Dus omdat het zo goedkoop is, zou het niet kapot moeten gaan, volgens jouw redenering?quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:38 schreef tweaktubbie het volgende:
Bij zo'n product van een dergelijk lage prijs verwacht je niet dat 't stuk gaat en je ooit een bonnetje nodig hebt...
quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:38 schreef tweaktubbie het volgende:
Mijn suggestie dat ik dan maar een nieuw artikel ging kopen en volgende week met die bon wel terug zou komen werd als enigzins schokkend ervaren![]()
Want? Ook zonder bonnetje is prima aan te tonen dat er een overeenkomst bestaat tussen beide partijen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:51 schreef type_29 het volgende:
als je denkt dat je zonder bonnetje recht op garantie hebt ben je echt dom
Succes!quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:56 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Want? Ook zonder bonnetje is prima aan te tonen dat er een overeenkomst bestaat tussen beide partijen.
u is wibra adept zie ik.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:06 schreef qi_ib het volgende:
Ikea, waar iedereen originele spullen denkt te halen. Kankerwinkel.
Beschimmelde kaasquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:01 schreef tweaktubbie het volgende:
En als ik ' n afschrift kan tonen met een totaalbedrag maar geen bon, dan is de overeenkomst enigzins bewezen, maar nog steeds geen bonnetje.
Je gaat er niet voor naar de Rijdende rechter, maar het is ook geen grote schade voor een groot bedrijf om service te verlenen. Wanneer ik bij de Appie Heijn een beschimmelde kaas in al dan niet dichte verpakking terugbreng die ik een dag terug heb gekocht, geloven ze me ook - en nog waar ook overigens- zonder bonnetje.
Je verstoppen achter bonnetjes is bij grote/dure artikelen zonder meer terecht. Zou ik met een versleten, sufgekauwd en oud dingen aankomen: dan zonder meer terecht om een bon te vragen. Maar ding ziet er als nieuw uit en duidelijk niet goed. De andere slab is prima en gaat keer op keer de vaatwasser in en blijft goed.
nee, ik maak eerst op zwoele wijze oogcontact met de dame van de klantenservice, daarna lik ik sensueel doch subtiel langs mijn wenkbrouwen en daarna kom ik met het verhaal van kapot ende geen bon met een donker timbre in de stem...quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:09 schreef tweaktubbie het volgende:
@DoctorB: wellicht heeft u een gevaarlijk uitziende tronie ende voorkomen?
Bij de Albert Heijn kun je een aangebroken blikje kattevoer terugbrengen zonder bon met de mededeling "mijn kat vreet 't niet" en krijg je ook je geld terug.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:01 schreef tweaktubbie het volgende:
En als ik ' n afschrift kan tonen met een totaalbedrag maar geen bon, dan is de overeenkomst enigzins bewezen, maar nog steeds geen bonnetje.
Je gaat er niet voor naar de Rijdende rechter, maar het is ook geen grote schade voor een groot bedrijf om service te verlenen. Wanneer ik bij de Appie Heijn een beschimmelde kaas in al dan niet dichte verpakking terugbreng die ik een dag terug heb gekocht, geloven ze me ook - en nog waar ook overigens- zonder bonnetje.
Je verstoppen achter bonnetjes is bij grote/dure artikelen zonder meer terecht. Zou ik met een versleten, sufgekauwd en oud dingen aankomen: dan zonder meer terecht om een bon te vragen. Maar ding ziet er als nieuw uit en duidelijk niet goed. De andere slab is prima en gaat keer op keer de vaatwasser in en blijft goed.
Als ze een Volvo 960/940 had wel jaquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:10 schreef Pascal86 het volgende:
Koste de benzine niet meer dan het product die je nodig had om naar het filiaal te gaan dan die 2.50?
Doe is ff normaal joh, de kwaliteit van IKEA spullen is doorgaans gewoon goed (tuurlijk liggen er ook prullen in de winkel), maar als je een beetje oplet met wat je koopt........quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:06 schreef qi_ib het volgende:
Ikea, waar iedereen originele spullen denkt te halen. Kankerwinkel.
de bedrijfsleider zegt het zelfdequote:Op woensdag 18 juli 2007 14:18 schreef devvertje het volgende:
[..]
Doe is ff normaal joh, de kwaliteit van IKEA spullen is doorgaans gewoon goed (tuurlijk liggen er ook prullen in de winkel), maar als je een beetje oplet met wat je koopt........
Ik vind het jammer dat TS niet gewoon netjes geholpen is, deze medewerker had volgens mij gewoon even een bedrijfsleider er bij kunnen halen om het netjes af te handelen.
Idd. Hier in Nederland willen we maar niet snappen dat klanttevredenheid veel belangrijker is dan luttele bedragjes als 1,95. En dan ruil je een keer een lamp teveel om, die klant gaat wel met een goed gevoel over IKEA naar huis en zal de volgende keer absoluut terugkomen. Maja, nee, die 1,95 moet je met je leven beschermen hoor! Stel je voor!quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:18 schreef devvertje het volgende:
[..]
Doe is ff normaal joh, de kwaliteit van IKEA spullen is doorgaans gewoon goed (tuurlijk liggen er ook prullen in de winkel), maar als je een beetje oplet met wat je koopt........
Ik vind het jammer dat TS niet gewoon netjes geholpen is, deze medewerker had volgens mij gewoon even een bedrijfsleider er bij kunnen halen om het netjes af te handelen.
ikea is al heel coulant mbt omruilen en garantie, maar nee nederlanders willen niet de hand die ikea al geetf maar de hele armquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:22 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Hier in Nederland willen we maar niet snappen dat klanttevredenheid veel belangrijker is dan luttele bedragjes als 1,95. En dan ruil je een keer een lamp teveel om, die klant gaat wel met een goed gevoel over IKEA naar huis en zal de volgende keer absoluut terugkomen. Maja, nee, die 1,95 moet je met je leven beschermen hoor! Stel je voor!
groot verschil is dat ikea ook banken en keukens etc verkoopt en zelfs mensen flikken het daarmee hun bon weg te donderen en dan bij ons te komen met problemen...... dus we moeten een grens trekken en hoeveel; moeite is het een bonnetje te bewaren?quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:13 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Bij de Albert Heijn kun je een aangebroken blikje kattevoer terugbrengen zonder bon met de mededeling "mijn kat vreet 't niet" en krijg je ook je geld terug.
Ik vind moeilijk doen over een product van 1,95 (wat inkoop wsl 50 cent kost) niet coulant doen, nee.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:24 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ikea is al heel coulant mbt omruilen en garantie, maar nee nederlanders willen niet de hand die ikea al geetf maar de hele arm
ik vind iets van 1./95 terug brengen zonder bon zeikerigquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik vind moeilijk doen over een product van 1,95 (wat inkoop wsl 50 cent kost) niet coulant doen, nee.
En hoeveel moeite is het om in het kassa-systeem te kijken of rond het tijdstip dat de klant noemt idd een slabbetje is verkocht (en al dan niet betaald is met een pinpas met dezelfde naam als diegene die nu voor de balie staat).quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:28 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
groot verschil is dat ikea ook banken en keukens etc verkoopt en zelfs mensen flikken het daarmee hun bon weg te donderen en dan bij ons te komen met problemen...... dus we moeten een grens trekken en hoeveel; moeite is het een bonnetje te bewaren?
Er mag maar 1 regel zijn: de klant is koning. Maar goed, dat snappen we hier toch niet, zijn we een veel te zeikerig en zuinig volkje voor. Ga eens in de VS kijken hoe het wél moet (het enige dat ze in de VS goed kunnen wmb).quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:31 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik vind iets van 1./95 terug brengen zonder bon zeikerig
en er moet een grens getrokken worden.
Oke een bedrijfsleider erbij halen en een uitzondering maken, gebeurd weleens maar als het druk is etc dan ga ik iig voor zoiets onbenulligs geen omwegen maken, dan is het strak geen bon=pech
"Weet je wel niet hoe veel tijd dat kost zeg!"quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
En hoeveel moeite is het om in het kassa-systeem te kijken of rond het tijdstip dat de klant noemt idd een slabbetje is verkocht (en al dan niet betaald is met een pinpas met dezelfde naam als diegene die nu voor de balie staat).
Je verstoppen achter de regels is zooo 1940-1945...
euhm veel aangezien wij dat niet kunnen ?quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
En hoeveel moeite is het om in het kassa-systeem te kijken of rond het tijdstip dat de klant noemt idd een slabbetje is verkocht (en al dan niet betaald is met een pinpas met dezelfde naam als diegene die nu voor de balie staat).
wij kunnen met tijdstippen etc geen bonnen terug halen hoorquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
"Weet je wel niet hoe veel tijd dat kost zeg!"![]()
![]()
.
en voor 1 fucking 95 iets terug brengen is niet zeikerig en zuinigquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er mag maar 1 regel zijn: de klant is koning. Maar goed, dat snappen we hier toch niet, zijn we een veel te zeikerig en zuinig volkje voor. Ga eens in de VS kijken hoe het wél moet (het enige dat ze in de VS goed kunnen wmb).
Natuurlijk wel. Elk systeem kan dat. Dat JIJ dat niet kunt, of wilt, is vers 2.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:37 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
wij kunnen met tijdstippen etc geen bonnen terug halen hoorsterker nog dat kunnen we helemaal niet
Hey, die klant komt met zijn 1,95 wel een gedeelte van jouw ongetwijfeld dik belegde boterham betalen hoor. En verwacht daarvoor wel een product dat niet na 3 x wassen kapot is. Is dat zo vreemd? Met zo'n instelling snap ik niet wat je op de klanten"service" te zoeken hebt eigenlijk.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:37 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
en voor 1 fucking 95 iets terug brengen is niet zeikerig en zuinig
oke de klantenservicemedewerkers kunnen dat niet danquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Elk systeem kan dat. Dat JIJ dat niet kunt, of wilt, is vers 2.
En wat moeite doen voor een klant die jouw salaris komt betalen is teveel gevraagd?quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:40 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
oke de klantenservicemedewerkers kunnen dat niet dan
Oh en dik belegde val;t tegenquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hey, die klant komt met zijn 1,95 wel een gedeelte van jouw ongetwijfeld dik belegde boterham betalen hoor. En verwacht daarvoor wel een product dat niet na 3 x wassen kapot is. Is dat zo vreemd? Met zo'n instelling snap ik niet wat je op de klanten"service" te zoeken hebt eigenlijk.
