abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:38:40 #1
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_51591768
Voor de keuken en kinderkamers flink wat euri naar de Ikea gebracht (kasten, bedden) en ook een keer twee Mata eetsetjes gekocht a 1,95 (destijds 2,50 geloof ik):

Er staat op dat de slabben van plastic boven in de vaatwasser kunnen. Wel, na de slechts de 3e keer was het plastic opvangstuk al poreus geworden en zaten 'r barsten in zodat de boel erdoorheen lekt!
Bonnetje was niet zo snel meer te vinden, dus ik naar de klantenservice. Bij zo'n product van een dergelijk lage prijs verwacht je niet dat 't stuk gaat en je ooit een bonnetje nodig hebt...

Maar goed, direct werd gewezen op 't feit dat je echt een bonnetje moet hebben omdat het om garantie gaat. Echter, zo' n slab ga je niet bewust stukmaken in de vaatwasser of stelen

Mijn suggestie dat ik dan maar een nieuw artikel ging kopen en volgende week met die bon wel terug zou komen werd als enigzins schokkend ervaren Pak toch gewoon een goeie slab uit het vak omdat je geen geld terug kan geven zonder bon, en ruil 't om. We hebben het niet over een honderden euro's kosten meubeltje of zelf veroorzaakte beschadigingen, het artikel moet volgens de info gewoon in de vaatwasser kunnen!

(Nou weet ik de reactie al: waarom doe je dan zo moeilijk over die paar euro - principekwestie)
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_51591831
Ikea is goedkope meuk van gemiddelde kwaliteit. Dat je niet te vreden bent over de kwaliteit
pi_51591919
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:38 schreef tweaktubbie het volgende:
Bij zo'n product van een dergelijk lage prijs verwacht je niet dat 't stuk gaat en je ooit een bonnetje nodig hebt...
Dus omdat het zo goedkoop is, zou het niet kapot moeten gaan, volgens jouw redenering?
En bij 9 van de 10 winkels heb je gewoon je bonnetje nodig om iets om te ruilen of aanspraak op garantie te maken.
pi_51591923
quote:

Mijn suggestie dat ik dan maar een nieuw artikel ging kopen en volgende week met die bon wel terug zou komen werd als enigzins schokkend ervaren
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:43:52 #5
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_51591940
Niet na 3x gebruiken stukgaan. En gemiddelde kwaliteit en goedkoop? Voorzichtig neem ik aan dat je een tijd niet in de Ikea bent geweest?
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:44:09 #6
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_51591950
Bon = bon ze moeten gewoon ergens een lijn trekken anders krijg je al dat gemopper van de rest van de klanten
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:44:15 #7
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_51591953
Tja, ook schokkend...

Heb je echt een bonnetje nodig?!?!?!?!?
OMG, wat erg!!! Tuurlijk, ruil het maar om zonder bonntje... het is MAAR 2,50
ah, deze is maar 2,95, en deze is mar 3,05 en deze is maar 3,95...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:45:18 #8
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_51592004
die mensen mogen gewoon geen geld terug geven zonder bonnetje
zo'n regel is er niet voor niets en wanneer iemand zich daar niet aan houd kan ontslag tot gevolge hebben , daarom gewoon een nieuw setje kopen en de oude omruilen
happen naar de baas
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:49:54 #9
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_51592170
principe kwestie van een paar euro
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:50:00 #10
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_51592178
Een normaal gebruiksartikel bewaar ik ook verder nooit een bonnetje van, na een week doe ik 't wel weg omdat het dan altijd stuk kan gaan. Aangezien Ikea bij eerdere issues (ontbrekend schroefje bijvoorbeeld) binnen 2 dagen iets per post bezorgd als je dat fokking bonnetjesnummer door de telefoon maar kunt noemen, verwacht je toch een overall soortgelijk serviceniveau.

@type_29: tja, vaak rond komkommertijd op het werk dat principekwesties boven 1,95 uitgeven prevaleren
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:51:43 #11
62729 type_29
pi_51592233
als je denkt dat je zonder bonnetje recht op garantie hebt ben je echt dom
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:56:28 #12
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_51592407
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:51 schreef type_29 het volgende:
als je denkt dat je zonder bonnetje recht op garantie hebt ben je echt dom
Want? Ook zonder bonnetje is prima aan te tonen dat er een overeenkomst bestaat tussen beide partijen.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:00:41 #13
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_51592565
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:56 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Want? Ook zonder bonnetje is prima aan te tonen dat er een overeenkomst bestaat tussen beide partijen.
Succes!
Ecosia
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:01:00 #14
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_51592577
En als ik ' n afschrift kan tonen met een totaalbedrag maar geen bon, dan is de overeenkomst enigzins bewezen, maar nog steeds geen bonnetje.

Je gaat er niet voor naar de Rijdende rechter, maar het is ook geen grote schade voor een groot bedrijf om service te verlenen. Wanneer ik bij de Appie Heijn een beschimmelde kaas in al dan niet dichte verpakking terugbreng die ik een dag terug heb gekocht, geloven ze me ook - en nog waar ook overigens- zonder bonnetje.

Je verstoppen achter bonnetjes is bij grote/dure artikelen zonder meer terecht. Zou ik met een versleten, sufgekauwd en oud dingen aankomen: dan zonder meer terecht om een bon te vragen. Maar ding ziet er als nieuw uit en duidelijk niet goed. De andere slab is prima en gaat keer op keer de vaatwasser in en blijft goed.
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:06:42 #15
183809 qi_ib
My spidersense is tingling
pi_51592758
Ikea, waar iedereen originele spullen denkt te halen. Kankerwinkel.
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:07:59 #16
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_51592807
waarschijnlijk heb jij een onbetrouwbare kop.
ik heb ooit iets teruggebracht wegens kapotheid en ik kreeg mij 2 tientjes terug. ZONDER bon, MET excuses.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:08:39 #17
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_51592829
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:06 schreef qi_ib het volgende:
u is wibra adept zie ik.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:09:56 #18
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_51592877
@DoctorB: wellicht heeft u een gevaarlijk uitziende tronie ende voorkomen?
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:10:02 #19
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_51592883
heb je er weleens aan gedacht dat die kleine misschien wel heul agressief speeksel heeft en dat dè opvangbakje daar poreus van geworden is?
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:10:18 #20
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_51592894
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:01 schreef tweaktubbie het volgende:
En als ik ' n afschrift kan tonen met een totaalbedrag maar geen bon, dan is de overeenkomst enigzins bewezen, maar nog steeds geen bonnetje.

Je gaat er niet voor naar de Rijdende rechter, maar het is ook geen grote schade voor een groot bedrijf om service te verlenen. Wanneer ik bij de Appie Heijn een beschimmelde kaas in al dan niet dichte verpakking terugbreng die ik een dag terug heb gekocht, geloven ze me ook - en nog waar ook overigens- zonder bonnetje.

Je verstoppen achter bonnetjes is bij grote/dure artikelen zonder meer terecht. Zou ik met een versleten, sufgekauwd en oud dingen aankomen: dan zonder meer terecht om een bon te vragen. Maar ding ziet er als nieuw uit en duidelijk niet goed. De andere slab is prima en gaat keer op keer de vaatwasser in en blijft goed.
Beschimmelde kaas
kaas is schimmel!

een punt heb je wel, maar het hangt af van de bedrijfsfilosofie...

Als jij je baan kan kwijtraken om een kut kikker van 1,95 dan denk je ook wel 2 x na denk!
Ecosia
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:10:24 #21
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51592900
Koste de benzine niet meer dan het product die je nodig had om naar het filiaal te gaan dan die 2.50?
Because they will last that long.
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:11:35 #22
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_51592932
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:09 schreef tweaktubbie het volgende:
@DoctorB: wellicht heeft u een gevaarlijk uitziende tronie ende voorkomen?
nee, ik maak eerst op zwoele wijze oogcontact met de dame van de klantenservice, daarna lik ik sensueel doch subtiel langs mijn wenkbrouwen en daarna kom ik met het verhaal van kapot ende geen bon met een donker timbre in de stem...
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:13:27 #23
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_51593004
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:01 schreef tweaktubbie het volgende:

Bij de Albert Heijn kun je een aangebroken blikje kattevoer terugbrengen zonder bon met de mededeling "mijn kat vreet 't niet" en krijg je ook je geld terug.
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:14:10 #24
54408 Parzival
Where it happens
pi_51593032
IKEA .. IKEA .. IKEA .. IKEA ..

Ik denk ik maak weer even een beetje reclame voor ze.. ze hebben tenslotte net weer een klant verloren (TS)..

Afijn.. gewoon paar daagjes later naar een andere cooooleega gaan.. of even een andere vestiging nemen.. bij de Blokker, HEMA, V&D, oooooveraal willen ze bonnetjes zien.. (soms).. het gaat er bij hun gewoon om, dat ze een bonnetje willen zien..

Of je even een bonnetje wil laten zien .
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:15:27 #25
54408 Parzival
Where it happens
pi_51593090
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:10 schreef Pascal86 het volgende:
Koste de benzine niet meer dan het product die je nodig had om naar het filiaal te gaan dan die 2.50?
Als ze een Volvo 960/940 had wel ja
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_51593101
IKEA medewerkster meldt

Bon is inderdaad garantie, geen bon=geen garantie (staat zelfs duidelijk op de bon) Zoals iemand al zei waar moet je de grens trekken? (bij welk bedrag, bij welke schade? )
er komen zo vaak mensen bij ons zonder bon, een kapotte lamp, waar duidelijk ikea op te zien is (maar 1 we weten niet hoe lang geleden het gekocht is, 2 misschien via marktplaats oid opgelicht.

Bon=garantie, zonder bon=pech

Btw je hebt vast meer gekocht samen met die setjes heb je daar de bon dus ook niet van? behoorlijk dom aangezien overal standaard 2jaar garantie op zit en wellicht wel meer.
Oh en dat over die nieuwe kopen en dan die andere daarmee terug brengen is frauderen voor 2.50 das nog triester dan dit topic
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:16:23 #27
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_51593121
@DoctorB: kleine gebruikte beide slabzzz en geregeld zelfde olvaritprutje...
@Pascal86: werk er vlakbij dus kom geregeld voor de 2-worstebroodjes+frisdrank langs bij de uitgang
pi_51593191
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:06 schreef qi_ib het volgende:
Doe is ff normaal joh, de kwaliteit van IKEA spullen is doorgaans gewoon goed (tuurlijk liggen er ook prullen in de winkel), maar als je een beetje oplet met wat je koopt........

Ik vind het jammer dat TS niet gewoon netjes geholpen is, deze medewerker had volgens mij gewoon even een bedrijfsleider er bij kunnen halen om het netjes af te handelen.
pi_51593342
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:18 schreef devvertje het volgende:

[..]

Doe is ff normaal joh, de kwaliteit van IKEA spullen is doorgaans gewoon goed (tuurlijk liggen er ook prullen in de winkel), maar als je een beetje oplet met wat je koopt........

Ik vind het jammer dat TS niet gewoon netjes geholpen is, deze medewerker had volgens mij gewoon even een bedrijfsleider er bij kunnen halen om het netjes af te handelen.
de bedrijfsleider zegt het zelfde
pi_51593355
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:18 schreef devvertje het volgende:

[..]

Idd. Hier in Nederland willen we maar niet snappen dat klanttevredenheid veel belangrijker is dan luttele bedragjes als 1,95. En dan ruil je een keer een lamp teveel om, die klant gaat wel met een goed gevoel over IKEA naar huis en zal de volgende keer absoluut terugkomen. Maja, nee, die 1,95 moet je met je leven beschermen hoor! Stel je voor!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_51593402
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Idd. Hier in Nederland willen we maar niet snappen dat klanttevredenheid veel belangrijker is dan luttele bedragjes als 1,95. En dan ruil je een keer een lamp teveel om, die klant gaat wel met een goed gevoel over IKEA naar huis en zal de volgende keer absoluut terugkomen. Maja, nee, die 1,95 moet je met je leven beschermen hoor! Stel je voor!
ikea is al heel coulant mbt omruilen en garantie, maar nee nederlanders willen niet de hand die ikea al geetf maar de hele arm
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:25:38 #32
183809 qi_ib
My spidersense is tingling
pi_51593453
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:08 schreef DoctorB het volgende:

[..]

u is wibra adept zie ik.
Tickle me.
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:26:32 #33
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_51593484
ik kon m'n lampje van 15 euri met kapotte lampekapjes mooi niet omwisselen zonder bonnetje.
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_51593556
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:13 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Bij de Albert Heijn kun je een aangebroken blikje kattevoer terugbrengen zonder bon met de mededeling "mijn kat vreet 't niet" en krijg je ook je geld terug.
groot verschil is dat ikea ook banken en keukens etc verkoopt en zelfs mensen flikken het daarmee hun bon weg te donderen en dan bij ons te komen met problemen...... dus we moeten een grens trekken en hoeveel; moeite is het een bonnetje te bewaren?
pi_51593638
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:24 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ikea is al heel coulant mbt omruilen en garantie, maar nee nederlanders willen niet de hand die ikea al geetf maar de hele arm
Ik vind moeilijk doen over een product van 1,95 (wat inkoop wsl 50 cent kost) niet coulant doen, nee.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_51593693
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik vind moeilijk doen over een product van 1,95 (wat inkoop wsl 50 cent kost) niet coulant doen, nee.
ik vind iets van 1./95 terug brengen zonder bon zeikerig
en er moet een grens getrokken worden.
Oke een bedrijfsleider erbij halen en een uitzondering maken, gebeurd weleens maar als het druk is etc dan ga ik iig voor zoiets onbenulligs geen omwegen maken, dan is het strak geen bon=pech
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:35:05 #37
175669 bug_me_not2
pi_51593817
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:28 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

groot verschil is dat ikea ook banken en keukens etc verkoopt en zelfs mensen flikken het daarmee hun bon weg te donderen en dan bij ons te komen met problemen...... dus we moeten een grens trekken en hoeveel; moeite is het een bonnetje te bewaren?
En hoeveel moeite is het om in het kassa-systeem te kijken of rond het tijdstip dat de klant noemt idd een slabbetje is verkocht (en al dan niet betaald is met een pinpas met dezelfde naam als diegene die nu voor de balie staat).

Je verstoppen achter de regels is zooo 1940-1945...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_51593820
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:31 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Oke een bedrijfsleider erbij halen en een uitzondering maken, gebeurd weleens maar als het druk is etc dan ga ik iig voor zoiets onbenulligs geen omwegen maken, dan is het strak geen bon=pech
Er mag maar 1 regel zijn: de klant is koning. Maar goed, dat snappen we hier toch niet, zijn we een veel te zeikerig en zuinig volkje voor. Ga eens in de VS kijken hoe het wél moet (het enige dat ze in de VS goed kunnen wmb).
pi_51593840
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

En hoeveel moeite is het om in het kassa-systeem te kijken of rond het tijdstip dat de klant noemt idd een slabbetje is verkocht (en al dan niet betaald is met een pinpas met dezelfde naam als diegene die nu voor de balie staat).

"Weet je wel niet hoe veel tijd dat kost zeg!" .
pi_51593884
quote:

[..]

euhm veel aangezien wij dat niet kunnen ?
pi_51593911
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

"Weet je wel niet hoe veel tijd dat kost zeg!" .
wij kunnen met tijdstippen etc geen bonnen terug halen hoor sterker nog dat kunnen we helemaal niet
pi_51593940
quote:

[..]

Er mag maar 1 regel zijn: de klant is koning. Maar goed, dat snappen we hier toch niet, zijn we een veel te zeikerig en zuinig volkje voor. Ga eens in de VS kijken hoe het wél moet (het enige dat ze in de VS goed kunnen wmb).
en voor 1 fucking 95 iets terug brengen is niet zeikerig en zuinig
pi_51593973
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:37 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

wij kunnen met tijdstippen etc geen bonnen terug halen hoor sterker nog dat kunnen we helemaal niet
Natuurlijk wel. Elk systeem kan dat. Dat JIJ dat niet kunt, of wilt, is vers 2.
pi_51594019
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:37 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

en voor 1 fucking 95 iets terug brengen is niet zeikerig en zuinig
Hey, die klant komt met zijn 1,95 wel een gedeelte van jouw ongetwijfeld dik belegde boterham betalen hoor. En verwacht daarvoor wel een product dat niet na 3 x wassen kapot is. Is dat zo vreemd? Met zo'n instelling snap ik niet wat je op de klanten"service" te zoeken hebt eigenlijk.
pi_51594050
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:38 schreef Jarno het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Elk systeem kan dat. Dat JIJ dat niet kunt, of wilt, is vers 2.
oke de klantenservicemedewerkers kunnen dat niet dan
pi_51594078
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:40 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

oke de klantenservicemedewerkers kunnen dat niet dan
En wat moeite doen voor een klant die jouw salaris komt betalen is teveel gevraagd?
pi_51594111
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hey, die klant komt met zijn 1,95 wel een gedeelte van jouw ongetwijfeld dik belegde boterham betalen hoor. En verwacht daarvoor wel een product dat niet na 3 x wassen kapot is. Is dat zo vreemd? Met zo'n instelling snap ik niet wat je op de klanten"service" te zoeken hebt eigenlijk.
Oh en dik belegde val;t tegen en ik ben op mn werk wel iets minder fel dan hier, maar ik zou me persoonlijk doodschamen om iets van zo'n bedrag terug te brengen zonder bon
pi_51594172
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:41 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Oh en dik belegde val;t tegen en ik ben op mn werk wel iets minder fel dan hier, maar ik zou me persoonlijk doodschamen om iets van zo'n bedrag terug te brengen zonder bon
Right. Omdat het goedkoop is, mag het zo stuk zijn. Nee, lekkere instelling hoor. Waar ligt trouwens dié grens? Mag iets van 2,50 nog geruild worden? 3 euro? 5?
pi_51594175
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

En wat moeite doen voor een klant die jouw salaris komt betalen is teveel gevraagd?
Als die klant zin heetf 2uur te wachten prima, bel ik een leidinggevende op (die ook wel druk zijn met keukenproblemen, kassap[roblemen etc af te handelen) hoewel die dat volgens mij ook niet kunnen inkijken, ik vraag me af of we het in de winkel zelf uberhaupt kunnen
pi_51594208
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:42 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Als die klant zin heetf 2uur te wachten prima, bel ik een leidinggevende op (die ook wel druk zijn met keukenproblemen, kassap[roblemen etc af te handelen) hoewel die dat volgens mij ook niet kunnen inkijken, ik vraag me af of we het in de winkel zelf uberhaupt kunnen
Ja, je kunt dat doen, óf een nieuw product uit het vak trekken en een blije klant maken.
pi_51594218
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:42 schreef Jarno het volgende:

[..]

Right. Omdat het goedkoop is, mag het zo stuk zijn. Nee, lekkere instelling hoor. Waar ligt trouwens dié grens? Mag iets van 2,50 nog geruild worden? 3 euro? 5?
als men iets terugbrengt met bon, prima neem vaak genoeg dingen van 1.95 terug (omdat men het toch niet wilt etc, die mensen kunnen wel hun bonnetjes bewaren)
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:44:10 #52
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_51594235
@Memento-mori: bonnen van rest van [dure] spul heb ik uiteraard netjes bewaard, met duurzame gebruiksartikelen altijd het geval. En hoezo 'fraude' - heb dat spul netjes gekocht, en zou 't nieuwe spul op slab na terug kunnen brengen. Had ik de bon wel, dan had Ikea ook de andere gebruikte meuk teruggehad...
pi_51594260
quote:

[..]

Alsjeblieft zeg! Iets terugbrengen van 1,95 omdat het stuk is gegaan is al zeikerig, dat je vervolgens geen bon meer hebt is stom, maar dat een medewerker een uur van zijn/haar tijd moet gaan verspillen om in het kassa-systeem een bon terug te vinden is natuurlijk helemaal absurd

Iets terugbrengen wat stuk gaat is niet meer dan logisch maar je weet dat je iets niet kunt terugbrengen zonder de bon... het dan toch proberen is vragen om moeilijkheden. En dan gaan zeuren dat een winkel niet klantvriendelijk is is echt onzin... er zijn maar een paar regels voor terugbrengen bij de meeste zaken:
  • Binnen 30 dagen / garantietermijn
  • Met bon
  • Compleet met of zonder verpakking
    Als dat al te moeilijk is....
  • pi_51594405
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:44 schreef tweaktubbie het volgende:
    @Memento-mori: bonnen van rest van [dure] spul heb ik uiteraard netjes bewaard, met duurzame gebruiksartikelen altijd het geval. En hoezo 'fraude' - heb dat spul netjes gekocht, en zou 't nieuwe spul op slab na terug kunnen brengen. Had ik de bon wel, dan had Ikea ook de andere gebruikte meuk teruggehad...
    ik dacht dat je een nieuwe ging kopen en vervolgens daarmee de oude set terug ging brengen
      woensdag 18 juli 2007 @ 14:50:06 #55
    175669 bug_me_not2
    pi_51594473
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:44 schreef MWP het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg! Iets terugbrengen van 1,95 omdat het stuk is gegaan is al zeikerig, dat je vervolgens geen bon meer hebt is stom, maar dat een medewerker een uur van zijn/haar tijd moet gaan verspillen om in het kassa-systeem een bon terug te vinden is natuurlijk helemaal absurd
    Want dingen van 1,95 gaan nooit stuk of zoiets? Of voor die prijs mag je niet iets verwachten dat voldoet? Leg mij eens uit waarom dat zeikerig is.

En inderdaad, een uur verspillen om een bon terug te vinden is is absurd, dus waarom niet gewoon dat slabbetje omruilen zonder gezeur? Jij blij, klant blij.
      woensdag 18 juli 2007 @ 14:50:56 #56
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51594508
    gaan janken over service als je zelf de bon kwijt bent geraakt van een artikel van 2 euro

damn hee dan heb je dus officieel geen leven

de servicevan ikea is gewoon perfect,altijd mits bon

[ Bericht 11% gewijzigd door PeZu op 18-07-2007 14:57:13 ]
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    And it's driving me insane
    pi_51594530
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:44 schreef MWP het volgende:

[..]

Een klant helpen is NOOIT verspilde tijd als je op een klantenservice werkt.
      woensdag 18 juli 2007 @ 14:52:19 #58
    62729 type_29
    pi_51594581
    Zo'n klant wil je echt niet matsen hoor.
    ╔╗╔═╦╗
    ║╚╣║║╚╗
    ╚═╩═╩═╝
    pi_51594754
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:51 schreef Jarno het volgende:

[..]

euhm ff een voorbeeldje he gewoon":
    wachtenden: 20
    waarvan 19 met een probleem met een keuken, meubels etc of met bon
    Ik ga dan een uur met ene klant ZONDER bon voor een product van 1.95 alles uit de kast halen?
    in dat geval andere wachtenden boos dat het allemaal zo lang duurt..... vinden IKEA kut.

Tja dan liever 1 mierenneukend klantje kwijt hoor dan die andere 19
    pi_51594881
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:56 schreef Memento-Mori het volgende:

Tja dan liever 1 mierenneukend klantje kwijt
    Oei oei oei oei.

Krijgen jullie wel eens trainingen ofzo op dit vlak?! . Je moet ze alle 20 behouden, druif!
    pi_51594894
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:51 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar in de tijd dat ik die bon terug zoek kan ik ook andere klanten helpen die een echt probleem hebben. Een echt probleem? Ja, want iets terugbrengen zonder bon is geen probleem maar een gelopen zaak. Geen bon=Geen poot om op te staan.
    Afhankelijk van hoe een klant zoiets brengt ben ik de beroerdste niet en laat een klant het alsnog omruilen, maar dat is niet de standaardprocedure.
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:50 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Want dingen van 1,95 gaan nooit stuk of zoiets? Of voor die prijs mag je niet iets verwachten dat voldoet? Leg mij eens uit waarom dat zeikerig is.
    Je zegt nu zelf dat producten van 1,95 ook stuk kunnen gaan? Ergo moet je daar ook de bon van bewaren want het kan dus toch stuk gaan
    Maar kom op zeg, iets van 2 euro dat stuk gaat, neem je verlies en koop een nieuwe of iets anders. Jezelf daarover opwinden is echt nergens voor nodig.
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:00:43 #62
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_51594899
    Alles uit de kast halen? Een gloedjenieuw-slechts-3x-gebruikt-slabbetje omruilen niet? Je had 't erover dat je ergens een grens moet leggen. Klant die 1 dag voor verlopen voor garantie terugkomt dat z'n dure kast uit elkaar is gevallen maar geen bon heeft versus een slabbetjesruiler die wel een bon heeft?

Als service 100% bestaat bij gratie van een bonnetje, dan vind ik dat triest (en ja, dat is de reden dat ik hier een KLB post ipv een stapel A4'tjes te verspillen aan een klachtenbrief)
    pi_51594930
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Oei oei oei oei.

Krijgen jullie wel eens trainingen ofzo op dit vlak?! . Je moet ze alle 20 behouden, druif!
    En hoe ga je dat doen als het superdruk is en je leidinggevende na 3keer bellen nopg niet gekomen is? tja dan moet je keuzes maken he?
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:01:54 #64
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_51594940
    trek het je niet aan memento....

Je kan wel merken dat de onderlaag van de maatschappij bij de IKEA winkelt
    Weten dat je het niet terug kan brengen maar je proberen te verstoppen achter... Het is meer 1,95...

Je bent toch geen zwerver de bedelt om 50 cent voor een treinkraartje (drugs)?!?!
    Ecosia
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:02:32 #65
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51594966
    quote:

[..]

Oei oei oei oei.

training is simpel, met bon in opgeopende verpakking mag altijd binnen 90 dagen geruild of geretourneerd worden en garantie heb je ook altijd met bon, klaar!
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:02:43 #66
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_51594970
    @MWP: iets wat in 3 dagen al stuk gaat (andere artikel doet het gewoon) in nieuwstaat terugbrengen; geeft aan dat ik als trouwe ikeaklant (was en blijf ik wel, maar met minder enthousiasme) de service van Ikea hoog inschat op basis van eerdere ervaringen. Veelgevraagd, maybe. Mierenn**kerig klantje? Tja, dat sluit aan bij mijn beleving van *sommige* klantenservicemedewerkers ja.
    pi_51594984
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:01 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

En hoe ga je dat doen als het superdruk is en je leidinggevende na 3keer bellen nopg niet gekomen is? tja dan moet je keuzes maken he?
    Dan graai je dus een nieuw product uit het vak. Sjongejonge, hoe moeilijk wil je het jezelf maken eigenlijk?
    pi_51595021
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:02 schreef PeZu het volgende:

[..]

training is simpel, met bon in opgeopende verpakking mag altijd binnen 90 dagen geruild of geretourneerd worden en garantie heb je ook altijd met bon, klaar!
    Dan snap ik opeens waarom klantservices altijd de tofste afdelingen in een winkel zijn.
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:04:12 #69
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595026
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:00 schreef tweaktubbie het volgende:
    Alles uit de kast halen? Een gloedjenieuw-slechts-3x-gebruikt-slabbetje omruilen niet? Je had 't erover dat je ergens een grens moet leggen. Klant die 1 dag voor verlopen voor garantie terugkomt dat z'n dure kast uit elkaar is gevallen maar geen bon heeft versus een slabbetjesruiler die wel een bon heeft?

Als service 100% bestaat bij gratie van een bonnetje, dan vind ik dat triest (en ja, dat is de reden dat ik hier een KLB post ipv een stapel A4'tjes te verspillen aan een klachtenbrief)
    nee het is veel logischer iedereen zonder bon maar gewoon te helpen _!

hoe moeilijk kan het zijn om een bon te bewaren? bon weg? eigen schuld!
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:04:16 #70
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_51595029
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:02 schreef tweaktubbie het volgende:
    @MWP: iets wat in 3 dagen al stuk gaat (andere artikel doet het gewoon) in nieuwstaat terugbrengen; geeft aan dat ik als trouwe ikeaklant (was en blijf ik wel, maar met minder enthousiasme) de service van Ikea hoog inschat op basis van eerdere ervaringen. Veelgevraagd, maybe. Mierenn**kerig klantje? Tja, dat sluit aan bij mijn beleving van *sommige* klantenservicemedewerkers ja.
    In nieuwstaat? het was toch poreus door de wasmachine...
    Hoe wil je dan bewijzen dat het nieuwstaat is?
    Ecosia
    pi_51595047
    quote:

[..]

Oei oei oei oei.

Wat denk je dat we proberen? Wij moeten ook opereren binnen de lijnen die de vestigingsmanager, hoofdkantoor en de leveranciers ons geven.
    Die stellen duidelijk dat wij niets mogen terugbrengen danwel omruilen als er geen bon bij zit. Dat heeft dus niets te maken met de servicegerichtheid van ons maar met de duidelijke regels van het bedrijf.
    Dat je dan toch gaat proberen om iets terug te brengen zonder bon is een gelopen zaak, je weet dat het niet kan. Als we het dan toch terugnemen heb je geluk, meer niet.

Vergelijk het met het op de fiets door rood rijden. Je weet dat het niet mag, maar je doet het toch omdat het gemakkelijk is. En als je gepakt wordt door oom agent ga je alsnog de discussie aan "ja, maar er waren geen auto's in de buurt" ('het is maar 2 euro wat ik kom terugbrengen'). Terwijl je weet dat je fout zit.
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:05:12 #72
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595068
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dan snap ik opeens waarom klantservices altijd de tofste afdelingen in een winkel zijn.
    verschilt nogal per winkel

bij de ikea vind ik de service echt 1 vd beste
    pi_51595076
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:03 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dan graai je dus een nieuw product uit het vak. Sjongejonge, hoe moeilijk wil je het jezelf maken eigenlijk?
    Oh en dan gezeik krijgen? kan ik net zo goed op eigen houtje dure kasten meegeven of keukenorders maken (bovendien is de klantenservice bij de uitgang dus kan ik niet "eventjes"" ene nieuw product pakken
    pi_51595082
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:04 schreef PeZu het volgende:

[..]

nee het is veel logischer iedereen zonder bon maar gewoon te helpen _!

hoe moeilijk kan het zijn om een bon te bewaren? bon weg? eigen schuld!
    Befehl ist befehl, zelf nadenken kunnen we niet meer in dit land. Helaas.
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:05:34 #75
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_51595089
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:03 schreef Jarno het volgende:

[..]

Manager: hey, er verdwijnen spullen uit het schap...
    Manager: dat is toevallig telkens bij Memeto
    Manager: *aantekening maakt*
    Ecosia
    pi_51595111
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:05 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Oh en dan gezeik krijgen? kan ik net zo goed op eigen houtje dure kasten meegeven of keukenorders maken (bovendien is de klantenservice bij de uitgang dus kan ik niet "eventjes"" ene nieuw product pakken
    Het ging toch "maar" om 1,95? .
    pi_51595117
    Oja nog 1 ding artikelen, niet gebruikt en in de verpakkking nemen we zonder bon wel terug tegen een tegoedpas
    pi_51595126
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:06 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het ging toch "maar" om 1,95? .
    mijn baan is me toch iets meer waard
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:06:59 #79
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595139
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:04 schreef Jumparound het volgende:

[..]

In nieuwstaat? het was toch poreus door de wasmachine...
    Hoe wil je dan bewijzen dat het nieuwstaat is?
    idd voor hetzlefde geld is het een slabbetje van 2 jaar oud dat versleten is en nu onder het mom van: ja hij is pas 2 mnd oud maar ik ben de bon kwijt, terug komt
    pi_51595144
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:05 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Manager: hey, er verdwijnen spullen uit het schap...
    Manager: dat is toevallig telkens bij Memeto
    Manager: *aantekening maakt*
    Je moet het natuurlijk wel even communiceren achteraf en bespreken.
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:08:54 #81
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_51595209
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:07 schreef Jarno het volgende:

[..]

Voor 1,95 zonder bon?
    Wie schemrt er nu met niet realistische regeltjes... Dat kost toch tijd gast, tijd die je niet wil besteden aan het nabesprken van plastic slabbetjes die proeus zijn en waar geen bon van is...

je kan toch zelf nadenken?

geen bon is geen bon, boeie lees de voorwaarde doos

edit -> ha, PI
    Ecosia
    pi_51595221
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:07 schreef Jarno het volgende:

[..]

"Oja ik heb vandaag een nieuwe keukenorder aangemaakt voor iemand bij wie de keuken niet goed was, nee ze had geen bon meer maar het was zo zielig , maar dat is wel goed toch?"

pi_51595246
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:02 schreef tweaktubbie het volgende:
    En daar hebben we het probleem nietwaar Want zonder bon kunnen wij niet zien of je het wel gekocht hebt
    De service van Ikea is ook heel hoog, en die inschatting is volkomen terecht, maar wel met bon. Dat is het enige waar het bedrijf om vraagt. Veelgevraagd? Maybe.
    De Ikea bied werkelijk waar een hele goede service, maar ze kunnen niet alles maar zomaar terugnemen zonder bon.
    pi_51595269
    Ik geloof niet dat ik Jarno als klant wil
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:10:32 #85
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595274
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:06 schreef Memento-Mori het volgende:
    Oja nog 1 ding artikelen, niet gebruikt en in de verpakkking nemen we zonder bon wel terug tegen een tegoedpas
    en als iets niet goed is en je komt er over klagen, krijg je gewoon een ander product mee

word echt niet moeilijk over gedaan, vd week was ik er nog en kreeg gewoon een nieuwe bankhoes mee omdat ik vond dat ie na 3 mnd al wel erg lelijk was, viel reuze mee hoor maar ik vreesde vd toekomst! nu heb ik dankzij de super service wel een mooiere en stevigere hoes
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:10:35 #86
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_51595279
    't Gaat gewoon om de opstelling. Heb direct duidelijk uitgelegd; net nieuw, 3x gebruikt, geen bon. Bij andere winkels vaak genoeg coulance/service; dat een winkel bij binnen 14 dagen retour niet moeilijk deed over 1 dag te laat zijn. Maar ook een V&D die iets niet terug wilde nemen terwijl rest van artikelen van 300 euro was gekocht omdat 't een aanbieding zou betreffen en die niet terug mocht (?); bedrijfsleider regelde 't echter wel netjes. Of een Kijkshop die een artikel vorig jaar alleen terug wilde nemen tegen de op dat moment geldende aanbiedingsprijs.

Tuurlijk kan ik wel 1,95 missen maar gaat om 1 deeltje van die set, en wat moet ik met onnodige zaken erbij? En moeite van omruilen ga ik uiteraard niet doen. Gaat mij om het contrast van een bedrijf waar je kennelijk honderden/duizenden euri uit kan geven (okee, niet controleerbaar) maar zonder een bonnetje met duidelijk nieuw artikel niet geholpen wordt.

Maar stel dat ik het bonnetje had, dan zou men dus bij de klantenservice een garantieaanspraak doen, hoop papierwerk, en krijg je uiteindelijk een nieuwe slab (en zitten ze met incompleet setje). En mensen die op deze wijze ruilen zijn er vast ook. Bedrijfseconomisch en marketingtechnisch ook niet optimaal dunkt me.
    pi_51595378

Zijn er werkelijk mensen die om een plastic prul van ¤2,50 in de rij bij die klantendienst gaan staan en dan ook nog denken iets eruit te kunnen halen en een dealtje te gaan 'scoren'

volgens mij kan dat enkel in nederland
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_51595382
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:10 schreef snellejelle het volgende:
    Ik geloof niet dat ik Jarno als klant wil
    Lijkt me juist heerlijk, ik zie het al helemaal voor me hoe het stoom uit z'n oren komt als ik me aan de bedrijfspolicy zou houden!
    pi_51595403
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:05 schreef Jarno het volgende:

[..]

Befehl ist befehl, zelf nadenken kunnen we niet meer in dit land. Helaas.
    Hoho, dat is niet helemaal waar of eigenlijk, helemaal niet. Ik sta niet bij de klantenservice omdat ik goed ben in het het zo moeilijk mogelijk maken van klanten. In tegendeel. Ik ben altijd heel flexibel met het terugbrengen van artikelen, of deze open zijn geweest of niet en vaak ook als er geen bon bij zit. Ook klanten die een bezorgopdracht hebben waar iets mee fout is gegaan bel ik altijd even na om te vragen of alles nu naar tevredenheid is opgelost. Het zeggen dat klantenservice medewerkers niet zelf kunnen nadenken is echt onzin maar we kunnen en mogen nu eenmaal niet alles terugnemen en alles doen wat wij en wat de klant wil.
    Wij zijn geen manager, wij hebben geen inzicht in de omzet, contacten met leveranciers enzovoorts. Als een manager zegt 'het mag niet terug' dan is dat finaal en kunnen we zoveel nadenken als we willen en het zo oneerlijk vinden als mogelijk, maar ik mag het niet meer terugnemen.
    pi_51595408
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:10 schreef PeZu het volgende:

[..]

en als iets niet goed is en je komt er over klagen, krijg je gewoon een ander product mee

word echt niet moeilijk over gedaan, vd week was ik er nog en kreeg gewoon een nieuwe bankhoes mee omdat ik vond dat ie na 3 mnd al wel erg lelijk was, viel reuze mee hoor maar ik vreesde vd toekomst! nu heb ik dankzij de super service wel een mooiere en stevigere hoes
    mits bon he?
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:17:23 #91
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595436
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:10 schreef tweaktubbie het volgende:
    't Gaat gewoon om de opstelling. Heb direct duidelijk uitgelegd; net nieuw, 3x gebruikt, geen bon. Bij andere winkels vaak genoeg coulance/service; dat een winkel bij binnen 14 dagen retour niet moeilijk deed over 1 dag te laat zijn. Maar ook een V&D die iets niet terug wilde nemen terwijl rest van artikelen van 300 euro was gekocht omdat 't een aanbieding zou betreffen en die niet terug mocht (?); bedrijfsleider regelde 't echter wel netjes. Of een Kijkshop die een artikel vorig jaar alleen terug wilde nemen tegen de op dat moment geldende aanbiedingsprijs.

Tuurlijk kan ik wel 1,95 missen maar gaat om 1 deeltje van die set, en wat moet ik met onnodige zaken erbij? En moeite van omruilen ga ik uiteraard niet doen. Gaat mij om het contrast van een bedrijf waar je kennelijk honderden/duizenden euri uit kan geven (okee, niet controleerbaar) maar zonder een bonnetje met duidelijk nieuw artikel niet geholpen wordt.

Maar stel dat ik het bonnetje had, dan zou men dus bij de klantenservice een garantieaanspraak doen, hoop papierwerk, en krijg je uiteindelijk een nieuwe slab (en zitten ze met incompleet setje). En mensen die op deze wijze ruilen zijn er vast ook. Bedrijfseconomisch en marketingtechnisch ook niet optimaal dunkt me.
    ik denk dat ze bij zo'n klein onsuccesvol bedrijfje als idd niet weten hoe ze het best nmet zulke gevallen om kunnen gaan

en als je de bon had gehad, was er helemaal geen papierwinkel, je krijg gewoon ene ander prodiuct mee
    pi_51595472
    nadat we de bon in de computer hebben gescand en andere afhandelingen die erg snel te doen zijn
    pi_51595482
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:13 schreef RM-rf het volgende:

Zijn er werkelijk mensen die om een plastic prul van ¤2,50 in de rij bij die klantendienst gaan staan en dan ook nog denken iets eruit te kunnen halen en een dealtje te gaan 'scoren'

volgens mij kan dat enkel in nederland
    Ook mensen die een zakje schroefjes over hebben van 70 cent en daar hun geld voor willen terughebben
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:10 schreef tweaktubbie het volgende:
    Als je het bonnetje had gehad hadden we er een kopie van gemaakt, op dat ding geplakt met de sticker 'defect, terug leverancier' en had je een nieuwe mogen pakken. Helemaal geen papierhandel dus.
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:19:44 #94
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595489
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:15 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

mits bon he?
    ja die had ik, was wel even zoeken

en eerlijk gezged als ik hem kwijt was geweest was ik ook wel terug gegaan met bankafschrift en al ik ook wel alles geprobeerd maar mocht dat niet geholpen hebben, dikke pech had ik de bon maar niet moeten verliezen
    pi_51595521
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:15 schreef MWP het volgende:

[..]

Hoho, dat is niet helemaal waar of eigenlijk, helemaal niet. Ik sta niet bij de klantenservice omdat ik goed ben in het het zo moeilijk mogelijk maken van klanten. In tegendeel. Ik ben altijd heel flexibel met het terugbrengen van artikelen, of deze open zijn geweest of niet en vaak ook als er geen bon bij zit. Ook klanten die een bezorgopdracht hebben waar iets mee fout is gegaan bel ik altijd even na om te vragen of alles nu naar tevredenheid is opgelost. Het zeggen dat klantenservice medewerkers niet zelf kunnen nadenken is echt onzin maar we kunnen en mogen nu eenmaal niet alles terugnemen en alles doen wat wij en wat de klant wil.
    Wij zijn geen manager, wij hebben geen inzicht in de omzet, contacten met leveranciers enzovoorts. Als een manager zegt 'het mag niet terug' dan is dat finaal en kunnen we zoveel nadenken als we willen en het zo oneerlijk vinden als mogelijk, maar ik mag het niet meer terugnemen.
    amen
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:23:40 #96
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595551
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, je kunt dat doen, óf een nieuw product uit het vak trekken en een blije klant maken.
    ja laten we alle "eerlijke klanten" zonder bon ten alle tijden maar blij maken, goed bedrijf economisch verantwoord plan
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:24:33 #97
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_51595564
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:06 schreef Memento-Mori het volgende:
    @MM: dus een proletarische kansjongere kan een ongeopend product retourneren en iets terugkrijgen, maar duidelijk zichtbaar nieuw product zonder krasjes/sporen niet?

@RM-rf: deal? Poging bij het in de worstenbroodjesrij aansluiten omruilen van iets dat na 3 dagen gebruik al stuk is, een 'deal' noemen?

@Jumparound: andere slab is na 2 weken gebruik duidelijk gekrast en gebruikt.

Ja, laat ik een volgende keer zoiets terugbrengen waar ik een bon van heb. Garantieprocedure afhandelen, dus vast hoop papierwerk, en dat is bedrijfseconomisch lekker verantwoord.

@PeZu: ik acht de klantenservicemedewerkers juist ervaren genoeg om te zien wat oud&afgeragd is, of net in gebruik en nu als kaduuk.
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:26:04 #98
    13777 DoctorB
    Bomba je hoofd
    pi_51595609
    Hoe moeilijk is het om een bonnetje te bewaren?
    Of om het weggegooide bonnetje uit de vuilnisbak te halen?
    Jij zegt slechts 3 dagen gebruikt, maar zonder bon kan niemand dat controleren.
    Jij vindt het normaal dat iemand die een bank komt ruilen WEL en bon moet hebben maar jij hoeft dat niet want dat ding van jou was maar twee euro.
    Terwijl iemand met een kapotte bank veel meer ongemak en schade heeft dan jij. En jij hoeft geen bon te kunnen tonen.

Serieus, IEDEREEN in heel NL weet dat je je bonnetjes moet bewaren om te kunnen ruilen / voor garantie etc. En dat sommige winkels daar heel soepel mee omgaan omdat ze weten dat jij daar IEDERE week voor 100 euro boodschappen komt halen... is een kosten/baten keuze van de betreffende winkel. Dat hoeven ze niet te doen.

Met een bon doen ze bij de ikea alles voor je.
    U is een enorme zeikerd en u heeft o-n-g-e-l-i-j-k !
    pi_51595625
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:24 schreef tweaktubbie het volgende:

[..]

@MM: dus een proletarische kansjongere kan een ongeopend product retourneren en iets terugkrijgen, maar duidelijk zichtbaar nieuw product zonder krasjes/sporen niet?

@RM-rf: deal? Poging bij het in de worstenbroodjesrij aansluiten omruilen van iets dat na 3 dagen gebruik al stuk is, een 'deal' noemen?

@Jumparound: andere slab is na 2 weken gebruik duidelijk gekrast en gebruikt.

Ja, laat ik een volgende keer zoiets terugbrengen waar ik een bon van heb. Garantieprocedure afhandelen, dus vast hoop papierwerk, en dat is bedrijfseconomisch lekker verantwoord.
    euhm als iets ongebruikt is zit het nog in de verpakking he? of iig de verpakking erbij maar dat slabbetje van jou was wel gebruikt en kapot gegaan is garantie en aanspraak op garantie heb je met bon.

En hey nog 1 ding ik maak de regels niet he
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:28:20 #100
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_51595680
    quote:
    U is een enorme zeikerd en u heeft o-n-g-e-l-i-j-k !
    Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:33:24 #101
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595749
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:

[..]

Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?
    nee we leven in een cultuur waarin je nu eenmaal niet iedereen op zijn/haar blauwe ogen kan geloven als ze terugkomen zonder bon
    pi_51595762
    quote:

[..]

Euhm als er geen reden is tot klagen, zullen die ook niet gezocht worden lijkt me?
    of zegt dit meeR iets over jou? plus dat ik denk dat mensen niet precies bij gan houden wanneer de garantie vervalt oh en over 1 weekje na de officiele garantietermijn wordt ook niet moeilijk gedaann hoor MITS BON
    pi_51595829
    en ik persoonlijk zou alleen de bonnetjes bewaren van duurdere dingen, dingen van een paar euro niet, tja je hebt officieel garantie maar ik heb geen zinom voor die paar centen moeite te doen, gaat t kapot jammer dan
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:38:18 #104
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595881
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:36 schreef Memento-Mori het volgende:
    en ik persoonlijk zou alleen de bonnetjes bewaren van duurdere dingen, dingen van een paar euro niet, tja je hebt officieel garantie maar ik heb geen zinom voor die paar centen moeite te doen
    ja maar omdat het goedkoop is hoef je toch niet verwachten dat het stuk mag gaan en je moet dan altijd maar terug kunnen gaan, ook zonder bon
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:38:19 #105
    13777 DoctorB
    Bomba je hoofd
    pi_51595882
    quote:

[..]

JA. Want dat heeft het bedrijf met u afgesproken toen u de aanschaf deed.
    EN we GAAN nergens naar toe, dat is al jaar en dag zo.
    Heeeeeel makkelijk. Een heel bonnetje bewaren. Zelfs dat is te moeilijk voor je. En een principekwestie maken voor twee euro. Dan ben je echt triest bezig. (ik zou je een winkelontzegging geven. Ik zou aan jou geen broodje worst meer willen verkopen)

Bovendien gaan apparaten doorgaans kapot 1 dag NA het verstrijken van de garantie periode.
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:44:09 #106
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_51596076
    Principekwestie; nou dan had ik wel stampij gemaakt en de bedrijfsleider willen spreken. Maar neen, niet gedaan, slechts hier mijn KLB ding gedaan. Echt triest bezig zijn is alle bonnetjes moeten/gaan bewaren.
    quote:
    ja maar omdat het goedkoop is hoef je toch niet verwachten dat het stuk mag gaan en je moet dan altijd maar terug kunnen gaan, ook zonder bon
    Precies wat PeZu zegt, da's mijn gevoel.
    pi_51596166
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:44 schreef tweaktubbie het volgende:
    Principekwestie; nou dan had ik wel stampij gemaakt en de bedrijfsleider willen spreken. Maar neen, niet gedaan, slechts hier mijn KLB ding gedaan. Echt triest bezig zijn is alle bonnetjes moeten/gaan bewaren.
    [..]

dat hoeft niet maar dan zul je tegenwoordig wel vaker nergens garantie krijgen want inderdaad tegenwoordig kun je niemand meer geloven op de ogen
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:46:52 #108
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51596191
    quote:
    [..]

ik was uiterst sacracstisch en vind dat je niet moet mauwen je super grote verlies moet nemen
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:47:04 #109
    13777 DoctorB
    Bomba je hoofd
    pi_51596203
    Het feit dat je zelf begint over 1 week voor verstrijken garantie termijn een klacht verzinnen geeft al aan dat JIJ het niet zo nauw neemt met de waarheid. Dat je dat überhaupt verzint. Maar ze moeten jou dan WEL op je bolle ogen geloven dat jij dat slabbetje gekocht hebt en niet gestolen.
    pi_51596271
    quote:
    [..]

Dus je bent echt van mening dat je alles moet kunnen terugbrengen? Of dat nou een Slabje is of een compleet bankstel? Leg mij nou eens uit wat er verschil is tussen deze twee? Waarom zou het ene wel moeten kunnen zonder bon en het andere niet?

Edit: Terugbrengen zonder bon bedoel ik dus
    pi_51596296
    quote:
    quote:
    (Nou weet ik de reactie al: waarom doe je dan zo moeilijk over die paar euro - principekwestie)
    is 't nou wel of geen principekwestie?
    quote:
    pi_51596313
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:49 schreef MWP het volgende:

[..]

Dus je bent echt van mening dat je alles moet kunnen terugbrengen? Of dat nou een Slabje is of een compleet bankstel? Leg mij nou eens uit wat er verschil is tussen deze twee? Waarom zou het ene wel moeten kunnen zonder bon en het andere niet?
    omdat 't ene maar twee euro kost!
    pi_51596436
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:50 schreef snellejelle het volgende:

[..]

omdat 't ene maar twee euro kost!
    Ja en dus? Is de prijs zo significant dat we op basis daarvan garantiebepalingen moeten maken?
    Ik zie het al voor me:
  • Ruilen met bon binnen 30 dagen
  • Tenzij het minder van 3,55 is hoor, dan hoeven we geen bon te zien

En dan klanten die iets van 3,60 hebben: "jamaar... kom op, die vijf cent! da's ook geen service zeg "
  •   woensdag 18 juli 2007 @ 16:00:37 #114
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_51596654
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:53 schreef MWP het volgende:

[..]

Ja en dus? Is de prijs zo significant dat we op basis daarvan garantiebepalingen moeten maken?
    Ik zie het al voor me:
  • Ruilen met bon binnen 30 dagen
  • Tenzij het minder van 3,55 is hoor, dan hoeven we geen bon te zien

En dan klanten die iets van 3,60 hebben: "jamaar... kom op, die vijf cent! da's ook geen service zeg "
  • In of ex BTW? en heb je die gedeclareerd?
    Ecosia
    pi_51597989
    quote:

[..]

Ja, prachtig systeem toch? Je hebt het artikel gekocht en een bon gekregen. En, mits bon, krijg je garantie tot wanneer deze loopt, ik zie daar geen kwaad in hoor? Dat je begint over bonnetjes bewaren, in die tijd leven we nu eenmaal, helaas komen er meer mensen bij (in dit voorbeeld) de Ikea, dan alleen jij, waardoor ze niet met zekerheid kunnen zeggen of het allemaal waar is wat je zegt. De bon is in dit verhaal de herkenning/goedkeuring, bon==garantie=klaar. Daar jij het (blijkbaar) te moeilijk vind om bonnetjes te bewaren (hoe moeilijk?), en gaat zeuren over het bedrag van ¤1,95 zou ik maar eens bij jezelf te rade gaan, in plaats van af te geven op de 'moeilijke'
    instelling van Ikea, die in mijn ogen volkomen terecht is.
    Op vrijdag 25 januari 2008 20:40 schreef Sapstengel het volgende:
    Kinderen met een helm zijn pussies. Van de generatie met rubberen tegels in de speeltuin en goedgekeurde klimtoestellen. Echte kinderen vallen gewoon, word je hard van.
    pi_51598055
    Waarom mag IKEA eigenlijk wél zeuren om 1,95 en een klant niet, volgens velen hier?
    pi_51598099
    Ikea zeurt niet, ze zijn niet "coulant". Dat is, in mijn ogen, wat anders
    pi_51598144
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:49 schreef snellejelle het volgende:
    Ikea zeurt niet, ze zijn niet "coulant". Dat is, in mijn ogen, wat anders
    Same difference, wat mij betreft. Dan ben ik als klant 'niet coulant' mbt een niet deugdelijk product van 1,95. Waarom ik niet en zij wel?
    pi_51598157
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:48 schreef Jarno het volgende:
    Waarom mag IKEA eigenlijk wél zeuren om 1,95 en een klant niet, volgens velen hier?
    de klant mag best zeuren hoewel ik vind dat de klant onterecht zeurt, had het bonnetje maar bewaard moeten zijn.
    pi_51598213
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:51 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

de klant mag best zeuren hoewel ik vind dat de klant onterecht zeurt, had het bonnetje maar bewaard moeten zijn.
    Da's wat anders dan beweren dat je uberhaupt niet zou mogen zeuren om iets wat 'slechts' 1,95 kost.
      woensdag 18 juli 2007 @ 16:52:47 #121
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51598214
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:51 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

wat mori zegt
    pi_51598248
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Da's wat anders dan beweren dat je uberhaupt niet zou mogen zeuren om iets wat 'slechts' 1,95 kost.
    ik heb nergens gezegd dat het niet mag ik zou het persoonlijk niet doen, dat is iets anders
      woensdag 18 juli 2007 @ 16:54:52 #123
    175669 bug_me_not2
    pi_51598293
    Maar het punt is nog steeds dat een bonnetje niet het enige bewijs van een transactie is. Er zijn nog veel meer manieren om te controleren of een klant idd dat artikel gekocht heeft op de datum die hij/zij beweert. Waarom dan toch die nadruk op alleen dat bonnetje?

(wettelijk gezien kan je best aanspraak op garantie maken zonder dat je een bonnetje bezit. Zolang jij maar op een andere manier kan aantonen dat je een overeenkomst met de desbetreffende winkelier hebt)
    pi_51598311
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
    Maar het punt is nog steeds dat een bonnetje niet het enige bewijs van een transactie is. Er zijn nog veel meer manieren om te controleren of een klant idd dat artikel gekocht heeft op de datum die hij/zij beweert. Waarom dan toch die nadruk op alleen dat bonnetje?

(wettelijk gezien kan je best aanspraak op garantie maken zonder dat je een bonnetje bezit. Zolang jij maar op een andere manier kan aantonen dat je een overeenkomst met de desbetreffende winkelier hebt)
    Hehe, iemand die het doorheeft. .
    pi_51598358
    quote:

Een bonnetje is natuurlijk verreweg 't gemakkelijkste bewijs. En volgens mij 't enige bewijs dat de klant in handen heeft.
      woensdag 18 juli 2007 @ 16:57:22 #126
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_51598371
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 13:56 schreef bug_me_not2 het volgende:
    Hoe dan? TS zou het net zo goed bij een andere IKEA winkel gekocht kunnen hebben.....

(en IKEA is een frachisegever, dus de afzonderlijke IKEA winkels zijn geen vriendjes van elkaar ofzo)
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:10 schreef Pascal86 het volgende:
    Scherp
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_51598438
    dat maakt dan weer niets uit sunga ruilen mag bij elke vestiging ongeacht waar gekocht
      woensdag 18 juli 2007 @ 16:59:58 #128
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51598440
    quote:

hoe wou je het dan aantonen als er bijv . niet gepind is?

moeten ze bij ikea alle bonnen van alle kassa's van 12-6 oh nee 13-6 of wacht was het toch de 11e gaan controleren omdat eppo zijn bon niet meer heeft?

onrealistiche eisen, bewaar gewoon je aankoop bewijs, kleine moeite anders niet miepen
    pi_51598464
    quote:

dat KAN ook wel dan sturen we het op naar het hoofdkantoor en gaan er weken en we-ken overheen en beoordelen zij of en wat er te regelen is
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:01:24 #130
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51598480
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Hoezo? TS zou het net zo goed bij een andere IKEA winkel gekocht kunnen hebben.....

(en IKEA is een frachisegever, dus de afzonderlijke IKEA winkels zijn geen vriendjes van elkaar ofzo)
    geen vriendjes? wtf man lul niet zo slap
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:01:56 #131
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51598497
    quote:

[..]

uhmmm wijs mij een winkel in de VS aan waar ik zonder bonnetje wat kan ruilen
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:03:25 #132
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51598534
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 17:01 schreef PeZu het volgende:

[..]

ze vertellen je zelfs graag wara een uitverkocht product nog wel te krijgen is

en je mag interfiliaal ruilen en retourneren en garantie afhandelen

vriendendiensten zat
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:04:56 #133
    109065 sungaMsunitraM
    pi_51598587
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:59 schreef Memento-Mori het volgende:
    dat maakt dan weer niets uit sunga ruilen mag bij elke vestiging ongeacht waar gekocht
    Ja maar jij hebt het hierbij over 'ruilen' in de zin van: oeps, ik had toch liever een andere kleur gehad, dus ruilen. Aardige service van de winkel, maar geen wettelijk recht van de consument, dus mag de winkel ook de voorwaarden bepalen.

Maar TS heeft te maken met een ondeugdelijk product, en daarbij moet je gewoon zijn bij de winkel waar je het product gekocht hebt.
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:07:35 #134
    109065 sungaMsunitraM
    pi_51598686
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 17:01 schreef PeZu het volgende:
    Zoek eens op wat het verschil isl tussen een filiaal en een franchisenemer

(zie trouwen dat alle IKEA's in NL op één na filialen zijn, dat valt dan weer mee)
    pi_51598709
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 17:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

(zie trouwen dat alle IKEA's in NL op één na filialen zijn, dat valt dan weer mee)
    alleen Delft niet
    pi_51598720
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 17:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Ja maar jij hebt het hierbij over 'ruilen' in de zin van: oeps, ik had toch liever een andere kleur gehad, dus ruilen. Aardige service van de winkel, maar geen wettelijk recht van de consument, dus mag de winkel ook de voorwaarden bepalen.

Maar TS heeft te maken met een ondeugdelijk product, en daarbij moet je gewoon zijn bij de winkel waar je het product gekocht hebt.
    nee hoor kan dus ook
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:11:09 #137
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51598795
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 17:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

en toch is het beleid bij alle franchises hetzelfde en geldt overal dezelfde service die je krijgt ook al kocht je het bij een andere franchise vestiging
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:17:28 #138
    109065 sungaMsunitraM
    pi_51598990
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 17:08 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

nee hoor kan dus ook
    Maar heb je daar wettelijk gezien recht op of is ook dat een aardigheidje van IKEA?

Hoe dan ook: zonder bonnetje is het lastig bewijzen waar en wanneer je het gekocht hebt
    pi_51599022
    quote:
    Op welke manier wil jij de transactie aantonen?
    Opzoeken in het kassasysteem is een tijds intensieve bezigheid, helemaal als je de datum of kassanummer niet meer weet. Daarnaast is het niet de taak van de winkel om transacties op te zoeken, die last ligt bij de klant die een bon heeft gekregen.
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je zeuren om een artikel van 1,95, maar niet als je het bonnetje niet hebt, dan voeren we namelijk een andere discussie.
    Dat weet je als je een artikel koopt en Ikea blijft daarop staan. Ze zeuren dan niet, ze vertellen je alleen wat je allang weet.
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:27:03 #140
    13777 DoctorB
    Bomba je hoofd
    pi_51599279
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 17:18 schreef MWP het volgende:

[..]

... Ze zeuren dan niet, ze vertellen je alleen wat je allang weet.
    Dat TS een ongeloofelijke principezeikerd is?
    pi_51599619
    ikea roeleert, !
      donderdag 19 juli 2007 @ 00:22:31 #142
    140245 base3ball
    State Of Mind
    pi_51612960
    Ik werk zelf niet bij de IKEA, maar bij een andere winkel met meerdere filialen (andere branch), maar in dit soort kwesties liggen de regels vrijwel gelijk. IKEA heeft in dit geval gewoon gelijk. Ruilen zonder bon is niet mogelijk, aangezien het (haast) niet te controleren is of iemand daadwerkelijk dat product zelf gekocht heeft.

Dat het hier een product van een miniem bedrag betreft, is niet interessant. Er moeten een lijn getrokken worden, anders komen klanten straks met een product van 5, 10, 50, 100 euro terug (zoals al eerder in dit topic is aangegeven). Bovendien is de TS heus niet de enige die iets terug wil brengen zonder bon. Alles bij elkaar zou dat op een behoorlijk bedrag komen.

Het punt van coulantie is vooral de manier, waarop een klant in dergelijke 'zaken' wordt geholpen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de klant onbeschoft geholpen wordt. Bedrijven zouden nog wel een stukje coulanter zijn geweest als klanten altijd de waarheid zouden spreken, maar helaas. De verhalen die wij hier te horen krijgen

Ik ben het er overigens wel mee eens dat we in Nederland wel wat klantvriendelijker mogen zijn
    Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
    www.xi-online.nl
      vrijdag 20 juli 2007 @ 08:38:37 #143
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_51650693
    Als je op de markt iets koopt en geen bonnetje krijgt, kun je 't heus een week later ruilen. Net alsof een grote toko strenger moet zijn omdat er dan meer mensen terugkomen: ongetwijfeld procentueel omgerekend echt niet meer dan bij een marktkraam.
    quote:
    Dat TS een ongeloofelijke principezeikerd is?
    @DoctorB: bij elke positief-afbouwende reactie krijg ik het idee dat KLB toch ech voor zeiktopics bedoeld is. En bij zoveel reacties in dit topic van uw hand neig ik toch naar een get-a-life-too-achtige reactie.
      vrijdag 20 juli 2007 @ 08:42:08 #144
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_51650742
    Kutwinkel die IKEA. Maar soms wel leuke dingen. Goedkoop is het iig niet.
    opgezegd@fok.nl
      vrijdag 20 juli 2007 @ 10:57:45 #145
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51654015
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 08:38 schreef tweaktubbie het volgende:
    Als je op de markt iets koopt en geen bonnetje krijgt, kun je 't heus een week later ruilen. Net alsof een grote toko strenger moet zijn omdat er dan meer mensen terugkomen: ongetwijfeld procentueel omgerekend echt niet meer dan bij een marktkraam.
    [..]

@DoctorB: bij elke positief-afbouwende reactie krijg ik het idee dat KLB toch ech voor zeiktopics bedoeld is. En bij zoveel reacties in dit topic van uw hand neig ik toch naar een get-a-life-too-achtige reactie.
    ga je nu serieus een marktkraam vergelijken met een wereldwijde winkelketen? _!
    pi_51654210
    Ik werk bij ikea, en het is best 'n aardig bedrijf.
    pi_51654288
    Na 3x al poreus...
    Ik zou mijn kind al zowiezo niet uit de meuk laten eten.. Lekker al die weekmakers die je binnenkrijgt.
    When I win, I win. When i loose? I still win..
      vrijdag 20 juli 2007 @ 22:27:23 #148
    140245 base3ball
    State Of Mind
    pi_51677030
    Waarom denkt iedereen altijd dat als het om een groot bedrijf gaat ze niet op hun geld moeten letten
    Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
    www.xi-online.nl
    pi_51694920
    service van ikea sucks big time! 1 keer iets laten bezorgen omdat het groot was. Nooit meer. Drie uur zitten wachten, niet op komen dagen, dan wel beweren dat ze zijn geweest en jou laten opdraaien voor de extra kosten. K#tbedrijf.
    pi_51695085
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:31 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Yep, dat is pech. Maar niet voor de klant, maar voor je winkel, want die klant komt niet meer terug.
    En dat verteld hij 20 anderen, en als je pech hebt opent hij ook nog een topic op fok, dat nu al 2104 mensen gelezen hebben.
    Het is de TS die je salaris betaald. Dat zou in ieder geval de bedrijfsleider moeten begrijpen.
    How beautiful they are - the trains you miss..
    Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
    The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
    pi_51697427
    quote:

[..]

Je moet helemaal niets. Maar dan moet je ook niet zeuren als je niet geholpen word. En sterker nog, zelfs als de garantie vervallen is moet je vaak nog gewoon geholpen worden

Ik vind dit hele topic echt te absurd voor woorden. Er is niks mis met Ikea, je krijgt waarvoor je betaald. En ben je niet tevreden ga je terug. Met bon ja. En als het je teveel moeite is om een bon te bewaren voor een artikel van ¤2,95 'want het was zo goedkoop' snap ik echt niet dat je teruggaat. Geen haar op m'n hoofd die daar aan zou denken zelfs.
    pi_51700772
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 16:31 schreef charon het volgende:

[..]

Yep, dat is pech. Maar niet voor de klant, maar voor je winkel, want die klant komt niet meer terug.
    En dat verteld hij 20 anderen, en als je pech hebt opent hij ook nog een topic op fok, dat nu al 2104 mensen gelezen hebben.
    Het is de TS die je salaris betaald. Dat zou in ieder geval de bedrijfsleider moeten begrijpen.
    Doe me een lol. Als je een product koopt is de afspraak "Je mag alles terugbrengen wat je wilt. Zolang het a) compleet is en je b) het bonnetje hebt.". Liefst ook nog binnen 30 dagen en het zou fijn zijn als de verpakking erbij zit, maar zelfs daar doen winkels niet meer moeilijk over.

Het is dus helemaal niet raar dat een bedrijf nee zegt als je het bonnetje niet bij je hebt. De afspraken zijn vooraf duidelijk kenbaar gemaakt, dus in alle redelijkheid: het is je eigen schuld. Heeft niets met klantvriendelijkheid of klantenbinding te maken. Of dacht je dat mensen echt weg zullen blijven als ze van een vriend horen "Ikea is toch een kutbedrijf zeg, ik mocht niet eens iets terugbrengen zonder bon"
    pi_51702861
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 19:57 schreef MWP het volgende:

[..]

Doe me een lol. Als je een product koopt is de afspraak "Je mag alles terugbrengen wat je wilt. Zolang het a) compleet is en je b) het bonnetje hebt.". Liefst ook nog binnen 30 dagen en het zou fijn zijn als de verpakking erbij zit, maar zelfs daar doen winkels niet meer moeilijk over.

Het is dus helemaal niet raar dat een bedrijf nee zegt als je het bonnetje niet bij je hebt. De afspraken zijn vooraf duidelijk kenbaar gemaakt, dus in alle redelijkheid: het is je eigen schuld. Heeft niets met klantvriendelijkheid of klantenbinding te maken. Of dacht je dat mensen echt weg zullen blijven als ze van een vriend horen "Ikea is toch een kutbedrijf zeg, ik mocht niet eens iets terugbrengen zonder bon"
    Wie zegt dat de klanten-psyche op redelijkheid gebaseerd is? Je hebt er duidelijk geen idee van hoe het werkt, of volgens mij zelfs van wat ik bedoel.
    How beautiful they are - the trains you miss..
    Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
    The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
    pi_51703379
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef Jarno het volgende:Er mag maar 1 regel zijn: de klant is koning. Maar goed, dat snappen we hier toch niet, zijn we een veel te zeikerig en zuinig volkje voor. Ga eens in de VS kijken hoe het wél moet (het enige dat ze in de VS goed kunnen wmb).
    Klant is koning? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Dat je dat Überhaupt gelooft. Als de klant écht koning zou zijn gaan alle winkeliers binnen een week failliet met dat gezeur om korting, geld terug en eeuwigdurende garanties en dan ook nog met alle geweld met de credit card willen betalen.

Verder moet de TS maar eens begrijpen dat kunststof NIET in de vaatwasser kan. Bijna niets kan in de vaatwasser. Omdat we alle vuile aangebrande 5 maanden ingedroogde lasgna schalen erin moeten doen is die schoonmaakchemie zo vreselijk aggresief dat het zich in bijna alle materialen invreet. Kunstof wordt binnen de korste keren broos en scheurt of breekt. RVS verkleurd, glas en aluminium corrodeerd, aardewerk barst. Eigenlijk alleen porcelein kan veilig in de vaatwasser. Daar is dat ding ook voor bedacht.
    pi_51703737
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 16:25 schreef Zuignapje het volgende:
    service van ikea sucks big time! 1 keer iets laten bezorgen omdat het groot was. Nooit meer. Drie uur zitten wachten, niet op komen dagen, dan wel beweren dat ze zijn geweest en jou laten opdraaien voor de extra kosten. K#tbedrijf.
    IKEA bezorgd zelf niets, dat wordt uitbesteed..

En de amerikanen weten hoe het wel moet? Volgens mij is Amerika het land bij uitstek waar je geen winkel zou willen openen vanwege alle mogelijke rechtzaken die je al dan niet aan je kont krijgen voor elke scheet. Daarnaast zijn amerikanen erg dom ze klaagden al dat ze 5cent moesten betalen voor een zakje bij IKEA
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')