nee we leven in een cultuur waarin je nu eenmaal niet iedereen op zijn/haar blauwe ogen kan geloven als ze terugkomen zonder bonquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:
[..]
Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?
Euhm als er geen reden is tot klagen, zullen die ook niet gezocht worden lijkt me?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:
[..]
Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?
ja maar omdat het goedkoop is hoef je toch niet verwachten dat het stuk mag gaan en je moet dan altijd maar terug kunnen gaan, ook zonder bonquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:36 schreef Memento-Mori het volgende:
en ik persoonlijk zou alleen de bonnetjes bewaren van duurdere dingen, dingen van een paar euro niet, tja je hebt officieel garantie maar ik heb geen zinom voor die paar centen moeite te doen
JA. Want dat heeft het bedrijf met u afgesproken toen u de aanschaf deed.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:
[..]
Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?
Precies wat PeZu zegt, da's mijn gevoel.quote:ja maar omdat het goedkoop is hoef je toch niet verwachten dat het stuk mag gaan en je moet dan altijd maar terug kunnen gaan, ook zonder bon
dat hoeft niet maar dan zul je tegenwoordig wel vaker nergens garantie krijgen want inderdaad tegenwoordig kun je niemand meer geloven op de ogenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:44 schreef tweaktubbie het volgende:
Principekwestie; nou dan had ik wel stampij gemaakt en de bedrijfsleider willen spreken. Maar neen, niet gedaan, slechts hier mijn KLB ding gedaan. Echt triest bezig zijn is alle bonnetjes moeten/gaan bewaren.
[..]
Precies wat PeZu zegt, da's mijn gevoel.
ik was uiterst sacracstisch en vind dat je niet moet mauwen je super grote verlies moet nemenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:44 schreef tweaktubbie het volgende:
Principekwestie; nou dan had ik wel stampij gemaakt en de bedrijfsleider willen spreken. Maar neen, niet gedaan, slechts hier mijn KLB ding gedaan. Echt triest bezig zijn is alle bonnetjes moeten/gaan bewaren.
[..]
Precies wat PeZu zegt, da's mijn gevoel.
Dus je bent echt van mening dat je alles moet kunnen terugbrengen? Of dat nou een Slabje is of een compleet bankstel? Leg mij nou eens uit wat er verschil is tussen deze twee? Waarom zou het ene wel moeten kunnen zonder bon en het andere niet?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:44 schreef tweaktubbie het volgende:
Principekwestie; nou dan had ik wel stampij gemaakt en de bedrijfsleider willen spreken. Maar neen, niet gedaan, slechts hier mijn KLB ding gedaan. Echt triest bezig zijn is alle bonnetjes moeten/gaan bewaren.
[..]
Precies wat PeZu zegt, da's mijn gevoel.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:44 schreef tweaktubbie het volgende:
Principekwestie; nou dan had ik wel stampij gemaakt en de bedrijfsleider willen spreken. Maar neen, niet gedaan, slechts hier mijn KLB ding gedaan. Echt triest bezig zijn is alle bonnetjes moeten/gaan bewaren.
is 't nou wel of geen principekwestie?quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:38 schreef tweaktubbie het volgende:
(Nou weet ik de reactie al: waarom doe je dan zo moeilijk over die paar euro - principekwestie)![]()
quote:Precies wat PeZu zegt, da's mijn gevoel.
omdat 't ene maar twee euro kost!quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:49 schreef MWP het volgende:
[..]
Dus je bent echt van mening dat je alles moet kunnen terugbrengen? Of dat nou een Slabje is of een compleet bankstel? Leg mij nou eens uit wat er verschil is tussen deze twee? Waarom zou het ene wel moeten kunnen zonder bon en het andere niet?
Ja en dus? Is de prijs zo significant dat we op basis daarvan garantiebepalingen moeten maken?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:50 schreef snellejelle het volgende:
[..]
omdat 't ene maar twee euro kost!
In of ex BTW? en heb je die gedeclareerd?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:53 schreef MWP het volgende:
[..]
Ja en dus? Is de prijs zo significant dat we op basis daarvan garantiebepalingen moeten maken?
