Dus omdat het zo goedkoop is, zou het niet kapot moeten gaan, volgens jouw redenering?quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:38 schreef tweaktubbie het volgende:
Bij zo'n product van een dergelijk lage prijs verwacht je niet dat 't stuk gaat en je ooit een bonnetje nodig hebt...
quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:38 schreef tweaktubbie het volgende:
Mijn suggestie dat ik dan maar een nieuw artikel ging kopen en volgende week met die bon wel terug zou komen werd als enigzins schokkend ervaren![]()
Want? Ook zonder bonnetje is prima aan te tonen dat er een overeenkomst bestaat tussen beide partijen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:51 schreef type_29 het volgende:
als je denkt dat je zonder bonnetje recht op garantie hebt ben je echt dom
Succes!quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:56 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Want? Ook zonder bonnetje is prima aan te tonen dat er een overeenkomst bestaat tussen beide partijen.
u is wibra adept zie ik.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:06 schreef qi_ib het volgende:
Ikea, waar iedereen originele spullen denkt te halen. Kankerwinkel.
Beschimmelde kaasquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:01 schreef tweaktubbie het volgende:
En als ik ' n afschrift kan tonen met een totaalbedrag maar geen bon, dan is de overeenkomst enigzins bewezen, maar nog steeds geen bonnetje.
Je gaat er niet voor naar de Rijdende rechter, maar het is ook geen grote schade voor een groot bedrijf om service te verlenen. Wanneer ik bij de Appie Heijn een beschimmelde kaas in al dan niet dichte verpakking terugbreng die ik een dag terug heb gekocht, geloven ze me ook - en nog waar ook overigens- zonder bonnetje.
Je verstoppen achter bonnetjes is bij grote/dure artikelen zonder meer terecht. Zou ik met een versleten, sufgekauwd en oud dingen aankomen: dan zonder meer terecht om een bon te vragen. Maar ding ziet er als nieuw uit en duidelijk niet goed. De andere slab is prima en gaat keer op keer de vaatwasser in en blijft goed.
nee, ik maak eerst op zwoele wijze oogcontact met de dame van de klantenservice, daarna lik ik sensueel doch subtiel langs mijn wenkbrouwen en daarna kom ik met het verhaal van kapot ende geen bon met een donker timbre in de stem...quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:09 schreef tweaktubbie het volgende:
@DoctorB: wellicht heeft u een gevaarlijk uitziende tronie ende voorkomen?
Bij de Albert Heijn kun je een aangebroken blikje kattevoer terugbrengen zonder bon met de mededeling "mijn kat vreet 't niet" en krijg je ook je geld terug.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:01 schreef tweaktubbie het volgende:
En als ik ' n afschrift kan tonen met een totaalbedrag maar geen bon, dan is de overeenkomst enigzins bewezen, maar nog steeds geen bonnetje.
Je gaat er niet voor naar de Rijdende rechter, maar het is ook geen grote schade voor een groot bedrijf om service te verlenen. Wanneer ik bij de Appie Heijn een beschimmelde kaas in al dan niet dichte verpakking terugbreng die ik een dag terug heb gekocht, geloven ze me ook - en nog waar ook overigens- zonder bonnetje.
Je verstoppen achter bonnetjes is bij grote/dure artikelen zonder meer terecht. Zou ik met een versleten, sufgekauwd en oud dingen aankomen: dan zonder meer terecht om een bon te vragen. Maar ding ziet er als nieuw uit en duidelijk niet goed. De andere slab is prima en gaat keer op keer de vaatwasser in en blijft goed.
Als ze een Volvo 960/940 had wel jaquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:10 schreef Pascal86 het volgende:
Koste de benzine niet meer dan het product die je nodig had om naar het filiaal te gaan dan die 2.50?
Doe is ff normaal joh, de kwaliteit van IKEA spullen is doorgaans gewoon goed (tuurlijk liggen er ook prullen in de winkel), maar als je een beetje oplet met wat je koopt........quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:06 schreef qi_ib het volgende:
Ikea, waar iedereen originele spullen denkt te halen. Kankerwinkel.
de bedrijfsleider zegt het zelfdequote:Op woensdag 18 juli 2007 14:18 schreef devvertje het volgende:
[..]
Doe is ff normaal joh, de kwaliteit van IKEA spullen is doorgaans gewoon goed (tuurlijk liggen er ook prullen in de winkel), maar als je een beetje oplet met wat je koopt........