Right. Omdat het goedkoop is, mag het zo stuk zijn. Nee, lekkere instelling hoor. Waar ligt trouwens dié grens? Mag iets van 2,50 nog geruild worden? 3 euro? 5?quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:41 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Oh en dik belegde val;t tegenen ik ben op mn werk wel iets minder fel dan hier, maar ik zou me persoonlijk doodschamen om iets van zo'n bedrag terug te brengen zonder bon
Als die klant zin heetf 2uur te wachten prima, bel ik een leidinggevende op (die ook wel druk zijn met keukenproblemen, kassap[roblemen etc af te handelen) hoewel die dat volgens mij ook niet kunnen inkijken, ik vraag me af of we het in de winkel zelf uberhaupt kunnenquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
En wat moeite doen voor een klant die jouw salaris komt betalen is teveel gevraagd?
Ja, je kunt dat doen, óf een nieuw product uit het vak trekken en een blije klant maken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:42 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Als die klant zin heetf 2uur te wachten prima, bel ik een leidinggevende op (die ook wel druk zijn met keukenproblemen, kassap[roblemen etc af te handelen) hoewel die dat volgens mij ook niet kunnen inkijken, ik vraag me af of we het in de winkel zelf uberhaupt kunnen
als men iets terugbrengt met bon, primaquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Right. Omdat het goedkoop is, mag het zo stuk zijn. Nee, lekkere instelling hoor. Waar ligt trouwens dié grens? Mag iets van 2,50 nog geruild worden? 3 euro? 5?
Alsjeblieft zeg! Iets terugbrengen van 1,95 omdat het stuk is gegaan is al zeikerig, dat je vervolgens geen bon meer hebt is stom, maar dat een medewerker een uur van zijn/haar tijd moet gaan verspillen om in het kassa-systeem een bon terug te vinden is natuurlijk helemaal absurdquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
ik dacht dat je een nieuwe ging kopen en vervolgens daarmee de oude set terug ging brengenquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:44 schreef tweaktubbie het volgende:
@Memento-mori: bonnen van rest van [dure] spul heb ik uiteraard netjes bewaard, met duurzame gebruiksartikelen altijd het geval. En hoezo 'fraude' - heb dat spul netjes gekocht, en zou 't nieuwe spul op slab na terug kunnen brengen. Had ik de bon wel, dan had Ikea ook de andere gebruikte meuk teruggehad...
Want dingen van 1,95 gaan nooit stuk of zoiets? Of voor die prijs mag je niet iets verwachten dat voldoet? Leg mij eens uit waarom dat zeikerig is.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:44 schreef MWP het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg! Iets terugbrengen van 1,95 omdat het stuk is gegaan is al zeikerig, dat je vervolgens geen bon meer hebt is stom, maar dat een medewerker een uur van zijn/haar tijd moet gaan verspillen om in het kassa-systeem een bon terug te vinden is natuurlijk helemaal absurd![]()
Een klant helpen is NOOIT verspilde tijd als je op een klantenservice werkt.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:44 schreef MWP het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg! Iets terugbrengen van 1,95 omdat het stuk is gegaan is al zeikerig, dat je vervolgens geen bon meer hebt is stom, maar dat een medewerker een uur van zijn/haar tijd moet gaan verspillen om in het kassa-systeem een bon terug te vinden is natuurlijk helemaal absurd![]()
euhm ff een voorbeeldje he gewoon":quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een klant helpen is NOOIT verspilde tijd als je op een klantenservice werkt.
Oei oei oei oei.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:56 schreef Memento-Mori het volgende:
Tja dan liever 1 mierenneukend klantje kwijt
Dat ben ik met je eens. Maar in de tijd dat ik die bon terug zoek kan ik ook andere klanten helpen die een echt probleem hebben. Een echt probleem? Ja, want iets terugbrengen zonder bon is geen probleem maar een gelopen zaak. Geen bon=Geen poot om op te staan.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een klant helpen is NOOIT verspilde tijd als je op een klantenservice werkt.
Je zegt nu zelf dat producten van 1,95 ook stuk kunnen gaan? Ergo moet je daar ook de bon van bewaren want het kan dus toch stuk gaanquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:50 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Want dingen van 1,95 gaan nooit stuk of zoiets? Of voor die prijs mag je niet iets verwachten dat voldoet? Leg mij eens uit waarom dat zeikerig is.
En hoe ga je dat doen als het superdruk is en je leidinggevende na 3keer bellen nopg niet gekomen is? tja dan moet je keuzes maken he?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oei oei oei oei.
Krijgen jullie wel eens trainingen ofzo op dit vlak?!. Je moet ze alle 20 behouden, druif!
training is simpel, met bon in opgeopende verpakking mag altijd binnen 90 dagen geruild of geretourneerd worden en garantie heb je ook altijd met bon, klaar!quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oei oei oei oei.
Krijgen jullie wel eens trainingen ofzo op dit vlak?!. Je moet ze alle 20 behouden, druif!
Dan graai je dus een nieuw product uit het vak. Sjongejonge, hoe moeilijk wil je het jezelf maken eigenlijk?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:01 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
En hoe ga je dat doen als het superdruk is en je leidinggevende na 3keer bellen nopg niet gekomen is? tja dan moet je keuzes maken he?
Dan snap ik opeens waarom klantservices altijd de tofste afdelingen in een winkel zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:02 schreef PeZu het volgende:
[..]
training is simpel, met bon in opgeopende verpakking mag altijd binnen 90 dagen geruild of geretourneerd worden en garantie heb je ook altijd met bon, klaar!
nee het is veel logischer iedereen zonder bon maar gewoon te helpenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:00 schreef tweaktubbie het volgende:
Alles uit de kast halen? Een gloedjenieuw-slechts-3x-gebruikt-slabbetje omruilen niet? Je had 't erover dat je ergens een grens moet leggen. Klant die 1 dag voor verlopen voor garantie terugkomt dat z'n dure kast uit elkaar is gevallen maar geen bon heeft versus een slabbetjesruiler die wel een bon heeft?
Als service 100% bestaat bij gratie van een bonnetje, dan vind ik dat triest (en ja, dat is de reden dat ik hier een KLB post ipv een stapel A4'tjes te verspillen aan een klachtenbrief)
In nieuwstaat? het was toch poreus door de wasmachine...quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:02 schreef tweaktubbie het volgende:
@MWP: iets wat in 3 dagen al stuk gaat (andere artikel doet het gewoon) in nieuwstaat terugbrengen; geeft aan dat ik als trouwe ikeaklant (was en blijf ik wel, maar met minder enthousiasme) de service van Ikea hoog inschat op basis van eerdere ervaringen. Veelgevraagd, maybe. Mierenn**kerig klantje? Tja, dat sluit aan bij mijn beleving van *sommige* klantenservicemedewerkers ja.
Wat denk je dat we proberen? Wij moeten ook opereren binnen de lijnen die de vestigingsmanager, hoofdkantoor en de leveranciers ons geven.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oei oei oei oei.
verschilt nogal per winkelquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dan snap ik opeens waarom klantservices altijd de tofste afdelingen in een winkel zijn.
Oh en dan gezeik krijgen? kan ik net zo goed op eigen houtje dure kasten meegeven of keukenorders makenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dan graai je dus een nieuw product uit het vak. Sjongejonge, hoe moeilijk wil je het jezelf maken eigenlijk?
Befehl ist befehl, zelf nadenken kunnen we niet meer in dit land. Helaas.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:04 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee het is veel logischer iedereen zonder bon maar gewoon te helpen_!
hoe moeilijk kan het zijn om een bon te bewaren? bon weg? eigen schuld!
Manager: hey, er verdwijnen spullen uit het schap...quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dan graai je dus een nieuw product uit het vak. Sjongejonge, hoe moeilijk wil je het jezelf maken eigenlijk?
Het ging toch "maar" om 1,95?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:05 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Oh en dan gezeik krijgen? kan ik net zo goed op eigen houtje dure kasten meegeven of keukenorders maken(bovendien is de klantenservice bij de uitgang
dus kan ik niet "eventjes"" ene nieuw product pakken
idd voor hetzlefde geld is het een slabbetje van 2 jaar oud dat versleten is en nu onder het mom van: ja hij is pas 2 mnd oud maar ik ben de bon kwijt, terug komtquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:04 schreef Jumparound het volgende:
[..]
In nieuwstaat? het was toch poreus door de wasmachine...
Hoe wil je dan bewijzen dat het nieuwstaat is?
Je moet het natuurlijk wel even communiceren achteraf en bespreken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:05 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Manager: hey, er verdwijnen spullen uit het schap...
Manager: dat is toevallig telkens bij Memeto
Manager: *aantekening maakt*
Voor 1,95 zonder bon?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je moet het natuurlijk wel even communiceren achteraf en bespreken.
"Oja ik heb vandaag een nieuwe keukenorder aangemaakt voor iemand bij wie de keuken niet goed was, nee ze had geen bon meer maar het was zo zielig , maar dat is wel goed toch?"quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je moet het natuurlijk wel even communiceren achteraf en bespreken.
En daar hebben we het probleem nietwaarquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:02 schreef tweaktubbie het volgende:
@MWP: iets wat in 3 dagen al stuk gaat (andere artikel doet het gewoon) in nieuwstaat terugbrengen; geeft aan dat ik als trouwe ikeaklant (was en blijf ik wel, maar met minder enthousiasme) de service van Ikea hoog inschat op basis van eerdere ervaringen. Veelgevraagd, maybe. Mierenn**kerig klantje? Tja, dat sluit aan bij mijn beleving van *sommige* klantenservicemedewerkers ja.
en als iets niet goed is en je komt er over klagen, krijg je gewoon een ander product meequote:Op woensdag 18 juli 2007 15:06 schreef Memento-Mori het volgende:
Oja nog 1 ding artikelen, niet gebruikt en in de verpakkking nemen we zonder bon wel terug tegen een tegoedpas
Lijkt me juist heerlijk, ik zie het al helemaal voor me hoe het stoom uit z'n oren komt als ik me aan de bedrijfspolicy zou houden!quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:10 schreef snellejelle het volgende:
Ik geloof niet dat ik Jarno als klant wil
Hoho, dat is niet helemaal waar of eigenlijk, helemaal niet. Ik sta niet bij de klantenservice omdat ik goed ben in het het zo moeilijk mogelijk maken van klanten. In tegendeel. Ik ben altijd heel flexibel met het terugbrengen van artikelen, of deze open zijn geweest of niet en vaak ook als er geen bon bij zit. Ook klanten die een bezorgopdracht hebben waar iets mee fout is gegaan bel ik altijd even na om te vragen of alles nu naar tevredenheid is opgelost. Het zeggen dat klantenservice medewerkers niet zelf kunnen nadenken is echt onzin maar we kunnen en mogen nu eenmaal niet alles terugnemen en alles doen wat wij en wat de klant wil.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
Befehl ist befehl, zelf nadenken kunnen we niet meer in dit land. Helaas.
mits bon he?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:10 schreef PeZu het volgende:
[..]
en als iets niet goed is en je komt er over klagen, krijg je gewoon een ander product mee
word echt niet moeilijk over gedaan, vd week was ik er nog en kreeg gewoon een nieuwe bankhoes mee omdat ik vond dat ie na 3 mnd al wel erg lelijk was, viel reuze mee hoor maar ik vreesde vd toekomst! nu heb ik dankzij de super service wel een mooiere en stevigere hoes
ik denk dat ze bij zo'n klein onsuccesvol bedrijfje als idd niet weten hoe ze het best nmet zulke gevallen om kunnen gaanquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:10 schreef tweaktubbie het volgende:
't Gaat gewoon om de opstelling. Heb direct duidelijk uitgelegd; net nieuw, 3x gebruikt, geen bon. Bij andere winkels vaak genoeg coulance/service; dat een winkel bij binnen 14 dagen retour niet moeilijk deed over 1 dag te laat zijn. Maar ook een V&D die iets niet terug wilde nemen terwijl rest van artikelen van 300 euro was gekocht omdat 't een aanbieding zou betreffen en die niet terug mocht (?); bedrijfsleider regelde 't echter wel netjes. Of een Kijkshop die een artikel vorig jaar alleen terug wilde nemen tegen de op dat moment geldende aanbiedingsprijs.
Tuurlijk kan ik wel 1,95 missen maar gaat om 1 deeltje van die set, en wat moet ik met onnodige zaken erbij? En moeite van omruilen ga ik uiteraard niet doen. Gaat mij om het contrast van een bedrijf waar je kennelijk honderden/duizenden euri uit kan geven (okee, niet controleerbaar) maar zonder een bonnetje met duidelijk nieuw artikel niet geholpen wordt.
Maar stel dat ik het bonnetje had, dan zou men dus bij de klantenservice een garantieaanspraak doen, hoop papierwerk, en krijg je uiteindelijk een nieuwe slab (en zitten ze met incompleet setje). En mensen die op deze wijze ruilen zijn er vast ook. Bedrijfseconomisch en marketingtechnisch ook niet optimaal dunkt me.
Ook mensen die een zakje schroefjes over hebben van 70 cent en daar hun geld voor willen terughebbenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:13 schreef RM-rf het volgende:
Zijn er werkelijk mensen die om een plastic prul van ¤2,50 in de rij bij die klantendienst gaan staan en dan ook nog denken iets eruit te kunnen halen en een dealtje te gaan 'scoren'
volgens mij kan dat enkel in nederland
Als je het bonnetje had gehad hadden we er een kopie van gemaakt, op dat ding geplakt met de sticker 'defect, terug leverancier' en had je een nieuwe mogen pakken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:10 schreef tweaktubbie het volgende:
Maar stel dat ik het bonnetje had, dan zou men dus bij de klantenservice een garantieaanspraak doen, hoop papierwerk, en krijg je uiteindelijk een nieuwe slab (en zitten ze met incompleet setje). En mensen die op deze wijze ruilen zijn er vast ook. Bedrijfseconomisch en marketingtechnisch ook niet optimaal dunkt me.
ja die had ik, was wel even zoekenquote:
amenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:15 schreef MWP het volgende:
[..]
Hoho, dat is niet helemaal waar of eigenlijk, helemaal niet. Ik sta niet bij de klantenservice omdat ik goed ben in het het zo moeilijk mogelijk maken van klanten. In tegendeel. Ik ben altijd heel flexibel met het terugbrengen van artikelen, of deze open zijn geweest of niet en vaak ook als er geen bon bij zit. Ook klanten die een bezorgopdracht hebben waar iets mee fout is gegaan bel ik altijd even na om te vragen of alles nu naar tevredenheid is opgelost. Het zeggen dat klantenservice medewerkers niet zelf kunnen nadenken is echt onzin maar we kunnen en mogen nu eenmaal niet alles terugnemen en alles doen wat wij en wat de klant wil.
Wij zijn geen manager, wij hebben geen inzicht in de omzet, contacten met leveranciers enzovoorts. Als een manager zegt 'het mag niet terug' dan is dat finaal en kunnen we zoveel nadenken als we willen en het zo oneerlijk vinden als mogelijk, maar ik mag het niet meer terugnemen.
ja laten we alle "eerlijke klanten" zonder bon ten alle tijden maar blij maken, goed bedrijf economisch verantwoord planquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, je kunt dat doen, óf een nieuw product uit het vak trekken en een blije klant maken.
@MM: dus een proletarische kansjongere kan een ongeopend product retourneren en iets terugkrijgen, maar duidelijk zichtbaar nieuw product zonder krasjes/sporen niet?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:06 schreef Memento-Mori het volgende:
Oja nog 1 ding artikelen, niet gebruikt en in de verpakkking nemen we zonder bon wel terug tegen een tegoedpas
euhm als iets ongebruikt is zit het nog in de verpakking he? of iig de verpakking erbij maar dat slabbetje van jou was wel gebruikt en kapot gegaan is garantie en aanspraak op garantie heb je met bon.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:24 schreef tweaktubbie het volgende:
[..]
@MM: dus een proletarische kansjongere kan een ongeopend product retourneren en iets terugkrijgen, maar duidelijk zichtbaar nieuw product zonder krasjes/sporen niet?
@RM-rf: deal? Poging bij het in de worstenbroodjesrij aansluiten omruilen van iets dat na 3 dagen gebruik al stuk is, een 'deal' noemen?
@Jumparound: andere slab is na 2 weken gebruik duidelijk gekrast en gebruikt.
Ja, laat ik een volgende keer zoiets terugbrengen waar ik een bon van heb. Garantieprocedure afhandelen, dus vast hoop papierwerk, en dat is bedrijfseconomisch lekker verantwoord.
Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?quote:U is een enorme zeikerd en u heeft o-n-g-e-l-i-j-k !
nee we leven in een cultuur waarin je nu eenmaal niet iedereen op zijn/haar blauwe ogen kan geloven als ze terugkomen zonder bonquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:
[..]
Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?
Euhm als er geen reden is tot klagen, zullen die ook niet gezocht worden lijkt me?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:
[..]
Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?
ja maar omdat het goedkoop is hoef je toch niet verwachten dat het stuk mag gaan en je moet dan altijd maar terug kunnen gaan, ook zonder bonquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:36 schreef Memento-Mori het volgende:
en ik persoonlijk zou alleen de bonnetjes bewaren van duurdere dingen, dingen van een paar euro niet, tja je hebt officieel garantie maar ik heb geen zinom voor die paar centen moeite te doen
JA. Want dat heeft het bedrijf met u afgesproken toen u de aanschaf deed.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:
[..]
Precies wat PeZu zegt, da's mijn gevoel.quote:ja maar omdat het goedkoop is hoef je toch niet verwachten dat het stuk mag gaan en je moet dan altijd maar terug kunnen gaan, ook zonder bon
dat hoeft niet maar dan zul je tegenwoordig wel vaker nergens garantie krijgen want inderdaad tegenwoordig kun je niemand meer geloven op de ogenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:44 schreef tweaktubbie het volgende:
Principekwestie; nou dan had ik wel stampij gemaakt en de bedrijfsleider willen spreken. Maar neen, niet gedaan, slechts hier mijn KLB ding gedaan. Echt triest bezig zijn is alle bonnetjes moeten/gaan bewaren.
[..]
Precies wat PeZu zegt, da's mijn gevoel.
ik was uiterst sacracstisch en vind dat je niet moet mauwen je super grote verlies moet nemenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:44 schreef tweaktubbie het volgende:
Principekwestie; nou dan had ik wel stampij gemaakt en de bedrijfsleider willen spreken. Maar neen, niet gedaan, slechts hier mijn KLB ding gedaan. Echt triest bezig zijn is alle bonnetjes moeten/gaan bewaren.
[..]
Dus je bent echt van mening dat je alles moet kunnen terugbrengen? Of dat nou een Slabje is of een compleet bankstel? Leg mij nou eens uit wat er verschil is tussen deze twee? Waarom zou het ene wel moeten kunnen zonder bon en het andere niet?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:44 schreef tweaktubbie het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:44 schreef tweaktubbie het volgende:
is 't nou wel of geen principekwestie?quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:38 schreef tweaktubbie het volgende:
(Nou weet ik de reactie al: waarom doe je dan zo moeilijk over die paar euro - principekwestie)![]()
quote:Precies wat PeZu zegt, da's mijn gevoel.
omdat 't ene maar twee euro kost!quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:49 schreef MWP het volgende:
[..]
Dus je bent echt van mening dat je alles moet kunnen terugbrengen? Of dat nou een Slabje is of een compleet bankstel? Leg mij nou eens uit wat er verschil is tussen deze twee? Waarom zou het ene wel moeten kunnen zonder bon en het andere niet?
Ja en dus? Is de prijs zo significant dat we op basis daarvan garantiebepalingen moeten maken?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:50 schreef snellejelle het volgende:
[..]
omdat 't ene maar twee euro kost!
In of ex BTW? en heb je die gedeclareerd?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:53 schreef MWP het volgende:
[..]
Ja en dus? Is de prijs zo significant dat we op basis daarvan garantiebepalingen moeten maken?
Ik zie het al voor me:Ruilen met bon binnen 30 dagen Tenzij het minder van 3,55 is hoor, dan hoeven we geen bon te zien
En dan klanten die iets van 3,60 hebben: "jamaar... kom op, die vijf cent! da's ook geen service zeg
"
Ja, prachtig systeem toch? Je hebt het artikel gekocht en een bon gekregen. En, mits bon, krijg je garantie tot wanneer deze loopt, ik zie daar geen kwaad in hoor? Dat je begint over bonnetjes bewaren, in die tijd leven we nu eenmaal, helaas komen er meer mensen bij (in dit voorbeeld) de Ikea, dan alleen jij, waardoor ze niet met zekerheid kunnen zeggen of het allemaal waar is wat je zegt. De bon is in dit verhaal de herkenning/goedkeuring, bon==garantie=klaar. Daar jij het (blijkbaar) te moeilijk vind om bonnetjes te bewaren (hoe moeilijk?), en gaat zeuren over het bedrag van ¤1,95 zou ik maar eens bij jezelf te rade gaan, in plaats van af te geven op de 'moeilijke'quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:
[..]
Same difference, wat mij betreft. Dan ben ik als klant 'niet coulant' mbt een niet deugdelijk product van 1,95. Waarom ik niet en zij wel?quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:49 schreef snellejelle het volgende:
Ikea zeurt niet, ze zijn niet "coulant". Dat is, in mijn ogen, wat anders
de klant mag best zeuren hoewel ik vind dat de klant onterecht zeurt, had het bonnetje maar bewaard moeten zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:48 schreef Jarno het volgende:
Waarom mag IKEA eigenlijk wél zeuren om 1,95 en een klant niet, volgens velen hier?
Da's wat anders dan beweren dat je uberhaupt niet zou mogen zeuren om iets wat 'slechts' 1,95 kost.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:51 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
de klant mag best zeuren hoewel ik vind dat de klant onterecht zeurt, had het bonnetje maar bewaard moeten zijn.
wat mori zegtquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:51 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
de klant mag best zeuren hoewel ik vind dat de klant onterecht zeurt, had het bonnetje maar bewaard moeten zijn.
ik heb nergens gezegd dat het niet magquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Da's wat anders dan beweren dat je uberhaupt niet zou mogen zeuren om iets wat 'slechts' 1,95 kost.
Hehe, iemand die het doorheeft.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
Maar het punt is nog steeds dat een bonnetje niet het enige bewijs van een transactie is. Er zijn nog veel meer manieren om te controleren of een klant idd dat artikel gekocht heeft op de datum die hij/zij beweert. Waarom dan toch die nadruk op alleen dat bonnetje?
(wettelijk gezien kan je best aanspraak op garantie maken zonder dat je een bonnetje bezit. Zolang jij maar op een andere manier kan aantonen dat je een overeenkomst met de desbetreffende winkelier hebt)
Een bonnetje is natuurlijk verreweg 't gemakkelijkste bewijs. En volgens mij 't enige bewijs dat de klant in handen heeft.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
Maar het punt is nog steeds dat een bonnetje niet het enige bewijs van een transactie is. Er zijn nog veel meer manieren om te controleren of een klant idd dat artikel gekocht heeft op de datum die hij/zij beweert. Waarom dan toch die nadruk op alleen dat bonnetje?
(wettelijk gezien kan je best aanspraak op garantie maken zonder dat je een bonnetje bezit. Zolang jij maar op een andere manier kan aantonen dat je een overeenkomst met de desbetreffende winkelier hebt)
Hoe dan? TS zou het net zo goed bij een andere IKEA winkel gekocht kunnen hebben.....quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:56 schreef bug_me_not2 het volgende:
Want? Ook zonder bonnetje is prima aan te tonen dat er een overeenkomst bestaat tussen beide partijen.
Scherpquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:10 schreef Pascal86 het volgende:
Koste de benzine niet meer dan het product die je nodig had om naar het filiaal te gaan dan die 2.50?
hoe wou je het dan aantonen als er bijv . niet gepind is?quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
dat KAN ook wel dan sturen we het op naar het hoofdkantoor en gaan er weken en we-ken overheen en beoordelen zij of en wat er te regelen isquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
geen vriendjes? wtf man lul niet zo slapquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Hoezo? TS zou het net zo goed bij een andere IKEA winkel gekocht kunnen hebben.....
(en IKEA is een frachisegever, dus de afzonderlijke IKEA winkels zijn geen vriendjes van elkaar ofzo)
uhmmm wijs mij een winkel in de VS aan waar ik zonder bonnetje wat kan ruilenquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er mag maar 1 regel zijn: de klant is koning. Maar goed, dat snappen we hier toch niet, zijn we een veel te zeikerig en zuinig volkje voor. Ga eens in de VS kijken hoe het wél moet (het enige dat ze in de VS goed kunnen wmb).
ze vertellen je zelfs graag wara een uitverkocht product nog wel te krijgen isquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:01 schreef PeZu het volgende:
[..]
geen vriendjes? wtf man lul niet zo slap
Ja maar jij hebt het hierbij over 'ruilen' in de zin van: oeps, ik had toch liever een andere kleur gehad, dus ruilen. Aardige service van de winkel, maar geen wettelijk recht van de consument, dus mag de winkel ook de voorwaarden bepalen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:59 schreef Memento-Mori het volgende:
dat maakt dan weer niets uit sunga ruilen mag bij elke vestiging ongeacht waar gekocht
Zoek eens op wat het verschil isl tussen een filiaal en een franchisenemerquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:01 schreef PeZu het volgende:
geen vriendjes? wtf man lul niet zo slap
alleen Delft nietquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Zoek eens op wat het verschil isl tussen een filiaal en een franchisenemer
(zie trouwen dat alle IKEA's in NL op één na filialen zijn, dat valt dan weer mee)
nee hoor kan dus ookquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt het hierbij over 'ruilen' in de zin van: oeps, ik had toch liever een andere kleur gehad, dus ruilen. Aardige service van de winkel, maar geen wettelijk recht van de consument, dus mag de winkel ook de voorwaarden bepalen.