Ik zie het al voor me:Ruilen met bon binnen 30 dagen Tenzij het minder van 3,55 is hoor, dan hoeven we geen bon te zien
En dan klanten die iets van 3,60 hebben: "jamaar... kom op, die vijf cent! da's ook geen service zeg
"
Ja, prachtig systeem toch? Je hebt het artikel gekocht en een bon gekregen. En, mits bon, krijg je garantie tot wanneer deze loopt, ik zie daar geen kwaad in hoor? Dat je begint over bonnetjes bewaren, in die tijd leven we nu eenmaal, helaas komen er meer mensen bij (in dit voorbeeld) de Ikea, dan alleen jij, waardoor ze niet met zekerheid kunnen zeggen of het allemaal waar is wat je zegt. De bon is in dit verhaal de herkenning/goedkeuring, bon==garantie=klaar. Daar jij het (blijkbaar) te moeilijk vind om bonnetjes te bewaren (hoe moeilijk?), en gaat zeuren over het bedrag van ¤1,95 zou ik maar eens bij jezelf te rade gaan, in plaats van af te geven op de 'moeilijke'quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:
[..]
Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?
Same difference, wat mij betreft. Dan ben ik als klant 'niet coulant' mbt een niet deugdelijk product van 1,95. Waarom ik niet en zij wel?quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:49 schreef snellejelle het volgende:
Ikea zeurt niet, ze zijn niet "coulant". Dat is, in mijn ogen, wat anders
de klant mag best zeuren hoewel ik vind dat de klant onterecht zeurt, had het bonnetje maar bewaard moeten zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:48 schreef Jarno het volgende:
Waarom mag IKEA eigenlijk wél zeuren om 1,95 en een klant niet, volgens velen hier?
Da's wat anders dan beweren dat je uberhaupt niet zou mogen zeuren om iets wat 'slechts' 1,95 kost.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:51 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
de klant mag best zeuren hoewel ik vind dat de klant onterecht zeurt, had het bonnetje maar bewaard moeten zijn.
wat mori zegtquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:51 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
de klant mag best zeuren hoewel ik vind dat de klant onterecht zeurt, had het bonnetje maar bewaard moeten zijn.
ik heb nergens gezegd dat het niet magquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Da's wat anders dan beweren dat je uberhaupt niet zou mogen zeuren om iets wat 'slechts' 1,95 kost.
Hehe, iemand die het doorheeft.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
Maar het punt is nog steeds dat een bonnetje niet het enige bewijs van een transactie is. Er zijn nog veel meer manieren om te controleren of een klant idd dat artikel gekocht heeft op de datum die hij/zij beweert. Waarom dan toch die nadruk op alleen dat bonnetje?
(wettelijk gezien kan je best aanspraak op garantie maken zonder dat je een bonnetje bezit. Zolang jij maar op een andere manier kan aantonen dat je een overeenkomst met de desbetreffende winkelier hebt)
Een bonnetje is natuurlijk verreweg 't gemakkelijkste bewijs. En volgens mij 't enige bewijs dat de klant in handen heeft.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
Maar het punt is nog steeds dat een bonnetje niet het enige bewijs van een transactie is. Er zijn nog veel meer manieren om te controleren of een klant idd dat artikel gekocht heeft op de datum die hij/zij beweert. Waarom dan toch die nadruk op alleen dat bonnetje?
(wettelijk gezien kan je best aanspraak op garantie maken zonder dat je een bonnetje bezit. Zolang jij maar op een andere manier kan aantonen dat je een overeenkomst met de desbetreffende winkelier hebt)
Hoe dan? TS zou het net zo goed bij een andere IKEA winkel gekocht kunnen hebben.....quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:56 schreef bug_me_not2 het volgende:
Want? Ook zonder bonnetje is prima aan te tonen dat er een overeenkomst bestaat tussen beide partijen.
Scherpquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:10 schreef Pascal86 het volgende:
Koste de benzine niet meer dan het product die je nodig had om naar het filiaal te gaan dan die 2.50?
hoe wou je het dan aantonen als er bijv . niet gepind is?quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
Maar het punt is nog steeds dat een bonnetje niet het enige bewijs van een transactie is. Er zijn nog veel meer manieren om te controleren of een klant idd dat artikel gekocht heeft op de datum die hij/zij beweert. Waarom dan toch die nadruk op alleen dat bonnetje?
