlof nog 6 weken ontslag bescherming! dus voorlopig ben je je inkomen nog niet kwijt ws weet je baas dat niet , de mijne was iig niet op de hoogte.
Dit geeft je wat meer tijd om te zoeken naar een andere leuke baan.

Ik ben inmiddels druk aan het solliciteren alleen echt eenvoudig is het niet zo kort op en na de vakantie periode, en de meeste werkgevers willen dat je iedere dag 3 a 4 uur komt opdraven en dat terwijl ik liever 3 volle dagen ga werken ivm opvang.
Beaker je word knettergek van die werkgevers, ik zit nu al maanden in deze onzekerheid (vanaf wk23 ofzo) en als ik straks nog niets anders heb gevonden meld ik me ook ziek, dan gooi ik het op overspannen van al het gezever en gezeik van de baas tijdens de zwangerschap.
Ik heb vanaf dat moment geen seconde echt onbezorgd van de zwangerschap kunnen genieten.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 8 augustus 2007 @ 16:24:20 #254
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52200986
Geloof dat ik nu dan eindelijk eens een keer kan zeggen dat ik blij ben dat ik eigen baas ben. Lig ik tenminste alleen met mezelf (en manlief) overhoop

Ook jij succes Marlieske.
pi_52201735
Jemmig Beaker, het verhaal wordt ook steeds gekker en belachelijker zeg!
hebben ze bij de bond niet ook een juridisch iemand die advies kan geven??

Chacama, wat een dubbel gevoel lijkt me dat .. zo'n grote dochter...die dus niet meer 'echt' klein is
en allebei heeft het weer iets zo moois !

Hier is mijn baas net weg...was een gezellig bezoekje!
ze zag meteen dat het niet lekker ging en gaf al snel aan nu vast met me naar een oplossing te willen zoeken.
Ik heb nu nog gewoon mijn 2weken zwangerschapsverlof, en daarna ga ik weer aan de slag.
Rustig aan, de eerste maandag wordt spreekuur gewoon nog vervangen en ga ik me eens door de post/mail/documentatie heen werken.
De invulling van de rest van de week gaan we die maandag pas bekijken.
Deels zal ik dus wel verlof opnemen omdat nou eenmaal mijn vervang al geregeld is, maargoed.
Mijn gevoel nu: heerlijk, ik hoef nog maar 2 weken thuis te zitten!
Erg fijn ook dat ik dus de kans krijg rustig weer wat in te werken, zal al energie genoeg gaan kosten denk ik.
Ik moet oppassen dat ik mijn emoties van de afgelopen 1,5week niet ga afdoen als 'verveling'
want nu vanmiddag gaat het best redelijk.... en lijkt het allemaal al veel minder erg.
pi_52203038
Marlieske, bedankt voor je info! Kun je me dat ff mailen? een linkje ofzo?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:45:13 #257
103793 kozakken
Living the life
pi_52206384
Marit, ik weet dat lindametdevelenummers ook eerder weer begonnen is. Daar kwamen de muren ook op af.
Maar mss leest ze hier nog wel eens af en toe.

Joehoe??!! Linda met heel veel nummers??? Joehoe??!!

Fijn dat iedereen zo meedenkt en wat fijn dat je je nog goed voelt bij en met Ilse. Dat lijkt me idd een opluchting.

Oh en Beaker, de bond mag je gerust als je jurische achtervang zien hoor. (Betaal je ook voor )
Gewoon bellen! Morgen nog!!
Laat je niet gek maken liefie!
pi_52207770
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:42 schreef Beaker het volgende:

de meeste weten nu wel dat mijn werkgever me liever kwijt dan rijk is. Ik heb vandaag mijn nieuwe arbeidsovereenkomst gekregen waarin staat dat ik op de woensdag en donderdag moet komen werken. Er is ergens in februari of maart een mondeling afspraak gemaakt dat ik op woensdag en vrijdag zou komen werken. Hiervoor hebben alle meiden op kantoor een ( ik ook ) een nieuw werkrooster ontvangen, waarin staat dat ik woensdag en vrijdag werk.
Nu ontkent mijn werkgever dit in alle geuren en kleuren. Ik word geacht die dagen te komen werken zoals beschreven in mijn arbeidsovereenkomst, doe ik dat niet dan word ik ontslagen!?
Nu zit ik in een lastig pakket, omdat er een aantal mensen ontslagen zijn omdat er een grote klant is weggevallen. Hij kan dus aangeven dat ik teveel ben of niet?

Tijdens mijn zwangerschap heb ik alles gemeld bij de vk en ha omdat ik er gewoon helemaal doorheen zat! Ik wilde met goede moed weer beginnen, maar nu denk ik erover om me ziek te melden!
Ik ben gewoon erg in ze teleurgesteld. Ik moet gaan beginnen met werken en ze beginnen alweer met dreigementen...... wat te doen?
Laat dit een waarschuwing zijn voor alle zwangeren... zet afspraken van te voren op papier! Dit scheelt een hoop problemen achteraf.
pi_52208814
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:45 schreef kozakken het volgende:
Marit, ik weet dat lindametdevelenummers ook eerder weer begonnen is. Daar kwamen de muren ook op af.
Maar mss leest ze hier nog wel eens af en toe.

Joehoe??!! Linda met heel veel nummers??? Joehoe??!!

Fijn dat iedereen zo meedenkt en wat fijn dat je je nog goed voelt bij en met Ilse. Dat lijkt me idd een opluchting.

Yep... Ik verveelde me thuis. Dus ik ben een maand eerder begonnen dan gepland, met m'n laptoppie op de huiskamertafel. Dus wel thuiswerken. Moet wel bekennen dat de klachten van Marit me niet zo bekend voorkomen, dat lijkt me wel wat meer dan alleen 'muren op je af komen'. Voorzichtig aan Marit

En verder iedereen:

*weer verder lurkt.
Eva en Maria
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:03:39 #260
103793 kozakken
Living the life
pi_52209078
Oh Linda... maar vertel je nog even hoe het met je gaat??
Toe???? Ah???

-En we hebben een oostenmeet Kom je ook?
pi_52219836
Jullie zijn lief

Ik zit eraan te denken om volledig ouderschapsverlof op te nemen, kan ik dat nu nog indienen?
Crook gaat straks de bond bellen, we zijn het nu echt zo zat
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:06:19 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52219882
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:21 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Laat dit een waarschuwing zijn voor alle zwangeren iedereen... zet afspraken van te voren op papier! Dit scheelt een hoop problemen achteraf.
pi_52219963
Ik heb dat ook aangegeven, maar ze doen het gewoon niet het zelfde voor contracten enzo ...... ( dit geld niet voor mij overigens!)
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  Milf donderdag 9 augustus 2007 @ 09:13:09 #264
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52219971
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:42 schreef Beaker het volgende:

Open een topic in Werk, Geldzaken en Recht. Daar zitten een hoop mensen die je kunnen en willen helpen. Wel even het volledige verhaal daar neergooien.
Een mondelinge overenkomst is ook een overeenkomst. En aangezien het rooster zelfs al bekend was heeft hij weinig om op te staan. En hij kan je echt niet zomaar ontslaan. Ook niet als je "teveel" zou zijn. Dan moet hij namelijk aantonen dat er om economische redenen mensen eruit moeten.
Maar open even een topic. Krijg je meer tips over hoe je dit het beste kan aanpakken.

Succes!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:13:41 #265
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52219979
Beaker, de wettelijke regeling voor ouderschapsverlof houdt in dat je 50% van je tijd onbetaald verlof kan opnemen, verspreid over 26 weken.

Je kunt trouwens ouderschapsverlof opnemen tot je kind 5 is ofzo, dus dat hoeft niet meteen aansluitend op zw.verlof of meteen dan ingediend te worden. Kan op elk willekeurig moment.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:14:40 #266
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_52219994
(nieuwe) tantes tellen ook mee?

Nog een paar uurtjes, dan wordt onze familie uitgebreidt met een gloednieuw meisje!!
Ze zijn nu bezig met het opwekken van weeen bij mijn nichtje, ik schat zelf dat er rond een uur of twee een telefoontje gaat komen
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:16:09 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52220013
mazaru, je kan beter posten in Trotse Ooms en Tantes - Deel 7
Maarreh... als het je nichtje is, dan ben jij toch geen tante?
Oh, enneh... kijk uit met je schatting van 'om twee uur'. Weeen opwekken wil niet zomaar zeggen dat er dezelfde dag nog een babietje is, dat kan ook gewoon even duren.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:21:39 #268
38396 mazaru
pi_52220095
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
mazaru, je kan beter posten in Trotse Ooms en Tantes - Deel 7
Maarreh... als het je nichtje is, dan ben jij toch geen tante?
Oh, enneh... kijk uit met je schatting van 'om twee uur'. Weeen opwekken wil niet zomaar zeggen dat er dezelfde dag nog een babietje is, dat kan ook gewoon even duren.
Hahaha die had ik niet gezien

En officieel ben ik inderdaad eigenlijk oud-tante, maar dat klinkt zo oud
De dochter van mijn zus krijgt haar vierde kindje, na drie jongens komt er nu een klein meisje

Duurt dat nog zo lang als ze gaan opwekken?
Dan had ik beter wat langer uit kunnen slapen
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:26:13 #269
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52220163
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:21 schreef mazaru het volgende:

[..]

Hahaha die had ik niet gezien

En officieel ben ik inderdaad eigenlijk oud-tante, maar dat klinkt zo oud
106 is toch ook al best oud?

Spannend hoor
Het kan heel snel gaan, maar het kan ook nog wat langer duren, ook als je ingeleid wordt.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:30:27 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52220223
Oh ja, het kan natuurlijk wel heel snel gaan. Dus mss bellen ze zelfs al wel eerder.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:33:27 #271
38396 mazaru
pi_52220258
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:26 schreef texelonia het volgende:

[..]

Maar je bent toch ook al 106?

Spannend hoor
Het kan heel snel gaan, maar het kan ook nog wat langer duren, ook als je ingeleid wordt.
107 zelfs

Zeker spannend, zeker na zo'n nare zwangerschap
Maar eind goed, al goed!
Vandaag komt er in ieder geval een nieuw babietje bij
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:35:21 #272
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52220280
Oh ik dacht 7 oktober maar het is dus 10 juli
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:39:38 #273
38396 mazaru
pi_52220338
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:35 schreef texelonia het volgende:
Oh ik dacht 7 oktober maar het is dus 10 juli
Jemig, ik word echt oud, ik kan niet meer rekenen

Wat een schat van een knulletje heb jij in je avatar.
Die hebben jullie mooi gemaakt!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:44:37 #274
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52220410
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:39 schreef mazaru het volgende:

[..]

Jemig, ik word echt oud, ik kan niet meer rekenen

Wat een schat van een knulletje heb jij in je avatar.
Die hebben jullie mooi gemaakt!
Beetje dement?

Ja knap kind he? Daar ben ik de trotse moeder van (om het nog enigszins ontopic te houden ).
©Dumbo
pi_52222403
Beaker er zijn veel sites met info te vinden over ontslagbesherming voor zwangeren dit zijn er vast 2:

http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=90491

en

http://www.zibb.nl/web/ontslag.htm

Maar google een beetje en je vind erg veel info zodat je je niet helemaal laat ondersneeuwen door je werkgever, want die zijn vaak niet 100% op de hoogte van de regeltjes en blaten een eind weg.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:23:04 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52222577
Ik denk echt dat dit nu maar beter naar WGR kan verhuizen.
Zo sneeuwt de boel hier straks onder, onder allerlei regelingen etc.
pi_52224942
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:13 schreef E.T. het volgende:
Beaker, de wettelijke regeling voor ouderschapsverlof houdt in dat je 50% van je tijd onbetaald verlof kan opnemen, verspreid over 26 weken.

Je kunt trouwens ouderschapsverlof opnemen tot je kind 5 is ofzo, dus dat hoeft niet meteen aansluitend op zw.verlof of meteen dan ingediend te worden. Kan op elk willekeurig moment.
volgens mij verschilt dat per CAO. Ik heb 13*aantal uren per week, en dat mag ik op mijn eigen wijze opnemen, ik doe 4 uur per week . Manlief had één jaar lang 50% werken...
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:03 schreef kozakken het volgende:
Oh Linda... maar vertel je nog even hoe het met je gaat??
Toe???? Ah???

-En we hebben een oostenmeet Kom je ook?
Goed! Uh...Nu ff raar, ik slaap al een week lang ofzo héél slecht, raar dromen, elk uur wakker en dan 's ochtends nog een hele ruk slapen. Raar. Gelukkig hebben we vakantie en zorgt A dan even voor Eva zodat ik nog wat slaap krijg. Ik hoop dat als ik weer ga werken volgende week, ik weer een beetje een normaal slaapritme krijg. Verder genieten we van Eva, behalve als ze heel mopperig is, maar dat is niet vaak. En zelfs dat heeft wel wat. Ze snapt ondertussen dat 'nee' niet leuk is, en dan gaat het en eigenlijk is dat zo grappig! Maar laatst was ze ook vreselijk heel erg verdrietig toen ze in bed lag. Op schoot, troosten, boekje lezen... En dan kwam af en toe een trillerig zuchtje, met wat snikjes, en man, ik begon ook bijna
A. is gestopt met werken en vanaf volgende week is hij (bijna) fulltime student. Erg spannend, ook financieel, maar wel goed. Ik merk wel aan mezelf dat ik niet goed tegen overgangssituaties kan. Minder geld, best. Een dag extra oppas (oma) erbij: prima. Maar laat het dan ook maar gebeuren dan, die periode ervoor... bleh! Ik hou niet van afwachten hoe iets zal gaan. En zo'n zelfde situatie heb ik ook op mijn werk. Een aantal verschuivingen in de afgelopen periode hebben er voor gezorgd dat ik eens na ben gaan denken over mijn toekomst en hoewel ik het heel leuk heb nu, wil ik meer. En men ziet dat gelukkig ook in mij zitten. ik heb de verzekering van de een-na-hoogste-baas dat hij persoonlijk er voor instaat dat mijn contract onbeperkt zal worden, ook lekker na bijna 5 jaar tijdelijke contracten Maar hoe dan ook, wat zal ik gaan doen, hoe zal dat gaan.... Dat vind ik niet leuk. Laat me er maar mee bezig gaan, dan kan ik aanpakken ipv afwachten.

En verder ben ik een beetje low profile op Fok!. Ik lees wel regelmatig mee, maar het meeste wat ik zou willen zeggen, is dan al gezegd, en ik vind dat meelezen al zoveel tijd vreet, en meeschrijven nog meer... Maar ik zal mijn best doen om af en toe eens te updaten, als men mij niet kwalijk neemt dat ik niet op alles reageer....

oostenmeet: zie topic

[ Bericht 64% gewijzigd door Linda__ op 09-08-2007 12:52:18 ]
Eva en Maria
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:52:12 #278
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52225244
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:43 schreef Linda__ het volgende:

[..]

volgens mij verschilt dat per CAO. Ik heb 13*aantal uren per week, en dat mag ik op mijn eigen wijze opnemen, ik doe 4 uur per week . Manlief had één jaar lang 50% werken...
CAO kan afwijken van de wettelijke regeling
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52227599
De zaak ligt bij FNV bondgenoten inmiddels zo en nu genoeg ervan

Bijna vakantie

ik ben dus heel slecht in het openen van nieuwe topics, dus wie durft??
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:14:32 #280
38396 mazaru
pi_52227668
Ff een kleine update.
Er is een engeltje geboren in Vlaardingen
51 cm, kerngezond, genaamd Angel
pi_52227858
Van harte
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:30:50 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52228229
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:14 schreef mazaru het volgende:
Ff een kleine update.
Er is een engeltje geboren in Vlaardingen
51 cm, kerngezond, genaamd Angel
Dan had je toch goed gegokt!
Gefeliciteerd!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:42:05 #283
38396 mazaru
pi_52228577
Dank jullie wel!
Nog een half uurtje, dan mag ik op bezoek!!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:17:51 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52241307
Zo, ik ben vandaag na een heeeeeeele lange tijd weer gaan werken. Ik had 0,0 zin, want ik heb het erg fijn met Thies en J thuis. Lekker de tijd om van alles en niets te doen, af te spreken, beetje fietsen, wat huishouden... Maar eenmaal op school was het hardstikke leuk! Ik heb met mijn collega de klas op orde gemaakt, eea doorgesproken en het voelt echt alsof ik er nooit ben weggeweest. Morgen weer verder met de voorbereidingen en maandag komen de kinderen. Ik ben heel blij dat het me zo goed beviel.

Qua gyn en het tussenbeense... Fysiek is er inwendig wel wat mis (waar ze me evt wel aan wil opereren, maar dat weten we nog niet zeker), maar de gyn denkt dat het feit dat wij geen sex kunnen hebben toch psychisch is. Zij denkt dat wij beiden getraumatiseerd zijn door de bevalling en het allebei diep wegstoppen. Toen ze het zei moest ik huilen... Dus we hebben nu een afspraak staan bij de sexuoloog. Ik hoop heel erg dat we daar baat bij zullen hebben. Ik heb onderhand wel weer eens zin...

Dus degene die mij daarover PM'de.... je had het tóch bij het juiste eind.
pi_52241385
Moonah toch, gelukkig kan er ws dan wel iets aan gedaan worden. Echt goed dat jullie meteen een afspraak een seksuoloog hebben. Gaat vast werken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:23:08 #286
108648 cattie
lieve moeder
pi_52241492
Moonah, heel begrijpelijk! Ik snap dat hetgeen inwendig mis is, niet zo ernstig is dat het geopereerd moet worden? Ik hoop dat de sexuoloog kan helpen, ik denk het wel. Het komt goed!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:25:59 #287
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52241613
Cattie, ze kan zich voorstellen dat het inwendig pijn doet door het fysieke (er is een stukje erg strak gehecht in mijn vaginawand, beetje lastig uitleggen, daar heeft zich ook behoorlijk wat littekenwefsel gevormd), maar ze verwacht dat samen de bevalling goed verwerken voldoende effect zal hebben. Zo niet, dan kunnen we altijd nog opereren. (* ril)
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:29:53 #288
108648 cattie
lieve moeder
pi_52241753
Erg herkenbaar Moonah!
pi_52242047
Moonah, wat ontzettend fijn om te lezen dat het je terug in de klas weer bevalt !
Prettig ook denk ik om zo je klas weer beetje op orde te maken en op die manier weer vanaf een nieuw schooljaar vers in te stromen.
Ik ben blij voor je!

Qua afspraak bij de seksuoloog, klinkt erg goed hoor!
het lijkt me toch ook wel een hele drempel die jullie over moeten, of valt dat mee?

Hier ging het de hele dag best goed!
ik heb hoop in huis gedaan en kreeg er zowaar energie van!
Vanaf dat Vin thuis is voelde ik me opvallend gespannen, juist weer alsof ik het vanaf dat moment wel los kon laten. Ik moet oppassen denk ik dat ik me niet te goed wil voordoen bij de persoon die in huis is. Net om 21uur toch een halve oxazepam gepakt en een half uurtje later ebte het nare gevoel weer weg gelukkig.
Ik ga ilse wakker maken voor haar laatste flesje en dan zelf heerlijk slapen hoop ik.
Morgen staat uitje naar de stad op het programma, daarna neemt mijn schoonmoeder ilse mee en blijft ze daar 2nachten slapen.
Ik ga zaterdagochtend eerst naar de schoonheidsspec. voor een heerlijke uitgebreide behandeling en daarna naar ilse toe om toch te knuffelen even!
Zondag is daar in het dorp een soort braderie, daar gaan we naar toe en daarna gaat ze met ons mee terug naar huis.
Voor volgende week heb ik eigenlijk ook de hele week al 'afgeschermd' qua planning.
Geen druk gedoe, maar toch wel elke dag 'iets'.
Ik hoop echt zó ontzettend hard dat mijn gevoel nu klopt: het lijkt beetje op te klaren.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:44:26 #290
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52242239
Goed zo Marit! Niet groothouden hoor! En leef maar bij de dag, alles wat nu goed gaat pakt niemand je meer af!

Zo dames, ik ga naar bed. Want.... ik moet morgen weer werken!
Dat is dus echt belachelijk lang geleden inmiddels....
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:50:52 #291
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52242437
Oh ja, en voor mensen die zich afvragen waarom ik zulke intieme details post... Ik heb ook wel even getwijfeld hoor, maar ik gooi gewoon alle schaamte overboord, taboes zijn er om doorbroken te worden.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:56:34 #292
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52242641
Wat dapper en goed van jullie Moonah! Ik hoop op resultaat voor jullie!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52242715
Moonah, knap van je! Er zijn misschien best moeders die dezelfde soort problemen hebben en er niet over durven praten. Misschien dat ze door jouw stap ook verder durven. Ik hoop dat alles snel weer ok is voor je/jullie!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:23:19 #294
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52243466
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:50 schreef Moonah het volgende:
Oh ja, en voor mensen die zich afvragen waarom ik zulke intieme details post... Ik heb ook wel even getwijfeld hoor, maar ik gooi gewoon alle schaamte overboord, taboes zijn er om doorbroken te worden.
Heel goed!! Openlijk over zo'n intieme kwestie kunnen praten is al een hele grote stap in de goede richting volgens mij Hopelijk is de sexuoloog precies wat jullie nodig hebben!

En Marit, raak je gespannen omdat je het idee hebt dat je je beter moet voordoen dan dat je je voelt/wilt - als er andere mensen bij zijn (ook al is het je partner)? Ik merk namelijk zelf dat sommige mensen veel enthousiaster zijn dan ikzelf over onze baby.. of zich in ieder geval veel enthousiaster uiten dan dat ik doe en ik voel me daar ook soms een beetje ongemakkelijk bij - terwijl ik toch echt dolgelukkig ben met Ethan! Je klinkt trouwens wel een stuk positiever dan in je vorige posts; dat lijkt mij ook al een goed teken
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_52248718
goedemorgen
ik heb gisteren in bed nog tot 1uur liggen hyperen...vreselijk
vanmorgen om half6 meldde ilse zich weer en ik zit wederom haast te stuiteren van de nerveusiteit.

Jellyrose, ik merk ook dat 'buitenstaanders' zich vele malen enthousiaster uiten over ilse dan ik,
maar daar voel ik me niet schuldig meer over hoor.
Voor iemand die 'even' hier is, is dat misschien ook de enige manier om te laten zien hoe leuk/schattig/etc. je zo'n kindje vindt.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:40:56 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52249669
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:50 schreef Moonah het volgende:
Groot gelijk heb je! Het is toch ook niets om je voor te schamen? Het is een rotprobleem waar jullie een oplossing voor gaan zoeken!

Ik ben er een aantal jaar geleden ook eens geweest en ik heb er iig heel veel geleerd.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:48:23 #297
593 sjak
Juffie Bloem
pi_52249821
Dapper hoor moonah, het helpt je in ieder geval om je eigen woorden goed op een rijtje te krijgen en ik denk dat het anderen ook wel kan helpen.

Zo, wij zijn terug van vakantie! Tja, wat vond ik ervan. Aan de ene kant heerlijk, we zijn in die drie weken goed naar elkaar toegegroeid, hebben veel gelachen en veel gespeeld. Aan de andere kant...het was wel echt Jetske haar vakantie. De zorgtaken gingen de hele dag door, en alles draaide om haar en haar slaapjes. Dat vond ik echt wel even wennen en soms ook erg moeilijk. Juist op vakantie ben ik zo blij om van allerlei uitstapjes te maken en leuke dingen te doen. Dat kon nu bijna niet omdat Jet het best in haar bedje sliep of omdat het te warm voor haar was. Gelukkig waren haar opa en oma ook even aanwezig en konden mijn en ik samen een paar daagjes weg. Dat was fijn. Herkennen andere moeders dit een beetje ?

Uiteindelijk overheerst het leuke en fijne gevoel maar stiekem kijk ik ook wel uit naar de tijd dat ze wat groter is en er meer kan.
Lekker douchen!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:54:05 #298
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52249947
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:42 schreef marit1978 het volgende:
goedemorgen
Voor iemand die 'even' hier is, is dat misschien ook de enige manier om te laten zien hoe leuk/schattig/etc. je zo'n kindje vindt.
Dat denk ik ook Marit.
Weet je dat ik dat hele nerveuze zodra mijn kind begon te huilen ook had, vooral bij Noa. Dus eigenlijk wel herkenbaar, maar dan vaker vanuit het 'verleden' bij mij eigenlijk. Het was bij mij volgens mij echt het gevoel van: 'ik ben nu verantwoordelijk voor zo'n kleintje' en het idee dat je helemaal niet afgelost wordt als je moe bent, als je alleen thuis bent met je baby. Het komt allemaal op jóuw schouders neer. En ook al kun je dat heel goed (daar ben ik later dus pas achtergekomen dat ik het eigenlijk allemaal héél goed deed!) door onzekerheid was ik daar heel erg nerveus over. Ik heb dat eigenlijk nooit echt besproken met iemand maar de koude rillingen zodra Noa begon te huilen herken ik wel. 'Ik moet weer' .... ofzo... maar gelukkig is dat overgegaan en heb ik dat nu ook niet meer, behalve als ik erg moe ben ofzo. En het eigenlijk gewoon voor mijn gevoel niet aankan. Als ik dan weer eenmaal bezig ben op een dag en het gaat best goed, dan is dat ook weer over.

Maar goed, dat is mijn ervaring hoor, het kan bij jou misschien weer heel wat anders zijn. Ik vind dat je trouwens al heel wat beter 'klinkt' dan een tijdje geleden! Echt goed joh! ... maar dat hyperen is niet leuk, sterkte en je kunt het goed joh! Je bent een geweldige moeder! En jij hebt ook nog eens veel kennis vanuit je werk, geeft dat jou wel zelfvertrouwen of misschien juist niet omdat het weer heel anders is om een eigen kindje te hebben?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:55:53 #299
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52249984
Moonah, wat supergoed dat jullie nu echt geholpen gaan worden. Het is een kei-belangrijk iets joh! En ik vind het echt heel goed dat je zo open bent, ik ben zelf ook meer van de preutse kant maar kan het wel waarderen als anderen dat niet zijn en hier open over durven te vertellen (zolang het niet banaal wordt, maar dat is het bij jou absoluut niet) ...
pi_52250029
Moonah wat fijn dat het in ieder geval inwendig mee lijkt te vallen en wat goed dat jullie meteen een afspraak hebben bij een sexuoloog.

Fijn dat je het weer werken ook lekker vind. Knuffel voor jou...

Marit wat fijn dat je gisteren weer even mocht voelen hoe lekker het kan zijn en wat jammer dat het het gisteravond nog even een klein beetje mis ging.

Suus hoe is het met jou en Julia?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')