abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51594218
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:42 schreef Jarno het volgende:

[..]

Right. Omdat het goedkoop is, mag het zo stuk zijn. Nee, lekkere instelling hoor. Waar ligt trouwens dié grens? Mag iets van 2,50 nog geruild worden? 3 euro? 5?
als men iets terugbrengt met bon, prima neem vaak genoeg dingen van 1.95 terug (omdat men het toch niet wilt etc, die mensen kunnen wel hun bonnetjes bewaren)
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:44:10 #52
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_51594235
@Memento-mori: bonnen van rest van [dure] spul heb ik uiteraard netjes bewaard, met duurzame gebruiksartikelen altijd het geval. En hoezo 'fraude' - heb dat spul netjes gekocht, en zou 't nieuwe spul op slab na terug kunnen brengen. Had ik de bon wel, dan had Ikea ook de andere gebruikte meuk teruggehad...
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_51594260
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

En hoeveel moeite is het om in het kassa-systeem te kijken of rond het tijdstip dat de klant noemt idd een slabbetje is verkocht (en al dan niet betaald is met een pinpas met dezelfde naam als diegene die nu voor de balie staat).

Je verstoppen achter de regels is zooo 1940-1945...
Alsjeblieft zeg! Iets terugbrengen van 1,95 omdat het stuk is gegaan is al zeikerig, dat je vervolgens geen bon meer hebt is stom, maar dat een medewerker een uur van zijn/haar tijd moet gaan verspillen om in het kassa-systeem een bon terug te vinden is natuurlijk helemaal absurd

Iets terugbrengen wat stuk gaat is niet meer dan logisch maar je weet dat je iets niet kunt terugbrengen zonder de bon... het dan toch proberen is vragen om moeilijkheden. En dan gaan zeuren dat een winkel niet klantvriendelijk is is echt onzin... er zijn maar een paar regels voor terugbrengen bij de meeste zaken:
  • Binnen 30 dagen / garantietermijn
  • Met bon
  • Compleet met of zonder verpakking
    Als dat al te moeilijk is....
  • pi_51594405
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:44 schreef tweaktubbie het volgende:
    @Memento-mori: bonnen van rest van [dure] spul heb ik uiteraard netjes bewaard, met duurzame gebruiksartikelen altijd het geval. En hoezo 'fraude' - heb dat spul netjes gekocht, en zou 't nieuwe spul op slab na terug kunnen brengen. Had ik de bon wel, dan had Ikea ook de andere gebruikte meuk teruggehad...
    ik dacht dat je een nieuwe ging kopen en vervolgens daarmee de oude set terug ging brengen
      woensdag 18 juli 2007 @ 14:50:06 #55
    175669 bug_me_not2
    Pedicabo ego vos et irrumabo
    pi_51594473
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:44 schreef MWP het volgende:

    [..]

    Alsjeblieft zeg! Iets terugbrengen van 1,95 omdat het stuk is gegaan is al zeikerig, dat je vervolgens geen bon meer hebt is stom, maar dat een medewerker een uur van zijn/haar tijd moet gaan verspillen om in het kassa-systeem een bon terug te vinden is natuurlijk helemaal absurd
    Want dingen van 1,95 gaan nooit stuk of zoiets? Of voor die prijs mag je niet iets verwachten dat voldoet? Leg mij eens uit waarom dat zeikerig is.

    En inderdaad, een uur verspillen om een bon terug te vinden is is absurd, dus waarom niet gewoon dat slabbetje omruilen zonder gezeur? Jij blij, klant blij.
    Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
      woensdag 18 juli 2007 @ 14:50:56 #56
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51594508
    gaan janken over service als je zelf de bon kwijt bent geraakt van een artikel van 2 euro

    damn hee dan heb je dus officieel geen leven

    de servicevan ikea is gewoon perfect,altijd mits bon

    [ Bericht 11% gewijzigd door PeZu op 18-07-2007 14:57:13 ]
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
    pi_51594530
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:44 schreef MWP het volgende:

    [..]

    Alsjeblieft zeg! Iets terugbrengen van 1,95 omdat het stuk is gegaan is al zeikerig, dat je vervolgens geen bon meer hebt is stom, maar dat een medewerker een uur van zijn/haar tijd moet gaan verspillen om in het kassa-systeem een bon terug te vinden is natuurlijk helemaal absurd
    Een klant helpen is NOOIT verspilde tijd als je op een klantenservice werkt.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      woensdag 18 juli 2007 @ 14:52:19 #58
    62729 type_29
    be cool online! da sjizzle
    pi_51594581
    Zo'n klant wil je echt niet matsen hoor.
    ╔╗╔═╦╗
    ║╚╣║║╚╗
    ╚═╩═╩═╝
    pi_51594754
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:51 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Een klant helpen is NOOIT verspilde tijd als je op een klantenservice werkt.
    euhm ff een voorbeeldje he gewoon":
    wachtenden: 20
    waarvan 19 met een probleem met een keuken, meubels etc of met bon
    Ik ga dan een uur met ene klant ZONDER bon voor een product van 1.95 alles uit de kast halen?
    in dat geval andere wachtenden boos dat het allemaal zo lang duurt..... vinden IKEA kut.

    Tja dan liever 1 mierenneukend klantje kwijt hoor dan die andere 19
    pi_51594881
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:56 schreef Memento-Mori het volgende:

    Tja dan liever 1 mierenneukend klantje kwijt
    Oei oei oei oei.

    Krijgen jullie wel eens trainingen ofzo op dit vlak?! . Je moet ze alle 20 behouden, druif!
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_51594894
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:51 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Een klant helpen is NOOIT verspilde tijd als je op een klantenservice werkt.
    Dat ben ik met je eens. Maar in de tijd dat ik die bon terug zoek kan ik ook andere klanten helpen die een echt probleem hebben. Een echt probleem? Ja, want iets terugbrengen zonder bon is geen probleem maar een gelopen zaak. Geen bon=Geen poot om op te staan.
    Afhankelijk van hoe een klant zoiets brengt ben ik de beroerdste niet en laat een klant het alsnog omruilen, maar dat is niet de standaardprocedure.
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:50 schreef bug_me_not2 het volgende:

    [..]

    Want dingen van 1,95 gaan nooit stuk of zoiets? Of voor die prijs mag je niet iets verwachten dat voldoet? Leg mij eens uit waarom dat zeikerig is.
    Je zegt nu zelf dat producten van 1,95 ook stuk kunnen gaan? Ergo moet je daar ook de bon van bewaren want het kan dus toch stuk gaan
    Maar kom op zeg, iets van 2 euro dat stuk gaat, neem je verlies en koop een nieuwe of iets anders. Jezelf daarover opwinden is echt nergens voor nodig.
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:00:43 #62
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_51594899
    Alles uit de kast halen? Een gloedjenieuw-slechts-3x-gebruikt-slabbetje omruilen niet? Je had 't erover dat je ergens een grens moet leggen. Klant die 1 dag voor verlopen voor garantie terugkomt dat z'n dure kast uit elkaar is gevallen maar geen bon heeft versus een slabbetjesruiler die wel een bon heeft?

    Als service 100% bestaat bij gratie van een bonnetje, dan vind ik dat triest (en ja, dat is de reden dat ik hier een KLB post ipv een stapel A4'tjes te verspillen aan een klachtenbrief)
    Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
    pi_51594930
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:00 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Oei oei oei oei.

    Krijgen jullie wel eens trainingen ofzo op dit vlak?! . Je moet ze alle 20 behouden, druif!
    En hoe ga je dat doen als het superdruk is en je leidinggevende na 3keer bellen nopg niet gekomen is? tja dan moet je keuzes maken he?
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:01:54 #64
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_51594940
    trek het je niet aan memento....

    Je kan wel merken dat de onderlaag van de maatschappij bij de IKEA winkelt
    Weten dat je het niet terug kan brengen maar je proberen te verstoppen achter... Het is meer 1,95...

    Je bent toch geen zwerver de bedelt om 50 cent voor een treinkraartje (drugs)?!?!
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:02:32 #65
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51594966
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:00 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Oei oei oei oei.

    Krijgen jullie wel eens trainingen ofzo op dit vlak?! . Je moet ze alle 20 behouden, druif!
    training is simpel, met bon in opgeopende verpakking mag altijd binnen 90 dagen geruild of geretourneerd worden en garantie heb je ook altijd met bon, klaar!
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:02:43 #66
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_51594970
    @MWP: iets wat in 3 dagen al stuk gaat (andere artikel doet het gewoon) in nieuwstaat terugbrengen; geeft aan dat ik als trouwe ikeaklant (was en blijf ik wel, maar met minder enthousiasme) de service van Ikea hoog inschat op basis van eerdere ervaringen. Veelgevraagd, maybe. Mierenn**kerig klantje? Tja, dat sluit aan bij mijn beleving van *sommige* klantenservicemedewerkers ja.
    Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
    pi_51594984
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:01 schreef Memento-Mori het volgende:

    [..]

    En hoe ga je dat doen als het superdruk is en je leidinggevende na 3keer bellen nopg niet gekomen is? tja dan moet je keuzes maken he?
    Dan graai je dus een nieuw product uit het vak. Sjongejonge, hoe moeilijk wil je het jezelf maken eigenlijk?
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_51595021
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:02 schreef PeZu het volgende:

    [..]

    training is simpel, met bon in opgeopende verpakking mag altijd binnen 90 dagen geruild of geretourneerd worden en garantie heb je ook altijd met bon, klaar!
    Dan snap ik opeens waarom klantservices altijd de tofste afdelingen in een winkel zijn.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:04:12 #69
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595026
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:00 schreef tweaktubbie het volgende:
    Alles uit de kast halen? Een gloedjenieuw-slechts-3x-gebruikt-slabbetje omruilen niet? Je had 't erover dat je ergens een grens moet leggen. Klant die 1 dag voor verlopen voor garantie terugkomt dat z'n dure kast uit elkaar is gevallen maar geen bon heeft versus een slabbetjesruiler die wel een bon heeft?

    Als service 100% bestaat bij gratie van een bonnetje, dan vind ik dat triest (en ja, dat is de reden dat ik hier een KLB post ipv een stapel A4'tjes te verspillen aan een klachtenbrief)
    nee het is veel logischer iedereen zonder bon maar gewoon te helpen _!

    hoe moeilijk kan het zijn om een bon te bewaren? bon weg? eigen schuld!
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:04:16 #70
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_51595029
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:02 schreef tweaktubbie het volgende:
    @MWP: iets wat in 3 dagen al stuk gaat (andere artikel doet het gewoon) in nieuwstaat terugbrengen; geeft aan dat ik als trouwe ikeaklant (was en blijf ik wel, maar met minder enthousiasme) de service van Ikea hoog inschat op basis van eerdere ervaringen. Veelgevraagd, maybe. Mierenn**kerig klantje? Tja, dat sluit aan bij mijn beleving van *sommige* klantenservicemedewerkers ja.
    In nieuwstaat? het was toch poreus door de wasmachine...
    Hoe wil je dan bewijzen dat het nieuwstaat is?
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
    pi_51595047
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:00 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Oei oei oei oei.

    Krijgen jullie wel eens trainingen ofzo op dit vlak?! . Je moet ze alle 20 behouden, druif!
    Wat denk je dat we proberen? Wij moeten ook opereren binnen de lijnen die de vestigingsmanager, hoofdkantoor en de leveranciers ons geven.
    Die stellen duidelijk dat wij niets mogen terugbrengen danwel omruilen als er geen bon bij zit. Dat heeft dus niets te maken met de servicegerichtheid van ons maar met de duidelijke regels van het bedrijf.
    Dat je dan toch gaat proberen om iets terug te brengen zonder bon is een gelopen zaak, je weet dat het niet kan. Als we het dan toch terugnemen heb je geluk, meer niet.

    Vergelijk het met het op de fiets door rood rijden. Je weet dat het niet mag, maar je doet het toch omdat het gemakkelijk is. En als je gepakt wordt door oom agent ga je alsnog de discussie aan "ja, maar er waren geen auto's in de buurt" ('het is maar 2 euro wat ik kom terugbrengen'). Terwijl je weet dat je fout zit.
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:05:12 #72
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595068
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:04 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Dan snap ik opeens waarom klantservices altijd de tofste afdelingen in een winkel zijn.
    verschilt nogal per winkel

    bij de ikea vind ik de service echt 1 vd beste
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
    pi_51595076
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:03 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Dan graai je dus een nieuw product uit het vak. Sjongejonge, hoe moeilijk wil je het jezelf maken eigenlijk?
    Oh en dan gezeik krijgen? kan ik net zo goed op eigen houtje dure kasten meegeven of keukenorders maken (bovendien is de klantenservice bij de uitgang dus kan ik niet "eventjes"" ene nieuw product pakken
    pi_51595082
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:04 schreef PeZu het volgende:

    [..]

    nee het is veel logischer iedereen zonder bon maar gewoon te helpen _!

    hoe moeilijk kan het zijn om een bon te bewaren? bon weg? eigen schuld!
    Befehl ist befehl, zelf nadenken kunnen we niet meer in dit land. Helaas.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:05:34 #75
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_51595089
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:03 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Dan graai je dus een nieuw product uit het vak. Sjongejonge, hoe moeilijk wil je het jezelf maken eigenlijk?
    Manager: hey, er verdwijnen spullen uit het schap...
    Manager: dat is toevallig telkens bij Memeto
    Manager: *aantekening maakt*
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
    pi_51595111
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:05 schreef Memento-Mori het volgende:

    [..]

    Oh en dan gezeik krijgen? kan ik net zo goed op eigen houtje dure kasten meegeven of keukenorders maken (bovendien is de klantenservice bij de uitgang dus kan ik niet "eventjes"" ene nieuw product pakken
    Het ging toch "maar" om 1,95? .
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_51595117
    Oja nog 1 ding artikelen, niet gebruikt en in de verpakkking nemen we zonder bon wel terug tegen een tegoedpas
    pi_51595126
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:06 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Het ging toch "maar" om 1,95? .
    mijn baan is me toch iets meer waard
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:06:59 #79
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595139
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:04 schreef Jumparound het volgende:

    [..]

    In nieuwstaat? het was toch poreus door de wasmachine...
    Hoe wil je dan bewijzen dat het nieuwstaat is?
    idd voor hetzlefde geld is het een slabbetje van 2 jaar oud dat versleten is en nu onder het mom van: ja hij is pas 2 mnd oud maar ik ben de bon kwijt, terug komt
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
    pi_51595144
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:05 schreef Jumparound het volgende:

    [..]

    Manager: hey, er verdwijnen spullen uit het schap...
    Manager: dat is toevallig telkens bij Memeto
    Manager: *aantekening maakt*
    Je moet het natuurlijk wel even communiceren achteraf en bespreken.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:08:54 #81
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_51595209
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:07 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Je moet het natuurlijk wel even communiceren achteraf en bespreken.
    Voor 1,95 zonder bon?
    Wie schemrt er nu met niet realistische regeltjes... Dat kost toch tijd gast, tijd die je niet wil besteden aan het nabesprken van plastic slabbetjes die proeus zijn en waar geen bon van is...

    je kan toch zelf nadenken?

    geen bon is geen bon, boeie lees de voorwaarde doos

    edit -> ha, PI
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
    pi_51595221
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:07 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Je moet het natuurlijk wel even communiceren achteraf en bespreken.
    "Oja ik heb vandaag een nieuwe keukenorder aangemaakt voor iemand bij wie de keuken niet goed was, nee ze had geen bon meer maar het was zo zielig , maar dat is wel goed toch?"


    pi_51595246
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:02 schreef tweaktubbie het volgende:
    @MWP: iets wat in 3 dagen al stuk gaat (andere artikel doet het gewoon) in nieuwstaat terugbrengen; geeft aan dat ik als trouwe ikeaklant (was en blijf ik wel, maar met minder enthousiasme) de service van Ikea hoog inschat op basis van eerdere ervaringen. Veelgevraagd, maybe. Mierenn**kerig klantje? Tja, dat sluit aan bij mijn beleving van *sommige* klantenservicemedewerkers ja.
    En daar hebben we het probleem nietwaar Want zonder bon kunnen wij niet zien of je het wel gekocht hebt
    De service van Ikea is ook heel hoog, en die inschatting is volkomen terecht, maar wel met bon. Dat is het enige waar het bedrijf om vraagt. Veelgevraagd? Maybe.
    De Ikea bied werkelijk waar een hele goede service, maar ze kunnen niet alles maar zomaar terugnemen zonder bon.
    pi_51595269
    Ik geloof niet dat ik Jarno als klant wil
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:10:32 #85
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595274
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:06 schreef Memento-Mori het volgende:
    Oja nog 1 ding artikelen, niet gebruikt en in de verpakkking nemen we zonder bon wel terug tegen een tegoedpas
    en als iets niet goed is en je komt er over klagen, krijg je gewoon een ander product mee

    word echt niet moeilijk over gedaan, vd week was ik er nog en kreeg gewoon een nieuwe bankhoes mee omdat ik vond dat ie na 3 mnd al wel erg lelijk was, viel reuze mee hoor maar ik vreesde vd toekomst! nu heb ik dankzij de super service wel een mooiere en stevigere hoes
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:10:35 #86
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_51595279
    't Gaat gewoon om de opstelling. Heb direct duidelijk uitgelegd; net nieuw, 3x gebruikt, geen bon. Bij andere winkels vaak genoeg coulance/service; dat een winkel bij binnen 14 dagen retour niet moeilijk deed over 1 dag te laat zijn. Maar ook een V&D die iets niet terug wilde nemen terwijl rest van artikelen van 300 euro was gekocht omdat 't een aanbieding zou betreffen en die niet terug mocht (?); bedrijfsleider regelde 't echter wel netjes. Of een Kijkshop die een artikel vorig jaar alleen terug wilde nemen tegen de op dat moment geldende aanbiedingsprijs.

    Tuurlijk kan ik wel 1,95 missen maar gaat om 1 deeltje van die set, en wat moet ik met onnodige zaken erbij? En moeite van omruilen ga ik uiteraard niet doen. Gaat mij om het contrast van een bedrijf waar je kennelijk honderden/duizenden euri uit kan geven (okee, niet controleerbaar) maar zonder een bonnetje met duidelijk nieuw artikel niet geholpen wordt.

    Maar stel dat ik het bonnetje had, dan zou men dus bij de klantenservice een garantieaanspraak doen, hoop papierwerk, en krijg je uiteindelijk een nieuwe slab (en zitten ze met incompleet setje). En mensen die op deze wijze ruilen zijn er vast ook. Bedrijfseconomisch en marketingtechnisch ook niet optimaal dunkt me.
    Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
    pi_51595378


    Zijn er werkelijk mensen die om een plastic prul van ¤2,50 in de rij bij die klantendienst gaan staan en dan ook nog denken iets eruit te kunnen halen en een dealtje te gaan 'scoren'

    volgens mij kan dat enkel in nederland
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_51595382
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:10 schreef snellejelle het volgende:
    Ik geloof niet dat ik Jarno als klant wil
    Lijkt me juist heerlijk, ik zie het al helemaal voor me hoe het stoom uit z'n oren komt als ik me aan de bedrijfspolicy zou houden!
    pi_51595403
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:05 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Befehl ist befehl, zelf nadenken kunnen we niet meer in dit land. Helaas.
    Hoho, dat is niet helemaal waar of eigenlijk, helemaal niet. Ik sta niet bij de klantenservice omdat ik goed ben in het het zo moeilijk mogelijk maken van klanten. In tegendeel. Ik ben altijd heel flexibel met het terugbrengen van artikelen, of deze open zijn geweest of niet en vaak ook als er geen bon bij zit. Ook klanten die een bezorgopdracht hebben waar iets mee fout is gegaan bel ik altijd even na om te vragen of alles nu naar tevredenheid is opgelost. Het zeggen dat klantenservice medewerkers niet zelf kunnen nadenken is echt onzin maar we kunnen en mogen nu eenmaal niet alles terugnemen en alles doen wat wij en wat de klant wil.
    Wij zijn geen manager, wij hebben geen inzicht in de omzet, contacten met leveranciers enzovoorts. Als een manager zegt 'het mag niet terug' dan is dat finaal en kunnen we zoveel nadenken als we willen en het zo oneerlijk vinden als mogelijk, maar ik mag het niet meer terugnemen.
    pi_51595408
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:10 schreef PeZu het volgende:

    [..]

    en als iets niet goed is en je komt er over klagen, krijg je gewoon een ander product mee

    word echt niet moeilijk over gedaan, vd week was ik er nog en kreeg gewoon een nieuwe bankhoes mee omdat ik vond dat ie na 3 mnd al wel erg lelijk was, viel reuze mee hoor maar ik vreesde vd toekomst! nu heb ik dankzij de super service wel een mooiere en stevigere hoes
    mits bon he?
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:17:23 #91
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595436
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:10 schreef tweaktubbie het volgende:
    't Gaat gewoon om de opstelling. Heb direct duidelijk uitgelegd; net nieuw, 3x gebruikt, geen bon. Bij andere winkels vaak genoeg coulance/service; dat een winkel bij binnen 14 dagen retour niet moeilijk deed over 1 dag te laat zijn. Maar ook een V&D die iets niet terug wilde nemen terwijl rest van artikelen van 300 euro was gekocht omdat 't een aanbieding zou betreffen en die niet terug mocht (?); bedrijfsleider regelde 't echter wel netjes. Of een Kijkshop die een artikel vorig jaar alleen terug wilde nemen tegen de op dat moment geldende aanbiedingsprijs.

    Tuurlijk kan ik wel 1,95 missen maar gaat om 1 deeltje van die set, en wat moet ik met onnodige zaken erbij? En moeite van omruilen ga ik uiteraard niet doen. Gaat mij om het contrast van een bedrijf waar je kennelijk honderden/duizenden euri uit kan geven (okee, niet controleerbaar) maar zonder een bonnetje met duidelijk nieuw artikel niet geholpen wordt.

    Maar stel dat ik het bonnetje had, dan zou men dus bij de klantenservice een garantieaanspraak doen, hoop papierwerk, en krijg je uiteindelijk een nieuwe slab (en zitten ze met incompleet setje). En mensen die op deze wijze ruilen zijn er vast ook. Bedrijfseconomisch en marketingtechnisch ook niet optimaal dunkt me.
    ik denk dat ze bij zo'n klein onsuccesvol bedrijfje als idd niet weten hoe ze het best nmet zulke gevallen om kunnen gaan

    en als je de bon had gehad, was er helemaal geen papierwinkel, je krijg gewoon ene ander prodiuct mee
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
    pi_51595472
    nadat we de bon in de computer hebben gescand en andere afhandelingen die erg snel te doen zijn
    pi_51595482
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:13 schreef RM-rf het volgende:


    Zijn er werkelijk mensen die om een plastic prul van ¤2,50 in de rij bij die klantendienst gaan staan en dan ook nog denken iets eruit te kunnen halen en een dealtje te gaan 'scoren'

    volgens mij kan dat enkel in nederland
    Ook mensen die een zakje schroefjes over hebben van 70 cent en daar hun geld voor willen terughebben
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:10 schreef tweaktubbie het volgende:
    Maar stel dat ik het bonnetje had, dan zou men dus bij de klantenservice een garantieaanspraak doen, hoop papierwerk, en krijg je uiteindelijk een nieuwe slab (en zitten ze met incompleet setje). En mensen die op deze wijze ruilen zijn er vast ook. Bedrijfseconomisch en marketingtechnisch ook niet optimaal dunkt me.
    Als je het bonnetje had gehad hadden we er een kopie van gemaakt, op dat ding geplakt met de sticker 'defect, terug leverancier' en had je een nieuwe mogen pakken. Helemaal geen papierhandel dus.
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:19:44 #94
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595489
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:15 schreef Memento-Mori het volgende:

    [..]

    mits bon he?
    ja die had ik, was wel even zoeken

    en eerlijk gezged als ik hem kwijt was geweest was ik ook wel terug gegaan met bankafschrift en al ik ook wel alles geprobeerd maar mocht dat niet geholpen hebben, dikke pech had ik de bon maar niet moeten verliezen
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
    pi_51595521
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:15 schreef MWP het volgende:

    [..]

    Hoho, dat is niet helemaal waar of eigenlijk, helemaal niet. Ik sta niet bij de klantenservice omdat ik goed ben in het het zo moeilijk mogelijk maken van klanten. In tegendeel. Ik ben altijd heel flexibel met het terugbrengen van artikelen, of deze open zijn geweest of niet en vaak ook als er geen bon bij zit. Ook klanten die een bezorgopdracht hebben waar iets mee fout is gegaan bel ik altijd even na om te vragen of alles nu naar tevredenheid is opgelost. Het zeggen dat klantenservice medewerkers niet zelf kunnen nadenken is echt onzin maar we kunnen en mogen nu eenmaal niet alles terugnemen en alles doen wat wij en wat de klant wil.
    Wij zijn geen manager, wij hebben geen inzicht in de omzet, contacten met leveranciers enzovoorts. Als een manager zegt 'het mag niet terug' dan is dat finaal en kunnen we zoveel nadenken als we willen en het zo oneerlijk vinden als mogelijk, maar ik mag het niet meer terugnemen.
    amen
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:23:40 #96
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595551
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:43 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Ja, je kunt dat doen, óf een nieuw product uit het vak trekken en een blije klant maken.
    ja laten we alle "eerlijke klanten" zonder bon ten alle tijden maar blij maken, goed bedrijf economisch verantwoord plan
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:24:33 #97
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_51595564
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:06 schreef Memento-Mori het volgende:
    Oja nog 1 ding artikelen, niet gebruikt en in de verpakkking nemen we zonder bon wel terug tegen een tegoedpas
    @MM: dus een proletarische kansjongere kan een ongeopend product retourneren en iets terugkrijgen, maar duidelijk zichtbaar nieuw product zonder krasjes/sporen niet?

    @RM-rf: deal? Poging bij het in de worstenbroodjesrij aansluiten omruilen van iets dat na 3 dagen gebruik al stuk is, een 'deal' noemen?

    @Jumparound: andere slab is na 2 weken gebruik duidelijk gekrast en gebruikt.

    Ja, laat ik een volgende keer zoiets terugbrengen waar ik een bon van heb. Garantieprocedure afhandelen, dus vast hoop papierwerk, en dat is bedrijfseconomisch lekker verantwoord.

    @PeZu: ik acht de klantenservicemedewerkers juist ervaren genoeg om te zien wat oud&afgeragd is, of net in gebruik en nu als kaduuk.
    Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:26:04 #98
    13777 DoctorB
    Bomba je hoofd
    pi_51595609
    Hoe moeilijk is het om een bonnetje te bewaren?
    Of om het weggegooide bonnetje uit de vuilnisbak te halen?
    Jij zegt slechts 3 dagen gebruikt, maar zonder bon kan niemand dat controleren.
    Jij vindt het normaal dat iemand die een bank komt ruilen WEL en bon moet hebben maar jij hoeft dat niet want dat ding van jou was maar twee euro.
    Terwijl iemand met een kapotte bank veel meer ongemak en schade heeft dan jij. En jij hoeft geen bon te kunnen tonen.

    Serieus, IEDEREEN in heel NL weet dat je je bonnetjes moet bewaren om te kunnen ruilen / voor garantie etc. En dat sommige winkels daar heel soepel mee omgaan omdat ze weten dat jij daar IEDERE week voor 100 euro boodschappen komt halen... is een kosten/baten keuze van de betreffende winkel. Dat hoeven ze niet te doen.

    Met een bon doen ze bij de ikea alles voor je.
    U is een enorme zeikerd en u heeft o-n-g-e-l-i-j-k !
    Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
    pi_51595625
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:24 schreef tweaktubbie het volgende:

    [..]

    @MM: dus een proletarische kansjongere kan een ongeopend product retourneren en iets terugkrijgen, maar duidelijk zichtbaar nieuw product zonder krasjes/sporen niet?

    @RM-rf: deal? Poging bij het in de worstenbroodjesrij aansluiten omruilen van iets dat na 3 dagen gebruik al stuk is, een 'deal' noemen?

    @Jumparound: andere slab is na 2 weken gebruik duidelijk gekrast en gebruikt.

    Ja, laat ik een volgende keer zoiets terugbrengen waar ik een bon van heb. Garantieprocedure afhandelen, dus vast hoop papierwerk, en dat is bedrijfseconomisch lekker verantwoord.
    euhm als iets ongebruikt is zit het nog in de verpakking he? of iig de verpakking erbij maar dat slabbetje van jou was wel gebruikt en kapot gegaan is garantie en aanspraak op garantie heb je met bon.

    En hey nog 1 ding ik maak de regels niet he
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:28:20 #100
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_51595680
    quote:
    U is een enorme zeikerd en u heeft o-n-g-e-l-i-j-k !
    Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?
    Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')