Ik vind het jammer dat TS niet gewoon netjes geholpen is, deze medewerker had volgens mij gewoon even een bedrijfsleider er bij kunnen halen om het netjes af te handelen.
Idd. Hier in Nederland willen we maar niet snappen dat klanttevredenheid veel belangrijker is dan luttele bedragjes als 1,95. En dan ruil je een keer een lamp teveel om, die klant gaat wel met een goed gevoel over IKEA naar huis en zal de volgende keer absoluut terugkomen. Maja, nee, die 1,95 moet je met je leven beschermen hoor! Stel je voor!quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:18 schreef devvertje het volgende:
[..]
Doe is ff normaal joh, de kwaliteit van IKEA spullen is doorgaans gewoon goed (tuurlijk liggen er ook prullen in de winkel), maar als je een beetje oplet met wat je koopt........
Ik vind het jammer dat TS niet gewoon netjes geholpen is, deze medewerker had volgens mij gewoon even een bedrijfsleider er bij kunnen halen om het netjes af te handelen.
ikea is al heel coulant mbt omruilen en garantie, maar nee nederlanders willen niet de hand die ikea al geetf maar de hele armquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:22 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Hier in Nederland willen we maar niet snappen dat klanttevredenheid veel belangrijker is dan luttele bedragjes als 1,95. En dan ruil je een keer een lamp teveel om, die klant gaat wel met een goed gevoel over IKEA naar huis en zal de volgende keer absoluut terugkomen. Maja, nee, die 1,95 moet je met je leven beschermen hoor! Stel je voor!
groot verschil is dat ikea ook banken en keukens etc verkoopt en zelfs mensen flikken het daarmee hun bon weg te donderen en dan bij ons te komen met problemen...... dus we moeten een grens trekken en hoeveel; moeite is het een bonnetje te bewaren?quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:13 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Bij de Albert Heijn kun je een aangebroken blikje kattevoer terugbrengen zonder bon met de mededeling "mijn kat vreet 't niet" en krijg je ook je geld terug.
Ik vind moeilijk doen over een product van 1,95 (wat inkoop wsl 50 cent kost) niet coulant doen, nee.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:24 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ikea is al heel coulant mbt omruilen en garantie, maar nee nederlanders willen niet de hand die ikea al geetf maar de hele arm
ik vind iets van 1./95 terug brengen zonder bon zeikerigquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik vind moeilijk doen over een product van 1,95 (wat inkoop wsl 50 cent kost) niet coulant doen, nee.
En hoeveel moeite is het om in het kassa-systeem te kijken of rond het tijdstip dat de klant noemt idd een slabbetje is verkocht (en al dan niet betaald is met een pinpas met dezelfde naam als diegene die nu voor de balie staat).quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:28 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
groot verschil is dat ikea ook banken en keukens etc verkoopt en zelfs mensen flikken het daarmee hun bon weg te donderen en dan bij ons te komen met problemen...... dus we moeten een grens trekken en hoeveel; moeite is het een bonnetje te bewaren?
Er mag maar 1 regel zijn: de klant is koning. Maar goed, dat snappen we hier toch niet, zijn we een veel te zeikerig en zuinig volkje voor. Ga eens in de VS kijken hoe het wél moet (het enige dat ze in de VS goed kunnen wmb).quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:31 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik vind iets van 1./95 terug brengen zonder bon zeikerig
en er moet een grens getrokken worden.
Oke een bedrijfsleider erbij halen en een uitzondering maken, gebeurd weleens maar als het druk is etc dan ga ik iig voor zoiets onbenulligs geen omwegen maken, dan is het strak geen bon=pech
"Weet je wel niet hoe veel tijd dat kost zeg!"quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
En hoeveel moeite is het om in het kassa-systeem te kijken of rond het tijdstip dat de klant noemt idd een slabbetje is verkocht (en al dan niet betaald is met een pinpas met dezelfde naam als diegene die nu voor de balie staat).
Je verstoppen achter de regels is zooo 1940-1945...
euhm veel aangezien wij dat niet kunnen ?quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
En hoeveel moeite is het om in het kassa-systeem te kijken of rond het tijdstip dat de klant noemt idd een slabbetje is verkocht (en al dan niet betaald is met een pinpas met dezelfde naam als diegene die nu voor de balie staat).
wij kunnen met tijdstippen etc geen bonnen terug halen hoorquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
"Weet je wel niet hoe veel tijd dat kost zeg!"![]()
![]()
.
en voor 1 fucking 95 iets terug brengen is niet zeikerig en zuinigquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er mag maar 1 regel zijn: de klant is koning. Maar goed, dat snappen we hier toch niet, zijn we een veel te zeikerig en zuinig volkje voor. Ga eens in de VS kijken hoe het wél moet (het enige dat ze in de VS goed kunnen wmb).
Natuurlijk wel. Elk systeem kan dat. Dat JIJ dat niet kunt, of wilt, is vers 2.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:37 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
wij kunnen met tijdstippen etc geen bonnen terug halen hoorsterker nog dat kunnen we helemaal niet
Hey, die klant komt met zijn 1,95 wel een gedeelte van jouw ongetwijfeld dik belegde boterham betalen hoor. En verwacht daarvoor wel een product dat niet na 3 x wassen kapot is. Is dat zo vreemd? Met zo'n instelling snap ik niet wat je op de klanten"service" te zoeken hebt eigenlijk.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:37 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
en voor 1 fucking 95 iets terug brengen is niet zeikerig en zuinig
oke de klantenservicemedewerkers kunnen dat niet danquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Elk systeem kan dat. Dat JIJ dat niet kunt, of wilt, is vers 2.
En wat moeite doen voor een klant die jouw salaris komt betalen is teveel gevraagd?quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:40 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
oke de klantenservicemedewerkers kunnen dat niet dan
Oh en dik belegde val;t tegenquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hey, die klant komt met zijn 1,95 wel een gedeelte van jouw ongetwijfeld dik belegde boterham betalen hoor. En verwacht daarvoor wel een product dat niet na 3 x wassen kapot is. Is dat zo vreemd? Met zo'n instelling snap ik niet wat je op de klanten"service" te zoeken hebt eigenlijk.
Right. Omdat het goedkoop is, mag het zo stuk zijn. Nee, lekkere instelling hoor. Waar ligt trouwens dié grens? Mag iets van 2,50 nog geruild worden? 3 euro? 5?quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:41 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Oh en dik belegde val;t tegenen ik ben op mn werk wel iets minder fel dan hier, maar ik zou me persoonlijk doodschamen om iets van zo'n bedrag terug te brengen zonder bon
Als die klant zin heetf 2uur te wachten prima, bel ik een leidinggevende op (die ook wel druk zijn met keukenproblemen, kassap[roblemen etc af te handelen) hoewel die dat volgens mij ook niet kunnen inkijken, ik vraag me af of we het in de winkel zelf uberhaupt kunnenquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
En wat moeite doen voor een klant die jouw salaris komt betalen is teveel gevraagd?
Ja, je kunt dat doen, óf een nieuw product uit het vak trekken en een blije klant maken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:42 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Als die klant zin heetf 2uur te wachten prima, bel ik een leidinggevende op (die ook wel druk zijn met keukenproblemen, kassap[roblemen etc af te handelen) hoewel die dat volgens mij ook niet kunnen inkijken, ik vraag me af of we het in de winkel zelf uberhaupt kunnen
als men iets terugbrengt met bon, primaquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Right. Omdat het goedkoop is, mag het zo stuk zijn. Nee, lekkere instelling hoor. Waar ligt trouwens dié grens? Mag iets van 2,50 nog geruild worden? 3 euro? 5?
Alsjeblieft zeg! Iets terugbrengen van 1,95 omdat het stuk is gegaan is al zeikerig, dat je vervolgens geen bon meer hebt is stom, maar dat een medewerker een uur van zijn/haar tijd moet gaan verspillen om in het kassa-systeem een bon terug te vinden is natuurlijk helemaal absurdquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
ik dacht dat je een nieuwe ging kopen en vervolgens daarmee de oude set terug ging brengenquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:44 schreef tweaktubbie het volgende:
@Memento-mori: bonnen van rest van [dure] spul heb ik uiteraard netjes bewaard, met duurzame gebruiksartikelen altijd het geval. En hoezo 'fraude' - heb dat spul netjes gekocht, en zou 't nieuwe spul op slab na terug kunnen brengen. Had ik de bon wel, dan had Ikea ook de andere gebruikte meuk teruggehad...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |