abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:33:24 #101
138448 PeZu
Suspended animation
pi_51595749
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:

[..]

Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?
nee we leven in een cultuur waarin je nu eenmaal niet iedereen op zijn/haar blauwe ogen kan geloven als ze terugkomen zonder bon
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_51595762
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:

[..]

Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?
Euhm als er geen reden is tot klagen, zullen die ook niet gezocht worden lijkt me?
of zegt dit meeR iets over jou? plus dat ik denk dat mensen niet precies bij gan houden wanneer de garantie vervalt oh en over 1 weekje na de officiele garantietermijn wordt ook niet moeilijk gedaann hoor MITS BON
pi_51595829
en ik persoonlijk zou alleen de bonnetjes bewaren van duurdere dingen, dingen van een paar euro niet, tja je hebt officieel garantie maar ik heb geen zinom voor die paar centen moeite te doen, gaat t kapot jammer dan
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:38:18 #104
138448 PeZu
Suspended animation
pi_51595881
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:36 schreef Memento-Mori het volgende:
en ik persoonlijk zou alleen de bonnetjes bewaren van duurdere dingen, dingen van een paar euro niet, tja je hebt officieel garantie maar ik heb geen zinom voor die paar centen moeite te doen
ja maar omdat het goedkoop is hoef je toch niet verwachten dat het stuk mag gaan en je moet dan altijd maar terug kunnen gaan, ook zonder bon
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:38:19 #105
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_51595882
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:

[..]

Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?
JA. Want dat heeft het bedrijf met u afgesproken toen u de aanschaf deed.
EN we GAAN nergens naar toe, dat is al jaar en dag zo.
Heeeeeel makkelijk. Een heel bonnetje bewaren. Zelfs dat is te moeilijk voor je. En een principekwestie maken voor twee euro. Dan ben je echt triest bezig. (ik zou je een winkelontzegging geven. Ik zou aan jou geen broodje worst meer willen verkopen)

Bovendien gaan apparaten doorgaans kapot 1 dag NA het verstrijken van de garantie periode.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:44:09 #106
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_51596076
Principekwestie; nou dan had ik wel stampij gemaakt en de bedrijfsleider willen spreken. Maar neen, niet gedaan, slechts hier mijn KLB ding gedaan. Echt triest bezig zijn is alle bonnetjes moeten/gaan bewaren.
quote:
ja maar omdat het goedkoop is hoef je toch niet verwachten dat het stuk mag gaan en je moet dan altijd maar terug kunnen gaan, ook zonder bon
Precies wat PeZu zegt, da's mijn gevoel.
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_51596166
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:44 schreef tweaktubbie het volgende:
Principekwestie; nou dan had ik wel stampij gemaakt en de bedrijfsleider willen spreken. Maar neen, niet gedaan, slechts hier mijn KLB ding gedaan. Echt triest bezig zijn is alle bonnetjes moeten/gaan bewaren.
[..]

Precies wat PeZu zegt, da's mijn gevoel.
dat hoeft niet maar dan zul je tegenwoordig wel vaker nergens garantie krijgen want inderdaad tegenwoordig kun je niemand meer geloven op de ogen
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:46:52 #108
138448 PeZu
Suspended animation
pi_51596191
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:44 schreef tweaktubbie het volgende:
Principekwestie; nou dan had ik wel stampij gemaakt en de bedrijfsleider willen spreken. Maar neen, niet gedaan, slechts hier mijn KLB ding gedaan. Echt triest bezig zijn is alle bonnetjes moeten/gaan bewaren.
[..]

Precies wat PeZu zegt, da's mijn gevoel.
ik was uiterst sacracstisch en vind dat je niet moet mauwen je super grote verlies moet nemen
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:47:04 #109
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_51596203
Het feit dat je zelf begint over 1 week voor verstrijken garantie termijn een klacht verzinnen geeft al aan dat JIJ het niet zo nauw neemt met de waarheid. Dat je dat überhaupt verzint. Maar ze moeten jou dan WEL op je bolle ogen geloven dat jij dat slabbetje gekocht hebt en niet gestolen.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_51596271
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:44 schreef tweaktubbie het volgende:
Principekwestie; nou dan had ik wel stampij gemaakt en de bedrijfsleider willen spreken. Maar neen, niet gedaan, slechts hier mijn KLB ding gedaan. Echt triest bezig zijn is alle bonnetjes moeten/gaan bewaren.
[..]

Precies wat PeZu zegt, da's mijn gevoel.
Dus je bent echt van mening dat je alles moet kunnen terugbrengen? Of dat nou een Slabje is of een compleet bankstel? Leg mij nou eens uit wat er verschil is tussen deze twee? Waarom zou het ene wel moeten kunnen zonder bon en het andere niet?

Edit: Terugbrengen zonder bon bedoel ik dus
pi_51596296
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:44 schreef tweaktubbie het volgende:
Principekwestie; nou dan had ik wel stampij gemaakt en de bedrijfsleider willen spreken. Maar neen, niet gedaan, slechts hier mijn KLB ding gedaan. Echt triest bezig zijn is alle bonnetjes moeten/gaan bewaren.
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:38 schreef tweaktubbie het volgende:
(Nou weet ik de reactie al: waarom doe je dan zo moeilijk over die paar euro - principekwestie)
is 't nou wel of geen principekwestie?
quote:
Precies wat PeZu zegt, da's mijn gevoel.
pi_51596313
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:49 schreef MWP het volgende:

[..]

Dus je bent echt van mening dat je alles moet kunnen terugbrengen? Of dat nou een Slabje is of een compleet bankstel? Leg mij nou eens uit wat er verschil is tussen deze twee? Waarom zou het ene wel moeten kunnen zonder bon en het andere niet?
omdat 't ene maar twee euro kost!
pi_51596436
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:50 schreef snellejelle het volgende:

[..]

omdat 't ene maar twee euro kost!
Ja en dus? Is de prijs zo significant dat we op basis daarvan garantiebepalingen moeten maken?
Ik zie het al voor me:
  • Ruilen met bon binnen 30 dagen
  • Tenzij het minder van 3,55 is hoor, dan hoeven we geen bon te zien

    En dan klanten die iets van 3,60 hebben: "jamaar... kom op, die vijf cent! da's ook geen service zeg "
  •   woensdag 18 juli 2007 @ 16:00:37 #114
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_51596654
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:53 schreef MWP het volgende:

    [..]

    Ja en dus? Is de prijs zo significant dat we op basis daarvan garantiebepalingen moeten maken?
    Ik zie het al voor me:
  • Ruilen met bon binnen 30 dagen
  • Tenzij het minder van 3,55 is hoor, dan hoeven we geen bon te zien

    En dan klanten die iets van 3,60 hebben: "jamaar... kom op, die vijf cent! da's ook geen service zeg "
  • In of ex BTW? en heb je die gedeclareerd?
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
    pi_51597989
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:

    [..]

    Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?
    Ja, prachtig systeem toch? Je hebt het artikel gekocht en een bon gekregen. En, mits bon, krijg je garantie tot wanneer deze loopt, ik zie daar geen kwaad in hoor? Dat je begint over bonnetjes bewaren, in die tijd leven we nu eenmaal, helaas komen er meer mensen bij (in dit voorbeeld) de Ikea, dan alleen jij, waardoor ze niet met zekerheid kunnen zeggen of het allemaal waar is wat je zegt. De bon is in dit verhaal de herkenning/goedkeuring, bon==garantie=klaar. Daar jij het (blijkbaar) te moeilijk vind om bonnetjes te bewaren (hoe moeilijk?), en gaat zeuren over het bedrag van ¤1,95 zou ik maar eens bij jezelf te rade gaan, in plaats van af te geven op de 'moeilijke'
    instelling van Ikea, die in mijn ogen volkomen terecht is.
    Op vrijdag 25 januari 2008 20:40 schreef Sapstengel het volgende:
    Kinderen met een helm zijn pussies. Van de generatie met rubberen tegels in de speeltuin en goedgekeurde klimtoestellen. Echte kinderen vallen gewoon, word je hard van.
    pi_51598055
    Waarom mag IKEA eigenlijk wél zeuren om 1,95 en een klant niet, volgens velen hier?
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_51598099
    Ikea zeurt niet, ze zijn niet "coulant". Dat is, in mijn ogen, wat anders
    pi_51598144
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:49 schreef snellejelle het volgende:
    Ikea zeurt niet, ze zijn niet "coulant". Dat is, in mijn ogen, wat anders
    Same difference, wat mij betreft. Dan ben ik als klant 'niet coulant' mbt een niet deugdelijk product van 1,95. Waarom ik niet en zij wel?
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_51598157
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:48 schreef Jarno het volgende:
    Waarom mag IKEA eigenlijk wél zeuren om 1,95 en een klant niet, volgens velen hier?
    de klant mag best zeuren hoewel ik vind dat de klant onterecht zeurt, had het bonnetje maar bewaard moeten zijn.
    pi_51598213
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:51 schreef Memento-Mori het volgende:

    [..]

    de klant mag best zeuren hoewel ik vind dat de klant onterecht zeurt, had het bonnetje maar bewaard moeten zijn.
    Da's wat anders dan beweren dat je uberhaupt niet zou mogen zeuren om iets wat 'slechts' 1,95 kost.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      woensdag 18 juli 2007 @ 16:52:47 #121
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51598214
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:51 schreef Memento-Mori het volgende:

    [..]

    de klant mag best zeuren hoewel ik vind dat de klant onterecht zeurt, had het bonnetje maar bewaard moeten zijn.
    wat mori zegt
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
    pi_51598248
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:52 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Da's wat anders dan beweren dat je uberhaupt niet zou mogen zeuren om iets wat 'slechts' 1,95 kost.
    ik heb nergens gezegd dat het niet mag ik zou het persoonlijk niet doen, dat is iets anders
      woensdag 18 juli 2007 @ 16:54:52 #123
    175669 bug_me_not2
    Pedicabo ego vos et irrumabo
    pi_51598293
    Maar het punt is nog steeds dat een bonnetje niet het enige bewijs van een transactie is. Er zijn nog veel meer manieren om te controleren of een klant idd dat artikel gekocht heeft op de datum die hij/zij beweert. Waarom dan toch die nadruk op alleen dat bonnetje?

    (wettelijk gezien kan je best aanspraak op garantie maken zonder dat je een bonnetje bezit. Zolang jij maar op een andere manier kan aantonen dat je een overeenkomst met de desbetreffende winkelier hebt)
    Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
    pi_51598311
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
    Maar het punt is nog steeds dat een bonnetje niet het enige bewijs van een transactie is. Er zijn nog veel meer manieren om te controleren of een klant idd dat artikel gekocht heeft op de datum die hij/zij beweert. Waarom dan toch die nadruk op alleen dat bonnetje?

    (wettelijk gezien kan je best aanspraak op garantie maken zonder dat je een bonnetje bezit. Zolang jij maar op een andere manier kan aantonen dat je een overeenkomst met de desbetreffende winkelier hebt)
    Hehe, iemand die het doorheeft. .
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_51598358
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
    Maar het punt is nog steeds dat een bonnetje niet het enige bewijs van een transactie is. Er zijn nog veel meer manieren om te controleren of een klant idd dat artikel gekocht heeft op de datum die hij/zij beweert. Waarom dan toch die nadruk op alleen dat bonnetje?

    (wettelijk gezien kan je best aanspraak op garantie maken zonder dat je een bonnetje bezit. Zolang jij maar op een andere manier kan aantonen dat je een overeenkomst met de desbetreffende winkelier hebt)
    Een bonnetje is natuurlijk verreweg 't gemakkelijkste bewijs. En volgens mij 't enige bewijs dat de klant in handen heeft.
      woensdag 18 juli 2007 @ 16:57:22 #126
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_51598371
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 13:56 schreef bug_me_not2 het volgende:
    Want? Ook zonder bonnetje is prima aan te tonen dat er een overeenkomst bestaat tussen beide partijen.
    Hoe dan? TS zou het net zo goed bij een andere IKEA winkel gekocht kunnen hebben.....

    (en IKEA is een frachisegever, dus de afzonderlijke IKEA winkels zijn geen vriendjes van elkaar ofzo)
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:10 schreef Pascal86 het volgende:
    Koste de benzine niet meer dan het product die je nodig had om naar het filiaal te gaan dan die 2.50?
    Scherp
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_51598438
    dat maakt dan weer niets uit sunga ruilen mag bij elke vestiging ongeacht waar gekocht
      woensdag 18 juli 2007 @ 16:59:58 #128
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51598440
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
    Maar het punt is nog steeds dat een bonnetje niet het enige bewijs van een transactie is. Er zijn nog veel meer manieren om te controleren of een klant idd dat artikel gekocht heeft op de datum die hij/zij beweert. Waarom dan toch die nadruk op alleen dat bonnetje?

    (wettelijk gezien kan je best aanspraak op garantie maken zonder dat je een bonnetje bezit. Zolang jij maar op een andere manier kan aantonen dat je een overeenkomst met de desbetreffende winkelier hebt)
    hoe wou je het dan aantonen als er bijv . niet gepind is?

    moeten ze bij ikea alle bonnen van alle kassa's van 12-6 oh nee 13-6 of wacht was het toch de 11e gaan controleren omdat eppo zijn bon niet meer heeft?

    onrealistiche eisen, bewaar gewoon je aankoop bewijs, kleine moeite anders niet miepen
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
    pi_51598464
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
    Maar het punt is nog steeds dat een bonnetje niet het enige bewijs van een transactie is. Er zijn nog veel meer manieren om te controleren of een klant idd dat artikel gekocht heeft op de datum die hij/zij beweert. Waarom dan toch die nadruk op alleen dat bonnetje?

    (wettelijk gezien kan je best aanspraak op garantie maken zonder dat je een bonnetje bezit. Zolang jij maar op een andere manier kan aantonen dat je een overeenkomst met de desbetreffende winkelier hebt)
    dat KAN ook wel dan sturen we het op naar het hoofdkantoor en gaan er weken en we-ken overheen en beoordelen zij of en wat er te regelen is
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:01:24 #130
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51598480
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:

    [..]

    Hoezo? TS zou het net zo goed bij een andere IKEA winkel gekocht kunnen hebben.....

    (en IKEA is een frachisegever, dus de afzonderlijke IKEA winkels zijn geen vriendjes van elkaar ofzo)
    geen vriendjes? wtf man lul niet zo slap
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:01:56 #131
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_51598497
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Er mag maar 1 regel zijn: de klant is koning. Maar goed, dat snappen we hier toch niet, zijn we een veel te zeikerig en zuinig volkje voor. Ga eens in de VS kijken hoe het wél moet (het enige dat ze in de VS goed kunnen wmb).
    uhmmm wijs mij een winkel in de VS aan waar ik zonder bonnetje wat kan ruilen
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:03:25 #132
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51598534
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 17:01 schreef PeZu het volgende:

    [..]

    geen vriendjes? wtf man lul niet zo slap
    ze vertellen je zelfs graag wara een uitverkocht product nog wel te krijgen is

    en je mag interfiliaal ruilen en retourneren en garantie afhandelen

    vriendendiensten zat
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:04:56 #133
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_51598587
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:59 schreef Memento-Mori het volgende:
    dat maakt dan weer niets uit sunga ruilen mag bij elke vestiging ongeacht waar gekocht
    Ja maar jij hebt het hierbij over 'ruilen' in de zin van: oeps, ik had toch liever een andere kleur gehad, dus ruilen. Aardige service van de winkel, maar geen wettelijk recht van de consument, dus mag de winkel ook de voorwaarden bepalen.

    Maar TS heeft te maken met een ondeugdelijk product, en daarbij moet je gewoon zijn bij de winkel waar je het product gekocht hebt.
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:07:35 #134
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_51598686
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 17:01 schreef PeZu het volgende:
    geen vriendjes? wtf man lul niet zo slap
    Zoek eens op wat het verschil isl tussen een filiaal en een franchisenemer

    (zie trouwen dat alle IKEA's in NL op één na filialen zijn, dat valt dan weer mee)
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_51598709
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 17:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:

    [..]

    Zoek eens op wat het verschil isl tussen een filiaal en een franchisenemer

    (zie trouwen dat alle IKEA's in NL op één na filialen zijn, dat valt dan weer mee)
    alleen Delft niet
    pi_51598720
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 17:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:

    [..]

    Ja maar jij hebt het hierbij over 'ruilen' in de zin van: oeps, ik had toch liever een andere kleur gehad, dus ruilen. Aardige service van de winkel, maar geen wettelijk recht van de consument, dus mag de winkel ook de voorwaarden bepalen.

    Maar TS heeft te maken met een ondeugdelijk product, en daarbij moet je gewoon zijn bij de winkel waar je het product gekocht hebt.
    nee hoor kan dus ook
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:11:09 #137
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51598795
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 17:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:

    [..]

    Zoek eens op wat het verschil isl tussen een filiaal en een franchisenemer

    (zie trouwen dat alle IKEA's in NL op één na filialen zijn, dat valt dan weer mee)
    en toch is het beleid bij alle franchises hetzelfde en geldt overal dezelfde service die je krijgt ook al kocht je het bij een andere franchise vestiging
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:17:28 #138
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_51598990
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 17:08 schreef Memento-Mori het volgende:

    [..]

    nee hoor kan dus ook
    Maar heb je daar wettelijk gezien recht op of is ook dat een aardigheidje van IKEA?

    Hoe dan ook: zonder bonnetje is het lastig bewijzen waar en wanneer je het gekocht hebt
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_51599022
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
    Maar het punt is nog steeds dat een bonnetje niet het enige bewijs van een transactie is. Er zijn nog veel meer manieren om te controleren of een klant idd dat artikel gekocht heeft op de datum die hij/zij beweert. Waarom dan toch die nadruk op alleen dat bonnetje?
    Op welke manier wil jij de transactie aantonen?
    Opzoeken in het kassasysteem is een tijds intensieve bezigheid, helemaal als je de datum of kassanummer niet meer weet. Daarnaast is het niet de taak van de winkel om transacties op te zoeken, die last ligt bij de klant die een bon heeft gekregen.
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 16:52 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Da's wat anders dan beweren dat je uberhaupt niet zou mogen zeuren om iets wat 'slechts' 1,95 kost.
    Tuurlijk mag je zeuren om een artikel van 1,95, maar niet als je het bonnetje niet hebt, dan voeren we namelijk een andere discussie.
    Dat weet je als je een artikel koopt en Ikea blijft daarop staan. Ze zeuren dan niet, ze vertellen je alleen wat je allang weet.
      woensdag 18 juli 2007 @ 17:27:03 #140
    13777 DoctorB
    Bomba je hoofd
    pi_51599279
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 17:18 schreef MWP het volgende:

    [..]

    ... Ze zeuren dan niet, ze vertellen je alleen wat je allang weet.
    Dat TS een ongeloofelijke principezeikerd is?
    Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
    pi_51599619
    ikea roeleert, !
      donderdag 19 juli 2007 @ 00:22:31 #142
    140245 base3ball
    State Of Mind
    pi_51612960
    Ik werk zelf niet bij de IKEA, maar bij een andere winkel met meerdere filialen (andere branch), maar in dit soort kwesties liggen de regels vrijwel gelijk. IKEA heeft in dit geval gewoon gelijk. Ruilen zonder bon is niet mogelijk, aangezien het (haast) niet te controleren is of iemand daadwerkelijk dat product zelf gekocht heeft.

    Dat het hier een product van een miniem bedrag betreft, is niet interessant. Er moeten een lijn getrokken worden, anders komen klanten straks met een product van 5, 10, 50, 100 euro terug (zoals al eerder in dit topic is aangegeven). Bovendien is de TS heus niet de enige die iets terug wil brengen zonder bon. Alles bij elkaar zou dat op een behoorlijk bedrag komen.

    Het punt van coulantie is vooral de manier, waarop een klant in dergelijke 'zaken' wordt geholpen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de klant onbeschoft geholpen wordt. Bedrijven zouden nog wel een stukje coulanter zijn geweest als klanten altijd de waarheid zouden spreken, maar helaas. De verhalen die wij hier te horen krijgen

    Ik ben het er overigens wel mee eens dat we in Nederland wel wat klantvriendelijker mogen zijn
    Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
    www.xi-online.nl
      vrijdag 20 juli 2007 @ 08:38:37 #143
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_51650693
    Als je op de markt iets koopt en geen bonnetje krijgt, kun je 't heus een week later ruilen. Net alsof een grote toko strenger moet zijn omdat er dan meer mensen terugkomen: ongetwijfeld procentueel omgerekend echt niet meer dan bij een marktkraam.
    quote:
    Dat TS een ongeloofelijke principezeikerd is?
    @DoctorB: bij elke positief-afbouwende reactie krijg ik het idee dat KLB toch ech voor zeiktopics bedoeld is. En bij zoveel reacties in dit topic van uw hand neig ik toch naar een get-a-life-too-achtige reactie.
    Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
      vrijdag 20 juli 2007 @ 08:42:08 #144
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_51650742
    Kutwinkel die IKEA. Maar soms wel leuke dingen. Goedkoop is het iig niet.
    opgezegd@fok.nl
      vrijdag 20 juli 2007 @ 10:57:45 #145
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51654015
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 08:38 schreef tweaktubbie het volgende:
    Als je op de markt iets koopt en geen bonnetje krijgt, kun je 't heus een week later ruilen. Net alsof een grote toko strenger moet zijn omdat er dan meer mensen terugkomen: ongetwijfeld procentueel omgerekend echt niet meer dan bij een marktkraam.
    [..]

    @DoctorB: bij elke positief-afbouwende reactie krijg ik het idee dat KLB toch ech voor zeiktopics bedoeld is. En bij zoveel reacties in dit topic van uw hand neig ik toch naar een get-a-life-too-achtige reactie.
    ga je nu serieus een marktkraam vergelijken met een wereldwijde winkelketen? _!
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
    pi_51654210
    Ik werk bij ikea, en het is best 'n aardig bedrijf.
    pi_51654288
    Na 3x al poreus...
    Ik zou mijn kind al zowiezo niet uit de meuk laten eten.. Lekker al die weekmakers die je binnenkrijgt.
    When I win, I win. When i loose? I still win..
      vrijdag 20 juli 2007 @ 22:27:23 #148
    140245 base3ball
    State Of Mind
    pi_51677030
    Waarom denkt iedereen altijd dat als het om een groot bedrijf gaat ze niet op hun geld moeten letten
    Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
    www.xi-online.nl
    pi_51694920
    service van ikea sucks big time! 1 keer iets laten bezorgen omdat het groot was. Nooit meer. Drie uur zitten wachten, niet op komen dagen, dan wel beweren dat ze zijn geweest en jou laten opdraaien voor de extra kosten. K#tbedrijf.
    pi_51695085
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:31 schreef Memento-Mori het volgende:

    [..]

    ik vind iets van 1./95 terug brengen zonder bon zeikerig
    en er moet een grens getrokken worden.
    Oke een bedrijfsleider erbij halen en een uitzondering maken, gebeurd weleens maar als het druk is etc dan ga ik iig voor zoiets onbenulligs geen omwegen maken, dan is het strak geen bon=pech
    Yep, dat is pech. Maar niet voor de klant, maar voor je winkel, want die klant komt niet meer terug.
    En dat verteld hij 20 anderen, en als je pech hebt opent hij ook nog een topic op fok, dat nu al 2104 mensen gelezen hebben.
    Het is de TS die je salaris betaald. Dat zou in ieder geval de bedrijfsleider moeten begrijpen.
    How beautiful they are - the trains you miss..
    Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
    The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
    pi_51697427
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:

    [..]

    Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?
    Je moet helemaal niets. Maar dan moet je ook niet zeuren als je niet geholpen word. En sterker nog, zelfs als de garantie vervallen is moet je vaak nog gewoon geholpen worden

    Ik vind dit hele topic echt te absurd voor woorden. Er is niks mis met Ikea, je krijgt waarvoor je betaald. En ben je niet tevreden ga je terug. Met bon ja. En als het je teveel moeite is om een bon te bewaren voor een artikel van ¤2,95 'want het was zo goedkoop' snap ik echt niet dat je teruggaat. Geen haar op m'n hoofd die daar aan zou denken zelfs.
    pi_51700772
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 16:31 schreef charon het volgende:

    [..]

    Yep, dat is pech. Maar niet voor de klant, maar voor je winkel, want die klant komt niet meer terug.
    En dat verteld hij 20 anderen, en als je pech hebt opent hij ook nog een topic op fok, dat nu al 2104 mensen gelezen hebben.
    Het is de TS die je salaris betaald. Dat zou in ieder geval de bedrijfsleider moeten begrijpen.
    Doe me een lol. Als je een product koopt is de afspraak "Je mag alles terugbrengen wat je wilt. Zolang het a) compleet is en je b) het bonnetje hebt.". Liefst ook nog binnen 30 dagen en het zou fijn zijn als de verpakking erbij zit, maar zelfs daar doen winkels niet meer moeilijk over.

    Het is dus helemaal niet raar dat een bedrijf nee zegt als je het bonnetje niet bij je hebt. De afspraken zijn vooraf duidelijk kenbaar gemaakt, dus in alle redelijkheid: het is je eigen schuld. Heeft niets met klantvriendelijkheid of klantenbinding te maken. Of dacht je dat mensen echt weg zullen blijven als ze van een vriend horen "Ikea is toch een kutbedrijf zeg, ik mocht niet eens iets terugbrengen zonder bon"
    pi_51702861
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 19:57 schreef MWP het volgende:

    [..]

    Doe me een lol. Als je een product koopt is de afspraak "Je mag alles terugbrengen wat je wilt. Zolang het a) compleet is en je b) het bonnetje hebt.". Liefst ook nog binnen 30 dagen en het zou fijn zijn als de verpakking erbij zit, maar zelfs daar doen winkels niet meer moeilijk over.

    Het is dus helemaal niet raar dat een bedrijf nee zegt als je het bonnetje niet bij je hebt. De afspraken zijn vooraf duidelijk kenbaar gemaakt, dus in alle redelijkheid: het is je eigen schuld. Heeft niets met klantvriendelijkheid of klantenbinding te maken. Of dacht je dat mensen echt weg zullen blijven als ze van een vriend horen "Ikea is toch een kutbedrijf zeg, ik mocht niet eens iets terugbrengen zonder bon"
    Wie zegt dat de klanten-psyche op redelijkheid gebaseerd is? Je hebt er duidelijk geen idee van hoe het werkt, of volgens mij zelfs van wat ik bedoel.
    How beautiful they are - the trains you miss..
    Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
    The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
    pi_51703379
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef Jarno het volgende:Er mag maar 1 regel zijn: de klant is koning. Maar goed, dat snappen we hier toch niet, zijn we een veel te zeikerig en zuinig volkje voor. Ga eens in de VS kijken hoe het wél moet (het enige dat ze in de VS goed kunnen wmb).
    Klant is koning? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Dat je dat Überhaupt gelooft. Als de klant écht koning zou zijn gaan alle winkeliers binnen een week failliet met dat gezeur om korting, geld terug en eeuwigdurende garanties en dan ook nog met alle geweld met de credit card willen betalen.

    Verder moet de TS maar eens begrijpen dat kunststof NIET in de vaatwasser kan. Bijna niets kan in de vaatwasser. Omdat we alle vuile aangebrande 5 maanden ingedroogde lasgna schalen erin moeten doen is die schoonmaakchemie zo vreselijk aggresief dat het zich in bijna alle materialen invreet. Kunstof wordt binnen de korste keren broos en scheurt of breekt. RVS verkleurd, glas en aluminium corrodeerd, aardewerk barst. Eigenlijk alleen porcelein kan veilig in de vaatwasser. Daar is dat ding ook voor bedacht.
    pi_51703737
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 16:25 schreef Zuignapje het volgende:
    service van ikea sucks big time! 1 keer iets laten bezorgen omdat het groot was. Nooit meer. Drie uur zitten wachten, niet op komen dagen, dan wel beweren dat ze zijn geweest en jou laten opdraaien voor de extra kosten. K#tbedrijf.
    IKEA bezorgd zelf niets, dat wordt uitbesteed..

    En de amerikanen weten hoe het wel moet? Volgens mij is Amerika het land bij uitstek waar je geen winkel zou willen openen vanwege alle mogelijke rechtzaken die je al dan niet aan je kont krijgen voor elke scheet. Daarnaast zijn amerikanen erg dom ze klaagden al dat ze 5cent moesten betalen voor een zakje bij IKEA
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')