Maar TS heeft te maken met een ondeugdelijk product, en daarbij moet je gewoon zijn bij de winkel waar je het product gekocht hebt.
en toch is het beleid bij alle franchises hetzelfde en geldt overal dezelfde service die je krijgt ook al kocht je het bij een andere franchise vestigingquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Zoek eens op wat het verschil isl tussen een filiaal en een franchisenemer
(zie trouwen dat alle IKEA's in NL op één na filialen zijn, dat valt dan weer mee)
Maar heb je daar wettelijk gezien recht op of is ook dat een aardigheidje van IKEA?quote:
Op welke manier wil jij de transactie aantonen?quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
Tuurlijk mag je zeuren om een artikel van 1,95, maar niet als je het bonnetje niet hebt, dan voeren we namelijk een andere discussie.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Da's wat anders dan beweren dat je uberhaupt niet zou mogen zeuren om iets wat 'slechts' 1,95 kost.
Dat TS een ongeloofelijke principezeikerd is?quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:18 schreef MWP het volgende:
[..]
... Ze zeuren dan niet, ze vertellen je alleen wat je allang weet.![]()
@DoctorB: bij elke positief-afbouwende reactie krijg ik het idee dat KLB toch ech voor zeiktopics bedoeld is. En bij zoveel reacties in dit topic van uw hand neig ik toch naar een get-a-life-too-achtige reactie.quote:Dat TS een ongeloofelijke principezeikerd is?
ga je nu serieus een marktkraam vergelijken met een wereldwijde winkelketen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:38 schreef tweaktubbie het volgende:
Als je op de markt iets koopt en geen bonnetje krijgt, kun je 't heus een week later ruilen. Net alsof een grote toko strenger moet zijn omdat er dan meer mensen terugkomen: ongetwijfeld procentueel omgerekend echt niet meer dan bij een marktkraam.
[..]
@DoctorB: bij elke positief-afbouwende reactie krijg ik het idee dat KLB toch ech voor zeiktopics bedoeld is. En bij zoveel reacties in dit topic van uw hand neig ik toch naar een get-a-life-too-achtige reactie.
Yep, dat is pech. Maar niet voor de klant, maar voor je winkel, want die klant komt niet meer terug.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:31 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik vind iets van 1./95 terug brengen zonder bon zeikerig
en er moet een grens getrokken worden.
Oke een bedrijfsleider erbij halen en een uitzondering maken, gebeurd weleens maar als het druk is etc dan ga ik iig voor zoiets onbenulligs geen omwegen maken, dan is het strak geen bon=pech
Je moet helemaal niets. Maar dan moet je ook niet zeuren als je niet geholpen word. En sterker nog, zelfs als de garantie vervallen is moet je vaak nog gewoon geholpen wordenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:
[..]
Doe me een lol. Als je een product koopt is de afspraak "Je mag alles terugbrengen wat je wilt. Zolang het a) compleet is en je b) het bonnetje hebt.". Liefst ook nog binnen 30 dagen en het zou fijn zijn als de verpakking erbij zit, maar zelfs daar doen winkels niet meer moeilijk over.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:31 schreef charon het volgende:
[..]
Yep, dat is pech. Maar niet voor de klant, maar voor je winkel, want die klant komt niet meer terug.
En dat verteld hij 20 anderen, en als je pech hebt opent hij ook nog een topic op fok, dat nu al 2104 mensen gelezen hebben.
Het is de TS die je salaris betaald. Dat zou in ieder geval de bedrijfsleider moeten begrijpen.
Wie zegt dat de klanten-psyche op redelijkheid gebaseerd is? Je hebt er duidelijk geen idee van hoe het werkt, of volgens mij zelfs van wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:57 schreef MWP het volgende:
[..]
Doe me een lol. Als je een product koopt is de afspraak "Je mag alles terugbrengen wat je wilt. Zolang het a) compleet is en je b) het bonnetje hebt.". Liefst ook nog binnen 30 dagen en het zou fijn zijn als de verpakking erbij zit, maar zelfs daar doen winkels niet meer moeilijk over.
Het is dus helemaal niet raar dat een bedrijf nee zegt als je het bonnetje niet bij je hebt. De afspraken zijn vooraf duidelijk kenbaar gemaakt, dus in alle redelijkheid: het is je eigen schuld. Heeft niets met klantvriendelijkheid of klantenbinding te maken. Of dacht je dat mensen echt weg zullen blijven als ze van een vriend horen "Ikea is toch een kutbedrijf zeg, ik mocht niet eens iets terugbrengen zonder bon"![]()
Klant is koning? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Dat je dat Überhaupt gelooft. Als de klant écht koning zou zijn gaan alle winkeliers binnen een week failliet met dat gezeur om korting, geld terug en eeuwigdurende garanties en dan ook nog met alle geweld met de credit card willen betalen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef Jarno het volgende:Er mag maar 1 regel zijn: de klant is koning. Maar goed, dat snappen we hier toch niet, zijn we een veel te zeikerig en zuinig volkje voor. Ga eens in de VS kijken hoe het wél moet (het enige dat ze in de VS goed kunnen wmb).
IKEA bezorgd zelf niets, dat wordt uitbesteed..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:25 schreef Zuignapje het volgende:
service van ikea sucks big time! 1 keer iets laten bezorgen omdat het groot was. Nooit meer. Drie uur zitten wachten, niet op komen dagen, dan wel beweren dat ze zijn geweest en jou laten opdraaien voor de extra kosten. K#tbedrijf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |