quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:42 schreef marit1978 het volgende:goedemorgen
Voor iemand die 'even' hier is, is dat misschien ook de enige manier om te laten zien hoe leuk/schattig/etc. je zo'n kindje vindt.
Dat denk ik ook Marit.
Weet je dat ik dat hele nerveuze zodra mijn kind begon te huilen ook had, vooral bij Noa. Dus eigenlijk wel herkenbaar, maar dan vaker vanuit het 'verleden' bij mij eigenlijk. Het was bij mij volgens mij echt het gevoel van: 'ik ben nu verantwoordelijk voor zo'n kleintje' en het idee dat je helemaal niet afgelost wordt als je moe bent, als je alleen thuis bent met je baby. Het komt allemaal op jóuw schouders neer. En ook al kun je dat heel goed (daar ben ik later dus pas achtergekomen dat ik het eigenlijk allemaal héél goed deed!) door onzekerheid was ik daar heel erg nerveus over. Ik heb dat eigenlijk nooit echt besproken met iemand maar de koude rillingen zodra Noa begon te huilen herken ik wel. 'Ik moet weer' .... ofzo...
![]()
maar gelukkig is dat overgegaan en heb ik dat nu ook niet meer, behalve als ik erg moe ben ofzo. En het eigenlijk gewoon voor mijn gevoel niet aankan. Als ik dan weer eenmaal bezig ben op een dag en het gaat best goed, dan is dat ook weer over.
Maar goed, dat is mijn ervaring hoor, het kan bij jou misschien weer heel wat anders zijn. Ik vind dat je trouwens al heel wat beter 'klinkt' dan een tijdje geleden! Echt goed joh!
![]()
... maar dat hyperen is niet leuk, sterkte
![]()
en je kunt het goed joh! Je bent een geweldige moeder! En jij hebt ook nog eens veel kennis vanuit je werk, geeft dat jou wel zelfvertrouwen of misschien juist niet omdat het weer heel anders is om een eigen kindje te hebben?