(wettelijk gezien kan je best aanspraak op garantie maken zonder dat je een bonnetje bezit. Zolang jij maar op een andere manier kan aantonen dat je een overeenkomst met de desbetreffende winkelier hebt)
dat KAN ook wel dan sturen we het op naar het hoofdkantoor en gaan er weken en we-ken overheen en beoordelen zij of en wat er te regelen isquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
Maar het punt is nog steeds dat een bonnetje niet het enige bewijs van een transactie is. Er zijn nog veel meer manieren om te controleren of een klant idd dat artikel gekocht heeft op de datum die hij/zij beweert. Waarom dan toch die nadruk op alleen dat bonnetje?
(wettelijk gezien kan je best aanspraak op garantie maken zonder dat je een bonnetje bezit. Zolang jij maar op een andere manier kan aantonen dat je een overeenkomst met de desbetreffende winkelier hebt)
geen vriendjes? wtf man lul niet zo slapquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Hoezo? TS zou het net zo goed bij een andere IKEA winkel gekocht kunnen hebben.....
(en IKEA is een frachisegever, dus de afzonderlijke IKEA winkels zijn geen vriendjes van elkaar ofzo)
uhmmm wijs mij een winkel in de VS aan waar ik zonder bonnetje wat kan ruilenquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er mag maar 1 regel zijn: de klant is koning. Maar goed, dat snappen we hier toch niet, zijn we een veel te zeikerig en zuinig volkje voor. Ga eens in de VS kijken hoe het wél moet (het enige dat ze in de VS goed kunnen wmb).
ze vertellen je zelfs graag wara een uitverkocht product nog wel te krijgen isquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:01 schreef PeZu het volgende:
[..]
geen vriendjes? wtf man lul niet zo slap
Ja maar jij hebt het hierbij over 'ruilen' in de zin van: oeps, ik had toch liever een andere kleur gehad, dus ruilen. Aardige service van de winkel, maar geen wettelijk recht van de consument, dus mag de winkel ook de voorwaarden bepalen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:59 schreef Memento-Mori het volgende:
dat maakt dan weer niets uit sunga ruilen mag bij elke vestiging ongeacht waar gekocht
Zoek eens op wat het verschil isl tussen een filiaal en een franchisenemerquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:01 schreef PeZu het volgende:
geen vriendjes? wtf man lul niet zo slap
alleen Delft nietquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Zoek eens op wat het verschil isl tussen een filiaal en een franchisenemer
(zie trouwen dat alle IKEA's in NL op één na filialen zijn, dat valt dan weer mee)
nee hoor kan dus ookquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt het hierbij over 'ruilen' in de zin van: oeps, ik had toch liever een andere kleur gehad, dus ruilen. Aardige service van de winkel, maar geen wettelijk recht van de consument, dus mag de winkel ook de voorwaarden bepalen.
Maar TS heeft te maken met een ondeugdelijk product, en daarbij moet je gewoon zijn bij de winkel waar je het product gekocht hebt.
en toch is het beleid bij alle franchises hetzelfde en geldt overal dezelfde service die je krijgt ook al kocht je het bij een andere franchise vestigingquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Zoek eens op wat het verschil isl tussen een filiaal en een franchisenemer
(zie trouwen dat alle IKEA's in NL op één na filialen zijn, dat valt dan weer mee)
Maar heb je daar wettelijk gezien recht op of is ook dat een aardigheidje van IKEA?quote:
Op welke manier wil jij de transactie aantonen?quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:54 schreef bug_me_not2 het volgende:
Maar het punt is nog steeds dat een bonnetje niet het enige bewijs van een transactie is. Er zijn nog veel meer manieren om te controleren of een klant idd dat artikel gekocht heeft op de datum die hij/zij beweert. Waarom dan toch die nadruk op alleen dat bonnetje?
Tuurlijk mag je zeuren om een artikel van 1,95, maar niet als je het bonnetje niet hebt, dan voeren we namelijk een andere discussie.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Da's wat anders dan beweren dat je uberhaupt niet zou mogen zeuren om iets wat 'slechts' 1,95 kost.
Dat TS een ongeloofelijke principezeikerd is?quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:18 schreef MWP het volgende:
[..]
... Ze zeuren dan niet, ze vertellen je alleen wat je allang weet.![]()
@DoctorB: bij elke positief-afbouwende reactie krijg ik het idee dat KLB toch ech voor zeiktopics bedoeld is. En bij zoveel reacties in dit topic van uw hand neig ik toch naar een get-a-life-too-achtige reactie.quote:Dat TS een ongeloofelijke principezeikerd is?
ga je nu serieus een marktkraam vergelijken met een wereldwijde winkelketen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:38 schreef tweaktubbie het volgende:
Als je op de markt iets koopt en geen bonnetje krijgt, kun je 't heus een week later ruilen. Net alsof een grote toko strenger moet zijn omdat er dan meer mensen terugkomen: ongetwijfeld procentueel omgerekend echt niet meer dan bij een marktkraam.
[..]
@DoctorB: bij elke positief-afbouwende reactie krijg ik het idee dat KLB toch ech voor zeiktopics bedoeld is. En bij zoveel reacties in dit topic van uw hand neig ik toch naar een get-a-life-too-achtige reactie.
Yep, dat is pech. Maar niet voor de klant, maar voor je winkel, want die klant komt niet meer terug.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:31 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik vind iets van 1./95 terug brengen zonder bon zeikerig
en er moet een grens getrokken worden.
Oke een bedrijfsleider erbij halen en een uitzondering maken, gebeurd weleens maar als het druk is etc dan ga ik iig voor zoiets onbenulligs geen omwegen maken, dan is het strak geen bon=pech
Je moet helemaal niets. Maar dan moet je ook niet zeuren als je niet geholpen word. En sterker nog, zelfs als de garantie vervallen is moet je vaak nog gewoon geholpen wordenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:28 schreef tweaktubbie het volgende:
[..]
Dank voor de nuance. We gaan met dit land dus naar een cultuur waarbij je *alle bonnetjes* moet bewaren. Nee dat wordt leuk, gaan mensen vlak voor vervallen garantie alsnog langs met een klacht en doen beroep op garantie, want dan mag het wel?
Doe me een lol. Als je een product koopt is de afspraak "Je mag alles terugbrengen wat je wilt. Zolang het a) compleet is en je b) het bonnetje hebt.". Liefst ook nog binnen 30 dagen en het zou fijn zijn als de verpakking erbij zit, maar zelfs daar doen winkels niet meer moeilijk over.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:31 schreef charon het volgende:
[..]
Yep, dat is pech. Maar niet voor de klant, maar voor je winkel, want die klant komt niet meer terug.
En dat verteld hij 20 anderen, en als je pech hebt opent hij ook nog een topic op fok, dat nu al 2104 mensen gelezen hebben.
Het is de TS die je salaris betaald. Dat zou in ieder geval de bedrijfsleider moeten begrijpen.
Wie zegt dat de klanten-psyche op redelijkheid gebaseerd is? Je hebt er duidelijk geen idee van hoe het werkt, of volgens mij zelfs van wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:57 schreef MWP het volgende:
[..]
Doe me een lol. Als je een product koopt is de afspraak "Je mag alles terugbrengen wat je wilt. Zolang het a) compleet is en je b) het bonnetje hebt.". Liefst ook nog binnen 30 dagen en het zou fijn zijn als de verpakking erbij zit, maar zelfs daar doen winkels niet meer moeilijk over.
Het is dus helemaal niet raar dat een bedrijf nee zegt als je het bonnetje niet bij je hebt. De afspraken zijn vooraf duidelijk kenbaar gemaakt, dus in alle redelijkheid: het is je eigen schuld. Heeft niets met klantvriendelijkheid of klantenbinding te maken. Of dacht je dat mensen echt weg zullen blijven als ze van een vriend horen "Ikea is toch een kutbedrijf zeg, ik mocht niet eens iets terugbrengen zonder bon"![]()
Klant is koning? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Dat je dat Überhaupt gelooft. Als de klant écht koning zou zijn gaan alle winkeliers binnen een week failliet met dat gezeur om korting, geld terug en eeuwigdurende garanties en dan ook nog met alle geweld met de credit card willen betalen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef Jarno het volgende:Er mag maar 1 regel zijn: de klant is koning. Maar goed, dat snappen we hier toch niet, zijn we een veel te zeikerig en zuinig volkje voor. Ga eens in de VS kijken hoe het wél moet (het enige dat ze in de VS goed kunnen wmb).
IKEA bezorgd zelf niets, dat wordt uitbesteed..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:25 schreef Zuignapje het volgende:
service van ikea sucks big time! 1 keer iets laten bezorgen omdat het groot was. Nooit meer. Drie uur zitten wachten, niet op komen dagen, dan wel beweren dat ze zijn geweest en jou laten opdraaien voor de extra kosten. K#tbedrijf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |